Gå til innhold

Prøver igjen, 15kg skal bort


Gjest Pastill
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pastill

Javel, da var det dags for å ta grep igjen. Håper å få til å være aktiv her å at det kan motivere meg til en sunnere hverdag.

Vi pusser opp i huset for tiden og det sier seg selv at trening og matlaging ikke står høyest på lista for tiden.

 

Håper å etterhvert få såpass overskudd at jeg orker å gå en tur etter ungene er i seng, har i tillegg meldt meg på dytt for å få en mer aktiv hverdag og det hjelper faktisk.

 

Hvis noen har lyst å følge meg på veien så hadde vært super koselig, trenger noen å jobbe sammen med:))

 

Veiedagene mine blir i første omgang torsdag, men hvis jeg ikke klarer å styre helgene så blir det mandager.

Har ingen dato for når jeg skal være enda, må se det litt ann, vil ha realistiske mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolla P

Hei! Jeg har også akkurat begynt, og vil ned 10-15 kg. Supert om vi kan følge hverandre litt på veien, mye motivasjon i å ha noen man må stå litt til rette for. Hvordan har det gått de første dagene da? Du har gjort dette før? Hva er dytt? Jeg har også barn, og en ganske travel hverdag, krever litt å rekke alt man vil gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Så koselig at dere vil bli med begge to:))

 

BollaP: Jeg er evig slanker, prøver å prøver men klarer det aldri, denne ganga skal jeg klare det. Prøver for selv nå om sommeren å tenker å starte på Grete Roede kurs til høsten. Dytt er en aktivitetskonkurranse, hvor man skal gå minst 10000 skritt hver dag, man samler også skritt i form av andre aktiviteter.

 

 

De første dagene har vært helt ræva, jeg eier ikke matlyst så vet ikke helt hva jeg skal dytte i meg. Får handle inn bær og yoghurt naturell å lage deilig smoothie og frokostblanding å se om det hjelper.

Hvis andre har tips til enkel og mat taes det imot, men er utrolig kresen egentlig. Målet er også å bli flinkere å spise salat og grønnsaker, vi er glade i å grille så får piffe det opp litt med å grille litt grønnsaker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det mye deilig bær, melon osv i butikkene så det er bare å handle inn ;)

Honningmelon og røde druer sammen med bittelitt honning og sitronmelisse er namnam :D

 

Ellers så er det veldig fint å grille en del grønnsaker. Du kan feks putte litt sopp, løk og ost i folie som du legger sammen med kullet ;) Det er skikkelig digg tilbehør. Mange er også veldig glad i grillet paprika. Et tips dersom du er glad i chilli... så passer det veldig godt i en soppstuing ;)

 

Til frokost er det mange som er glad i havregrøt.

 

tja det er de tipsene jeg kom på i farta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Havregrøt lager jeg til minstemor men klarer ikke det selv dessverre, synd yoghurt ikke er så veldig sunt, kanskje prøve kesam får prøve litt ut å se.

 

Men det aller verste er nok brusen, elsker brus, trenger ikke snop bare jeg får brus og her går det ikke i light produkter da jeg blir dårlig av aspartam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei igjen. Bytta tilbake til det gamle nikket mitt, fant ut at det nytter lite å gjemme seg bak nye navn. Så bra vi er flere, det hjelper.

Skal skrive mer imorgen, driver og knoter på en teit tlf.

 

Collargol: så flink du har vært som har gått ned så mye, det er inspirerende for oss andre. Har vi "snakka" her før, eller har jeg bare lest innlegg av deg før kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt til på en tråd i over 1 år nå.... Ned 13 kilo... Ellers har jeg svart og skrevet litt inne på andre tråder. Har gått litt ned og opp og ned igjen :P Men håper at jeg nå skal nå målet mitt og holde meg der!

 

Jeg liker heller ikke havregrøt :P Nå for tiden går det faktisk en del i EasyLife-pulver. Jeg har lavt stoffskifte samt at jeg får forstoppelse av brødmat. Så jeg vet at EL funker for meg. Håper å finne motivasjon til å ta en hardkur der igjen slik at jeg kommer meg ned til der jeg skal være og fortsette å stabilisere meg med GR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Collargol: Veldig misunnelig på deg som er så godt i gang. Og fantastisk at du fortsatt er her og jobber med motivasjonen når du egentlig syns det er litt vanskelig for tida. Tenk så glad du blir når du er ferdig, og endelig er der du vil være :)

 

Pastill: høres ut som vi er ganske like typer. Jeg har også gått ned og opp igjen i flere runder. Kanskje vi kan holde hverandre i ørene en stund, så vi kan være litt mer jevne :)

 

Håper dere får en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

 

Pastill: høres ut som vi er ganske like typer. Jeg har også gått ned og opp igjen i flere runder. Kanskje vi kan holde hverandre i ørene en stund, så vi kan være litt mer jevne :)/>

 

Håper dere får en god helg :)/>

 

Det hørtes ut som en meget god plan:))

 

Her står isbit-maskinen å sviver, i kveld skal det koses med iskaldt vann. Jeg og to av ungene har vært på lekeplassen i dag, etterpå ble det båttur. Siden både jeg og mannen hadde jobba såpass i dag orket vi ikke lage noe mat så vi bestilte med oss pizza som vi koste oss med på ei øy. Ble selvsagt cola men det er fredag så får være greit i dag, derav vann resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Var forresten innom å så på vektplanen din, den så veldig bra ut. Håper vi er i mål til februar begge to og da må vi jobbe for å holde vekta.

 

 

Collargol: Easylife høres spennende ut, men klarer du deg bare på pulver? Jeg ble ikke mett så følte ikke helt at det var noe for meg dessverre. Nå prøvde jeg nutrilett da, da liker jeg "barene" bedre men blir ikke mett av de heller. Men var flink ei stund å hadde det som lørdagsgodteri, sparte litt kcal på det:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easylife funker fint på meg. I begynnelsen føler man seg ikke akkurat så veldig mett, men det går bra. Det viktige er jo å faktisk drikke mye vann for det demper sultfølelsen.

 

Jeg gikk ned 18,5 kilo på dette ;) Men dessverre skjedde det et par ting på privaten som gjorde at jeg ikke ble helt ferdig med kurset. Så jeg gikk opp igjen 13 kilo. Det er disse som er på vei bort igjen nå da, samt at jeg ikke kom helt i mål den gangen.

 

I dag har jeg for første gang løpt/gått nesten 14 km :) SUPERSTOLT av meg selv. Det er så deilig å se at formen stadig kommer seg :) For 6 mnd siden var 3 km langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

14km er jo kongebra, har ikke tid til sånt dessverre, tror jeg skal klare det til høsten når minsten begynner i barnehagen, men man får vente å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojo Trulte

Hiver meg på her jeg og.

Jeg har som mål å ta av 17 kilo. Har tatt av 6 til nå.

Jeg går på Easy Life kurs. Tenkte å gå der i 3 mnd, men vil gå der i et år.

Kiloene mine går av, tenker da at jeg aldri mer......, så kommer de på igjen.

Og det går så fort. Så jeg må endre hele måten å tenke på.

 

Kjekt om vi kan bakke hverandre opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Kjekt at du vil bli med jojo trulte:))

 

Er ikke easylife her jeg bor så det blir ikke aktuelt for meg, må nok bare prøve å være flink i kosten. Men til høsten blir det Grete Roede og jeg håper det kan hjelpe meg gjennom kjipe vintermåneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

blir gjerne med jeg og:) jeg har 20 kg som skal bort, jeg har veiedag lørdag da, men håper dte går greit.

 

i går veide jeg 81,1 og jeg er 1,62 høy, jeg har investert i pt da så jeg har ca 50 pt-timer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei jenter (bare jenter her tror jeg?)

 

Hvordan har helga vært? Gøy med flere i tråden :)

 

Jeg er hjemme etter en superhelg. Matmessig har den vært ganske bra, men ikke veid eller registrert, så kan ikke være helt sikker på mengdene. Har spist masse grønnsaker i alle fall, men kanskje litt for lite mat totalt. Ingen store utskeielser, bare litt superchips (sånn med litt mindre fett) på lørdagskvelden.

Spent på første veiedag i morgen. Tror ikke det blir noe pang-resultat, men forhåpentligvis litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hmm, når jeg sa ingen utskeielser glemte jeg visst at jeg har spist is både fredag, lørdag og søndag. Så det er jo i grunnen en ordentlig utskeielse. :rolleyes:

Selvinnsikt? Neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at det blir så mange her inne da :) Den tråden jeg var opprinnelig på har liksom dødd helt ut så det er stas med flere å "skravle" med :)

 

engeljenta28 jeg har veiedag på torsdager :) Så dette velger du selv som det passer best ;)

 

pastill, du skal se at neste år så løper du også like langt ;) Jeg har bestemt meg for at neste år skal jeg løpe min første halvmaraton, så det er bare å trene ivei for min del!

 

annaT det kommer etterhvert ;) og det kommer jo litt an på hvor mye is du spiste også ;)

 

Vi har i alle fall hatt en super helg. Matmessig har det blitt så som så, men velger å tro at den økta på fredag veier litt opp for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

 

 

 

pastill, du skal se at neste år så løper du også like langt ;)/> Jeg har bestemt meg for at neste år skal jeg løpe min første halvmaraton, så det er bare å trene ivei for min del!

 

 

Vet nå ikke det, men jeg liker veldig godt å gå da, håper å få til noen turer på kveldstid i uka som kommer + at jeg skal tørke støv av rockeringen.

 

Denne helga har ikke vært bra på snope fronten, men har spist frokost både i dag og i går, blåbær, jordbær, eple, 4korn og valnøtter i en herlig blanding med vanilje kesam. Kjenner jeg kan klare det en stund, jeg er ikke frokost menneske i det hele tatt så gjelder å finne noe som glir ned.

 

Velkommen du også englejenta28, jo flere jo bedre.

 

Her veier vi oss når vi vil, viktigste er at det går rette veien med oss alle:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Veiedag her!

 

Det ble 0,8 kg ned,og det er jo helt ok. Det som var enda bedre var målene! Jeg liker å måle mange steder, for det går litt i rykk og napp, og nå var det nedgang overalt. 2 cm hver på overarm, rundt "gravvo-magen" (altså mellom navel og hofte)og rumpe, 1,5 cm rundt halsen og 1 cm ned på bryst, midje og lår. Så nå fikk jeg litt peppen tilbake her kjenner jeg. Nå husker jeg at det ikke bare er kjedelig, men også ganske morsomt når man ser resultatene.

 

Så nå stevner jeg gladelig frem i godt håp. Tenkte å kjøre kjøttfri middag i dag, litt usikker på hvordan jeg skal løse det. Er alene med den syke ungen i dag, og han hylgråter hvis han blir satt ned i 1 minutt, så må ha noe enkelt som lager seg selv, og som han kanskje orker å få i seg noe av. Får se hva jeg kommer på. Jeg er forresten alene med ungene hele uka, så tar gjerne imot middagstips som er sunne, riktig sammensatt, barnevennlige og som ikke er for krevende å lage.

Haha, litt kravstor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Pastill: den frokosten hørtes kjempegod ut! Jeg er også veldig glad i frukt/bær, korn/nøtter og joghurt/kesam. Det kan jo varieres mye etter dagsform, hva man har, og sesong også, supergodt og masse næring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Ja Anna T, skikkelig digg faktisk. Å best av alt, ser ut som om jeg endelig får gang på systemet, det er heller ikke helt feil.

Jobba som en helt her hjemme i går å veldig godt fornøyd med at skrittellen viste over 20000 skritt, nå er det siste innspurt i konkurransen så er bare å gyve løs å få opp skrittsnittet.

 

Er veldig spent på veiedag i morgen, eller egentlig ikke for vet at startvekten min var unaturlig lav så er glad om den bare har stått stille jeg. For da vet jeg at det egentlig er litt nedgang likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

måtte snikveie meg i dag hehe, veide 81,3 på søndag og i dag viste vekta 80,6 så det går nedover.

nå er det klart for ny pt time , en stund siden nå da jeg har hatt betennelse i skuldra,

 

så pt time i dag og på torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...