Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

God morgen!!! :)

 

Fornøyd med at jeg kom meg på trening i går, til tross for en mage som slettes ikke var helt enig! Ble 30 min jogg + styrke. Godt å være igang igjen, i alle fall.

 

Kjøpte meg også ny vekt i går. Så langt en ubetinget suksess B)

Den viste i dag 58,4. Nå forholder jeg meg kun til denne, og kasserer den gamle som er helt ute å kjøre. Dvs- den har grodd fast på 59,8... Mannen mener også den gamle er ei skrulle, så da starter jeg altså litt med "blanke ark" og ny vekt. Og ingenting er bedre enn å starte på 58-tallet. Jeg nærmer meg målet sakte men sikkert!

 

Hei til deg også, Aninemor! Så bra du er bedre i foten. Jeg synes du er god hvis du har greid å holde vekta i disse ukene. Det er jo mye det dette dreier seg om - å greie å holde en vekt også. Men skjønner godt hvis du er lei av sofaen og stillesitting...

 

Nei- komme meg på sykkelen og avsted til jobb før regnet kommer!! ;-)

Ha en strålende dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herli gå ha en vekt man kan stole på :-)

 

Så flink du er med jogging. Go girl!!!

 

I dag tenkte jeg å gå en tur og se om foten klager.... Veide meg i dag og får stadig ned. 0,8 kg siste uken og - 8,5 cm. LItt opp og ned, men vektendring fra før til etter ferien - 0,8 kg og minus 1 cm rundt magen ;) Er veldig glad denne ferien med vin, potetgull og restauranter i syden ikke har gjordt noen skade. MEN NÅ er ferien forbi og hverdagen med riktig kost og bevegelse av kroppen kan starte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herli gå ha en vekt man kan stole på :-)

 

Så flink du er med jogging. Go girl!!!

 

I dag tenkte jeg å gå en tur og se om foten klager.... Veide meg i dag og får stadig ned. 0,8 kg siste uken og - 8,5 cm. LItt opp og ned, men vektendring fra før til etter ferien - 0,8 kg og minus 1 cm rundt magen ;)/> Er veldig glad denne ferien med vin, potetgull og restauranter i syden ikke har gjordt noen skade. MEN NÅ er ferien forbi og hverdagen med riktig kost og bevegelse av kroppen kan starte!!!

 

Masse lykke til med gå-turen! Håper foten liker å bli brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha holdt vekten i ferien, ja til og med å ha gått litt med, Aninemor! Du er virkelig i siget! :D

 

Og gratulerer med ny vekt, Morena ;)

 

Jeg fikk gode nyheter på scintigrafi i går - ingen tegn til spredning til ryggen. I morges var jeg hos fysioterapeut, nå er tiden kommet til å begynne å ta tak i ryggsmertene. Var hos en veldig ok damer med kompetanse ikke bare på rygg,men også brystkreft, så dette har jeg tro på :)

 

Etterpå skal eldstejenta og jeg dra for å ta ut parykk... :blink:

 

Ha en god dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha holdt vekten i ferien, ja til og med å ha gått litt med, Aninemor! Du er virkelig i siget! :D/>

 

Og gratulerer med ny vekt, Morena ;)/>

 

Jeg fikk gode nyheter på scintigrafi i går - ingen tegn til spredning til ryggen. I morges var jeg hos fysioterapeut, nå er tiden kommet til å begynne å ta tak i ryggsmertene. Var hos en veldig ok damer med kompetanse ikke bare på rygg,men også brystkreft, så dette har jeg tro på :)/>

 

Etterpå skal eldstejenta og jeg dra for å ta ut parykk... :blink:/>

 

Ha en god dag alle sammen! :)/>

 

 

Så bra, Tulla!!!! Nå ble jeg glad. Helt siden du nevnte ryggsmertere og dette med kreften kom opp har jeg (beklager altså) tenkt det verste... Nå ble jeg veldig glad :)

 

Og lykke til med parykkshopping. Sikkert veldig rart... Nok en gang så må jeg bare si at jeg beundrer pågangsmotet ditt, og undres over hvor du henter den fra. Mange klemmer - og klapp på skuldra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Morena :)

 

Jeg har også vært litt urolig, men legene har hele tiden ment det ikke hørtes ut som spredningssmerter, og det hadde de jo rett i. Det hører med til historien at jeg har hatt en skjør rygg siden jeg var liten.

 

Parykkshoppingen er nå unnagjort. Det var jo litt spennende også. Det blir nok bra - har lagt til side en i veldig lik farge som min egen og skal komme tilbake for tilpasning når håret kan dras ut fra hodet :blink:

 

Kjøpte et fikst hodetørkle også, så nå kan forfallet bare begynne ;)

 

Men er sliten nå merker jeg, så det koster vel litt mer enn jeg liker å innrømme. Får se om jeg orker en joggetur i kveld, det ville nok være lurt. Fysioterapeuten mente jeg bare kunne løpe i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Morena :)/>

 

Jeg har også vært litt urolig, men legene har hele tiden ment det ikke hørtes ut som spredningssmerter, og det hadde de jo rett i. Det hører med til historien at jeg har hatt en skjør rygg siden jeg var liten.

 

Parykkshoppingen er nå unnagjort. Det var jo litt spennende også. Det blir nok bra - har lagt til side en i veldig lik farge som min egen og skal komme tilbake for tilpasning når håret kan dras ut fra hodet :blink:/>

 

Kjøpte et fikst hodetørkle også, så nå kan forfallet bare begynne ;)/>

 

Men er sliten nå merker jeg, så det koster vel litt mer enn jeg liker å innrømme. Får se om jeg orker en joggetur i kveld, det ville nok være lurt. Fysioterapeuten mente jeg bare kunne løpe i vei :)/>

 

Tulla, det er tøffe tak du har om dagen - ikke rart om du er sliten. Kult med parykk da, ingen "bad-hairdays" på deg fremover (håper jeg ikke støter deg, for du sier det jo selv: litt galgenhumor bør man ha ;) )

 

Bra legene er optimistiske og at det ikke så ut som spredning :D

 

Foten min klaget ikke på tur, men jeg tok det veldig rolig! Sov godt fine damer :D Så snakkes vi snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor: så bra foten ikke nektet deg å gå tur. Regner med det gjorde deg godt å komme litt ut...?

 

Tulla: du har lov å være sliten - både fysisk og mentalt i denne prosessen. Vi snakker tross alt om en form for livskrise -og det er slett ikke alle som ville håndtert denne situasjonen like godt som du har gjort. Like fult så mener jeg det må være lov å ha skikkelig dårlige dager innimellom. Jeg heier på dag uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det jammen meg fredag igjen! Synes ukene går fort....

Syklet til jobb i dag også - i nydelig vær. Kjenner jo at det er litt høst i lufta, men det er jo bare friskt.

 

I går ble det ikke annen trening enn syklingen til og fra jobb. Men hele ettermiddagen/kvelden ble brukt i hagen. Jeg vil påstå at jeg har "en hage med potensiale" :P Klippet gress (jepp - har sånn manuell klipper som gir meg litt trening på kjøpet), klippet hekk (også der manuell klipper!), lukte litt og høstet noen epler. Det holdt ikke med vår egen bio-dunk for å si det sånn... Tok også en runde med rokkeringen før jeg sank i sofaen med min kjære. Så selv om jeg ikke var på trening, føler jeg så absolutt at jeg var i aktivitet!

 

I dag drar jeg rett på trening etter jobb - da synes jeg det er litt bedre å starte helgen. Målet er å møte neste uke uten å ha gått alt for mye opp. Regner ikke med at vekta som viste i går er helt riktig - etter sykdom, men det blir spennende å se.

 

Nå må jeg jobbe litt, altså! Kjekkere å sitte å dingle på nettet - men bunken blir jo ikke mindre av det! B)

En fin fredag ønskes dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at foten din tålte tur, Aninemor! Nå går det rette veien :D

 

Ja tenk, ingen flere bad hair days! :lol: - eller, hvis parykken klippes galt, bare bad hair days :blink:

 

Nå er det hjertet som skal undersøkes, sitter og ventet på sykehuset. Det er vel ingen del av meg som ikke er gjennomundersøkt etter dette...

 

Men fikk løpt min mil i går kveld, skal ut på fin restaurant med Mannen i kveld og skal treffe en god venninne og skravle i formiddag :)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena, innlegget ditt kom mens jeg skrev mitt. Synes du har vært veldig aktiv i går, jeg! Og så måtte jeg le litt - jeg har nemlig også en hage med "potensiale" :lol:

 

Skal begynne å omtale den sånn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at foten din tålte tur, Aninemor! Nå går det rette veien :D/>

 

Ja tenk, ingen flere bad hair days! :lol:/> - eller, hvis parykken klippes galt, bare bad hair days :blink:/>

 

Nå er det hjertet som skal undersøkes, sitter og ventet på sykehuset. Det er vel ingen del av meg som ikke er gjennomundersøkt etter dette...

 

Men fikk løpt min mil i går kveld, skal ut på fin restaurant med Mannen i kveld og skal treffe en god venninne og skravle i formiddag :)/>

 

Ha en flott dag!

 

Høres ut som om resten av dagen blir bra, i alle fall!! :) Kos deg med både venninneskravling og koselig date :D

 

Altså - hage med potensiale er ikke det minste en overdrivelse heller.... Hvert år fjerner jeg LITT mer av bedene og sår LITT mer gress. Hadde det skullet være på G hele tiden, hadde jeg nok liget med baken i været gjennom hele sommeren for å nekte ugresset å bane seg vei. Nå fungerer det mer etter skippertaksmetoden. Mannen blir like overrasket hver gang vi får "ny hage" ;) *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en ny uke - de helgene tar knekken på meg!

Bare for å poengtere en ny start, har jeg nå ( kl 07.45) allerede drukket 0,5 l vann -og skal straks få i meg en gulrot og en 14. I kveld blir det utvilsomt en lang treningsøkt.

 

Har justert målet mitt for august opp igjen. Den viste nedgangen på -1,4 i forrige uke var nok mer preget av sykdom enn det jeg ønsket. Det har gått opp jevnt og trutt siden - men ligger heldigvis ennå et stykke unna vekten jeg hadde for 2 uker siden. Så nå er det bare å "gutse løs".

 

En god uke ønskes dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena: Hvordan får man ticker???? Jeg forstår ikke når jeg leser innleggene her :-( har du en enkel oppskrift? :unsure:/>/ for dummies altså :l

 

Hva er en 14.????

 

Jeg var på søndagstur med manne min alene i går - herlig uten barn. Slipper å motivere og lokke ;)/ Han går nemlig mere enn langt nok :rolleyes:/ Fikk ett par trimpoeng der. Nå skal jeg til skolen og se på alle de søte små 1. klassingene som skal starte - før jeg tar resten av runden min :-) I morgen er det måleveie dag. I helgen ble det skikkelig fæst og maaaange glass - så i går ble det litt trøstespising :P/> Vil gjerne ned litt til, men må si jeg er veldig fornøyd med å gå ned 5 kg :)/> Står litt fast her nå....og må kpmme over denne kneika også. Ut på tur nå + kneutfall når jeg kommer hjem. Foten er ikke bra, men legene får se mene noe om det til uka ;-) Greit å ikke gå opp i vekt pga en liten skade :angry:/>/>/>/>/>/>

 

Tulla 69 - håper alt er bra med hjertet ditt. og at parykken ikke blir feil klippet :P/> :blink:/>/>/>/>/>/> :lol:/>/>/>/>/>/> Er imponert over pågangsmotet og innstillingen din!!! Tvi tvi hver dag!!!

 

Fin ny uke jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor: eh... når det gjelder den tickeren (som jeg hadde tenkt skulle ligge under signaturen min (??!!?), så vet jeg ikke helt....

Prøvde noen ganger før det endelig gikk -men det er viktig å ikke velge html-alternativet. Da virker det ikke.... Men noen infoguide for dummies tror jeg nesten ikke jeg greier.

 

14 - produkter fra Tine. Har 2 varianter med havregrøt, 2 med gresk yoghurt og 2 med cottage chese. Ligger på ca 210-220 kalorier pr beger.

http://www.tine.no/produkter/merkevarene-vare/14

 

Hørtes uansett kjekt ut med en skikkelig FÆST! :P Det må jammen være lov, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Her var det liv!

 

Morena, jeg måtte le over tickeren som havnet som avatar. Hvordan klarte du det egentlig - iallfall når det ikke var meningen? :lol:

 

I signaturen får man den når man går inn i "Min profil"/"Rediger min profil"/"Endre signatur". Den blir kanskje litt enklere å lese da ;)

 

Aninemor, du går bare inn på LilySlim, lager en bruker og følger instruksjonene der. Så kan du oppdatere ved å gå inn på My LilySlim - da oppdateres også signaturen automatisk. Det kan også gjøres via mobilen.

 

Ellers ikke rart du står fast i vektnedgangen når du ikke kan røre deg skikkelig. Synes du fortjener ros hvis du klarer å holde vekta i denne perioden, jeg! Særlig på tross av FÆST! :lol:

 

Selv har jeg også holdt vekta denne uka, på tross av diverse rariterer i matveien. Men så har jeg hatt tre løpeturer på en mil og rocket i vei også, da. Spørs hvordan det går hvis jeg nå blir tvunget til å være mer passiv...

 

For nå er jeg gjennomsjekket (hjertet var for øvrig helt ok, Aninemor - iallfall foreløpig), og i morgen braker det løs med første cellegiftkur. Så i kveld markerer jeg min siste "normale-smaksløker-dag" med pasta og rødvin :) En moderat utskei egentlig, for pastaretten vår er veldig sunn og GR-vennlig - men så var det vinen, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla :D Ha,ha - jeg må også le litt av meg selv. Tror jeg har fått retta opp i den tickeren nå - men den liger altså ennå også som avatar. Fjerner den senere ;)

 

Masse lykke til med første kuren i dag!! Krysser fingrene for at du ikke får så mange reaksjoner...

 

Aninemor - jeg signerer Tulla: du har vært superflink til å holde vekten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg hadde en skikkelig god dag i går -som ble avsluttet med en herlig treningsøkt. Deilig å kjenne det skrike litt i musklene i dag :P

Syklet til jobb i motvind i dag - det må jo telle dobbelt...eller? Regner med vinden snur til jeg skal hjem igjen. Så får jeg dobbelt opp der også.

 

Må prøve å være like flink i dag -i alle fall i matveien. Tror ikke det blir noe trening, annet enn denne syklingen + litt hjemmestyrke til kvelden.

 

Ha en bra og lett dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, der har jeg også en ny signatur!! Takk for hjelpen - så til min forferdelse at dette bare er litt over halvveis....og jeg som tenkte at jeg snart nærmet meg målet :P:blink:

 

Lykke til med kuren Tulla 69, får håpe du tar det greit <3

 

Jeg har altså ikke gjordt mye for å holde vekten kan jeg si....men ved dagens måling hadde jeg gått opp 0,4 kg og + 9 cm :( Men å måle likt hver gang er ikke så lett, så får tenke at jeg sist uke var litt for stram og denne uken litt for løs B)

 

Gikk tur i går, men merket det på foten om kvelden, så må nok til legen før jeg kan gå mere på det ...for F....

 

Er disse 14 produktene fine for oss? Flinke dere er til sykkeltur-i-motvind og jogging!!! "imprignert" skikkelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, der har jeg også en ny signatur!! Takk for hjelpen - så til min forferdelse at dette bare er litt over halvveis....og jeg som tenkte at jeg snart nærmet meg målet :P/>/> :blink:/>/>

 

Lykke til med kuren Tulla 69, får håpe du tar det greit <3

 

Jeg har altså ikke gjordt mye for å holde vekten kan jeg si....men ved dagens måling hadde jeg gått opp 0,4 kg og + 9 cm :(/>/> Men å måle likt hver gang er ikke så lett, så får tenke at jeg sist uke var litt for stram og denne uken litt for løs B)/>/>

 

Gikk tur i går, men merket det på foten om kvelden, så må nok til legen før jeg kan gå mere på det ...for F....

 

Er disse 14 produktene fine for oss? Flinke dere er til sykkeltur-i-motvind og jogging!!! "imprignert" skikkelig!!!

 

Aninemor..... Hvorfor står "jenta di" på dagens vekt og min på ønskevekta??? Åh - jeg er så dårlig på dette! :unsure:/> :blink:/> :o/>

 

Rettelse: tror jammen med jeg greide å fikse det også nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor..... Hvorfor står "jenta di" på dagens vekt og min på ønskevekta??? Åh - jeg er så dårlig på dette! :unsure:/>/> :blink:/>/> :o/>/>

 

Rettelse: tror jammen med jeg greide å fikse det også nå!!

 

ha, ha ...og du spør MEG om råd ang dette :lol::P Jeg bare gjorde som jeg ble bedt om ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor.... noen måtte jeg jo spørre :rolleyes: - og jeg tenkte kanskje du hadde fått en skikkelig "aha-opplevelse" og nå skjønte hele greia! :rolleyes:

 

 

Uansett..... pokker og - det kom kake på bordet på jobben. Vi er verdens minste avdeling, og helt umulig å snike seg unna. Men det ble et BITTELITE stykke, altså!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor.... noen måtte jeg jo spørre :rolleyes:/> - og jeg tenkte kanskje du hadde fått en skikkelig "aha-opplevelse" og nå skjønte hele greia! :rolleyes:/>

 

 

Uansett..... pokker og - det kom kake på bordet på jobben. Vi er verdens minste avdeling, og helt umulig å snike seg unna. Men det ble et BITTELITE stykke, altså!!!! :o/>

 

Da tar jeg ett sympatiglass med rødvin for deg B) God kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med rødvin i går, Aninemor??? :)

Jeg gikk meg en liten tur, dro fram rokkering og trente styrke i går kveld. Dårlig samvittighet for det hersend kakestykket. Ikke er jeg spesielt glad i kake heller, egentlig....

 

Ja-ja. Men nå MÅ jeg bare får spørre deg om en liten ting til ang den tickeren :P Hvordan har du greid å få komma-tall i vekten din??? Jeg skjønner det ikke. Kanskje er meningen at jeg bare får lov å gå ned HELE kilo. Ja, det kan jo bli interresant... :(

 

Forsov oss hele gjengen i dag. Veiing utsatt til i morgen (dumt - siden jeg skal i selskap i dag!). Glemte til og med p-pillen min ialt kaoset som oppstd! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! En tulle på vei opp av kjelleren titter innom. Første kur unnagjort, og selv om det garantert kunne ha vært verre synes jeg ikke det var noen dans på roser akkurat...

 

Morena, prøv med punktum i stedet for komma når du registrerer vekt, så skal du se det går bra! ;)

 

Aninemor, spennende målebånd du har :lol:

 

Jeg fikk skviset inn en knapp mil mellom frisørtimen (jeg hilser fortsatt på den fremmede, guttekorte damen i speilet) og sykehuset i går, og det var nok ikke dumt, for jeg må antakelig ta det litt roligere fremover. Siden appetitten virker normal må jeg sikkert tilbake på disse sidene for alvor om ikke så lenge... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...