Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

JA! Kom meg på vekta! Deprimerende, faktisk! Opp 500 gram til 62.8 kg! Et skritt frem og tre tilbake altså! For all del, skjønner jo hvorfor. Spise seg mett på snacks på lørdag, ingen mosjon i helga og FOR MYE mat.. Stereotyp-oppskriften på failure det.. Menmen! Jeg får bare stå på! Er jo fortsatt over fire kg lettere enn jeg hva da jeg startet, så får vel ta til meg det.

 

Usikker på hvorfor jeg er så sulten. Spiser nok ikke såå mye proteiner, blir en del knekkebrød (de her fra GR, mye frø så mye fett). Tar en skyr i blant. Mulig det har med vinteren og at jeg fryser konstant som gjør meg sulten. Men må bli flinkere, spiste for mye mat i går også! Men mat altså, ikke godis! Overskred kcal-budsjettet med havregrøt (kokt på vann) med kanel, liksom, så er jo sunne saker. Drikke mer te, kanskje? Får se litt på sammensetninga som du sier. Shape-up appen måler jo det, jeg er bare mer opptatt av kcal enn sammensetning :P

 

Høres ut som om du har og får en perfekt uke, altså! Hurra! Er så deilig når man føler man glir gjennom alt! Og for en selvtillitsboost man får når man ser endringer på kroppen! For når man faktisk kan se det, da har det skjedd MYE! Styrketreninga di har nok mye å si! :D

 

Uka mi blir langt fra perfekt, reiser på familiebesøk i helga. Tre dager, tre hjem. På lørdag har jeg fått sms om at det blir hjemmelagd FEM retters... Hobbykokk, og UTROLIG dyktig. Alltid vært tynn, så tenker ikke på kcal. Haha, jaja! Hyggelig å møtes, og deilig med mat. Får satse på stillstand denne uka, kanskje.. Fredag er det bursdagsfeiring, jeg har fått i oppgave om å lage eplekake.. Søndag blir nok en heavy bruch med rester fra lørdag. Når det er så mye farting fra sted til sted orker jeg ikke begynne med tur og sånt heller. Vil gjerne tilbringe noen timer med de jeg er hos også. Jaja! Får bare gjøre så godt jeg kan :)

 

Men du, mente ikke at du skulle trene styrke når du var fyllesjuk! For all del, man må jo gjøre det litt behagelig også når man først gidder å trene i dårlig form. Syns du var flink som gjennomførte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har blitt sjuk - igjen! Er ikke lenge siden sist (har vært sykt kanskje 3 ganger de siste 8 årene,og da to ganger på 4 måneder..). Forkjølet med feber, kom på tirsdag. Men føler meg bedre i dag egentlig. Droppa trening ons+tors, prøvde meg i dag. Gikk vel OK omstendighetene tatt i betraktning. Har spist en del mer enn jeg burde, klarer ikke gå hjemme sulten uten noe å gjøre.. Og helga blir som den blir (jeg prøver å moderere meg altså, men ingen vits i å registrere andres matlaging). Forventer oppgang til tirsdag, men så skal jeg klaske til igjen! Reiser på langhelg slutten av nov/begynnelsen av des, og har lyst til å ligge på mellom 61 og 62 da!

 

Ha en fin helg, Snopet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hau, men det går du ned igjen! Du er flink! Når man er syk blir det litt unntakstilstander, sånn er det bare! Prøv å fylle på med te og varme supper, da skjemmer du deg litt bort uten at all slankinga går til helvete ;)

 

Jeg har litt trua på proteiner over karbohydrater for å holde sulten unna. Samt supper, grønnsaksupper med bare grønnsaker (kanskje en ørliten dæsj fløte eller rømme), de metter ikke så lenge, men det er jo null kalorier omtrent og veldig lett å varme opp igjen, så da går det an!

 

Du får tenke på familiehelg som restitusjon fra forkjølelsen, så blir det full fres igjen neste uke!

 

Uka har fremdeles gått bra! Jeg røk på litt av godterirestene til gubben i går, men nå er det tomt her, så ikke mer å tulle med. Kjøleskapet er fullt av grønnsaker, og middagsplanen er fremdeles sunn, så det er lovende :)

 

God helg og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Helga rakna litt for meg.. Ble sittende oppe og snokle på fredag, aner ikke hva jeg endte på kalorimessig. I kveld skal jeg på middag hos svigers. Og siden jeg har hatt hjemmekontor så mye merker jeg at det har blitt mindre aktivitet. Spent på vekta nå altså!

 

Det har vært så surt og trist vær at jeg har ikke orket gå noe særlig tur og slik som jo egetnlig var planen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle jeg møte en kompis, det ble avlyst etter at jeg hadde dratt hjemmefra, så jeg snudde og dro hjem igjen, og nok en gang hadde gubben kjøpt pizza. Så da ble det pizza og cola til middag i går. Samt popcorn. Og sjokolade. Jadda!

 

Skal til kompisen min i dag i stedet, aner ikke hva han serverer, men veit at det blir vin. Gruer meg til vekta i morra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miraklenes tid er ikke omme!

 

Jeg har gått ned 200 gram og en halv cm rundt midja! Det er helt utrolig. Jeg hadde en "sånn" dag da jeg våkna i morres. Så meg i speilet og bare tenkte at herregud, det går ikke an å se sånn ut! Har jeg virkelig alltid sett ut sånn som det der? Har jeg virkelig så hengete kinn? Har jeg virkelig så uren hud? Pleier jeg alltid å være så gusten? Hadde jeg ikke mye penere hår i går? Det er så dårlig start på dagen det.. Men så trådde jeg på vekta og tok fram målebåndet og følte meg litt bedre! Etter et par kopper kaffe tok jeg en kikk i speilet igjen - og møtte fremdeles et troll. Men sånn er det vel :P Satser på at jeg er pen igjen i morra!

 

Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snopet!

 

Har vært helt texas her med sykdom, familiebesøk og jobb, derfor jeg har vært litt fraværende!

 

Leser at du føler det har gått litt dårligere i helga enn du planla, men sånn fra mitt synspunkt, syns jeg ikke helga ser SÅ ille ut. Joda, det går jo fortere ned om en avstår fra alt, men virker ikke som om du ramlet i kakefatet heller, liksom. Blir nok en omstilling med aktivitet og hjemmekontor og kjærestegodteri, men jeg er sikker på at du får gode rutiner på det etter hvert! :) Og så det beste: GRATULERER MED NEDGANG (selv om du ser ut som et troll, hahahaha)! HATER sånne dårlige dager, men kanskje du ser helt vanvittig bra ut i morgen? Rart hvordan sånt kan endre seg bare på timer! Er jo bare i hodet vårt alt sammen.. Tror styrketreninga di hjelper deg veldig selv om det ikke synes på vekten.

 

Mirakler her også! Nedgang på 500 gram, tilbake til der jeg var for to uker siden. Hadde jeg aldri trodd! Helga var IKKE sunn. På fredag var jeg med på å bestemme maten, så ble ikke SÅ verst, men det ble satt fram en hel sjokoladebutikk på bordet, og brått tok jeg meg selv i å gomle sjokolade! Ubevisst! Hvor teit er ikke det?!? Spiste MASSE før jeg skjønte hva jeg drev med. Lørdag ble det ikke så mye mat før middag, men var en tur inne på kjøkkenet under kokkeleringen (av tre retters..), og de kunne vel nesten bare servert en bolle med frityrstekt kremfløte? Haha, det var hovedingrediensene.. Med duuu, så godt det var! Søndag ble det liksom ikke noe frokost (de spiser bare middag der, ikke noe før på dagen..), og jeg er jo så matvrak! Til slutt gikk jeg løs på sjokoladeskåla.. Fikk noe suppe til lunsj neste sted jeg var på og på kvelden da jeg kom hjem igjen endte jeg med å spise en heeeel pizza ristorante og drakk pepsi max. Så oh yeah! Helga helt på tverke! I går var jeg så svimmel at jeg droppet treninga, men spiste fornuftig da. Glad for nedgang uansett! Var på trening i dag og får bare være streng med meg selv fremover. Så mye sjokolade pleier å gjøre meg helt gæren en ukes tid.

 

På vei til treninga i dag gikk pulsklokka mi tom for batteri! Har trent med pulsklokke i snart fire år, og merker jeg er helt avhengig. Begynte å tenke sånn at: "da er det jo ikke noen vits i å dra på trening". Dro jo selvfølgelig når jeg fikk summa meg litt, men er godt vant med å registrere trening altså. Får kjøpe nye batterier så fort som mulig (må på spesialsted for å få bytta dem..)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser også på det, føler litt at jeg er inne i en god driv nå med maten, har vært veldig lite snop, og er stadig lettere å holde seg unna. Han jeg var på besøk hos i går hadde en skål m&m stående framme, og jeg tok bare litt! Følte meg skikkelig flink! Jeg helte innpå en halv flaske vin, og bestilte stekte nudler fra Saigon Express til middag (skikkelig hjemmekokker han verten der..), men er stolt av sjokoladen alllikevel.

 

Neida, helga ble ikke så ille, men det ble ikke den "perfekte uka" som jeg hadde planlagt :P Denne uka blir heller ikke perfekt!

 

I morgen drar jeg på lunsj-til-lunsj seminar med jobben. Jeg aner ikke hva det vil si - men mistenker at det er mye sitting og mye spising. Rekker å trene før vi drar i morgen, og skal prøve å ta det pent med spising og drikking i løpet av turen. Ene kollegaen min som jeg deler kontor med har bestemt seg for å henge seg på slankinga mi, og skal være med å trene og kutte sukker. Hun er ivrig og det er morsomt, men hun møtte opp med en bolle med skinke i til lunsj i dag, så jeg er ikke helt sikker på om hun har forstått konseptet :P Om ikke annet så kan jeg få føle meg flink i sammenligning :P

 

Så til helga er det danskebåten med ei venninne. Jeg har store ambisjoner om å holde meg til alkohol og styre unna snopet på båten! Det er jo en festetur, så vin skal jeg ha, men jeg trenger virkelig ikke snopet!

 

Helga hørtes heftig ut! Tenk at du gikk ned allikevel! Grattis! Det vitner om at forbrenninga di er godt igang da! Klarer å ta unna :) Da jeg slanka meg sist formulerte jeg en teori om at hvis man stort sett er veldig sunn, og så av og til har en skikkelig utskeiing, så vises ikke det like mye på vekta som ellers. Kroppen er jo økonomisk av seg, hvis man vanligvis ikke putter inn enorme mengder, så virker det litt som at kroppen ikke helt klarer å justere seg opp til å ta unna en sånn diger kaloripåkjenning, og at mer dermed bare går rett igjennom på en måte. Jeg hadde noen ganger når jeg var inne i god slankeflyt, hadde vært knallflink i mange uker og kiloene raste av, at det var noe stort som skjedde med masse mat og drikke, og det vistes ikke på vekta i det heletatt. Kan ikke tenke meg noen annen forklaring (og den er nesten litt vitenskapelig ;) ) Hold ut mot snopsuget, du som ikke er vant til å putte i deg så mye kommer fort gjennom det!

 

Har du kommet deg igjen etter helga, sånn med helsa? Fremdeles svimmel skjønner jeg, men flink som kommer deg avgårde uansett!

 

Jeg kjenner meg godt igjen i at det ikke er "vits" hvis man ikke registrerer. Og det er selvfølgleig bare tull, jeg føler meg alltid litt tåpelig når jeg forklarer fitbiten min til folk. Men det hjelper jo! Det er bare tull og tøys, jeg veit jo det inni hodet mitt, men det at ting blir registrert og observert får meg til å føle at det er mye mer på ekte, og alle sånne små duppeditter som gjør at vi kommer oss avgårde er positive! Selv om man blir litt irrasjonell når de slutter å funke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey pretty lady! ;)

 

Kjempeflink, Snopet! Jeg hadde garantert knaska i meg hele bollen om jeg hadde vært der :P Hadde glemt det med "perfekt" uke, men syns du gjorde det bra. Blir kanskje få "perfekte" uker i året, selv når man er på slankern? Er liksom alltid noe som komme i veien..

 

Bra du har fått en med på laget på jobben! Da kan dere rotte dere sammen og være flinke under måltidene! Er vanskeligere å spise en porsjon til når andre vet du slanker deg! Det synes i hvert fall jeg. Likevel tør jeg ikke si det til noen. Hahaha. Orker ikke spørsmål og kommentarer i forhold til vekt, uansett hvilken vei det går. En bolle kun med skinke? Høres ut som om denne dama kommer til å bli lei mat snart.. Jeeez. Kanskje hun tenker lavkarbo?

 

Og danskebåten da! Så moro! Haha! Du sparer mye kalorier på å velge vin, har jeg forstått. Så om du holder deg til det og kanskje drikker litt vann også, så blir det sikkert ikke så verst! :)

 

Ja, helga var heftig. Det hjalp jo på at det nesten ikke var noe mat utenom selve middagen på lørdag, selvfølgelig. Men totalen var nok laaaangt over mine tilmålte 1300 kcal hver dag! Kan jo nevne at jeg forrige uke spiste veldig salt mat før veiedag, mens jeg denne mandagen spiste knekkebrød med pålegg til middag. Kanskje det var litt mye saltvekt forrige uke. Er uansett superhappy! Forventet å være langt over 63!

 

Holdt på å dævve at søtsug i går! Tok meg et knekkebrød med jordbærsyltetøy, det hjalp! Må jo bare være streng, men herregud så slitsomt det er å ha det sånn. At jeg aldri lærer? Burde jo bare slutte med godteri tvert! Drakk resten av pepsi maxen jeg kjøpte på søndag. Nå har jeg sett at det er en ny studie som sier at vi antagelig får i oss kcal når vi velger sukkerfritt likevel, så må nesten slutte å tenke at det er en "OK" kriseløsning. Drikker brus kanskje 5 ganger i året, så er jo ikke så farlig, men har alltid tenkt at "jaja, er jo kcal-fritt".

 

Svimmelheten er av og på, og mer av enn på, så det går nok over snart! Har ikke fått svar fra legen ennå, vet ikke om det betyr at alt er normalt eller om det tar litt tid å analysere prøvene. Tar det med ro når jeg er svimmel, og fungerer som normalt ellers! Ingen trening i dag heller, rakk rett og slett ikke. Snart gir jeg opp syklinga, blir ikke vinterdekk på meg. Er enten pisskaldt eller MASSE regn, og det å sykle sykle sykle. Aaargh! Er ikke ålreit lenger! Skal se an været i morgen, men mulig jeg begynner med buss til treninga når det er 1 mil og over reisevei. Og så kan jeg heller sykle til den som er 5 km unna.

 

Litt usikker på hvordan uka mi blir. Litt mye ymse planer. Og så tid med samboer lørdag+søndag før han drar avgårde igjen. Nå gleder jeg meg bare til å spise godteri på lørdag, hahaha!

 

Disse duppedittene blir jo vaner da! Er sånn som når folk sier at "dagen ikke har starta siden de ikke har fått den første kaffekoppen". Føles helt feil uten! Håper jeg får i batteri på torsdag, da skal jeg være i nærheten av det stedet som fikser Polar-ting. Hahaha, og så er jeg litt redd for at alle dataene skal være slettet. Men jeg ser aldri på dem, så hadde ikke merket det om de var det. Rare tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frukt!

 

Min slankekollega har med seg brownies på jobb i dag. Dette samarbeidet hjelper ikke så mye! Jeg har sagt pent neitakk så langt, jeg har ikke egentlgi så lyst på, håper det opprettholdes i løpet av dagen :) Jeg vet ikke helt hva hun tenker på, jeg blir ofte litt overasket over hvor lite folk veit om mat. Hun har snakket mye om vekten sin før (er litt sånn smålubben, ikke noe voldsomt), så jeg trodde hun hadde basic forståelse, men der tok jeg feil gitt!

 

Salt har mye å si på vekta! Nesten kjekt at det er sånn av og til, får sånn en positiv overaskelse når det "forsvinner" igjen :)

 

Jeg holder meg så langt unna brus som jeg kan, alle typer, det er mest fordi jeg har elendige tenner, emaljen min er så svak at hvis jeg tenker hardt på den så får jeg hull i tenna. Så jeg styrer unna alt jeg veit har mye syre i seg. Men ja, jeg har også hørt mye rart om sånn lettbruser, jeg tror det er best å styre unna det søte så langt man kan, samme om det er ekte sukker eller ikke. Kroppens forhold til mat er så utrolig komplekst, det er vanskelig å forstå hvordan alt funker! Visste du for eksempel at de har gjort forsøk med mus og vekt, der de har satt inn bakteriekulturer fra tarmen til tykke mennesker i normale mus, og musene går opp i vekt, uten at de endrer energiinntaket! Det samme skjer ikke hvis det setter inn kulturer fra normalvektige mennesker. Så alle som sier at det er "bare" å spise mindre, de har jo rett, men ikke fullt så rett som de tror! Vi ER flinke som klarer å gå ned i vekt! Selv om det går saktere enn vi vil og ikke så lett som vi ønsker, så er vi flinke!

 

Skjønner godt at du legger fra deg syklinga til den som er en mil unna, det er langt! Er bare 6 km til jobben for meg, og kollektiven gjennom Oslo er så grusom, så er villig til litt kulde for å slippe det. Jeg har en avtale om å møte ei venninne til middag neste onsdag, hun sykler hele året, så skal spørre henne ut litt før jeg tar en endelig avgjørelse. Så sant hun ikke avlyser på meg (igjen).

 

Jeg overlevde seminaret på et vis! Det var skalldyr til middag, noe som heldivis er proteinrikt og sunt. Iom at det var i Sverige var det varmlunsjer, med masse grønnsaker, så det gikk bra. Vi stoppet for å kjøpe snacks og alkohol til hele selskapet på vei til, og jeg kjøpte ikke noe snop til meg selv! Stolt! Jeg spiste sjokolade og ostepop på festen etter middagen, men ikke fullt så mye som jeg pleier, så jeg er ikke helt krisemisfornøyd med meg selv. Jeg hadde rett i at det ble mye sitting og lite bevegelse, men jeg syklet hjem fra jobb igjen i går, og rakk treningen på onsdag, så jeg fikk bevegd meg bittelitt da. I dag ble det buss til jobben, jeg skal rett på danskebåten etterpå, men skal på trening om straks, så da blir det vel tålelig i dag og. Planen for båten er å ikke kjøpe noe snop på båten på vei TIL ihvertfall! Jeg skal kjøpe en pose tyrkisk pepper til gubben, men det gjør jeg på vei FRA, sånn at jeg ikke åpner posen på veien og gomler hele selv. Det er planen ihvertfall. Reisefølget mitt røyker, så jeg tenker at når hun er ute for å ta seg en blås, så skal jeg finne meg en unnskyldning til å gå litt opp og ned trappene mellom dekkene. Bedre enn ingen bevegelse! Det blir en del gåing i København, og vi er tidlig tilbake på søndag, så så sant jeg klarer holde meg unna godteriet på båten så tror jeg helga skal gå i null :) Nesten kanskje ihvertfall :)

 

Lykke til med helga! Det skal være lov til å kose seg med kjæresten også :)

Hvordan har uka di gått så langt? Fikk du fiksa pulsklokka di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, Snopet! :D

 

Høres ut som om du har en plan som lar seg gjennomføre, så dette går nok bra skal du se! :D

 

HAHAHAHA! Hun skjønner seg neppe på slanking, nei! Haha! På den andre siden, kanskje hun hadde intenst lyst på brownies, men visste hun ville spise alt om hun lagde det, så derfor sprer hun det rundt på jobb? Høres ut som noe jeg kunne ha gjort! :D Passer alltid på at det er noen å dele med om jeg får lyst på dessert, ellers går alt i gapet. Godteri også, men der er jeg litt flinkere til å kjøpe småting om det bare er meg.

 

Det er lignende forsøk de har gjort med lettbrus som du beskriver. Det har blitt veldig "in" å forske på bakterier i tarmen de siste par årene, og det kommer mer og mer her. Er sant som du sier, men bakterieinnholdet i tarmen endrer seg med hva du spiser også. Derfor tror jeg at mange som har vært overvektige kan slite noen år med å holde på vekta, for det tar tid å endre bakterieflora. Men jeg er ikke sikker. Er ikke nødvendigvis "bare-bare", men ingen får meg til å tro at det finnes tjukke mennesker der ute som lever perfekt heller, om du skjønner? Er sikkert vanskeligere for noen enn for andre, men de fleste har muligheter for å skjerpe seg med kost og trim!

 

Fikk fiksa pulsklokka etter trening i går, så fikk brukt den i dag! Litt sur, for har bare fått logget den ene treningsøkta denne uka, og da kommer jeg til å få kjeft av den neste uke for å ha "incomplete training week". Haha, klarer ikke la det ligge vettu!

 

Må innrømme at jeg er litt sånn halvmotivert om dagen. Spiser mer enn jeg burde, og har blitt litt mindre trening enn det burde også. Om jeg slutter med syklinga snart mister jeg mye bevegelse der også som egentlig burde tas igjen. Blir en slags ond spiral. Lite motivert pga manglende resultater som kommer pga lite motivasjon.. Jeg sa nei til kake på jobb i går! Selv etter mye mas! Men da jeg etter trening ble tilbudt en ferrero rocher, så takket jeg ja. Inkonsekvent, altså, tenker meg ikke helt om. Frykter det blir lite bevegelse i helga, men skal prøve å tenke fornuftig!

 

God tur igjen! Høres ut som om du har stålkontroll og planene klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryder meg litt sånn litt, er mye lettere for meg å si nei nå som vi liksom er på lag, også håper jeg å få større resultater enn henne, sånn at jeg kan vinne :P Skal hjelpe henne så mye jeg kan! Men er god følelse å være bedre enn noen andre når man føler seg litt ubrukelig selv.

 

Jeg er enig om bakteriene, jeg tror det tar relativt lang tid å få en "slank" tarm. Og tror heller ikke på at skikkelig tjukkaser lever perfekt, men sånne - har alltid vært slank - folk, som sier sånt, de tenker jeg at det kan godt hende at jeg lever akkurat like bra som dem, bare at de har lettere for det. Gjett om jeg er sur på meg sjøl for at jeg ikke klarte å holde vekta da jeg var i mål.. ALt hadde vært så mye bedre da ;)

 

Ånei, elektroniske duppeditter som kjefter er synd det! Man føler seg så elendig, tilogmed dataene hater oss liksom :P

 

 

Skjønner godt dårlig motivasjon, dette er ikke den letteste årstiden å holde seg aktiv på. Frister ikke med store tiltak for å komme seg på noe liksom.. Du får tenke litt rundt mulighetene til å få mer hverdagsaktivitet noe annet sted, og bare stå det ut i dårlige perioder, så kommer de gode igjen før du vet ordet av det :) Det viktigste er å opprettholde de gode vanene du har klart å skaffe deg! Når motivasjonen kommer neste gang klarer du å legge lista litt høyere for deg selv også får du resultatene da.

 

Takk for det, kos deg med kjæresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snopet! Uff :( Samme her! Ramla ut på flatfylla både fredag og lørdag, og en hel pizza som nattmat. Blæh! Takeaway indisk med samboer i går for å gjøre alt ekstra ille. Herregud. Som om jeg bare blokker ut alt fordi jeg vil være med på alt alle andre gjør! Og viljestyrke finnes ikke når jeg drikker, altså!

 

11 dager alene hjemme nå før lang weekend. MÅ være flink. Sykt mye på jobb om dagen. Vi har et lite, dårlig treningsrom på jobb, men det er nesten ikke åpent. Fant ut i dag at det går an å be om nøkkel og låse seg inn utenom "åpningstider". Tror jeg skal prøve på det i dag. Sparer en del tid på å ikke måtte dra på studio, og så kan jeg gå når det passer. Håper det er sant som de sier, og at tredemøllene funker i hvert fall.

 

Jula kommer jo med stormskritt også!

 

Kanskje litt suppemiddager fremover kan gjøre susen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 1 hel kilo her! Uff! Forsov meg skikkelig (igjen!), så rakk ikke måle. Våkna da jeg egentlig burda ha sykla på treninga, haha. Rakk å komme akkurat i det timen starta, så jeg fikk registrert meg (ellers får man bot), men gikk og løp på mølla i stedet for. Etterpå var det uansett en slyngetime jeg skulle på. Ble ikke så verst treningsmessig likevel.

 

Fikk ikke trent i går, var en som hadde lånt nøkkelen til det rommet jeg snakket om og tydeligvis hadde glemt å gi den tilbake.. Tror jeg skal prøve meg på nytt i morgen tidlig! Hadde vært deilig å være så nære jobb!

 

Blir jo skuffa når jeg ser vekta går opp igjen, men vet jo at det er min egen feil. Jeg er for halvhjerta. Må bli flinkere til å planlegge, det er da jeg går ned. I de periodene jeg på forhånd hva jeg skal spise og når, så går det ganske bra. Nå spiser jeg litt når jeg er sulten igjen, og det funker egentlig dårlig. Må nesten lære meg at jeg må vente til et bestemt klokkeslett, ellers blir det for mye småspising!

 

Da jeg kom hjem i går lagde jeg en superenkel gulrotsuppe! Tok det jeg hadde av gulrot (ca 250 g), to små rødløk, litt hvitløk, 1 chili og en stor klump ingefær og kokte i vann med litt kyllingbuljong i. Når det var mørt moste jeg det med stavmikser og dett var dett. Ikke noe melk, olje eller lignende. Og den var skikkelig god! Ble sånn fordi det var det eneste jeg hadde i kjøleskapet, men skal lage det igjen! Kålrotstappe lager vi i familien også bare med kålrot, gulrot, litt krydder og vann og jeg syns den er helt fantastisk! Får vel lage det en dag også. Blir mett på få kalorier. Det håper jeg hjelper!

 

I dag skal jeg lage byggrynsgrøt. La byggryn i bløt i går. Veldig fornøyd med å bruke byggryn som ris, håper det blir godt som grøt også :)

 

Meg, meg, meg..

 

Håper det gikk bedre enn forventet med deg, Snopet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ikke på vekta i dag, var godt pakka inn i tre lag klær og ned i andre kaffekopp da jeg kom på at det var veiedag, så da får det bli i morra. Underbevisstheten min prøver å skåne meg :P

 

Jeg ser allerede nå at denne uka kommer til å bli katastrofal treningsmessig, jeg sykler fremdeles til jobb, dvs, i går trilla jeg halve veien, det kjentes ut som at jeg hadde trent skikkelig hardt før på dagen, lårmusklene mine var mer eller mindre flytende! Det var helt villt! Jeg hadde det så travelt på jobb så jeg rakk ikke trene, hadde en middagsavtale etter jobb som jeg avlyste, dårlig samvittighet for det, men jeg var så sliten etter helga, følte meg helt utvaska. I dag klarte jeg å sykle hele veien, men rekker ikke trene i dag eller i morgen eller torsdag.. Kjett er det!

 

Gubben har hjemmeeksamen igjen, så da er huset fullt av snop. Jeg klarte nesten å holde meg unna i går, røk på et par biter bare. I dag skal jeg henge med venninner, håper ikke de har noe snop i huset.. Men, ikke for det, jeg fikk egentlig en litt sånn åpenbaring på vei til jobb i dag. Jeg er litt smådeppa for tida, føler at jeg ikke har kontroll på noe, veit ikke hvor jeg skal jobbe når jeg er ferdig med denne jobben, og det er skummelt, forholdet med noen venninner er blitt ganske kjølig, den ene hunden er syk og forholdet har en ganske tøff periode. Det er leit å kjenne på at man mister kontrollen i hverdagen! Men maten kan jeg jo kontrollere! Det er ingen grunn til å gi etter for alle fristelser hele tida! Jeg trenger ikke gi etter for alle snopfristelser bare fordi jeg vil! Strong independent woman. Eller noe :P I dag har det stått kake på lunsjrommet og kollegaen min har tre godteskåler stående framme (hun som skal være med meg å slanke seg ja). Men jeg har spist null og nada! Var på butikken for å kjøpe lunsjmat, var sulten, kjøpte ikke noe drit! FLINK!

 

Skjønner godt at du er skuffa over oppgang. Det er rart med det, man veit at man ikke er flink nok, men tror allikevel man skal se resultater. "Jeg slanker meg jo, tenker på det hele tida!" Burde jo gå ned da :P

 

Suppa hørtes kjempegod ut! Har du prøvd rødbetsuppe? Jeg har rødbetdilla for tida! På torsdag skal jeg lage ovnsbakt rødbeter med stekt ørret og chevrekrem. Yum! Ikke det mest kalorifattige, men veldig sunt da :P

 

Jeg føler veldig at jeg trenger å ta meg sammen og ta over kontrollen på maten. Det å spise sunt tar ikke noe mye tid. Har man dårlig tid til trening, sånn er det jo av og til, så har man tid til å spise sunt! For det tar ikke noe lengre tid enn å spise snop. Jeg bruker mer tid på mat når den er usunn enn sunn egentlig, det er verdt å huske på! Ekstra tid man kan bruke til andre ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Høres ut som om du har en kjip periode, og været hjelper neppe. Alle blir liksom litt mer deppa på denne perioden. Du skal vel ikke se bort i fra at det ikke hjelper på forholdet med hjemmeeksamener og usikkerhet mht til jobb! Er det lenge igjen før du må bytte? Men det er ikke noe ålreit når forhold har tunge perioder, jeg blir i hvert fall veldig usikker på hva som er "akseptabelt" tungt og hva som ikke er det, tankene kverner konstant... Håper følelsen går snart over! Og disse vennene.. Kanskje det kan lønne seg å fokusere mer på de som er der, i stedet for de som ikke er der? Og så kommer de sikkert tilbake når de har litt mer tid? Og hunden da! Uff, er oppvokst med hunder og det er helt hjerteskjærende når de dør. Det er veldig mye greier for deg på en gang, ikke rart du føler deg maktesløs. Syns du er skikkelig flink som fokuserer på maten og unngår de fristelse på kontoret! :D Men HERREGUD HVAERDETMEDHUNSLANKEPARTNERENDIN?!? Snart klager hun vel over mangel på fremgang også? JEEEEZ!

 

Fokuser på at du sykler til jobb, og la den andre treningen ligge til du har tid! Skjønner man føler seg litt mislykka når kabalen ikke går opp (i hvert fall gjør jeg det), men tror vi begge må lære oss å klappe oss på skulderen for de tingene vi faktisk gjør bra eller så bra som omstendighetene tillater det.

 

Rødbetsuppe har jeg ikke prøvd! HAr bare spist rødbeter noen få ganger og da har det blitt rødbetkatastrofe i hele leiligheten omtrent! POFF! Alt rødt! Hahah! Men bare skreller du og koker dem møre og så moser dem? Verdt et forsøk! Veldig for å bruke sesongens grønnsaker!

 

Helt enig at det ikke er så "vanskelig" å spise sunt! Mitt problem er at jeg spiser for mye. Er virkelig ikke mye mat på 1300 kcal, i hvert fall om jeg skal spise sånn lunsj og middag som alle andre gjør. Går jo greit om jeg lever på grønnsaker liksom. Ofte er jeg så sulten at jeg går over, og da hjelper det jo ingenting. Dritt å være så lav, altså, haha, trenger jo ingen kcal for å overleve :P

 

Stå på Snopet! Du er sterkere enn hva du tror, selv om du sikkert ikke kjøper det akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk du å veie deg i dag, Snopet? :)

 

I går var jeg på kino! Var uuutroliiig søtsugen, og de andre kjøpte godteri og brus, men jeg stod over! Følte meg flink da! Haha, prøvde å ødelegge for de andre når de spurte om jeg ikke skulle ha: "Nei, det er jo ikke lørdag i dag!". De stod i mot presset mitt og kjøpte likevel :P

 

Ekstra sulten igjen i dag, så nå sitter jeg nesten bare og venter på at klokka skal gå så jeg kan varme middagen min! Hjelper ikke å ha lange dager på jobb med kjedelige ting å gjøre.. Må bare gjøre mitt beste for å holde ut! :)

 

Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, alt er litt kjipt nå. Og når alt er usikkert og vanskelig så trenger jeg på en måte en ting som jeg får til da. Jeg har prøvd å tenke på, hva er det jeg veit at jeg vil? Også sikte mot det, og håpe at alt jeg er usikker på løser seg på veien. På en måte. Vi får se hvordan det går!

 

Vikariatet mitt går ut 1. februar, jeg har veldig gode tilbakemeldinger her, men da kommer jo hun jeg er vikar for tilbake, så det er ingen mulighet for å fortsette å jobbe her. Jeg må finne meg noe nytt. Nå skapp jeg forholde meg til snop hos venninnene mine, for de avlyste selvsagt igjen. Jeg skal spise middag med ei av de som har dumpa meg så mye i det siste i dag, nå er det bare en time til så jeg tror ikke hun rekker avlyse denne gangen :P Men nå er jeg ferdig med å planlegge ting med jenter. Det er det som er gjengangern, venninne avlyser, kompisene stiller opp. Burde være lett å prioritere!

 

I know! Jeg skjønner ikke hvordan hun kan tenke at det går an å gå ned i vekt med så mye snop overalt! Hun har akkurat begynt å ta trappa heller enn heisen fra kjellern og opp i andre... Hvorfor er hun ikke tjukkere enn hun er! Vi veier like mye liksom! Skjønner ikke at det er mulig!

 

Rødbeter krever en lettvaskelig fjøl, en god plan, matsøpla rett ved siden av og plasthansker. Ellers ser det ut som et mordåsted. Garantert!

 

Jeg har faktisk gått ned denne uka da! Skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd, spørs om forbrenninga endelig har begynt å ta seg opp litt av styrketrening! Nå er jeg på 74,5 kg, så det er 400 g ned, ikke dårlig i det heletatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERR MED NEDGANG! Åh, det var kjempebra! Og en skikkelig motivator, tenker jeg :) :)

 

Klarte meg innenfor kaloriene i går, men det var hardt! Jobbet fra 9-23, og hadde rett og slett ikke mer mat på jobben, så var det som reddet meg. Blir skikkelig søtsugen når jeg er så sulten på kvelden og da føles det ekstra ille når man har lyst på alt fra sjokolade til grovbrød med avokado liksom... Glad for at jeg klarte det! :D I kveld skal jeg handle med grønnsaker etter treninga og satse på å lage en goood porsjon gulrotsuppe igjen, sånn at jeg kan ha det noen dager (ja, jeg er lat :P ).

 

Fikk du spist med venninna di? Enig med deg, fokuser på de som stiller opp. Er jo pes når det blir så mye av-og-på hele tiden! Puh! Og så får du heller ta dem i mot med åpne armer når de kommer tilbake igjen :)

 

Høres ut som en god strategi med fokus på maten! Å bruke for mye energi til å tenke på ting som man kan ikke gjøre noe med hjelper ikke uansett. Og du kommer uansett ALDRI til å angre på at du har hatt kontroll på kosten! Tommel opp!

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en gledelig overraskelse :) Nå har ikke matmålet holdt helt denne uka, jeg har vært hjemme fra jobb tidligst sju hver dag, utslitt og sulten og snoklete. Prøvd å legge meg tidlig, men klart å stappe i meg mye rart allikevel. Heldigvis mest mat da! Lite snop. Det hjelper. Men myyyye mat :P

 

I helga skal jeg på hyttetur med venner. Usunne venner. Og vi har de samme uvanene. Og de er overvektige omtrent hele gjengen. Har store planer om å gå lange turer, men veit at jeg kommer til å ryke på en smell med alt mulig å spise. Må bare prøve å holde meg til å ta en bit om ganga og ikke en håndfull! Det er eneste mål. Ikke rart det går sakte nedover :P

 

Jeg fikk faktisk spist med venninna! Selv om hun informerte meg om at hun hadde vondt i hodet. Hun har alltid det. Jeg tror det er fordi hun er for tynn (hilsen ikke bitter i det heletatt, hun ser alltid smashing ut). Det var veldig koselig allikevel, og hun vil finne på noe neste uke! Den som lever får se :P Men likevel :)

 

Hvordan går sosiallivet ditt oppi alt styret? Har vært litt roligere?

 

Jeg kom meg endelig på trening i dag da! Halleluja :D Det er første gangen jeg har hatt tid hele uka, og det var helt nyyyydelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn som jeg har hatt det i det siste, snopet! Kanskje det er været som øker apetitten så veldig?

 

Uff, den hytteturen hørtes vanskelig ut.. Hadde blitt katastrofe for min del, alt for dårlig på å være streng med meg selv når ingen andre er det og alt bare flyter rundt! Hold fokuset ditt så går det nok bra! Syns du er flink! :)

 

Sosiallivet går bra, altså! Færre middager enn hva det var en periode (og det er greit!), men desto flere byturer (og det er kanskje ikke greit?). Skal ut i dag og i morgen. Puh! I dag er jeg helt dautrøtt, har blitt ufattelig lite søvn denne uka. Tror ikke jeg klarer å holde ut lenge i dag.. Men får se! Får bare passe litt på alkoholkonsumen! Er fortsatt potte tett etter forkjølelsen (og kan ikke bruke mere nesespray), så smaker litt lite. Kanskje det hjelper på øl-cravinga ;)

 

Åh! Deilig når man har hatt noen fridager og kommer seg på trening! Blir så bra økt ut av det! :D Jeg trente meg til insane melkesyre i går kveld, og var oppe og løp i dag tidlig. TUNGT! Beina er fortsatt blytunge. Blir fridag i morgen (har ikke tid uansett, alt for mye som skal gjøres), men så satser jeg på en ekstra økt + jobbings på søndag (om formen tillater det etter lørdagsbyturen :P ).

 

GOD TUR! Jeg skal ha gulrotsuppe til middag i dag og få plass til et par øl i kaloribudsjettet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, helgen ble selvsagt katastrofal. Jeg ble ikke med til Sverige for å unngå innkjøp av groteske mengder smågodt, men de som dro handlet nok til hele selskapet. Herregud altså, jeg gremmes over meg selv! Nå må jeg rett og slett gå på skikkelig "detox", jeg kommer til å cravings etter sukker, salt, fett og alkohol hele uka! Nå er det bare å ta på seg strengebuksene altså! Fy søren så irritert jeg er på meg selv...

Altfor mye mat kjøpte vi og, så har med oss tonnevis med restemat hjem, og det må jo spises opp! Kan ikke kaste mat! Håpløst!

 

Vekta i morra kommer til å være brutal..

 

Hvordan gikk helga di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Snopet! Du gjorde jo din del for å prøve å unngå at det skulle bli så ille. Kjipt når andre er "snille" og kjøper med nok for alle..

 

Har hatt en ganske lik helg selv. Drakk ikke så mye på byen (flink!), men ei venninne har kræsja hos meg i helga pga problemer med samboer. Og da ble det nattmat både fredag og lørdag, og vi var ute og spiste lørdag og søndag. OG hun kjøpte masse snop og vi har sett på film. Jeg er jo ikke noe flink til å la være, jeg vet det. Har sikkert spist 2 store sjokoladeplater eller noe. Stappa i hvert fall i meg! :/

På fredag drar jeg på tur. Tipper jeg IKKE ligger mellom 61 og 62 da. Haha, er det mulig. Blir litt oppgitt, men det er jo min egen feil, jeg vet jo det. MÅ bli flinkere til å bli streng og si nei. Er litt lettere i perioder det går ned, for da blir jeg så gira og så blir det en god sirkel ut av det.

I blant får jeg lyst til å kaste meg på ekstremkurer bare for å bli ferdig, men jeg vet jo at det ikke er noe sunt. Ikke har jeg prøvd det før heller, kunne sikkert ikke klart det. Har noen venner som erstatter måltider med juice om dagen. Hadde sikkert bare blitt dødssulten og grinete. Virker bare så forlokkende og bli ferdig på noen uker, liksom.

Men likevel: Det at jeg ikke klarer å styre meg selv i helgene betyr jo bare at jeg ikke er klar for å bli â€ferdigâ€. Det er ikke livsstilsendring! Så dette må jeg bare klare å lære meg selv! Føler meg så rar som kan stappe nedpå med sjokolade uten å bli kvalm. Sikkert noe som er feilkobla i hodet mitt :P Syns trening er grusomt og sjokolade er digg, skulle gjerne hatt det omvendt! Eller vært like sta med godteri som jeg er med treninga!

Angrende synder titter innom i morgen.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skjønner så fryktelig godt hva du mener! Det er litt ålreit at det ikke bare er jeg som har det sånn altså. Jeg blir nesten aldri kvalm av snop, kan bli av sånn vingummi og sånn, men ikke sjokolade eller potetgull (eller min store synd - ostepop). De kjøpte seriøst TO poser med 450 gram ostepop! TO POSER! Det er nesten 1 kg ostepop! Heldigvis åpnet vi aldri den andre, og jeg klarte å få lagt den i bagasjerommet på den andre bilen. Er aldri noen som skal ha når vi er ferdige vutt..

Men ja, hadde vært digg å bare rase ned nå, men da veit jeg jo at jeg bare går opp igjen. Gjorde det sist! Jeg må lære meg at det finnes viktigere ting å drive med enn å spise! Og jeg føler meg så bra når jeg spiser masse grønnsaker og ikke går rundt og er stappmett. Det er morsomt å lage litt spennende veggisretter og det er egetnlgi bare fordeler å spise sunt! Hvorfor har vi så tungt for det når vi vet det så godt?

 

Jeg kom meg på trening i dag da, og i morgen bærer det på gmax for å kjøpe piggdekk til sykkelen. Jeg tok kollektvien til jobb i dag morres, sykkelen min sto her siden fredag, og det var grusomt. Stappfullt, strømstans på trikken, sure og svette folk overalt. Jeg brukte 20 min lenger enn jeg ville gjort hvis jeg bare tok sykkelen. Jeg må rett og slett bare holde ut over vintern! Jeg har ikke råd til å gå glipp av de minuttene med aktivitet hver dag, og jeg har ikke blodtrykk til å holde ut på kollektivtransporten :P Så det får bare stå til!

 

Flink du er som holdt igjen på byen! Det er vanskelig med venninner som er lei seg. Skremmende hvor mange som finner trøst i mat egentlig. Er jo det som skjer, jeg er lei meg så jeg kan unne meg noe godt så jeg føler meg bedre. Helt feil tankesirkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...