Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Jeg tyvveide meg i dag, og står på streken det samme som i forrige uke, tiltross for at jeg spiser mindre og har toppscore på kosthold :( Savnet faktisk å notere og samle kostholdsscore i helgen, men nå er jeg pån igjen ;)

 

I morgen er det ny veie og måledag - håper det er skjedde noe!

 

Står og lager mat og går på stedet for å samle skritt på skritt telleren :-)

 

Hadde vært sååååå deilig å kunne slippe i skjule den litt runde kroppen sin i sommer B) Vinklubben høres fint ut, så herlig at det ikke bare er meg som har den svaktheten!!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje jeg kan få være med også? :)/>/>/>

 

Jeg er ganske midt i førtiårene, og synes også vin er godt... :lol:/>/>/>

 

Har holdt på her siden like etter nyttår, i en egen tråd med en annen samt i tråden Nytt år, nye muligheter. Veldig koselig begge deler, men nå synes jeg aktiviteten har dabbet veldig av i de trådene, og det kunne være koselig med litt mer aktiv skravling. Er en skravlebøtte jeg nemlig :rolleyes:/>/>/>

 

Jeg har jo sakte men sikkert gått ned en del allerede, men det er fortsatt et lite stykke igjen til trivselsvekta, som jeg tentativt har plassert rundt 65 kg siden jeg ikke er i tyveårene lenger. Nå er utfordringen å ikke dabbe av, og for all del ikke gli tilbake til gamle synder. Derfor trenger jeg fortsatt å holdes i ørene!

 

Trener en del og prøver å ligge rundt 1600 kcal jeg også.

 

Ellers må jeg bare kommentere "speilbildesjokket" til Storesøster. Er det ikke rart hvordan speilbilder lever sitt eget liv? Mitt går iallfall kraftig inn og ut med humøret og optimismen. I tillegg henger jeg hverken med på nedgang eller oppgang, men fortsetter å se mitt "gamle" jeg i speilet. Det er nok best å stole på vekta og målebåndet! :lol:/>/>/>

 

Og til Morena - her i huset tror jeg treåringen er minst like interessert i gulrøtter og melon som i kaker. Eneste som slår frukt og grønt er godteri, men IKKE sjokolade... forstå det den som kan! :blink:/>/>/>

 

Velkommen hit Tulla69 og gratulerer med de kiloene som du allerde har tatt av!

Og du, du har helt rett..heretter så stoler jeg kun på vekta og målebåndet ;)/>/>

 

Hvor mange TP må du ha pr uke for å kunne spise 1600 kcal?

Jeg er så sulten på 1400 kcal og tenker at det hadde vært fint om jeg kunne trent såpass mye at jeg kunne spise mer!

Men trening er en "dørstokk" mil for meg, og der ligger vel årsaken til antall kilo for mye også :)/>/>

Så MER trening ett viktig mål for meg, denne gangen skal jeg ikke bare få "drømmekroppen" ( må vel trekke fra alderstillegget, tyngdekraften og ha født 2 barn da..hehe) men holde meg der!!

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag jenter :rolleyes:/> - vet vi er damer, men liker å klore meg fast i ungdommen.

 

Velkommen til Tulla69 også. Kjekt at vi er i like situasjoner her - da harvi gjerne litt av de samme utfordringene. Tyngdekraft,alderstillegg og fødsler :blink:/> . Litt vemodig å tenke på at 25-årskroppen aldri vil komme tilbake, men det er jo bare å gjøre det beste ut av det. Så ja takk til førti -fin og frisk :rolleyes:/>

 

Veiedag her i huset!! Var veldig spent. Men heldigvis så var det minus 1,0!!!. Det betyr at jeg er på 60,3 -og det er en god følelse å være nærmere 60 enn 61. Og langt i fra 63 som jeg var i slutten februar. Hurra!

 

Til dere som trener og ønsker høyere menyinntak. da jeg gikk på nettkurs sist, spurte jeg mye om det der. Anbefalingen jeg da fikk var å holde meg på en lav meny (1300), men ta litt ekstra de dagene jeg trente. Som f.eks når jeg syklet til og fra jobb; en ekstra banan + en liten yoghurt/ skyr (jeg byttet da gjerne de flytende melkeenhetene med noe fast). Hadde jeg vært på harde treningsøkter på kvelden, mente hun jeg kunne bevilge meg 1-2 knekkebrød ekstra. For meg føltes det godt å vite at jeg hadde en "belønning" i form av mer mat hvis jeg var flink å trene. Jeg prøver meg på dette opplegget nå også.

 

Nå er det bare å stålsette hodet på en langhelg med svigers inkl konfirmasjon. Liker ikke å bli servert mat/middag flere dager på rad når jeg er i denne prosessen, men jeg må bare prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster: selv om vekta ikke rikket seg denne uken - tenk så fantastisk det blir når du ser 79-tallet neste uke. For det er jeg sikker på at du greier. Det er jo magisk med et nytt tall først i displayet!!

 

Jeg heier på deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Morena 60 kg høres jo ut som en drøm!!!

 

Enig at det ikke er lett å bli servert mat nå, vil liksom ja oversikten selv :angry: I dag skal jeg i klubb, men har tenkt å styre unna vin og dessert + være småspist av middagen.

 

Jeg veide meg i dag jeg og har gått ned 0,9 kg siste uken, men magemålet er det samme. I går kveld jeg jeg meg en liten kveldstur bare for å få inn de 10 000 skrittene - for jeg har bare ligget på mellom 4000 og 6000 :( Går til skolen bare for å si hei til jentene mine osv... Får gå meg en rask tur i dag så jeg får meg ett trimpoeng før klubben i kveld.

 

Nå en ett liten Grete frokost så ut å masje i høyte tempo! God dag med høy kostholdscore og trimpoeng jenter ....ikke sikkert jeg er like oppesen i morgen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Tulla69 og gratulerer med de kiloene som du allerde har tatt av!

Og du, du har helt rett..heretter så stoler jeg kun på vekta og målebåndet ;)/>/>/>

 

Hvor mange TP må du ha pr uke for å kunne spise 1600 kcal?

Jeg er så sulten på 1400 kcal og tenker at det hadde vært fint om jeg kunne trent såpass mye at jeg kunne spise mer!

Men trening er en "dørstokk" mil for meg, og der ligger vel årsaken til antall kilo for mye også :)/>/>/>

Så MER trening ett viktig mål for meg, denne gangen skal jeg ikke bare få "drømmekroppen" ( må vel trekke fra alderstillegget, tyngdekraften og ha født 2 barn da..hehe) men holde meg der!!

 

Klem fra storesøster

Tusen takk for hyggelig velkomst og gratulasjon, storesøster! Er veldig fornøyd med å være nesten seks kilo lettere enn i januar :D

 

Jeg er sikker på at vekta løsner neste uke for deg også, når du følger planen og spiser det du skal. Kostholdet er det absolutt viktigste for nedgang! Men litt trening kan sikkert ikke skade ;)

 

Jeg er glad i å trene når jeg først er kommet godt i gang, og prøver å nå 14 trimpoeng hver uke, ofte med spinning, rockering og stavgang-turer i helgen - jeg er veldig glad i å gå tur, både med og uten staver. Noen ganger stopper jeg på 10-11 trimpoeng, har jeg mye fritid kan jeg noen ganger gå over.

 

Er veldig glad i step- og dansetimer på treningssenteret og ønsker å løpe også, men jeg brakk ryggen i en akeulykke i begynnelsen av februar og har måttet være veldig forsiktig (samtidig som jeg har fått klar beskjed om at det er veldig viktig å trene opp muskulaturen). Merker ikke smerter i bruddstedet lenger, så det nærmer seg veldig at jeg kan gjøre hva jeg vil nå! :D

 

Morena, takk for velkomsthilsen til deg også, og gratulerer så masse med minus en kilo! Det er jo flott! Aninemor også, du var jammen ikke langt unna kiloen du heller! Her må en stå på hvis en skal henge med, skjønner jeg :)

 

Når det er sagt, har jeg ikke ambisjoner om en kilo i uka, bare maks en halvkilo. Har kommet dit hvor jeg vil ta det gradvis, spise nok til at jeg har overskudd og kose meg med trening. Jeg kan leve med den vekta jeg har nå, selv om jeg ønsker å ta av litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla69 - så bra du føler deg bedre etter ulykken. Det er ikke bare lett å være forsiktig og trene opp samtidig. Du må ha gjort en formidabel jobb :rolleyes:

 

Du er god som greier oppi 14 trimpoeng i uka - det må du være stolt av.

Jeg for min del tenker et gjennomsnitt på 9-10 poeng i uka. Når mannen min er bortreist i forb. med jobb greier jeg sjelden mer enn 7 pga full jobb og ungne. Men jeg prøver!! Og så tar jeg litt ekstra når jeg har mannen hjemme. Det fungerer på et vis, men det er dumt at de gode rutinene jeg har når han e hjemme delvis blir ødelagt mens han er borte.

 

Nei - nå må jeg jobbe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akeulykke - fysj så skummelt!! Hvordan beregner du trimpoeng når du bruker rockering Tulla69? Synes du er SUPER flink tom klarer å trene så mye når du har vært skadet :blink: Samtidig som du har gått ned SÅ mye! Imponert altså :rolleyes:

 

Har dere sett denne Polar Loop dingsen? Den måler alt man gjør i løpet av dagen (som trim altså). Jeg trener jo ikke, men alt man gjør av hagearbeid, handling osv måles også. Kanskje noe å teste for å måle svore på linje med kostholdscore ;) ? NOen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena - tusen takk for ros! Jeg tenker du også er kjempeflink som klarer 7 TP når mannen din er bortreist. Det kan ikke være lett! Er veldig glad for at min kommer hjem hver ettermiddag - OG tar sin del av husarbeid og barnepass og vel så det. 3 kg siden februar er også flott, og du er jo ikke akkurat tung vil jeg si :)

 

Aninemor - tusen takk til deg også! Jeg hadde begynt å trene før ulykken, så ble det naturlig nok en pause på et par uker, men jeg ble hjulpet av at legene sa det var veldig viktig å komme i aktivitet så raskt som mulig. Bruddet var veldig stabilt, så det var om å gjøre å unngå støtbelastning og brå bevegelser, ellers kunne jeg la smerteterskelen styre. Spinning viste seg å fungere veldig godt, så da bare fortsatte jeg med det.

 

Når jeg bruker rockeringen er jeg selv litt usikker på hvordan det bør registreres, men jeg fant et tips om å sette det opp som styrketrening på sidene her inne (og det er jo det, du styrker core-muskulaturen), så da har jeg gjort det. Det viktigste er å få det registrert, jeg er som en liten unge som trenger å se belønningen i form av TP... :lol:

 

Jeg har ikke noen erfaring med Polar loop, men slik jeg har forstått det skal den anspore til bevegelse ved å si fra hvis du sitter for lenge stille. Jeg har tenkt at den høres litt ut som en moralsk pekefinger, og har så langt ikke vært fristet. Tror jeg ville hatt mer nytte av en skritteller, jeg kunne saktens trenge å bli motivert for flere skritt i hverdagen, særlig de dagene jeg ikke går tur. Det høres ut som om du er flink til det, aninemor! Selv er jeg nok litt for glad i godstolen, TV og PCen dessverre! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig Tulla69 B)/> Smigret.

Jeg har en liten step-maskin hjemme som jeg plasserer forran TV`n på kvelden. Ellers kjører jeg 2 runder med denne populære 7-minutterstreningen. Har også noen styrkevideoer som jeg kan finne på å sette på. Og nå har jeg fått ordnet meg med barnepass en ettermiddag i uken, så da rekker jeg en 30-45 min runde på tredemølla på treningssenteret. Skulle egentlig kommet meg over jogge-skrekken... Jeg hadde kronisk beinhinnebetennelse i mange år, og må være nøye med underlaget. Har dessverre mest asfalt i nærområdet mitt. Men det er et mål, altså: ut å jogge!

 

Nei, er kanskje ikke så tung -men så har jeg ikke fått utdelt all verden i høyden. BMI-kalkulatoren sier jeg er overvektig, og hodet mitt er enig. Jeg veier 3-5 kg for mye nå. Jeg vet hvor mye lettere alt føles hvis jeg bare får de bort. + at jeg må få strammet opp det som "henger og slenger". Hva skjedde egentlig med overarmene når jeg passerte 35?

 

Dessuten: jeg har en hel garderobe jeg ikke får brukt *huff*

 

Aninemor: Jeg har heller ingen erfaring med Polarloop -kjenner heller ingen som har brukt/bruker slik. Men jeg har bestemt meg for å få meg ny skritteller -det kan jo både være motiverende og demotiverende.

 

Tidligere var vi med på "dytt.no" gjennom jobben. Jeg elsker å vinne konkurranser, så ble veldig motivert av dette. Hadde jeg ikke nok skritt stod jeg på steppen til de var i boks.

 

Er ennå på jobb -men trengte en pause :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig Tulla69 B)/>/> Smigret.

Jeg har en liten step-maskin hjemme som jeg plasserer forran TV`n på kvelden. Ellers kjører jeg 2 runder med denne populære 7-minutterstreningen. Har også noen styrkevideoer som jeg kan finne på å sette på. Og nå har jeg fått ordnet meg med barnepass en ettermiddag i uken, så da rekker jeg en 30-45 min runde på tredemølla på treningssenteret. Skulle egentlig kommet meg over jogge-skrekken... Jeg hadde kronisk beinhinnebetennelse i mange år, og må være nøye med underlaget. Har dessverre mest asfalt i nærområdet mitt. Men det er et mål, altså: ut å jogge!

 

Nei, er kanskje ikke så tung -men så har jeg ikke fått utdelt all verden i høyden. BMI-kalkulatoren sier jeg er overvektig, og hodet mitt er enig. Jeg veier 3-5 kg for mye nå. Jeg vet hvor mye lettere alt føles hvis jeg bare får de bort. + at jeg må få strammet opp det som "henger og slenger". Hva skjedde egentlig med overarmene når jeg passerte 35?

 

Dessuten: jeg har en hel garderobe jeg ikke får brukt *huff*

...

Ja, hvis BMI sier du er overvektig skjønner jeg at du ikke ruver i terrenget. Da synes til gjengjeld hver kilo du blir kvitt bedre! Og krever kanskje større innsats?

 

Treningsopplegget ditt høres veldig bra ut, kjekt å kunne trene hjemme om kvelden, men det krever mye disiplin å ikke bare synke sammen i godstolen etter å ha stelt hus og lagt barn. Masse respekt! :)

 

Skjønner godt at du er forsiktig med løping. Jeg må jo også være forsiktig nå, men forhåpentligvis bare forbigående. Har tenkt å løpe terreng først, og prøve meg på asfalt senere, og da prøve å ha fokus på å lande på tåballene og ikke på hælen. Det bør la seg gjøre, er jo slik jeg bestandig har løpt barbeint, og det gir mye mindre støt i ryggen. Stepmaskin hørtes ellers veldig lurt ut, er du fornøyd med den? Er det veldig dyrt?

 

Ellers lurer jeg også på hva som har skjedd med overarmene... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, altså. Men det hører med til historien at det er dager det bare ikke blir som planlagt.... Berg av klær og gulv som MÅ vaskes, unger som ikke vil sove eller er syke.... Og etter hektiske dager/perioder på jobb kan det være jeg legger meg kl 21 bare for å prøve å komme ovenpå.

 

Tidligere når jeg har slanket meg, har jeg gjerne trent for mye. For mye i form av at det blir umulig å opprettholde i det lange løp. Og det er DA ting går fullstendig i stå. Da kommer det gjerne enbråstopp, og så blir det fryktelig tungt å sette i gang igjen. Så denne gangen er jeg opptatt av å prøve å finne en balanse. 7-min-treningen skal jeg greie hver dag (har holdt på nå ca 1 mnd). Så håper jeg at jeg heller greier å ta lengre økter på steppen, slik at jeg slepper å ha det hengende over meg hver dag. For jeg innrømmer gjerne at jeg er litt i kjelleren etter å ha vært alene med ungene i 1-2 uker i slengen.

 

Stepmaskinen kjøpte jeg på xxl eller noe for den kjekke sum av 399,- Det er noen år siden altså, så aner ikke om de finnes lengre. Den er ikke mer avansert enn at den teller antall step, men det fungerer fint.

 

Aner ikke om det krever mer å slanke en lav kropp enn en høy. Men det jeg vet er at fra 57 kg og ned er det en tålmodighetsprøve. De to kiloene fra 57 til 55 sitter noe så inni hampen godt fast!

Fordelen er at det vises ganske fort på meg at jeg har tatt av. Slik at se som ikke vet at jeg har et "prosjekt på gang" kommenterer det. Og akkurat DET er jo noe av det beste som kan skje :rolleyes:

 

Men: løpt barbeint??? som voksen?? Fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mye aktivitet! Herlig!

Synes det var helt supert å logge meg inn å lese her inne :)

Så Aninemor, Morena, Strammere og Tulla69, dere gir meg inspirasjon og motivasjon til få av meg disse kiloene. Dette skal vi klare jenter :)

 

Aninemor og Morena: Hurra! Gratulerer med vektnedgangen :)

Tulla69: imponerende å lese om brukne bein i kroppen, opptrening og masse trimpoeng!

 

Ha en fortsatt fin tirsdags kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er jeg skravlesyk... :rolleyes:

 

Og sykmeldt denne uka, med masse tid (ser at jeg ikke har nevnt det ennå, men jeg hadde en operasjon forrige uke som jeg grudde meg veldig for, men det går over all forventning. Den hadde for øvrig ingenting med ryggen å gjøre, dette har bare ikke helt vært min vår...). Så her er jeg igjen. Dere får si fra hvis det blir overdose! :blink:

 

Takk for ros, storesøster! Og så hyggelig at vi motiverer deg! Jeg synes også at det er veldig morsomt å finne nye innlegg hver gang jeg logger meg på :D

 

Er generelt i veldig godt humør i dag. Tok en ekstraveiing i dag fordi jeg har vært med på Juni72s månedsutfordring på 10-20 kg, og vekta viste hyggelige 67.3 kg - da nådde jeg faktisk målet mitt om 67.5 innen utgangen av april. Har registrert den under også, som en ren utskeielse til tross for at det ikke er mandag, som er min veiedag. Jeg var fortsatt litt oppblåst i kroppen etter operasjonen da, og skylder på det. :rolleyes:

 

Jeg kjenner at det er veldig deilig å være ferdig med det meste nå, ryggen fungerer omtrent som normalt og operasjonen er unnagjort med mindre trøbbel enn jeg hadde våget å håpe på. Sykmeldingen er mest pga omstendelige hygienerutiner som ikke lar seg gjøre på jobb, og jeg er ellers sprek og har fått beskjed om å bevege meg mye. Jeg har faktisk tenkt å våge meg på løpetur senere i formiddag, mest mulig på stier for å belaste ryggen så lite som mulig. Får heller gå hvis jeg ikke orker å tåløpe på asfaltstrekkene. Kommer garantert ikke til å orke å løpe hele 6-km-runden jeg har planlagt uansett, på min første ordentlige løpetur på flere år! :P

 

Morena, mye barfotløping har det ikke blitt som voksen - mest når jeg må skynde meg for å nå igjen minsten på svaberg eller i fjæra i sommerferien! :lol:

 

Så det var først og fremst barndommen jeg tenkte på. Gikk barføtt nesten hele sommeren, og barn løper jo mye. Jeg merker imidlertid at hvis jeg prøver meg på noen løpesteg på stuegulvet (har gjort det en del ganger i det siste for å kjenne på ryggen), lander tåballene fortsatt automatisk først.

 

Hehe, det jeg skrev om at det kanskje var mer krevende å slanke en liten kropp enn en stor var nok først og fremst fordi jeg tenkte på at du da må spise færre kalorier. Jeg er litt av et matvrak nemlig, og har aldri vært i nærheten av å forstå de som sier det er vanskelig å få i seg kvoten sin... Men det er selvfølgelig bare tull, for du har jo også en naturlig appetitt som passer til kroppsstørrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag - nye muligheter!

 

Går tidlig fra jobb i dag, og tar langhelg. Spent på hvordan jeg greier meg på besøk hos svigerforeldrene. Min svigermor lager ikke akkurat Roede-middag, for å si det slik.... Men jeg har pakket med meg joggesko og treningsklær, for det er flotte turområder der.

 

Jeg må bare spør dere damene om en ting jeg har lurt på lenge.... Er det bare meg - eller går alle opp i vekt når de har sin månedlige uke? Jeg kan nesten se på vekta at mensen er i anmarsj.

 

Storesøster: det er nok noen skikkelige skravlekjerringer som har funnet sin plass her :rolleyes: (inkl meg selv!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tulla69 *party-smilefjes*. Så fantastisk! Siste dag i april, og du klakker inn målet ditt. Imponert!

 

Så bra operasjonen er overstått og at det gikk bra. Nå kan du vie dagene til deg selv og komme ovenpå.

 

Hurra for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen min ble en katastrofe! :o Opp 0,4 kg - kanskje ikke så mye, men med tanke på innsatsen min er det bare trist... :(

 

Jeg fikk 14,5 trimmerker i gjennomsnitt forrige uke. Har gått milevis og timesvis med stavene mine. Jeg har holdt meg innenfor 1600 kcal hele uken, bortsett fra lørdag som var preget av 80-talls fest på Telenor og minst 5 halvlitere med øl :P Men alikevel?! Så vanskelig det skal være!

 

Jeg har nettopp vært inne og tittet på min registrering i min profil og det viser seg at jeg skal følge diett 1 med 1300 kcal. Jeg har altså gjort feil i 3 uker! Er'e mulig?!

Vel, eller 3 ukers strev skal jeg fortsette videre, men nå med 1300 kcal som utgangspungt, ikke 1600. Slir spennende å se om det vil gjøre at vektnålen rikker seg i riktig retning. Herregud så sur på meg selv jeg er! Litt laber akkurat nå.

Håper å kunne poste noe mere oppløftende neste onsdag.

Ha en god dag videre dere andre! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære strammere, all medfølelse sendes deg. Den følelsen er bare nedtrykkende. Nå håper jeg at du med å følge rett meny, vil få en oppløftende vektnål neste uke. Uansett hva jeg skriver nå, så blir det nok ikke bra - for du har jobbet for dette, og så gir det ingen resultater. Men jeg heier på deg, altså!! Neste uke er DIN uke!!

 

Veier dere bare 1 dag, eller er detflere som "skeier ut"? Jeg sniker meg på vekta en ekstra dag. Dersom den har gått opp får jeg meg et spark bak. Dersom den har gått ned blir jeg ekstra gira. Men kunsten er å ikke sjekke hver dag -da blir jeg lett stressa!

 

Åh- mye kjekkere å skravle med dere enn å sitte her å jobb (som jeg jo egentlig skal gjøre). Sannheten er at jeg har så mye å gjøre at jeg egentlig ikke vet helt hvordan jeg skal angripe dette!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen min ble en katastrofe! :o Opp 0,4 kg - kanskje ikke så mye, men med tanke på innsatsen min er det bare trist... :(

...

Å så kjedelig, Strammere! Stor sympatiklem fra meg! Men du, selv om du kanskje ideelt bør spise 1300 kcal i stedet for 1600 så er ikke 1600 kcal en diett å legge på seg av, så oppgangen er garantert ikke reell hvis du er sikker på hva du har fått i deg.

 

Du bør absolutt gå ned på 1600 kcal også, bare ikke så raskt. Selv kunne jeg nok klart meg med 1400 kcal, men det orker jeg ikke, og jeg har bare akseptert at det da går noe saktere ned. Men når det går langsommere vil naturlige svingninger på vekta også føre til at det innimellom kan se ut som om du går opp. Nærmer mensen seg? (Nei, Morena, det er definitivt ikke bare du som går opp rundt den tiden i måneden - selv veier jeg ofte opptil en kilo mer på de verste dagene...) Eller er det noen annen grunn til at kroppen kan ha samlet litt vann? Noen ganger finner en ikke svar heller.

 

Uansett ville jeg ha is i magen og prøve å ikke deppe. Juster gjerne ned hvis du klarer, men uansett er jeg sikker på at vekta er snillere neste uke hvis du gjør som du skal, uansett om du spiser 1600 eller 1300 kcal (eller et sted i mellom ;))

 

Masse lykke til med å holde fokus, det er DET som er den egentlige utfordringen når vekta ikke gir den oppmuntringen en fortjener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammere, jeg gjorde akkurat det sammen i 6 uker :( men er nå nede på 1300 kcal og da gikk jeg ned 1 kg på 1 uke :)

Telenor-festen er jeg misunnelig på - der kunne jeg ønske jeg var - hørte det var fantastisk! Var på jenteklubb i går og spurte de hvorfor vi IKKE var der....? Åhhh det var sikkert gøy! På jenteklubben i går var jeg veldig flink: styrte unna vinglassene og desserten, og spiste såååå lite at jeg ble dårlig på vei hjem. Når jeg kom hjem og så hva jeg hadde spist helt til kvelden så fant jeg ut at jeg ikke hadde fått i meg mere enn 800 kcal hele dagen :o Fikk hetetokter, kvalme og følte meg skikkelig uvel. Men stolt av meg selv som hadde klart å styre unna godisen ;-)

 

Jeg har skritteller, men kommer jo sjelden opp i 10000 skritt, men den motiverer til å gå litt mere. Jeg er også som en unge når det gjelder premiering. Ha en fin helg alle sammen og lykke til hos svigermor, ta lite/ingenting av saus og styr unna kaker og alkohold - om du klarer B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena, tusen takk for gratulasjon! Og så hyggelig at vi er flere skravlekjerringer! :lol:

 

Jeg skeier også ut med ekstraveiinger. De første ukene var jeg veldig flink til å holde meg unna vekta, men så fant jeg ut at jeg ble i dårlig humør hvis vekta (som for Strammere) var lite hyggelig på en veiedag selv om jeg hadde vært flink. Derfor veier jeg meg nå ofte, faktisk nesten hver dag, selv om jeg vanligvis holder meg strengt til å registrere mandagsvekta. Gjorde unntak nå pga månedsutfordringen, ellers gjør jeg det bare hvis jeg ikke er hjemme på en mandag.

 

Men jeg har ingen planer om å veie meg hver dag når jeg skal over i hold-vekten, da blir det på tide å redusere! ;)

 

Ellers har jeg våget meg ut på glattisen. Har nettopp kommet hjem fra en løpetur på 6 km, og selv om jeg måtte ha tre gåpauser holdt jeg ikke forsettet mitt om å ikke løpe i nedoverbakker. Nå krysser jeg alt jeg eier og har for at ryggen ikke lager trøbbel - på selve løpeturen merket jeg ingenting, men jeg var selvfølgelig varm, så det blir spennende utover dagen.

 

Ønsker deg en fin langhelg hos svigermor, Morena! Håper det blir et hyggelig besøk, at du får mange fine turer og at fristelsene ikke blir altfor mange. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god trøst, råd og vink, jenter! Det er faktisk ganske oppløftende merker jeg

Skal si vi er i godt driv alle sammen. Det er nok riktig som det sies; at vi ikke må ha dårlig tålmodighet når vi holder på med dette prosjektet vårt. Det tar tid å bli strammere, finere og sunnere. Men faktisk så er det ganske deilig å være underveis - kjenne at man har ganske kontroll på inntak og at man er mer aktiv enn hva man ellers ville ha vært. Det gir en mestringsfølelse som er deilig, til tross for at den ekle sultfølelsen innimellom er nesten sterkere... :o/> Min utfordring er å kjenne på at det ikke er kristisk å kjenne sult. Det er sikkert en treningssak vil jeg tro.

Ha en deilig fridag i morgen. Take care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen min ble en katastrofe! :o/> Opp 0,4 kg - kanskje ikke så mye, men med tanke på innsatsen min er det bare trist... :(/>

 

Jeg har nettopp vært inne og tittet på min registrering i min profil og det viser seg at jeg skal følge diett 1 med 1300 kcal. Jeg har altså gjort feil i 3 uker! Er'e mulig?!

Vel, eller 3 ukers strev skal jeg fortsette videre, men nå med 1300 kcal som utgangspungt, ikke 1600. Slir spennende å se om det vil gjøre at vektnålen rikker seg i riktig retning. Herregud så sur på meg selv jeg er! Litt laber akkurat nå.

Håper å kunne poste noe mere oppløftende neste onsdag.

Ha en god dag videre dere andre! :rolleyes:/>

 

Forstår godt det var kjedelig å oppdage at du hadde tatt feil ift antall kcal, men du har jo spist sunt og trent masse!! Så bra er det!

Men er sikker på at du i neste uke kommer til ta av kilo igjen :)

Keep up the good work Strammere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...