Gå til innhold

Juleslank


Gjest Gressenka
 Share

Anbefalte innlegg

Så flink du er!

 

Det er en skikkelig deilig følelse når klærne sitter som de skal, man "plutselig" har masse klær i skapet, og noen sitter litt løst...

 

Ta deg tid til å kjenne på godfølelsen, og grattis med revidert mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Gressenka

Så flink du er!

 

Det er en skikkelig deilig følelse når klærne sitter som de skal, man "plutselig" har masse klær i skapet, og noen sitter litt løst...

 

Ta deg tid til å kjenne på godfølelsen, og grattis med revidert mål!!

 

Tusen takk:) ja du kan tro jeg kjenner på følelsen, blir litt "høy" på den om du skjønner:) Jeg har en jobb der en må kle seg bra, det var vanskelig i høst, men nå er det bare moro å velge og vrake i skapet:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 11 av 23

Siste dagen med bursdagsfeiring i dag, barneselskap, jeg gikk nok over kcalorigrensa ja, har ikke registrert. 5 utfordrende dager med diverse selskap med kaker og god mat denne uka!!! Men jevnt over uka så er jeg innafor kcalorigrensa, så da så:) NÅ kan hverdagen komme, to uker til neste selskap, to målrettede uker:))

Har lest litt rundt i forumet, og liker tanken på 100 dagers avtale/plan....

Jeg trener en time hver dag, med middels intensitet, en og annet gang hopper jeg over dette hvis jeg er aktiv på annen måte og ikke har tid. Feks vasker hus i flere timer.

Jeg trenger å stramme opp litt her og der, mage, armer og lår/rumpe. Kanskje et 10 minutters program hver dag i 100 dager er gjennomførbart? Gjøre øvelsene rett etter rask gange når jeg ennå er varm.

 

Det burde jeg ha tid til, det blir 1,10 min med oppstramming i uka + kondisjonstrening en time nesten hver dag.

 

Situps, løfte 1,5-2 kg vekter, knebøy, rumpeløft. Kanskje noen øvelser fra 30 day shred, de er effektive føler jeg.

 

Rapportere til meg selv på denne tråden. I tillegg til å føre det inn i skjemaet/ diagrammet mitt som jeg har laget frem til mai:)

 

Jeg får sove litt på det, god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 13 av 23

 

10 dager til mitt nye mål på 69kg, er spent på det ja, det er over 2 år siden jeg har sett 6 tallet, og det varte ikke mange ukene;)

 

100 dagersplanen min er utsatt til neste uke, jeg må bruke helga til å lage en bra treningsplan:)

Mat og rask gange går uten problemer, det er nå så innøvd at det er lite å tenke over. Det er helgene som er litt utfordrende når det gjelder søtt og fett, men det er jo viktig å kose seg og:)

 

Jeg trenger ei treningsmatte, det må jeg få kjøpt denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 15 av 23

 

Prøvde ei bukse i dag, eller, en dress. Bukse og jakke, veldig stilren og klassisk. Jeg elsker den, kjøpte den for 10 år siden.. Jeg må ned ca 3 kg før den passer. Vet ikke om jeg vil det egentlig, kjenner meg bra som jeg er, vi får se..

 

Tidligere tok jeg gjerne helg i matveien allerede torsdag, vasket hus handlet inn til helga, og belønnet meg selv med noe av helgegodisen. Jeg føler at helga er blitt kortere, det tar nok tid å venne seg til en ny normal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 17 av 23

 

69,6, første gang jeg ser 6 tallet på etpar år, og da så jeg det kanskje i 3 mnd..

Ned 0,8 kg denne uka, ned 10,2 kg på 10 uker(slankepause i 2 juleuker).

Inn 4 cm denne uken, -1,5 over rumpa, måtte måle flere ganger for å tro det, men har egentlig merket det på buksene:) inn 53 cm på 10 uker:)

 

Det passer meg ypperlig å ha veiedag på lørdager. Det motiverer meg til ikke å starte helga i matveien på torsdager slik jeg har gjort før. Og så kan jeg kose meg på lørdag og vite at alt utjevnes løpet av uka;)

 

I dag blir biff og fløtepoteter byttet ut med blodfersk torsk med tilbehør, DET blir et himmelsk godt måltid:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Så utrolig flink du er!!!Imponerende😊

Kjenner jeg blir misunnelig når noen bare "raser"ned i vekt, mens vekten min såvidt flytter på seg i det heletatt😠er fortsatt i uke 1, så får håpe det løsner opp etterhvert!

Ha en god helg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Så utrolig flink du er!!!Imponerende😊

Kjenner jeg blir misunnelig når noen bare "raser"ned i vekt, mens vekten min såvidt flytter på seg i det heletatt😠er fortsatt i uke 1, så får håpe det løsner opp etterhvert!

Ha en god helg 😊

 

Takk takk:)) jeg heier på deg, håper kiloene forsvinner kjapt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 19 av 23

Jeg har stort sett ligget på en sofa med ei hånd i godteriskåla når det står januar på kalenderen, spist meg fet og god;)) men ikke i år, jeg klarte å hente motivasjon da jula var over til å forsette gode rutiner. Jeg fokuserte på vennefesten som skal være neste helg, da er de 23 dagene gått og jeg kan smette inn i festkjolen slik som i jula, herlig.

 

(Dag 1 av 100)

Dagene går. Jeg har hatt noen hektiske dager, og hadde liten motivasjon til å tenke på å forberede min 10 minutters trening. Men pliktoppfyllende som jeg er, så satte jeg jeg ned i går for å finne litt forskjellige øvelser for stort sett hele kroppen. Jeg fant øvelser på 30 days shred, plukket ut de jeg liker best. Det er øvelser der en for eksempel trener rumpe/lår samtidig med å løfte vekter og trene armer. Jeg har ca tre forskjellige opplegg, til forskjellige muskler, tenker det er bra.

 

Jeg tok min første økt i dag, 10 min går kjapt, ingen sak å ta seg tid til det tenker jeg:)) har gangsperra i lårene så dette blir bra.

 

Så nå har jeg startet 100 dagersopplegget mitt, jeg skal registrere her inne. Så når jeg om etpar uker starter vedlikeholdfasen som kan være utfordrende, jeg mister kjapt motivasjonen der nemlig, og går kjapt opp i vekt som den jojoslankeren jeg er. Så har jeg alltså dette 100 dagersprosjektet som skal hjelpe meg å holde fokus til over påska i april:))

 

 

God mandagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 20 av 23

Jeg ser frem til dag 23, ei helg med vennefest med en okei kropp:))

 

Dag 2 av 100

 

Jeg er ganske stolt av meg selv. Jeg opplever endel psykiske påkjenninger for tiden, allikevel klarer jeg å fokusere på mat og trening, istede for å bruke det til en god unnskyldning for å sige sammen i sofaen og trøstespise. Jeg hadde null motivasjon til å komme meg ut i dag, men tvang meg avgårde. Jeg fikk besøk da jeg skulle ta min 10 minutters treningsøkt, men tok den med en gang jeg ble alene.

Jeg har gangsperre i lår og magemuskler, det er en deilig følelse. 10 minutter hjelper, jeg må bare ta hardere øvelser etterhvert, og det er gøy nå som jeg bare tar øvelser jeg liker:)

 

Jeg er ganske lei av å jobbe for å gå ned i vekt. Skal se når lørdag, veie og måledagen er her, om det blir vedlikholdsfasen fra søndag. Jeg tenker at trim og styrketrening vil sørge for at jeg uansett går inn etpar cm her og der på sikt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gressenka :)

 

Stå på! Du er utrolig flink til å holde fokus, og så er det litt godt å se at selv du blir lei. Det blir vi alle, men du har komt så langt og inspirert mange (iallefall hjulpet meg!), tenk på det når du er drittlei...

 

Vedlikehold er jo det viktigste av alt, når målet ikke lenger er gå ned i vekt, men være der...

Ikke skal man "unne seg" diverse matvarer, det er jo ikke det som er å være snill mot seg selv - men man skal jo ha rom for litt mer variasjon.

Håper du henger her inne fortsatt, eller melder fra hvor du ev flytter om du drar til "hold vekten" så vi kan følges videre.

 

Ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei Gressenka :)/>

 

Stå på! Du er utrolig flink til å holde fokus, og så er det litt godt å se at selv du blir lei. Det blir vi alle, men du har komt så langt og inspirert mange (iallefall hjulpet meg!), tenk på det når du er drittlei...

 

Vedlikehold er jo det viktigste av alt, når målet ikke lenger er gå ned i vekt, men være der...

Ikke skal man "unne seg" diverse matvarer, det er jo ikke det som er å være snill mot seg selv - men man skal jo ha rom for litt mer variasjon.

Håper du henger her inne fortsatt, eller melder fra hvor du ev flytter om du drar til "hold vekten" så vi kan følges videre.

 

Ha en strålende dag!!

 

Takk for gode ord snart30, det varmer:)

Jeg blir å henge videre her ja, det er hold vekten fasen som er min store bøyg:( men jeg har jo laget meg et nytt mål for å holde fokus, 100 dager med 10 min styrkeøvelser:)) jeg liker meg her på minus 10-20kg, så jeg forsetter her:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 21 av 23

 

Det har vært to særdeles aktive dager, fra null energi til duracell.. Har fått mange trimpoeng:)

 

Dag 4 av 100

Jeg har trent mine 10 min hver dag, og har fortsatt troen på at dette passer meg bra og at det vil gjøre kroppen min sterkere.

 

Snart helg igjen, og godt er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Fredag og Dag 22 av 23

 

Joda, veiedag i morgen, siste dag, kanskje holde vekta fasen starter da...

 

Dag 5 av 100

Har trent mine 10 min i dag, kjenner det river litt både i lår, armer og mage:))

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 23 av 23

Da har jeg gått ned 2kg og inn 11 cm på 23 dager. Og jeg tenker at nå gir jeg meg med vektreduksjon. Jeg er fornøyd med meg selv, og tenker at fokus på sunt og variert kosthold med kos i helger, samt trening og aktivitet er planen videre. 69-70 kg passer meg bra:)

 

Dag 6 av 100. (100 dg med 10 min styrketrening)

Jeg har gått en time i dag, og jeg har trent mine 10 min styrketrening.

Nå er jeg klar for fest:)

 

Håper alle får en flott helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 8 av 100

 

Jeg hadde ei flott og kaloririk helg;) følte meg lekker i festkjolen:)

 

I går var det dagenderpå, så all trening uteble. For å holde meg til planen om 10 min styrke hver dag, så ble det 20 min i dag og jeg tok igjen for gårsdagen. Det gir jeg meg selv lov til, her blir reglene til underveis:))) i tillegg ble det 40 min på sykkel, gode trimpoeng å ha med seg:)

 

Tilbake til hverdagen i dag:)

 

Hvilken sammenkomst skal nå motivere meg for å holde vekta??? Mulig jeg må lage til en fest selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 9 av 100

Halv time rask sykling og 10 min styrke unnagjort, 2 trimpoeng samlet:)

Grei dag i matveien.

Det skjer mye rundt meg nå, vanskelig å holde fokus, har lyst å trøstespise, sitte i sofaen, drømme meg bort i tv eller bok. Men står på videre:) kjøpte ei ny dongeribukse i dag, på salg, det får være trøst nok:)

 

Koser meg i sofaen nå, greys og en kopp te:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 10 av 100

 

Et lite jubileum, 10 dager med styrketrening, 1/9 del overstått:))

En grei dag i matveien, gått en time rask gange:)

Jeg har sykla litt i det siste, og der merker jeg godt at kondisen er blitt mye, mye bedre. En deilig oppdagelse, hurra:)

Litt mere trøst i dag, kjøpte to stilige topper, og tenker at egentlig så har jeg klær nok, men du verden så deilig å handle;))

 

Jeg er sliten om ettermiddagene, mye kjør på alle fronter for tiden, men jeg skal stå i treninga, det er viktig å ha egentid - fordi jeg fortjener det og fordi det gir meg energi:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 12 av 100

 

Trening gjennomført etter planen:))

En bra dag i matveien:))

Huset har fått en liten sjain:))

Levende lys og en ørliten baylis med knust is er fredagskosen min:))

Ha en herlig fredag og ei herlig helg:))

 

I morgen er det veiedag:)) Det er februar og tiden flyyyyyyyr:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 13 av 100

Trening gjennomført.

Vekta viser 200gr opp fra forrige uke, men det er ok til vektstabilitet å være, inn 0,5 cm rundt arm og rundt midje:))

Jeg har vært flink med rask gange, sykling og styrketrening, ikke en dag uten:))

 

Fin bivirkning av en ti kilo lettere kropp og det å være fornøyd med seg selv: jeg er blitt gladere og mer sosial:)

Ha en fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 15 av 100

Trente i går, har trent i dag.

Spiser for mye, kjenner at jeg tappes for energi, sikkert for mye sukker. Det er nå det er viktig at jeg snur i tide:) treningen går det flott med, jeg er i god driv der. Og tåler dermed flere kalorier enn tidligere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 17 av 100

 

Alt vel med trening, hipp hurra for det:))

Jeg spiser for mye. I dag har jeg vært flink, fra lørdag til tirsdag var jeg ikke flink..

Det er liksom alt eller ingenting for meg.

Jeg må bare forsette å fokusere, og ha tro på at jeg klarer det:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Det er hold-vekten-fasen som er vanskeligst!

Når man skal ned i vekt har man fokus på det, og motiveres av vektnedgang (= det virker) eller mangel på sådan (= jeg må være flinkere)...

Når man skal holde vekten er motivasjonen så uendelig mye mer ullen! "Resten av livet" er så lenge (håper vi da inderlig!), så man mangler liksom holdepunkter.

Du kommer til å klare det, vi heier jo på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 21 av 100

 

De siste dagene har jeg vært bortreist, har ikke fått trent fredag og lørdag, men har tatt igjen mye i dag. 40 min rask sykling, deretter 20 min med 30day shred, må gjøre det samme i morgen for å få få rett antall i forhold til mine 100 dager:)

Jeg har ikke vært inaktiv selv om jeg ikke har trent, har vasket og pusset opp hos ei venninne så jeg har virkelig fått kjørt meg:))

Har spist for mye dårlige kalorier, så nå blir det 3 dager med salat og smoothie, denne sukker og småspisehungeren skal vekk igjen:)

Så, jeg er god på trenings og aktivitetsfronten, men dårlig på spisingen. Jeg er egentlig fornøyd jeg, trening er viktig:)

 

Tusen takk snart30, det er godt at noen har tro på meg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 23 av 100

 

Dobbel styrketrening i dag og i går, må trene meg inn da jeg manglet 10min og så blir det noen uregelmessighete dager fremover, kan være at det blir vanskelig med trening, håper jeg får trent allikevel;)

Rask gange og sykling er også gjennomført. Min plan om 3 dager frukt og grønt/lavkalori er nå gjennomført på dag 2, morgendagen skal gå like bra:)) Fråtsesuget skal bort, og en liten rensekur er beste måten å få det til på:)) masse vann i tillegg gjør susen:))

I går var jeg svimmel og uvel, typisk avgiftingsfølelse, i dag har jeg følt meg bra, litt gretten kanskje;)) i morgen blir det å gå helt greit vet jeg av tidligere erfaring:)

 

Må nok endre veiedag til fredag, blir endel reisevirksomhet i helgene, samt endel festligheter så det mest stabile blir fredager:)

 

Ha en fin uke der ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...