Gå til innhold

Juleslank


Gjest Gressenka
 Share

Anbefalte innlegg

Dag 15 og 16...

Sliter med motivasjon her, men har hatt greie dager med tanke på kaloriinntak, har mistet energien jeg hadde i forrige uke, blitt mye stillesitting på ettermiddagen. Kan ha sammenheng med hektiske jobbdager og dårlig vær, det er ikke innbydende å komme seg ut😖😫

Har lyst å skeie helt ut nå, men skal ta meg en god kopp te og et knekkebrød og holde meg unna godisen😊

3 dager til veiing, måling og ut på reise... 3,5 uker til en kjempefest der jeg gjerne skulle tatt på meg en tettsittende kjole😊😊

 

 

Kl 22:45: jeg går og legger meg, holder på å miste fokuset på slanking og er skikkelig ute av form. Håper ikke at jeg brygger på noe og at formen er tilbake i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dag 17 av 100

En grei dag i forhold til mat og aktiviter. Har rydda og dumpa gamle, slitte og umoderne klær, en lettelse😊 jeg har trent for lite de siste 2 ukene, tror ikke cm forsvinner så kjapt da, men er så fri for energi for tiden så jeg får være fornøyd med at jeg klarer å spise rett og å være i noe aktivitet 😊

Jeg setter meg som mål å starte med 10 min styrke 5 dager pr uke fra mandag, samt gå rask gange eller sykle de fleste dagene fra mandag. Forhåpentligvis får jeg energi av det😊 jeg skal også lage meg en "må gjøre" liste med ting som skal gjøres i huset før jul😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 18 av 100 har gått bra i matveien, aktiv har jeg også vært, men det er med jobb og møter, lite trening. Satser på å komme meg i trening i neste uke😊 ut på reise i morgen, det er bare å stålsette seg og hente inn all selvkontroll som er å finne til resturantbesøkeneí ½í¸í ½í¸„í ½í¸veiing og måling i morgen, spent.. Har prøvd klær til reisen, klærne i str 42/L sitter pent på slik målet var til denne reisen. Neste mål er å se bra ut i str 40/M, rekker jeg det på 3 uker??? Sist gikk jeg fra 44/XL til str 40/M på 6 uker, men det var 6 uker før jul, hadde litt mer motivasjon da, gikk aldri over kcalorigrensa i helger eller på fest, samt trente hver dag den perioden så cm gikk kjapt unna.

Jeg har laget en plan som inneholder trening fra mandag, så målet er str 40/M om 3 uker😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper turen går fint og at du koser deg! Litt av en innsats med å gå ned i størrelser, jeg er imponert! Lykke til med de neste ukene! :)

 

Dag 18 av 100 har gått bra i matveien, aktiv har jeg også vært, men det er med jobb og møter, lite trening. Satser på å komme meg i trening i neste uke������ ut på reise i morgen, det er bare å stålsette seg og hente inn all selvkontroll som er å finne til resturantbesøkene������������������veiing og måling i morgen, spent.. Har prøvd klær til reisen, klærne i str 42/L sitter pent på slik målet var til denne reisen. Neste mål er å se bra ut i str 40/M, rekker jeg det på 3 uker??? Sist gikk jeg fra 44/XL til str 40/M på 6 uker, men det var 6 uker før jul, hadde litt mer motivasjon da, gikk aldri over kcalorigrensa i helger eller på fest, samt trente hver dag den perioden så cm gikk kjapt unna.

Jeg har laget en plan som inneholder trening fra mandag, så målet er str 40/M om 3 uker������

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Gjest Gressenka

Jojoslankern er gått opp igjen... Gikk ned til 72-73 kg til jul, er sikkert nærmere 80 kg igjen, veiedag på fredag, da kommer sannheten frem😳 liker å veie 68-70kg..

 

Dag 1 av 30.

 

Første delmål: Veie under 75 kg og se bra ut i kjolen til konfirmasjonen om 4 uker 😊

 

Har hatt en bra dag i forhold til kalorier, men har ikke trent.

Første utfordring er å bli kvitt søtsuget/spisesuget..

Må ha noe å spise til en film, til ei bok, til å sitte på nett osv.

Finne roen med en kopp te istedenfor😊

 

Neste utfordring er å klare å komme over dørstokkmila og bli glad å trene igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 2 av 30, da må jeg komme meg inn i kjolen til konfirmasjon 😅😅

Det har vært en bra dag i forhold til kalorier, men lite trening.

De neste dagene blir nok utfordrende ettersom jeg skal ut på jobbreise, men det vil ihvertfall bli mange skritt, kanskje noe trening og hvis hotellet har treningsrom😊

 

Fokuset ligger andre steder enn på slanking om dagen, må tvinge meg inn i den tankegangen, har ihvertfall tatt rett valg i forhold til mat de siste par dagene. Veiing og måling i morgen, gruer meg😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 3 av 30 gikk også bra til tross for reisevirksomhet😊

 

Vekta i går morges viste 77.4. Orker ikke si hva jeg synes om det, men kroppen har jo fortalt meg sannheten en tid så det var ikke noe sjokk. Synd det må komme så langt før man gjør noen grep.

 

Ihvertfall, det er godt håp om å se 73 tallet til konfirmasjonen, og det er et fint tall når man er på tur nedover på vekta😅😅

 

Fin lørdag til alle, jeg satser ihvertfall på en sunn lørdag😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gressenka :)

Har lest det du skrev på tråden din før jul og det du har skrevet nå etter jul,

kjedelig da kiloene "legger" seg på igjen,har bred erfaring med nettopp det.

Så fint og skrive dag for dag,en dag nærmere målet for hver dag som går,kanskje ikke nedgang hver dag,eller hver uke,men slik er det detsverre.

 

Jeg heier på deg,satser selv på en sunn lørdag,har vært ute og gått litt over en time og tatt ei økt med styrketrening :).

 

Ønsker deg en fin lørdag :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 4,5 og 6 gikk så som så.. Det var nok tidlig i løpet å måtte dra på reise og bort fra alle gode og sunne valg som jeg har hjemme. Motivasjonen er ikke så bra og det medførte til dårlige valg. Har ikke spist godterier, men har spist for mye nøtter og 2 kanelboller. Samt for mye resturantmat og kaffe latteðŸ˜

Har bevegd meg mye da, men tenker det allikevel ble kalorioverskudd og vann i kroppen..

 

Men, det er bare å brette om ermene, er hjemme nå og har handla inn rett mat😊😊😊

 

Tusen takk for fine ord Suzzie😊

Så flink du er å få til trening i helgen, jeg håper jeg finner treningslysten igjen snart, og tusen takk for at du heier på meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 7 har gått bra

- kaloriunderskudd

- 1 time trening

- vår i lufta, må være det som gir meg et snev av motivasjon her. Kjennes ut som det skjer noe i kroppen, og hodet, at jeg klarer å fokusere på vektreduksjon uten at det kjennes som om livet stopper opp. Hehe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 8 av 30

Finfin slankedag

-kaloriunderskudd

- 1 times tur i vårlufta, godt både fysisk og psykisk 💪â¤ï¸

- fikk gjort noe husarbeid

- drukket ok med vann

- smoothie til kvelds

 

Måtte det forsette slik, jeg tenker altfor mye på mat og godis. Motivasjonen er der men kan lett forsvinne kjenner jeg😳😒

 

Huff, veiing og måling i morgen, tror den jobbreisen tok knekken på positive resultater for denne uka😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 9 av 30(konfirmasjon)

 

Finfin dag - til nå ihvertfall, sunn frokost og lunsj:)

 

76.2 kg og ned 1,2 kg denne uken:)

Mistet 6 cm:)

 

Fredag i dag, helg og dermed en del utfordringer.

Helgekosen blir frukt og bær, evt smoothie

Skal få til turer, samt gjøre noe husarbeid og planlegging til konformasjon:)

 

Har gått tur i regnvær, dørstokkmila blir stadig lavere, og gode resultater gir motivasjon til å forsette den sunne linje������

 

(Dag 9 av 72, skoleslutt - jeg vil være ferdigslanka da - veie mellom 65-68 kg. Er det mulig? Blir ca 1 kg i uka, er det mulig i 10 uker...?)

Endret av Gressenka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 10 av 30

En tredjedel på vei til første delmål, passe slank til konfirmasjon. Jeg våkner tidligere på morgen, kjenner at jeg har fått mer energi, søtsuget er gått fra formidabelt til normalt 😄

Jeg har vært aktiv i dag, nesten 2 timers tur og endel husarbeid.

Har spist god middag med dessert og et glass vin, men er under kalorigrensa. Er invitert i middagsselskap i morgen, blir utfordrende med tanke på dessert og kaker. Men får forsyne meg med litt, og spare kalorier resten av dagen.

 

3 uker til konfirmasjon. Det er bare å stå på, jeg skal ned mest mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 11 av 30

Det ble for mange kalorier i dag, jeg er usikker på om jeg er innafor kalorigrensa men tror det.

Men det har vært en aktiv dag, har vært mye i bevegelse samt fått gått en times tur.

Det har vært en koselig dagâ¤ï¸

 

Jeg har mere energi og kjenner meg gladere for tiden, vet at det har med valgene i matveien å gjøre. Nå gjelder det bare å kjenne på dette for å holde fokuset😊

I morgen er det en ny uke, nye muligheter, og det skal bli en knallsunn uke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 12 av 30

 

Bra dag i forhold til kaloriunderskudd

En times tur - må si at jeg er stolt som har gått ut i regnet 2 dager på rad. Da er dørstokkmila blitt lavere. " finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær" 😄😄

Har tatt sol og vært flink med hudpleie i det siste, føler meg mer vell.

Her planlegges diverse festligheter m.m

- håper å se 73 tallet til konfirmasjon

- håper å se 72 tallet til 17.mai

- håper å se 70 tallet til 5-6 juni(festligheter den helga)

- håper å se 69 tallet til 13. Juni(festligheter den helga)

- håper å se 68 tallet til skoleslutt

- håper å se 67 tallet til midten av juli når jeg drar på ferie 😊

 

For å nå disse målene må jeg ha stålkontroll på kalorier og trening fremover, det er ikke rom for utskeielser😄😅😄😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 13 av 30 var i går, husket ikke å skrive..

 

Bra dag i forhold til kalorier, men fikk ikke trent fordi jeg er i dårlig form.

Men jeg våknet før klokka ringte i dag og, tror det har med en sunnere livstil å gjøre😊

 

Søtsuget blir bare mer og mer fraværende, kjenner at jeg er på god vei mot ønsket vektnedgang.

Jeg har tvunget frem motivasjon til å gå ned i vekt, kjenner meg ikke så "vaklende" i troen på om jeg vil klare det😊

Jeg fokuserer på delmålene mine som står i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 14 av 30

 

En fin dag kalorimessig, har også gått en times tur, og tatt sol😊😄

Fikk ikke starta styrketreninga, travel dag, men kanskje i morgen😊

God natt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 15 av 30

 

Halvveis til konfirmasjon, tiden går fort og gæli🙈🙈

 

Jeg har klart å tvinge frem motivasjon, sakte men sikkert har jeg funnet igjen gleden ved å spise sunt og trene💪💪

Har gått 1 time rask gange ca10 av 15 dager, satser på å gå hver dag med mindre jeg gjør annen aktivitet.

I dag startet jeg med 15 min styrke, det skal jeg gjøre 5-7 dager i uken. Det blir 1-1,5 time styrke i uka, det burde hjelpe på💪

I dag har jeg gjort lett husarbeid i flere timer, det brenner mange flere kalorier enn å sitte i sofaen ðŸ‘ðŸ‘

Og så har jeg tatt frem trimsykkelen, det 30 min sykling istedenfor tur, og jeg ble pesende og svett💪

 

Veiing og måling i morgen, er spent, har ikke vært i nærheten av vekta denne uka😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 16 av 30

 

Veide 75,6 i dag. 600gr ned og litt mindre ned enn jeg hadde håpet..

 

3 cm inn.

1 cm over mine lovehandles

0,5 over rygg, midje, rumpe og lår. Jeg hadde håpet på flere cm bort...

 

Jeg har gjort en god slankejobb denne uken og "burde" gått ned 1 kg og inn flere cm, men :

 

- kan ha fått i meg for mye salt denne uken

- kan få vann i kroppen av medisinkur jeg er på nå

- kan ha noe å si at jeg skal ha mens til helgen

- kan ha noe å si at jeg har støle muskler, det samler visst vann

 

Ja det kan være mange grunner, men det endrer ikke på noe😅😅😅

 

Jeg har trent styrke i morges, og gått en times tur, og ellers vært flink med kalorier i dag😊 og slik skal det fortsette frem til jeg når målet😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 17 av 30😊

 

Har gått 1,5 times tur og trent mine 15 min med styrke😊

Har spist få kalorier, og skal kose meg med vårruller og en svær haug salat i kveld😊

 

Har prøvd bunaden, tre cm inn fra rygg til sideflesket vil gjøre at den sitter penere på, så her gjelder det å være kjip på kaloriene de neste to ukene😅😅 jeg satser på at treningen gir fart på cm💪💪💪

Jeg er stiv og støl og har gangsperre så musklene har nå fått kjørt seg de siste dagene👌👌👌💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gressenka! Så smart å lage et sånt 30-dagers prosjekt, det blir liksom mer overkommelig da. Lykke til videre, du blir sikkert flott i bunaden til konfirmasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei Gressenka! Så smart å lage et sånt 30-dagers prosjekt, det blir liksom mer overkommelig da. Lykke til videre, du blir sikkert flott i bunaden til konfirmasjonen!

 

Takk selma😊

Ja det er godt med delmål som ikke er så langt unna😊 neste delmål blir 17.mai, så det blir jo bare 7 dager😄😄 og så har jeg flere arrangemang jeg skal delta på, så tenker jeg fokuserer på hver ting etterhvert som det skal skje😊

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 18 av 30

 

En flott, sunn og slankende dag👌💪👌💪

15 min styrke, 1,5 timers tur og 30 min på trimsykkelen 😄😄 2 timer rydding, sortering og vasking av det store rotrommet😄 godt fordelt utover dagen da😊 og enda har jeg mer energi 😂😂😂

 

Tatt frem bunader og skjorter, klart til å pusse sølv

 

Kan ikke annet enn å si at jeg er i storform om dagen, helga har vært fantastisk kalorimessig, kan ikke huske om jeg noen gang har inntatt så lite kalorier i en helg noensinne 😂😂😂😂

 

Så, i morgen begynner en ny uke med enda flere muligheter, 12 dager til konfirmasjon og jeg er sikker på at bunaden blir å falle fint😄 Vi gleder oss til å samle familie og venner😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 19 av 30

 

Bra dag, få kalorier, 1,5 t rask gange og 15 styrke.

 

Er støl i muskler rundt omkring, hærlig følelse når en vet at det er fordi musklene har jobbet godt💪💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 20 av 30 og to tredjedeler på mot første delmål😄💪😄

 

Turbuksen min som satt som limt på kroppen for tre uker siden sitter pent og litt ledig nå👌

Jeg ser at rumpa å magen er mindre, har ikke Dolly Duckfigur når jeg ser på meg selv fra siden i speilet🙈😅

Jeg har fått gode rutiner og lysten til å spise mindre, sunnere og å trene er til stede det meste av tiden💪

Jeg har mer energi og motivasjon til å gjøre husarbeid og andre litt kjedelige ting, tenker at det forbrenner mer kalorier enn å sitte i sofaen😅😅

 

Det har vært en ok dag kalorimessig, et kakestykke på venninnetreff, men har spart kalorier til dette😊 har gått over 8 km rask gange og trent 15 min styrke💪👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...