Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er også spent på vekta i morra! Festen på lørdag gikk selvsagt over stokk og stein, fikk alt for mye å drikke, og etter middagen klarte jeg selvsagt ikke holde meg unna mer øl. Som alltid. Men dansa og sto i hele natta, så fikk bevegd meg litt. Søndag ble tilbrakt horisontalt med dataspill og en flaske julebrus. Gubben diska opp med nachos, og det var det eneste jeg spiste hele dagen. Usunt som bare det selvsagt, men det er jo begrensa hvor mye kalorier man rekker å tylle nedpå i et måltid. Så vi får se! Jeg håper jeg har beholdt alt av fra forrige uke :)

 

Denne uka er også hektisk sosialt, men vi skal ha middagsbesøk hjemme hos oss, så da kan vi styre kalorinivået litt, og det hjelper!

 

Skal trene med en kompis igjen i dag, jeg gruer meg litt, det gikk så dårlig på fredag at det var nesten litt skummelt. Og nå i dag er det dagenderpå en skikkelig dagen derpå, og da er det alltid så tungt å trene! Jeg tror jeg må begynne å jogge meg en tur dagen derpå jeg, det gjorde jeg da jeg var yngre, det var helt grusomt selvsagt, men jeg fikk på en måte svetta ut litt og følte meg stort sett bedre etterpå. Jeg skal ikke feire jul hjemme i år, så det blir nok lite festing. Hjemme pleier jeg å gå ut en tur andre juledag, men i år blir det nok dårlig med det. Er positivt for slankinga da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ble 400 gram opp denne uken, jeg er litt skuffet, sånn i ærlighetens navn, jeg hadde håpet å skulle fortsette å gå ned. Mulig jeg nok en gang undervurderer kaloriinnholdet i alkohol. Etter jul må jeg nok begynne å telle kalorier igjen hvis jeg skal komme noen vei. Denne "bare vær flink" teknikken min funker dårlig :P

 

Jeg hadde en fryktelig tøff trening i går, jeg kan se at jeg er hoven i triceps, så jeg kan jo velge å tro at jeg holder litt ekstra vann for anledningen ;)

 

Hvordan gikk det med deg denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

100 gram ned her, men tror ikke det er helt reellt! Prøvde kjole på HM i helga og pleier å bruke 38, men nå var det traaaangt. De var utsolgt for størrelse 40, så fikk ikke prøvd den, men følte jeg minimum måtte ha 40. Aaaargh! Blitt lite registrering med julebord og div, men prøver å være flink. Lagde ovnsbakte grønnsaker i tomatsaus til middag i går, men gikk på en smell (var sååååå sulten da jeg endelig var hjemme kl 22.30) at jeg spiste aaaaalt for mye. Må bli flinkere til å gi meg selv en time out og gjøre noe annet mens jeg lar kroppen få tid til å registrere at den faktisk har spist!

 

Snopet, om du ser at du er hoven i musklene - ja da er det vel ingen tvil om at det er det som er forklaringen! Tenk hvor mye det faktisk skal være for at du SER en forskjell! Ta det helt med ro, Snopet, det jevner seg garantert ut til neste veiing :) Spesielt med tanke på at du har spist så lite i det siste, ingen grunn til å tro at du skal gå opp i vekt da!

 

Usikker på hvordan uka blir, jobber så mye så tror jeg må avlyse en del avtaler. Begynner å bli lei av følelsen av å aldri strekke til eller nå målene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjett å føle at man ikke strekker til.. Jeg har litt teori om at man bare kan lykkes maksimalt på to områder om ganga. Hvis man har mye å gjøre på jobb, og vil trene ved siden av - da blir det det man rekker og det går utover sosialliv, kjæreste, søvn, (hunder i mitt tilfelle) og evt andre hobbyer. Ikke sånn at man ikke får til i det heletatt, men sånn at man alltid henger bakpå og føler seg så smått mislykka. De som får til mer er i mitt hode kategorisert som overmennesker. Så da gjelder det å velge, hva er det som faktisk er viktigst for deg akkurat nå? Hvilke to områder i livet er det du har lyst til å bruke tida di på? Også på en måte bare ta konsekvensene av valget.

 

Leit med små klær! Jeg har ikke vært på klessjåpping på så lenge jeg kan huske. Det er deprimerende greier synes jeg.. Er ikke noe fin i klær heller synes jeg! Jeg ser meg i speilet i prøverommet og bare tenker søren heller, det er jo ikke sånn jeg skal se ut!

 

Nå begynner jeg å bli så spent på jula, skal jo ikke være hjemme, får ikke styre maten selv i det heletatt, da er det litt skummelt! Jeg bakte julekaker i går, var flink, bakte små porsjoner av krumkake, cookies og kokosmakroner, og spiste bare totalt fem i løpet av hele kvelden! Venninne som jeg bakte med tok med seg litt under halvparten, jeg har en kakeboks i sekken som pappa skal få i julegave i dag, en kakeboks på benken hjemme som skal til søstern min i helga, og resten skal være med meg til svigers i jula. Det skal jeg forhåpentligvis overleve! Er utrolig nok ikke så veldig snoklete for tida. Holder fast ved det inni hodet og prøver å ikke forspise meg når jeg ikke har lyst på ;)

 

Har du tenkt på å putte litt mer proteiner i kosten for å kanskje bli mettere? Grønnsaker fyller jo opp helt nydelig, men det varer ikke så lenge desverre, det er litt problematisk :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLÆÆÆH! Jeg har jo lyst til å rekke ALT, er derfor jeg setter meg selv i denne situasjonen! MÅ bli litt bedre på å fokusere, kjenner jeg. Når man jobber mange timer blir det perioder hvor man er litt mindre produktiv, og det er liksom de jeg kjenner så mye på. Skjønner det er normalt, men det blir bare feil! :angry:

 

Selvfølgelig er du fin i klær, gjelder bare å finne de rette klærne! :) Trengte egentlig ny kjole, var derfor jeg var ute og prøvde, men nå blir det med det gamle. Får bare være, rett og slett! Kjolen jeg hadde på meg på julebordet kjøpte jeg da jeg var 14 (!) år! Er mye stretch, så den holder seg fin i fasongen egentlig uansett. Men man blir jo litt lei da, når man føler man bruker noe hele tiden. Men! Bærekraftig i hvert fall! :)

 

Jul er jul, tenker jeg da, grenser for hvor mye mat man får styrt og hvor forskjellig det blir? Eller har dere kanskje helt andre tradisjoner på hver deres kant? Om svigers er superspreke hjelper det nok med all aktiviteten :D INSANE CREDS FOR FLINKHET OG KAKEBAKING! :D Fantastisk :D

 

Gruer meg ikke så mye for jula, skal jobbe en del og blir bare noen få dager hjemme. Er ikke særlig glad i julemat, så der klarer jeg å styre meg. Og ingen i familien er noe glad i kaker. Pleier ofte ikke ha noe søtt på julaften i det hele tatt. Første juledag så skal jeg et sted hvor det står mye sjoko fremme. Men da er det opp til meg selv å være flink! :D Er inaktiviteten som blir det største problemet, tror jeg. Når vi ser hverandre så sjelden blir det fort til at vi er inne og skravler.. Men det skal vel gå! Blir fort hverdag igjen, selv om det kanskje blir litt mer alkohol i jula enn ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo! Sikkert lurt med mer proteiner, men har ikke lyst på! Og er bare at det er så texas mye å gjøre at jeg overspiste. Lunsj kl 11.30, og så inne bak døra først 22.30 og SÅ lage MAT. Fornøyd med meg selv at det ikke bare ble spagetti ;) Uansett hvor mye proteiner jeg spiser tror jeg ikke at jeg holder meg mett i nærmere 12 timer, altså. Dessuten prøver jeg være miljøbevisst og spise så lite kjøtt som mulig. Får i meg en del kikerter og linser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg leste litt gjennom traaden deres, saa flinke dere er til aa motivere hverandre videre! Jeg bare lurer paa Frukt86, stemmer det at du spiser 1300 kcal. Jeg veier det samme som deg da du starter, like hoy men har blitt satt paa 1600 kcal. Men jeg gaar jo ikke ned noe serlig. *Ps, skriver paa engelsk tastatur uten sporsmaalstegn ;)

Paa forhaan takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2910!

Jeg ble satt på 1300 kcal, men det spørs nok på hverdagsaktiviteten din. Jeg har veldig stillesittende arbeid og jobber mye. Trener en del, men det kompenserer ikke for en aktiv jobb altså!

Jeg bruker LifeSum-appen, da jeg ikke er betalende medlem hos GR. Nå skal jeg kun ha 1200 kcal i følge den. Går ned når jeg ligger på det, men skal innrømme at det er vanskelig og ofte går jeg over. Man må være flink og disiplinert og så går det!

 

Men vær tålmodig. Hvor lenge har du ligget på 1600 kcal? Noen ganger kan det ta 2-3 uker før det syns på vekta. Viktig å registrere så du er bombesikker på at det ikke sniker seg inn noe mer. Skal ikke mange munfullene ekstra til før det sniker seg på et par ekstra hundre kalorier og vektnedgangen blir betraktelig mindre! Bare sleng deg på her om du vil være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh shitt, nei du holder deg ikke mett i tolv timer av litt proteiner! Fikk ikke med meg at det var så lang tid :P Så flott at du klarer å holde miljøbevisstfokus midt oppi alt! Jeg har sklidd ut på tunfisk, cottage cheese og skyr når jeg må ha noe kjapt og mettende. Er så matlei at jeg ikke orker å styre med å lage noe mat. Burde helt klart heller ta en linsegryte! Tar ikke så lang tid å lage det heller forsåvidt..

 

Julekakelageret har på mystisk vis blitt mindre i løpet av de sistedagene, men nå er boksen trygt i bunnen av sekken, så det blir ikke mer svinn før jeg kommer til søster i kveld ihvertfall :) Det blir pepperkakebaking i helga, da er det også alltid mye svinn, men har skal lage en liten porsjon, som skal deles på to husholdninger, så satser på at det står til i år og :) I jula i fjor gikk jeg faktisk ned i vekt!

 

Prøv å få familien til å ta skravlerundene ute på spasertur! Er det en mulighet tror du? Jeg synes det er veldig deilig å gå og skravle ihvertfall, men hvis de man vil ha med ikke vil så blir det veldig fort veldig tiltak.

 

Det er sant at hverdagen kommer fort igjen, det er så mange som skal besøkes, mye som skal spises og alt styr, også er det bare en uke før jeg begynner på jobb igjen egentlig, så er vel ikke noen grunn til å stresse med det. Og synd å plages av maten, jeg burde bare spise den og nyte den, eller la være og føle meg flink. Spiser jeg med dårlig samvittighet så er det bare dobbelt tap! Skulle ønske jeg ikke likte julemat heller.. Jeg får prøve å utnytte matleiheta mi litt og spise saaakte. Det burde hjelpe!

 

Og du rekker ikke alt! Ta på deg de strenge buksene og se på hva du vil få til, så klapper du deg på skuldern for det du får til og JUBLER over alt det du rekker utenom! Det er bonus! Er det jobben som er det viktigste og tar tid en stund, så må noe annet prioriteres ned! Sånn er det bare! Ellers ender du med å drive deg sjøl til beinet og bare ende med å føle deg nedstemt og utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin ferie, Snopet!

 

jeg melder vekt i morgen! Spiste salat til middag i går, men føler meg stinn. Har vært frokost/lunsj på café begge dager i helga. Ikke bra! Har sklidd ut de siste dagene, har ikke registrert! Minimalt med trening har det også blitt, men gått på de hardeste timene når jeg har gått. Er så mye å ordne før jul, blir gaaal!

 

GOD JUL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg leste litt gjennom traaden deres, saa flinke dere er til aa motivere hverandre videre! Jeg bare lurer paa Frukt86, stemmer det at du spiser 1300 kcal. Jeg veier det samme som deg da du starter, like hoy men har blitt satt paa 1600 kcal. Men jeg gaar jo ikke ned noe serlig. *Ps, skriver paa engelsk tastatur uten sporsmaalstegn ;)/>

Paa forhaan takk :)/>

 

 

Heisann:) Bladde litt gjennom tråden deres! virkelig bra motiveringsfaktor på gang, ja! :)

Flinke jenter som holder sammen!

 

Jeg bare stusset litt på 1200 kcal, det høres liite ut.. Spesielt når du trener så mye.

jeg går på Grete Roede-kurs nå, begynte først med et nettkurs i høst, og gikk så over på et vanlig standardkurs. Og det er ingen der som "får lov" til å spise mindre enn 1300. :/ Og jeg ser også at vi som er unge (jeg er 28, sannsynligvis som deg hvis du er født i 86?) får gjerne spise litt mer enn de over 50 :P Hehe

 

selv har jeg vært heldig og gått ned jevnt og trutt i høst, har da ligget på 1600 kcal per uke (har ofte bikket opp i 1700 også), og da trener jeg en del, men allikevel mye mindre enn deg, og jeg har også ganske stillesittende dager på lesesalen. Men jeg veier mer da, så det har sikkert en del å si. Mer å ta fra :P

 

Men det hørtes allikevel så lite ut, for du trenger jo energi! Spesielt når du trener!

Har du prøvd Roede-klubben Gull, som regner ut inntaket osv for deg? Kan anbefale det!

Ikke meninga å "blande seg", men tror (og har hørt det fra kursleder) at det er mange som kan spise mer enn de tror, og kanskje gå ned mer, til og med.. fordi kroppen år går i sparebluss om den ikke får i seg nok.

Når jeg ikke gikk ned en uke nå før jul, så spurte kurslederen min: Har du spist for lite denne uka? Og da gikk det opp for meg at det sannsynligvis var det som var problemet. det skal ikke være nødvendig å være sulten sånn egentlig..

Nå føler jeg at jeg blander meg veldig, men mener bare å dele "tipsene" videre altså! ;) LYKKE TIL!!

 

Er forresten helt enig med deg, Frukt86, i at det er lurt å registrere ALT, jeg har fått best resultater de ukene jeg har giddet å gjøre det.

 

Ønsker dere en god jul, titter gjerne innom her igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BreakFree!

Takk for god råd! Setter stor pris på det! :D

Jeg har ikke prøvd Gullmedlemskap, jeg har betalt for LifeSum-appen og bruker den flittig (eller, alt sklei ut på fredag, så har ikke brukt den siden det..). Men jeg har registrert i Roede gratis, og fikk 1300 da jeg startet da også! Selv om jeg trener mye så jevner det ikke ut for en høyere hverdagsaktivitet, tror jeg. Har pulsklokke, så vet hva jeg forbrenner på trening (i den grad jeg kan stole på den da). Men jeg går fint ned på 1200-1300 kcal, er ikke det. Dessuten er jeg veldig liten av vekst (1.64m). Er bare vanskelig å ligge innafor i helgene når det er mye som skjer. Skal ikke så mye til før en får i seg de mengdene. Jeg er veldig glad i mat, og spiser meg nok for mett - dessverre. Jobber fortsatt med den biten. Flinkere til hverdags når jeg er hjemme alene enn når jeg skal spise god mat med samboer for eksempel.. Men føler meg ikke sliten da, i hvert fall ikke på noen annen måte enn at det bare er å ta seg sammen.

 

Nå har jeg hovedsakelig gått opp i vekt fordi jeg spiser for mye. Kan spise myyyye mat liksom, føler meg bunnløs i blant. Derfor stoler jeg heller ikke på metthetsfølelsen min og tenker at det kan være derfor jeg er sulten også.

 

Men, jeg kan se litt på rådene dine etter nyttår. Nå har jeg nok med å bare holde hodet over vann. Skjer så utrolig mye på jobb, og jula skal man jo rekke over familie og venner også. Puh! Gleder meg litt til hverdag allerede!

 

Heng deg på her da vel, hyggelig med flere folk! :D

 

Jeg hoppet på vekta i dag: Ned 400 gram! Litt usikker på om det stemmer, for vekta var litt ustabil i dag. Først viste den ned 2,2 kg (som overhodet ikke er reelt), og så 400 gram flere ganger på rad. Men får ta tak i dette også på nyåret. Vekta på treningsstudio som jeg kontrollveide meg på i blant er borte. Får håpe de får inn en ny etter hvert, så kan jeg heller kontrollere der i blant.

 

God jul! Jeg må selvfølgelig handle de siste julegavene i dag. ALLTID for sent ute. ALLTID.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god jul! :)

 

Ja, jeg slenger meg gjerne med. Jeg merker at jeg trenger noen å skrive med for å holde fokus. Så tusen takk for det! :)

 

Jula er en ufattelig vanskelig tid å prøve å slanke seg. Jeg gidder rett og slett ikke ta den kampen. Setter ting litt på vent og tenker at om noen få dager er det ikke sånn "spisefest" lenger. Prøver å holde igjen LITT på kaloriene, men ligger selvfølgelig milevis over det jeg egentlig "burde" spise. Føler meg såpass dritt når jeg stapper i meg hele dagen at det i seg selv er litt "preventivt". Prøver å ta litt frukt osv innimellom, jeg liker det egentlig mye bedre enn kaker. Greit å kjenne litt på det også. Gleder meg faktisk masse til å trene ordentlig igjen etter jul! Har ikke tilgang på treningssenter nå i jula. Prøver å gå en del turer. Men i dag hælte jeg ikke ut i 17 minus... Huff og fy! Tenker det blir litt innetrening i morgen heller. :)

 

Hvordan går det med deg, Frukt86, og dere andre som skriver her? :)

 

Sender masse positive tanker :) Håper dere føler dere mindre som en julegris enn jeg gjør akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Nå er jeg tilbake fra min nydleige, deilige juleferie!

Jeg har på et eller annet magisk vis bare gått opp 300 gram i jula! Det er sikkert bare muskelsvinn ;) Neida, jeg er ganske fornøyd egentlig! Ferien har bestått av sene og lange frokoster med litervis med kaffe, og så mer eller mindre faste (kun avbrutt av klementiner i tonnevis) fram til store og lange middager. Det har vært absolutt null godis, og ganske lite småkaker, så da ble det relativt karbofritt for min del, og går det ganske greit. Jeg har stort sett vært så mett at det har vært smertefullt etter middagene, klarer ikke begrense meg så godt når man sender rundt maten så mange ganger!

 

Det har vært ekstremt kaldt hos svigers, så jeg har sluppet unna de obligatoriske skiturene, men hundene skal jo ha sitt, så vi har vært ute og gått kanskje halvannnen time tilsammen hver dag. Alt i alt er jeg ganske greit fornøyd!

 

Nå er jeg tilbake i Oslo, det viser seg at jobben min har veldig romslige arbeidsdager i romjula, fant jeg ut etter at jeg møtte opp her klokka ni i dag som den eneste på hele campus.. Det er ganske så stille her på denne tida av året uansett, så jeg er her mest fordi jeg skal innom og trene på styrkerommet, resten kan jeg helt utmerket gjøre hjemmefra, og det er det jeg har tenkt til å gjøre de to neste dagene og :)

 

I dag har jeg begynt å registrere matinntaket igjen! Jeg skal benytte denne matleiheten min til å ta slankeprosjektet seriøst igjen. Jeg er litt mentalt på flyttefot, så jeg har fått med samboer på prosjekt "spise opp alt som ikke er hermetikk" fra kjøkkenskapene. Det høres kanskje ikke så lurt ut, men i og med at det stort sett er bønner, linser, grovt mel og merkelige ting kjøpt på jallabutikkene, så tror jeg at det kan være en god plan. Jeg har ikke tenkt til å dra med meg masse tørrvarer på flyttelasset mitt! Så da er det bare å planlegge middagene etter hva vi har i skapet. Og planalagte middager er lurt, for da er jeg bare på butikken en gang i uka, og da er det mindre sjans for mine usunne spontankjøp...

 

Fortell litt om deg selv da, BreakFree! Hvor mye skal du ned og slik?

 

Hvordan gikk jula for dere? Jeg fikk ikke en eneste pakke med sjokolade! Hurra for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Snopet! Og gratulerer med så godt som stillstand! :D Jeg veier meg i morgen, men tror nok jeg har gått opp en del. Har vært stappa fra morgen til kveld. Har vært skikkelig spisepress! Måtte løsne beltet flere hakk etter middag på julaften! Puh!

 

Flink du er som kommer deg på jobb for å trene da! Her er det faktisk full fres! Trodde jeg skulle være alene på jobb, men er masse folk her. Litt deilig å ikke føle seg som Viggo Venneløs, men får egentlig gjort mer når det er færre folk her. Jaja, i-lands problemer!

 

Men jeg skjønte ikke helt dette med "mentalt på flyttefot" og flyttelass. Skal du flytte eller bare tenker dere på det? Og så gjør dere dere klare likevel? Impressive!

 

Var nok like stappa julegris som deg, BreakFree! Haha!

 

Nå er det bare å overleve nyttårsaften + 1. nyttårsdag og så blir det vel snart hverdag igjen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke slankere, er meget inponert over dere.

 

Jeg selv har godt ned ca 15 kg til nå, på langt sikt.

Har godt på 2 kurs, men har ikke råd akkurat nå til ett nytt. Håper veldig snart.

Jeg sitter nå mange 100 meter over Spania på vei hjem fra ferie.

 

Da jeg sitter å tenker på alt jeg har stappet i meg på ferie, å har ekstremt dårlig samvittighet over det.

 

Men jeg skal klare mitt mål en dag ja , håper jeg hvertfall.

Jeg har vel meny 3 jeg . 1600-1800 tror jeg det er.

 

Satt å leste om hvor flinke dere er å håper jeg kan slenge meg inn her, gruppa jeg var på datt litt ut etterhvert.

 

Jeg trenger et realt tupp i rompa og spark i hodet, for å komme på rett vei i gjenn.

Noen råd.???

Har liksom mistet litt gnist å alt

Ønsker alle sporty godt nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mellom!

Sleng deg på her, bare hyggelig med flere! :)

 

Er litt vanskelig med tapt motivasjon, er nok bare en selv som kan styre det. For meg er alfa og omega å ikke ha godteri/usunne ting i hus, for da går det i grisen (meg) (dessverre). Og får jeg veldig lyst til å sprekke så hjelper det å ha noe alternativt søtt (lagde is av fun light og vann en periode, eller ha frukt o.l. tilgjengelig). Og så må en spørre seg selv da: er det denne sjokoladen som betyr mest, eller en sunn og frisk kropp som jeg kan være stolt av?

 

Jeg hoppa på vekta i dag! Den var svært ustabil, var alt fra nedi 59 kilo til 68 kilo! Fant til slutt en plass den var stabil uavhengig av hvor jeg stod på vekta og hvor mange ganger jeg gikk på - dommen ble 65.5, dvs 3.3 kg mer enn for en uke siden. Jeg tror ikke jeg har gått opp så mye på en uke, men det får bli det nye utgangstallet mitt. Mulig jeg heller får veie meg på studio en gang i måneden eller noe sånt, så det blir riktig. Blir så mye usikkerhet når vekta endres så mye fra gang til gang.

 

Uansett, jeg er sikker på at jeg har gått opp, den siste uka har innebært mye mindre trim enn vanlig og mye mere mat (og hørte at pinnekjøtt har mellom 700-800 kcal per 100 g?). Nyttårsaften blir tapas og fest med venner. Jeg har kjøpt vin (som i hvert fall er bedre enn øl). Jobber fredag, men reiser kanskje bort i helga. Uansett blir det fullt fokus fra mandag, forhåpentligvis før :)

 

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Følte meg ikke så veldig flink på jobb egentlig, lalla rundt et par timer før jeg fant ut at jeg like gjerne kunne dra hjem. I dag fikk jeg beskjed om at jeg var bakvakt, noe som betyr at det virkelig ikke er meninga at jeg skal være på jobb, så da er jo det greit. Var veldig fornøyd med treninga da! Som vanlig når det har vært en uke uten styrke følte jeg meg veldig sterk, og det er alltid digg. I tillegg var det helt tomt, jeg måtte slå på lyset i jentegarderoben, så tomt var det! Da føler man seg sprek da! Jeg er så støl i dag at jeg nesten ikke kommer meg ut av sofaen..

 

Kontrakta på min nåværende jobb går ut 1. februar, og alle jobbene jeg har søkt er utenfor Oslo, der jeg bor nå. Den jeg har mest lyst på er faktisk i Bodø (det er langt det!!) Selv hvis det ikke blir flytting fra byen trives jeg ikke her vi bor nå, så flyttes skal det uansett. Jeg driver og går gjennom alt jeg eier og kvitter meg med ting jeg ikke bruker. Har en diger eske som skal leveres på en gjenbruksbutikk, klær jeg ikke bruker går til Uff, og før jul leverte jeg to bæreposer med utstyr som hundene ikke bruker lenger til gode formål. Det er skikkelig deilig å rydde opp! Inkludert i matskapet :) Kan jo ikke KASTE mat, så da må det spises før jeg drar!

 

Høres ut som at du har en klar plan til nyttårs, Frukt, jeg har også kjøpt vin, men vi veit jo begge hvordan det kommer til å gå.. Nyttårs er bare en gang i året da, dagene rundt har så langt vært ypperlige!

 

Velkommen, Mellom! Jeg er enig med Frukt, motivasjonen må du stå for selv. Finn noe du liker/synes er ålreit, også bare gjør du det. Jeg synes ikke det er noe moro å dra på trening, av og til er det digg etterpå, stort sett er det bare slitsomt. Jeg prøver bare å se på det som en del av hverdagen som jeg må gjennom, så gjør jeg det selv om jeg ikke har lyst. Det er mye vi gjør jevnlig som ikke er noe moro! Støvsuge, bruke tanntråd, gå med hundene når det regner, sitte i bilkø, det må liksom bare gjøres, og sånn er det med trening og. Bare sett deg en plan og følg den, selv når det er slitsomt og drit og du ikke er det minste interessert og tenker "føkk it, jeg kler egentlig ganske godt å være tjukkass" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nyttår alle sammen! :) Hyggelig å lese her!

 

Frukt86: Jeg har også gått opp i jula! Målet mitt var å holde vekta, og det er jo litt kjipt å ikke ha klart det... Samtidig tenker jeg at det går greit. Det KJIPE med det er at jeg faktisk går på Grete Roede-kurs nå og må veie meg foran kursleder neste onsdag. Har derfor veldig lyst til å klare å ta av litt før den tid. Har 6 dager på meg.. Hmm..... Men kommer ikke til å ta noe sånn suppekur eller noe.. Bare kjører på med registrering og sunne måltider, og litt trening.

Kjenner det er vanskelig å skulle starte "på ny frisk" midt i uka, spesielt dagen etter nyttår, med hangover og hele pakka. Får tenke mer på det i morgen ;)

Er også enig i at du fortjener en ny vekt! Selv kjøpte jeg en på Clas Ohlson i høst for 200 kr og det er jeg VELDIG glad jeg gjorde! Hadde ustabil vekt uten digital-greie selv i flere år, og den var ikke så motiverende! Du fortjener det! Bruker du målbånd også?

 

Mellom: Tar meg den frihet og ønske deg velkommen, selv om jeg er helt ny her selv!

Til deg og ALLE andre med dårlig samvittighet for det vi har spist i jula, sjekk ut denne artikkelen:

 

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/shapeup/article1496580.ece

 

Det hjalp meg! :D

 

 

Snopet: Hei på deg! Spennende med endringer i livet! Nå "kjenner" jo ikke jeg deg fra før, men skal bli spennende å se hvor du ender osv! :) Deilig å ta en ordentlig opprydning hjemme. Har planlagt å gjøre akkurat det samme nå i helga, gå gjennom skuffer og rydde i skap, ta en Ikea-tur og sende litt klær til UFF.

 

Ok, litt om meg. Jeg er 28 år, student og jobber som lærer i tillegg. Går nå på mitt andre Grete Roede-kurs (begynte på første i oktober, og fortsatte på et nytt etter et par ukers pause, i november). Det kurset jeg går på nå skal ha fire møter nå fra starten av januar.

 

I høst har jeg gått ned 8,1 kg, men så har jeg gått opp igjen ca. 1,5 kg i jula (minst).

Jeg ligger nå på ca. 86,5 kg, og det er altså 85 jeg lå på den dagen jeg dro hjem på juleferie.

 

Mitt neste delmål er 83 kg. Jeg tar litt av gangen og har ikke ett spesielt tall jeg sikler etter.

 

Jeg er heldig med hvordan kroppen er bygd, har sterke bein, og "fettet" ligger først og fremst på bein og rumpe. Men det var da det også begynte å legge seg på magen og armer at jeg fant ut at jeg måtte prøve å snu utviklingen. Følte meg rett og slett ikke bra. Jeg er fremdeles INGEN sylfide, og magen er ikke flat!!! men jeg føler meg uansett mye bedre enn for bare noen måneder siden. (Sånn egentlig. Men nå etter denne jula føler jeg meg fremdeles litt som en liten gris av noe slag) :D/> :D/>

 

Jeg har valgt å IKKE registerere min nye "etter jula-vekt" inne på Grete Roede-sidene ennå. Jeg SKAL nemlig ha bort igjen de 1,5 kiloene før jeg får "premiere" meg selv med å registrere lavere vekt igjen...

 

Min taktikk for vektnedgang framover:

Jeg stoler fullt og helt på matematikken, at det er antall kalorier du putter i deg som har noe å si. Er også veldig opptatt av å sette sammen et næringsrikt kosthold som gir kroppen min vitaminer og alt den trenger. Jeg liker godt kostholds-score-funksjonen som du får ved å ha gullmedlemsskap. Det er interessant å følge med på hvordan sammensetningen av mat rett og slett er bra for deg. Har lært mye av det!

 

Jeg startet igjen å trene i høst etter å ha vært veldig fra og til de siste årene.. Så nå går jeg på treningssenter. Det varierer hvor mye jeg trener fra uke til uke, det kan være alt fra 1 til 4-5 økter helt ut fra hvor busy jeg er. Men prøver i gjennomsnitt å ha ca. tre økter med trening i uka, og i tillegg gjerne få gått en tur en dag. Men dagene og ukene flyr. Alltid!

Gleder meg nå veldig til å komme hjem der jeg bor og begynne igjen på treningssenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om det jeg ikke gikk opp i jula kom snikende etter meg på nyttårsaften og første dag. Det gamle året ble jammen feiret ut med en skikkelig fest altså! Det vil selvsagt som alltid si at det nye året ble ønsket velkommen omtrent fra doskåla. Haha! Neida! Jeg klarte å trykke i meg i går og! Sambo snek seg ut en tur og kom hjem med en bærepose full av pasta (av alle ting, vi har jo skuffene fulle fra før), ostepop, søte kjeks og cola. Heldigvis for meg er jeg ikke så glad i kjeks. Men resten gikk selvsagt i grisen (meg).

 

Nå sitter jeg på jobb igjen, det var bare så vidt jeg klarte å kreke meg ut av senga i morres, jeg er fremdeles absolutt ikke våken. Haff altså. Hardt liv!

 

Jeg prøver liksom å glede meg over å komme tilbake til hverdagen igjen. Jeg VEIT at det blir godt å komme inn i gode matvaner igjen, komme seg i seng før midnatt og sykle til jobben og gå turer med hundene og alt det der. Men jeg har ikke lyst. Jeg har bare lyst til å late som jeg er syk og sitte i sofaen og spille data og drikke cola hele dagen! Vil ikke være flink..

 

Breakfree: Høres ut som at du er i en skikkelig god flyt! Håper det smitter over på enkelte andre her (->meg, som fremdeles er en kilo tyngre enn jeg var da jeg begynte slankinga mi i august). Jeg er helt enig med deg i troen på matematikken! Det er jo faktisk så enkelt! Det er klart, at det er jo ikke det, genetikk, bakterieflora i fordøyelsessystemet, muskelmasse, blablabla. Men det å tenke at det er er så enkelt tar på en måte bort noe av mystikken i det hele. Også er det jo dette med å tenke at man skal spise sunn mat som er bra for seg selv, både med tanke på næring og energi :) Hvor høy er du? Langt igjen til endelig vektmål?

 

Er det noen som har nyttårsforsetter? Som ikke handler om slanking?

Jeg synes nyttårsforsetter er moro, og i år har jeg et som jeg er ganske fornøyd med, og faktisk har tenkt til å holde: Jeg skal gi litt faen. Akkurat som det står i avisene, det skal jeg gjøre. Jeg skal gi meg selv slækk og være fornøyd med det jeg får til og gi litt faen i alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTTÅR! :D

 

Snopet: Shit, kan samboeren din også bare flytte sånn kjapt til Bodø om du får den jobben og tar den? Eller må dere bo fra hverandre litt da? Det er liksom det når man er to, man må jo ta hensyn og sånt. Blæh! Jeg har egentlig mulighet til å jobbe et år i utlandet, slags utveksling, og det oppfordres sterkt til det, men er jo litt kjipt om jeg må dra fra samboer et år liksom. Har jo ikke lyst til det heller.. Men hadde vært kult da! Blir uansett ikke aktuelt i år.

 

Tips til å kvitte seg med ting: Selg på finn! Folk kjøper alt mulig rart! Veldig ålreit å få litt penger for det man ikke bruker lenger også! :)

 

Vekta jeg har er egentlig dyyyr og ikke så gammel, men tror problemet er leiligheten. Vi bare leier, og gulvet er skjeeeevt. Så er nok derfor den er så utstabil, tror jeg! Tror ikke det hjelper med ny vekt?

 

BreakFree: Mirakler skjer på kort tid, så 6 dager hjelper nok til å bøte på skaden ;) Husk at det er mye salt mat som man har spist også, hjelper å få noen dager med vanlig kost!

 

Måler midjen, men rakk ikke nå sist før jobb! :)

 

Enig i strategien din med kalorier inn vs kalorier ut, selv om jeg skulle ønske det ikke alltid var sånn! Det tar litt tid, men vi kommer oss jo nedover på vekta, viktig å huske på det! :)

 

Alltid kjipt å komme inn i gamle vaner etter fri, Snopet, men det går fort over. Heldigvis! Jeg har aldri nyttårsforsetter, så har egentlig ikke det. Men leker med tanken at jeg skal bli flinkere til å trene styrke, sånn som deg, Snopet, men da må jeg nesten få litt hjelp.. Har ingen jeg kjenner som driver med ordentlig styrke, så da må jeg kjøpe noen PT-timer eller noe sånt, og det har jeg egentlig ikke råd til. Kontoen ble skrapa i jula (for stooor familie), og 2 uker til lønning! BLÆH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil trene styrke: http://stronglifts.com/ Det er det programmet jeg bruker.

Les om øvelsene, se på youtubevideoer, og prøv på treningssenteret med stang uten vekter. Hvis det står noen ved apparatene som ser sterke ut kan du spørre dem om de gidder se på teknikken din og gi deg noen tips. Min erfaring er at folk som trener styrke ELSKER å snakke om det, gi tips, og generelt briefe med kunnskapen. Jeg trener stort sett alene, er ingen hindring!

 

Sambo har ganske god mulighet til å flytte, han tar et årsstudium nå som er ferdig til sommern (også kjent som mai sikkert, Blindernåret er kort..) Og kan flytte etter det, jeg aner ikke når oppstart i jobben er (hvis jeg får den), men er innstilt på at jeg flytter i forveien. Han er selvstendig næringsdrivende ved siden av studiet, og jobber hjemmefra, så arbeidsgiveren hans er ganske grei :P

 

Det er viktig å ta hensyn til samboer oppi alt sammen, men samtidig så tenker jeg litt at hvis det er meninga man skal være sammen RESTEN AV LIVET (store bokstaver fordi det er dritskummelt), så burde forholdet overleve litt avstand. Og hvis man får en stor mulighet, om det er at det er spennende, lurt for karriæren, whatever, noe man har skikkelig lyst til å gjøre, så må man jo bare vurdere begge to. Kan han leve med at jeg flytter etter drømmejobben hvis den dukker opp? Eller motsatt, kan jeg leve med å si nei til drømmejobben fordi kjæresten ikke kan/vil flytte? I vårt tilfelle er valget desverre ganske enkelt - det er omtrent umulig å få jobb i Oslo, så flytte må jeg uansett. Kan sikkert finne noe nærmere enn Bodø, men avstand blir det uansett, så da kan jeg like gjerne gå etter det beste, selv om det er langt, tenker jeg da.

 

Finn er flott til litt ordentlige ting, men sånt småtteri som gammel julepynt, dataspill og DVDer, tror du folk kjøper det? Hadde vært ålreit å slippe å drasse med seg til gjenbruksbutikken egentlig. Latskap lenge leve! Jeg er skikkelig fornøyd med klesskapet mitt da, har en veldig effektiv ryddeteknikk der, legger alle klærne i en hylle, og det jeg har brukt legger jeg tilbake i en annen. Tilslutt står jeg igjen med en liten bunke klær som jeg av forskjellige grunner ikke har brukt, og står mellom valget å gi bort, eller bruke for en dag. Og når jeg har unskyldninger til hvorfor jeg ikke skal bruke akkurat den skjorta i dag, da veit jeg jo egentlig at det ikke er noe å lure på om den skal beholdes eller ikke.. Er digg, og koster lite innsats :)

 

Med skjevt gulv hjelper nok ikke ny vekt nei, så irriterende da, spes hvis du har en dårlig dag, tvinges til å gå og sjekke mange ganger liksom :P "Nope, fremdeles gått opp i vekt ja."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...