Gå til innhold

2014 skal bli mitt år!


Anbefalte innlegg

Ser innom av og til i Forumet.

Det er motiverende å lese om andre i samme situasjon.

 

Har hatt en Mars med både ferie og forkjølelser.

Gått litt med på kacl inntaket da treningene har blitt færre.

 

Ettersom formen ble bedre startet jeg med å gå igjen. Først en liten tur på 20 minutter og økte hver dag. Nå har jeg hatt en uke med mine 2 faste styrketreninger igjen. Det var tøft, men godt. Kan nesten ikke gå i dag. Støl!

 

Vekta har gått litt nedover hele tiden.

7 kg ned og 5 cm rundt livet fra startdato i Januar

 

Nå 100.6 kg. Satser stor på to sifferet tall...............!

 

Ser mange går ned masse mer enn meg. Har en gjennomsnitt på 0.5 kg i uka.

Fornøyd med dette. Ligger på rundt 1700 kacl om dagen.

 

Livsendringene har begynt og merkes. ha grønsaker, vann og trening.

 

Ønsker alle en GOD HELG . stå på DETTE VIRKER

post-38219-0-05140900-1396602030_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser innom av og til i Forumet.

Det er motiverende å lese om andre i samme situasjon.

 

Har hatt en Mars med både ferie og forkjølelser.

Gått litt med på kacl inntaket da treningene har blitt færre.

 

Ettersom formen ble bedre startet jeg med å gå igjen. Først en liten tur på 20 minutter og økte hver dag. Nå har jeg hatt en uke med mine 2 faste styrketreninger igjen. Det var tøft, men godt. Kan nesten ikke gå i dag. Støl!

 

Vekta har gått litt nedover hele tiden.

7 kg ned og 5 cm rundt livet fra startdato i Januar

 

Nå 100.6 kg. Satser stor på to sifferet tall...............!

 

Ser mange går ned masse mer enn meg. Har en gjennomsnitt på 0.5 kg i uka.

Fornøyd med dette. Ligger på rundt 1700 kacl om dagen.

 

Livsendringene har begynt og merkes. ha grønsaker, vann og trening.

 

Ønsker alle en GOD HELG . stå på DETTE VIRKER

 

Så flink du har vært med å komme igang igjenmed trening etter å ha vært syk. Det er ikke lett når man kommer utav sporet, iallefall føler jeg det slik.har ikke bygd opp innøvde rutiner enda...

Jeg synes at 0,5 er bra nedgang hver uke. Dette skal jo være en livsstildndring itilegg til å gå ned i vekt og da mæ kropp og hode følge med.s selv om det til tider kan føles at det går sakte.

Spennende med to sifret til neste uke :)

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen snartover og så langt kan jeg si meg fornøyd. Spiste bare 2 pizzastykker på lørdagen og i dag tok jeg bare 1 kakestykke da vi var i bursdag... og kaken var kjempegod så jeg måtte ta meg i det noen ganger... ok den var god men du har smakt den nå. FORNØYD

Ellers har det bare vært vasking og vasking i for å gjøre klar hytta til påske og gjester. Men det ble en liten sykkeltur på ca 30 min , var til noen venner og valgte å sykle istedenfor å kjøre bil :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TO SIFFRET:

 

Vekt nå 99,9 kg

Endring i vekt siden forrige uke -0,7 kg

 

Endring i vekt siden Startdato -7,6 kg

 

Vi går en skummel tid i møte.

Jobber litt med hva som bør være kos og IKKE, i påsken.

Mine vaner med vin, mat og ski skal bli den samme.

 

Påskeegget med smågodtet derimot........

 

Første delmål er oppnådd i dag og superfornøyd med dette.

 

ØNSKER ALLE EN GOD PÅSKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med flott nedgang og tosifret, L1! :D/> Tipper det føles veldig deilig, og god motivasjon til å være skjerpet i påska! :)/>

 

Jeg har veiedag i dag, men har ikke fått veid meg ordentlig, da jeg sliter så med søvnen for tida. Har bare sovet noen få timer i natt og da vet jeg at vekta ikke blir riktig. Får jeg til å sove noen timer ekstra, vet jeg av erfaring at vekta viser flere hundre gram mindre.

 

Men nedgang det er det! Hvor mye er jeg som sagt usikker på. Er begynt å trene to ganger i uka nå for å se hvordan det påvirker helsetilstanden bl.a, så prøver å skjerpe meg ekstra nå i matveien også. :)/>

 

Tror kanskje jeg skal skifte veiedag til lørdag. Mulig jeg får til å sove litt bedre da, når det ikke er noen som skal opp og avgårde. Tror jeg skal prøve på det, også hjelper det kanskje på å være forsiktig med mat og kos på fredagene også. ;)/>

 

GOD PåSKE til alle! :) Jeg kommer nok til å stikke innom her, lettere å holde seg i tøylene da! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TO SIFFRET:

 

Vekt nå 99,9 kg

Endring i vekt siden forrige uke -0,7 kg

 

Endring i vekt siden Startdato -7,6 kg

 

Vi går en skummel tid i møte.

Jobber litt med hva som bør være kos og IKKE, i påsken.

Mine vaner med vin, mat og ski skal bli den samme.

 

Påskeegget med smågodtet derimot........

 

Første delmål er oppnådd i dag og superfornøyd med dette.

 

ØNSKER ALLE EN GOD PÅSKE.

Det var en flott nedgang og gratulere med nådd mål på tosifftet tall

Her i gården har det ikke vært like flott kan man si. VektOPPgang på 0.4 men gått sammen 2 cm i midjen.jeg vet ikke hvorfor da, det har vært en travel uke med lange dager slik at det har blitt mindre trim og mindre mat. Men sånn er det jo også noen ganger litt opp og ned.. så får vel bare fjerne disse grammene en gang til da

 

Ser fram til påske, skal bli godt med fridager og hyttekos barn og barnebarn. Heldigvis er påsken en aktiv tid så man får håpe det går greit sånn vektmessig.

Tenkte jeg skulle ha påskegodt på et norgesglass med hengslet lokk. Og lukke det i mellom . Det vil nok hindre at du bare tar en bit sånn når du går forbi... Nå synes jeg det er lettere å motstå litt store gotteriskåler og særlig sjokolade som har romtemperatur. Liker best mørk kald sjokolade ...men potetgullskåla ...den må bort så trikset er at om det er satt fram så ikke ta en eneste bit og pakk bort skåla etterpå... håper det går ..

Matveien er grei men det blir jo lammelår og fløtegratinerte poteter da og der er trikset mitt. Kok potetskiver i melk til den tykner og ha i form med litt revet ost over...gratiner ingen kjenner forskjellen for når du koker den først blir den tykk og kremmete.

God påske til alle B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er påsken vell overstått og våre er kommet det er deilig nå med lyse dager og fuglekvitter. Godt å være ute.

Vi hadde en fin påske men været var ikke helt på vår side da. Det betyr at det blir lit trangt på en liten hytte med 8 stk i stort og smått. Heldigvis ble det no 3 soldager i slutten av påsken.Problemet med slike fri dager et at men kommer ut av rytmen og enkelte dager ble det bare to måltider . Spiste veldig lite potetgull og snacks.

Trikset med å ha gotteriet på et norgesglass som måtte åpnes opp virket for min del. Ingen ubevist handling der.

Ellers ble det noe spekemat på slutten som virker inn på mye vann i kroppen.. er kronisk til å binde vann altså.

Nå etter påske har jeg vært dårlig . Siden jeg ikke tåler å være uti sol har jeg nå slitt med stiv og hoven kropp. Det har kunn vært jobb og soving denne uken.

Veiedag viste opp 0,4 fra før påske.

Litt usikker på om der helt rett da formen er slik den er.. men lurte til en veiing på tirsdag og det er 1.3 kg ned siden da og det tyder jo på mye vann.

Men fra mandagen av er det ny uke og nye muligheter så det går rett veien

:D

Nå håper jeg at dere også har hatt en fin påske og nyt våren B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

99,8 Fortsatt TOSIFFRET!!!

Litt opp og ned i forbindelse med påsken, men det var forventet.

Målte meg i dag (egentlig fredag), for forrige fredag hoppet jeg over....

 

Til sammen 47 cm vekk fra kroppen totalt siden januar. Måler hals, arm, bryst, mave og lår.

Måler ikke fast hver uke.

 

Det er nesten en halv meter!!!

 

Trener fast, og stabilt nå. To styrketreninger i uka + 2 rask gange turer.

Det er fast rutine. rekker jeg ikke en dag, tar jeg det bare dagen etter.

Har startet med litt småjogging i skogen, men det er TUNGT.

 

Ligger på 1900 kacl om dagen, og følger dette slavisk nå.

 

Det var full skjerpings etter påske og er skikkelig i støtet.

 

Mitt svakeste er COLA ZERO. Kan gjerne drikke 1,5 liter daglig. Ingen kalorier, men bytter jeg ut denne mot VANN går vekta riktigere vei, fortere. Er det mulig at Zero stopper opp forbrenningen eller er det lettere å drikke MASSE vann uten cola. Hvert fall har jeg nå COLA ZERO frie hverdager.

 

Satser på masse SOL og fint tur vær fremover.

 

Ha en fin UKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

99,8 Fortsatt TOSIFFRET!!!

Litt opp og ned i forbindelse med påsken, men det var forventet.

Målte meg i dag (egentlig fredag), for forrige fredag hoppet jeg over....

 

Til sammen 47 cm vekk fra kroppen totalt siden januar. Måler hals, arm, bryst, mave og lår.

Måler ikke fast hver uke.

 

Det er nesten en halv meter!!!

 

Trener fast, og stabilt nå. To styrketreninger i uka + 2 rask gange turer.

Det er fast rutine. rekker jeg ikke en dag, tar jeg det bare dagen etter.

Har startet med litt småjogging i skogen, men det er TUNGT.

 

Ligger på 1900 kacl om dagen, og følger dette slavisk nå.

 

Det var full skjerpings etter påske og er skikkelig i støtet.

 

Mitt svakeste er COLA ZERO. Kan gjerne drikke 1,5 liter daglig. Ingen kalorier, men bytter jeg ut denne mot VANN går vekta riktigere vei, fortere. Er det mulig at Zero stopper opp forbrenningen eller er det lettere å drikke MASSE vann uten cola. Hvert fall har jeg nå COLA ZERO frie hverdager.

 

Satser på masse SOL og fint tur vær fremover.

 

Ha en fin UKE!

post-38219-0-33753000-1398765582_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fortsatt er på 2 siffret , du har vært flink i påsken :P/>

Du er kommet lang når du kjenner at treningen har blitt en del av hverdagsrutinene.

Rart det der med cola zero. Kan det være noe med de tilsettingsstoffene som ikke er tilstede i vann , selv om det er null kalorier.

 

Jeg har nå funnet ut hvorfor jeg var i dårlig form .. lungebetennelse så det blir ingen trening denne uken men er tilbake med å notere matinntaket.

 

Ellers ser jeg på at du har mye høyere matinntak enn meg og lurer på om jeg ligger litt lavt(1600) i forhold til min vekt nå nede på ca 92 kg og trening 2-3 ganger i uken pluss gåturer i helgene

Lykke til vidre med resten av uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fortsatt er på 2 siffret , du har vært flink i påsken :P/>/>

Du er kommet lang når du kjenner at treningen har blitt en del av hverdagsrutinene.

Rart det der med cola zero. Kan det være noe med de tilsettingsstoffene som ikke er tilstede i vann , selv om det er null kalorier.

 

Jeg har nå funnet ut hvorfor jeg var i dårlig form .. lungebetennelse så det blir ingen trening denne uken men er tilbake med å notere matinntaket.

 

Ellers ser jeg på at du har mye høyere matinntak enn meg og lurer på om jeg ligger litt lavt(1600) i forhold til min vekt nå nede på ca 92 kg og trening 2-3 ganger i uken pluss gåturer i helgene

Lykke til vidre med resten av uken

 

 

Takk, og god bedring.

Var syk selv i mars og da gikk jeg ned i kalorier pga treningspause.

 

Har aldri helt skjønt dette med kalorier..... Ser mange på min vekt som ligger på rundt 1600.

Jeg går for det som har blitt regnet ut for meg. Vekt, stillesittende jobb og treningsscore.

Det funker jo...............! Sakte, men sikkert!

 

Nå blir det lang helg. Er alltid flinkere i hverdagen enn i helg så : PASS PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veiedag og null komma null i endring :mellow:

 

Men jeg er nå glad for det. Har vært syk siden påske og det er først nå jeg begynner å føle meg i form. Det betyr jo mye seng , ingen bevegelse av noen grad og noe enkle midager som da har blitt kaloririke . Samt kortisonkur som lett gir masse vektøkning.

Har prøvd å skrive ned og ser jeg har ligget mellom 1600 og 2100 kcl. Har fått regnet på det og mitt kcal forbruk til vanlig er 2200 så da stemmer det jo med ingen nedgang.

 

Nå er det blitt stille her inne men jeg håper det går bra med dere alle oog at det bare er våren som har tatt dere.

Nå skal jeg hive meg rundt å bake en kake til en konfirmasjon så ønsker dere alle en fantastisk aktiv helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosa78

heisann.. plass til meg her også?

jeg har nå funnet ut for ente gang at noe må gjøres.=)

Er 36 år(snart) samboer og 1 barn+et bonus barn.veien nå 92.4

mitt mål å ligge på 70-65 kilo. i utgangen av 2014.

mitt første mål er nå 90 kilo.

tør ikke ha for stort 1 mål=)

veiedag på fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.. plass til meg her også?

jeg har nå funnet ut for ente gang at noe må gjøres.=)

Er 36 år(snart) samboer og 1 barn+et bonus barn.veien nå 92.4

mitt mål å ligge på 70-65 kilo. i utgangen av 2014.

mitt første mål er nå 90 kilo.

tør ikke ha for stort 1 mål=)

veiedag på fredager.

 

Velkommen til deg :P

Nå er det veldig rolig her men regner med det går seg til i gjen.

Jeg er 46 år med voksne barn og 2 barnebarn.

Jeg har også veidag på fredager og målet er å komme ned til 68 kg

Har vær sløv med skriving men er nå tilbake der. Så nå er det bare å komme igang med litt trening igjen etter å ha vært syk siden påske.. det er tungt men blir vell etterhvert det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom du mai du skjønne milde...........

 

Her går det i ett:

 

42 år, 2 barn og full fart.

Treninger på ethvert familiemedlem daglig, konfirmasjon, 2 bursdager og 17.mai.

 

Registreringen med mat går på rutine om dagen, gudskjelov.

Vært flink både til trening og holde kostholdet. Legger inn noen utskeielser i dann og vann. Det MÅ jeg! Vin i helgen er et MUST og noe ekstra på lørdagen.

 

Drømmer om å passere 10 kg. Veiedag på fredag..... ????

Håper hvert fall å nå dette i mai (400-600 gram igjen)

 

Vips, så er mai over!

 

Velkommen til nye.

 

Ha en flott dag, L1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det mange gleder:

 

17. mai i morgen

 

Vært på vekta ned totalt 9.9kg (veiedag)

 

2.6 kg til neste delmål (95)

 

HIP HIP HURRA

 

Gledelig 17. mai!

 

L1

 

Tanker ikke på at 2 kaker skal bakes, 3 skorter skal strykes og at maleren kommer på søndag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra L1 nærmere 10 kg kan man ikke komme , lykke til med neste delmål

 

Jeg er hjemme igjen etter en lang helg i Amsterdam B)/> fikk ikke veid meg på fredagen så er spent på denne fredagen.

Vi hadde en fin tur ..4 vennepar.. og det ble mye gåing hele dagen. Det var knallvær hele helgen så vi var knapt inne på hotellet.

Amsterdam er en flott by så dit vil jeg tilbake.

Vi koste oss med kanaltur, museum og parkbesøk itilegg til koselige gater å gå i. Veldig rart med alle syklistene og ikke ennhadde en ny sykkel. Rart å se damer i blyanskjørt på en rusten sykkel men med den stolte kroppsholdningen B)/>

Sånn matmessig ble det 3 måltider på dagen og ingen småspising samt noen øl i ny og ne. Spennende å se hvordan innvirkning det har på vekten.

Veide meg i morgest og det var noe opp ja men så er det også noe vann i kroppen så håper det blir bra.

 

Haåpe alle hadde en flott 17 mai feirin og en fin uke :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekten viser opp 0,5 og opp 0,5 i midjen

forhåpentligvis skyldes dette kombinasjon av kortison og Amsterdam tur

siden jeg har gått ned totalt 2,5 cm på hvert lår

 

men jeg er sånn ca i orden med kosten igjen , ble litt kake i går da vi var i bursdagseslkap men jeg tok bare små kakestykker.

 

rart det derre med vann i kroppen det forsvant 2,5 kg på 1 døgn etter at vi kom hjem.. ble noen turer på toalettet kan man trygt si.

kjøpte med sko på tirsdagen og på onsdagen ble de for trange utover dagen.. men så har det også vært veldig varmt her da

 

nå håper jeg at det har gått bedre med dere denne uken og ønsker dere en strålende helg

 

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vektnedgang siden siste uke 0,3 og så vidt krøpet ut av 92 kg og ned i 91 gruppen

Magen har krympet med 4 cm og lårene har krympet med 2.5 Midjen 3 cm

Så litt mindre av meg har det blitt

 

Nå er det Pinse og i dag drar vi på mc treff og så vidre til hytta i morgen håper på varmt vær men med litt vindtrekk så vi slipper så mye knott

God pinse til dere som fortsatt dukker opp her inne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1400837370[/url]' post='417995']

vekten viser opp 0,5 og opp 0,5 i midjen

forhåpentligvis skyldes dette kombinasjon av kortison og Amsterdam tur

siden jeg har gått ned totalt 2,5 cm på hvert lår

 

men jeg er sånn ca i orden med kosten igjen , ble litt kake i går da vi var i bursdagseslkap men jeg tok bare små kakestykker.

 

rart det derre med vann i kroppen det forsvant 2,5 kg på 1 døgn etter at vi kom hjem.. ble noen turer på toalettet kan man trygt si.

kjøpte med sko på tirsdagen og på onsdagen ble de for trange utover dagen.. men så har det også vært veldig varmt her da

 

nå håper jeg at det har gått bedre med dere denne uken og ønsker dere en strålende helg

 

laugh.gif

 

 

Hei,

Jeg synes din ticketfactory er flott. Jeg har selv laget en, men jeg får ikke satt den inn i mine innlegg. Jeg forsøkte å sette den inn som signatur men jeg fikk det ikke til. Har du mulighet for å forklare meg hvordan dette gjøres? På forhånd takk for hjelpen.

Mvh

Kjesto

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes din ticketfactory er flott. Jeg har selv laget en, men jeg får ikke satt den inn i mine innlegg. Jeg forsøkte å sette den inn som signatur men jeg fikk det ikke til. Har du mulighet for å forklare meg hvordan dette gjøres? På forhånd takk for hjelpen.

Mvh

Kjesto

 

Takk for det

Du må kopierelinken og lime den inn i signaturfeltet ditt

Det er den lengste linken du må bruke. Når du trykker rediger signatur vil du se om den kommer inn. Senere kan du trykke på linken og du kommer inn i programet ticketfactory og kan legge inn endring. Da må du kopiere inn en ny link og slette den gamle.

Iallefall er det slik jeg gjør det

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden sist

 

Jeg har ikke falt av lasset, men vært lei av alt rundt slankingen, inkl skrive og lese på forumet. Jeg har gått litt opp og litt ned i denne perioden jeg ikke har skrevet her, men totalen er fortsatt ned.

 

Her er de nye dataene;

 

Ned totalt 19,3kg og veier nå 73,2kg

 

Jeg er fortsatt veldig motivert og håper jeg ser 60 tallet om ikke alt for mange uker, kanskje i juli ;)

Ellers har jeg holdt målet mitt om og begynne å jogge. Jeg startet forsiktig med 1 gang i uken, så 2, nå jogger jeg 3 ganger i uken og ca 7,4km uten pause. Jeg er veldig stolt av meg selv for så langt har jeg aldri jogget noen gang.

 

Jeg ser det har vært lite aktivitet her, men at noen av dere fortsatt holder koken, det er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden sist

 

Jeg har ikke falt av lasset, men vært lei av alt rundt slankingen, inkl skrive og lese på forumet. Jeg har gått litt opp og litt ned i denne perioden jeg ikke har skrevet her, men totalen er fortsatt ned.

 

Her er de nye dataene;

 

Ned totalt 19,3kg og veier nå 73,2kg.

 

Jeg er fortsatt veldig motivert og håper jeg ser 60 tallet om ikke alt for mange uker, kanskje i juli ;)/>

Ellers har jeg holdt målet mitt om og begynne å jogge. Jeg startet forsiktig med 1 gang i uken, så 2, nå jogger jeg 3 ganger i uken og ca 7,4km uten pause. Jeg er veldig stolt av meg selv for så langt har jeg aldri jogget noen gang.

 

Jeg ser det har vært lite aktivitet her, men at noen av dere fortsatt holder koken, det er veldig bra!

 

Så flink du er :)

Både med å ha gått ned nesten 20 kg og joggingen din.

jeg driver også med å prøve å jogge og har en løype på totalt 2 km tenke æ og målet mitt er å klare å jogge denne i ett. så 7,4 km er imponerende. :D forhåpentligvis blir det lettere etterhvert som kg forsvinner

Du begynner å komme i den fasen hvor du må innstille hodet fra slanking til nytt liv og stabilisering så ikke rart man kan bli litt lei. lykke til med den siste innspurten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1402426635[/url]' post='418682']

Takk for det

Du må kopierelinken og lime den inn i signaturfeltet ditt

Det er den lengste linken du må bruke. Når du trykker rediger signatur vil du se om den kommer inn. Senere kan du trykke på linken og du kommer inn i programet ticketfactory og kan legge inn endring. Da må du kopiere inn en ny link og slette den gamle.

Iallefall er det slik jeg gjør det

Lykke til smile.gif

 

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag.. ned 0.5 kg og inn 0.5 cm i midjen.

:P

Fornøyd med den nedgangen siden helgen bestod av mc treff med ymse drikke samt pinse med middag og mere drikke.. og så hadde jeg bursdag så da ble det grilling og kake.

Men jeg var flink å holdt ned unna den obligatoriske kaken på arbeid, selv om jeg hadde bakt rosa oreokake med parasollpynt.. e jo trossalt sommer B)

Var på kurs med Berit Nordstrand her om dagen og fikk noen gode tips mot bukfett

1.. bytt ut sukker med honning og gjerne blomsterhonning eller aleksihonning som ikke er så kraftige i smaken. Bukfettcellene liker ikke honning og klapper sammen

Får ikke den effekten av kunstig sukker

 

2.. bruk 1 ts gurkemeie i så mye mat som mulig.. øker forbrenningen

 

3.. bruk mere kål.. så heretter tilsett revet hodekål evnt rødkål samt spinat i salaten. Setter igang de snille bakteriene i tarmen og vi produserer mindre bukfettceller

 

3 enkle tips å starte med.

 

Ha en strålende helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...