Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. januar 2014!


Anbefalte innlegg

Hallo og god morgen alle sammen...fredag er veiedagen her og den ble 85,3kg...er kjempefornøyd med 1kg nedi Desember...jeg fortsetter i samme stim ihvertfall frem til juleaften...jeg tror det her blir første jula uten sukker for min del...men deilig julemat skal jeg spise og masse vannHa en finfin fredag der ute :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag.

 

Til tross for PMS-uke har jeg på mirakuløst vis likevel gått ned 900 gram. Ikke spør meg hvordan. Men 58,1 kg på meg idag. Og samtidig all time low. Både i min tid på GR-forumet og sånn ellers. Har nok ikke veid så lite siden 90-tallet!

 

Men, men. Bukker og neier og "sparer" opp alt jeg kan nå i forkant av jula. Håpet er å ligge på 58-tallet til neste fredag også, men vi får se. Derimellom kommer både kakebaking og en barnebursdag, såh... :rolleyes:

 

God helg alle sammen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, som tiden flyr! Desember er for meg årets triveligste, men også den traveligste, måneden i året. Tror jeg var en smule ambisiøs når jeg satte målet om 2 kg ned til 1. Januar... Men har ikke mistet motet helt enda!

 

Desember betyr julegodt for mange, men for meg betyr den først og fremst eksamensperiode on steroids. Gleder meg til tirsdag, da har jeg min åttende og siste eksamen før jul. Blir endel jobbing også, jobber ekstra på PU-bolig ved siden av studiene. Er likevel optimistisk, har trent så mye jeg kan og gått koseturer med hunden. Har også funnet en oppskrift på sukkerfri marsipan som jeg har testet ut med sukkerfri sjokoladetrekk; GULL! Marsipan er virkelig min julefavoritt, og å finne et alternativ til den tradisjonelle som smaker nesten like bra var virkelig månedens opptur. Den skal jeg lage mer av.

Ingrediensene var for øvrig mandelmel, sukrinmelis, litt sukrin og eggehviter, funnet på www.bakekona.blogg.no.

 

Har ikke veid meg enda, gjør det på min halv-faste dag; mandag.

 

Ha en fortsatt herlig førjulstid, folkens! Lykke til med målene dere har satt, og kos dere masse!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg henger visst etter i 80.tallet ennå :lol:/>/> Skal selvfølgelig være 77,3 :D/>/> Takk for oppdateringen!

 

Fort gjort :) Et sunnhetstegn å ikke ense at tallet en oppgir ligger et solid stykke over reell vekt - da er det ikke dét som er viktigst! :D

 

Fikset det opp i forrige liste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med masse liv i desemberkalenderen! :) Flinke til å holde fokus, alle som en!

 

Oversikt 13. desember - selveste Luciadagen (og som alltid - fordi DU setter ditt eget mål for måneden selv - hjertelig velkommen til alle som vil være med! :D)

 

Knaus 73,0 71,4 - 71,4 (0,0kg) 71,0 (torsdag)

Hemulen 90 83,8 78 (onsdag)

willus 80,2 78,2

joh67 96 81,2 70 i 2014

Solvane 71,5 - 72,4 (+0,9kg) 71,5 (mandag)

Bijou 82,2 58,7 - 59,0 - 58,1 (-0,6kg) 61,0 (fredag)

Juni72 98,9 81,9 - 81,8 - 82,1 (+0,2kg) 81,5 (onsdag)

Betty Blue 89,8 83 - 82,7 - 82,5 (-0,5kg) 82 (torsdag)

Sabine 78 58,5 58,5 (søndag)

rugemor 110,6 82,9 - 83,3 (+0,4kg) 81,9 (fredag)

StinePetrine 132,5 84,7 - 83,0 - 82,9 (-1,8kg) 81,7 (tirsdag)

koala 92,3 77,9 - 76,7 - 77,3 (-0,6kg) 75,9 (onsdag)

Gressenka 83,6 75,6 - 75,0 (-0,6kg) 74 (lørdag)

rittis 89 86,3 - 86,3 - 85,3 (-1,0kg) 84

 

Slenger oppdatert liste inn i hui og hast - nå er det pangstart på første annerledesdag av fire på rappen - wish me luck! :D

 

Ha en strålende fredag og helg, allihopa - listes på mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med de 4 annerledesdagene juni 72, jeg sender over slankende og sunne vibber;)

 

Min vekt stoppet på 73,4 i dag, juhuuuuuu:) Grunnen til en slik nedgang på ei uke er nok at jeg er ferdig med betennelse i kroppen samt medisiner for det, og den månedlige er over:) Inn 7,5 cm, o jul med din glede:))

 

Vi går inn i ei travel uke for de fleste, her er det mye forbrenning å hente, hvis man holder seg innafor kalorigrensa så er det store muligheter for nedgang denne uka:)

 

Noen sier at man ikke trenger å vaske inni skapene hvis man ikke skal feire jul inni dem;) men skapene må jo ryddes og vaskes avogtil, og hvorfor ikke nå, det forbrenner kalorier, det hjelper på nedgang, og da ser man bedre ut i julekjolen:)

 

Her skal de fleste julegavene pakkes inn i dag, og det er ikke få, så det blir julemusikk og kos. Bedre å bruke hendene til å pakke gaver en lørdag enn å putte dem i potetgullskåla;)

 

Så blir det en hot kyllingryte, det er min lørdagskos, og mulig det blir en liten baylis med is hvis samvittigheten min sier at det er greit:))

 

Måtte alle ha en god og slankenett lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 58,2 kg. Matmessig gå det greit, men trening har vært litt ustabilt. Har klart en gang i uka, pluss litt bevegelse innimellom, og før hverdagene kommer tilbake etter nyttår, tror jeg ikke det er så realistisk å håpe på stort mer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God nestsiste mandag før julaften! :D

 

Et par oppdateringer har tikket inn i løpet av helgen, looking good, jenter!

 

Oversikt 16. desember - (og som alltid - fordi DU setter ditt eget mål for måneden selv - hjertelig velkommen til alle som vil være med! :D)

 

Knaus 73,0 71,4 - 71,4 (0,0kg) 71,0 (torsdag)

Hemulen 90 83,8 78 (onsdag)

willus 80,2 78,2

joh67 96 81,2 70 i 2014

Solvane 71,5 - 72,4 (+0,9kg) 71,5 (mandag)

Bijou 82,2 58,7 - 59,0 - 58,1 (-0,6kg) 61,0 (fredag)

Juni72 98,9 81,9 - 81,8 - 82,1 (+0,2kg) 81,5 (onsdag)

Betty Blue 89,8 83 - 82,7 - 82,5 (-0,5kg) 82 (torsdag)

Sabine 78 58,5 - 58,2 (-0,3kg) 58,5 (søndag)

rugemor 110,6 82,9 - 83,3 (+0,4kg) 81,9 (fredag)

StinePetrine 132,5 84,7 - 83,0 - 82,9 (-1,8kg) 81,7 (tirsdag)

koala 92,3 77,9 - 76,7 - 77,3 (-0,6kg) 75,9 (onsdag)

Gressenka 83,6 75,6 - 75,0 - 73,4 (-2,2kg) 74 (lørdag)

rittis 89 86,3 - 86,3 - 85,3 (-1,0kg) 84

 

Takk for lykkeønskningene, Gressenka, og gratulerer med solid hopp ned! Bare en halv annerledesdag igjen, så er jeg vel gjennom ukens utfordringer (som jeg er svært fornøyd med hvordan ble løst - koste meg med måte), halv fordi det kun er annerledesdag på kvelden, hverdag på dagen :)

 

Sabine, du har vært kjempeflink og klarer deg fint nå i Hold vekten-fasen ser det ut til - moro!

 

Ha en strålende mandag og start på ny uke - ta gode valg og husk å være fornøyd med og sette pris på deg selv akkurat som du er nå og underveis i livsstilsprosessen din - det fortjener du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, hadde bestemt meg for å ikke bli deppa av vekta uansett hva den viste i dag, men var litt spent da jeg veide meg i dag. Forrige uke hadde jeg gått opp 900 gram, men i dag viste vekta 71,1 kg, dvs. 1,3 kg ned fra forrige uke :) Var på fest på lørdag, og drakk selvfølgelig mer vin enn jeg burde, men jeg danset mye, og passet på å drikke mye vann i løpet av kvelden. Dessuten ble det servert tapas, så jeg spiste meg ikke overmett på usunn mat heller.

 

I kveld skal jeg på bodypump (for tredje gang - har akkurat oppdaget den timen) Det er en times styrketrening, og første gang skalv jeg i alle musklene etterpå. Anbefales virkelig! Forbrenner ikke like mange kalorier som en vanlig aerobic-time, men jeg kan nesten føle hvordan jeg blir sterkere i kroppen for hver gang. Og selv om jeg selvfølgelig har lyst til å se bra ut, så tenker jeg at det viktigste er at kroppen er sterk nok til å tåle en trøkk når det måtte komme.

 

Vet ikke om det blir flere veiedager på meg i desember, for på lørdag drar vi på juleferie til folk uten vekt. Men skal som sagt ha med meg joggeskoene i kofferten, og satser på at jeg klarer å holde vekta gjennom jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke alle sammen! :rolleyes:

Jeg må innom og kjikke på tråen, for jeg gleder meg med dere som minker i vekt og går inn i cm.

 

Jeg er endelig ferdig med bortebesøk, neste er nyttårsaften, og det er en stund til. Nå skal vi ha familiebesøk i hele julen hjemme. Gleder meg til det. :rolleyes:

 

Var spent på vekta i dag, men den stod på det samme, og det er jeg svært fornøyd med.Veiedag torsdag på meg. :P

 

Stå på alle flinke damer, det går rette veg. Ikke glemm å kose dere også.Takk Juni72 for jobben du gjør, er svært glad for det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Et gledelig vekttap på 1,2kg denne uken, vekten stoppet på 81,7kg. Så ikke bare har jeg nådd 3kg-målet mitt for desember to uker før måneden er omme, men jeg har noe mye kulere å meddele. I dag har jeg gått ned over 50 kilo. 50,8 for å være nøyaktig! Dette er en herlig dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gledelig vekttap på 1,2kg denne uken, vekten stoppet på 81,7kg. Så ikke bare har jeg nådd 3kg-målet mitt for desember to uker før måneden er omme, men jeg har noe mye kulere å meddele. I dag har jeg gått ned over 50 kilo. 50,8 for å være nøyaktig! Dette er en herlig dag!!

 

Så fantastisk bra, dette står det respekt av, du har vært utrolig flink. Du må ha forandret deg veldig, og fått en lettere hverdag? Hurra for deg og for at du har nådd dine mål, jeg heier på deg:)

 

Gressenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så fantastisk bra, dette står det respekt av, du har vært utrolig flink. Du må ha forandret deg veldig, og fått en lettere hverdag? Hurra for deg og for at du har nådd dine mål, jeg heier på deg:)

 

Gressenka

 

Det er helt klart en lettere hverdag ja! Alt er igrunn lettere, og jammen er det godt! Nå er jeg plutselig en av av venninnene med best kondisjon, jeg har fått en midje og føler meg faktisk fin. Alt strevet og svettingen på trening er absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg surret med i går morges, men å registrere inn ukesvekta var visst ikke fremst i tankene, så her kommer gårsdagens resultat. (Bittelitt kjipt at dagens vekt er EN kilo under gårsdagens, men ukesveiing er ukesveiing og onsdagsvekta eneste som teller, så da så) :D

 

82,4 i går og opp 300g (etter 4 planlagte annerledesdager og litt vinglete gjeninnføring av hverdager i etterkant - men ganske fornøyd siden det tross alt er desember, altså, veeeeldig lite julekaker som går inn i gapet :P i forhold til antall kakebokser i heimen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi flinke og fokuserte GRdamer! :D

 

Synes vi har taklet desember så langt veldig bra, jeg!

(men hvor har tida blitt av?? Snart er vi 2/3 inn i måneden og det er brått alt for få dager igjen til julaften...øh, antar det er mange som er MER klar enn denne skrotten som kanskje må handle noen julegaver på bensinstasjon 24.des...hehe, så ille gæli er det nok ikke, lista er klar og har planer om en liten runde i morgen - ellers holder jo handelstanden åpent på søndag også for oss desemberskilpadder, desverre ingen fare for ikke å ha nok muligheter til å svi av litt kort...må nok noen runder med familien før vi klarer å trappe nok ned på gavehysteriet, enda jeg føler vi er blitt mer nøkterne enn tidligere år - bra det, men vi kan bli enda bedre!)

 

Men, hvordan kom jeg inn på slikt, det er jo desemberkalenderoversikten dere har ventet på i spenning de siste tre dagene, vel? :)

 

Mange gode resultater har tikket inn, gratulerer med finfin nedgang til dere, Solvane, willus og koala, og StinePetrine - gratulerer med nådd månedsmål så langt OG ikke minst svimlende 50kg ned i år!!! Wow!! (hvor er bøye seg i støvet-smileysen!!) :lol:

 

Som sagt, her er flere oppdateringer og vi har åpnet luke nummer 19 i dag - 5 dager (gulp!) igjen til julaften, allihopa!

 

Oversikt 19. desember - (bli gjerne med selv om det bare er 0,33% igjen av måneden - eller hiv deg på i 2014 :D)

 

Knaus 73,0 71,4 - 71,4 (0,0kg) 71,0 (torsdag)

Hemulen 90 83,8 78 (onsdag)

willus 80,2 78,9 (-0,3kg) 78,2

joh67 96 81,2 70 i 2014

Solvane 71,5 - 72,4 - 71,1 (-0,4kg) 71,5 (mandag)

Bijou 82,2 58,7 - 59,0 - 58,1 (-0,6kg) 61,0 (fredag)

Juni72 98,9 81,9 - 81,8 - 82,1 - 82,4 (+0,5kg) 81,5 (onsdag)

Betty Blue 89,8 83 - 82,7 - 82,5 (-0,5kg) 82 (torsdag)

Sabine 78 58,5 - 58,2 (-0,3kg) 58,5 (søndag)

rugemor 110,6 82,9 - 83,3 (+0,4kg) 81,9 (fredag)

StinePetrine 132,5 84,7 - 83,0 - 82,9 - 81,7 (-3,0kg) 81,7 (tirsdag)

koala 92,3 77,9 - 76,7 - 77,3 - 76,7 (-1,2kg) 75,9 (onsdag)

Gressenka 83,6 75,6 - 75,0 - 73,4 (-2,2kg) 74 (lørdag)

rittis 89 86,3 - 86,3 - 85,3 (-1,0kg) 84

 

Nyt dagen og sett STOR pris på deg selv akkurat i dag (og i morgen og i overimorgen osv.) - FORDI DU FORTJENER DET!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag alle flinke folk der ute...det er veiedag for meg,jeg så 84 tallet på vekta,men setter den på 85 kg...300gr ned siste uka...Yes jeg vet jeg gjør tinga riktig om dagen...God helg til alle sammen :rolleyes: :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på meg og vekta viste 58,0 kg. Ned 100 gram fra forrige fredag. Superfornøyd! Særlig med tanke på at jeg la på meg 1 kilo sist helg. Men den fikk jeg av igjen! Godt hjulpet av 2 joggeturer denne uka.

 

Skal prøve å få til 2-3 joggeturer neste uke også. Da trenger jeg det mer enn noensinne!

 

Men tallet på vekta tar jeg som det kommer, neste fredag. Vet det kommer til å være masse vann og greier i kroppen da, etter et par pinnekjøttmiddager og diverse. Men neste uke er det lov! (Det er verre med uka etter der igjen! ;) )

 

Ha en riktig god jul alle sammen! Kos dere, med måte! :)

 

Og ikke glem å drikke masse VANN!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fine resultater folkens, synes alle klarer seg godt til at det er måneden over alle måneder med fristelser:))

 

Og takk til juni 72 som har denne tråden, måtte den vare ihvertfall til våren:)))

 

Dagens vekt viser 71,4 jiiippi:) ned 2 kg..! (Selvsagt noe fett og noe vann;)

 

Desto bedre: Ned 7,5 cm denne uka.

 

Jeg har vært i aktivitet fra morgen til kveld og har nok spist litt for lite i forhold til aktivitet men deilig var det å se vekta i dag:) jeg har imidlertid vært nøye med inntak av vann og tror at det også har hjulpet på:)

 

Men nå står jula for dør, ribbe, pinnekjøtt og julegodt vil nok legge seg litt på, blir nok litt opphoping av vann. Men som en annen sa her, husk å drikk mye vann, det fordriver vann og fyller magen så kanskje en ikke spiser så mye:)

 

God og sunn helg folkens:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager til juuul og luke nr 21 i dag, dere!

 

Oversikt 21. desember (og nye muligheter blir det flust av i 2014, full propell fra 1. januar og frem mot sommeren - det blir bikiniform, rai,rai! :lol: )

 

Knaus 73,0 71,4 - 71,4 - 71,9 (+0,5kg) 71,0 (torsdag)

Hemulen 90 83,8 78 (onsdag)

willus 80,2 78,9 (-0,3kg) 78,2

joh67 96 81,2 70 i 2014

Solvane 71,5 - 72,4 - 71,1 (-0,4kg) 71,5 (mandag)

Bijou 82,2 58,7 - 59,0 - 58,1 - 58,0 (-0,7kg) 61,0 (fredag)

Juni72 98,9 81,9 - 81,8 - 82,1 - 82,4 (+0,5kg) 81,5 (onsdag)

Betty Blue 89,8 83 - 82,7 - 82,5 (-0,5kg) 82 (torsdag)

Sabine 78 58,5 - 58,2 (-0,3kg) 58,5 (søndag)

rugemor 110,6 82,9 - 83,3 (+0,4kg) 81,9 (fredag)

StinePetrine 132,5 84,7 - 83,0 - 82,9 - 81,7 (-3,0kg) 81,7 (tirsdag)

koala 92,3 77,9 - 76,7 - 77,3 - 76,7 (-1,2kg) 75,9 (onsdag)

Gressenka 83,6 75,6 - 75,0 - 73,4 - 71,4 (-4,2kg) 74 (lørdag)

rittis 89 86,3 - 86,3 - 85,3 - 85,0 (-1,3kg) 84

 

Bare å stirre på det røde tallet, Knaus - det er fortsatt høyeste tall, så du slipper å snu derfra for å gå videre ned, hurra :)! Vi snakker desember nå, januar er en helt annet sak...bare masse hverdager frem mot påske, det blir så bra!

 

Finfin nedgang på flere her, gratulerer til rittis, Bijou og Gressenka! Helt enig i at det er fine resultater (og det sier jeg som har gått litt opp, men det ER måneden for nøkternhet for de fleste av oss - eneste måten å kunne nyte tilværelsen og unngå dårlig samvittighet er å inkludere godsaker i kostholdet og prøve å overholde flest hverdager eller delvis hverdager der det er mulig...dessuten HAR kakebokser lokk, det er fint å bruke det lokket så ofte man kan, sette det PÅ, altså :)) Som jeg tidligere har erfart med "annerledesdager", så er det aller viktigste å være BEDRE mtp inntaket enn jeg ville vært i "gamle dager" - da blir det resultater på sikt, selv om jeg har gått over tilmålte kalorier både en, to og seks dager - vel å merke så lenge jeg holder hverdagene hellig :) Få med det mellom ørene på å se sammenhengen, så blir mindre dyttet inn i gapet, sånn må det bare bli - hohoho! :D

 

Hehe, Bijou, ser du heldigvis sliter med å nå månedens oppsatte mål, skal gå virkelig på galeien du for å nå dette innen 1. januar ;) Lov å justere litt, vet du, eller kanskje enda nydeligere å se den milevise forskjellen når vi runder årsskiftet? Hehe, moro å se det kan gjøres på dette viset!

 

Uten å ta munnen for full (gjør jo ikke det lenger, hehe), Gressenka, så kan jeg vel love at det blir tråder utover våren også ;) det er utrolig moro å være her sammen med dere - og bonusen er jo at det gir kjempemotivasjon og full fokus på å holde fokus! Til sammenligning lik baren "Cheers" - where everybody knows your name, and they're always glad you came..." :D et godt og trygt sted å være! En stor takk til alle sammen, både tidligere, nåværende og fremtidige trådmedsammensvorne (nei, ikke ribbesvor), lasset er så mye lettere å dra sammen (og lettere blir det (og vi), måned for måned )

 

Ha en strålende bittebittelillejulaften, allihopa - vi skåler i stooore vannglass, hurra (ikke sant, rittis! :D)!

  • Bra innlegg! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72 ja det er helt sant...skåler i vann vi.. :rolleyes: og litt cola zero da..Du må ha en finfin 4 søndag i advent...nåkommer julenisse snart...Kos deg med hva det enn du holder på med...Juleklem fra rittis :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom igjen for å ønske dere en riktig god jul, alle sammen! :)

 

Juni72: "Bijou, ser du heldigvis sliter med å nå månedens oppsatte mål, skal gå virkelig på galeien du for å nå dette innen 1. januar..."

 

Her gjelder det å være realistisk, midt oppi det hele. Vet fra før at jeg fint kan legge på meg 500 gram om dagen på dager med mye fet og salt mat, godteri og lite vanndrikking. Så et par kilo på f.eks. 4 dager... no problemo! ;) Men skal jo gjøre alt jeg kan for at det ikke skjer, da! He he!

 

Ses igjen på fredag!

 

Med ønske om en god og fredelig jul! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, god jul til dere begge, rittis og Bijou - og riktig god jul til alle dere andre, selvsagt :D

 

Lista blir oppdatert i løpet av romjula, bare å komme med tall hvis dere rekker å gå innom vekta en eller annen morgen innimellom ribbetallerkenen, nøtteskåla eller kakefatet :P

 

Selv har jeg ikke egen vekt på onsdagsmorgen, så det må bli torsdagstallet - pyttsann - er jo ikke mellom nå og nyttår vi blir trultete, men resten av året (og det har vi jo kål på) :D

 

Juleklem fra Juni72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...