Gå til innhold

2014 skal bli mitt år!


Anbefalte innlegg

Wow! Bliny2014, du har fått en kanonstart på det nye året!!! Utrolig bra jobbet - fordi slike resultater kommer ikke av seg selv :D

 

Jeg tror du har funnet en viktig "nøkkel" når du sier at du ikke er så rigid med deg selv. Jeg tror det er en viktig faktor for å lykkes over tid.

 

Jeg har hatt veiedag i dag: -0,2 kg.

 

Det er så fort gjort å bli misfornøyd med et slikt resultat, men så valgte jeg å se på totalen. Så langt i januar har jeg gått ned 3,7 kg. Dette er en måned hvor jeg ikke har vært i form og vært sykemeldt. De siste to ukene har jeg begyndt å jobbe igjen og det ble tøffere enn jeg trodde. Var så høyt oppe for 14 dager siden og trodde at 100 % jobbing var 14 dager unna... Fakta er at jeg har vært utslitt etter et møte og da jeg på torsdag gjennomførte to møter + fire timer jobbing på hjemmekontoret på fredagen, så førte det til at jeg lå hele lørdag og søndag :(

 

Men det går fremover - bare ikke så raskt og "problemfritt" som jeg trodde. Det er ikke alltid like lett å justere inntaket raskt nok eller tidsnok, når det blir noen dager på sofaen - for jeg tror jo gjerne at i morgen blir alt mye bedre.

 

Så jeg fortsetter fremover :D Ikke noe poeng å sette seg ned når man er underveis til nordpolen - da fryser man jo bare i hjel :D

 

Tupp1 - velkommen til deg! Du har jo virkelig opplevd noen ytterpunkter ift vekt. Veldig bra at du starter nå, selv om du går på medisiner, som gjør at det er litt motbakke - men det er ingen grunn til å vente med å legge om dårlige vaner med gode vaner! :D

 

Ønsker alle en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hatt veiedag i dag: -0,2 kg.

 

Det er så fort gjort å bli misfornøyd med et slikt resultat, men så valgte jeg å se på totalen. Så langt i januar har jeg gått ned 3,7 kg. !

 

Jeg synes dette var veldig bra FrkT og totalen din er flott. Så lenge du vet at du har gjort ditt synes jeg ikke du skal henge deg opp i ukesresultatet, for det går ned, noen uker litt mer enn andre. Det er bare et tidsspørsmål :) Og ja de riktige spisevanene skal jo være der for alltid, ikke bare i den perioden det tar og gå ned, så fortsett med det gode arbeidet og den positive instillingen :D

 

Jeg har veiedag i morgen. Jeg er selvfølgelig litt spent, men jeg vet at jeg har hatt en fin uke mht mat og trening, så uansett resultat i morgen jeg har har gjort jobben min denne uken og er klar for ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anemone123

Takk til alle som skriver på denne tråden! Mange her som er i ganske lik livssituasjon som meg og det hjelper godt på motivasjonen selv om jeg ikke har skrevet så aktivt selv. :)/>

 

Det er nå 4 uker siden jeg la om til roede-kosthold, og 2 uker siden jeg startet på kurs. Denne uka var det minus 0,5 og totalt er det minus 6,2 kilo. Og for første gang på veeeeldig lenge har jeg en BMI under 30! Knepent, men under... :)/>

 

Etter råd fra kurslederen min har jeg i det siste jobbet for å få opp kaloriinntaket litt så jeg ikke får stopp i vektnedgangen litt frem i tid. Spiser variert og har stort sett hatt en kostholdskår på mellom 5-6, noe jeg skjønner på min veileder er bra! I går imponerte jeg imidlertid meg selv med å få hele 9,2! Jeg sliter litt med å få spist nok grønnsaker, så det var motiverende at den spratt opp.

 

Utfordringen blir nok for meg å holde fokus helt inn til mål - og ikke gå opp igjen. Er bevisst på at dette er noe som skal vare og at det ikke er en slankekur. Har derfor lørdagskos, men må passe meg for at det ikke blir flere lørdager i uka... Det har gått overraskende greit denne gangen, for tidligere har jo søndager vært abstinensdag nr 1...

 

Stå på alle sammen! Jeg er klar til å nå 1. delmål - under 90 kilo innen 20. februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag -0,6kg dvs totalt -11,6kg, jeg er veldig fornøyd :D

 

Jeg er så veldig fornøyd med hvordan hele kroppen føles. Denne gode følelsen vil jeg fortsette å ha, jeg ser frem til en ny uke, og tror det skal gå greit.

 

Koselig å se at det kommer til nye i gruppen. Ønsker alle en fin ny uke, ikke glem målet og børst alle negative tanker bort og kast dem ut døra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig velkomst! :)/>

 

Så flotte resultater dere har for januar! Virker som en gjeng som har fokus, legger ned mye innsats, har positiv holdning og alt det som kreves for å klare å gå ned disse kiloene som noen ganger kan sitte som støpt.

Frk. T; jeg vet alt om hvordan det er å ville jobbe, men ikke klare det. Og om man tar seg litt ut en dag, så blir man helt gåen de neste dagene. Det er tungt og frustrerende å ha det slik. Håper formen din stiger raskt, men vær snill mot deg selv og lytt til kroppen som sier at den ikke er helt klar ennå.

 

Jeg har veiedag i dag og er overlykkelig for at jeg har gått ned 1,8 kilo. :D/> Sikkert endel vann, men det skal jo også bort. Men har vært veldig flink denne uka, så er litt stolt av meg selv. :P/> Ikke minst gir dette meg en boost til å fortsette videre med godt mot.

 

I kveld skal jeg premiere meg selv med å kjøpe meg en kjempegod take-away kyllingsalat. Snop prøver jeg å holde meg unna i helgene også. Ikke alltid jeg klarer det. Forrige helg holdt det til søndag, da ropte sjokoladen i skuffa på meg. ;)/>

 

Ønsker alle sammen en kjempefin fredag! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere, anemone123, ChristineH og Tupp1, har vært!! Veldig bra jobbet!

 

Jeg var så strålende fornøyd på lørdag - da var det 1. februar! Jeg har funnet ut at jeg er veldig glad i nytt år, ny måned og ny uke. Den begeistrinen bør jeg overføre til ny dag, også.

 

Det gir liksom en mulighet for ny start, blanke ark. Det jeg ikke fikk til i januar, kan jeg få til i februar! :D Og overfører jeg det til hver dag, blir det "det jeg ikke fikk til i går, kan jeg få til i dag". Så blir dette kanskje til "det jeg fikk til i går, kan jeg gjenta i dag" :D

 

Jeg var på tredemøllen på lørdag og har også vært det i dag. Formen er jo veldig dårlig, men jeg fant ut at det gir jo et utrolig bra utgangspunkt for et fantastisk bra resultat.

 

Til søndag er det morsdag. Går dere for kake da eller har dere erfaring med noen sunnere alternativer? Jeg har mann og barn som alltid fixer marsipankake. Spørsmålet er om jeg skal tipse dem på forhånd om alternativer til kake eller om de skal få kjøpe den som vanlig, men at jeg kun spiser et lite stykke... Men jeg vet jo av erfaring at det blir vanskelig. Jeg må tenke litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke så flink som jeg trodde. Jeg gikk opp noen hundre gram på lørdag igjen uten at jeg spiste mye eller noe veldig spesielt på fredag, så må ha vært en del vann. Ble skuffa. Men spiste sunt på lørdag,foruten at jeg hadde kjøpt meg en sjokolade som var lørdagskos. Men søndagskvelden var jeg så utrolig søtsugen (tror det er p.g.a. PMS, men bruker å ha søtsug), og klarte ikke holde meg unna sjokolade som lå i skuffa. Burde jo ikke ligge sjokolade der, eller potetgull, men det er liksom felleskos som familien har. Vi hadde nydelig hjemmelaga lasagne til middag, og det er jo ikke det magreste. Hadde mye salat til og hoppet over baguettene, men vekta i morges viste at jeg var mange hundre gram opp fra fredag. :(/>

Jaja. Gikk meg en kveldstur i går, men hjalp nok ikke så mye på. Idag har jeg vært mye trett og lite energi, så har ikke blitt tur selv om det var planen. Håper jeg kommer meg ned til det tallet jeg hadde på fredag til denne fredagen igjen, men det spørs nå som mensen er i anmarsj i tillegg.

FrkT; vet ikke helt hvordan vi gjør det på morsdagen. Vi bruker også å ha en liten marsipankake, kjøpt på butikken. Må tenke litt på det jeg også. Vet ikke helt om jeg er hjemme da heller, eller reiser på besøk til min mor. For en uke siden stolte jeg veldig på min egen viljestyrke og var også veldig flink. Akkurat nå er jeg mer usikker. :blink:/> Håper det er kortvarig!

 

Ønsker alle en fin uke! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupp1, ikke fortvil! Det er helt vanlig at vekten varierer fra dag til dag. Det er veldig fort gjort å bli demotivert eller stille spørsmål til om man har vært flink eller ikke hvis vekta går litt opp. Min anbefaling er å ikke veie seg hver dag, men en gang pr uke. Jeg har også erfaring med at jeg alltid går litt opp i vekt rett før mensen... kanskje det er det som er tilfelle for deg.

 

Jeg pleier også alltid å veie mer på begynnelsen av uken enn på slutten. Det henger nok sammen med hva jeg spiser i helgene. Fredagen er det stort sett alltid taco og på lørdagen lasagne - det inneholder jo en del salt ift hva jeg pleier å bruke - og det binder vann...

 

Når jeg ser tilbake på vektrapporter fra tidligere ser jeg også et mønster med nedgang noen uker, så plutselig en vektøkning før en veldig bra vektnedgang igjen uken etter.

 

Så hold fast på opplegget - dette kommer til å gå bra! :D

 

Fokuser på de gode tingene du gjør. På dager du har lite energi kan du jo planlegge hva du skal gjøre når du får mer energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle sammen er!!!

Nedturer og mange oppturer.

 

Forrige veiing gikk jeg ned 0,3kg. Nedtur!

Jeg hadde veie dag i dag:

Med 1,3 kg - Totalt 4,2 kg på 5 uka. Opptur!

 

Ser også at cm minsker og BMI.

 

Det går i sunn kost og masse trening, men også noen utskeielser i helgen.

Var på kino med barna. Skulle holde meg til popcorn, men røyk på smågodtposen til han minste også....

 

Jeg tror at går vi på en smell er det bare å fortsette med opplegget. Smeller må vi leve med. Det er etterpå vi må "jobbe". Alt er ikke ødelagt fordi om man har kost seg litt ekstra. Dette har jeg bommet med noen ganger før..... Dette kan jeg BARE bli bedre på!

 

Ha en strålende GR uke. L1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Da var det veiedag for meg.

 

Resultat siste uke: -0,5 kg

Totalt resultat: -4,2 kg

 

Det går litt sakte... Gjør mye riktig, men jeg kan helt klart gjøre enda mer riktig. Det blir ukens mål :-)

 

Men, jeg målte også midjen i dag. Det har jeg ikke gjort ukentlig, fordi jeg ikke har trent og tenkt at da skjer det ikke så mye på den fronten. Men midjemålet er redusert med 5 cm siden oppstart!!! :D

Så det er jeg jo kjempefornøyd med!

 

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anemone123

Flotte resultater hos mange denne uken ser jeg. Supert!

Jeg tror også det er viktig at man ikke veier seg hver dag. Vet det er vanskelig å la være, og jeg faller nok for fristelsen til å hoppe på vekta innimellom jeg også, men prøver å være veldig bevisst på at det er "onsdagsvekta" som teller.

 

Dagens innveing viser - 0,8 kg. Det gir en total nedgang på 7 kg siden 2. januar og jeg må være fornøyd med det. Hadde som delmål å være under den magiske grensen på 90 kg innen 20. februar, men nå er det bare 0,5 kg igjen til 90 så kanskje når jeg første delmål allerede neste onsdag. :rolleyes:

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag -0,7kg, dvs totalt -12,3kg og veier 80,2kg.

 

Jeg er veldig fornøyd, og nå bør 70 tallet kunne nås neste uke :)

 

Jeg merker jeg har begynt å spise litt mindre frukt og grønt, det betyr ekstra fokus på det denne uken. Det har ikke betydd at jeg har spist mer av andre ting, men at jeg har ligget på et litt lavere kcal inntak per dag en det jeg egentlig skal, det er ikke bra, vil ikke ha stagnasjon i vekten.

 

Jeg er nøye med å veie brød, poteter, ris og pasta for her erfarer jeg at øyemålet ikke er til å stole på, det blir fort litt for mye ;)

 

Jeg er klar for ny uke, det motiverer veldig å kunne vippe ned på 70tallet iløpet av denne uken.

 

Når det gjelder morsdag dropper jeg kake. Jeg synes det rett og slett ikke er verdt det, da tenker jeg på både alle kaloriene og den fristelsen jeg utsetter meg selv for til å ta mer, samt at marsipankake ikke er noen favoritt (bare for mannen min) Jeg spiser min faste sjokolade og kokosbolle på lørdag, det har jeg gjort i flere månder og her har jeg kontroll. Kanskje litt feigt, men da blir det ingen sprekk ;)

 

Dere må ha en fin helg og uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer!

 

Utrolig hvor mye dere har gått ned i vekt alle sammen! Dere har all grunn til å være kjempefornøyde! :D

Og anemone123; 7 kilo på ca. en mnd.!! Hva har du gjort? Oppskrift takk! :lol:

 

Jeg har veiedag i morgen, så skriver mere da. :)

 

Skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og veiedag for meg. Ned bare 200 gram denne gangen. men jeg fikk tante rød på besøk igår, og også derfor vært i dårlig form denne uken, så er faktisk fornøyd. :) Har vært flink og spist riktig, så om jeg fortsetter slik håper jeg på mer nedgang neste uke. Kom meg ned på 97-tallet også såvidt, og det var deilig å se ett nytt tall. Nå veier jeg omtrent det samme som jeg veide forrige sommer, så nå har jeg virkelig grunn til å stå på, slik at jeg føler meg bedre i min egen kropp enn jeg gjorde i fjor sommer! :D

 

Hvordan er det med dere andre? Er dere lettere eller tyngre enn dere var forrige sommer? Har dere som mål å komme inn i sommerklær som er for små og ligger i skapet å venter? ;) Jeg har gått å ventet ett par år nå iallefall på å komme inn i endel helt ubrukte klær i skapet som jeg faktisk kjøpte litt for små fordi jeg trodde jeg skulle krympe raskt og komme inn i de til sommeren. :P Har hele tiden tenkt at det skulle bli så gøy å kunne bruke de. Selv om jeg synes klærne er fine ennå, føler jeg akkurat nå at jeg er lei de uten at jeg har brukt de. Alle de gangene jeg har kikket på de i skuffa og ønsket at jeg ikke hadde blitt så stor at jeg ikke kunne bruke de. :( Om jeg passer de til sommeren ser jeg kanskje annerledes på det. Hvis ikke får jeg donere de bort, og kjøpe meg noen nye plagg. Det har jeg fortjent, egentlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bliny2017

Flott å lese hvor bra det går med dere alle :-) Det går bra med meg også. Har gått ned 7,5 siden 1. januar. Kan vel ikke forvente at det går like fort fremover, men målet er ett kilo pr uke. Forrige uke ble det litt mindre, og jeg gikk ned 0,7. Foreløpig går det overraskende bra selv om jeg har en kontrollert sprekk innimellom. Gleder meg til å kjøpe nye klær! Har ikke tenkt på sommerklær enda, men siden jeg fortsatt skal ned over tjue kilo til så har jeg ikke så kjempestore forventinger om at alt er bra til sommeren. Men det hjelper for hver dag, det er i alle fall sikkert :) Lykke til videre dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fint å høre at det går bra med deg også, Bliny2014. :)/> Synes 7,5 kilo siden 1.januar er ett helt fantastisk resultat! :D/>

 

Jeg har ikke vært flink i helga. :(/> Spiste sjokolade både fredag og lørdag, og noe mat med for mye kalorier i. MÅTTE bare ha sjokolade, og spiste to på fredag, og i går ble det kokosboller. Det var den tida i måneden, men jeg burde jo vært flinkere uansett. :huh: Jaja, idag prøver jeg å starte på ny frisk. Skal ikke feire morsdag med kake, men ha pinnekjøtt til middag. Det er det beste jeg vet, men skal prøve å begrense meg.

Får besøk fra i kveld av, så det blir en utfordring. Men jeg skal holde fokus så godt jeg kan, selv om det er mye som skal skje ellers og denne uken. For jeg SKAL klare dette og jeg SKAL ned i vekt. ;)/> :D/>

 

Hvordan har det gått med dere andre i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en uke har gått.

Syntes alle er så flinke!

Det går riktig veien her også.

Koser meg i helgene, men er ekstra aktiv!

Trener saltimer 2 eller hvis jeg er ekstra flink 3 ganger i uken.

Intervall, sirkel og jympa på Friskis&Svettis.

 

Gikk ned 0,9 kg i dag. Kryper også sakte men sikkert ned i cm også.

 

Det som er ekstra morsomt å se er at delmålene bli satt tidligere.

I følge GR skal jeg gå ned 0,5 i uken. Har fått ned ca 1 kg i uken hittil.

 

STÅ PÅ - DETTE FUNKER!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100gram og totalt -12,4kg.

 

For første gang er jeg skuffet over ukeresultatet. Jeg har spist greit og hatt 5 treningsøkter i løpet av uken. Jeg var helt sikker på at i dag skulle jeg se 79kg men akk vekta viste 80,1kg.

Men i totalen betyr dette ikke noe, jeg har nok en uke gjort jobben min og er på vei mot målet.

 

Jeg er motivert og klar for en ny uke, neste torsdag skal vekta vise 79,xxkg

 

Tupp1 jeg har en god del klær som er for trange som bevist er kjøpt sånn. Klærne har aldri vær brukt og prislappene henger fortsatt på. Denne uken tok jeg i bruk en av disse genserene, det var gøy. En del av klærne må jeg nok ned ytterligere 10kg til før de sitte pent. Jeg har til om med noen klær som er kjøpt for +/-10 år siden som aldri har vær brukt. For de klærne må jeg nok ned 15-20 kilo før de vil sitte pent. Og ja jeg synes klærne er fine ennå, selv om noen av dem er gamle blitt :lol:/>

 

Jeg kjenner bare å skrive om disse klærne gjør meg glad, for nå er jeg godt på vei og selv om det fortsatt er langt til målet anser jeg det som oppnålig.

 

Ønsker dere en ny fin uke :D/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens. Long time... Og full av utskeielser, lange jobbedager, to runder sjuk og alt for lite trening. Målet for i år var stort. Ned 25kg... Foreløpig kun tre ned... Har lest gjennom tråden jeg startet i januar. Og må bare si jeg er mektig imponert over dere!! Dere jobber så målbevisst og er så flinke. Dere har inspirert meg til å sette alle kluter til igjen fra i morgen!!! Leter fram målebeånd, skriver handle liste og bretter armene opp på nytt. Takk til alle!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens. Long time... Og full av utskeielser, lange jobbedager, to runder sjuk og alt for lite trening. Målet for i år var stort. Ned 25kg... Foreløpig kun tre ned... Har lest gjennom tråden jeg startet i januar. Og må bare si jeg er mektig imponert over dere!! Dere jobber så målbevisst og er så flinke. Dere har inspirert meg til å sette alle kluter til igjen fra i morgen!!! Leter fram målebeånd, skriver handle liste og bretter armene opp på nytt. Takk til alle!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

ChristineH; du har en utrolig stå på vilje og mister ikke motet om vekta ikke viser slik du ønsker. Ett par hundre gram kan jo lett være litt ekstra vann i kroppen, så egentlig kan man jo ikke deppe over det, men det er jo bare så viktig for oss i denne prosessen at vi ser at vi får igjen for den innsatsen vi gjør, selv om vi vet at kroppen gjør sine egne krumspring. :lol:/>

taos; tre kilo ned er ikke så ille i min bok. Men så har jeg heller ikke så lett for å gå ned.

 

Denne uka har bare blitt ett evig surr for meg matmessig. Helsa til min kjære, gamle mor er begynne å svikte ganske mye nå i det siste, med blant annet hjertesvikt og en del annet. Og jeg har tatt meg av henne hele uka, og det var så utrolig vondt å ha det så tett innpå seg hele tiden. Ble så trist og stressa, og det ble enten nesten ingenting mat, feil mat eller snop, drikke med kalorier i (som jeg bruker å holde meg helt unna, men måtte få i meg noe som ga meg energi). Fikk ikke veid meg på veiedagen min fredag, da jeg ikke var hjemme og venter derfor til neste fredag. Tror uken som kommer også kan bli tøff, men får prøve å henge med så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag er min veie dag!

 

Første "opptur"

OPP 0,8

 

Vært en uke med masse trening, fine score, men pølser og vafler under OL er kanskje ikke så lurt......

 

Intervalltrening, sirkeltrening, aerobic + en mil på ski hjelper ikke hvis man ikke spiser sunt.

 

Full skjerpings og fortsetter mot neste ukes mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...