Gå til innhold

Ned i vekt til påske!


Anbefalte innlegg

Jula er ikke helt over enda, men det er bare å se seg ut nye mål å jobbe mot. I tre måneder har jeg jobbet mot julemålet og for ei uke siden kunne jeg si meg strålende fornøyd med å komme i mål til jul! Jeg erfarte at det var motiverende å jobbe mot et valgt delmål for en 3-månedersperiode. Nå er det tre måneder til påske, så da passer det perfekt å starte rett på veien mot påskemålet.

 

Jeg håper at det er mange som er klare for ny innsats på nyåret og blir med i tråden! Det er så motiverende å jobbe sammen med noen! :) Hiv deg med! :D

 

Hva som er DITT mål er selvfølgelig helt valgfritt! Det kan være et bestemt antall kg eller rett å slett bare at vekten skal nedover uten at du har et konkret mål.

 

Jeg er bortreist nå i jula, så jeg får dessverre ikke veid meg og sjekket hvordan late juledager og inntak av deilig julemat har påvirket vekta. Jeg tror egentlig ikke at det er så ille, men regner med at vekta har gått opp noe. Jeg veier meg og får skrevet inn startvekt når jeg har kommet hjem.

 

Veien mot påskemålet (-5,X kg)

Startvekt 5/1-15: XX,X kg

Samlet nedgang: X,X kg

Gjenstår: 12 uker/5,X kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er fortsatt med, jeg kommer enda til å jobbe med å nå 65kg målet mitt, vet at det kommer til å bli tøft, så veier litt for å imot å hoppe på enda et kurs. Må nok ta en samtale om dette med min mann siden vi har litt utgifter fremover, meningen var å jobbe litt selv fremover så jeg får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen ganske godt at jula er over! Her har det blitt en liten "snikstart" før startveiingen på mandag, for å prøve å bli kvitt den lille oppgangen jeg fikk i løpet av jula. Det gikk nesten rett fra juleferie til helg. Kveldens snacks ble "tortillachips" av lomper med mager kesam og salsa. Og så en liten kinder-sjokolade. I morgen skal vi ha kryddermarinert scampi med deilig salat til middag. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er med :D

Jeg har et mål om å gå ned 10 kg frem til 21.mars, så tenker jeg setter dette som mål frem til påske også. Skal nemlig på jentetur til Tyrkia 21.mars, og regner ikke med å gå ned noe der selv om jeg har planer om å være aktiv. Og er veldig fornøyd om jeg klarer 10 kg til påske.

Jeg begynner (dessverre) på 78 kg, og motivasjonen er på plass, så dette har jeg stor tro på at jeg vil klare :D

 

Lykke til til oss alle! Dette skal vi klare!! :D

 

 

Veien mot påskemålet (-10 kg)

Startvekt 5/1-15: 78,0 kg

Samlet nedgang: 0 kg

Gjenstår: 12 uker/10 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg vil gjerne være med :)

 

Målet mitt er å gå ned slik at jeg får en BMI som sier "normalvektig" - for meg er det nå 11 kilo unna....Håper å ha klart dette innen 1. juli. Så målet mitt til påske setter jeg til å gå ned 7 kilo. Dvs. å gå ned til 74 kilo.

 

Er aktiv i flere tråder her nå. Gjør det istedet for å gå på kurs.

Har gått på flere GR-kurs opp gjennom årene, og vet at det fungerer bra når man gjør det slik man skal. Hos meg er det gjennomføringsevnen jeg må skylde på - for jeg vet jo hva som skal til :)

 

Lykke til!

 

Veien mot påskemålet (- 7 kg)

Startvekt 5/1-15: 81,0 kg

Samlet nedgang: 0 kg

Gjenstår: 12 uker/10 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Så bra at dere også blir med, *bolla* og Soleie68! Moro om det blir mye aktivitet i tråden. Lykke til, begge to! :)

 

Da er det startdato og dagens veiing viste at alt av oppgang i jula heldigvis er borte. Motivasjonen er på plass og jeg er klar for å ta fatt på veien mot påskemålet. B)

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

Samlet nedgang: 0,0 kg

Gjenstår: 12 uker/5,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, da er vi flere. Vanskelig å nå målet alene. Skal klare 10 kg til påske jeg også. Har meldt meg på skirenn, så da blir det lettere å gjennomføre.Startet på kurs idag. 83,3 kg, blæhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Credo69! Velkommen, både til forumet og her i tråden! Lykke til på kurset. Det blir spennende å følge deg på veien nedover. :)/> Det høres veldig lurt ut å melde seg på skirenn. Det gir vel en god motivasjon for trening?

 

Takk Meline. Det stemmer at skirenn gir motivasjon, nå mangler bare snø.Har aldri deltatt på kurs ,håper det gjør susen ,sammen med Forumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke kurs nå men vet hva som skal til. Men det å være med på en sånn tråd synes jeg er veldig motiverende!

Ja, det har du helt rett i! Jeg går heller ikke på kurs. Synes ikke jeg trenger det når jeg klarer meg så bra på egen hånd. Jeg har klart det før og skal klare det igjen. :) Jeg har imidlertid en enorm støtte i å kunne bruke registreringsmuligheten her på Roede-sidene. Den store jobben denne gangen blir å lære meg å holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. Hvordan går det med dere?

Lørdag og gamle vaner må endres <_</>

Mine vektmål fremover.

5. januar: 83,3 kg

2.februar, 79 kg

2. mars: 76kg

31.mars; 73 kg.

Super digg å tenke på at når jeg blir 46 år veier jeg 73 kg, det er leenge siden det! Da må vi håpe at tankens kraft virker sterkere enn noen gang, ikke sant?

 

God lørdag kveld :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt med plan over delmål!

Lørdagsvanene fra julen er vanskelig å endre ja. Jeg har en avtale med meg selv og en kollega på jobb om å ikke spise sjokolade i januar. Alt annet er lov så det er mye usunt jeg kan ty til men målet er jo å ikke gjøre det. Men ja, frem til nå har det ikke gått så verst. Når jeg kjenner sjokoladesuget kommer så slår jeg det bare fra meg med en gang for det er jo ikke noe alternativ. Det har faktisk funket ganske bra. Men jeg skal innrømme at 1 februar skal jeg unne meg en liten bit â˜ºï¸ Men da håper jeg "avvenningen" gjør at jeg klarer å begrense inntaket. For litt er jo lov 😉

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super digg å tenke på at når jeg blir 46 år veier jeg 73 kg, det er leenge siden det!

For en herlig tanke!

 

Det er lørdag og jeg har slitt skikkelig med søtsug de siste dagene (PMS er noe herk), så i kveld ble det litt mer sjokolade enn jeg skulle vært. Mannen har kost seg med nachos, så da laget jeg meg chips av lompe. Kjempegodt og et godt alternativ til alskens poser man får kjøpt i butikken. :P

 

Bortsett fra dagens sjokolade har det gått veldig bra denne uka. På grunn av mensen har jeg følt meg oppblåst og diger i hele dag, selv om snikveiing i dag tidlig viste grei nedgang siden mandag. Jeg er spent på hva vekta viser på mandag.

 

Du er tøff som holder deg unna sjokolade så lenge, Linsen! Jeg skulle ønske jeg klarte det samme, men jeg vet at jeg kommer til å snavle for mye i alt mulig annet om jeg ikke kan unne meg litt sjokolade på lørdager, så jeg jobber hardt med å klare meg med bare litt i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Inspirerende å logge seg inn å se at dere er så flinke :) Jeg holder meg og unna alt av godis. Men, takker høflig ja, til kake/dessert om jeg er borte. Men, kun er porsjon og så liten som mulig :)

 

Men, jeg unner meg et glass rødvin både på fredag og lørdag - de tar jeg av ukens kosemerker ;)

 

Jeg har måttet endre startvekten min. Vekta vår var feil viste seg, men har fått en liten "overhaling" og skal være riktig nå. Måtte derfor endre startvekten min til 82 kg.

 

Det har gått fint så langt denne uken. Ble for mye kalorier i går, siden vi var borte. Men, ikke så værst egentlig. Tok gode valg :)

 

Er spent på veiing i morgen ;) Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin søndag :rolleyes:

Sitter med pysj i sofaen med kaffe, film og peis.Tok opp en film på fredagen, "Veronica vil dø". Ikke akkurat lystig film, men viktig.

Makan til kos. Tenke seg, kose seg uten mat! Hadde ikke trodd det var mulig.I morgen er det veiedag, superspent. Jeg deltar på GR kurs, har ikke prøvd det før. Trenger å komme igang med flere, da kan jeg ikke lure meg unna. Altfor lett når ingen ser deg og følelsene er "ute av kontroll". Har planlagt å gå en laang tur etterpå, med hund og venninne. Da håper vi på nedgang på morgendagens veing for oss flinke jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da var første uke gjennomført :wub:

 

Maten har gått greit, har registrert alt hele uka, og det er til god hjelp! Spesielt på kveldene, når jeg vet at "budsjettet" er brukt opp :D

 

Det ble 7 TP, så det må økes!

 

Veien mot påskemålet (- 7 kg)

Startvekt 5/1-15: 82,0 kg

Samlet nedgang: 0,5 kg

Gjenstår: 11 uker/6,5 kg

 

Hvordan har det gått med dere andre?

 

Lykke til med uka som kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig tid til å gå på vekta, stressende om morgenen her i hus for tiden. 68.6kg viste den og det blir mitt utgangspunkt. Jeg har nok ikke vært så flink som jeg burde disse dagen etter nyttår men det tar litt tid å komme inn i rytmen igjen.

Er flink med det meste unntatt maten, klarer ikke spise ofte nok. Men har tro på at jeg skal komme inn i siget igjen der også snart. Skal klare meg uten kurs en liten periode. Hadde store planer om trening i dag men så hadde jeg visst andre planer så da ble det ikke sånn. Tenkte å ta noen øvelser med ballen i kveld, så har jeg avtalt med en vennine å gå tur i morgen så blir det kanskje ikke så verst likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang, Soleie68!

 

Så bra at du har fått veid deg og vet utgangspunktet, Pastill! Høres veldig lurt ut å avtale å gå tur med ei venninne. Da er det mye lettere å komme seg over dørstokken. :)

 

Jeg har følt meg oppblåst og stor i helga, men jammen viste vekta nedgang likevel. Målebåndet viste også at målene har gått litt inn, så da må det jo stemme. Vekta var 62,6 kg så da ble resultatet -700 g denne uka. Jeg er kjempefornøyd med det!

 

Håper det er flere som kan melde om nedgang!

 

Veien mot påskemålet (58 kg/-5,3 kg)

Startvekt 5/1-15: 63,3 kg

12/01: 62,6 kg (-700 g)

Samlet nedgang: 0,7 kg

Gjenstår: 11 uker/4,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgangvekt Soleie68 og Meline. Fint at du er med Pastill :rolleyes:

 

Vært på GR kurs idag, nervøs før veiing.Har vært i aktivitet og fulgt menyene/kcal som blir anbefalt.

 

Håper vi fortsetter med nedgang!

 

Veien mot påskemålet; 73 kg

Startvekt 5/1-15: 83,3 kg og BMI 27,7

12/01: 81,8 kg, BMI: 27,2

Samlet nedgang: 1,5 kg

 

Lurer på hvordan det går med motivasjonen etterhvert og om vekta blir stående stille i en periode? Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ukens nedgang, Credo69. Det var et flott resultat!

 

Lurer på hvordan det går med motivasjonen etterhvert og om vekta blir stående stille i en periode? Hva tenker dere om det?

Det er tøft med stillstand og det er fort gjort å miste motivasjonen når vekta står stille over tid, eller enda verre, om den går opp. Man må i alle fall ikke gi opp, for da kommer man aldri i mål med livsstilsendring og trivselsvekt. Kanskje er det lurt å ta en liten pause, ved å spise så riktig man klarer uten å være så nøye med telling og registrering. Og så kan man starte på ny frisk igjen. Det er i alle fall lurt å være innom forumet her, slik at man leser det andre skriver, rapporterer litt selv og kan ta imot tips og støtte fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...