Gå til innhold

Prøver igjen, 15kg skal bort


Gjest Pastill
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Jojo Trulte

I dag viste vekten 65 kilo er fornøyd med det. Hadde egentlig som delmål 62 kilo neste uke men det går jo ikke :)

 

Så nå har jeg tatt av 11 kilo og stramma inn magen med 9 cm på åtte uker.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

I dag har jeg faktisk gjennomført 15,4 km på bena. Det er stort sett bare oppoverbakke og jeg løp og gikk . Brukte rett under 2 timer og er strålende fornøyd. Spesielt med tanke på at jeg fikk hold allerede etter 200 meter :P Gikk over ved ca. 6 km før det kom for fullt igjen etter 12,5 km :P Og måtte ha en liten stopp etter ved ca 15 km pga skikkelig mageknip :P

MEN jeg gjennomførte :D

 

Jojjo trulte så flink du er 11 kilo og 9 cm rundt magen er jo kjempemasse. Vil tro du merker det veldig godt ja :)

 

bessa du er hjertelig velkommen inn hit. Bare husk å ikke sett deg for voldsomme mål i begynnelsen. Det er bedre å ha litt lav mål som du faktisk kan klare å gjennomføre ;) Kanskje ta 2 økter i uka den første mnd før du utvider til 3 mnd etter. Og øke gradvis. 1 økt med styrketrening og en med kondisjon. 30 day shred med Jillian Mihcaels finner du på youtube gratis og er veldig bra. Da kan du trene hjemme og velger selv hvor tungt du vil trene :)

 

Rita78, fikk du veid deg på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Collargol :rolleyes:

 

Jeg har faktisk jillian,s dvd,har hatt den + mange andre i flere år.

Sist innkjøpt er step dvd til Kari Jaquesson og en ny stepbenk,så jeg har det jeg trenger. :P

 

det er bare jenta som skal bruke dem som er treg i rompen

det er jo derfor man er overvektig B)

men nå skal jeg som du sier,ta det litt over langen. :P

det er nok best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke jenter. :D

 

 

Jeg datt litt ut av det i forje uke her :o

forsov meg , noe jeg aldrig har gjort før. he he, å rakk ikke veie meg. lørdag glemte jeg det og søndag. så tror jeg skal satse på fredag i gjenn. :P

 

Bessa: det er veldig smart å sette av faste dager til trening, å si det til familien at eks tirsdag,torsdag og søndag er trene dager. å alt annet som gå turer er bonus. ( det kan vi legge inn ved siden av)

men tror det er litt viktig med faste dager. B)

 

å jeg skal prøve å være enda ett hakk flinkere til skrive ned maten, det går en uke så detter jeg lit ut. men spiser fornuftig for det om jeg ikke skriver ned det. men har ikke oversiken på samme måte.

 

jeg hadde ny løpe pers på søndagen, å er kjempe stolt over dette.

7,6km på 40 min :lol::D:D lov å smile da.

 

jeg har kjøpt meg slynge nå så da er det å sette i gang styrketreningen også. :)

ha en fin og sporty mandag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

Tusen takk Collargol. :D

Dette er noe jeg elsker å gjøre. løpe, akkurat som det klarner hjernen litt :P

jeg jogger 3 dager i uke alt etter som, bakkeinntervaler. hastighetsintervaller, lange turer osv. stortsett er det altid ute :)

 

selv om det regner , hi hi, krymper ikke jeg :lol: sklle bare krympet i bredden :unsure:

 

men er litt usikker på om jeg spiser lite i forhold til mengde trening jeg driver med, siden problemet er at jeg står bommmm fast på vekten....

 

men får håpe det letter på her litt B)

Ha en sporty tirsdag videre.

i dag er det bakkeinntervaller på menyen. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

å huff a meien !!!!!! åå hejlpes.

 

jeg har godt på en smell. dumme med stappet i meg en muffins(dumle) på tirsdag. fy å fy. får så innmari dårlig samvittighet.

å nå sitter jeg her , føler meg som en flodhest. :angry:

 

å da i går tok jeg en is att på til , så der røyk min flinke tid. :blink:

 

jeg har litt problemer med at jeg ikke tåler gjær , tror jeg da.

for hver gang jeg spiser brød eller baguetter osv blir jeg så opplåst i magen. men det er litt kjederlig med knekkebrød.

 

er det noen som hvet eller har oppsrift på brød uten gjær.??

håper dere er flinke ?

 

på fredag er det veie tid, ups det er i morgen alt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg og funnet tallene helt grusomme :P opp 1 kg!!!!

Jeg også reagerer på brødmat. Blir oppblåst og får ikke vært på do, men av og til så spiser jeg slik mat alikavell, men sannelig blir jeg like forarget på meg selv hver gang.... Men det er faktisk veldig vanskelig å unngå det helt synes jeg. Nå skal jeg idresse meg treningstøy og løpe meg en tur!

God helg til dere alle sammen.

 

Og Rita, jeg kan ikke hjelpe med oppskrifter dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

det går bra Collargol. men noen uker er ikke like. ikke gi opp for det. da tar du neste uke som ett nytt mål. for dette vet du at du klarer :)

 

men jeg hadde godt ned 1,2 kg , er fornøyd jeg.

men er sikker på at den stygge muffinsen jeg spiste og isen kommer på i neste ukes veie tid.

 

å ønsker alle en god helg og en sporty helg!hva skal du i helgen?

jeg skal jobbe og søndag skal jeg trene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Sånn da har man kommet hjem fra ferie, uff av meg altså. Det blir liksom noe ekstra hver dag, men var flink med godteri, hadde vel bare en halv japp å 2 is hele turen. Men det er den brusen altså, kommer ikke unna den dessverre. Har kjøpt noen kasser med cola bokser, innbiller meg nemlig at det er bedre med en boks enn å åpne en hel 1,5l flaske.

I dag ble det vann til lørdagspizzaen og mens de andre hadde hver sin boks etterpå, står min enda i kjøleskapet. Ikke funnet frem lørdagsgodteri heller, for i moregn har jentungen bestilt innvielsefest i lekehytta med kaker å alt så da sparer jeg opp til å unne meg litt kake:))

 

Velkommen til bessa, flott at vi blir flere som kan motivere hverandre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mellom

ned 0,4 bessa. det er bra :D stå på

 

hvorfor kjøper du ikke light varianter Pastill, selv om enn skal kose seg litt. en 0,5 cola innholder 24 sukkerbiter. en light han jo ingen, sel om den har andre kunstige.

da slipper enn å gå på disse caloribombene. :P

 

jeg hadde lang tur i skogen i går, jeg jogget ca 13 km. fantastisk deilig. å det som var , jeg stoppet midt i skogen og kom plutselig å tenke på at dette kunne jeg ikke gjøre for ett år siden på kroppens overvekt.

nå er jeg 17 kg lettere, å kan løpe opp til 21 km for en fantastisk følse :D

nå er det straks ferie her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker her at fokuset på trening og mat ikke er helt på topp.

Jeg har sagt opp jobben min og har søkt studieplass på høyskole. Den får jeg ikke svar på før 19 juli (derfor jeg måtte ta sjansen på å si opp før mnd.skiftet).

Men jeg har jo da søkt noen jobber og har endt opp med å få et jobbtilbud som da er vikariat ut 2014 med mulighet for forlengelse frem til neste sommer.

Så da sitter jeg her da med valgets kval :P

 

HVA SKAL JEG GJØRE?????? "river meg i håret"....

 

Og det verste er at jeg har lovt å gi svar i morgen og aner ikke ennå hva jeg skal svare...

 

Takke ja og satse på at jeg får forlenget vikariatet.

Takke nei og ende opp med å ikke komme inn på skolen... Men sier jeg ja og kommer inn på skolen også får jeg ikke forlenget vikariatet så har jeg mistet plassen for 4,5 mnd vikariat....

Uff dette var vanskelig :/

 

Men nå skal jeg på jobb og får tenke masse når jeg er der tror jeg....

Uff måtte bare lufte meg litt...

 

Håper det går bra med dere andre, har vært noen fine nedganger på vekta ser jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

ned 0,4 bessa. det er bra :D/> stå på

 

hvorfor kjøper du ikke light varianter Pastill, selv om enn skal kose seg litt. en 0,5 cola innholder 24 sukkerbiter. en light han jo ingen, sel om den har andre kunstige.

da slipper enn å gå på disse caloribombene. :P/>

 

jeg hadde lang tur i skogen i går, jeg jogget ca 13 km. fantastisk deilig. å det som var , jeg stoppet midt i skogen og kom plutselig å tenke på at dette kunne jeg ikke gjøre for ett år siden på kroppens overvekt.

nå er jeg 17 kg lettere, å kan løpe opp til 21 km for en fantastisk følse :D/>

nå er det straks ferie her. :P/>

 

Jeg blir så deprimert når jeg drikker lightbrus + at jeg har lest for mye om aspartam så det blir ikke aktuelt for meg.

 

Collargol: Vanskelig avgjørelse, håper du fikk gjort det som ble best for deg:))

 

Kom hjem i dag fra hyttetur, så er egentlig ganske sliten. Blir liksom ikke så mye søvn, opp tidlig og sosial på kveldene. Blitt endel bading i varmen, i dag var tempen rett over 20 tallet så det føltes plutselig litt kaldt og ikke noe særlig når vi skulle ha morgenbadet, ikke noe valg egentlig når det ikke er bad eller innlagt vann der.

Ser veldig frem til en dusj i morgen tidlig. Planen er dyreparken i morgen å det blir sikkert veldig gøy, ungene er godt der og vet hva de liker å hva de vil se. Får bare prøve å være flink med maten selv om det er litt vanskelig i sånn en park, er ikke akkurat flust av sunn mat men man får gjøre så godt man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei på dere alle.

 

da har jeg hatt noen dagen ferie ca 8 dager, sukk kunne ønsket mere men.

så da er det tilbake til virkligheten, å jobb og trening.

he he, jeg har ikke hatt ferie fra trening.

men har spist noen ekstra is osv, i varmen.

 

men nå over til virkeligheten her, jeg har heldigvis ikke godt opp mere enn 0,3 , sukk. jeg er kjmpe glad. :D

Hvordan går det med dere andre her inne ??

 

nå er det back one track. nøye med ikke noe ekstra is eller noe, jeg har ett kjempe stort mål å nå i september å må være i full fokus. B):P

 

håper dere andre forteller hvordan det går hos dere nå? :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Hei på dere alle.

 

da har jeg hatt noen dagen ferie ca 8 dager, sukk kunne ønsket mere men.

så da er det tilbake til virkligheten, å jobb og trening.

he he, jeg har ikke hatt ferie fra trening.

men har spist noen ekstra is osv, i varmen.

 

men nå over til virkeligheten her, jeg har heldigvis ikke godt opp mere enn 0,3 , sukk. jeg er kjmpe glad. :D/>

Hvordan går det med dere andre her inne ??

 

nå er det back one track. nøye med ikke noe ekstra is eller noe, jeg har ett kjempe stort mål å nå i september å må være i full fokus. B)/> :P/>

 

håper dere andre forteller hvordan det går hos dere nå? :lol:/> :D/>

 

Det går for å være ærlig litt trått om dagen , vi er enda i skikkelig feriemodus. Kom hjem fra hyttetur i dag og uten innlagt vann og kun vann fra en bekk som smaker myr må det deles på vannet som er og da blir det lett litt for mye brus. Neste uke blir det ny Danmarksferie, men så er jammen meg slutt på tull og vas. Tror jeg bare blir nødt å melde meg på et kurs, noen her som har prøvd sånn drop in kurs? Er litt skeptisk siden det står at man bør ha kjennskap til GR og jeg har streng tatt ikke det. Men så er neste kurs 30 min kjøretur herfra og det frister ikke akkurat å kjøre så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jojo Trulte

Hei alle sammen.

 

Da er jeg tilbake igjen. De to ukene jeg var i Tyrkia la jeg på meg 1,5 kilo. De har jeg fått vekk igjen.

 

Så i dag veide jeg 64,8 kilo. Men jeg er ikke motivert, lenger. Det er så kjipt for jeg vil jo ikke opp igjen.

Håper viljen og energien for trening kommer fort tilbake.

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pastil. det finnes nettkurs. jeg har godt på det 2 ganger.

å det er kjempe fint :)

å di kurslederene er flinke til å hjelpe deg på nettet om motivasjon å alt :)

håper det var litt til hjelp.

 

jeg var på vekta i dag å nå ser jeg tallet 65, 5 kg

jipppppppppiiiiiiiiii

 

ikke gi opp jenter dette klarer vi :)

noen dager å uker er ikke det samme, men vi starter på nå uke hver uke.

så dette klarer vi.

ænsker alle en flott mandag videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pastil. det finnes nettkurs. jeg har godt på det 2 ganger.

å det er kjempe fint :)/>

å di kurslederene er flinke til å hjelpe deg på nettet om motivasjon å alt :)/>

håper det var litt til hjelp.

 

jeg var på vekta i dag å nå ser jeg tallet 65, 5 kg

jipppppppppiiiiiiiiii

 

ikke gi opp jenter dette klarer vi :)/>

noen dager å uker er ikke det samme, men vi starter på nå uke hver uke.

så dette klarer vi.

ænsker alle en flott mandag videre :D/>

 

Jeg har vurdert det, men tenker at det kunne vært lurt når jeg har fått litt mere erfaring. Jeg tror det funker best i starten å kunne snakke med en person. Tenker å ta kontakt med hun som driver her å høre hva hun kan tilby, ville helst vært i en gruppe for å kjenne litt på den følelsen + at jeg er typisk konkurranse menneske og ville fått mye motivasjon av det.

Sommeren er vanskelig å få til trening, spesiellt de 14 dagene jeg er alene med ungene, blir bedre når de er på skolen og i barnehagen så da skal jeg i gang, har fått et opplegg av fysio så det blir fint å komme i gang med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke gitt opp, men ble plutselig veldig stille her så har avventet litt for å se om noen kom tilbake.

Har begynt på kurs siden sist, det går trått men føler jeg gradvis finner bedre løsninger og blir sunnere i kosten. Har begynt litt i det siste med å komme meg nedover på vekten så håper det fortsetter en stund. Det ble en hard sommer her også så er endelig der jeg var før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nettkurs du har begynt på eller er det et "oppmøtekurs"?

Jeg kjenner at jeg ikke er kjempemotivert om dagen, men håper at det hjelper på med motivasjonen dersom jeg begynner å henge her inne litt igjen ;)/>

Jeg går på det du kaller oppmøtekurs:) Nei det er ikke alltid like enkelt, kjenner litt på det de dagene det er litt hektisk at jeg gjerne vil ty til enkle løsninger men så må jeg stoppe opp litt ta meg sammen å komme på rett spor igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...