Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Gjest morena

Og til dere andre ( og Strammere også da) : jeg gleder meg til å logge meg inn her! Å lese om trening, isbading, unger og rødvins " sug" :)/> Syns jeg begynner å kjenne dere litt allerde.

 

- signerer den storesøster!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ønsker dere en fin-fin dag!

 

Sitter glad, mett og fornøyd etter en god lunsj på jobben. Vi har "fri" kantine på jobb. Trekkes et lite beløp i måneden, men da er det også fritt frem i kantinen... Det er lett å tenke at man bør spise mye for å få valuta for pengene :P/> I dag var det mange fristelser der, men jeg har nå innarbeidet en ganske stabil lunsj jeg trives med. Jeg går for to brødskiver med kokt skinke og en stor salat med salat,agurk, tomat,paprika og alltid en stor skje tunfisk på toppen.

 

I kveld blir det chilling foran tv, med hovedfokus på Melodi Grand Prix.

Heia Norge! :)/>

 

Snakkes da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat laget pai fra Grete roede, men så ikke i oppskriften at det var 1 pai - leste 1 porsjon :blink: Sitter derfor med deig til 6 stk paier av 6 porsjoner... Tenkte å prøve løkpaien, steke opp og fryse ned i 6 stykker. Når de andre her i familien vil ha "uvennlig mat" - kan jeg bare ta opp ett pai stykke og lage meg en salat til.

 

Har ikke helt tenkt på at man kan gå seg til trimpoeng, men så jammen at jeg hadde fått til over 1 merke i dag også! HURRAAA!!!

 

Noen som har laget noen spesiellt smakfulle oppskrifter på Gretes sider som kan anbefales? God natt - snart helg ja. Kjøpt meg nye joggesko i dag - så i morgen tenkte jeg meg en maratontur som i går, med høy fart på vei til skolefølging ;-) Får se i morgen tidlig om jeg klarer det... snork ZZZzzzzZZZzzzz.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Aninemor: Så flink du er! Det er jo egentlig kjempelurt å ha et lite lager av "Grete-mat" i frysen. For som du sier, det er jo ikke sikkert resten av familien er like intr. hver eneste dag. Ble det gåtur??

 

StrammereSå herlig at du har kommet inn i en god lunsj-rytme. Hadde gigantisk kantine på min forrige arbeidsplass, og vet hvor lett det er å la seg friste av godsakene. Men samtidig er det jo ofte flotte salatbarer i slike kantiner. Skulle bare mangle :-)

 

Velger meg en litt kortere arbeidsdag i dag. Greit med mange oppsparte timer. Trenger litt tid alene til handling og div. til det store barneselskapet i helgen. Skulle selvfølgelig ha brukt "fritimene" mine til trening - men det får heller bli i neste uke.

 

Stå på, jenter!

Jeg tror jeg aldri har gledet meg så mye til et glass rødvin som jeg gjør i dag. Har ikke smakt på hele uka, men nå er det endelig fredag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena det ble gåtur i regnet, og i dag. I dag hadde jeg bare 6 km/t, men det ga 2,4 trimpoeng. Fulgte lillemor til skolen, såååå koselig å få leie en liten hånd til skolen <3 (....men ingen fikk se det...) Møtte svigers som kunne se at jeg hadde tatt av meg, og det var jo en motivasjon :D

 

Rødvin kan jeg ikke åpne med god samvittighet, både ett lite å går og kvelden før der :huh: men jeg som har vært så flink til å trene får si: pyttsann!

Men Morena - DU kan kose deg med rødvin i kveld...den begynner kanskje tidlig for deg i dag den :D ? Og barnebursdag er en sport, noter skritt - du skal se handling osv forbrenner det også!

 

Strammere, supert med god lunsj-rytme :D

 

Ingen med supre Grete-oppskrifter? Jeg er nemlig veldig glad i å lage mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor: jeg skal ha Svigers på stek på søndag og skal prøve meg på Kesamfromasj med sitrongele til dessert. Husker ikke hvem som anbefalte den, men det er en GR oppskrift. Har vært på Åhlens å kjøpt noen tøffe dessert glass jeg skal servere herligheten oppi :P/> Skal fortelle deg om det blir bra!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg blir også gjerne med om det er plass til en til? Har skummet gjennom tråden og dere virker som jordnære og trivelige jenter :)/>

 

Jeg er i starten av 40-årene, er 161 cm og er i gang med å kvitte meg med noen kg. Jeg veier 62 kg nå og målet er 58 kg, startvekten var 65 kg. Vekten har stort sett vært ganske stabil rundt 62 -65 kg, men trivselsvekten ligger i underkant av 60 kg. Veiedag er mandag. Jeg trenger å minne meg selv på å ta mål i tillegg til å bare bruke vekten for å måle fremgang. Muskler er jo tyngre enn fett, og det er lett å bli for opptatt av tallene på vekta :unsure:/>

 

 

Jeg trener variert, men er litt dårlig til å komme i gang, derfor har jeg valgt et brukernavn som kan være et lite mantra til meg selv :P/>

 

Gullklubben er god motivasjon for å få til et riktig sammensatt kosthold, og jeg prøver så godt jeg kan å ende opp med en score på 9-10, men det er ikke alltid så enkelt :rolleyes:/> Jeg følger meny 1 på 1300 kcal.

 

Gleder meg til å nå målet sammen med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Just do it!

Koselig å ha flere i gjengen.

 

Du er nokså lik meg i vekt. Jeg meldte meg inn da jeg så 68 tallet på vekten. Er på vei til 62. Nå er jeg på 66. Veiedagen min er onsdager.

 

Jeg hadde en orntlig smell i går, sånn kalorimessig.. Alt for fetende middag og mer alkohol enn først planlagt... I dag skal jeg ha gjester og vet at det blir vanskelig, men forsøker etter beste evne. The battle is on!

 

MEN, jeg kjøpte meg nye joggesko i går! Gleder meg som en unge til å trave avgårde med de på beina. Satt ned fra 1900,- til 1400,-. De bør være bra til den prisen!

Mye motivasjon i riktig utstyr :)/>

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Just do it!

Koselig å ha flere i gjengen.

 

Du er nokså lik meg i vekt. Jeg meldte meg inn da jeg så 68 tallet på vekten. Er på vei til 62. Nå er jeg på 66. Veiedagen min er onsdager.

 

Jeg hadde en orntlig smell i går, sånn kalorimessig.. Alt for fetende middag og mer alkohol enn først planlagt... I dag skal jeg ha gjester og vet at det blir vanskelig, men forsøker etter beste evne. The battle is on!

 

MEN, jeg kjøpte meg nye joggesko i går! Gleder meg som en unge til å trave avgårde med de på beina. Satt ned fra 1900,- til 1400,-. De bør være bra til den prisen!

Mye motivasjon i riktig utstyr :)/>/>

 

God søndag!

Ha, ha nå måtte jeg se om det var jeg som hadde skrevet dette ;-) Gikk også på en smell i går med for mye alkohold og ostemiddag :o Forrige uke kjøpte jeg meg også nedsatte joggesko og de er sååå deilige å gå med. Har ikke vært noen trimmerker i helgen, men i morgen - da er det atter en dag. Så med skrekk at vekten viste 1 kg mere enn i går (altså før min ost og vin bommert)

 

Velkommen til Just do it! Lettere sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Velkommen til Just do it- du er godt i gang med målen dine. Lykke til videre :rolleyes:

 

Aninemor og strammere: Jeg kunne vel nesten ha skrevet det samme :-)

Bortsett fra at jeg skjøpte nye spinningsko (men de var også på tilbud).

Og kjempesmell x 2 vil jeg påstå. Jeg er skrekkelig dårlig på å håndtere dager som ikke blir helt som planlagt, eller som ev. ikke har noen plan i utgangspunktet. Lørdag gikk skeis pga et arrangement vi dro på. Plutselig var jeg kanon-sulten, og så at det var alt for mange timer siden jeg hadde spist. Da var det bare å prøve å finne noe fornuftig i umiddelbar nærhet (ble litt sånn passiv-agressiv og hissig som et lemmen...). Og i går hadde vi barnebursdag- og alle vet jo hvordan det pleier å gå.... Selvfølgleig ble det vin både fre- lør og søndag!

 

Sniktesta vekta i morges. Veide en kilo (!!!!) mer etter at jeg hadde dusja. Teite vekt. Har akkurat skiftet batteri på den, men jeg tror jeg må bytte hele vekta. Den kan vise forskjellig bare jeg flytter den 3 cm på gulvet.Jeg trenger et tall dom jeg kan stole på. Hvilke vekt bruker dere andre? avanserte greier??

 

Nei - endelig MANDAG igjen, sier jeg bare! Jeg elsker helgene, men det er jammen en utfordring. Gruer meg allerede til lørdag da jeg skal presse meg inn i bunaden! Burde jo egentlig være motivasjon god nok for å legge bak seg ei god uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter fast på 67,8 men før smellen var det 67, 4 :( Jeg snikveier hver dag nå! Dermed er treningstøyet tatt på og jeg skal ut og jobbe litt i de nye skoene mine :P

 

Bunaden passer nok, men stranden vil ikke like meg i denne kroppen.

 

Noen som vet hvorfor man sitter helt fast på ett eller annet kg?

 

Det er mye lettere når man er hjemme rundt sin vante mat og har det man trenger for å bli mett på GR sin måte.... Heia mandag - på sitt vis. Og heia oss også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Oj, nå har jeg mistet litt oversikten over hva som har blitt skrevet siden sist, men jeg prøver meg og så får vi se hva jeg husker på.

 

Velkommen til Just do it! :)

 

Strammere og aninemor, her er det en til som har drukket vin. Egentlig ikke så mye, og egentlig har jeg ikke spist så galt heller (selv om forrige uke var en HV-uke for meg), men vekta viste over en kilo opp i morges til 67,7. Nesten nøyaktig det samme som deg, aninemor!

 

Jeg har ikke registrert det skikkelig ennå og teller på knappene om jeg skal, for jeg fikk det månedlige i dag og vet jeg er stinn av vann i kroppen, samtidig som cm-målene er akkurat som i forrige uke. Lurer på å ta morgendagens vekt i stedet. Hvis den er like ille får jeg bare leve med det til neste uke :blink:

 

Morena, jeg har en "avansert" vekt. Den viser anslått prosent av vann, fett og muskler i kroppen (hvis jeg står barbeint på den) og husker kurver over tid. Det er også derfor jeg er så sikker på at jeg er stinn av vann i dag... Men den er også sårbar til hvor den plasseres på gulvet og hvordan en står og kan også finne på å variere opptil en kilo, så jeg veier meg alltid flere ganger og ser hva som virker mest stabilt. Lurer på om det finnes noe slikt som en helt pålitelig vekt? :lol:

 

Grunnen til at min vekt er så avansert er for øvrig at Mannen var med i butikken, og han er veldig glad i fancy teknologi... :rolleyes:

 

Aninemor og Strammere, håper skoene er gode og at dere nå blir enda sprekere! :D

 

Jeg får nok også brette opp ermene og trene og spise fornuftig, men det blir ikke i dag. Første dag med det månedlige orker jeg ikke være flink.

 

God mandagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Åh- det er så kjekt å logge seg på her!! Fin gjeng :D/>

 

Strammere: Ja, vi er enige om å brette opp ermene og fortsette kampen. Vi kan ikke gi oss nå!

 

Tulla69: Den vekten hørtes jo smart ut. Tenker spes. på det med vann i kroppen (selv om jeg er litt usikker på hvordan vekta virkelig kan vite det). I går følte jeg meg "smashing" og skikkelig på en medgangsbølge - i dag føler jeg meg bare oppblåst og lite lekker igjen... Hvorfor disse svingningene?? Sitter det i hodet, eller?

 

Aninemor: Hørte en gang at kroppen alltid vil hige mot den høyeste vekta den har hatt (usikker på om det er medregnet 9. mnd i svangerskap...). Men det at man blir stående fast på en vekt, har jeg opplevd flere ganger. Det er frustrerende og demotiverende. Men det er vel en viss logikk i at de siste kiloene sitter ekstra godt fast.. Jeg tror allikevel du skal komme deg over denne kneika også.

 

Veide meg i morges (for i dag er det faktisk min veiedag på ordentlig). Den viste 60,3 - ned 0,5. Så da er jeg tilbake til der jeg var for 2 uker siden. Dvs, at konfirmasjon og div er ristet av igjen. - 4 på cm (måler alle GR-punktene), er også en fin ting å ta med på veien.

Nå ser jeg 59-tallet blinke i det fjerne, og skal virkelig skjerpe meg for å få se det på vekta neste uke. Målet er å IKKE veie seg hver dag den kommende uken.

 

Sår i halsen og kald i kroppen. Det som passer minst av alt nå, er å bli syk, så krysser fingrene for at det ikke skjer!

 

Til slutt: ha en god tirsdag alle sammen :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag for meg også, ned - 0,4 siden forrige uke :D (=67,4) Dette er min laveste vekt siden jeg begynte og samme vekt som før utskeielsene i helgen. Nå skal jeg ut med de nye joggeskoene mine å gå 8 km rask gange!

 

Morena: mener du at når man da kommer under denne stå-fast-vekten så er det lettere å fortsette nedgangen? Når man liksom har brutt barrierene ;)

 

God bedring forresten Morena, sår hals nå er dårlig timine :huh: Og gratulerer med god nedgang siste uken!!!! :D

 

Svingninger kan ha med flere ting å gjøre, hormoner, været, dagsform til og med de mennesker du møter på bussen ....bare stell pent med deg selv så blir det nok bedre i morgen. ELLER si til deg selv i speilet: DU ER SMASHING!!!! Skal visst funke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Veiedag for meg også, ned - 0,4 siden forrige uke :D/> (=67,4) Dette er min laveste vekt siden jeg begynte og samme vekt som før utskeielsene i helgen. Nå skal jeg ut med de nye joggeskoene mine å gå 8 km rask gange!

 

Morena: mener du at når man da kommer under denne stå-fast-vekten så er det lettere å fortsette nedgangen? Når man liksom har brutt barrierene ;)/>

God bedring forresten Morena, sår hals nå er dårlig timine :huh:/> Og gratulerer med god nedgang siste uken!!!! :D/>

 

Svingninger kan ha med flere ting å gjøre, hormoner, været, dagsform til og med de mennesker du møter på bussen ....bare stell pent med deg selv så blir det nok bedre i morgen. ELLER si til deg selv i speilet: DU ER SMASHING!!!! Skal visst funke ;-)

 

 

- Ha-ha!! Det hadde helt klart vært noe!

....men tviler vel egentlig litt på det. I følge de kurslederne jeg har hatt kontakt med i årenes løp, så er det helt naturlig å komme borti 1-2 slike perioder pr 2-3 mnd. Kroppen holder visst på å omstille seg (til det bedre), ting trenger å "gå seg til".

Jeg merker i alle fall at det er tøffere å miste kropp i mitt 40.år, enn det var i mitt 33. Med andre ord...jeg har holdt på med denne slankingen i 7 år. Bare det er jo deprimerende. Eller skal jeg snu på det og si det er motiverende. Motiverende til å la dette bli den siste gangen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen alle kompliserte tanker og analyser dere lufter - så er det ikke bare meg som går rundt å tenker på så mye forskjellig i denne litt vriene prosessen..!? :unsure:

 

Det blir veldig altoppslukende i en periode.. Men, etter ca 25 år med litt komplisert forhold til mat og kropp er jeg vant til det.. Det som er anderledes nå er en deilig følelse av: KONTROLL. Denne følelsen er faktisk mye bedre enn å føle seg forspist eller kjenne et konstant sug. Nå spiser jeg hver 3. time og kan på denne måten holde på kontrollen - i tillegg går jeg ned - litt etter litt. Det flyter lett nå. (Helt til helgen..)

 

Jeg har veiedag i morgen, men vet at det blir en nedgang. Jeg så det på vekta i morges. Opplegget virker!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei alle sammen!

 

Gratulerer med nedgang, morena og aninemor! Spennende med veiedag i morgen, Strammere! Og så gøy at du opplever at det flyter og at opplegget fungerer nå! Her er det flinke damer :D

 

Jeg bet i det sure eplet og registrerte dagens vekt på 67,4 (nøyaktig det samme som deg, Aninemor ;)). Med rekordmye vann i kroppen i følge vektvidunderet... :rolleyes:

 

Morena, veldig godt spørsmål hvordan vekta kan vite hvor mye vann/fett/muskler jeg har i kroppen. Det kan den nok garantert ikke. Imidlertid har jeg inntrykk av at den er ganske god til å se om mengden vann og fett minker eller øker (når det gjelder muskler tror jeg den er helt på tur, der følger tallet vannprosenten og svinger derfor voldsomt!). Så jeg ser litt bort fra de absolutte tallene, men merker meg om det går opp eller ned :lol:

 

Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i at det svinger hvordan jeg ser på min egen vekt og utseendet generelt. Det sitter nok garantert mest i hodet, ja, og jeg prøver å innstille meg på at det varierer og prøve å tenke på andre ting de dagene jeg sliter litt. I dag har jeg forresten en småspise og gi-blaffen-dag, men tenker jeg får komme meg på trening i kveld og prøve å snu fokus. Det pleier å hjelpe. Men denne tiden på måneden er alltid slitsom :(

 

Håper du holder deg frisk, morena, og lykke til videre i uka alle sammen! Selv får jeg prøve å huske å sy inn bunadsbeltet. Selv om jeg føler meg ufiks har jeg en del færre kilo enn i fjor, så det henger og slenger nok ganske kraftig nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grytidlig hilsen til dere alle:)

 

Sier som Tulla69, gratulerer med nedgang til Aninemor og Morena, og håper på gode tall til deg Strammere :)/>

Og Tulla69, jeg sier bare " easy come, easy go" Snart går det riktig vei igjen!

 

Ned 0,5 kilo her og for første gang på leeenge : 7,7 TP :)/> YES, det er bra til å være meg!!

Synes kiloene går vel sakte nedover, men har gjort alt riktig..så får vel bare slå meg til ro med at sånn er det når en har tippet over førti!

 

Drar til Syden i løpet av dagen, ( litt reisefeber ja) så det blir nok stille fra meg en stund. Treningstøy og joggesko er pakket med, så håper det ikke blir for varmt til noen turer om morran der nede. Må jo forbrenne noen rødvins kalorier..Hehe

 

Ønsker dere en fin og så sunn 17 mai som vi klarer jenter :)/>

så "sees" vi senere :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

En grytidlig hilsen til dere alle:)

 

Sier som Tulla69, gratulerer med nedgang til Aninemor og Morena, og håper på gode tall til deg Strammere :)/>/>

Og Tulla69, jeg sier bare " easy come, easy go" Snart går det riktig vei igjen!

 

Ned 0,5 kilo her og for første gang på leeenge : 7,7 TP :)/>/> YES, det er bra til å være meg!!

Synes kiloene går vel sakte nedover, men har gjort alt riktig..så får vel bare slå meg til ro med at sånn er det når en har tippet over førti!

 

Drar til Syden i løpet av dagen, ( litt reisefeber ja) så det blir nok stille fra meg en stund. Treningstøy og joggesko er pakket med, så håper det ikke blir for varmt til noen turer om morran der nede. Må jo forbrenne noen rødvins kalorier..Hehe

 

Ønsker dere en fin og så sunn 17 mai som vi klarer jenter :)/>/>

så "sees" vi senere :)/>/>

 

 

Ja DET var tidlig, storesøster!!! Gjesp!

Men du må ha en super tur - kos deg og nyt det masse. Husk at man kan svette av seg en kilo også hvis det er varmt nok ;)

GOD TUR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Riktig god tur, Storesøster! Kos deg masse!

 

Jeg har veiedag i dag: - 1 kg. Fantastisk bra! Nå er det "bare" 3 kilo igjen til målet mitt. Bør være overkommelig.

 

Ønsker dere alle en fin dag. Solen glitrer over Oslo i dag! :rolleyes:/>/>

 

WOW Strammere!! HAtten av for super-nedgang!! Du er jo så nærme målet ditt. Regner med du får en fantastisk onsdag etter denne oppturen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...