Gå til innhold

Tre vanskelige kilo


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Så bra at dere alle er i siget, det er så godt for energien i kroppen og holde seg til planen og det gjør en ganske så fornøyd med seg selv :D

Til tross for masse utskeielse i Mai så hadde jeg gått ned 2,5 kg på Hold Vekten kurset igår?? Jeg trodde jeg hadde gått det samme opp?? Skjønner ikke noe, men er mer enn fornøyd, da ligger jeg 1,5 under stabiliseringsvekten min.Må komme av mye trening og løping kan ikke skjønne annet. :o

Nå begynner det vanskelige, skal opp fra 1400 kalorier til ca 1800 - 2000 kalorier på sikt (med 7 trimpoeng i uka). Skal starte med 1500 i to uker også skal det økes gradvis, dette blir en utfordring he he.

 

Men det er bare å registrere mat og prøve :-)

 

Stå på alle sammen og ha en fin dag der ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I lige måde Jojo!

Dette klarer du jammen fint! ;)

 

Jeg er i støtet. Styrketrening i kveld - mot alle odds. Har brukt regnet som unnskyldning i hele dag for å prøve å gi meg selv unnskyldning god nok for å skulke unna… Gleden var stor da jeg kom meg avgårde på en 45 min time. Sjokkerer meg selv innimellom. Så godt for sinn & skinn! :D:lol:

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere alle og velkommen til de nye :) Jeg måtte ta en pause. Plutselig så stagnerte alt. Har ikke gått noe opp altså, men står på litt under 61. Dvs 60,7 i dag tidlig. Vet ikke om jeg taklet dette opplegget med registrering og veiing så godt som tidligere. For bare fem-seks år siden så raste jeg ned i vekt og var kjempeflink. Holdt meg der helt til jeg ble gravid.

 

Vel vel, saken er at jeg nå må i gang igjen. Siden sist så har jeg spist akkurat det jeg har hatt lyst på og uten å telle kalorier. Jeg VET jo at jeg spiser riktig i forhold til det å være stabil, men min utfordring er altså tre kg ned :( For meg så er trening noe av det viktigste for å gå ned i vekt. Det har gjerne noe med å gjøre at når jeg trener så føler jeg meg vel. Da spiser jeg automatisk mindre også. Den siste måneden har jeg vært plaget med en ligamentskade og har ikke fått trent. Da dalet motivasjonen min også :(

 

Nå føler jeg for å sette inn støtet for sommeren igjen! Er glad for at vi er flere her. Tre-fire uker med jobbing og jeg håper målet kan være innen rekkevidde B)

 

Ha en flott kveld der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fint å høre fra deg igjen Flittiglise. Husk å rose deg selv for at du gjør noe riktig for at det ikke går andre veien, :D du klarer å holde deg stabil og det er faktisk veldig vanskelig, syns jeg ihvertfall. Vi gjør masse riktig, det er bare det lille ekstra som skal til. Ikke alltid lett å finne koden til det. :(

Kjenner meg lett igjen i den ringvirkningen av lite trening som igjen gjør meg utmotivert til å spise riktig. Må prøve å lære at da er det enda viktigere å fokusere på inntaket.

Jeg har en liten utfording de neste 14 dagene, da er det masse sommeravslutninger, møter ,flytting på joben etc etc. Så hvis jeg er heldig får jeg trent 2 ganger i uka de neste to ukene. Men jeg må slutte å la meg stresse av det og heller tenke at "ja ja, sånn er det akkurat nå", jeg må tenke på hva jeg "dytter" i meg isteden.....blir en hard prøvelse... ;)

Vi prøver så godt vi kan :D

Ha en fin helg når den kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal være ærlig. Ikke like flink hver dag jeg heller, - sånn som i dag... Har noe å feire, men ingen å feire det med. Litt sårt. Det gjør at jeg gir litt blaffen. "On-and-off" syndromet tar tak i meg. Håper å våkne i morgen (veiedag) og finne inspirasjon for videre innsats. Har tapt 1 kg på to uker. Har trent godt og spist magert. Har også kjent en tilfreds følelse av kontroll. ALTSÅ: fortsetter i morgen! Ikke lett dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da er jeg her igjen! Så gøy at det er mer liv innpå denne tråden som jeg er så heldig å få ha blitt en del av. Ja, nå har jeg telt kalorier i 10 dager, og jeg har gått ned 1,6 kg. Det er bare helt nydelig. Det er jo ikke så mye, men de viser veldig godt på meg.

Jeg har prøvd å skulle ligge på 1400 kc, men det er kjempevanskelig. Snittet blir på ca 1500. Juni er utfordrende, slik som mai også var. Mange tilstelninger og avslutninger, og alltid er MAT inkludert. Da gjelder det å ha bestemt seg på forhånd hva man skal unne seg, og å ha spart litt kcal tidligere på dag. Det hjelper veldig nå som jeg har komt inni rutinen med å registrere. Da har jeg det svart på hvitt. Jeg ønsker fortsatt å gå ned litt til, og står på videre. Ca 5-6 trimpoeng per uke,noe mer er vanskelig å oppnå for meg. Neste uke blir det sikkert enda færre. Jeg er borte tre dager :(/> Men jeg håper jeg klarer å holde kontrollen likevel.

 

Tirsdag, 26.mai: 64,0 kg

Fredag, 5.juni: 62,4 kg

Tirsdag, 9.juni:

Drømmer om å se 61 tallet denne dagen, men spørs hvordan det går nå i helga. I alle fall skal jeg være lenger nede på 62tallet til tirsdag.

 

MÅL: 61 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk LiveLife - nå føles det bedre. Det er ups and downs for oss alle, i går var jeg low.

Idag var det veiedag.

 

Start: 68

1. uke: 67,8

2. uke: 67,2

 

Riktig retning. Trener mer enn vanlig og spiser magert - stort sett… :blink:

 

Deilig med helg kjenner jeg. Har grillet med familien. Jeg spiste salat m/lettrømme dressing og flintstek. Deilig var det! Er dessverre ikke flink til å registrere. Skal se hvordan det går, hvis jeg stagnerer må jeg gjøre det. Synes det er inmari tiltak å reistrere… Men, da har man bedre kontroll. Må vurdere dette fortløpende.

 

Ha en flott helg. Jeg har meldt meg på time på Elixia kl. 10 i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) En ny uke og nye muligheter! Vekta i dag viste 60,2 og jeg må si at det er helt ok. Helgen har bydd på noe selskapeligheter, men har absolutt vært overkommelig. Er i gang med registrering igjen nå og så får vi se om de siste to kg kan forsvinne for godt! Er så lei den muffinmagen :angry: Jeg er ikke så god på å trene styrke på egen hånd. Der har jeg et stort forbedringspotensial B) Denne uken blir bra tror jeg! Ha en fin en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Så bra å høre optimismen der ute :)/> Flott at du, Strammere, har hatt nedgang og har det bedre nå enn den andre dagen! Og du, flittiglisa, må ha lykke til m registrering og de to siste kiloene. Det er i alle fall min erfaring at registrering hjelper masse!! Og nå er jeg i siget, har gjort det i snart to uker, og da går det lekende lett. Begynner også å bli bra på øyemålet, det hjelper nå som jeg blir borte noen dager denne uka. Skal prøve å få lagt inn en vekt før jeg reiser, viss ikke så hører dere fra meg igjen senere denne uka.

Jeg har hatt en fin helg, har kost meg med måte og da smaker det og føles det mye bedre ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff har hatt jobbehelg og da blir det ikke system på spisingen, og når det ikke blir noe system så sklir det rett ut og jeg dytter i meg det jeg kommmer over. :angry: Ikke å anbefale, men er det flere der ute om får sånn dager innimellom hvor alt går ned på høykant?? :blink: Jeg kjenner det med en gang etterpå også, blir veldig oppblåst, akkurat som om man legger på seg 5 kg bare på 2 dager :(

Nå er det bare å holde fult fokus i 10 dager før vi skal på en helgetur, det blir ekstra hardt for jeg får nesten ikke tid til å trene pga møter og avslutninger i "hytt og gevær". Må være beinhard med inntaket i steden...hjelp! :unsure:

 

Uansett jeg vil ikke opp igjen, så her er det bare å ta fatt og være standhaftig.

 

Ønsker dere en fin mandag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

God sensommer alle :) Her ble det bråstopp på alt som hadde med vektnedgang å gjøre. Mye som skjedde, men nå er jeg i gang igjen. Startvekt samme som sist, så da skal jeg nok ikke klage. Fikk på en liten kg i sommer, men den forsvant igjen like fort av seg selv.

 

Så nå er det fullt fokus. Blir ikke så mye trening på meg for tiden som jeg skulle ønske, men jeg får heller ha fokus på kostholdet. Må ligge på 1300 kcal en stund og så er det mulig jeg kan øke opp til 1400 etter et par uker. Vi får se.

 

Ha en super sommerdag enten man er på jobb eller har fri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du er tilbake, Flittiglisa!!Da ble jeg også motivert... var innpå her for å finne litt motiavsjon, skjønner du. Du har vært flink i ferien! Deilig å ha fått av seg feriekiloen, det var jammen ikke mye. Men så hadde du vel tre vanskelige kilo som du ville ha bort, eller hva??

Her i gården er det fremdeles tre vanskelige kilo. Jeg tror jeg veide ca 63,5 når jeg reist på ferie. Så har jeg vært hjemme i noen uker og har ikke orket å ta tak. Men NÅ er tiden inne.

Jeg veier en plass på 64tallet, det har variert fra 64,8 - 64,4. Så jeg har noe å jobbe med...Feirekiloen er absolutt ikke borte. Og jeg føler meg ikke bra!!

Målet mitt er fremdeles tre kilo av. På samme tid har jeg begynt å lure på om det i det hele tatt er oppnåelig. Jeg innser at om jeg greier under 62,5, så er det også akseptabelt. Da ser jeg i alle fall mye bedre ut rundt midjen og lårene!! Jeg var nede på 62,2 i vår, og dit ønsker jeg å komme igjen. Så da er det omtrent 2,5 - 3 kg som skal av. Det burde være mulig.

Jeg veier meg onsdager, så da får vi se hva vekta viser, og ta det derfra. Fint om vi kan støtte hverandre og heie på hverandre. Jeg trenger i alle fall det. I morgen må jeg prøve å registrere igjen. Som deg, bør jeg ikke ligge på mer enn maks 1400 kcal. Det er knalltøft. Men det er mulig

Heia OSS!!!!! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du er tilbake, Flittiglisa!!Da ble jeg også motivert... var innpå her for å finne litt motiavsjon, skjønner du. Du har vært flink i ferien! Deilig å ha fått av seg feriekiloen, det var jammen ikke mye. Men så hadde du vel tre vanskelige kilo som du ville ha bort, eller hva??

Her i gården er det fremdeles tre vanskelige kilo. Jeg tror jeg veide ca 63,5 når jeg reist på ferie. Så har jeg vært hjemme i noen uker og har ikke orket å ta tak. Men NÅ er tiden inne.

Jeg veier en plass på 64tallet, det har variert fra 64,8 - 64,4. Så jeg har noe å jobbe med...Feirekiloen er absolutt ikke borte. Og jeg føler meg ikke bra!!

Målet mitt er fremdeles tre kilo av. På samme tid har jeg begynt å lure på om det i det hele tatt er oppnåelig. Jeg innser at om jeg greier under 62,5, så er det også akseptabelt. Da ser jeg i alle fall mye bedre ut rundt midjen og lårene!! Jeg var nede på 62,2 i vår, og dit ønsker jeg å komme igjen. Så da er det omtrent 2,5 - 3 kg som skal av. Det burde være mulig.

Jeg veier meg onsdager, så da får vi se hva vekta viser, og ta det derfra. Fint om vi kan støtte hverandre og heie på hverandre. Jeg trenger i alle fall det. I morgen må jeg prøve å registrere igjen. Som deg, bør jeg ikke ligge på mer enn maks 1400 kcal. Det er knalltøft. Men det er mulig

Heia OSS!!!!! :D/>/>

Jepp, dette skal vi klare :D Kan veie meg i morgen tidlig for å få riktig startvekt, men tipper den ligger på ca 61,4. Blir en del familiebursdager fremover vet jeg, men jeg har bestemt meg for å lage kaker med sukrin og gele av egne bær og gelatin. Da sparer jeg massevis av kalorier bare der. Da kan jeg spise normalt uten at noen trenger å bemerke at jeg ikke spiser kake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, nå er motivasjonen for å få tatt av disse tre fæle kiloene på topp. Startvekt i dag tidlig var 61,1, og midjemålet var 80 cm... Syns midjemålet var noe høyere enn forventet, men det går vel kanskje litt opp og ned. Merker helt klart at det er enklere å holde seg på 1300 kcal når jeg registrerer alt på forhånd. I dag skal vi ha magre Italienske kjøttboller til middag. Lager den som en gryte med masse gulrøtter, løk, hvitløk, tomatpure, grønnsaksbuljong og serverer noen få gram fullkornspasta til sammen med en god salat. Metter kjempegodt, men havner uansett på under 400 kcal. Så allerede nå vet jeg at jeg havner på det jeg skal i løpet av dagen. Måtte jeg bare være like flink hele tiden slik at jeg kommer i mål snart :P

 

Hvordan har det ellers gått med veiingen der ute?

 

Ha en strålende sommerdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Endelig en fredag som jeg klarte å holde meg på 1300 kcal :D Er så stolt av meg selv at jeg nesten danser rundt! He he :P Kveldsmaten er spist og jeg sitter nå og nyter en kopp kamillete mens jeg hygger meg med TV. Må denne ukas "strev" gi resultater til uka! Skjønt, strev og strev... Det som er mest strevsomt er egentlig all planleggingen i forhold til middagen egentlig. Vet med meg selv at jeg MÅ registrere alt på forhånd for at jeg skal klare å komme i mål med antall kalorier. Det er stort sett middagen som jeg føler jeg bruker mest tid på. Den skal jo helst passe resten av familien også. Jeg har fått et godt øyemål etter hvert og ser kjapt hvor mye jeg skal ha av hvert slag, men det har lett for å skli ut dersom man ikke er nøye nok. Det er jo en grunn til at man ikke går ned i vekt, men har stått bom stille ;) Nå er jeg uansett godt i gang.

 

Mine helger har gjerne bestått av veldig mye kos og hygge i form av vin. Har tatt et valg nå på ikke å røre alkohol før jeg er nede i trivselsvekt. For når jeg drikker vin så er det som om alle fornuftige kostholdsbrytere slås av :blink: Da er det ikke bare vinen som går ned, men tilhørende chips osv også. Hjernen skjønner ikke at f.eks 25 gram potetgull holder på en lørdag som kos. Så nå er hyggekvelder med venninner eller mann like hyggelige, men med et litt annet innhold for min del. Må bare!

 

Ha ellers en fortryllende fredag der ute og hold motet oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :) For en dag! Skulle gjerne ha vært ute og kost meg i sola i dag, men ble stucked på kjøkkenet pga familiesammenkomst. Premien ble jo at jeg fikk styre ingrediensene i kakene da :P Her ble det null sukker på meg gjennom kaker. Var flink og spiste mest frukt og bare et ørlite kakestykke som jeg hadde registrert på forhånd. Fy fillern, det er gull verdt å registrere først altså! Da får man ingen overraskelser når man skal oppsummere på kvelden.

 

I morgen starter jeg på uke to og tror jeg gjør lurt i å holde meg på 1300 kcal da også. Polar viser at jeg forbrenner ca 1800 pr dag når jeg trener minimalt, og da er det nok lurt å holde seg litt lavt også for å få effektiv nedgang. Jeg satser på en fin nedgang og fortsatt god motivasjon nå som jeg er i siget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å kjenne på det å være menneske! Gikk på en smell i kveld så det holdt :blink: Ikke spesielt stolt akkurat nå, men tenker som så at det å tape en kamp på en kveld ikke er det samme som å tape hele krigen :rolleyes: Hadde virkelig noe stort å feire i kveld, noe totalt uventet... Så feiret det selvfølgelig med masse som havner i magen... Jeg feiret riktignok, men kroppen ikke! Ahhhh! Føler nå at en hel ukes jobbing er forgjeves :( Andre som er menneskelige her som kan kjenne seg igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!! Jeg er veldig mennesklig og jeg kjenner meg veldig godt igjen!! Vet du, jeg har hatt det såå hektisk nå i oppstart med skole og barnehage, og jobb - også vært borte noen dager i den forbindelse. Så det har bare vært elendig fokus på kosthold. Jeg som hadde bestemt meg, og nå er det gått en uke!!!! HUFF OG HUFF!!! Sist onsdag var jeg 63,9 kg, og det var jeg stolt av. I dag var jeg nesten oppå 65. HELT FORFERDELIG!! Så nå må jeg bare få sagt at jeg er nødt for å BESTEMME MEG, ta meg sammen, ta de riktige valgene og gjør det jeg vet jeg må. Det er bare så innmari vanskelig!! Jeg innser at jeg MÅ være aktiv innpå her, minst annenhver dag. Noe annet går ikke. Jeg ser også at jeg må planlegge mer HVA jeg putter inn. Det blir all denne småspisinga som ikke er bra. Jeg også må ned mot 13-1400 kc,skal det gi resultater. Men det passer liksom aldri å begynne, det er alltid noe som er i vente, en bursdag, klubb, en reise... MEN NÅ må det bare skje!! Så her er jeg, og du kommer til å høre fra meg i morgen igjen. Da legger jeg inn vekt, og så blir det ny veiing neste onsdag. I dag var vekta så deprimerende at jeg ikke orker. Håper en dag med fokus kan hjelpe meg litt...

STÅ PÅ, flittiglisa! Vi må bare heie på hverandre og hjelpe hverandre. Inspirerende å lese at d har vært i siget. Drit i det som gikk skeis i går, men gled deg over det du hadde å feire!!! Og så er det ny start i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må legge de 2200 kcal (!) :blink: som jeg hadde i meg i går bak meg. Jeg vet ikke hvor mye slike sprekker ødelegger for ukens resultat, men det er i hvert fall viktig at helgen blir mager. I dag har jeg holdt meg på 1300 igjen og det skal gå fint fremover nå.

 

Dumt med de ekstra grammene som du har fått på deg, LiveLife, men bestem deg bare for å begynne allerede nå. I morgen tidlig så ser du lysere på det :) Ny dag og nye muligheter! Registrering er alfa og omega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er der fredag og helg igjen og nye utfordringer venter. Har allerede registrert det jeg skal spise i dag og havnet på ca 1300 som planlagt. MÅ bare la være å tenke på alle godsaker. Å kjenne på den deilige følelsen når jeg legger meg i kveld at jeg har klart nok en flott fredag er en deilig tanke :D Ja, dette vil jeg klare!

 

Ha en super fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagen gikk veldig fint. La meg med et smil om munnen. Lørdagen ble straks verre :( Jeg var travel hele dagen og "glemte" å spise. Timene bare fløy. Jeg kjente jo at jeg var sulten, men tok meg ikke tid til å spise. Resultatet ble da selvfølgelig at jeg kastet meg over mat og drikke da kvelden kom :angry: Så nå føler jeg virkelig at jeg har ødelagt ukens vektnedgang. Håper bare at vekten i morgen ikke viser oppgang... To utskeielser på en uke går ikke an! Dagen i dag er forhåndsregistrert og er godt innenfor mine 1300. Kan faktisk plusse på et glass juice eller annet også.

 

Vel, ny uke i morgen som ikke skal inneholde noen smeller!! Er jo så godt i gang nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt lite vektkontroll på meg gitt! Blir værende på sykehus med minstebarnet i to uker :blink: Måltidene her er ok nok for den som liker brød og poteter.... Det er sørgelig lite med salater, frukt og grønnsaker. Middagene består mest i hauger av poteter dynket i enorme mengder med saus, en spiseskje med grønnsaker og en ok porsjon med kjøtt/fiskeprodukter. Forventer ikke gourmet på et sykehus, men så sparsommelig med grønt da... Når jeg ber om bare en potet og heller mer grønnsaker så ser de bare rart på meg og sier at da blir det ikke nok til alle :o Helsenorge på sitt beste! Så å få i seg mine tilmålte 300 gram her kan man bare glemme hvis man ikke kjøper litt selv utenom og har på lur.

 

Ellers så går det greit nok med kontrollen av inntaket. Har ikke kjøkkenvekt her heller, men må stole på øyemålet og pakningene på påleggene osv. Blir nesten null bevegelse, så vekten om to uker kan jo bli spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går sykehuslivet sin vante gang ;) Jeg registrerer så godt jeg kan og knasker gulrøtter som jeg kjøper i kiosken her. Vekten har i hvert fall ikke gått opp, for livvidden er den samme. Jeg hadde et målebånd i vesken :P Ut fra hva jeg registrerer så havner jeg alltid på ca 1300 kcal. Litt vanskelig med disse porsjonene her til middag, men sånn ca klarer jeg nok å få plottet inn. Er i grunnen små porsjoner her når jeg velger bort alle potetene og sausene, og det passer meg fint! Så det vil forundre meg mye om jeg ikke har gått ned noen gram når jeg kommer hjem igjen neste helg. Det blir riktignok veldig lite bevegelse, men aktivitetsmåleren sier at jeg bruker ca 1700 hver dag når jeg bare rusler rundt her med junior. Så om underskuddet ikke er optimalt så må da litt underskudd hver dag hjelpe på! Jeg håper og tror det!

 

Ha en strålende lørdag alle der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...