Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Storesøster: GOOOOOD TUR!!!! Jeg er misunnelig som få ;-) Gå masse så bør det vel gå bra :D

 

Jeg sier også WOW til Strammere - hvordan har du klart det????? Fantastisk :D

 

Jeg synes det går veeeeldig tregt her...Kan det være at man spiser for lite? Jeg spiser Meny 1 og er gullmedlem, da sier kalkulatoren meny 1.... jeg bare synes 2,6 kg på over 2 mnd er litt i minste laget... Nå er jeg nærmere 47 år - er det derfor det kanskje går så tregt?

 

Har vært så flink til å gå raske turer, synes hele tiden jeg er litt sulten ....så hvorfor sååå lite? Grrr...jeg går ut en rask tur igjen jeg så jeg er klar for 17. mais utskeielser :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer så masse Strammere! Supert jobbet! :D

 

Og til deg storesøster, men du sitter vel på en eller annen fortauskafe og tenker på helt andre ting enn GR-sidene nå B) Eia, var jeg der!

 

Aninemor, meny 1 er jo ikke så mye mat, så hvis du virkelig følger den slavisk kan det jo være du spiser for lite. Hvor høy er du og hvor mange trimpoeng + hvor aktiv hverdag har du?

 

Hos meg har litt av lufta gått ut av ballongen. Er ikke så motivert om dagen, og trenger et nytt mål som ikke handler om kilo. Kanskje et treningsmål, jeg får tenke over saken etter hvert. Det er jo også litt hektisk nå, med 17. mai og minstens bursdag som nærmer seg. Gidder ikke telle kalorier om dagen og prøver sånn halvhjertet å være fornuftig :rolleyes:

 

Jaja, ha en god torsdag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen Tulla69!! Ingen vits i å slurve med opplegget når du er så nærme målet ditt!

 

Fortsett med det fine arbeidet du har gjort til nå med vektnedgangen din :)/> Jeg ser at du startet på drøye 73 kilo og nå er du ganske nær der du trives og ønsker å være. Dette er ment som et lite spark bak! Kanskje rakk du ikke målet helt til 17. mai, men i forhold til sommersesong med mindre klær er du faktisk bra i rute! ;)

Ingen grunn til å lete etter unnskyldninger som at man har "Tante Rød" på besøk, eller barnebursdag under oppseiling. Sånne ting er selve livet og trenger ikke vippe en ut av en god rutine. It's all in your mind! Kom igjen, bli med videre nå da! :):D:)

Spark, spark, spark!

(hilsen "verdensmesteren" som er i flyt om dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Tulla69: Du må ikke gi opp nå! Tenk så mye arbeid du har lagt ned i dette til nå - og hvor nære målet du er. Hvis alt sklir ut nå, går du jo mest sannsynlig opp, og da tenker jeg motivasjonen blir enda mindre. Bit tennene sammen!! Vi er jo en hel gjeng her som heier på deg!!!

 

Aninemor: >Drikker du nok vann? (det er for øvrig det vanskeligste momentet her for meg...) Jeg har opplevd å ikke få endring pga for lav meny tidligere - men da mente GR at jeg hadde en middels aktiv hverdag, mens jeg mente jeg hadde en lite aktiv. Gikk opp en halv meny, og da begynte det å skje ting. Du har brukt kalkulatoren for å komme deg fram til menyvalget, sant?

Ellers så vil jeg vel anta at alderen også spiller inn...?

 

Her har det skjedd det som ikke skulle skje. La meg før kl 21.00 i går - med feber og hoven hals. Sitter på jobb nå, men vurderer å komme meg hjem under dyna igjen. Fryser så veldig... Kjenner det stresser meg at jeg skal være halvredusert OG alene med ungen på selveste nasjonaldagen. En i det toget, en i det toget - skvis inn i bunadene hele gjengen -SMIL - alle må være glade -ta bilder- rop hurra - syng med den stemmen du har.

Ser jeg må sørge for å ha en flaske vin i hus til lørdagskvelden!! :o:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Strammere: Vil du være mentoren min????

 

Jeg fikk i alle fall et spark bak, selv om du mente å sparke Tulla69 ;)

Hjertelig takk!!! *hjertesmilefjes*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har travle dager skjønner jeg, Morena. Jeg er glad ungene mine er blitt så store at 17. mai er blitt nokså stressfri sone. Du kommer dit etterhvert du også... - inntil det får du kose deg med tog, skolearrangementer og gnål om is og gassballonger...

Kos deg med en ekstra god vin på kvelden. Jeg sikter meg inn på en kjølig flaske med bobler den kvelden, - og da snakker jeg ikke Farris altså... ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Og ja - selvfølgelig skal det være bobler i glasset på 17. mai. Men jeg synes det er kjipt å ikke ha mannen å dele den med - så tror jeg går for en frisk rosè i år. Uansett: 1 flaske "sprudlevann" hadde jeg ikke tålt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena, jeg har skrevet at jeg har lav aktivitet, trente aldri og gikk ca bare 5000 skritt om dagen her hjemme. Drikker nesten 10 glass om dagen. Nå har jeg litt mere trimpoeng. Ser at 7 trimpoeng hver uke - gjør at jeg må spise meny 2. Men det er kalkulatoren jeg har forholdt meg til.

God bedring til deg Morena - skjønner at en hanldete kropp alene med 2 barn ikke er drømmen. Men kanskje du kan få litt hjelp av en nabo e.l til ett par timer så du kan legge deg under dynen?

 

17. mai skal jeg drikke all den vinen jeg vil, men kaker er ikke så viktig for meg heldigvis. Kjøpte en Rose i går og de anbefalte sterkt (!!!) en fra Santorini....

 

Dere som har skritt-teller ....hvor mange skritt har dere i snitt hver dag? Jeg syns 10 000 er ganske mye.... :unsure:

 

Tulla 69 - ikke gi opp!!! Om du ikke teller kalorier, så styr unna det ufornuftige du klarer, drikk masse vann, og en grønnsak til hvert måltid. :D Du har gått ned over 6 kg - det er jo driiit bra!!!!! Ikke gi deg, kom deg videre...spark, spark!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aninemor,

Vi hadde skrittteller-konkurranse på jobben en periode før jul. Jeg var veldig opptatt av antall skritt i den perioden. På dager med dårlig vær, eller liten mulighet for bevegelse er det vrient å komme opp i 10 000 skritt. Man får en god pekepinn om man er for inaktiv ved å følge med på skrittmengden. Som sagt er jeg ikke så glad i sånne dingser, da jeg har en tendens til å bli litt for fokusert på dem. Men jeg ser at det kan være nyttig for andre.

 

Vet dere hva? Jeg har meldt meg inn på Elixia i dag!! Snakk om endelig "å få ut finger'n"! Jane Fonda go home - here I come! ;):blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei jenter!

 

Nå ble jeg nesten litt rørt, det er hyggelig å bli heiet på! Spark bak tas også i mot, iallfall så lenge de er virtuelle ;)

 

Jeg hadde ikke tenkt å gi meg og har ikke sklidd helt ut, men ser at jeg skrev litt i overkant negativt - det var en slitsom dag på jobben i går, og det virket nok inn på humøret :(

 

Imidlertid har jeg satset på en liten hold vekten-periode nå oppi 17. mai og bursdagen til minsten, og det er jo mulig jeg bommer litt siden jeg ikke teller, men snikveiing viser iallfall at jeg kryper sakte nedover fra mandagsvekta ;)

 

Planen er fortsatt å komme meg ned til 65 kg innen rimelig fremtid - dvs før sommerferien. Men jeg mente bare at jeg trenger et treningsmål også, gjerne noe litt mer varig som gjør at jeg kan klare å holde vekten. Har ikke landet noe ennå, har ikke egentlig hatt tid til å tenke noe særlig på det heller.

 

Morena, så dumt at du har blitt syk! Jeg håper du kom deg hjem under dyna, det er bare tull å presse seg, særlig når du er alene med ungene og 17. mai ruver i horisonten... :blink: Riktig god og rask bedring til deg! :)

 

Strammere, velkommen etter til Elixia! Trening er nå deilig da, men jeg har planer om å ta pause fra senteret i sommermånedene da jeg håper å kunne løpe mye ute i stedet.

 

Aninemor, det høres ut som om du kanskje spiser for lite? Du behøver jo strengt tatt ikke velge mellom meny 1 og 2, men kan f.eks. legge deg midt i mellom hvis du er i tvil. Tror kanskje jeg iallfall ville forsøkt å øke litt, kanskje det også gir mer overskudd i hverdagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Siden dere var så bekymret for meg, unner jeg meg en liten skryte-oppdatering. Jeg har vært ute og løpt en drøy mil i kveld. Er så stolt og glad! Hadde kun en stopp, etter 8,5 km, fordi jeg prøvde å nå makspuls opp en seig bakke.

 

Det er så herlig å kunne løpe igjen! Har aldri satt så pris på det som nå, etter ryggbruddet. Og ryggen protesterte ikke i det hele tatt! :D

 

Det hører med til historien at jeg var i elendig form før jeg startet dette prosjektet i januar, og at det å komme i form egentlig var en større motivasjon enn å bli slank - på fokusbildet mitt står jeg på ski, og på fokusteksten står det "Jeg vil løpe lett og ledig igjen". Men jeg visste at jeg måtte ned i vekt for å få det til.

 

Det er vel derfor jeg har funnet ut at jeg trenger et treningsmål nå ;)

 

Tips tas i mot med takk! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, og gratulerer med minus på vekta til flere av dere, godt jobbet! Det er så herlig å se all den fine oppbackingen her inne! Jeg har lest innleggene etterhvert som de har ramlet inn, men jeg har bare mobilen i dag så det er litt kronglete å skrive lange svar, men jeg har lyst til å rable ned litt likevel ;-)

 

Tulla69: Så bra at humøret og motet er på plass igjen i dag. Jeg er superimponert over at du har løpt over ei mil i kveld! Jeg tror det må bli mitt treningsmål for sommeren :-) Trener du noe styrke? Mere muskler hjelper jo på fettforbrenningen, men husk at da er det ikke sikkert at vekta går like mye ned - men hvilken rolle spiller vel det om kroppen er fastere i fisken? Stå på videre og lykke til med bursdagsfeiring til minsten etterhvert :-)

 

Strammere: Treningssenter er morsomt, og valgmulighetene er mange. Hva liker du å trene på senteret? Jeg er også medlem på et treningssenter :-)

 

Aninemor: 10 000 skritt er en del, men samtidig lite hvis du er flink til å gå tur. På en vanlig dag har jeg et snitt på mellom 2000 og 6000 skritt, men mer hvis jeg får gått/løpt :-) Kos deg med gresk rose (...dårlig med accent aigu på mobilen...) på lørdag!

 

Morena: Nyt roseen på lørdag du også! Det blir lett å øke litt på kaloriinntaket på lørdag ;-) God bedring!

 

Storesøster: Håper du nyter solen, varmen, vannet, mannen og vinen!

 

Her har det vært ei hektisk uke. Hadde veiedag på mandag - ned 0,6 kg til 61,4 kg og er veldig fornøyd med det. Målet for denne uka er å holde vekten, eller helst gå ned bittelitt selv om det blir litt alternativt i helga. Jeg sier forresten tusen takk til sparket bak som først og fremst var rettet til Tulla69 jeg også. Etter å ha vært flink veldig flink lenge nå, så gikk jeg løs på isboksen på amerikansk vis på tirsdag OG onsdag, dvs. med stor skje oppi boksen, pluss at jeg hadde på sjokoladesaus... Etter sparket bak her inne har jeg heldigvis tatt til vettet og fått fokuset på plass igjen, så i kveld ble det gulrøtter med Kesamdipp til snacks ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe annet på <3 enn å ønske dere gratulerer med dagen i morgen! Ha en toppers 17 mai!

 

Jeg har gått en time og 20 med staver og i tillegg gått en runde på golfbanen, 8 hulls i dag. Har også gjort div forbredelser til morgendagen. Nå er det først en kaffe - så blir det vin! :P/>

 

Sitter i solen på terrassen og føler meg sliten men ganske tilfreds. Skal bare kose meg nå, ikke mer husarbeid i dag. Kun lakking av negler og chill! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morgendagen ja :-) Jeg har også gått litt ekstra i dag (selv om det ikke var tid) for å kunne spise/drikke med litt bedre samvittighet i morgen :-)

 

Får tenke på at alt vi ikke klarer å styre unna er greit, men det vi egentlig ikke har så lyst på - må trenes bort. Hverdag i :D gjen på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei alle sammen! Håper dere hadde en fin 17. mai i går! :)

 

Morena, håper forkjølelsen ikke plaget deg for mye og at du fikk en fin dag! Håper også at du og aninemor koste dere med rosevin på hver deres kant!

 

Her skinte sola og det var blide mennesker og god stemning. Minsten hadde en topp dag med pølser, kaker og is og ville bare at det skulle være 17. mai i dag også. Hun var veldig frustrert over at hun ikke kunne ha på festdrakten (som for øvrig bærer preg av klatring, søle og isrester...) i dag også, men lot seg trøste med en sommerkjole ;)

 

I morges da jeg ikke klarte å sove lenger og hadde fått sjokk av snikveiing etter gårsdagens utskeielser (:blink:) snørte jeg på meg joggeskoene og dro ut. Jeg løp en mil igjen, selv om kroppen kjentes tung fra første meter. Ser at snitthastigheten min var mye lavere enn på torsdag. Det var ikke noe gøy, og det er nok siste gang jeg løper så langt på morgenkvisten uten å ha fått i meg noe annet enn vann. (Turte ikke spise av redsel for å få hold...) :unsure:

 

Vel, vel, spist er spist og gjort er gjort.

 

Just do it, du spør om jeg gjør styrketrening, og det er nok min dårlige samvittighet. Jeg vet jeg burde, og gjør noe core/mage/rygg, men er rimelig vegrende på armer og skuldre, hvor styrkenivået også er på fiskebollenivå :rolleyes:

 

Ellers ser det ut til å bli en fin søndag her. Kanskje familien skal ut på rusletur i sola? Må også så smått begynne å forberede torsdagens bursdagsstrabaser, kanskje bake kanelsnurrer og planlegge resten...

 

Ha en strålende søndag, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle,

 

17. mai ble en fin dag både vær- og stemningsmessig. Det var duket for et stort kalori-inntak - og det ble det!! Siden jeg har veldig sår hals var vi hjemme helt til vi skulle på 17. mai brunch rett ved Oslofjoden. Det manglet det ingenting. Kransekake og krem ble testet og svelget ned med vin og andre godsaker. Grete Roede hva er det lissom?! :blink:/>

Om kvelden var vi litt slakke og delte den gode franske Cremanten. Så ble det kveld.

 

I dag var halsen ganske sår fremdeles. Jeg bestemte meg for å utforske Elixia. Gikk med staver dit (40 min), og trente styrke i ca 30 min. Så gikk jeg hjem igjen. Hele greia resulterte i over 5 trimpoeng!!! :-) BLIR NESTEN SJOKKA OVER MEG SELV! :D

 

Så var det på tide med årets første grillseanse. Vi skulle grille kyllingspyd, spareribs og maiskolber. I tillegg råstekte poteter og salat - og en god spansk Campo Viejo....

 

Ja, ja.. Dette var et lite resyme fra meg. Muligens ikke så interessant for andre, men det er statusen her i hvertfall :huh:/>

 

Ha en flott søndag videre, jenter. I morgen er det MANDAG, hverdag og ikke minst 1. dagen i resten av vårt liv..... Håper den blir bra for oss alle! Tar jeg ikke feil, blir den til det vi gjør den til...

 

Til da! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stremmere 5 trimpoeng er jo bare supert!!!!! Jeg gikk opp på en fjelltopp og tenkte at alt man forbrenner hjelper på 17.mai utskeielsene :blink: Spiste ingen is og ingen kake i går, men en wienerpølse i lompe var min største utskeilese ...ja i tillegg til rosevin, rødvin og champagne :D

 

Blir vel en trimtur i morgen også - for tirsdag er veiedag :o

 

Tulla69...hvor ille var resultetet???? Jeg gikk opp nesten 1 kg på denne 17.maien.... men det kan da umulig være fett???? Kan jo ikke bli 1 kg mere kjøtt på kroppen så fort :o ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer med hele 5 trimpoeng, Strammere! :D

Min stakkars morgenmil resulterte bare i litt over halvparten <_<

 

Aninemor, en fjelltopp burde da også monne skikkelig! Og det er klart du ikke har lagt på deg en kilo fett i går! Med mindre du har klart å få et kalorioverskudd på 7000 da? Det ville iallfall tilsvare temmelig mye vin :lol:

 

Vektsjokket mitt var på 1,5 kg opp fra i går - jeg har de siste to dagene vært under vekten jeg registrerte forrige uke, mens jeg i morges var over ukas registrering igjen. Har ikke vært veldig flink i dag heller, så det ser relativt stygt ut for morgendagens veiing.

 

Hvis jeg virkelig vil ned på 65 kg før sommeren må jeg nok ta meg sammen snart. Men det blir ikke før etter kommende helg, jeg lar barnebursdag og voksenfeiring passere først, og prøver bare å være noenlunde fornuftig, uten registrering. Det blir nok dessverre også mindre trim kommende uke, for det får jeg neppe særlig tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

God morgen, dere skjønne damer!!!! :)

 

Jeg registrerer mange flinke sjeler her i forbindelse med helga - og noen utskeielser. Men pytt sann. Nå er vi ferdige med 17.mai, og det er bare å sette fokus igjen!

 

Jeg for min del sov meg gjennom både torsdag og fredag i forrige uke. var utrolig stressa over å være syk (og alene med barna) på den store dagen. Heldigvis finnes det herlige venner og naboer!! Det ble både tog og leker på skoleplassen -og kaffeslabers hos naboen. Men jeg er glad jeg takket nei til en middagsinvitasjon vi hadde fått. Kl 17 var all lufta ute av denne ballongen, i alle fall. Bunaden passet bedre på lørdag enn for 2 uker siden (yey!)

 

Nå er jeg bare så lettet over at vi kom oss gjennom denne helgen med "æren i behold".

 

I går følte jeg meg langt bedre, og fikk gjort masse ute i hagen. Deilig!

Jeg er klar for denne uka. Og gleder meg til mannen er i hus igjen, så jeg kan få trene litt på studio igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Tulla69: Gjør det du må for å komme deg gjennom kommende uke. Men husk at det svir hvis du gjør for mange "dumme valg". Ikke slikk kakebollen, i alle fall :P

 

Aninemor: er jo ikke reelt med 1 kg opp på en dag. Men jeg tror kroppene våre lurer oss (ev. prøver å skremme oss) innimellom. Regner med det jevner seg ut for det også...

 

Strammere: Gratulerer med mange trimpoeng på en dag. Jammen ikke verst!!! *heia- heia*

 

Just do it: gikk løs på isboksen på amerikansk vis... B) Innrømmer at jeg lo litt av den kommentaren. Så for meg "deg" sittende i lotus-stilling i sofaene, med denne herlige boksen i fanget. Hvem drømmer vel ikke om å kunne gjøre det? Jeg elsker is, og har gjort det samme flere ganger! Men de seneste årene har jeg aldri kjøpt bokser med is - fordi fristelsen blir for stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er bedre Morena, og herlig med gode naboer/venner som stiller opp når det trengs ..... og nå kommer sola for å bli en stund også :D Opptur at bunaden satt bedre nå enn for 2 uker siden :D :D :D

 

Det jeg synes er så rart med vekta er at det synes etter 12 timer om man har skjeiet ut ...og det tar flere dager før man er tilbake i normalen igjen.... Er det bare vann som binder seg pga alkohol eller hvorfor er det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...