Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. januar 2014!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her er tråden for deg som vil gjøre ditt for at desember måned blir en måned med fokus på å overholde hverdager innimellom alle annerledesdagene! Her er det liv og røre gjennom hele uka - en helt uhøytidelig måte å følge sin egen (og andres) fremgang på frem mot det nye året :)

 

Det er helt og holdent opp til deg selv hva du ønsker å sette som mål for denne måneden - vil du nøye deg med 1 kilo, eller prøve på 2 eller 3 (vi snakker desember, årets ultimate etegildemåned)? Eller trenger du rett og slett å puste ut og holde vekten? Du velger selv!

 

Har du 2-5-10-20-30-40kg som skal av eller som mål å holde vekten, her er tråden som kan motivere deg til å gjennomføre planen din! :D

 

Slik gjør du:

 

Meld inn vekten din i begynnelsen og slutten av desember måned, gjerne ditt røde tall også (høyeste vekt EVER - og som du ALDRI vil se igjen!) og ditt grønne tall (det du ønsker skal synes på vekta før nyttårsrakettene har sluknet, lurt å være realistisk) og gjerne ukedag.

Jeg samler all informasjon i en oversikt, og ønsker du å melde inn ukentlig underveis (derav ukedag), så fører jeg inn det også!

Du trenger ikke farge tallene, det fikser jeg :)

 

Da blir det seende ca slik ut;

 

Juni72 98,9 83,0 82,0 (onsdag)

(Jeg prøver meg altså på ca 1kg denne måneden (mitt hårete mål), men all nedgang regner jeg som bonus - og innser innerst inne at jeg er overlykkelig hvis jeg ikke har gått opp i løpet av desember - there will be ribbe og pinnekjøtt (men med måte)!! :))

 

Bli med på å dra lasset sammen mot det nye året, da vel!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72 jeg vil være med på denne tråden i Desember...jeg veier i dag 86,3 kg...målet mitt er 1 kg ned i første omgang...blir med her så jeg vetat jeg må holde meg på matta når det gjeller hva som skal inn av calorier i Desember...det rød tallet mitt er 89 kg :rolleyes: det grønne er 84 kg..jeg jobber meg sakte men sikkert ned uten veldig mye trim om dagen...God helg du har vært kjempeflink med nedgangen din :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg henger meg på! November var tøff, med jeg går faktisk inn i desember med stor optimisme! Har hatt en veldig fin uke nå, så satser på et godt tall på tirsdag! Jeg satser på -3kg denne måneden. Veldig ambisiøs nå, men mål må man ha! Jeg har veiedag på tirsdager, så siste veiedag for meg er jo 31.desember, så lang tid til å klare det på!

 

Rødt tall: 132,5

Nå: 84,7

Mål innen 1.januar: 81,7

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

Dette trenger jeg nå ;) Er i gang med siste etappe av en vektreduksjon som startet i 2009.

Har bestemt meg for å starte jula 20. desember i år. Ikke det at det skal bli fri flyt fra denne datoen, men vi kommer ikke til å kjøpe julemat eller bake julekaker før da :D

 

Hvordan planlegger dere andre jula? Vi kommer til å bake litt julekaker. Det er jo en hyggelig tradisjon for ungen. Mange av julekaker er jo ikke så kaloririke om man bare holder seg til 1 stk... Men det er jo ikke alltid så lett :mellow:

 

Min foreløpige plan er egentlig å fokuser mest på mengde... At litt er lov, men ikke spise og drikke så veldig mye... Og så ikke la jula vare så lenge.. I fjor spiste jeg pepperkaker fra midten av november... Det gikk ikke bra... I år skal jula slutte 2. januar og altså ikke ikke starte før 20. desember.

 

Da kommer mine tall :unsure:

 

Rødt tall: 110,6

Nå: 82.9

Mål: 81.9 ( 3. januar)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med videre! Målet mitt nå framover er å holde vekta. Det røde tallet mitt er 78, vekta i dag er 58,5 og da lar jeg målet mitt være det samme, selv om jeg i grunnen er fornøyd med alt som er under 60. Veiedag er søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med videre og starter desember med vekt på 83 kg (rødt tall 89,8) og forsøker på nytt å nå 82 kgtongue.gif Blir bare med et stykke ut i desember så jeg tror 1 kg ned er det jeg maks kan forvente å greie i og med at desember er en måned med mange fristelserwink.gif Reiser til varmere strøk og feirer jul, men jeg håper å finne tråden på nyåret også for denne er kjempeflott. Og så er det så mange som deltar at det blir mange fine innlegg som inspirerer.

Ha en fin adventsøndagsmile.gif

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med mange med allerede :) Blir en flott desember også!

 

Mitt vingletall for dagen er (veid inn 3 timer senere enn normalt i dag også, så tar med stor klype salt - i alle fall til jeg ser hva den sier på offisiell ukesvekt - onsdag) 81,9kg - inntil videre setter jeg da 81,5 som mål for desember - nøkternt mål denne gang på meg :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det pangstart for siste innspurt for i år - du verden! :lol:/>

Velkommen til alle kjente "fjes" og til dere, rittis og rugemor! Flott å se at så mange holder fokus helt fra første søndag i advent og heile veien til over jul :D/>

 

Vi representerer allerede en salig blanding av litt ned, mye ned eller hold vekten - det blir utrolig gøy å holde følge også denne måneden :)/>

 

Oversikt 1. desember (og som alltid - fordi DU setter ditt eget mål for måneden selv - hjertelig velkommen til alle som vil være med! :D/>)

 

Juni72 98,9 81,9 81,5 (onsdag)

Betty Blue 89,8 83 82 (torsdag)

Sabine 78 58,5 58,5 (søndag)

rugemor 110,6 82,9 81,9

StinePetrine 132,5 84,7 81,7

koala 92,3 77,9 75,9 (onsdag)

Gressenka 83,6 75,6 74

rittis 89 86,3 84

 

Gode tanker rundt det å ta julen ved hornene :D/> selv kjører jeg "same procedure as every month" - flest hverdager og kose seg med måte på annerledesdager (med GOD samvittighet)!

 

Heia oss alle sammen - vi driver ikke med tomme nyttårsforsetter, dette er teori satt i praksis!

 

Ha en super første advent og ge järnet, allihopa :D/>

 

(og som vanlig - hvis tastefeil har sneket seg inn i listeoversikten - si fra og jeg retter opp!)

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med, igjen!

 

Men jeg er redd jeg er nødt til å være party-pooperen i slankegjengen denne måneden, for jeg har planer om å gå opp! :unsure:

 

Har grublet fælt på hva som er både målet og realistisk for meg nå i desember, og det kommer til å ende i pluss, fra det jeg veier idag. Sånn er det bare.

 

Jeg har vært i holde vekten modus en stund og har et vektbelte som jeg en gang bestemte meg for at jeg skulle bruke nettopp til ferier og høytider. Så lenge jeg holder meg innenfor det, er alt greit. (I mitt tilfelle alt mellom 59,0 - 61,9 kg).

 

Dette er en øvelse i det å lære seg å leve litt også, for min del. Og kose seg når det faktisk er lov. Men under kontrollerte former. For det skal fortsatt jogges og passes på kostholdet, altså, i minst 3/4 av måneden. (Men jeg vet av erfaring at det er den der siste uka i desember hvor grammene får fart på seg og blir til kiloer, av salt mat og søtmat og som oftest altfor lite vanndrikking. Og den 1/1 kommer litt for tett innpå der, til at man rekker å få av seg alt igjen! ;) )

 

Så...

 

Horror-vekt fra 2011: 82,2 kg

Vekt idag: 58,7 kg

Mål for 1/1: 61,0 kg

 

Alt under 61,0 er jo selvsagt velkomment. Og om jeg klarer å holde vekten så er jo det intet mindre enn superdupert! Men jeg anser altså ikke det som realistisk til den 1/1, med den vekten jeg har nå. Og altså målet, og grunnen til at jeg er med på tråden: ikke over 61,0 kg!

 

Lykke til dere andre også, uansett hvilket mål dere har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra, Bijou. Er ikke ofte man ser noen som vil gå opp i dette forumet ;) Men håper du klarer å holde deg innafor, da.

 

Jeg klarte å gå ned 200 g. i november. Har altså ingen store forhåpninger om å gå ned i desember, så jeg tror målet for denne måneden er å ikke gå opp. Klarer jeg det, skal jeg være strålende fornøyd. Og går jeg ned, er det ren bonus. En ting er i hvert fall sikkert: Uten trening går alt galt for min del. Så joggeskoene skal med i kofferten når jeg drar på juleferie.

 

Startvekt: 71,5. Mål: Ikke gå opp. Veiedag: Mandager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ett større slankeprosjekt foran meg, men er realistisk og ser at det ikke er noen vits å tenke mange kilo nå i desember, så derfor melder jeg meg på her, trenger støtte til å holde vekten i desember og forhåpentligvis gå litt ned.

Min rødvekt er 96 kilo, men det er altså 28 år siden jeg var der i forbindelse med en graviditet. I dag viste vektnålen 81,2 kilo SKREK OG GRU,,,,,det er egentlig RØØØØDT deg også. Målet er å komme seg ned på ca 70 igjen. Og ja jeg sier igjen, har vært tynn jeg, for 6 år siden veide jeg 63 kilo og synes selv at jeg var akkurat passe, men har ikke så voldsomt håp om å se det tallet igjen ever ! Jeg skal også være meget fornøyd med meg selv hvis jeg i løpet av 2014 har klart å komme med ned på 70 eller litt under :-)

Etter nyttår blir det Roede Drop in kurs ( reiser vekk på juleferie i neste uke og er vekk helt til 2 Januar) og ja turtøy og joggesko skal med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Strevende student og mye farting og jobb, men jeg prøver å minus 2 kg innen 1. januar. Ønsker alle, og meg selv, masse lykke til! :)

 

80,2 kg

Mål 1. Januar 78.2 kg

Ultimat mål 60 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få dager inn i desember og her er det liv i leiren, utrolig moro! :)/>/>

 

Velkommen til dere, joh67 og willus og velkommen igjen til dere, Solvane og Bijou (stilig å se målsetninga di, Bijou, utrolig lærerikt og en finger i jorda for oss andre også - saltmat gir vannsamling, sånn er det bare)!

 

Oversikt 3. desember (og som alltid - fordi DU setter ditt eget mål for måneden selv - hjertelig velkommen til alle som vil være med! :D/>/>)

 

Hemulen 90 83,8 78 (onsdag)

willus 80,2 78,2

joh67 96 81,2 70 i 2014

Solvane 71,5 71,5 (mandag)

Bijou 82,2 58,7 61,0

Juni72 98,9 81,9 81,5 (onsdag)

Betty Blue 89,8 83 82 (torsdag)

Sabine 78 58,5 58,5 (søndag)

rugemor 110,6 82,9 81,9

StinePetrine 132,5 84,7 - 83,0 (-1,7kg)81,7 (tirsdag)

koala 92,3 77,9 75,9 (onsdag)

Gressenka 83,6 75,6 74

rittis 89 86,3 84

 

Som alltid, gi beskjed hvis det har dukket opp noen tastefeil :)/>/> og jeg fikser biffen!

 

Jeg melder inn ukesvekt i morgen, flere onsdagsveiere her enn koala og meg?

 

Godt å ha så kjekt følge inn i og gjennom årets kosemåned - kjenner på meg at dette går så bra - dette fikser vi med planlegging og måtehold :)/>/>

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei alle sammen:)

Nå er jeg veldig glad for å ha et sted å lese og å finne motivasjon. Jeg er noe redusert for tiden, får ikke trent og da daler fokuset. Så nå leser jeg her inne og prøver å komme i fokus igjen:) Dette er en genial tråd for å den slags:)

Det gjelder å stå på, mye kan gjøres med vekta og cm de siste ukene før jul for den som vil:)

Ønsker dere alle en herlig og sunn uke:)

Gressenka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

I dag er jeg strålende glad! Fra å ha hatt et par tøffe uker, har jeg nå gått ned 1,7kg denne uken! =D Jeg er kjempefornøyd, og nå er jeg kun 0,5kg unna 50kg, og 8kg unna målet mitt. Det nærmer seg!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kaster meg ombord :)/>/> Følgende tall fra meg:

90 83,8 78

 

Veiedag onsdag

 

:D/>/>

 

 

Flott, Hemulen! :)/> Redigerer tallene dine inn i lista over :)/>

 

Ehm...er ditt grønne tall det du vil se 1. januar? Eller hovedmålet? :)

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Nå er jeg veldig glad for å ha et sted å lese og å finne motivasjon. Jeg er noe redusert for tiden, får ikke trent og da daler fokuset. Så nå leser jeg her inne og prøver å komme i fokus igjen:) Dette er en genial tråd for å den slags:)

Det gjelder å stå på, mye kan gjøres med vekta og cm de siste ukene før jul for den som vil:)

Ønsker dere alle en herlig og sunn uke:)

Gressenka

 

Masse motivasjon her, Gressenka! Sammen skal vi alle som ein nå målene våre - uansett hvor lang tid det tar! Formen din vil snart være på topp igjen, treningform og diverse på plass sammen med den. Frem til da - hold labbene godt og vel unna pepperkakefat og godisskåler (sett de ut i vedskjulet eller no sånt så lenge) :D og dra frem klementiner og gulrøtter i stedet (som vi andre må/bør/gjør (velg det som passer)).

 

Husk, vi har goooood tid så lenge det totalt sett går i riktig retning! :D

 

En herlig, sunn uke til deg også :) og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :lol:/>

 

Begynner allerede å angre på at målet var å gå en kilo ned.... Neida... Kan ikke gi meg enda, men det er ikke så lett i desember. Så flink dere er som går ned :rolleyes:/>

 

I morgen skal vi bake de første julekakekene med ungene. Det er kalendergaven deres den dagen. Planen er å bake havreflarn. De blir ganske lette, en stk går greitt innenfor... Tenkte å blande sukrin og sukker for å få ned suklerinnholdet litt. Har bakt en del med sukrin, og synes mye av det jeg lager ikke smaker forskjellig.

 

Min veiedag er forresten fredager Juni 72. Da får jeg se om jeg har satt meg et litt for håret julemål eller ei!!

 

Ha en fin dag :D/>

Jobber hjemmefra i dag og skal ut på en joggetur Ila dagen. Dørstokkmila er litt høy i dag... Men jeg skal ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!!! :lol:

 

Dere er flinke :rolleyes:

 

Har vert bortreist siden fredag, men jeg vil vere med i desember også.

Jeg melder inn vekta mi i morgentidlig. Har ikke peiling hvordan dette går for jeg har ikke hatt tilgang til veing siden fredag. Har prøvd å spise fornuftig, mye gulrøtter og mandariner.

 

Takk Juni72 for at du orker å oppdatere oss. :rolleyes:

 

Stå på alle sammen. Vi er flinke, ikke gi opp.

 

Hilsen Knaus :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...