Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det veiing! 75,7 endte jeg på, dvs 200 gram opp.

Jeg vil selvsagt aller helst rase ned en kilo i uka, men jeg kan vel ikke klage for mye.

 

Jeg møtte en kompis på treningsrommet på jobb i går, og nevnte dette så vidt for ham, han har mer peiling på styrketrening enn slanking selvsagt, men han mente at jeg skulle være skikkelig stolt av egen styrkeinnsats hvis jeg klarte å holde vekta samtidig som jeg slanka meg, for det kunne nok helt fint være vektløftinga som gjorde. Var visst ikke så uvanlig at folk gikk opp en del de første ukene de trente styrke.

 

Nå har det riktignok vært en del mer enn et par uker siden jeg begynte å trene styrke, så jeg veit nå ikke. Jeg kan uansett ikke gjøre annet å fortsette å spise bra og trene som jeg gjør. Blir ikke noe slankere av å slutte å trene vaffal! :)

 

Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snopet! Kjempebra å ikke kjøpe noe i taxfreen! KLAPP PÅ SKULDRA! Man må berømme seg selv for ALT en gjør annerledes i positiv retning! Det er jo tross alt på vei til å bli en NY VANE! :D

 

Skal vi se, skal prøve svare på begge innleggene dine, men blir kanskje litt rotete.

 

Alle vil jo rase ned i vekt, men er jo ekstra vanskelig når du har vært på tur. Og det er nok også sant med styrketrening! Hør på kameraten din som har peiling! :) Jeg kan ikke så mye, men vet at muskler veier mer enn fett. Og av egen erfaring vet jeg at man blir fort veldig mye sterkere når begynner med styrketrening! Skal jo ikke mange ukene til før man nesten dobler vekta, og det MÅ jo bety mye muskelvekt! Mål deg litt flere områder og pass på at du måler SAMME sted hver gang - du ser nok fremgang etter hvert!

 

Det er noen småting med treninga da. Om en kun fokuserer på å gå ned i vekt, men blir skikkelig sulten av å trene - da kan det hende at det ikke lønner seg. For maten er det som gir mest utslag. Men det er selvsagt utrolig bra for kroppen og hjertet, og motvirker både hjerte- og karsykdommer og diabetes på langt sikt. Så veldig sunt med andre ord, men ikke nødvendigvis direkte slankende.

 

Ja, jeg trener mye, det er liksom det jeg har kontroll på! Sitter jo stille hele dagen på jobb og tror det er veldig viktig å få rørt seg. Så jeg prøver å komme meg en tur på treningsstudio hver dag, men ofte blir det 1-2 hviledager pga hektiske helger. Jeg har ikke prøvd skritteller, men er 100 % sikker på at jeg er milevis unna 10 000 skritt på en vanlig dag. Sommeren og våren går bra, for jeg sykler som transport! Uansett hva jeg skal, så tar jeg sykkelen, ikke kollektiv. Men nå begynner det å bli kaldere, og når det blir glatt går jeg over til buss/bane. Da synker hverdagsaktiviteten betraktelig, og jeg må som regel guffe opp intensiteten/lengden på treninga. I vinter trente jeg sånn ca 6000 kcal i uka kun på studio (har pulsklokke), nå ligger jeg på 3000-4000, uten sykkelturene. Men merker jeg har så UTROLIG mye mer energi nå enn da jeg var latsabb, og det er utrolig deilig. Jeg er liksom aldri sliten lenger, hender jeg er trøtt pga mangel på søvn, men har aldri lyst til å legge meg ned på sofaen fordi jeg er sliten. Det hadde jeg lyst til før. Var en ond sirkel hvor jeg var sliten og ikke orket å gå ut, og ble nok bare mer sliten av det. Så tommel opp for trening altså! Og økt muskelmasse gjør jo også at hvileforbrenningen går opp! Vinn-vinn! :)

 

Er du flink å registrerer alt du spiser? Jeg bruker LifeSum-appen (tidligere shape-up). Syns den er bra, selv om noen varer ligger inne med aaaaalt for lite kcal, så pleier å dobbbelsjekke med varedeklareringen når jeg har anledning.

 

Veiedag gikk bra for meg! Ned 1,2 kg til 62,9!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å merke nedgangen på klærne! :D Bukser som satt veldig trangt i livet for noen uker siden passer nå perfekt! Mye mer behagelig å ha på! Utrolig deilig når man begynner å merke at det man gjør faktisk funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super nedgang!

 

Hurra med passende klær!

Det er den beste følelsen i verden!

Jeg husker sist, jeg hadde en grusom dag da jeg gikk gjennom alt jeg hadde i skapet og ryddet vekk alt som var for smått. Jeg husker at jeg gråt når jeg prøvde alle de fine kjolene mine som jeg var altfor tykk til. Også gikk det et fem kilo, og jeg prøvde alt igjen, og nesten alt passet! Minus ti kilo til var det nye tårer da noen av kjolene mine var altfor store, og vi ikke klarte å ta dem inn.. :P

Jeg har slitt et hull på innsiden av det ene buksa jeg har igjen som er behagelig å ha på seg, så jeg må seriøst merke nedgang snart..

 

Denne uka har gått så fort allerede! På et eller annet vis har jeg klart å holde meg innafor på kaloriene så langt, spørs om det holder resten av uka, det er "noe" til middag hver dag nå!

Mandag var supersunn,

Tirsdag var datenight med gubben, men også veldig sunn.

Onsdag var mamma på besøk og vi var ute og spiste = overhodet ikke sunn

Torsdag får jeg besøk av en kompis til middag og har lovt lasgne = kan kanskje holde meg innafor, men blir ikke med stor margin

Fredag skal vi se "Mordet på gjestgiveriet" på Oslo Nye Teater, kommer med treretters middag = OVERHODET ikke sunn

Lørdag er den store bursdagsfesten

Søndag er svigers invitert på lammestek = skal klare å holde meg innafor.

 

Får jeg et snitt på under 2000 denne uken er det et mirakel...

Neste uke har jeg kun en plan som involverer mat, og jeg skal søren meg passe på at det ikke blir noe mer heller! Nå trenger jeg en skikkelig oppstrammingsuke! Kan ikke drive å ha det så hyggelig hele tida!

 

På tirsdag skulle jeg lage mat, var helt i min egen verden og kom til skade for å slå på stavmikseren da jeg hadde fingern inni der for å pirke ut noe nøttemos.. Så jadda, nå venter jeg spent på om jeg får igjen følelsen i fingern noengang. Det var så skarpt blad at det gjorde nesten ikke vondt engang! Det er litt skummelt!

 

Jeg har lyst til å prioritere trening som viktigst for meg. Jeg er jo tross alt ikke sykelig overvektig, så det er viktigere at jeg kommer inn i gode treningsrutiner og har en kropp som fungerer, enn at jeg blir slank umiddelbart. Jeg føler jo tross alt at jeg er i gang nå, selv om jeg ikke akkurat kommer noen vei enda.. Det høres ut som at du har skikkelig koll på treningen! Jeg vil også ha masse energi! Jeg er ikke der enda, men jeg er ikke så utmattet som jeg var de første ukene jeg holdt på med dette treningsopplegget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Mistet du en del av fingeren eller skar du deg bare stygt? Høres helt forferdelig ut! AUAUAUAU!

 

Du kommer til det punktet hvor du får en del energi fort! Går kanskje litt treigere nå som det nærmer seg vinter og blir mørkere, men jeg er bombesikker på at ved nyttår er det himmel og hav forskjell! Tok meg 6-9 måneder-ish, fra jeg gikk fra sofagris til å virkelig begynne med mye trening, før overskuddet kom for fullt. Og da går det så lett! :)

 

Når det er sagt så har jo den uka her vært helt katastrofe! Jeg har aldri trent mindre enn 5 dager i uka de siste TO ÅRENE, men den uka her har jeg foreløpig bare rukket to dager! Har enten vært bedt bort på middag eller spist ute HVER dag siden søndag, og jobben har tatt helt av så jeg har måttet være så grytidlig på jobb pga møter. To dager har jeg klart å stå opp 4 for å trene, men blir jo helt ødelagt av det (B-menneske). De tre andre dagene har jeg hatt mer enn nok med å komme meg på jobb til kl 6! Puh! Håper på en rolig kveld i dag, skulle egentlig bort, men hun ymtet frempå at hun følte seg dårlig. Unner ingen å være syke altså, men trenger litt søvn nå! :P Neste uke blir nokså lik, håper på litt senere dager på jobb så jeg kan få trent på morran bare..

 

Det høres ut som om du har og kan klare deg ganske på selv med alle de middagene da! Det at du har hatt kontroll hittils er kjempebra! Og dagen i dag skjer bare. Sjelden man gjør noe så spesielt, bare å slappe av med den biten. Men skjønner du blir stressa altså.

 

Jeg må jobbe hardere med porsjonskontroll! Og å spise saktere!

 

Ha en STRÅLENDE helg med teater og alt! Jeg heier på deg (og på meg)! Viktig å huske på at alle monner drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Hvordan gikk uka? Fikk du inn flere trenininger?

 

Jeg beholdt fingern, men skar meg ganske dypt. Jeg fikk trent igjen på torsdag, men på fredag og lørdag var fingern så hoven at jeg nesten ikke klarte bevege den, jeg var i ferd med å bli skikkelig bekymra, men det ble bedre i går, og i dag er det endelig blitt en ordentlig skorpe, og jeg har full bevegelighet, så nå er jeg i gang igjen :) Trente i dag og har mobilisert en kompis til å kjefte på meg når jeg er lat :)

 

Lørdag var helt kalorikatastrofe, men utenom det så klarte jeg meg ganske greit.

 

Denne uka har jeg ingen planer som involverer kalorier jeg ikke kan styre! Jeg er invitert i en bursdag på fredag, men den har jeg rett og slett ikke noe lyst til å dra på, så jeg tror jeg for en gangs skyld skal følge magefølelsen og gi meg selv fri :) Det er bare tåpelig å drive å bruke masse tid, energi og penger på noe man egentlig ikke har lyst til. Sambo er borte i helga og, så det betyr at jeg må ta all hundelufting, ingen grunn til å kose seg med "noe ekstra", så det er lovende så langt :)

 

Begynner du på jobb klokken seks om morran? Det er jo umenneskelig! Hvis jeg av noen som helst grunn må stå opp før sju er jeg døden nær.. Hvis jeg skal gå tur med hundene før jobb så dropper jeg heller frokost enn å stå opp en halvtime før :P

 

Nå har jeg begynt å undervise, jeg hadde første time i dag, og det er så morsomt! Jeg var skikkelig nervøs da, så jeg gletmte helt alt om veiing i morres, kom på det først et stykke ut i frokosten, og da var jo det for seint. Spørs om jeg ikke bare skal sette tirsdag som veiedag først som sist, mandag er tøff nok dag som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg veid meg, 75,5 kg i dag, og 74 cm rundt midja. Det vil si 200 gram ned og ingenting i livet.

 

Etter den uka jeg har hatt så er jeg faktisk veldig fornøyd!

 

Jeg har hatt treningskompisen min med meg i det siste, og i går fikk jeg til vesentlig bedre teknikk på løfinga, og er så støl i baken i dag at jeg bare gruer meg til å sykle hjem! Jeg skal lede noen jobbintervjuer i dag, og jeg er så spent! Sjefen min skal være med, men det er jeg som liksom har ansvaret, føler det er mer jeg som er på prøve enn de vi intervjuer egentlig :P

 

Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med nedgang! Ned er ned! :) Min erfaring er at 1 kg = 1 cm rundt midjen så kan ta litt tid før man ser det.

 

Ikke gått så bra her, opp 300 gram til 63,2. kg. Denne uka blir ganske lik med middager borte/ute. Har ikke spist hjemme siden fredag 26. september! :unsure: Får være glad jeg ikke har gått opp mer. Ble jo ekstra ille med så få treninger forrige uke (nei, rakk ikke studio ila helga heller :( )

 

Har egentlig fleksitid, men forrige uke var det en del møter jeg måtte på, og da ble det så tidlig! Helt umennskelig. Til vanlig drar jeg på treningsstudio først, og så på jobb i 9-tida, men ble helt texas når jeg måtte være på jobb kl 6 altså. Denne uka er det ikke møter så tidlig, så satser på at treningsuka går som normalt og bøter på skaden fra alle middagsselskapene! :) Virker som om alle har vært i dvale og alle skal finne på noe hjemmekoselig så fort oktober kom! Haha!

 

Gøy med treninga! Er litt kjipt å være daustøl, samtidig så vet man at det funker da! Og så moro med jobb og ledelse og undervisning! Moro med litt andre arbeidsoppgaver. Hvordan gikk det? :)

 

Veldig glad for at det kommer seg med fingeren :)

 

Og om du ikke har lyst til å dra i bursdagen så er det lov å droppe det! Man kan ikke være med på alt hele tiden, viktig å gi seg selv tid til å sove ut og slappe litt av også. Er jo ikke noe gøy å gjøre noe man ikke vil, og de andre har det sikkert knall i bursdag uansett. Syns du skal gjøre som du vil! :)

 

Høres ut som om denne uka kommer til å gi bra utslag med planlegging av inntak og mye turer med hundene og bedre utbytte på styrketrening! Heier på deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi såpass, da er du jammen en ønsket gjest! Det er mye vanskeligere å kontrollere når man ikke bestemmer selv. Da blir det den o store porsjonskontrollen det går på, og det er så vanskelig!

 

Hvordan går det med trening denne uka?

 

Jeg er så langt i rute både med trening og mat, er optimist denne uka! Eneste er at jeg begynner å bli skikkeilg forkjøla, jeg syklet til jobb i dag, men er usikker på om jeg får det til i morgen, det kjentes litt ut som om jeg pusta gjennom et sugerør på vei opp de siste bakkene i dag.. Så da lurer jeg jo på denne styrketreninga mi og da, jeg kommer meg på trening liksom, det får jeg til, men spørsmålet er jo om det er best å la være? På den ene siden: Jeg trenger ikke mye unnskyldning for å stå over trening. På den andre siden: Jeg er helt reelt forkjøla, og trenger å beholde stemmen for å holde forelesninger. Skikkelig deilig og bedritent høstvær gjør at jeg ikke får med meg hundnee på noe særlig tur, de hater regn, og ikke har jeg så veldig lyst heller..

 

Undervisninga går så langt veldig bra, men jeg synes jobbintervjuene er skikkelig vanskelig. Alle virker så dyktige! Hvordan skal jeg vite hvem jeg skal velge liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAAAAAN! Jeg syntes forrige uke var stress, den her har blitt HELT VILL! Shit! Nå er jeg rett og slett helt gåen. Trening har det blitt dårlig med denne uka også. Neste uke er i hvert fall det sosiale på normalt nivå, så da skal jeg presse inn trening, og så får det bare bli trening og jobb. Ser stygt ut for at det blir mye jobb frem til jul.. Herre! Skeptisk til veiedag, mao. Så lite trening og så mye borte-mat er bare dårlig kombo! Men gjør mitt beste, prøver å spise meg lett mett og sier nei til så mye så mulig.

 

Neste uke skal ei venninne bo hos meg, så da må jeg nesten lage middager. Fordelen er at jeg kan gjøre det veldig sunt da! :)

 

Kjipt å være forkjøla :( Så vidt jeg vet er det bare å trene selv om du er syk, så lenge du fysisk kommer deg på studio. Ingen grunn til å holde igjen. Det med at man får dårlig immunforsvar er en KANSKJE greie og gjelder først og fremst toppidrettsutøvere. Jeg pleier å presse meg på trening så framt jeg ikke ligger i koma med feber, går alltid lettere enn hva man tror på forhånd. Når det er sagt må du kjenne etter da. Blir du helt sykt utlitt av vanlig hverdagsaktivitet har du kanskje ikke så mye på trening å gjøre. Men alle monner drar da! Bedre med en halvøkt enn ingen økt, tenker jeg (som har trent tre dager hittils denne uka... Do as I say, not as I do?)!

 

Velg den peneste. Haha, nei skjønner det er vanskelig å velge. Hadde jeg aldri klart!

 

Nei, får pese på videre! Man, ser ikke ut til å bli helg på meg! Jobbjobbjobb! Hadde vært fint å få sovet litt mer enn 4 timer også! God helg Snopet! Du er så flink! Vær stolt av deg selv! Og btw, midjemålet ditt er ca der jeg har lyst til å ende opp ferdigslanket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig pingle på å trene når jeg er sjuk, har fryktelig lett for å bli gående og hangle med forkjølelser, så jeg innbiller meg at det er lurt å stå over trening. Når det er sagt så er jeg så mye bedre i dag at jeg kunne helt fint ha dratt på trening, men så kom mamma på besøk en tur og etter det var det hjem til bikkjedyra. Gikk en grei tur med dem da, så er ikke helt udugelig!

 

Jeg trenger sånn holdning til trening som du har! Har jo bare godt av det! Jeg sykla ikke til jobb i dag engang :P Du er motiverende!

 

Har droppet å fortelle venner at jeg er friskere i dag, så står over bursdagen. Sitter i sofaen og ser serier og spiser ingenting i kveld. Skal legge meg tidlig og ta bussen opp i skauen med hundene før barnefamiliene har stått opp :) Så har vi stedet for oss sjøl for noen timer.

 

I dag har jeg snikveid meg, er jo ikke lov til å veie seg mellom veiedager, men jeg trenger å skjerpe meg, og det var skikkelig motivasjon! Jeg har gått ned så langt denne uka! Så hvis jeg klarer å holde meg i skinnet i helga - som jo er problmet mitt, så kommer jeg kanksje til å gå ned litt ordentlig denne uka!

 

Viktig å sette på bremsene nok til at du vaffal får noe som ligner på en normal natts søvn innimellom, der ligger det godt med noen kilo!

 

God helg til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare skal sette tirsdag til å være fast veiedag jeg, er ikke tilregnelig mandag morgen. Det slår aldri feil!

 

Nå har jeg vært og trent styrke, og det var skikkelig god dag, jeg følte meg så sterk! Skikkelig deilig følelse :) Jeg droppa jo trening på fredag, så nå har det vært to uker etter hverandre der jeg ikke har fått trent styrke mer enn to ganger, det merkes på framgangen! Og det kan vi ikke ha noe av, så denne uka er det ingen unnskyldninger! Selv om jeg har det skikkelig travelt og ikek helt vet hvordan jeg skal få det til, så skal det gå på et vis! Spørs om jeg må opp tidligere om morran o_O

 

Jeg håper veldig på nedgang denne uka altså, føler at jeg har vært skikkelig flink, selv om helga ble stillesittende så spiste jeg ikke så galt mye.

 

Går jeg ikke ned nå skal jeg revurdere kaloribudsjettet mitt, for nå synes jeg at jeg har vært flink lenge uten å se noe forbedring, og buksene mine er i ferd med å bli veldig slitne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snopet!

 

Tirsdag er bra veiedag vettu ;) Sliter med samme problemet selv, derfor jeg satte tirsdag :)

 

Jeg tror du kommer til å få knallfint resultat på veiinga i morgen, høres ut som om du har hatt stålkontroll hele uka igjennom - og det blir det resultater av! :) Og det positive med å ha litt mer treningsfri er jo at en får som regel en helt super økt når man starter på igjen. Kroppen har fått resitituert seg litt mer enn vanlig, og så er man som oftest litt ekstra gira på å komme i gang igjen! Det var bra :) Har hørt at en må ha to økter i uka for å vedlikeholde formen, og minst 3 økter for å bedre formen. Vet ikke om det er sant da.

 

Ting begynner å roe seg litt ned i hvert fall. Har jo en venninne hos meg denne uka, sambo kommer hjem neste uke. Så perioden min hvor jeg bare spiste knekkebrød til middag er over for en stund, tydeligvis. Er i hvert fall bedre at JEG lager middag enn at restauranter/andre gjør det. Tenkte jeg skulle lage noe thaisalat i dag, men har ikke regnet på næringsinnholdet. Får smelle det inn i appen min ettersom jeg lager maten. Har også planlagt vanlig trening denne uka, satser på at det funker!

 

Puh! Begynner å få hodet over vann i hvert fall!

 

Lykke til i morgen, sikker på at det går bra med deg! Litt mer usikker her.. Menmen! De to siste ukene har vært helt ville, nå blir det ikke middagsselskaper på en stund, håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dommens time kommet, og resultatet er 300 gram ned. Det er jo nedgang selvsagt, men jeg må innrømme at jeg er skuffa, 300 gram er så lite at det føles fullstendig tilfeldig.. Men det er nå ihvertfall ikke opp!

 

Hvordan gikk det med veiinga di?

 

Allikevel har jeg tenkt til å sikte på mindre kalorier fra nå av, jeg har så mange daglige "det skader ikke med bare litt" hendelser, også spiser jeg altfor mye til middag. Jeg skjønner ikke hvordan hjernern bare ignorerer hvor teit jeg oppfører meg når jeg gjør sånne dumme ting?

 

Nå i helgen kan det godt hende at jeg skal en tur til mormor, hun har diabetes så det blir ikke noe snop, men hun har en veldig gammeldags holdning til middager, så magert blir det ikke for å si det mildt :P Ei heller blir det noe særlig aktivt, så jeg får vel dra med meg joggeskoene mine hvis det skal være noe håp for meg. Huff. Jeg liker ikke jogge :P

 

Hyggelig med venninnebesøk! Da er det bare å prøve å legge det sosiale til å inneholde litt gåturer heller enn rødvin :) Mine venninner og jeg ender nesten alltid med rødvin, det er litt håpløst, burde være flinkere til å gå tur!

Thaisalat høres digg ut, hva er det i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gram opp til 63,5 kg her! :( JAJA! Det er jo egentlig forventet, har vel nesten ikke spist hjemme en eneste gang de siste 15 dagene, og burde sikkert være glad for at det ikke var meeer, men likevel.. Haha! Jeg kunne sikkert spist 40 kg sjokolade på en dag og likevel være litt skuffa for at jeg ikke gikk ned, optimist til resultatet sier noe annet i hvert fall ;) Har fått gjennomført mine vanlige økter hittil, håper på at jeg retter ut resultatet til neste uke! B)

 

Skjønner at du blir skuffet for 300 gram ned når du har vært så flink, men ja, akk. "Litt" mer her og der, blir fort litt kalorier ut av det.. Og når man ikke har så mye kalorier å gå på likevel.. Selv ligger jeg på ca 400 kcal underskudd per dag tror jeg (estimert til å gå ned 400 gram per uke) (NÅR JEG SPISER HJEMME, vel og merke! :P ), og bare litt mer middag eller et eple ekstra ødelegger fort mye. Men det her vet du best selv. Noen er bare treige med å gå ned og så vips! etter noen måneder renner alt av. Men jeg er veldig for å gjøre justeringer underveis! Er nok lurt!

 

Men du! Husk at alle monner drar! Om du ikke liker å jogge, så ikke gjør det, for da er det myyye lettere for at du dropper det! Gå en tur! Og en 10 minutters tur er mye bedre enn ingen tur, osv osv. Bare rør litt på kadaveret, strekk deg bittelitt lenger enn hva du har lyst til. Har du bare lyst til å sove på sofaen, så er det mye bedre om du går en tur på 10 min enn at du blir liggende. Skjønner du? Man trenger ikke sette lista så inn i granskauen høyt, for da blir det ofte til at man ikke får gjort det! Selv om man har godt av å ha det litt vondt på trening i blant, så er det også viktig at man ikke bare assosierer trening med døden, men noe overkommelig! Det tror jeg i hvert fall. Ta det gradvis! :)

 

Hun er på seminarer så hun bare kræsjer her, men vi spiser middag sammen. Hyggelig det! Hun fikk litt hjemmebrygg til maten, jeg tok vann. Prøver å kutte ut alkohol på hverdager (med fare for å høres ut som en alkis..). Thaisalat var godt! Jeg elsker den man får på Yayas med biff, men i går lagde vi denne varianten: http://www.nrk.no/mat/thaisalat-med-chilistekt-kylling-1.7457270

 

Fikk ikke rotet meg til å regne på kaloriene, men tror ikke det ble så alt for verst..? Hadde i litt ekstra gulrot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De øktene som uteble forrige uke og uke før der igjen var primært mine faste styrkeøkter. Hadde en kettlebells time mandag kveld + kondisjon med styrke tirsdag morgen og OH MY GOD! Jeg er SÅ UTROLIG støl i dag! Haha, straffer seg å ligge på latsiden skjønner jeg. Skummelt hvor fort muskelmassen minker (var ikke så støl for tre uker siden med samme opplegg, eller ukene før det). Dagens løpetur hoppet jeg over på morgenkvisten, klarte så vidt å gå. Men håper at dagen løsner opp litt sånn at jeg KANSKJE rekker en tur etter middag i kveld. Får se om jeg får dratt med venninna mi eller ikke :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Skjønner godt hva du mener! Jeg har hatt en fantastisk uke med styrketreninga så langt, har jo to programmer jeg bytter på annenhver gang, forrige uke ble det bare mandag og onsdag, og det samme denne uka, dvs at jeg fikk en hel uke restitusjon, og jeg bare knalla gjennom alle øvelsene! Skikkelig god følelse! Håper det ikke blir altfor nedtur med neste økt i morra :P Jeg har vent meg til en mer eller mindre konstant grad av stølhet nå her nå, det er alltid en muskel her eller der som gjør mer eller mindre vondt. Har heldigvis ikke merka noe i knær eller rygg da, så regner med at jeg gjør øvelsene riktig :)

 

I dag sludda det når jeg lufta hundene på morgenen, fikk utrolig mange flinkpoeng av å sykle til jobb i dag! Med superundertøy og regnklær og gummistøvler og refleksvest. Jeg må få skaffet meg noe gamasjer eller noe, funker dårlig å sykle i støvler.

 

Skjønner godt hva du mener med evig optimisme! Det tror jeg er hovedgrunnen til at jeg er chubbs, jeg overvurderer konstant hvor flink og aktiv jeg er, og later som at alle de ekstra kaloriene jeg putter i meg ikke er der. Jeg kan helt fint regne med å gå ned i vekt etter en skikkelig heftig etegildehelg, fordi jeg var jo "flink" på mandag og tirsdag.. Jeg veit jo hvor lett det var å gå ned sist jeg var på slankern, spørs om jeg hadde et mer realistisk forhold til maten da.

 

Er enig i at det er dumt å drive med fysisk aktivitet man hater, men akkurat på besøk hos mormor så er det nok verdt det for min del. Hun er en småbitter gammel dame som bor alene i en leilighet og bare klager over at vi aldri er på besøk, hele tiden. Hun er fryktleig dårlig til bens, og har null selvinnsikt, så hvis jeg sier at jeg vil gå en tur så vil hun være med, også henger hun på armen min mens vi stabber en gang rundt kvartalet, og så er det hjem igjen. Men hvis jeg sier at jeg skal ut og løpe så lar hun meg dra aleine - spesielt siden hun synes jeg er tjukk. Happy families <3

 

Flink du er som går for vann selv om gjesten får alkohol! Jeg er svak for et glass vin eller en øl på kveldene selv, og det er jo ganske ille, er jo 200 kcal i en halvliter øl. Det er mye det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA! Måtte le av det med mormoren din og <3 Happy families <3 ! Kjenner VELDIG godt igjen den der! Mormoren min er sånn som konstant kommenterer vekt (til alle), og det er helt hinsides. Om jeg sover der en kveld kan jeg være tykk på kvelden og for tynn neste morgen. Klær er flotte til deg på formiddagen og ser ikke ut på ettermiddagen. Haha! Etter at jeg har blitt litt eldre har jeg lært å ignorere det, men var slitsomt da jeg var liten og tidlig i tenårene, husker jeg trodde jeg hadde lagt på meg masse over natt og sånt. Lurer på om jeg blir sånn når jeg er gammel?!?

 

Men uansett - min erfaring fra jobb med eldre og lignende er at selv de som rett og slett kan være litt ufyselige mot sine nærmeste (ikke at jeg sier at mormoren din er det), setter utrolig pris på besøk. De klarer bare ikke fortelle det! Så veldig bra at du besøker henne selv om du "selvfølgelig" aldri besøker henne nok..

 

Det at du er mer eller mindre konstant støl er utrolig bra! Man blir støl fordi musklene må brytes ned (auauau) før de bygges opp igjen! Det banes vei til nye blodårer som gjør at man yter enda bedre. Musklene dine har nok blitt mye større siden du startet :D

 

Enig! Var skikkelig surt i går! Hadde bare sånne tynne vanter fra H&M, og det var insanely kaldt da jeg syklet til trening på kvelden i "snø". Fytti! I dag har jeg tatt med lammeskinnsvotter! DEILIG! :) Syns det går greit å sykle med gummistøvler, men jeg har et par korte, så det er sikkert bedre enn sånne store, høye kanskje. Gamasjer har jeg aldri eid, har ikke tenkt på at det går an en gang. Jeg har et par goretex-joggesko fra XXL som går greit når det sludder/regner lett.

 

Håper du får en fin helg med mormor!

 

Venninna mi drar hjem etter seminar i dag, så jeg får kvelden for meg selv, og det gleder jeg meg til! Tror jeg kan får en bra helg matmessig, men det gjenstår å se :P Fikk ikke trent på onsdag, men tok en dobbeløkt både på tirsdag og i dag, så ligger greit an tror jeg. Skal også få til en økt i morgen! Håper på nedgang til tirsdag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan gikk helgen? Min gikk ganske bra! Helt til i går.. <_<

 

På lørdag fikk jeg inn en ekstra treningsøkt, og vi spiste sushi til middag (12 biter maki på meg) og delte en stor plate sjokolade med smørbukk. Den er litt mindre enn vanlige plater (ca 150 gram). Kunne sikkert klart meg med mindre, men jeg holdt meg innenfor kaloriene mine i hvert fall (hadde bare spist en skyr i løpet av dagen).

 

På søndag.. Vi gikk ut en tur, møtte noen venner, spiste lunsj ute. Fikk en telefon utover dagen fra et vennepar som gjerne ville møte oss og spise middag. De fortalte at de hadde blitt gravide (og prøvd lenge), vips! så spiste vi 3 retters på Villo Paradiso. Haha, helt håpløst! Og kan love deg at det nok var mye smør og mye fett i det jeg spiste. JAJA! Shit happens! Jeg må bli litt flinkere til å ikke bli så revet med. Trilla jo hjem, så stappa var jeg!

 

Treningsøkt i kveld, og så opp på vekten i morgen! Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Helga ble litt annerledes enn forventa, det ble ikke noe tur til mormor allikevel (det bli nå til helga i stedet), jeg hev meg med på en fest på Ås på fredag, og endte på nash der jeg skulle sove. Jeg endte med å sitte oppe til toget gikk til Oslo klokka sju om morran, kanke huske sist jeg har vært våken så lenge! Når jeg endelig kom hjem sov jeg til klokka ett, så var det jo drittvær hele dagen med sånt et regn, så jeg gikk ikke så mye ut. Ble nachos og cola til middag lørdag. Pluss masse drikke fredag kveld selvsagt. Søndagen var bra da! Fremdeles ikke spesielt aktiv, men holdt meg innafor på kaloriene, så er litt sånn halvfornøyd.

 

Så hyggelig med venner som får barn! Jeg skjønner deg godt jeg, jeg er helt elendig på å holde igjen når jeg har noe som minner om unnskyldning til å skeie ut!

 

Jeg er også spent på vekta i morra, som du nevnte sist, jeg innbiller meg jo at jeg kommer til å gå ned, selv om det ikek er noe på innsatsen min som tilsier at jeg skal gjøre det. Sånn som jeg holder på burde jeg egentlig være fornøyd med at jeg ikke går opp!

 

Jeg kom meg på mine tre styrkeøkter forrige uke da! Så der er jeg fornøyd :)Du er så utrolig flink til å komme deg på trening! Jeg har ikke noe som minner om sånn motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75,8 kg og 73 cm midje. Så gått opp noen hundre gram i vekt, og ned en cm i midja.

 

Nå skal jeg faktisk revurdere kaloribudsjettet mitt, nå har jeg jo holdt på å i to måneder uten å gå ned noe!

 

Jeg har ingen planer om å være på slankekur hele livet uten å komme noen vei.. Så nå må jeg ta litt grep. Det må være etellerannet jeg gjør som ikke er riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren altså, i dag ble jeg faktisk skikkelig irritert!

 

Jeg veit jo så godt hvordan jeg skal gjøre dette! Det er jo ikke noe rart at jeg ikke går ned i vekt når jeg går på fylla og spiser nachos til middag og en sjokoladebit her og der når jeg får tilbudt. Og så skal jeg "bare" spise litt tørka epler, og så er det "bare" et glass vin. Og så er det "bare" en kopp kakao. Og SELVSAGT orker jeg en porsjon til! Det var jo så god middag!

 

Jeg går ikke ned når jeg spiser som en voksen mann! Det er vel ikke det minste mystisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsov meg og glemte hele vekta i dag! Rakk treninga på hengende håret! Puh! Skal prøve å huske på det i morgen!

 

Men du Snopet, jeg skjønner du er frustrert. Men du har faktisk gått ned i mål i midja! Er ikke det bra? Kan være bygging av muskler som gjør at du ikke får store utslaget på vekta, det at du faktisk blir fysisk mindre burde vel telle mest?

 

Tror vi begge har en jobb å gjøre. Lett at det sklir litt ut og da går man ikke ned noe, samtidig som man har følelsen av at man slanker seg, for en passer nøye på ellers. For min del er det at når jeg lager middag sammen med flere (venner, samboer), så får jeg meg ikke til å registrere og regne ut hva en porsjon inneholder. Syns det er flaut å veie matvarer åpenlyst (ja, veit det er teit!). I tillegg blir det til at man forsyner seg av en stor gryte/bolle og har ikke helt kontroll på om man tar over/under en porsjon, det er godt, så man spiser gjerne litt til og i tillegg så har man lagd litt for mye mat for å være sikker på at det er nok. Story of my life! Her sklir jeg nok fort over budsjettet, og er her jeg må bli flinkere til å ta tak. Å bo alene går liksom greit.

 

Hjelper ikke å være flink å trene om man spiser for mye (vektmessig). Og jeg trener mye kardio egentlig, er nok mye lurere å trene styrke som du gjør. Det hjelper på fettforbrenninga! Jeg er fornøyd med gode treningsrutiner, jeg får drasset meg på studio 5-7 dager i uka - og det er bra! Men jeg bøter jo på hverdagslivet mitt! Sitter helt stille på jobb hele dagen, og egentlig på kvelden når jeg lander i sofaen også. Er nødt til å trene litt bare sånn at kroppen skal ha bevegd seg. Du som har hunder og går tur har garantert en mye høyre hverdagsaktivitet enn hva jeg har, og om vi to skal ha samme aktivitetsnivå trenger du garantert ikke gå så ofte på studio som jeg gjør! Skulle blitt profesjonell idrettsutøver i stedet, hadde sluppet dette vektproblemet :P Gruer meg litt til sykkelsesongen er over. Jeg sykler bort mye kalorier der hver dag, og da må jeg passe ytterligere på inntaket for å gå ned/holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er sant det, det er viktigere med mål enn med vekt. Jeg synes vel forsåvidt at både dagens vekt og mål virker litt tilfeldig, samme som alle de andre ukene, jeg føler mer at jeg står stille enn at jeg faktisk har gått ned noe særlig det ene eller det andre stedet. Jeg bare er skikkelig intenst oppgitt og sur på meg selv. Det er så utrolig vanskelig å endre vaner.. Livet mitt dreier seg så altfor mye rundt mat..

 

Ikke verst at du rakk trening selv om du forsov deg! Det er imponerende!

Jeg tror også at hverdagsaktiviteten har mye å si. Jeg prøver å være flink til å komme meg ut av kontorstolen og bevege meg litt i løpet av arbeidsdagen, men det er søren ikke lett altså. Er mye mer lettvint å bare sitte godt tilbake i stolen og dra seg hele dagen.

 

Det er maten som betyr alt i slankinga. Jeg skjønner deg veldig godt på å ikke ville veie maten med gjester tilstede, det er ikke sosialt akseptabelt å slanke seg. Man skal bare være slank. Sånn automatisk. Hvis du veier maten før du spiser den så er du liksom på grensa til å ha en spiseforstyrrelse, man skal ikke være så opptatt av sånt. Det går jo av seg selv hvis man bare "tar seg sammen".

 

Jeg tror aldri jeg kunne klart å trene så mye at jeg kunne putte i meg alle de kaloriene jeg har lyst på hver dag. Jeg elsker alt som ikke er bra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet som en helt for å rekke treninga i går, haha! Men forsov meg ikke SÅ mye, men om morran teller hvert min, hadde ikke tid til å veie meg.

 

Veide meg i dag da: 63,0 kg, så ned 500 gram. Fornøyd med det! Samboer drar igjen på mandag og blir borte nesten to uker. Er et par bursdagsfester inni den perioden (Halloween-helga), men tror jeg skal klare meg greit. Siden han reiser så mye prøver jeg å fokusere en del på han når han er her, men når han er borte kan jeg både jobbe lenger og trene lenger uten at jeg føler jeg forsaker han. Håper det kan gi meg en boost igjen, for har også mer eller mindre stått stille på vekta siden den første uka!

 

Enig i at det ikke går an å trene bort alt man har lyst til å spise, haha. Regnet på en tiramisu-oppskrift her om dagen. Var vel godt over 3000 kalorier i alt (4 porsjoner). Hvor mye ekstra trening er ikke det liksom, haha, helt vilt. Jeg er litt sånn at hvis jeg har godterier i hus klarer jeg ikke tenke på noe annet før det er spist! Helt håpløst. Så jeg kan bare lage desserter når jeg veit jeg har noen å dele med, og helst porsjonsdesserter. Hadde jeg lagd den tiramisuen hadde jeg garantert spist opp hele sjæl i løpet av helga. Dømt til katastrofe!

 

Løsningen for meg blir nok å være litt mer streng og konsekvent. Ikke søtsaker på andre dager enn lørdag, og da må jeg kjøpe en viss mengde jeg vet jeg kan spise. Lett å si kanskje, men man må jo bare bestemme seg og gjøre det og til slutt blir det faktisk en vane. Jeg ser jo det av treningsvanene mine nå. Tenker ikke på om jeg har lyst til å gå på den og den timen, det er noe jeg skal for det er jo mandag og klokka er jo 18. Og om det skjer noe ekstra en uke er det sikkert lurt å kompensere med å spise litt magrere de andre dagene og kanskje ha litt lengre eller flere treningsøker. Sånn på sikt for holde vekten? Hva tror du?

 

Men sukker er skumle saker! Spiste dessert på villo paradiso på søndag og har hatt konstant lyst på godterier siden! Har gitt seg litt nå (håper jeg). Har vært veldig viktig for meg å tenke at "nei, det er mandag, ikke lov med søtt", ellers hadde jeg nok gått på en smell.

 

Har du forsøkt squashspagetti? Lurer litt på å prøve det, men tenker jeg bare kommer til å bli skuffa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...