Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg var her inne for noen år siden for å ta fatt på noen kg som hadde kommet seg på. Gikk ned en del på relativt raskt tid (mye stress med samboerbrudd og masterinnlevering gjorde at jeg spiste lite og raste ned). Har holdt meg stabil en stund, men så har kiloene kommet seg på igjen.. Selvfølgelig! Vet hva som er problemet - selvbrygget øl, raske middagsløsninger som frossenpizza og at jeg forsyner meg for mye av godteriet til samboeren. Har lukket øynene litt underveis, men skjønner nå at det er på tide å trå til igjen og endre livsstilen.

 

Jeg trener mye - mellom 5-7 dager i uka og fra 1-3 timer hver gang. I tillegg sykler jeg i stedet for å ta buss/bil hele sesongen gjennom. Arbeidet mitt er svært stillesittende så jeg trenger den ekstra bevegelsen.

 

Veide i dag 67,1 kg. Er 164 cm høy og har et mål å ligge mellom 58-62 kg. Får se når jeg kommer dit. Forsøker meg på 1300 kcal, er den menyen jeg har fått utdelt.

 

Dette ble mye om meg! Håper det er noen flere som har lyst til å henge seg på - hadde vært veldig hyggelig med selskap her :) Tenker å oppdatere minst en gang i uka! Blir sikkert mye mer i begynnelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kalorimessig lå jeg godt under i går.

 

Er egentlig matvrak, men har vært syk en stund (med oppkast/kvalme), så orker ikke så mye mat nå. Er også en del stress på jobb og glemmer å spise. Tror kroppen min tåler det foreløpig, godt av å minske magesekken litt. Til vanlig har jeg en tendens til å spise meg stappmett, det må jeg jobbe med. Derfor spiser jeg nå når jeg er sulten, men da er det ikke lov med "raske løsninger". Måltidsrytmen kommer nok fort tilbake til normalen.

 

Spiste GRs linsesuppe til middag. Anbefales! Jeg prøver å spise vegetarisk for tiden - både miljøvennlig, billig og kalorifattig. Vinn-vinn!

 

Forventet nedgang for meg med 1300 kcal er 400 gram per uke. Bare å bite tenna sammen for å ikke bli utålmodig i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var jeg veldig sulten, selv etter en god porsjon GR linsesuppe. Tok meg en kopp te og drakk en del vann. Holdt ut, heldigvis. Jeg hadde spist for lite på dagen, så det var nok derfor. Matlysten er tilbake for fullt etter sykdom :) Skal være flinkere til å spise jevnt i dag. Men siden jeg er vant til å spise meg stappmett må jeg nok uansett tåle å gå litt sulten på kvelden en stund. Stappmett skal man jo ikke være!

 

Tror det blir GR linsesuppe i dag også. Samboer er på reisefot med jobben om dagen, så jeg lager kun mat til meg selv. Den var kjapp og lett og lage, og jeg synes den var veldig god og oppskriften gir meg middag for tre dager i slengen :)

 

Det er bare å slenge seg på om noen flere vil være med på veien! Trenger ikke være lik som meg med antall kg eller noe.

 

Leste forresten en studie fra Bergen som viste at fiskeproteiner hjelper med vektnedgang, spesielt fra hvit fisk. Skal forsøke meg på litt fiskesuppe og -grateng fremover. Ser det var oppskrifter på det her på GR. Kjekt når en ser ca hvor mye kalorier det er per porsjon. Jeg legger likevel alt inn på LifeSum-appen min. Det stemmer som regel ikke 100%, får litt mer kalorier på LifeSum. Men utregningene her på GR gir jo en pekepinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kan godt henge meg på deg og jeg! Prøver å ikke plage vennene mine altfor mye med evig prat om slankings ;)

 

Jeg er 26 år, var oppe i 86,6 kg for tre år siden, var nede på 66 jula to år siden, og har nå på mystisk vis sneket meg opp til 75 kg igjen..

 

Jeg spiser 1600 kcal daglig (har holdt på i svimlende to uker nå), jeg gikk opp forrige uke, uten at jeg har noen særlig god forklaring på det, men fortsetter som før.

 

Min erfaring fra sist jeg var på slaniks var at hvis jeg spiste mindre enn 1600 kcal så gikk jeg overhodet ikke ned.

 

Jeg sykler til og fra jobb, tar ca 25 minutter og er først ned og så opp, så blir god og svett, og trener styrke tre ganger i uka. I tillegg har jeg to hunder, som jeg går litt tur med. Jeg har også en samboer som er mye hjemme, og tar veldig mye av hundeturene for tiden, jeg må innrømme at jeg er mye sliten av det nye treningsopplegget mitt. Jeg har holdt på med styrketreninga i to uker nå, håper at energinivået stiger når jeg bare får pressa meg gjennom startproblemene her.

 

Det høres jo ut som at du er godt i gang med spisinga! Jeg har også prøvd meg mye på vegetarmat, det er så lett å spare inn noen kalorier på det! Og det er helt utrolig hvor mye av den maten som vi spiser kjøtt i som en selvfølge, som i virkeligheten er vel så bra med bare bønner eller linser til i stedet :) Selv pleier jeg å pusse tenna når jeg er ferdig med å spise for dagen, da er det lettere å styre unna fristelsene etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så hyggelig at du er med Snopet :)

 

Jeg har ikke sagt til noen at jeg slanker meg, så jeg får også utløp for alt her :)

 

Det at du gikk opp forrige uke (uten at du vet hvorfor) er nok bare tilfeldig. Vekten svinger mye med vannmengde (salt), hvor mye mat du faktisk har i tarmen etc etc. Tror egentlig å veie seg en gang i uka er for mye, for mye kan være tilfeldig. Men tror folk flest (i hvert fall jeg :) ) blir utålmodige om man skal vente f.eks. en måned. Skjønner du hva jeg mener? Så lenge du vet du gjør alt riktig er det bare å bite tenna sammen så skal du se at det løsner til slutt!

 

Da jeg gikk ned for noen år siden pleide jeg ofte å gå en del ned annen hver uke og så litt opp annen hver uke. Snittet var nedover, men var veldig deprimerende når jeg gikk litt opp.

 

Høres ut som om du er veldig mye i bevegelse! Og ja, energinivået kommer etter hvert. Selv hadde jeg en periode på bacheloren hvor jeg nesten ikke trente. Da jeg satte i gang igjen var jeg helt død hele dagen etter trening. Null energi. Etter en stund var jeg vanlig (altså mer energi, men brukte alt på treningen) og nå - etter flere år, føler jeg endelig at jeg er kvikk og rask, føler meg ikke sliten lenger. Men da er det også viktig med nok mat og søvn. Er nok lurt at du ikke spiser under 1600 kcal!

 

Føler ikke at jeg har spisinga helt på plass, men lever litt på den bølgen at jeg var syk og prøver å knipe inn på mengden videre. Jeg er et matvrak, må lære meg å spise mindre porsjoner altså! Snakket med ei på jobben som alltid har vært slank og fin. Hun nevnte at hun hadde så god matlyst og hadde spist "hele 3 brødskiver den dagen". Klokken var da 16 og hun var helt sjokkert. Jeg syns ikke det var sjokkerende mengder mat på en heeel dag frem til kl 16, så skjønner at jeg har en vei å gå for å komme dit!

 

Lurt å pusse tenna! Den uka her har jeg lagd ispinner av litt fun light saft og vann! Det hjelper litt å ha de å spise litt på utover kvelden når jeg blir litt fysen. Er sikkert ikke så bra å spise så mye av det, men i en overgangsperiode syns jeg det er greit å ta litt.

 

Vi klarer dette, Snopet! Tenk! Frem mot jul blir det skikkelig tydelig at vi har blitt mindre :D Litt vanskelig å måtte vente så mange uker i starten, men vi kommer til målet vi også! :) :)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så hyggelig at du er med Snopet :)/>

 

Jeg har ikke sagt til noen at jeg slanker meg, så jeg får også utløp for alt her :)/>

 

Det at du gikk opp forrige uke (uten at du vet hvorfor) er nok bare tilfeldig. Vekten svinger mye med vannmengde (salt), hvor mye mat du faktisk har i tarmen etc etc. Tror egentlig å veie seg en gang i uka er for mye, for mye kan være tilfeldig. Men tror folk flest (i hvert fall jeg :)/> ) blir utålmodige om man skal vente f.eks. en måned. Skjønner du hva jeg mener? Så lenge du vet du gjør alt riktig er det bare å bite tenna sammen så skal du se at det løsner til slutt!

 

Da jeg gikk ned for noen år siden pleide jeg ofte å gå en del ned annen hver uke og så litt opp annen hver uke. Snittet var nedover, men var veldig deprimerende når jeg gikk litt opp.

 

Høres ut som om du er veldig mye i bevegelse! Og ja, energinivået kommer etter hvert. Selv hadde jeg en periode på bacheloren hvor jeg nesten ikke trente. Da jeg satte i gang igjen var jeg helt død hele dagen etter trening. Null energi. Etter en stund var jeg vanlig (altså mer energi, men brukte alt på treningen) og nå - etter flere år, føler jeg endelig at jeg er kvikk og rask, føler meg ikke sliten lenger. Men da er det også viktig med nok mat og søvn. Er nok lurt at du ikke spiser under 1600 kcal!

 

Føler ikke at jeg har spisinga helt på plass, men lever litt på den bølgen at jeg var syk og prøver å knipe inn på mengden videre. Jeg er et matvrak, må lære meg å spise mindre porsjoner altså! Snakket med ei på jobben som alltid har vært slank og fin. Hun nevnte at hun hadde så god matlyst og hadde spist "hele 3 brødskiver den dagen". Klokken var da 16 og hun var helt sjokkert. Jeg syns ikke det var sjokkerende mengder mat på en heeel dag frem til kl 16, så skjønner at jeg har en vei å gå for å komme dit!

 

Lurt å pusse tenna! Den uka her har jeg lagd ispinner av litt fun light saft og vann! Det hjelper litt å ha de å spise litt på utover kvelden når jeg blir litt fysen. Er sikkert ikke så bra å spise så mye av det, men i en overgangsperiode syns jeg det er greit å ta litt.

 

Vi klarer dette, Snopet! Tenk! Frem mot jul blir det skikkelig tydelig at vi har blitt mindre :D/> Litt vanskelig å måtte vente så mange uker i starten, men vi kommer til målet vi også! :)/> :)/>

 

Ha en fin helg!

 

Hei!

 

Det kan være litt vanskelig å fortelle venner og kjente at man slanker seg, spesielt hvis vennene er litt sånn typisk "naturlig slanke", de skjønner ikke hvordan det er. Jeg fortalte det til alle med en gang, bare fordi at jeg trengte at ingen tilbydd meg noe eller lurte på hva som skjedde når jeg endret vaner. Jeg fikk en del sånn "jammen du trenger da ikke slanke deg!", det bare renner ut av folk helt automatisk. Jeg hadde BMI på 31 og nesten dobbelthake, selvsagt trengte jeg å slanke meg! Også var det noen som syntes det var veldig vanskelig å vite hva de skulle tilby meg å spise i begynnelsen, men de vente seg til det, og det var godt å ha støtten etterhvert :)

 

Jeg har jo hatt perioder før og der jeg har gått opp når jeg var helt sikker på at jeg burde ha gått ned, så jeg prøver å ikke ta helt på vei. Men det skjedde jammen den uka her og, nå er jeg oppe i 76,6 kilo. Jeg håper det er feil altså, kommer til å bli nødt til å veie meg igjen i morgen, for dette var skikkelig deprimerende. Jeg er helt enig med deg i at det er trenden som er avgjørende, og ikke enkeltveiinger, men man må jo følge med litt for å se om man er på rett spor, får jeg en uke til med oppgang må jeg jo rett og slett justere ned kaloriinntaket, da funker det ikke.

 

Nå har jeg tatt det helt med ro i helgen, bare gått tur med hundene og slappet av, og i dag var det for første gang på lenge ikke tortur å sykle til jobben :) Jeg merker jo at jeg blir sterkere og sprekere! Og jeg ser at leggene har strammet seg opp allerede, så er ikke noen tvil om at noe har skjedd (og at musklene sikkert er hovne som bare det).

 

Porsjoner er viktig! Og ikke minst det å spise av vane. Jeg er så fæl til å gå bort til kjøleskapet og stå der og stirre inn. Det er sånn, jeg er jo ikke sulten engang, jeg veit ikke hva jeg har lyst på en gang, jeg bare, står der og stirrer allikevel liksom. Har lyst på "noe". Og jeg ender jo alltid med å stappe i meg etelleranna. Selv om jeg ikke har veldig lyst på. Eller er sulten. Håpløst!

 

Jeg synes forøvrig 3 skiver før klokka fire høres ut som galskap, men så er jeg veldig sulten om morgenen, er ikke noe alternativ for meg å droppe eller redusere frokost. Må heller ta meg sammen etter middag!

 

I startfaser er det lov til å gjøre litt rare ting for å "komme i gang", være seg kalorifrie ispinner eller flere pakker tyggis i uka :) Tror du har helt rett i at det å faktisk fysisk redusere magesekkvolumet er viktig, det er tungt i begynnelsen, men det er verdt det! Det er tross alt ikke slankekur vi driver med, men endring for resten av livet, og da er det viktig å gjøre forskjeller som varer!

 

Denne uka har jeg fått sambo med på laget til å leke vegetarianer, jeg skal planlegge måltidene også skal han handle inn. Jeg kan ikke stole på meg sjøl til å gå inn på butikken, jeg er så selvmedlidende for at jeg har gått opp igjen denne uka at jeg overhodet ikke er til å stole på..

 

Du trener veldig mye, hva slags trening driver du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-)

Henger meg på her eg og om det er greit. Er 41 år og har lenge strevd med noen gjenstridige kilo. Er 173 høy og veier 73 kilo, vil i første omgang ned 5-6 kg. Trener en god del jogger annenhver dag, veksler på langtur, intervaller og fartslek. Trener og en del yoga og pilates. Og om muligheten er der tar eg meg en skikkelig fjelltur.

Problemet mitt er vel att eg er alt for glad i mat, klarer rett og slett ikke stoppe:-/

Men nå har eg bestemt meg for å prøve rette litt opp i det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

yrga: velkommen til oss! Hyggelig med flere som vil slenge seg på! :) Høres ut som om du har et godt utgangspunkt i hvert fall. Jeg er også for glad i mat. Gjelder bare å bli bevisst på det, lære seg at en må stoppe! Håper jeg! :unsure:/

 

Snopet: Vei deg igjen i morgen, skjønner du blir stressa! Men om du har regnet på mengden kalorier ut fra aktivitetsnivå, høyde, vekt og alder, og du vet du følger det - da burde det bare være vekta som tuller. Har du den på stabilt underlag? Jeg har fliser i hele leiligheten min, og vekta endrer seg ut fra hvor jeg setter den. Er avhengig av å ikke røre den en milimeter for å være sikker på at det er reell endring i vekt! Kontrollveier meg i blant på treningsstudio for å være sikker at jeg ikke blir lurt hjemme (gjør ikke noe om det er forskjell mellom min og den på treningsstudio, så lenge forskjellen er den samme!).

Gir jo ikke mening at du skal gå opp når du spiser mindre enn hva du gjorde for et par uker siden. Men hadde nok blitt veldig stresset selv om jeg var i dine sko!

 

Det er viktig med hviledager, Snopet! Om det er tortur å sykle til jobb til vanlig bør du nok få inn en hviledag til! Typisk symptom når man ikke hviler nok. Jeg prøver ofte å få to hviledager på rad i løpet av uka, da rekker kroppen (min) å komme seg ordentlig etter hardøktene. På hviledagene går jeg bare turer eller sykler lett. Rører meg jo, men bare hverdagstrim!

 

Kjenner meg igjen i å ha lyst på noe uten å være sulten. Har ofte spist litt frukt da (jada, eeeelsker frukt, haha). Men om man er mett er det jo kroppens måte å si at man IKKE TRENGER MERE MAT. Blir helt feil å stappe i seg mer bare fordi man mentalt har lyst på noe mer! Trenger å snu den der jeg også. Prøver nå med tyggegummi og den fun light-isen. Samt te! Må huske å alltid tenke: â€er jeg virkelig sulten†før jeg spiser noe. Men glad du er enig i at 3 skiver før kl 16 var lite. Hun spiser ikke mye middag heller. Men hun er vel en av dem som er naturlig slank fordi hun spiser â€naturlig†lite..

 

Moro med veggis-uke! :D Anbefaler den linsesuppa her på GR, veldig enkel og grei. Er også mye veggis-sider der ute. Husk bare at bønner og linser er litt kaloririke i forhold til kylling, så man kan ikke bruke ekstreme mengder av det. Ellers er fiskesuppe her på GR også god, selv om det ikke er vegetar. Begge er veldig kaloririke. Suppe metter mye pga væsken, og du får mye mat for kaloriene! Falafel er godt, men har ikke spist det etter at jeg begynte å telle kalorier, så vet ikke helt hvor kaloririkt det er.

 

Jeg trener kun på studio, i blant jogger jeg, men sliter mye med beinhinnebetennelse så prøver å unngå det. Jeg trener fordi jeg vet det er bra for meg, ikke fordi jeg elsker det. Tvert i mot. Syns det er pes og tiltak, men vet det gjør godt. Og det har blitt en vane. Jeg trener fordi jeg â€måâ€. Går kun på timer. Er jeg alene i salen ender jeg med å dra hjem tidligere fordi jeg føler at jeg ikke har dagen. Vet ikke hvordan det er med deg, men de første 30 min av trening for meg er PAIN, og så blir det ikke bedre, men heller ikke verre, så jeg kan fortsette. Når jeg går på timer tør jeg ikke gå, og instruktøren pusher videre. Det har blitt min løsning! Går på en del spinning, noe kettlebell, en del cardio i sal. Tar det som er ledig før og etter jobb, men unngår dans, det får jeg ikke til. Trener noe styrke, men burde bli flinkere der. Blir mest cardio med høye pulstopper (80-90% av maxpuls). Svømmer en gang i blant :) Er den del sirkeltimer for tiden, men poster - annen hver styrke og kondisjon. De går jeg en del på. Kanskje med tiden jeg investerer i PT-timer. Leker ofte med tanken, men syns det blir for dyrt. Og jeg får litt hetta av alt som er trendy, som den â€styrke-bølgen†som går nå. Har ingen mål om å bli supersterk, bare en sunn versjon av meg selv!

 

Jeg har veiedag i morgen! Er spent på første uka! :)

 

Sorry for megalangt innlegg. Har visst mye på hjertet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen yrga!

 

Vekta mi står på samme sted i gangen, linoleum, så det skulle være ganske bent. Jeg veide meg igjen i dag, og var noen hundre gram mindre, men ikke noe voldsomt, så jeg er nok pent nødt til å anse det som reelt. Er ikke annet å gjøre, selv om jeg ikke forstår det, jeg skal være dødsnøye denne uka, så jeg er helt sikker på at det ikke er noen ekstra kalorier som sniker seg inn her og der, så får vi se! Hvis det er hovne muskler og sånt etter nystarta stryketrening så går jo det snart vekk, mensvekt er borte til neste uke, så da får vi sjå :)

 

Jeg har hviledager i helgene, har ikke bil, og er for gnien til å kjøpe meg busskort når jeg kan sykle. Hvis det fremdeles er like vondt å sykle hjem på slutten av denne uka så skal jeg vurdere å droppe beinøvelene den ene dagen neste uke, men altså, det er ikke sånn at det er tortur hele veien hjem altså, jeg bor i toppen av en bakke, og det er de siste minuttene den siste snutten av den siste bakken som svir, jeg tror ikke det er noe skadelig selv om jeg sutrer litt over de ;)

 

I går lagde jeg gresskarsuppe, det er en klar vinner her i huset, bake en butterutsquash i ovenen sammen med en hvitløk, kjøre i stavmikser i litt kraft, sammen med to spiseskjeer peanøttsmør. Smaker aldeles himmelsk, og kaloriene kommer bare fra peanøttsmøret, metter gjør det og! I dag står salat på planen, jeg føler meg aldri så sunn som jeg gjør når jeg spiser salat til middag! Det metter ikke allverdens lenge for seg selv, men jeg pleier å ha oppi litt kikerter og egg, og da holder det som bare det :)

 

Jeg er heller ikke så glad i å trene, takler overhodet ikke gruppetimer. Jeg jogget en del før, men nå har jeg blitt så tung igjen, så jeg tar ikke sjansen på at beina holder, når jeg kommer meg under 70 skal jeg prøve igjen! Jeg har veldig lyst til å bli sterk, sånn, ved siden av det å bli slank, så vil jeg være sterk. Jeg trente kampsport før jeg flytta hjemmefra, og var veldig sterk, det er på en måte en del av identiteten min, bortsett fra at jeg ikke er det lenger.. Det er så mye å ta tak i her i livet!

 

Hvordan gikk veiedagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Veiedagen gikk over all forventning! Nøyaktig 3 kg ned til 64,1! Men antar det er mye vann! Er jo min første uke. Jeg pleier å spise mye salt mat (er nok for glad i salt, en av mine laster er å drysse masse maldonsalt over maten..), men kom så sent hjem fra trening i går at jeg ikke orket å lage middag, tok noen knekkebrød med egg. Ble dermed lett "middag", uten salt + sikkert litt dehydrert etter trening. Gikk rett i sengs etter maten.. Men klager ikke, var veldig motiverende. Bare litt for mye, skjønner ikke at det kan stemme..

 

Hmmm. Jeg blir ikke helt klok på den vekta di.. Men jeg husker da jeg prøvde å ta av noen kg i 2011 at jeg gikk opp noen uker før det gikk ned. Veldig frustrerende. Men tror jeg lå på for høyt kcal-inntak. Jeg er så lav og har så stillesittende arbeid at mitt normalinntak bør være på 1700-1800 kcal. Skal jeg ned i vekt må jeg ned på 1300.. Men kan absolutt være hovne muskler eller muskeløkning som gjør det! Skal ikke se bort i fra det!

 

Den suppa hørtes fantastisk ut! Har du tatt det fra hodet eller har du link til en oppskrift? *sikle* Sjekket kaloriinnholdet på gresskar for litt siden og det var jo praktisk talt nada! Lurt å bruke det! :) Så en oppskrift på lasagne med gresskar, spinat og ricotta, men da jeg sjekket nærmere var det nærmere 800 kcal per porsjon. Litt heftig når man prøver å gå ned noen kg. Som skeie-ut middag litt senere, kanskje..

 

Styrketrening er jo veien å gå om du vil bli sterk! Og mer muskelmasse betyr mer forbrenning, så det er absolutt vinn-vinn. Jeg har lyst til å kunne stå på henda og ta hang-ups, men veien dit virker usannsynlig lang! Men er vel ikke urimelig at du kan starte opp med kampsport igjen? Tror man bare må glemme hvor bra form/hvor lett man har vært før, ellers blir det bare for deprimerende å starte opp igjen.. Det syns i hvert fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Gratulerer! Det er et kjempeløft for motivasjonen ja! Er best å fryde seg over sånn nedgang, og samtidig ha et litt realistisk forhold til at det ikke er helt reelt, akkurat som du har der!

 

Jeg blir ikke helt klok på det selv, skal gi det en veiing til før jeg får panikk tror jeg. Kan godt hende at jeg må justere ned kaloriene, men jeg husker fra sist at i uker hvor jeg var "ekstra flink", og lå på et snitt på 1400-1500 kcal så gikk jeg ikke ned noe i det heletatt. Men jeg har ikke klart å ligge på 1600 forrige uke heller altså, landa på rett under 1800 etter å ha vært ute og spist med pappa en dag og en bursdagsfeiring, så jeg hadde ikke forventa noe særlig nedgang, men ikke oppgang heller på en måte..

 

Oppskrift på suppa:

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.matpaabordet.no%2F2011%2F09%2Fbutternut-squash-suppe-med-peanottsmor%2F&ei=hWQYVJ7WCaWGywPrhIKQCA&usg=AFQjCNGl0vEL9DzrtItRZLn7d4YIxEu6BA&bvm=bv.75097201,d.bGQ

Jeg har sånn greie at jeg går på jallabutikk og kjøper noe jeg ikke har smakt før, også prøver jeg ut forskjellige oppskrifter på det til jeg finner noe som er godt, det er veldig morsomt! Nå har jeg middagsprosjekt framover med å prøve å spise opp noe av alle bønner og linser jeg har liggende i skapet, jeg har altfor mange typer, og har ikke plass til så mye. Så nå har jeg sagt til meg selv at jeg får bare lov til å ha to typer av ganga i tillegg til vanlige linser og kikerter. Det blir så fullt overalt!

 

Jeg har kjøpt meg sånn fitbit flex armbånd, håper at det skal motivere meg til å komme meg litt mer ut av stolen på jobb og litt mer ut av sofaen på kvelden. Det kom i posten i går, så jeg er veldig spent på hva dommen blir på hverdagsaktiviteten min framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link! Har ikke sett den bloggen før! Ser ut som om det kan være mye bra der :) Tenkte jeg skulle prøve Enkel indisk kyllinggryte i dag. Den ser lett ut kalorimessig, men har ikke regna på det. Får besøk av broren min og han "tåler ikke" vegetar ;)

 

Har litt lyst til å finne en blogg med utregnet kcal-innhold, men det har jeg ikke sett noe sted. Lathansen i meg, lyst til å slippe å gjøre det sjæl! ;)Jeg har hatt samme opplegg, men med frukt. Kjøper alltid ny frukt når jeg er i en innvandrerbutikk. Lurt å gjøre det med linser/bønner og sånt også. Og ja, veldig enig i at det hoper seg opp.. Kjøpte 2 kg røde linser sist, men akkurat det går unna hos meg :P

 

Hmmm. Mente ikke at du skulle spise mindre (det var meg), men at du må finne rett kcal-nivå. Mulig det er 1600 da. Men er jo rart at du gikk opp av 1800.. Skulle i prinsippet ikke utgjøre mer enn 150 gram på vekta det.. Gi det en veiing til! Sikkert lurt. Fryktelig frustrerende når man er flink, men det MÅ jo funke når det gjøres riktig!

 

Moro med sånn armbånd! Har snust litt på det selv, men har pulsklokke og er egentlig fornøyd med det. Dessuten kan jeg ikke ha armbånd/ringer på jobb, så blir litt tullete da.. Men fikk du prøvd det i går? Er du fornøyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fantastiske veggisblogger der ute altså! Jeg bruker veganmisjonen.no mye, nå er jeg jo verken veganer eller vegetarianer, så jeg hopper glatt over vegansk ost og soyamelk, og bruker cheddar og vanlig melk i stedet. Inbiller meg at rettene blir bedre da! Det er noe med at når det ikke er kjøtt i maten så virker det som at de som lager rettene må tenke litt mer over hva de putter oppi, også smaker det så mye mer!

 

Jeg har fått introdusert noen nye grønnsaker i kostholdet som jeg bare ikke fikk til før på den måten, det er morsomt! Jeg prøver to-tre oppskrifter før jeg gir dem opp, og så langt er det ingen som jeg ikke har klart å finne noe godt til. Hvem skulle trodd at slanking gjorde at man oppdaget MER mat egentlig?

 

I dag står bakt aubegine med bulgur og sorte bønner på menyen når jeg kommer hjem, i morgen er det mungbønneburger med quinoa og i helgen skal vi klinke til med lammeskank :) Så ikke helt veggisuke, men kan ikke la være å spise sau om høsten heller!

 

Hva er middagsplanen din?

 

Det er jo slettes ikke sikkert at 1600 kcal er riktig for meg nå, det er jo tre år siden sist jeg slanka meg, og jeg har jo blitt eldre jeg også :P Jeg har litt trua på denne uka da! Så langt ligger jeg på rett under 1600 per dag, har ikke spist noe snop, ikke noe vin på kvelden, og har vært veldig flink til å reise meg og stå i løpet av arbeidsdagen, pluss at jeg har begynt å gå på do i kjellern i nabobygget :P Det tar bare noen minutter ekstra å gå hver vei, så ingen bryr seg, men da får jeg letta på liket i løpet av dagen!

 

Så langt er jeg veldig fornøyd med armbåndet! Det estimerer basalforbrenning i tillegg til det man beveger seg i løpet av dagen, så det er litt moro å se, selv om det bare er gjetting utifra alder, kjønn, høyde og vekt så er det litt moro :) Man setter sånne mål, jeg har satt å gå 7,5 km hver dag og 10 000 skritt, og har klart det så langt, den motiverer meg litt ekstra til å gå litt lengre runder med hundene og komme meg opp av sofaen en gang til på kvelden liksom, så det har nok litt for seg! Jeg tror skrittellern er litt raus, så jeg burde nok sette målet til 15 000 skritt i stedet, for så langt har jeg ikke måtte strekke meg noe veldig for å komme i mål synes jeg.

 

Hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg gjør det samme meg veganer-oppskrifter, kutter ut de veganske alternativene. Og jeg gidder aldri lage noe med tofu, jeg spiser jo kjøtt, lager bare en del vegetar for å spise mindre av det og fordi jeg er veldig glad i grønnsaker :) Jeg har brukt litt indiskvegetar.no og happyfoodstories. Men jeg blir litt lei etter hvert, syns ofte det blir mye av det samme.

 

Får vann i munnen av å lese om middagene dine! Mungbønner kjøpte jeg for litt siden, men har ikke fått testet dem ut. På tide å finne en oppskrift kanskje? :)

 

I går gikk det ikke så bra.. Lagde den kyllingcurryen fra bloggen du linket til. Beregnet kalorier til rett under 500 per porsjon. Men jeg og bror satt og spiste og koste oss, og så tok jeg litt til, litt til og litt til. Så ble nok godt over en porsjon. Er jo ikke krisemye kalorier, men er jo dette jeg skulle lære meg da! Å stoppe når jeg er mett NOK, og ikke bare METT. Når maten står på bordet har jeg vanskligheter for å begrense meg tydeligvis. Blæh.

 

Ellers har jeg ikke så mye middagsplaner. Samboer er bortreist en stund og jeg er ikke så glad i å lage mat til meg selv. Har gått mye i knekkebrød med egg eller makrell den uka her. Får se om jeg får litt inspo ila helga ;)

 

Høres helt supert ut med aktivitetsnivået ditt, og armbåndet virker jo supermotiverende! Åh, så gøy! :D Ikke at jeg har noen erfaring med armbåndet, men har du testet om det gir utslag på skritt når du flytter armen? Hvis du syns den er raus, mener jeg? Er jo fullt mulig du er i mer bevegelse enn hva du tror! Blir jo en del skritt av å gå med hunden og sånt! :) Krysser fingrene for at du får supert utslag på vekta til uka!

 

For tiden driver jeg med administrativt kontorarbeid. Myyyye stillesitting og kaffedrikking! Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så digg det, jeg nekter å tro at vegansk "ost" er like godt som ekte ost! Jeg bruker veganmisjonen veldig mye, er mye matglede der :)

 

Jeg er veldig fan av å lage meg ukesmenyer! I går drømte jeg om pizza hele veien hjem, men når jeg kom hjem så hadde jeg jo alt kjøpt inn auberginene og lagt bønnene i bløt, og jeg kan jo ikke kaste mat, så da ble det å lage den sunne retten som sto på planen. Jeg er litt heldig med det at selv om jeg er veldig glad i mat, så skal det en del til for at jeg går lei av noe. Så når jeg er aleine så lager jeg bare en veldig stor porsjon suppe feks, putter noe av det i frysern og et ekstra porsjon i kjøleskapet, så spiser jeg det i flere dager. Slipper å lage mat og sparer både penger og kalorier. Ellers er jeg fæl til å bare spise dritmat når jeg er aleine. Hvordan går det med kaloriene når du ikke spiser "ordentlig" middag? For meg blir sånn fyllmat ofte mer kaloririkt enn et faktisk måltid hadde vært på en måte.

 

Spira mungbønner er veldig godt, har brukt det en del i salat og vårruller, men det er sånn et mas å få spira dem synes jeg, så jeg har en pose som bare har ligget i skuffen i en evighet uten at jeg har fått gjort noe med det. Har litt trua på de mungbønneburgerne, de er med quinoa, og det er jo fryktelig godt!

 

Jeg er ikke helt sikker på hvordan den teller skritt, kan godt tenkes at den reagerer litt på armbevegelser, jeg har ikke testet det ut. Jeg tenker at det uansett er bedre at jeg tenker at den er litt raus, sånn at jeg ikke klapper meg for mye på skuldern og heller går litt ekstra :)

 

Jeg har litt god følelse på denne uka altså! Jeg rakk ikke styrketreninga mi på onsdag, så det ble i går i stedet, og da blir det ikke i dag, også tar jeg meg fri i helga. Så jeg håper å få henta meg litt inn igjen på de ynkelige lårene mine som klager sånn :P Men ligger godt an på kalorier og føler meg på en måte litt lettere :) Håper!

 

Jeg driver også mye med administrasjon, og en del undervisning. Jeg prøver så godt jeg kan å være flink til å være oppe og gå mest mulig i løpet av dagen, selv om det ikke blir så lange turer så håper jeg ihvertfall at jeg holder forbrenninga litt i gang. Jeg merker også at jeg blir veldig rastløs av å bare sitte her hele tiden. Det kan umulig være sunt for hjernen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, vi er veldig like! Jeg kan også spise samme maten i dagesvis uten å bli lei! Tror jeg hadde en periode på nesten ett år hvor jeg spiste wok hver dag. Blir bare ikke lei!

 

Går veldig greit uten å lage middag, altså. Er jo fordi jeg er lat, så skjønner at jeg må velge gode alternativer. Lager meg et måltid ut fra hvor mye kalorier jeg har igjen nå. I går spiste jeg 2 hjemmelagde knekkebrød + 1 egg + 1 boks king oscar tunfisk med thaismak (veldig god!). Ble ca 350 kalorier totalt. Kunne fint ha spist mer, men var det jeg hadde plass til. Går helt fint. Drikker en del te og vann etterpå.

 

Ukesmenyer er kjempelurt! Både for å spare tid og penger. Jeg bare klarer ikke få meg til å gjøre det. Blir lett rastløs. Men får vel vurdere det etter hvert.. Tenkte jeg skulle spise en del av det jeg har i skapene fremover. Er alene og ikke så nøye på det, og det blir som du sier - veldig fullt etter hvert!

 

Høres ut som om du har hatt en bra uke vektmessig! Krysser fingrene for deg på veiedag! (mandag, ikke sant?)

 

Jeg er litt spent på helgen! Bursdag til ei venninne på lørdag og barnebursdag på søndag. Ikke mitt barn, men min bror. De pusser opp kjøkkenet akkurat nå, og jeg har sagt vi kan ha det hos meg. Så jeg skal lage kake og ha hans svigerfamilie hos meg. Er ikke særlig glad i kake, men får vurdere utover helgen om jeg skal ta et stykke eller ikke. I blant syns jeg nesten det er lettere å bare ta litt uten å måtte forklare hvorfor og svare på tusen "skal du ikke ha kake?!?!"-spørsmål. Veit det er teit altså! Skal tenke på det!

På lørdag må jeg være flink med ølen. Brygger øl selv, og syns jo det er godt å drikke det, men er fryktelig kaloririkt!

 

Var sykt flink forrige helg, men litt flere "utfordringer" denne helga. Skal gjøre mitt beste! :D

 

God helg, Snopet! Du er så flinkog skal se det har løsnet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har godt system på middagene, og da er det jo ingenting som er bedre enn at man er fleksibel på det! Jeg er litt sånn at jeg må ha middag av et slag, ellers blir det gæli for meg i hodet. Kan godt være mett, men er ikke fornøyd allikevel.

 

Jeg hadde en bra uke vektmessig helt til helga.. Var en sånn helg som er et mareritt når man er på slankern, fredag hadde vi en planlagt liten utskeielse, så det var greit, sambo blir litt grinete hvis jeg alltid sier nei til det han foreslår, så vi spiste pizza. Ikke noe problem det, hadde vært kjempeflink resten av uka, og skulle ikke noe i helga så det skulle liksom gå bra. Så kom lørdag, vi var og plukka epler, har tørkemaskin, så om høsten så plukker vi epler hos naboene og tørker epleskiver, det er helt utrolig god snacks! Har tørka epler i frysern hele vintern og gir bort en del i julegaver, men det er klart, akkurat når vi driver og styrer og tørker så spiser jeg veldig mye epler da. Veeeldig mye! Og når de er tørka så er det ikke noe igjen av dem heller vettu, så det blir en god del kalorier. Også tenker man ikke over det for man står jo og jobber. Så da hadde jeg plutselig gått over planen både fredag og lørdag, og så kom søndag. Og da ringer det på døra midt på dagen, er en kompis som bor på andre sia av landet som var i Oslo for Oslo maraton som kom på overraskelsesbesøk! Og han hadde med seg kake! Og han og kjæresten ville ha med meg og sambo ut og spise! Og vi kan jo ikke si nei til det, for det er jo selvsagt kjempehyggelig! Og det er det som er så håpløst, for det er jo virkelig helt oppriktig kjempehyggelig med besøk og kake go alt er bare fint og flott, det er bare at med et kakestykke og middag på restaurant, så blir det godt over 1600 kcal med en eneste gang.. Det er så teit, for det er jo ikke et problem egentlig, er jo ikke på "slankekur", driver jo og legger om hele kostholdet (igjen), så har jo ikke dårlig tid, men allikevel da, akkurat i oppstartfasen så blir det liksom litt sånn at slankinga er det eneste som betyr noe. Jeg aner ikke hva jeg endte på kalorimessig etter helga, sånn, i snitt. Tror det er under 2000, men ikke med mye om å gjøre er jeg redd.

 

Men! På tross av helga har jeg faktisk gått ned en kilo denne uka! Hurra! Jeg antar det betyr at jeg holdt på litt vann og sånn, så håper det går nedover fra nå av :)

 

Hvordan gikk helga di? Hvis du kom deg gjennom alle de fristelsene med kaloribudsjettet i behold så er du mye sterkere enn meg! Jeg tar stort sett alltid et kakestykke hvis noen byr, jeg orker ikke fortelle hele verden at jeg slanker meg gang på gang.

 

Samboern min og brygger øl! Kjellern er full av kasser med øl, og det er jo så deilig! Men farlig farlig. Merker jo ikke at det er kalorier i det man drikker liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snopet! Gratulerer med nedgang! :D Jeg visste at det ville løsne for deg! HURRA! :lol: Og selv om helgen din gikk utover planen, så syns jeg egentlig ikke at den hørtes så ille ut, altså. Men kjenner meg igjen, man blir liksom litt stressa.

 

Og helga mi var ganske lik! Fredag gikk fint, var alene og holdt meg til budsjettet. La meg tidlig! :) Lørdag venta jeg på ei venninne som ikke kom likevel (misforståelse), og rakk ikke trening (veldig irriterende når man kunne ha rukket det..). Får tlf fra broren min om at nevø er syk og selskap er avlyst (veldig deilig, stressa litt med å ordne, haha). Tenker at siden jeg slipper kake o.l. på søndag kan jeg ta den litt mer ut på bursdagsfest på lørdag. Og drakk for mye øl.. Hadde ikke helt tellinga, men ble nattmat også. Helt tåpelig!

 

Søndag ringer ei venninne og ber meg over på middag. Veldig koselig, og jeg er ganske selskapsyk nå som jeg har bodd alene i 4 uker. Hun hadde lagt SKIKKELIG middag - fajitas! Helt nydelig, og hun forteller at hemmeligheten er at hun har smurt alle fajitasene med CREME FRAICHE :blink: Så der røk jo kaloribudsjettet så det sang! Gulp!

 

Vel, vel. Tilbake til "normalen" etter søndagsmiddag i hvert fall. Veide meg i dag: 64.1 kg. Altså akkurat det samme som forrige uke. Burde nok være glad for stillstand, men ble litt skuffa.

 

Til helga kommer KANSKJE samboer en tur hjemom før han blir borte i nye fire uker. Håper på det, men da blir det nok litt god mat da også. Har lyst på nedgang til neste uke! Må bare stå på! Har allerede hatt en treningsøkt i dag, og skal ha en til i kveld. Presser de inn for bøte på skaden.

 

Håper uka har bltt bra for deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var veldig oppmuntrende å endelig gå litt nedover :)

 

Det er så håpløst med sosialt samvær når man er på slankern altså! :P Det er litt tullete selvsagt, men jeg synes alltid at det blir feil, det er helt utrolig hvor mye som er basert på at man skal "kose seg" med et eller annet. Man kan liksom ikke bare møtes og rusle en tur. Det må være middag, eller en kaffe - ofte med en kake. Kan liksom ikke vinne. Også er det jo kjempehyggelig og! Kan jo ikke isolere seg bare fordi man er på slankis akkurat!

 

Åh, nattmat, finnes knapt noe bedre i verden! Selv om man knapt husker hva man hadde i seg dagen derpå.. Jeg er alltid så sulten dagen etter en fyllekule jeg, stapper hva som helst i trynet, blir aldri mett!

 

Det er ikke så verst bare å holde vekta når man er så nærme mål som deg da! Og etter en utskeiende helg så tyder det på at du har vært veldig flink resten av uka!

 

Jeg husker godt hvor vanskelig det var å få av de siste kiloene sist jeg slanka meg. Jeg gikk ned ti kg på et halvt år, så gikk jeg ned åtte på et helt år, og så kom jeg endelig "i mål" etter en runde med omgangssyken.. Og nå, et år etter det igjen så er jeg ti kg tyngre igjen. Jeg lurer fælt på om jeg kommer til å klare å holde vekta av denne gangen. Foreløpig sliter jeg jo nok bare med å få den av.

 

Jeg lurer på om jeg skal ilegge meg selv en sukkerfri periode fram til jul. Det er så frykelig mye godteri på dette kontoret. Folk har med kake hele tida, sjefen har en bolle sjokolade stående på kontoret sitt. Overalt er det bare masse snacks! Og jeg har ikke lyst til å fortelle folk her at jeg slanker meg, det er bare menn og sterkt overvektige damer som jobber her, så det ville bli veldig merkelig å nevne på en måte.. Men jeg sliter litt med atopisk eksem, og tenkte at jeg kunne fortelle folk at jeg prøver om det å ikke spise sukker hjelper mot eksemen, da kan jeg få sagt neitakk til alle fristelsene uten å være ufin liksom! :)

 

Hva driver samboeren din med siden han er borte så mye? Hvis du er ekstra flink på kaloriene hele uka så gjør det ingenting om du koser deg ekstra i helgen, er snittet som teller, så da kan du bruke det som motivasjon fram til han kommer! Det er sikkert lurt!

 

Jeg skal til Riga med venner i helgen, ingen av dem er godtemonser, så jeg skal prøve å styre meg, men det blir jo restaurantmiddag hver dag, og sikkert godt med alkohol! Må holde meg skikkelig i skinnet fram til avreise! Og neste uke er det bursdag til noen gode venninner, så da har jeg lovt å bake kake til dem. Det er alltid noe ekstra som skjer! Jeg skjønner ikke hvordan slanke folk klarer å holde seg slanke jeg! Det er jo alltid en grunn til å kose seg litt ekstra, kaker overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo foreslå en rusletur selv! Jeg gjør det i blant, men er stort sett de venninnene som er litt opptatt av vekt som slenger seg på den.. ;) Ellers liker jeg å foreslå kafé, da kan man kjøpe en svart kaffe om man er helt på slankern og så kan andre kjøpe hva de liker. Men er jo utrolig hyggelig å be folk på middag da. Og i en travel hverdag funker det bra, middag må de fleste spise og da rekker man både å treffes og spise!

 

Enig i at det er en livsstilsendring og man må jo være med på ting uansett. Men greia er jo at det er noe HELE tiden! Og sånn vil jeg ha det! Elsker å være sosial, men må lære meg å begrense meg! Jeg har GOD apetitt, og må jobbe med det å være mett nok, ikke overmett..

 

Tror egentlig det er ganske lett å gå ned, det gjelder bare å finne den perfekte balansen mellom inntak og uttak.. Og innse at man ikke TRENGER litt ekstra middag eller øl eller godterier. Blæh! Føler at når jeg sprekker og kliner til, så er jeg egentlig ikke motivert, bare sånn halv-motivert. Men herregud, har jo et hav av tid! Skal til London på juleshopping i desember, og hadde jo vært hyggelig å være litt nærmere matchvekt da. Skal prøve det! :)

 

Skjønner hva du mener.. Jeg har vært overvektig som barn/tenåring, tok tak i begynnelsen av 20-årene, gikk litt opp igjen rundt masteren, gikk ned igjen etter, og nå har jeg gått sakte opp igjen. Er ikke der jeg var som ung, men etter lange perioder med registrering av mat så blir jeg så UTROLIG LEI! Føler litt at man har vært på slankern i 2 år strekk og vekta bare sniker seg nedover. Gjelder vel å innføre noen vaner man er fornøyd med.. Jeg er kjapp til å velge det alternativet som har minst kalorier i seg, for da går vektnedgangen litt fortere. Er kanskje bedre å velge det alternativet man syns er best og så venne seg til at "frokosten min resten av livet er to knekkebrød". Ikke så ekstremt da, men om du skjønner. For meg har jeg innsett at når jeg slutter å veie meg så har vekta en tendens til å gå oppover.. Man må bare ta tak med én gang! Jeg tror du kan klare det! Du er litt eldre nå, og det gjelder bare å være sta! Vi får det til! :)

 

Sukkerfrie perioder er veldig lurt! Jeg har gjort det selv i perioder. Mister helt lysten på godteri, og det er ikke noe problem å si nei! TOMMEL OPP! :) Og det med eksem var en god idé å bruke. Ellers har jeg sagt til vennner at jeg prøver å unngå sukker fordi jeg blir helt koko og har lyst på godteri hele tiden når jeg først spiser det (som er sant!). De godtar den som regel. Men overvektige damer er pain å jobbe med, akkurat som om de føler at det er bedre at alle spiser godteri.Da er man i samme båt og så er det ikke så farlig liksom? Føles sånn i blant.. Går jo også an å si at du har et veddemål med ei venninne om å bare spise lørdagsgodt eller noe sånt? Men eksemen var lurt. Bør man ikke holde seg unna i 6 måneder også, når man først tester sånt? ;)

 

Samboer er med på å selge apparater rundt i verden. Reiser rundt med dem, demonstrerer, installerer osv. Går også på en del kurs. Veldig internasjonalt miljø. I perioder er han en del i Norge (men likevel ikke hjemme) og i perioder er han bare over alt. Og i perioder er han på kontor i Oslo, så det varierer veldig. Akkurat nå har han en sånn reise-rundt-i-Norge periode.

 

Jeg er veldig flink i ukedagene, altså. Veldig motivert og streng etter jeg starta (for to uker siden, hehe). Samboer ELSKER godteri, kjøper masse av det i helgene, spiser INGENTING og så VIPS! er alt nede i magen min. Høhø, alt går i grisen. Så det der bekymrer meg litt. Må være flink å ikke ta tror jeg. Nesten lettere å ikke spise enn å spise litt for meg..Funker fint når han er bortreist da! Kjøper ikke selv :)

 

 

Riga blir knall! Og da blir det sikkert mye tusling rundt som hjelper på å veie opp for restaurant-maten! Følg ditt eget tips og vær ekstra flink nå i løpet av uka, og så har du litt å gå på i helga.

 

Shit, må løpe! Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å prøve å foreslå gåtur, men er ikke alltid jeg får napp. Også har jeg blitt litt flinkere til å si at jeg ikke skal ha kaffe selv, bare vil ha selskapet. Men det er noe med at fristelsen er jo der, det er ikke sånn at jeg spiser boller og kake fordi jeg blir nødet stort sett, det er fordi jeg har veldig lyst på og dårlig selvkontroll :P

 

Det er vanskelig å begrense seg! Eller, det er jo egentlig ikke det, når man bare tenker på det og kommer inn i det. Men så er det det å tenke på det da. Må tenke på det hele tiden. Heeeele tiden! Vil ha mer men skal ikke ha mer.. I morgen er det kake på kontoret igjen, og da har jeg store planer om å legge treningsøkta mi til akkurat da, sånn at jeg slipper å være her. Jeg synes det er veldig hyggelig med sånn sosialt egentlig, men jeg kjenner ikke så mange av dem som styrer med det, og de nøder så veldig på at man skal ta et stykke til hele tida. Og jeg blir så lei.. Har bedre av å trene uansett :)

 

Det var lett å gå ned sist! Denne gangen er det vanskelig, men satser på at det har løsna litt nå! Jeg håper litt på at det går litt sakte nedover nå på grunn av all styrketreninga, jeg kan ikke huske å ha vært så flink til å trene styrke på mange år, dette opplegget er skikkelig lettvint og morsomt å holde på med :) Jeg gleder meg til å handle klær igjen! Jeg nekter meg selv sjåpping før de klærne jeg alt har i skapet passer igjen! Men nå begynner det å bli litt krise, for den ene av de to buksene som passer begynner å bli farlig slitt mellom beina..

 

Det er vanskelig å holde motivasjonen oppe lenge, da er det viktig å ha skaffet seg gode vaner, sånn at man gjør mye riktig uten å tenke på det. Ikke stikke innom butikken bare fordi, ikke ta det ekstra stykket etter at du er mett. Spise sakte og nyte maten. Gå en ekstra tur om kvelden. Bære den tunge sekken på tur og ta en øl mindre på fest. Vi får det til!

 

Jeg har skikkelig reisefeber til Riga nå! Gleder meg voldsomt! Det er jo bare en liten helg, og jeg har ikke egentlig noe veldig mye planer, men har liksom visst at jeg skulle så lenge, og nå plutselig er det i morgen! Hurra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR TUR! Kos deg masse :D Deilig å komme seg litt bort!

 

Er helt enig at vi får det her til! Gjelder bare å bestemme seg, og for meg er det ti tusen ganger lettere bare jeg planlegger litt! Er jeg spontan er det så mye lettere å gjøre noe dumt, jeg merker det!

 

Når det er sagt kommer samboer hjem i helga og vi har ingen planer! Haha, skriker katastrofehelg med restaurantmåltider. MÅ VÆRE FLINK!

 

Fikk du trent i kaketida på jobb? God plan altså! Er slitsomt med folk som maser. Her er det noen som maser mye på de slanke.. Sier hele tiden at de må spise kake/godterier "for de er så slanke at de har bare godt av det". Ingen som har godt av det! Og jeg ser de blir litt såra. Helt håpløst! Jeg er heldigvis ikke noe glad i kaker, så pleier bare å si det! Sjokolade derimot.. Kan sikkert spise en kg uten problemer.. :unsure: Her gjelder det å aldri kjøpe inn mer enn kaloribudsjettet evt. tillater. Men har vært flink og ikke kjøpt noe siden jeg startet på dette for to uker siden. Blir garantert noe i helga som samboern kommer hjem, han kan ikke gå en helg uten godterier. Ikke at det er han som spiser mesteparten..!

 

Ha en fantastisk helg! Blir spennende med veiedager til uka! Og jo flinkere du er, jo fortere går det til klærne passer! Er i samme båt sjæl, ikke noe shopping her heller. Har mer enn nok fra før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deilig å komme seg bort! Fitbitduppeditten min har gått bananas for jeg har gått så mange skritt, men herregud som vi har spist. Har vært på tur bare med menn, så hvis den ene var mett var den andre sulten. Sånn blir det kalorier av! Jeg tok spa på søndag, det har jeg aldri gjort før, det var altså så deilig, det kjennes ut som at jeg aldri kan bli stressa igjen! :P

 

 

Men jeg fikk ikke veid meg i morres, jeg tror det må ha vært litt kaldt til vekta mi eller noe, jeg veide meg tre ganger og fikk tre forskjellige vekter, så jeg prøver meg igjen i morgen. Alle tre vektene var rundt der jeg var forrige uke, så det spørs om det ble stillstand på meg denne uka igjen.. Ikke så rart heller, som jeg har holdt på i helga.

 

Denne uka her er det også masse som skjer vettu, helt håpløst er dette! Onsdag kommer mamma på besøk, hun vil gjerne ut og spise - farlig. På fredag skal jeg på teater med min kjære, "detekteamet" i teaterkjellern til Oslo nye teater, tre retters middag og show. Jeg gleder meg som en unge, men det er klart at det ikke er slankemat da.. Og så på lørdag skal to av mine beste venninner feire burdsdagen sin, og jeg skal bake kake for dem. Dvs at først må jeg komme meg gjennom bakinga uten å spise hele deigen, og så må jeg ikke drikke for mye på festen, ikke spise for mye kake på festen, og ikke spise for mye mat på festen (de skal lage tapas). HVORDAN skal jeg få til dette? Det er ikke nok dager rundt til å være kalorifattig!

 

Hvordan gikk helga med kjæresten? Har du hatt det flott? :)

 

Og veiing i dag, hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Morsomt når fitbiten går bananas da! Haha, da føler man seg aktiv! :D Høres ut som en fin helg!

 

Jeg har et par uker sånn som deg nå jeg også! Er enten invitert bort på middag eller skal spise ute 4 HVERDAGER den uka her + 3 dager neste uke. Av de så er det flere som involverer vin/øl til maten også. Herre! Blir tøft!

 

Helgen var fin, men jeg ble kalt inn for å jobbe ekstra, så ble ikke så mye tid sammen som jeg håpet på. Slankemessig ble det ikke så bra, men bedre enn jeg fryktet! Fredag spiste vi en sunn middag før samboer kollapset på sofa. Da tok jeg selvfølgelig et dypdykk i sjokoladeskåla (i blant lurer jeg på om jeg saboterer for meg selv med vilje..), men styrte unna det andre godiset han hadde kjøpt inn. På lørdag jogget jeg til jobb (8 km), så det ble en ekstra økt! Samboer stakk ut med noen kompiser, så jeg møtte noen venninner. Drakk tre øl + en halv flaske hvitvin. Hvitvin er virkelig mer snill med kcal enn øl! Så ble ikke så verst! Gikk hjem fra byen og spiste ingenting, til tross for at jeg var veldig sulten! På søndag var det barnebursdag (barnet til ei venninne). Unnskyldte meg med at jeg "måtte spise på jobb for jeg var så sulten" og slapp unna kake og pølser! Det var for å spare kcal til kvelden. Samboer og jeg hadde avtalt å spise ute og det endte med INDISK. Tok vann til maten og takket nei til dessert og kaffe, men spiste VELDIG godt. Ooooog.. tømte resten av sjokoladeskåla utover kvelden. Såååå. Helgen ble kaloririk, men jeg gjorde en del gode valg (høhø, hvitvin?), og spiste veeeeldig lite utenom det nevnte. Har veiedag i morgen! Så får se skaden da. I kveld er det middag OG kake hjemme hos ei venninne. Hun har funnet på kakeoppskrift selv , er superstolt og det er egentlig hele grunnen til at hun inviterte til selskap. Så der blir det ikke mulig å snike seg unna. Mister selvfølgelig treningsøkta jeg pleier å ha på kvelden også, så det blir liksom dobbelt-tap sånn slankemessig!

 

Vekta mi kan også være ustabil, men er nok pga at gulvet er fliser. Veldig frustrerende i hvert fall! Skal du ta med litt tapas til tapaskvelden, eller lager de alt selv? Ellers kan du jo lage noen grønnsaksvarianter og fylle opp med dem! Min erfaring er om man klarer å knipe igjen på alkoholen, så går det som regel greit med det andre. Litt for mye alkohol og så slipper jeg alle hemninger! *sukk* Jeg tror du kan komme deg gjennom fint! Planlegg på forhånd og bestem deg! Det som er så kjipt med å gå ut og spise er at man kan velge det tilsynelatende sunneste på menyen, men så har kokken brukt masse olje i steking også blir det mye kalorier likevel! Helt umulig å vite! Syns restauranter burde vise næringsinnhold på rettene! Hadde hjulpet mye!

 

Da melder vi begge vekt i morgen da! Spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ikke noe snop i taxfreen da! Stolt av det! Kjøpte ca tusen pakker tyggis i stedet, det kommer alltid godt med :P

 

Argh, håpløst når det er sånn! Også er det jo bare teit å irritere seg over, for man må jo bare kose seg! Og det er ikke umulig å få til selvsagt! Det er bare å spise supersunn frokost og lunsj før man skal ut og spise, så årner det seg jo! Men det er så lett å bli opphengt i det og blåse det til et sånt kjempeproblem! Og jeg er dårlig til å velge det sunneste på restaurant, er jeg først ute og spiser så tar jeg alltid det jeg har mest lyst på, og aldri salat eller biff (for det lager jeg bedre selv).

 

Hvitvin i stedet for øl er lurt, bursdagsfesten er på den røde mølle på grønland, de har leid lokale av norbikers, så det går nok i øl på denne festen, men jeg skal klare å styre unna alkohol fram til lørdagen - det hjelper, for jeg er fæl til å ta meg et glass vin på kveldene sånn til kos. Jeg kan ikke drive å kose meg hele tida, ikke med mat ihvertfall, det er helt feil fokus fra min side!

 

Du er jammen flink til å trene du! Det må jo ha kjempeeffekt! Og tenk så godt kroppen har av all bevegelsen! :) Jeg skal komme meg på trening nå selv, jeg synes faktisk jeg begynner å se ganske tydelige muskler i låret, så jeg velger å tro at litt av grunnen til at vekta står såpass stille er all styrketreninga. Ikke for det, jeg går ikke ned noe rundt midjen heller, så det er ikke bare muskler på denna skrotten ;)

 

Jeg skal ikke lage noe tapas, men tenker at jeg spiser en god og sunn middag før jeg drar, sånn at jeg ikke spiser så mye av det i det heletatt, kommer til å være bare usunne greier (og jeg synes ikke de er så flink til å kokke), så jeg håper jeg skal klare å holde fingra av fatet. Er verre med kakene mine, jeg er sånn en kakemoms!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...