Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes egentlig at mitt vanlige kosthold er sunt. Har litt problemer med at samboer er kjapp til å kjøpe take-away og sånt når det er hans tur til å bestemme (ikke at jeg kan klage på det for tida, han er mye borte), men det betyr jo bare at det blir opp til meg å ikke spise hele porsjonen. I tillegg har jeg store problemer med å ikke spise sjokolade/is om det er i huset, så jeg pleier ikke kjøpe det til meg selv. Men jeg har et problem med at jeg er (innbiller meg?) mye sulten, så jeg spiser for mye av det vi har. Dessuten spiser jeg nok for mye karbohydrater. Er kjapp til å bytte ut middag med knekkebrød eller havregrøt, burde sikkert brukt litt mer tid på å lage en god og sunn middag hver dag, men det er så stress synes jeg. Så.. Jeg må jobbe med 1) måtehold på alle fronter

2)tåle at andre har godteri rundt meg uten at jeg MÅ spise det. Jeg klarer liksom ikke tenke på noe annet før skåla er tom, først da kan jeg "slappe av".

3) sammensetningen av måltidene mine gjennom dagen

 

Kjenner at det sitter litt langt inne å jobbe med alle tre.. Ikke rart det går skeis!

 

Hun venninna mi er veldig sunn hun, altså, og tror egentlig ikke hun trøstet seg med mat. Var nok det at hun liker å spise litt snop når hun ser film (hun spiser sjelden noe med sukker i), og så kjøpte hun en del fordi hun ikke visste hva jeg likte og sikkert fordi hun følte at hun trengte seg på? Vet ikke, men uansett ble det jo jeg som spiste mesteparten uten at jeg var direkte lei meg eller trengte behov for trøst. haha, kanskje hun har lagt merke til hvor mye jeg kan stappe nedpå :P

 

Men! FLINK! som har vært på trening før jobb! Knallbra! Og det blir veldig bra med piggdekk! Er mange på jobben min som sykler året rundt, og de synes jo det går kjempefint! Merker det jo selv med regn og sånt. Mange som blir sjokkert at jeg sykler i øspøsende regn, men det er jo overhodet ikke et problem så lenge man har regntøy! Merker ikke noe til det da. Og det blir sikkert sånn med vinteren også! Så lenge du har gode dekk og riktige klær så blir det helt greit for deg. Og du sparer tid! Vinn-vinn! Haha, men ellers var du vel max uheldig med den strømstansen da (?)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiing i dag var ikke så ille! Bare 100 gram opp, og etter den helga jeg har hatt så må jeg kategorisere det som en slags seier :) Det er litt kjett da, tenk hvis jeg hadde vært flink i helga, da hadde jeg sikkert gått ned! To dagers utskeiielse tar knekken på fem dager med flinkhet!

 

Samme her, jeg har masse kunnskap om mat og ernæring. Jeg spiser sunt som bare rakkern, litt mindre frukt enn anbefalt, men utenom det så er jeg innafor på alle punkter. Masse fisk, grønnsaker, bønner og linser og grove kornprodukter. Jeg veit hvor lite kjøtt som egentlig skal til for å dekke daglig behov, og dekker stort sett proteinbehov av egg. Jeg veit at jeg er sunn! Det er bare alt det som jeg spiser i tillegg.. Også er det bare litt for mye ost her og der, og bare litt popkorn i kveld og et glass vin og litt oliven og oi er det noen som har bakt kake? :P

Hvis jeg bare klarer å kutte ut all spising utenom måltidene så er jeg i mål jeg. Det er så lett og så vanskelig faktisk!

 

Jeg trenger også å jobbe mot målet at andre kan spise godteri uten at jeg må. Der sliter jeg, det at noen annen har kjøpt er en gylden grunn til at jeg skal spise. Og sånn burde det ikke være. Andre folk må ha lov til å spise snop rundt meg selv om jeg slanker meg. Rett og slett.

 

Jeg trente ikke før jobb, jeg trener i arbeidstida. Derfor det ble sånn forrige uke og at jeg ikke "hadde tid" til å trene, dagene var så fulle at jeg ikke rakk mer i lunsjen enn å spise og løpe igjen. Etter jobb må jeg hjem til hundene, så da rekker jeg ikke.

 

I går fikk jeg endelig kjøpt meg vintersko.. Har labba rundt i joggesko eller stoffsko i hele høst, mer eller mindre konstant kald. Og har hele tida visst hva slags sko jeg skal ha! Samme som i fjor, samme størrelse og samme butikk, ikke mer enn ti minutters omvei på vei hjem fra jobb. Men får ikke gjort det allikevel! At det går an å være så utrolig vimsete og teit? Alle sånne småting som "skal bare" gjøres tærer på energien så veldig, og når jeg endleig fikk gjort det så tok det meg kanskje ti min i butikken bare! Det er jo tullete... Menmen, fikk gjort det nå! I kveld skal jeg spise middag hos ei venninne, og da skal jeg først sykle innom GMAX på Storosenteret og kjøpe meg piggdekk. Jeg så på nettet at de har noen ned til 250 kr, det er jo kjempebillig! Skal høre med dem om de er brukandes til noe da, men jeg kommer nok først og fremst til å basere meg på å sykle de dagene det ikke er skikkelig ille snødekke. Så får høre litt hva de anbefaler :) Også holde deg oppdatert på hvordan de er å sykle på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh!

Denne dagen har gått i ett! Har ikke rukket å spise en gang :o Men nå kan jeg senke skuldrene noen timer før jeg må dra hjem!

 

Vi ligger ganske likt denne uka! Jeg gikk 100 gram ned og er takknemlig for det, helgen tatt i betraktning!

 

Digg med trening i arbeidstida! Jeg har egentlig krav på det i kontrakten min, men arbeidsleder på avdelingen nekter oss.. Så da må det skje på fritida. Heldigvis har jeg relativt raus fleksitid (innenfor rimelighetens grenser), så jeg rekker som regel å trene før jobb om jeg vil :)

 

Haha! Grattis med nye vintersko ;) Blir deilig for deg å ikke fryse, haha! Ja, keep me posted on piggdekk da! Var et mareritt på vei til treninga i dag! Var jo såpeglatt! Tryna jeg, vettu. Tre ganger, faktisk. Tror kanskje jeg må la sykkelen stå i morgen, om jeg har tid :P Vurderer vinterdekk igjen, men blæh! Har ikke lyst til å skifte dekk, syns det er såååå pain! Liten pris å betale, kanskje. Hørt man kan ha veldig rimelige dekk i byen, faktisk. Så de du så funker nok fint :)

 

Holdt meg innenfor kalorigrensa mi (som nå er 1230 :o ) i går! Går vel fint i dag også, siden jeg skal spise mitt første måltid nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hadde en urkomisk og pinlig opplevelse på sportsbutikken i går. Skulle jo ha piggdekk, og oppga at dekkene mine hadde størrelse 700, og fikk beskjed om at det ikke var en størrelse. Så begynte mannen å spørre meg ut om sykkelen og jeg klarte ikke svare på noen ting! Hva slags type? Er det hybrid? Er det terreng? Har den dempere da? Og eneste jeg kunne komme på var at den er svart og har sånn jentestang og ikke guttestang :P Tilslutt bare himler han med øynene og sier "oi såpass ja", og peker på to sykler, ser den sånn eller sånn ut? Tilslutt måtte jeg gå ut og hente den, fikk vite at hjulene var str 28 og at de ikke hadde dekk i min str inne. Etterpå fant jeg ut at 700 tilsvarer 28, så det var han i butikken som var dust, og ikke jeg. Seriøst, følte meg som om jeg var i gymtimen på ungdomsskola igjen der de kule gutta prøvde å forklare meg en eller annen idiotregel i håndball. Superveldreid pen ung mann og selvsagt. Haha! Er jo litt komisk, men følte meg skikkelig dust!

 

Stikker innom på XXL etter jobb i dag og prøver meg der, det står på nett at de skal ha dekk inne ihvertfall, og koster bare 340 kr per dekk eller noe, det har jeg råd til :)

 

Hvordan gikk det med spisinga i går? Skummelt å gå så lenge uten mat! Jeg takler det ikke ihvertfall!

 

Grattis med nedgang!

 

Du har krav på det men blir nekta? Er det ikke noe du kan ta opp noe sted? Er ganske sleipt hvis ikke i så fall..

 

Jeg var hos ei venninne og spiste i går, fikk kjempegod fiskesuppe, hvitløksbrød (tok bare en bit) og kakao og snop etter middag. Holdt meg til en kopp kakao som jeg nøt veldig, og plukka bare de svarte krokodillene fra godteskåla, så er skikkelig fornøyd med meg sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Har samme opplevelse selv når jeg skal i sportsbutikken og få hjelp! Helt håpløs, haha! Og alle disse termene, veit jo ikke hva det betyr. I blant ønsker jeg at jeg kunne se ut som om jeg var 90 når jeg gjorde sånne ting, for da hadde de forstått! Håper du får tak i dekk på XXL da! :)

 

Spisinga gikk bra, hadde ikke så mange timer igjen å spise på! Når det bare er stress går det greit å ikke spise, føler meg ikke sulten, bare stressa. Og er ikke sulten når jeg får satt meg ned heller, skjønner bare at jeg burde spise siden jeg har gått hele dagen uten. Litt roligere i dag! Men skal hjem til ei venninne på bursdag (kaffe&kake) i kveld. Satser på at jeg klarer å holde meg til kaffen.

 

Høhøhø, er ikke noe å ta opp det med treninga. Alle går på midlertidige kontrakter og det er ikke trening i arbeidstida som jeg skal gjøre meg upopulær for, altså. Da får det heller bare være. Jeg trener uansett litt lenger enn hva vi får lov til, så funker nok best å gjøre det før/etterpå :)

 

Gratulerer med så bra dag i går! Kjempeflink er du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dekk på XXL, der var det ikke noe problem :) 350 kr per dekk, pluss 49 kr for et lite lappesett med dekkspak. I dag ble det kollektiven til jobb, jeg skal hente en pakke på vei hjem og da orker jeg ikke styre med sykkel, og så skal jeg prøve å bytte dekkene, veldig spent! Jeg kjøpte samtidig noen kraftigere lykter, så nå føler jeg meg skikkelig klar til vintersesongen :) Skal prøve å leke handy og skifte dekkene selv, skulle ikke tro at det er vanskelig, men allikevel, det er lett å bli litt hjelpeløs når man har en kjæreste som liker å fikse alle småting. Det er omtrent så jeg ikke husker hvordan man skifter en lyspære liksom. Må skjerpe meg!

 

Hvordan gikk kake i går? Jeg hadde en veldig bra dag, spiste omelett til middag i femtida, og regna med at jeg skulle bli sulten igjen, men ble ikke det! Sambo var ute hele kvelden, så jeg gikk lang tur med hundene aleine, og koste meg med strikking og et glass vin resten av kvelden. Var fryktelig snopsjuk, men ikke sulten, så var borti kjøleskapet flere ganger, men i og med at vi ikke har noe snop i huset så endte jeg med å holde meg til en klementin. Flink!

 

Skjønner, teit at jobben er sånn da, midlertidige kontrakter er så sleipt.. Jeg har jo i og for seg midlertidig kontrakt jeg og, men det er ikke noe håp for fornyelse så det blir på en måte noe annet. Jeg har funnet to jobber jeg skal søke på nå, har fiksa CV, og driver og gruer meg til å skrive søknadstekstene, jeg føler meg så dum og sårbar.. "Ansett meg, jeg er dritflink" Haff.. Men får jo ingen jobber hvis jeg ikke søker! Må bare hive meg ut i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord, jeg var og trente styrke i dag. Fikk overaskende mensen en uke før forventa i morres, pleier alltid å ha vondt den første dagen, men nå etter trening har det blitt helt ekstremt! Det har jeg ikke vært borti før!

 

Når jeg sto og tok knebøy og kjentes det ut som om bekkenet mitt ikke hang riktig på, det var ganske ekkelt egentlig, og nå har jeg så vooooondt. Herregud så synd det er på meg! Er det ikke meninga at trening under mens skal gjøre at man får mindre vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiing igjen, jeg synes jeg har vært kjempeflink hele uka, er rett og slett strålende fornøyd med egen innsats, derfor var det ganske skuffende å trå på vekta og få enda 100 gram opp.

Det er ikke allverden selvsagt, men allikevel, jeg har ikke skeia ut i helga engang! Det har ikke vært noe spesielt som har skjedd eller noe... Skuff!

 

Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da er jeg hjemme fra fyllekule i Edinburgh! Puh! Dro seeeint på torsdag og landet i dag tidlig - dro rett på jobb! Skikkelig sliten. Har ikke fått veid meg (og ikke lyst heller), det har blitt MYE god mat (men ikke dessert/godteri) og vin :)

 

Har du fått syklet på nye dekk? :)

 

Har aldri hørt om noen sammenheng mellom trening eller mens. Det eneste som skal hjelpe på insanely menssmerter som jeg har hørt er å: FØDE! Tada! Utvider livmora, mindre pain. Visstnok. Noen typer prevensjon hjelper for meg. Håper du har kommet deg! FLink som trente til tross for smerter :)

 

Kjipt resultat etter en så god uke :( Men når du veit du har gjort alt etter boka, da kan du banne på at det er vann eller salt eller ett eller annet som henger igjen. Gi det en uke eller tre og vips! så hopper vekta ned et byks! Garantert! Men ja, det er skikkelig demoitiverende!

 

Fått melding av samboer om at han har kjøpt dumlekalender til meg! Haha! Barnslige vi :) Bare håper det blir moderate mengder dumle hver dag. Har ikke sett kalenderen, noen av dem er jo dritschwære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst 300 gram opp ser jeg når jeg ser hva jeg faktisk veide forrige uke, jeg trodde jeg lå verre an fra før. Æsj ass, jeg var så trygg på nedgang denne gangen!

Spennende med veiing for deg og! Men hvis ikke vekta flytter seg så veit du i det minste hvorfor ;)

 

Jeg har fått syklet på nye dekk ja, det går veldig bra! Har ikke vært fryktelig glatt enda, så har ikke fått testa den funksjonen noe særlig, men i dag snør det tett, så får se hvordan det blri å sykle hjem, veien var bar i morres. Det var ikke noe dyrt da! 350 kr per dekk på xxl, så verdt det hvis det fører til at jeg sykler i vinter!

 

Jeg har alltid hørt at lett aktivitet skal gjøre menssmerter mindre kraftige, men jeg har aldri vært noe særlig plaga før, så har ikke tenkt noe særlig over det heller. Det var helt villt, det kjentes seriøst ut som at selve bekkenet ikke hang ordentlig fast i hoftekulene mine, måtte konsentrere meg for å holde hofta i posisjon liksom.

 

Å, julekalender er så hyggelig! Jeg må kjøpe meg en flakskalender, trenger å ha noe å åpne selv om det bare er tullete :)

 

Jeg har begynt å stå opp et kvarter før om morran, så setter jeg på jul i skomakergata på tven mens kaffen putrer og jeg koser meg altså så veldig at jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg :) Jeg elsker jul!

 

Jeg har avtalt julebaking med ei venninne 16. des, så da slipper jeg å ha huset fullt av kaker hele desember, og det, sammen med mine gode forsetter og nyvunnede motivasjon gjør at jeg håper at jeg skal unngå å gå opp i jula i det minste.

 

Jeg har så vidt begynt å se meg om etter ny jobb, og innså at hvis jeg skal begynne å dra på intervjuer så kan jeg ikke være tjukkas! Man gjør bedre inntrykk som normalvektig, overvekt = manglende selvkontroll og latskap = dårlig arbeidstaker. Dvs at nå har jeg et økonomisk incentiv til å ta meg sammen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare en snartur innom for å gi livstegn!

 

Ting er helt texas, går nesten rundt for meg nå. Har glemt å veie meg før jeg drar om morgenen, og ser ikke noe poeng i å gjøre det før jeg legger meg når jeg alltid har veid meg når jeg står opp. Lite søvn og mye stress - alt for mye på plakaten. To bursdager i helga + vennejulebord. Har ikke fått trent på en uke (skal i dag). Er nervøs for vekta for å være ærlig. Blir mye julebord og bursdager fremover også. Og så jul da. Desember er egentlig en ganske tøff måned!

 

Skriver mer når ting roer seg litt! Håper uka har vært fin! Du er flink som sykler med vinterdekk! Tror det hjelper masse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppa på vekta i dag! 62.7! Det er NED 500 gram fra tirsdag 1.5 uke siden! Haha! Helt utrolig, har jo ikke hatt kontroll! Veldig glad i hvert fall! Målet de neste 4 dagene får være å holde vekta, tror ikke på mirakler nå med helga som følger.

 

Desember er virkelig travel ja! Både sosialt med venner, familie og kollegaer, men også med deadlines og lignende på jobb. Puh! Bare å komme seg igjennom med hevet hode!

 

Prøver å spise litt havregrøt til lunsj og sånt igjen. Blir fort lei, men akkurat nå smaker det ikke så verst. Det er en kalorifattig lunsj som metter lenge :)

 

Hvordan går det med deg om dagen? Lettere til sinns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste en god og lett vegetar som middag i går! Drakk vin i bursdagen, men noen øl ute. Ble skrubbsulten og endte med å kjøpe og spise en frossenpizza da jeg kom hjem på natta. FAIL altså.

 

I dag har jeg noen søtpoteter jeg tenkte jeg skulle bake. Har 4 store. Tenker jeg baker alle, spiser som planlagt til middag og håper at restene kan duge som potensiell krisenattmat i kveld om det blir ille! Vennejulebord i dag! Problemet er at jeg ikke er noe glad i julemat (juletapas), så jeg pleier å bli veldig sulten utover natta + at jeg har en tendens til å drikke litt fortere enn de andre iom at jeg spiser lite.

 

Har en del jobb jeg må igjennom i dag, så har ikke tid til å planlegge så mye mht spisinga. Og siden alt går i ett har jeg ikke så mye tid til å planlegge på forhånd heller. Prøver å være fornuftig da!

 

Håper helga di går bra!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan har helga gått? Ble det søtpotet til nattmat?

Gratulerer med nedgang! Da har du gjort noe riktig!

 

Julebord og baking og vennetreff er krevende, alle skal "kose seg" hele tida, og er visst ensbetydende med mat. Helst usunn. Det er utrolig. Var på julelunsj på jobben på fredag, det var masse kaker, jeg var kjempeflink og sa neitakk, drakk kaffe og spiste et par pepperkaker bare. Vi var så mange at det ikke var påfallende å si nei kjentes ut som, også kom sørenmeg hun som også skal slanke seg bort til meg med kaka igjen! "Vil du ikke ha?" "nei takk" "joda, et lite stykke bare?" "nei takk for faen!" Hvorfor? Hun veit jo at jeg slanker meg! Det begynner å bli litt latterlig altså!

 

Jeg er litt lettere til sinns ja, venner har plutselig tid til meg igjen, har dukket opp noen spennende jobber jeg er i ferd med å søke på, og jeg tok sørenmeg 75 kg i knebøy på fredag, og kjente at jeg kunne tatt enda litt mer! Skikkelig deilig følelse!

 

Denne uka starter med tre stappfulle dager, er et stort prosjekt som skal sluttføres, og jeg er kjempenervøs, jeg har hjelp i morgen, men tirsdag og onsdag blir jeg stående alene. Jeg aner ikke hvor lange dagene blir, så jeg veit ikke om jeg rekker trening, men jeg skal sykle til og fra jobb, så litt bevegelse blir det :)

 

Jeg har vært hjemme hos mamma i helga, hun skal alltid kose seg litt ekstra når jeg er på besøk, men hun og er på evig slankekur, så denne gangen tok jeg på meg strengebuksene mine. Resultatet var at vi koste oss med en deilig thaifiskesuppe på fredag, og en pai fyllt med løk, spinat, grønnkål, paprika, blåmuggost og spekeskinke på lørdag, det var himmelsk, og sunt som bare det! Vi kjøpte en 70% sjokoladeplate til dessert, men den ble ikke rørt, jeg merker endleig at søtsuget slipper meg litt, det er flott :)

 

Denne uka har jeg ikke mindre enn tre middagsavtaler, pluss at jeg skal på fest på lørdag, og neste uke har jeg to middagsavtaler og en bakedate, og så er det jul, så nå går det utrolig fort!

 

Når tar du ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye rart til nattmat! Ikke bare søtpotet, gitt! Spiste det også, men det var ikke nok. Jeeeez! Nei, har blitt mye mat & fett i helga, det har det! Såååå, får vel være overlykkelig om vekta har holdt seg stabil..

 

Haha, høres egentlig ut som om hun kollegaen vil at hun skal bli slank uten innsats og får litt dårlig samvittighet når hun spiser og ikke du. Du vet, blir litt sånn "partners in crime". Tar meg selv i å tenke sånn selv i blant, at det er "greit" å spise dessert fordi alle andre gjør det, eller at det ikke er greit fordi ingen andre skal ha. Det har jo ingenting å si, jeg vet jo det, men tenker det allikevel!

 

Shit! 75 kg i knebøy! Det er helt vilt mye! Selv har jeg problemer med å løfte vektstanga over hodet, klarer ikke mer enn 30 kg! Så selv om beina klarer mer i knebøy, blir armene den begrensete faktoren. Herregud! 75 kg da! Utrolig bra!

 

Og helga klarte du jo med glans! Syns du er utrolig flink, jeg! Registrerer du, eller tar du det litt på gefühlen?

 

Jeg har foreløpig kun én middagsavtale i uka, men jobbjulebord + 30-års lag i helga. Jeg gjør mitt beste :) Forrige uke ble det dårlig med trening, men skal bøte på denne uka!

 

Jeg har så mye jobb for tida at jeg tar ikke noe særlig ferie. Blir de røde dagene, tenker jeg. Kan reise hjem da om jeg jobber litt innimellom når det blir et ledig øyeblikk. Hva med deg? Blir det lang juleferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løfter ikke stanga med 75 kg over hodet da, har den i knebøystativet og vipper den av med skuldrene. Rekker faktisk trening i dag og! Jeg har stått rett opp og ned fra kvart på åtte til halv tre i dag, så er ganske mør, men veit at jeg vil ha godt av litt trening! Jeg har ikke tenkt til å øke vekta på knebøy i dag, jeg tror jeg kan ta mer, men er ikke dagen å teste maks kjenner jeg :P

 

Det er litt det jeg tenker om henne også, jeg tror ikke hun mener det vondt på en måte, men resultatet er jo fryktelig slitsomt for meg.

 

Bra du får trent denne uka! For du har slutta å sykle for vintern? Jeg anbefaler å gi sykling et forsøk altså! Spreketsfaktoren stiger enormt når folk spør "oi, sykler du fremdeles?" jeg vokser en halvmeter :P

 

Ah, jeg slapp unna jobbjulebordet ved å dra hjem til mamma, de kan bli ganske heftige har jeg forstått, jeg har ikke noe behov for å se mine gamle professorer bli dritings på fest :P

Dumt at det er så travelt for deg på jobb da, det er viktig å få litt ordentlig fri av og til for å lade opp. Jeg får fra fredag 19. til mandag 29. Det blir veldig bra :) Skal prøve å være flink til å bruke fritida på å gå lange turer med hundene, og bli med den motbydelig spreke svigerfamilien på skitur :P Det blir ikke noe styrketrening i det heletatt i jula selvsagt, men det tror jeg nesten blir litt godt!

 

Det er sørenmeg bare ni arbeidsdager igjen til ferie nå! Det går så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snopet!

 

Mål oppnåd - på stedet hvil siden fredag! Puh! Og det er jeg fornøyd med :)

 

Haha, som du skjønner trener jeg ikke så mye styrke på egenhånd i studio :)

Nååå ble det ikke trening verken i går eller i dag. Fikk gått et stykke, men ikke høyintensitet. Veldig dumt, men tiden strakk bare ikke til! Holdt meg til mine tilmålte 1230 kalorier da, så det gikk bra.

 

Jeg har slutta med syklinga ja! Syklet første dagen etter at det frøs på, og da tryna jeg skikkelig! Ble satt ut av spill noen dager, kneet fikk kjørt seg maks. Og så har jeg vært bortreist, og når jeg kom tilbake var sykkellåsen frosset igjen (den har vært helt full av vann i hele høst..). Nå er den satt inn og jeg tror ikke kommer til å ta opp syklinga. Kjenner det er godt med litt hvile. Har jo faktisk syklet over alt siden jeg tok ut sykkelen i mars. Går til og fra jobb (når jeg skal rett hjemmefra og rett på jobb eller omvendt riktignok), og går hjem fra det treningsstudioet som er 5 km unna. De som er 10 og 15 km unna tar jeg kollektivtransport, tar litt for lang tid å begynne å gå hjem derfra kl 21 på kvelden og skulle lage middag når jeg kommer hjem :)Dessuten er det deilig å kunne pynte seg uten å ha med regnklær over alt og å kunne ha hårfrisyrer som ikke jeg kunne bruke med hjelm :) Men creds til deg, Snopet! Har alltid vært imponert over dem som sykler på vinteren :)

 

Jeg tåler perioder med mye travelt. Jeg føler meg liksom aldri så sliten. Et par timer ekstra søvn ila av helga og jeg er god som gull! Det blir jo det sosiale som må vike litt til tider, men sånn har jo alle det. Og de fleste vennene mine har samme type jobb som meg, så de har de samme travle periodene til tider.

 

Høres ut som om du har en super plan for ferien da! :) Hvordan gikk det med veiinga di i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 1,5 kilo! HURRA!

Jeg er fremdeles en kilo tyngre enn jeg var da jeg begynte slankekuren min i høst (haha), men fy søren så deilig det er! Jeg har gått og "følt meg slank" hele uka, så nå håpa jeg veldig på synlige resultater på vekta!

 

Gratulerer med stillstand, det er ikke verst etter den uka du har hatt!

 

Skjønner at du ikke orker å sykle vintern, det er første gangen jeg prøver meg på det også, så jeg skal ikke rope for høyt om hvor flink jeg er før det blir en del kaldere. Det er jo vel så bra å gå som å sykle! Sykkelen er tross alt mest trilling, så for trimmen sin del er det lite å si på :) Og det er ingen tvil om at det hjelper på morgenstellet å slippe sykkelen, skulle det vært noe måtte jeg fiksa meg litt i garderoben her tenker jeg, men sånn som jeg jobber så er det ikke så farlig hvordan jeg ser ut :P

 

Jeg kom meg på trening i går, åh, og det var så irriterende. Jeg var jo ganske sliten etter å ha stått hele dagen, men følte meg ganske flink som kreka meg avgårde. Jeg hadde styrkerommet for meg sjøl, varma opp og greier, også begynte jeg med benkpress, da hadde det kommet en fyr jeg ikke kjenner som drev og løp på mølla. Jeg har akkurat økt til 35 kg, er ikke spes sterk noe annet sted enn i beina, og træla noe fryktleig, fikk ikke til repetisjonene mine. Plutselig står denne fremmede mannen ved siden av meg og tilbyr seg å spotte meg. Nei du trenger ikke det sier jeg, jeg skal ta 5x5 så jeg kommer til å bruke litt tid, men ellers takk. Neida, det var ikke noe problem, han hadde tid. Og da kunne jeg liksom ikke si nei da, også begynner han å komme med masse "nyttige tips", problemet mitt er ikke teknikken, det er bare at jeg ikke har muskler.. Også skal han spotte meg da, og jeg er vant til at når noen spotter meg så har de henda liksom klar under stanga, og hvis jeg begynner å slite så legger de på litt trykk sånn at det blir så lett at jeg akkurat klarer det. Men han fyren her bare løfta hele vekta for meg med en gang jeg begynte å vangle litt. Hva hjelper det da? Da kan jeg jo like gjerne løfte mye lettere! Det var så irriterende! Også ble jeg ikke kvitt ham! Så hele benkpressrutina mi ble helt bortkasta.. Jeg skulle vært litt tøffere sånn at jeg kunne fått ham til å gå vekk.. Argh..

 

Jeg var hos venninner i går, og sa nei til godis selv ved tre nødinger :) Skal ut og spise i kveld, og bake pepperkaker med venner i morra. Torsdag skal jeg også ut og spise og fredag skal jeg ta en kaffe med ei venninne. Lørdag er det fest, og så er det påan igjen neste uke. Jeg håper at det holder for slankina at jeg ikke spiser noe drit ved siden av! Skal prøve å holde meg i skinnet på pepperkakegomling og. Jeg elsker pepperkakedeig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! 1,5 kg er kjempemye! Så UTROLIG bra! :D Vittig at man kan føle seg så slank bare pga 1,5 kg differanse :) Hvor langt har du igjen til mål sånn ca? Jeg husker ikke helt!

 

Jeg hadde mye høyere intensitet da jeg sykla (alltid dårlig tid) enn når jeg går, og fortere gikk det jo også. Men å gå funker til det blir mildt igjen (som egentlig er annenhver dag skjønner jeg. Global oppvarming FTW!)

 

Jeg vet ikke hva spotte er, haha, men virker som om det er å "hjelpe" deg på en en måte? Trå til om armene svikter? Du får begynne å gå med giftering på trening, så holder gutta seg sikkert unna ;)

 

Litt av en uke du har! Men om du passer på er jeg sikker på at det går bra :)Syns du er veldig flink til å legge planer og følge dem

 

I dag er samboer hjemme før han drar avgårde igjen (føler meg nesten singel om dagen, men det er litt deilig også). Skal prøve å finne på en sunn og god middag ila dagen. I morgen skal jeg på middag hos en venninne (etter trening, passe på å ikke overspise), jobbjulebord på fredag (aner ikke hva menyen er, men er ikke glad i julemat så skal nok klare å begrense meg mht akkurat det) og 30-års lag på lørdag. Må få jobbet noe i helga også, så tror kanskje jeg tar det litt rolig på lørdagen og jobber søndag. Tror det blir mest effektivt egentlig.

 

Trene i kveld, torsdag, fredag. Lørdag og søndag om formen tillater det ;) Blir litt stressa av at det ikke er mine vanlige 5 økter minimum, men må nesten bare innse at sånn er det i blant.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg er superhappy! Det er klart, akkurat som når jeg går 100 gram den ene eller andre veien så tror jeg ikke at det er helt reelt (har ikke mista 1,5 kg fett på syv dager liksom), men det er et veldig kraftig signal nedover, så jeg er fornøyd!

 

Det ultimate målet er 66,6 kg, bare fordi det er litt festlig, men i realiteten er målet bare å komme under 70 og bli der, har mye å si om det er 6 eller 7 som står først på vekta! Jeg innbiller meg at jeg er synlig slankere, jeg tror det har mest å si at jeg endelig har klart å holde meg unna sukker og kutte litt på karbohydratene, jeg blir veldig stor i magen av sukker, hvis du skjønner hva jeg mener? Ikke egentlig oppblåst, men litt, på en måte. Og det er klart at det synes jo veldig godt da.

 

Det er helt riktig det, spotteren er en som liksom passer på. Og i benkpress så blir det nødvendigvis ganske intimt da, personen som spotter deg står på det lille brettet i hodeenden av benken, så har du nødvendigvis skrittet til denne personen godt innafor synsfeltet ditt når du legger deg ned. Og det er litt spesielt. Spesielt når du ikke kjenner vedkommende, eller har bedt om hjelp. Haff, ja kanskje jeg skulle gjort det, kleint var det i alle fall! Bare nok en påminnelse til meg sjøl om at jeg burde gå og trene midt på dagen heller enn etter jobb! Så har jeg stedet for meg selv ;)

 

Jeg angrer litt på alle mine sosiale planer nå, er sliten og lei :P Men det er like før jul, har ikke lyst til å avlyse noe heller, hardt liv altså ;)

 

Høres ut som en plan, jeg har tenkt til å prøve å spise en stor salat før jeg drar på fest på lørdag, det er treretters middag, og fri flyt av drikke, jeg må klare å begrense meg litt. Ellers er søndagen så utrolig slitsom!

 

Det blir en bra uke allikevel hvis du får inn alle de øktene du har planlagt, synes du skal være fornøyd med deg selv! Trening er det første som ryker for meg hvis jeg har det travelt, du er flink som prioriterer!

 

Ha en fin dag du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, pepperkakebakinga gikk ikke så bra. Jeg likte heldigvis ikke deigen så godt, så jeg spiste ikke så mye av den som jeg pleier. Men seigmenn, nonstop og voksengløgg gikk ned på høykant. I tillegg serverte vertskapet grøt til middag. Jeg var så kvalm da jeg dro! Men jeg satt og trøkka i meg nonstop til siste øyeblikk allikevel. Herregud ass, har ingen selvkontroll når det er mat foran meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har nok ikke mistet 1.5 kg fett på én uke, men kan jo hende at vekta ikke har vært reell forrige uke, pga vann eller noe, og så ble det synlig først nå? Sånn tenker jeg ofte, i hvert fall! Innsatsen til sier jo at du burde gå ned i vekt, så endelig kom belønningen! :D

 

Jeg har egentlig aldri merket at jeg blir stor/oppblåst i magen av noe som helst, så skjønner egentlig ikke helt det der alle prater om mht mel og sukker og sånn. Men nå studerer jeg meg selv aldri speilet heller, så tenker ikke over sånt. Tar nedgang på klær som passer/ikke passer, haha!

 

Uff, kjipt at pepperkakebaking ikke gikk som planlagt, men du spiste sikkert ikke så mye som du tror, må jo tro at det ble litt igjen til de andre også? :) Og grøt er tung mat, men man kan faktisk spise seg stappmett på 500 kcal, så det er egentlig ikke så verst mat å bli kvalm på! Hvis man først går på en smell, mener jeg. Men skjønner du blir skuffa over deg selv, kjenner meg alt for godt igjen i det der.

 

Glemte matpakka mi i dag og måtte kjøpe mat i kantina. Der blåste jeg sikkert av 500 kcal glatt. Kjøpte salat, men er jo alltid så mye rart i disse salatene. Helt umulig å vite hva som går med! Middag med venninne i dag. Må være flink! Tror jeg skal ta en skyr etter trening for å ikke være utsulta!

 

Jeg har endelig begynt å få i meg litt frukt igjen. Det er så utrolig digg! Må bli flinkere til å handle og da variert. Er for kjapp til å spise knekkebrød eller havregrøt døgnet rundt. Blir jo lei, men er så tiltak å handle. Haha, hater å bruke tid på sånt! :P

 

Kos deg i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro det :) Masse tilfeldigheter rundt veiedagene og at det er dette som er ekte! Jeg føler meg mye slankere allerede ;) Men jeg tør ikke prøve noen av de busksene som er for små.

Det er rart (men positivt) for tida, jeg har så lite matlyst. Jeg spiser mine tre måltider om dagen, men er ikke egentlig sulten.. Dvs at jeg hopper over frokosten, sover en halvtime lenger og spiser frokost i titida på jobb i stedet. Så spiser jeg et knekkebrød og en gulrot før jeg drar fra jobb i firetida, og så middag. Og er fornøyd med det! Det er digg! Jeg passer på å spise sunne middager sånn at det jeg har i meg er bra nok.

 

I kveld er den store festen. Planen er å holde kontrollen på alkoholen, og danse mest mulig :) Jeg skal ABSOLUTT IKKE kjøpe noe øl i baren etter middagen. Jeg må overleve i morgen og på mandag skal jeg trene med "PTen" min. Og da er det best om jeg ikke er for fyllesjuk, han er så streng!

 

Så heldig du er som ikke merker karbohydratmage! Jeg ser kjempeforskjell på meg sjøl, men jeg tror kanskje det er fordi at jeg spiser det sjeldnere nå, jeg tenkte aldri over det før. Er ikke godt å si om det er fordi jeg ikke tenkte over det eller om det er fordi det ikke skjedde.

 

Håpløst med kantinemat, jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig for dem å bare lage en stor kjele med en skikkelig sunn suppe eller gryte og selge det. Det er så mye rart! Og alltid vafler, kaker, sjokolade og ting som lukter himmelsk som jeg absolutt ikke skal ha. Jeg er så svak :P

 

Hvordan gikk middag med venninne? Det er lurt å spise litt jevnt, hjernen er sleip, den veit at det ikke egentlig er plass til alt den vil ha i magen, så da bare lurer den oss til å spise fortere hvis man er sulten, så ender man opp overmett :P

 

Frukt er bra! Klementinsesongen er fantastisk :D

 

Ha en bra kveld du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeez!

 

Julebord, 30-års lag, julegavebonanza, lunsjer på kafé, vennemiddag. Denne helga har gått skeis, det skal jeg innrømme! For mye av alt, egentlig! Men guuuud, så moro! Stått over kaker, men for mye mat & alkohol. Spent på vekta i morgen! Har ikke fått trent lørdag + søndag heller, for var alt for støl, har (fremedeles!) mer enn nok med å klare å gå! Satser på at det mykes opp i løpet av kvelden!

 

Åh, du er "heldig" som har lite matlyst nå! For meg vises det da så utrolig godt på vekta. Det er så digg å kjenne på at ting kan gå litt fort i blant..

 

Hvordan gikk middagen for deg? Og helga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...