Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med nedgang! 500 gram er kjempeflott! Jeg var mye flinkere før til å "spare opp" ekstra kalorier hvis det var noe spes jeg skulle på en uke. Det var veldig effektivt, og det gir jo mening og! Veit man at man skal på fest på lørdagen, så er det ikke verre enn å være ekstra flink i to dager, og normalt flink resten av tida. Sist jeg slanka meg hadde jeg også den "fordelen" at jeg drakk så lite til vanlig at det skulle utrolig lite til før jeg ble full på fest. Dermed sparte jeg en del kalorier der. Det er verre nå, jeg er så glad i vin at jeg ikke helt klarer å holde meg unna..

 

Skjønner jeg godt! Minuttene om morran er utrolig verdifulle altså!

 

Jeg driver og vurderer å legge om til piggdekk for vintern, har du prøvd det? Det blir jo aldri styggkaldt i Oslo, sjelden enorme snøfonner, og kollektivtrafikken om vintern er et lite mareritt.. Har du noe erfaring med det? Jeg er lite villig til å gi opp de femti daglige minuttene med ekstra bevegelse tur retur..

 

Sukker er kjempeskummelt, jeg har jo gitt meg selv sukkerforbud nå, men sliter veldig med å overholdet det. Det er kjipt, jeg blir så sint på meg selv hver gang jeg bryter, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å holde meg unna. Jeg har jo klart det før! Og det er jo faktisk bare å bestemme seg, så er det gjort!

 

Squashspagetti har jeg ikke hørt om, hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Squashspagetti fant jeg da jeg sjekket ut noen vegetaroppskrifter fra Kiwi. Er rett og slett at man strimler en squash (juliennejern om du har) og koker opp! Skal visst ha ganske lik konsistens som pasta (veit mange lavkarbofolk bruker squash i stedet for lasagneplater fex), men praktisk talt null kalorier. Jeg har kuttet mye ned på pasta i det siste, det er noe jeg absolutt eeeelsker. Hadde vært ålreit om squash var like godt :) Men er vel en ønskedrøm :P

 

Jeg har også kuttet ut sukker i perioder. Etter et par, tre uker har man ikke lyst på det lenger. Hadde vært sukkerfri leeeenge da jeg ble sammen med samboer. Og så begynte jeg å spise godtet hans da :P Nå tror jeg ikke jeg klarer det. For frista i helga. Men vi er begge ganske bestemte på at godis bare hører helga til da! Det hjelper jo (da vi ble sammen kjøpte han godis hele tiden, haha, var superfarlig). Må bare bli flinkere til å kjøpe noe bare til meg som jeg holder meg til.

 

Har ikke prøvd piggdekk til sykkel. Men kjenner mange som sykler hele året og bruker det, de er veldig fornøyde. Selv har jeg en sykkel til underkant av 2000 kroner og det å bruke like mye på dekk har bare virket litt teit. Dessuten er jeg helt håpløs på å skru og sånt, hadde sikkert ødelagt sykkelen når jeg bytta dekk :P Men jeg er enig. Sparer mye tid på å sykle i sykkelsesongen, så sparer vel enda mer på vinteren.. Er vel noe å tenke på, men ser for meg at jeg feiger ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet til sykkel for meg er kollektiv, sånn som det er nå har jeg ikke månedskort, så sparer en del penger på det. Har lest så vidt om sykkelpiggdekk og de ligger på sånnn 600 kr for helt ålreite dekk tror jeg. Det er jo bare prisen av et månedskort det, så jeg tenker at det kanskje er verdt et forsøk :) Det er skikkelig ålreit å få den daglige bevegelsen vaffal!

 

Squash er litt rare greier, noen ganger får jeg det til å bli dritgodt, andre ganger smaker det bare ekkelt eller ingenting i det heletatt, vanskelig det! Men er verdt et forsøk hvis du bruker mye spagetti :) Det er alltid litt morsomt å prøve noe helt nytt :)

 

Jeg burde kutte sukker helt, bare slutte tvert, og jeg må nesten gjøre det NUH, sånn at det monner før jul! Jeg klarer ikke hvis jeg venter til nærmere jul vaffal, er så svak for julekaker og drit. Jeg pleier å prøve å ha litt "førjulsfaste", det er så mye god mat i jula, og den blir enda bedre hvis jeg har vært flink og spist mager og sunn mat en periode før jul. Det er litt kjipt hvis det har blitt mye ribbe i desember :P

 

I dag har jeg hjemmekontor! Jeg koser meg noe verre :D Sitter i sofaen i morgenkåpe med bikkjene henslengt over beina mine. Musikk på full guffe og kaffekopp ved siden av. Hvis jeg klarer å jobbe effektivt nå så skal jeg sørenmeg be om å få dette oftere ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Seriøst? Her har jeg gått rundt i mange år og trodd det var flere tusen kroner for sykkeldekk! Hahaha, herregud, går det an å være så dum? Da skal jeg absolutt revurdere det. Se litt an hvordan sesongen går. Problemet er at jeg ikke har noen bod/garasje/sykkelparkering, så har sykkelen i garasjen til broren min på vinteren. Redd den blir fort ødelagt om jeg skal ha den ute hele året, og å ta den inn/ut av leiligheten går ikke, vi bor foreløpig litt for smått til det. Hmm. Får tenke på det! :)

 

Kanskje jeg rett og slett skal spise squashspagetti med pesto i dag! Får se an lysta i kveld, ble litt gira på å prøve nå, egentlig! :)

 

Jeg er ganske "heldig" når det kommer til julemat og julegodteri - er ikke noe glad i det. Liker ikke marsipan, er ikke glad i kaker og liker ikke ribbe, farse, medisterkaker eller pølser. Veldig glad i kalkun, og kan spise pinnekjøtt, men er mest glad i kålrotstappa (som vi i familien bare lager med kålrot, gulrot, litt krydder og litt vann - supersunt!). Før jeg begynte å drikke alkohol pleide jeg å gå ned i jula, nå er jeg nok litt for "flink" til å sitte stille og ta meg et glass, så er ikke så heldig lenger.

 

Bruker du alternativer til sukker eller kutter du ut tvert? Jeg har alltid kuttet det ut tvert, men ser flere og flere lager ting selv og bruker sukrin og sånt. Vet ikke helt hva jeg tenker om det.. Syns det er veldig dyrt i hvert fall. Og tenker at man skal ikke spise søtsaker hver dag, så ingen vits i å "late" som om det er sunt. Men veldig ambivalent egentlig..

 

Hjemmekontor er digg! Selv er jeg dessverre alt for ineffektiv og spiser non-stop. Og det er jo et problem! Men misunner dem som får det til altså. Deilig å slippe reiseveien og få helt fred og ro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett på det så vidt altså, så jeg skal ikke love noe, jeg kan gi deg en oppdatering når jeg finner ut mer :) Oppbevaring er et problem ja, vi har en relativt stor gang, så hvis det blir noe av så tenker jeg at jeg skal banke på hos naboene og spørre om det er greit at sykkelen står der. Andre folk oppbevarer alt mulig, men det er jo kjekt å spørre allikevel.

 

Ble det squashspagetti? Og ble det godt?

 

Nå skal jeg sitte mokk stille hele dagen og høre på fremføringer av gruppeoppgaver, jeg er veldig spent, for hvis det ikke er bra nok må jeg stryke folk, og det er skummelt! Håper jeg rekker stikke på treningssenteret før toget går til Halden og mormor i kveld. Kommer an på hvor lang tid studentene bruker. Jeg har med joggesko og treningstøy, så jeg skal klare å få inn litt bevegelse i helga. Overraska meg sjøl skikkelig på onsdag, jeg jogga på tredemølla til oppvarming, og etter ti minutte med ganske rask løping var jeg ikke anpusten! 10 min er jo ikke så mye, men likevel, jeg pleide å bli anpusten bare jeg så på en tredemølle! Så kan hende at helgas joggeturer blir litt opptur :)

 

Jeg har aldri vært noe fan av sukkererstatninger, jeg er veit inni hodet mitt at de ikke er farlige, men så er jeg litt skeptisk til dem allikevel. Dessuten tror jeg at det bare gjør at jeg forer avhengigheten min. Jeg trenger å jobbe med holdningen til mat, og da skal man jo ikke ha snop hver dag, akkurat som du sier!

Jeg har kuttet NUH! I dag! skulle egentlig i går, men kom hjem fra en klissvåt tur med hundene, og da hadde sambo lagd kakao. Så det blir i dag. Fra dette øyeblikk er jeg sukkerfri!

Fram til - jeg veit ikke helt, 12. desember kanskje? Og da er det kun tilatt med julekaker jeg har bakt selv tenker jeg vi sier. Ingen grunn til å gå på butikken og handle snop.

 

Jeg elsker julemat og julekaker! Også er jeg skammelig flink itl å bake. Ikke rart man er tjukkas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, orket ikke butikken, så det får bli squashspagetti en annen gang :) Sikkert en dag til uka når jeg er alene og må finne på mat sjæl :P

 

Fytti! I dag har jeg oksehunger! Har spist utrolig mye, nå MÅ jeg roe ned for kvelden. Skal ut og ta noen øl men noen venninner. Viktig å ikke gå i nattmatfella ass!

 

Gikk det bra i dag? Måtte du stryke noen? Og grattis med løping på mølla! Kondisen kommer seg fort, så du skal nok se at jogging hos mormor blir en gladelig overraskelse ja! :D Og ti minutter er lenge nok, jeg er andpusten fra første skritt på mølla jeg, og sånn holder det seg hele veien. Så det er kjempebra! :)

 

Gratulerer med sukkerstopp! Kjempebra! Du kommer til å få en helt knallfin jul, kjære deg! Kjempebra valg! :D

 

Skal prøve å være superflink i helga, håper bare denne sulten gir seg! Kan jo gå på veggen av mindre! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde mormor!

Det er så fælt, jeg veit a hu er så glad for å ha meg på besøk og er så glad i meg. Det er ikke hennes feil at hun har blitt sånn. Hun er jo alene hele tida, og har en halv million irriterende små uvaner. Og hun skjønner jo at jeg kjeder meg selv om jeg prøver å ikke vise det. Denne gangen tok jeg med noen strikkeprosjekter som hun skulle hjelpe meg med, og det hjalp jo, alle liker å føle seg nyttige! Men allikevel, etter to dager med evig klaging over alt og alle og stort sett folk som jeg ikke aner hvem er en gang så er jeg utslitt. Også av og til så glimter hun til med andekdoter fra da jeg var liten, og så ser hun så glad ut av å tenke på det at jeg får helt vondt. Jeg burde besøke henne mye oftere...

 

Kom meg på joggetur på lørdag! Det gikk flott på alle måter utenom dundrende vannblemmer under tærne på begge beina. Jeg har ikke løpt i joggeskoa mine på evigheter, jeg bare går i dem, og da er de knallgode. Men jeg ser nå at de er utslitt i sålen, så jeg tror jeg skal koste på meg et par nye. Har jo hatt dem et år! Jeg orket ikke løpe med vannblemmer på sønag, så det ble bare med den ene turen. Bedre enn ingenting!

 

Det var en gruppe som hadde misforstått et spørsmål, men de klarte forsåvidt å ro seg inn på fremføringa når jeg forklarte hva de hadde misforstått, så jeg lot dem stå, har ikke lyst til å bruke masse tid på å rette ekstra oppgave før eksamen, og de har forsåvidt nok å gjøre. Så det :P

 

Jeg har spist nok i helga jeg og, gruer meg til veiing i morra! Og denne uka blir utfordrende, skal ut og spise både tirsdag og torsdag, og helga er det fest. Spørs hvordan dette går altså!

 

Hvordan gikk resten av helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, uff, skjønner hva du mener. Min mormor begynner å bli dement nå, og det er de saaaamme historiene på repeat hele dagen som jeg jo har hørt en million ganger fra før. Blir slitsomt i lengden, men samvittigheten setter inn! Kanskje like greit, hadde sikkert ikke tatt meg tida om det ikke var for samvittigheten. Og det er bare fælt å tenke på!

HEI HURRA FOR JOGGETUR! Dritbra! Kjipt vær om dagen, og mye mer slitsomt å løpe ut enn inne. Vær stolt av deg sjæl! Løplabbet sier at ett år er nok for et par joggesko.. Jeg har ikke hørt på det, og jeg har fått beinhinnebetennelse gang på gang. Så er nok noe i det, altså, i hvert fall om man bruker dem flittig. Men koster litt med nye sko..

Jeg har også spist mye i helga. Blæh! Rakk ikke middag før øl på fredag, så spiste den da jeg kom hjem (rester fra dagen før). Så ble på måte nattmat, men på en måte ikke også. Og lørdag ble det take-away og i går var vi hos svigers, og da bestilte de Peppes.. DET er jo et kapittel for seg. Hei hå! Løp på tredemølle lørdag og søndag, men tviler på at det ble nok for å veie opp dette. Er også veldig spent på i morgen :/

Mine utfordringer denne uka: En SJOKOLADEKVELD på fredag, hahaha, doomed to fail og bursdagsfest på lørdag! Må være flink! Mulig jeg må ha hjemmekontor på onsdag, og da må jeg passe på å ikke kjedespise. Håper egentlig jeg slipper det, altså.. Skal bygges om noe, og mulig det bare blir for bråkete å sitte på jobb.. Får se.

Snopet, jeg synes du er veldig flink og jeg er sikker på at du klarer deg bra i uka. Kanskje vi burde gjøre en pakt om å drikke vin i helga? Æsj, jeg har jo mye nybrygg som skal bli ferdig på fredag, spørs om jeg klarer å la være å drikke øl da..

Vi får se an resultatene i morgen og legge en evt. katastrofeplan ut fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord, jeg var på rakfisklag i går, vi satt til langt på natt og drakk og spilte Cards against humanity. Det er hysterisk morsomt, men i dag så angrer jeg litt på at jeg er i live. Og heldige meg, når jeg er fyllsyk så er det ikke sånn at jeg ikke har matlyst sånn som jeg hører at andre har det. Neida! Jeg er et umettelig høl og får aldri nok mat. Er sulten hele tida!

 

Og i dag har jeg stått to timer og holdt forelesninger for eksamensnervøse studenter med tusen spørsmål. Tillittsvekkende når foreleser lukter gammel fyll eller? :P Haff.. Jaja, kom meg jo gjennom, men glemte fullstendig å gå på vekta i morres, må bli i morgen!

 

I dag skal jeg spise på Smalhans med ei venninne, der har de sånn "husmannskost" meny, så er ikke noe å velge i. Håper stort på at det er noe sunt og fornuftig!

 

Det er veldig ølfest jeg skal på i helga egentlig, eller nå er jeg ikke sikker på om akkurat den blir noe av, har ikke hørt noe mer fra arrangørene. Men da stikker jeg i tilfelle på Halloweenfest i stedet! Da må jeg finne noe å kle meg ut som! Jeg elsker egetnlgi å kle meg ut, men denne gangen har jeg ingen ideer! Vanskelig!

 

Det er synd at det er så mange kalorier i øl...

 

På lødag har jeg og gubben vært sammen i seks år. Det er så merkelig å tenke på.. Vi skal feire på søndag, da blir det ingen slankedag tenker jeg, og det er like greit :) Han var like glad i meg da jeg veide 86 kg som han var da jeg veide 66, selv om jeg ikke var det sjøl alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! Ned 700 gram! Jippi!

 

Min vanlige mandagstrening er at jeg sykler til og fra studio og går på en time kettlebells. For å bøte på skaden fra helga tok jeg en ekstra 1.5 timer med løping på tredemølla. Tror det hjalp! :)

 

Nå gjelder det bare å være flink resten av uka :P

 

Hvordan gikk det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg hadde ikke trykket send i stad, så innlegget mitt kom litt sent, men så ikke ditt før etterpå!

 

Haha, høres ut som en fantastisk helg, men man vil gjerne ha fri dagen-derpå når det er sånn :D Uff, haaaater å være fyllesjuk, men man har det jo som regel SÅ gøy før da :P Jeg har alltid god matlyst dagen derpå, og har bare lyst på fett og salt (pizza, iskrem, sjokolademelk). Haha, helt tåpelig! Lykke til med matlysten!

 

De syns sikkert du er en kjempekul foreleser som stinker fyll :P Haha, de tenker nok ikke noe over det. Er jo en del fyll når man er student også ;) Men skjønner det ikke er den kuleste situasjonen å finne seg selv i. Vanskelig nok å tenke klart når man er fyllesjuk også!

 

Jeg HATER å kle meg ut! Finnes ikke det spor kreativ! Og syns det er pinlig å dra på festen utkledd også! Haha, er helt lost! Tror jeg må finne på noe som er litt nøytralt på en måte.. Fortsatt tid igjen til å tenke på! ;)

 

Åh! 6 år! Så utrolig koselig! Da må dere absolutt feire :DJeg syns det er hyggelig å vite at mannen ikke tenker på vekten. Hører nok om de menna som klager over at dama har gått opp noen få kg i løpet av svangerskapet. Noen ganger blir jeg irritert av å høre på gutta klage. Men jentene er kanskje ikke noe bedre? Sel vhar jeg veldig vanskelig for å se at folk går opp/ned i vekt. Jeg legger ikke merke til gradvise endringer. Så samboer kan sikkert legge på seg/ta av 15 kg uten at jeg ser det :P Haha!

 

Lykke til med å komme deg gjennom dagen som fyllesjuk og med middagen i kveld! Går sikkert bra! Ha det hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig veid meg, ned 500 gram. Det er jo bra! Men som sagt før så føles det ganske tilfeldig, går opp og ned de samme grammene fra uke til uke for tida. Får håpe det går enda litt ned neste uke!

 

 

Gratulerer så mye med 700 gram ned for deg! Du er nesten i mål!

 

Middagen med venninna mi ble avlyst i siste liten. Det var ganske dumt kjente jeg, er så lenge siden jeg har sett henne og det er alltid et "noe" som kommer i veien... Jeg var og ga blod i går også, da er jeg alltid litt sliten etterpå, så sykla hjem, skikkelig selvmedlidende og sippete, kom inn døra hjemme - og gubben var borte. Når jeg så kom ut av dusjen sto han i døra med pepperonipizza. Han hadde tenkt til å benytte sjansen da jeg ikke var hjemme til å skeie ut. Så da ble det pizza til middag i går. Ikke akkurat noe å rope hurra for, men jeg syntes så synd på meg selv at det var ingen motstand mot det, samme hvor usunt det er.

 

Det er typisk meg da, når det er synd på meg så spiser jeg mat. IKKE en sunn måte å takle motgang på! Ikke rart jeg er tjukkæs :P

 

Nå ser det ut til at det blir fest uten kostyme på lørdag, da er det ølfest, men da skal jeg klare å holde inntaket litt lavere og, kan jo risikere å møte studentene mine på festen, så best å ikke være helt snydens :P Også er det swingdansing hele natta da! Det er alltid en vinner!

 

Ja, det er veldig koselig. Han bryr seg katta om hvordan jeg ser ut, det er bare meg det er viktig for. Det er utrolig godt å vite :) Han kunne godt å ha brydd seg litt mer da forøvrig, nok til at han ikke var fullt så kjap til å si ja til utskeielser som jeg foreslår i svake øyeblikk, men jeg må jo klare å passe meg sjøl. Ålreit med en mann som synes det er greit med vegetarmat av og til også!

 

1,5 time løping er forresten veldig imponerandes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad for det du går ned da! Ikke vær så skeptisk, det hjelper jo ikke! BRA SNOPET, GRATTIS MED NEDGANG!

 

Dumt at det ble avlyst med venninna di, men ikke sikkert pepperonipizza var så mye verre enn å spise ute..? Kjenner igjen følelsen. Hadde det ganske likt i går.. Oksehunger og ting gikk litt dritt på jobb. Klarte ikke å dy meg og spise MASSE i går. Uff, var nesten dobbelt så mye som jeg burde ha i meg, så dette var ikke bra. Kan jo henge sammen med at jeg trente så mye mer på mandag og ble mye mer sulten i går? Uansett. Skjerpings i dag! Ligger bra an foreløpig, gjelder bare å kontrollere seg i kveld!

 

Høres ut som en god plan for helga :) Selv lurer jeg på om skal sykle frem og tilbake på bursdagsfest! Hun som feirer bor litt langt borti gokk, og er vanskelig med nattbuss og sånt. Og har litt dårlig råd om dagen og ikke keen på å ta taxi. Om jeg sykler (ca 1 mil) så sparer jeg tid og penger. Og jeg kan jo ikke akkurat bli dritings! Er sykkelveier hele veien (egne, ikke i bilveien), så tør å bli litt brisen. Jeg får tenke på det. Hadde kanskje vært lurt på alle måter! :)

 

Er du flink til å danse? :) Det er jo suuuper trim! Selv eier jeg ikke kordinasjon, så dans er helt håpløst tema (dessverre).

 

Samboeren min sier ikke noe om vekt, men han er opptatt av at det bare skal være godis i helger og ikke hverdags. Vet ikke om det er pga meg eller han :P Haha! Men er glad for det, er jo ikke sunt å spise ofte. Hvordan går godtestoppet, egentlig? :)

 

Var ikke LØPE-LØPING, altså. Jeg trener etter pulsklokke og den har satt opp et program til meg! Når jeg løper på mølle så løper jeg sånn at jeg kan høre på podcast og kose meg samtidig (ellers er det for kjedelig), så ligger på 70-80% av makspuls. Blir vel helst rolig jogg kanskje :) Hadde 5 i incline og 8 i hastighet på mandag, det var passe da. Ikke full spurt mao, jeg bruker nok ordet løping feil sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du selvsagt rett i, ned er ned! Jeg er happy for det altså!

 

Nå ble det avlyst med ei annen venninne i går, så da satt jeg hele kvelden og følte meg ganske uelska. Det er litt surt, for i helga var det en annnen venn som spurte om jeg hadde tid til middag denne uka, og det hadde jeg jo ikke. Hadde de folka der bestemt seg litt før så kunne jeg jo møtt ham i stedet.

 

MEN, jeg spiste salat til middag i går! Selv om det var synd på meg og jeg var uelska ;) Det er bra! Og i dag skal jeg på Smalhans med to kompiser, og det er kjekt for han ene spiser opp maten sin i en jafs, og så sitter han og stirrer på min helt til jeg gir ham restene = lett med porsjonskontroll!

 

Det høres slett ikke dumt ut å sykle til og fra fest, er bare å pakke med seg en liten sekk med overtrekkstøy og refleksvest så er du i gang!

 

Jeg danser swing, kan absolutt ingen andre danser, men hvis jeg har en partner som er flink til å lede så kan jeg swinge :) Har veldig lite rytmesans selv, noe som ikke er så farlig når man blir ledet, viktigste er bare å følge partneren. Jeg har en kompis i klassa som jeg har danset mye med på skolefester, han er nesten to meter, så jeg må liksom jogge ved siden av ham, er så anpusten når vi er ferdige at jeg nesten tar min død av det :P Så det er veldig bra! Hadde jeg klart å holde igjen litt på alkoholen hadde festene vært et minusprosjekt ;)

 

Godtestoppet eksploderte i tusen selvmedlidende knas på tirsdag, da gubben hadde kjøpt cola og en pose sur vingummi sammen med pizzaen. Men det er jo ingen grunn til å gi seg bare pga en sprekk, så nå er jeg i gang igjen. Det tror jeg er noe av det viktigste jeg har lært meg med slanking - det er ikke sånn at en dag eller uke blir "ødelagt" bare fordi man sprekker, da er det ikke sånn at jeg "like gjerne kan ta den helt ut". Det ble masse snop på tirsdag, nå kommer det til å være vanskelig igjen, men spiste ikke noe i går, så da har jeg en ren dag bak meg ihvertfall.

 

Når jeg begynte å slanke meg raste samboern min ned i vekt uten å gjøre noe for det. Han syntes det var veldig deilig tror jeg. Vi er begge typer som sitter mye stille og legger lett på oss, så det er viktig å være litt fokusert på helsa for at det ikke skal bli altfor ille for oss.

 

5 i incline er jo bra da, da blir det litt tyngde på det, og 8 i fart i halvannen time er fremdeles respektabelt! Jeg og kaller det løping heller enn jogging, det høres litt tøffere ut liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så kjedelig når folk avlyser på kort varsel! Jeg har noen venninner som gjør sånn hele tida. Det har bare blitt til at vi nesten ikke har kontakt, for de dropper alltid ut. Må liksom alltid møtes mange, sånn at jeg veit noen kommer, og med tiden orker man ikke invitere dem mer.. Skjerpings til sånne venner! Jeg tenker du burde si noe, men jeg gjør det jo ikke selv!

 

HAHA! Morsomt med han kameraten din som spiser opp maten din, hahaha! Lo godt nå! Gikk du sulten ut igjen? Og FLINKA som spiste salat! KNALLBRA!

 

Vingler litt på festsyklinga, blei jo så insanely kaldt i dag! Og skal jo ha med drikkevarer + gave + skift (ikke så kult å sykle i skjørt nå liksom). Men får tenke på det igjen til lørdag, og satse på at jeg gjennomfører. Er jo lurt!

 

Syns swing ser så gøy ut! Haha, og høres ut som om det er skikkelig bra for kondisen :) Tommel opp for at du børster av deg sukkeret og begynner på ny sukkerstopp. Hver dag med sukkerstopp er jo superbra, selv om det blir noen knall og fall i blant!

 

Og 5 i incline er bare for å spare knæra. Har lært at det er lurt, og da tror jeg blindt på det :P

 

I morgen skal jeg på sjokoladekveld med en venninnegjeng! Tror det skal gå greit, er litt bedre på å begrense meg når vi er mange og hos andre (må jo la andre få smake litt også.. haha), og har planlagt dobbeløkt i morgen. Lørdag er bursdagsfesten. Skal trene på dagen, og burde nok ta sykkelen + moderere drikkinga, men kjenner jeg ikke har lyst til det siste :P Søndag skal jeg rydde og vaske leiligheten.

 

Om jeg rekker skal jeg lage thai-fiskekaker i dag! Hørtes så godt (og sunt!) ut! Kos deg på middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner kjempegodt hva du mener, det er skikkelig slitsomt! Også synes jeg egentlig at det er ganske sårende jeg, alle har det jo travelt liksom. Hun ene er sånn kronisk upålitelig, det er alltid "noe", sliten etter jobb, vondt i en tann, vondt i hodet, trodde det var tirsdag. Mens hun andre er egnetlig ikke det i det heletatt, har kjent henne hele livet, og vært veldig nærme alltid. Nå i vinter fikk hun seg kjæreste, og jeg har sett henne fire ganger siden... Det er veldig sårt. Greit å være nyforelska liksom men det må jo finnes grenser vel?

Jeg har strøket dem av min mentale prioriteringsliste. Hvis de vil finne på noe med meg nå så kan de ta kontakt selv. Jeg er sikkert litt overfølsom, men jeg føler meg litt patetisk når jeg driver og flyr etter folk som aldri har tid til meg.

 

Det endte med sushi i går, og han bare forsynte seg av de bitene han veit at jeg ikke spiser før vi var halvveis i måltidet. Det er ganske så greit egentlig! Ofte så gjelder det jo tilbehøret ikke sant, er vi ute og spiser burger så spiser han all pomfritten min. Kjempegreit, jeg er jo egetnlig mett! Men jeg spiser alt som er foran meg hvis ingen andre gjør det :P

 

Enig i kaldt! Jeg trodde neglene skulle dette av i går morres! Og jeg sykler allerede i superundiser! Jeg tror jeg må finne fram enda litt varmere klær, men nå begynner det snart å bli upraktiske mengder. Jeg heier fremdeles på sykkel! Du klarer det! Så sant venninna du skal til er sånn at hun synes det er greit at du skifter hos henne da :) Jeg lurer på å ha med klesskift selv jeg, er så frysepinn om høsten..

 

Er bedre fror knærne å løpe i oppover ja, og bra for rumpa og ;)

 

Hvordan var thaifiskekakene?

 

I dag har studentene mine eksamen, nå kommer dommen på om jeg har lært dem noe! Er så spent!

Jeg har tenkt til å trene mens de sitter og besvarer, for etter at de er ferdig regner jeg med at det kommer til å være ganske mange på døra mi med spørsmål.. Merkelig å være på andre sia av kateteret ass!

 

Flink du er som trener i helgene! Jeg har alltid fri da jeg, bare går turer. Trenger å henge meg inn etter uka :P Du er på et anna nivå enn meg!

 

Sjokoladekveld kan jo gå bra! Pass på å spise en god middag før du drar sånn at du i det minste er mett, også gjelder det å smake lenge på hver bit og skravle mer enn man stapper trynet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og du er absolutt ikke overfølsom. Er jo noe med at man mister jo kontakten om man ikke sees heller da, og man gidder jo ikke mase hele tiden. Blir til at man ser mye til de man ser mer av i stedet for. Er greit det også. Når det er sagt er jeg en type som ikke alltid er like flink til å ta kontakt med gud og hvermann altså, og setter jo pris på å se de som tar kontakt. Men jeg avlyser i hvert fall ikke! :)

 

Sushi innbiller jeg meg ikke er så verst spise-ute-mat! I hvert fall så lenge man avstår fra majones og fritert. Hørt at det er ca 40 kcal per bit? Vet ikke om det stemmer. Du var flink, snopet :)

 

Skal se an festsyklinga i morgen. Nå er det meldt insanely med regn på natta, og å sykle hjem 13 km i kulda, i øspøsende regn, brisen midt på natta og uten særlig med gatelys.. Det vet jeg ikke om jeg orker. Dessuten er jeg temmelig tung i beina nå, har trent mange dager i strekk. Men om været skifter, så kanskje. I dag tidlig var det faktisk litt glatt også! Dekkene mine er nesten uten spor.. Vi får se! Har uansett meldt meg på dobbeltime i morgen, så bevegelse blir det :)

 

Kom hjem så sent at det ikke ble thaifiskekaker, ble knekkebrød og soving. Men skal se om jeg rekker å få til noe i dag før sjokoladekveld! :D

 

Gikk det bra med studentene og eksamen tror du?

 

Ha en fortreffelig helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er stappfull av treff med folk som jeg veit at ikke kommer til å dumpe meg, inkludert pappa, så nå er jeg fornøyd igjen :) Hun ene som ditcha meg forrige uke har invitert seg selv på besøk igjen denne uka, så vi får se om det blir noe denne gangen :) Hun andre får nesten bare å ha det så godt, jeg venter til hun tar kontakt igjen. Vi har kjent hverandre hele livet, så kommer ikke til å slutte å være venner liksom, men jeg får vel pent vente til hun er ferdig med å være så forelska at hun ikke klarer å tenke på annet :P

 

Jeg tror heller ikke sushi er så værst, men det er mye ris da! Burde sikkert gå for sashimi i stedet egentlig.. På grete roede ser det ut til å være ganske mye kalorier egentlig. Men jeg tenker nå at det er sunne kalorier uansett da, og det har litt å si det og.

 

Ble det sykling? Du er latterlig tøff hvis det blir det.. Det hørtes ikke noe fristende ut i det heletatt! Jeg dansa hele natta, i går fant jeg en diger blodfylt blemme under den ene foten, så jeg fikk svingt meg nok vaffal! Jeg var så dårlig i går, måtte gå tur med hundene og følte at jeg bare sjangla rundt kvartalet. Stakkars dyr :P Nesten så jeg fremdeles er dårlig i dag!

Gruer meg skikkelig til å trene etterpå, men må vel bare få det overstått.

 

Jeg tror det gikk bra med eksamen for studentene, skal begynne å rette oppgaver i morgen :) Blir spennende!

 

Hvordan ble helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Litt søtt med folk som er SÅ forelska etter et år også da :) Men kjedelig når de ikke blir til å stole på. Uansett, enig med deg! Prioriter de andre vennene dine, og så får hun heller ta kontakt når hun er klar for det :) Aldri helt skjønt den der at to mennesker blir SÅÅ oppslukt av hverandre, men er vel bare jeg som ikke er helt normal akkurat der. Er jo vant til at jeg og samboer er en del fra hverandre, så er kanskje derfor. Når det er sagt så pleier jeg å prioritere han når han er hjemme da, selv om jeg føler meg som en råtten venninne til tider. Men i blant har vi én helg sammen på 8 uker, og skal forholdet vare må man jo være litt sammen også!

 

Jeg begynner som alltid å skravle om alt annet.. Haha. Joda, hvit sushiris er ikke det sunneste, men er vel ikke det verste man kan spise heller. Litt sukker i risen, men ikke noe skjult stekefett o.l. Enjoy, tenker jeg :)

 

Nei, uff, ble verken sykling eller trening i helga.. Har slitt med svimmelhet en stund og helga var ganske ille. Verken turte eller orket trening/sykling :/ Sjokoladekvelden gikk greit sjokolademessig, men verten lagde nattmat som jeg spiste (er så sulten fortida), så gikk over kcal der.. Og bursdagsfesten lørdag ble katastrofal! Jeg våknet 06.00 på lørdag morgen, lys våken. Og da ble hele dagen litt forskjøvet, spiste middag kl 15 (thai-seikaker! Suksess :) ), og tenkte ikke noe over det. Før jeg ble UTSULTA på festen sånn i 20-tiden da. Spiste meg METT på snackset der. Helt håpløst, men klarte ikke å la være. Drakk lite øl da. Men uff. I går holdt jeg meg mye i ro og sov (og spiste), så det gikk langt over da også. Regner med en liten katastrofe på vekta i morgen, men får ta min straff igjen nå. Skal ut og spise med venninner 2 ganger denne uka, pluss hjem i helga til familien. Blir nok en del mat der også, men skal forsøke å være så flink som mulig!

 

Treninga i kveld går bra skal du se! Så fort man har dukket opp og startet så går det jo nesten av seg selv :)

 

Høres ut som om helga di ble bra i hvert falL! Du får nok et fint-fint resultat i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke angående kalorier i helga, jeg spiste lite i går, men har rett og slett ikke anelse om hvor mye jeg drakk på lørdag.. Det ble en del akevitt på fårset, og jeg husker godt at det fortsatte å drikke øl utover kvelden. Får satse på at jeg danset av meg litt av det værste :P

 

Må passe på helsa og! Jeg tror ikke det er noe lurt å ha holdning om at man skal pushe gjennom evt sykdom og trene for en hver pris. Kanskje er det en dag hvile som skal til for å komme seg helt ovenpå igjen. Men det er klart, der er det delte meninger, og jeg har lett for å heller ta meg en hviledag for mye.. Så ja.. Vurdert å ta en tur til legen hvis det fortsetter?

 

Det er dumt å være sulten på fest, det er alltid noe å spise der, og det er aldri noe lurt å spise det!

 

I morgen er det hjemmekontor med eksamensoppgavene og det betyr at jeg kan ta meg en lang hundeluftingstur midt på dagen. Det er det beste i verden. Lite folk ute og skogen for meg selv! Er planen ihvertfall. Jeg aner ikke hvor lang tid det tar å rette eksamen da. Kanskje jeg får mange dager med hjemmekontor :P Ikke helt feil det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag, faktisk :) Men tror egentlig at det er stress, har vært sånn i nesten 3 måneder. Enkelte dager er verre enn andre, har besvimt mens jeg har sittet stille og lest, andre ganger bare når jeg kanskje har reist meg opp for fort type. Sliter med det i perioder uten at det egentlig er så mye (litt lavt jern, men er blodgiver). Men joda, skader vel ikke å ta en tur. De tok en del blodprøver, så jeg får se. Tror egentlig ikke at det er noe spesielt fysisk, er nok stress og mye sitting foran dataen..

 

Er for å hvile når kroppen sier stopp (hadde nok med å reise meg opp og sånt i helga), men jeg er ikke for å hvile for å "være føre var". Å droppe trening når du føler du orker, fordi du kanskje brygger på noe, "halsen er jo litt sår", eller den type ting. Det syns jeg er en dårlig unnskyldning. Men om man faktisk ikke orker er det jo noe annet, og da har det ikke noe for seg å pushe seg. På den andre siden, man merker det jo fort på treninga da. Svikter beina er det bare å dra hjem, liksom.

 

Men hørtes ut som om du stod litt dårligere stelt enn hva jeg trodde. Uff da, ille når alkoholen har så mye å si! Fikk du sovet nok i går da? Det har også mye å si!

 

Pleier ikke være sulten etter middag, men pleier jo ikke spise middag kl 15 heller. Var det som skar seg, dessverre. Er jo b-menneske, pleier ikke å våkne før 12 i helgene, ikke vant til å våkne kl 6 :P

 

Høres ut som om du trives med hjemmekontor :) Deilig å ta seg en tur på midten av dagen og heller jobbe litt lenger. Misunnelig der :D Men siden jeg er så mye alene hjemme hadde jeg nok gått på veggen. Deilig med det sosiale på jobb også! Dessuten jobber jeg ikke noe effektivt hjemme. Men skulle ønske jeg kunne hatt det som deg! Høres perfekt ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok du som har den rette holdninga til trening når man er dårlig egentlig, min måte å gjøre det på blir fort en hvilepute! "Bør nok ta en dag til for å være sikker" Sånn som i går så må det ha vært alkoholen som herja med meg fremdeles, og det er klart, jeg hadde nok hatt bedre utbytte av å bare kjøre kardio i 45 min, heller enn å prøve å pine meg gjennom styrkeopplegget mitt. Jeg tror ikke jeg bygde noe muskler i går, men jeg kunne ha forbrent litt kalorier istedet liksom :) Jeg sov ganske lenge, men søvnen er vel ikke noe særlig bra kvalitet når man er småfull. Blir heldigvis lenge til neste fyllekule av et slikt kaliber!

 

Men det høres ikke spesielt bra ut da! Å få fysiske plager av stress er jo ikke noe å bare blåse av på en måte, bra du tar tak i det! Jeg er også blodgiver, lurer på om det forbrenner noe kalorier egentlig? :P Sikkert ikke noe særlig..

 

Jeg skal vel ikke juble fullt for mye av hjemmekontor enda, har tross alt bare gjort det en gang :P Men får se hvordan det går i dag. Sambo har hjemmeeksamen samtidig, kan hende vi blir gående litt oppå hverandre for alt jeg veit. Men er innstilt på å bevege meg mest mulig ihvertfall!

 

Jeg har forøvrig gått ned 200 gram til! Hurra for meg! Sukkerfriheten får sin største test nå - sambo har kjøpt masse snop til eksamenslesinga si.. Gått helt i barndommen for anledninga han! Men jeg skal ikke ha noe! Tenk så mange ekstra flinkispoeng hvis jeg står i mot fristelsen som faktsik er i huset da!

 

Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA SNOPET! Gratulerer med nedgang! Deilig da! Hjalp nok med dansinga som du sa :)

 

Jeg glemte vekta i dag også, er litt stress på tirsdager, treninga begynner så tidlig :P Men skal forsøke å huske på det i morgen (men da må jeg være på jobb kl 06.30, så kan hende det forsvinner i morgenrushet da også :P)

 

Men du, det er én ting til å tenke på mht trening og sånt: en halvveis økt er mye bedre enn INGEN økt! Men om du står mellom å trene mandag eller tirsdag, så er det selvfølgelig bedre å trene for fullt på tirsdag enn halvveis på mandag.. Men jeg mener alltid at om alternativet er ingenting, så vil alle monner dra altså. Og vær fornøyd med det! :)

 

Blodgivning forbrenner nok ikke kalorier dessverre, man fyller jo på volumet med væske etterpå. Og gjør man som de sier og drikker sukkerholdig væske som juice, så tror jeg nok at man kommer i overskudd. Er ikke SÅ mange blodceller man tar, og de erstattes hyppig uansett. Men hadde jo vært fint, haha :) Altså, jeg klarer meg fint selv om jeg er svimmel, for jeg tar mine forholdsregler når jeg merker det er ille. Setter meg ikke på sykkelen og sykler lenge og alene når alt gynger rundt meg. Var ikke ment som klaging, men en "unnskyldning" på hvorfor trening uteble i helga (og i går! Ble verre igjen i går kveld). Opp på hesten i dag, har trent 2 timer før jobb og føler meg fin nå! :)

 

Herregud! Du har en viljestyrke fra en annen verden! Jeg hadde aldri klart å motstå godterier hjemme! Og i hvert fall ikke om det var så store mengder at jeg kunne tatt litt uten at han merket det, haha. Hadde han kjøpt seg en smil skulle jeg nok klart å la han ha den i fred, men blir det mye greier så.. Men jeg er sikker på at du kan klare det!

 

Jeg sliter veldig med voldsom sult om dagen, skjønner ikke hvorfor. Endte opp med å spise masse mat i går kveld også,klarer ikke dy meg. Må prøve å finne på noe lurt der. Mere grønnsaker kanskje? Og bedre viljestyrke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom du deg på vekta i dag?

 

Jeg har store ambisjoner om å ha en "perfekt" uke, det har vært så halvveis med meg siden jeg begynte nå i høst, så nå vil jeg se hvordan resultatene blir hvis jeg klarer å gjøre alt riktig! Mandag spiste jeg thaimat ute med en kompis, liten lunsj og frokost før det, søtpoteter og bønner til kvelds, så den dagen ble bra. I går var det rester av søtpotet til lunsj, og gresskarsuppe til middag, så det ble veldig bra. I dag skal jeg ut og spise burger med pappa klokka fire, og da veit jeg at jeg kommer til å være stappmett resten av dagen, og skal prøve å holde meg til vann og gulerøtter til lunsj (for den burgern blir med ost :D).

Jeg skal spise middag med en kompis igjen på fredag, men han er veggis, så der blir det alltid supersunt. Ingen planer i helga, og ingen planer i morra, så resten av uka skal jeg klare å holde meg i skinnet :) Tenkte å kjøpe en aubergine til å ha til middag i morgen. Blir så bra! Håper på vesentlige resultater av det. Og det å holde seg unna snopet til gubben er skikkelig selvtillittsboost faktisk! Jeg klarer det når jeg bare bestemmer meg!

 

På jobb har vi et ekstremt lite flatterende speil, jeg fikk øye på meg selv da jeg skifta i stad, og jeg begynner faktisk å se resultater altså! Jeg har synlige muskler på overarmene, og vesentlig mindre dissing over magen. I tillegg har "ryggvalkene" mine forsvunnet, jeg har ikke egentlig hatt valker, men liksom sånne streker på en måte, rett over midja, de er nesten helt borte! Det er noe som skjer selv om vekta står stille! Så i morgen har jeg faktisk tenkt til å gå gjennom haugen av klær som er for små til meg, og se hvordan buksene passer nå. Jeg skal ikke påstå at jeg har merket forskjell på klærne jeg bruker, men kan jo hende at det er annerledes nå som det er mer muskler enn fett allikevel :)

 

Helt enig i at litt trening er bedre enn ingen trening! Men etter neste fyllekule kommer jeg til å gå for kardio og heller hoppe over en styrkeøkt. Det var skikkelig demotiverende på mandag, og nesten litt skummelt når jeg tok squats, kroppen reagerte helt annerledes enn jeg var vant til, når jeg trodde jeg hadde en rep til i meg ble musklene bare helt til vann, og det er litt skummelt når det begynner å bli tunge vekter. Så får jeg heller svette ut dritten på tredemølla og spare muskeltreninga til neste økt :)

 

Hvordan spiser du om dagen da? Proteiner skal jo være veldig bra for å stagge sulten, eller så er det jo som du sier med grønnsaker, de fyller godt opp, hvis du tar en sjau og handler inn en del så må du spise dem opp så de ikke blir dårlige i kjøleskapet! Du har kontroll på kaloriene dine så du veit at du får i deg det du skal ha, da er det bare å stå i mot og fylle opp med ting som kaloribudsjettet tillater, man skal ikke gå og ha det grusomt av sult heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...