Gå til innhold

Starter på ny frisk 4.januar, nye kg ned før sommeren


Gjest Annma45
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Nystart��

God formiddag

 

Jeg har gått ned 0.4kg og 3 cm....for jo si meg fornøyd med det etter helgen... Går innmari sent dette.... Bladde i mine tidligere GR bøker, og lå som regel oppi mot kg i nedgang per uke der....så personligt så syns jeg dette går veldig sakte... Alder og "mindre" trening utgjør nok en stor faktor her..

 

Tidligre så har jeg merket gått på klærna og det gir jo en veldig god selvtillit boost. Merker ingenting til nå, selv om kg messig så er det ikke snakk om så mye, men cm er jo litt, så kjenne dette er frustrerende😳 i mai var jeg 78 kg og det merkes/syntes så godt med nye str i klær og føltes så bra😊 og da startet jeg på 84kg i marsðŸ˜

 

Er vel blanding av frustrasjon her, at jeg spiste meg opp igjen til 83 tallet i sommer/høst, så er de nye kg som skal av igjen😔

De kg som jeg har øver 80 tallet har gått så lett av tidligere, men nå er de som limt på kroppen...det går kjempe sakte så tolmodighet er ikke min sterke side😂😂

 

Jeg vet jo at jeg har mye og hente på kostholdet og kan være skikkelig konsenkvente, men tenker o at dette skal vare lenge og da må jeg finne en måte å gå ned på samt at jeg føler at jeg ikke strever/sliter... Så tenker litt positivt at det kanskje e det eg har klart nå?

Bruker å tenke at man kommer langt med sunn fornuft, kos hører til helgen, sunne valg i hverdag. Og dukker det opp selskap til ett tantebarn på en onsdag så e det lov å ta kake... Forskjellen før var at jeg kanskje gikk direkte fra jobb og var kjempe sulten å spiste meg mett på kaker= frotsing.... Nå planlegges det bedre så nå holder det med ett kake stykke og jeg klarer å kose meg med det😀😀😀så jeg for tenke at nedgang er nedgang 0.4 hørres fryktelig lite ut, men er jo bare 0.1 fra en halv kg.... Så istedenfor en smørpakke mindre er jeg en karbonadedeig pakke mindre😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag

 

Jeg har gått ned 0.4kg og 3 cm....for jo si meg fornøyd med det etter helgen... Går innmari sent dette.... Bladde i mine tidligere GR bøker, og lå som regel oppi mot kg i nedgang per uke der....så personligt så syns jeg dette går veldig sakte... Alder og "mindre" trening utgjør nok en stor faktor her..

 

Tidligre så har jeg merket gått på klærna og det gir jo en veldig god selvtillit boost. Merker ingenting til nå, selv om kg messig så er det ikke snakk om så mye, men cm er jo litt, så kjenne dette er frustrerende😳 i mai var jeg 78 kg og det merkes/syntes så godt med nye str i klær og føltes så bra😊 og da startet jeg på 84kg i marsðŸ˜

 

Er vel blanding av frustrasjon her, at jeg spiste meg opp igjen til 83 tallet i sommer/høst, så er de nye kg som skal av igjen😔

De kg som jeg har øver 80 tallet har gått så lett av tidligere, men nå er de som limt på kroppen...det går kjempe sakte så tolmodighet er ikke min sterke side😂😂

 

Jeg vet jo at jeg har mye og hente på kostholdet og kan være skikkelig konsenkvente, men tenker o at dette skal vare lenge og da må jeg finne en måte å gå ned på samt at jeg føler at jeg ikke strever/sliter... Så tenker litt positivt at det kanskje e det eg har klart nå?

Bruker å tenke at man kommer langt med sunn fornuft, kos hører til helgen, sunne valg i hverdag. Og dukker det opp selskap til ett tantebarn på en onsdag så e det lov å ta kake... Forskjellen før var at jeg kanskje gikk direkte fra jobb og var kjempe sulten å spiste meg mett på kaker= frotsing.... Nå planlegges det bedre så nå holder det med ett kake stykke og jeg klarer å kose meg med det😀😀😀så jeg for tenke at nedgang er nedgang 0.4 hørres fryktelig lite ut, men er jo bare 0.1 fra en halv kg.... Så istedenfor en smørpakke mindre er jeg en karbonadedeig pakke mindre😂😂😂😂

 

 

Hei :)

 

En karbonadedeig mindre er faktisk bra!! Og 3 cm ned. Synes du skal være fornøyd jeg. Sikkert samlet litt vann etter helgen du også. Regner med det er det jeg har gjort siden det ikke var mer på meg heller.

Men ned, er ned. Ikke opp :)

 

Hihi :)

 

Ha en fin kveld!

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen! :)/>

 

Da viste vekten minus 800 g og -2,5 cm ned. Totalt ned hittil da er 5,8 kg ned og 31,5 cm ned :)/>

Skal si meg fornøyd med det i og med det var mye vin og øl på fredag. :rolleyes:/> Og at jeg spiste salt mat både søndag og igår. Så vannet har nok lagret seg litt.

 

Jeg vet fra sist at salt ikke er så bra. Så mulig jeg kutter mer ned på dette. Selvom jeg kun bruker Maldon eller Himalayasalt.Salt er salt..

 

Jeg er nå 2,2 kg ifra mitt delmå på 80 kg. Og jeg har igjen to veiinger på dette kurset. men siste uken på kurs skal jeg på "kosetur" til Gdansk.. Men forsøke ikke gå opp, og heller da veie meg uken etter.

For der blir det nok endel vin og øl. Det er der kaloriene går. Mat skal gå bra.

 

Spent på hvordan det gikk med deg igår Ståpåjenta

Ikke gi opp :)/>

 

God morgen !

Du nærmer deg delmålet ditt med gode skritt ! Gratulerer med fin nedgang. Vi har samme delmål vi så jeg nå. Vi rykker stadig nærmere. Deilig !

Hilsen GUnn

 

Ha en fin tirsdag :)/> Selv har jeg hjememkontor.

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, der klarte jeg å skrive til deg midt inni ditt eget innlegg. Det var ikke meningen.

Jeg trodde jeg kunne den fine kunsten å skrive svar til innlegg, men nope.

Beklager. Men jeg mente det jeg skrev ;-)

GUnn

 

 

Hei Gunn :)

Går så fint. Har vi samme delmål ja? Morro!

Håper å nå det i oktober. Men Gdansk turen min kan jo stoppe det litt, men det tar jeg da. Mål å ikke gå opp i alle fall.

 

Ha en fin dag!

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort et impulskjøp : en bukse, i en størrelse ned !

Fordi jeg syns jeg fortjente det, og de gamle så så gamle ut..

 

Etter trening og dusj i dag, tok jeg nemlig på meg en av de gamle buksene i str 42.

Den hvor magen strammes ubehagelig og knappen ikke gikk igjen på etter hvert. Og den gikk ganske greit på idag, til min store glede. Kun et lite innpust, magen inn, og knappen gikk greit på.

Jeg er endelig tilbake i den størrelsen jeg vokste fra. Meeeen, sist gang jeg gikk ned passet jeg størrelse 40 i en mini-mini-periode også. Og de buksene passer nok etter jul engang.

Jeg har satt meg et stort mål for oktober, at jeg skal ned fire kilo.

På veiedagen mandag var jeg 84,1. Mindre i dag men får se om det holder til mandag haha. godt

Og jeg som tar av godt under ett kg hver uke. Utganspunktet er ikke superdupert, men samtidig har jeg som utgangspunkt at ned er ned. Og at jeg er kjempefornøyd likevel dersom jeg går ned mellom to og tre kilo den måneden. Men det er litt gøy å lokke seg selv med muligheten av det.

Mulig noe av vekta har blitt en anelse mer muskler, og at forbrenningen øker etter hvert.

I dag skal jeg lage middag fra kursboka. Det har jeg ikke gjort enda. Mulig det er veien å gå i stedet for stadig å legge inn sine egne oppskrifter. Det blir noe reinskav kokt sammen med grønnsaker. Det ser veldig godt ut.

Min store drøm er å veie 80, og en enda større er å veie 79. Tenk å veie under åtti.

Det blir greier det. BMI`en blir bedre og bedre. Og når den er innenfor hva sunt er, ja da har jeg funnet min trivselsvekt.

 

Jeg håper det går greit med dere damer som var med i begynnelsen av tråden også. Jeg kikket litt tilbake og innså at vi var flere aktive tidligere.

Jeg er ikke god på å kommentere hvert enkelt innlegg, men jeg leser alle og heier på dere.

Det er så velkjent mye av det dere skriver, så det er kjekt at dere også skriver.

Ha en fin dag.

 

Klem fra Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Gratulera med ny bukse, kjempe gla på dine vegne😀😀😀

 

I dag har det gått i ett bankende kjør.... Oppe kl 5.30 og kom inn dørene nå kl halv ni😳 jobb, møte, tur, foreldremøte..... Slitsomt, men godt ka som er gjort.... Fredag så e eg ferdig kl 13 på jobb, og tar da en mini høstferie t.o.m onsdag. Skal bli helt fantastisk med litt fri og være på hytta😀😀😀. Matmessigt så har det gått veldig fint, nydelige mandariner som e kommet i butikken nå.... Endte opp med to pizza stykker på møte i kveld, men det hadde jeg beregnet inn, dog ikke så sundt, men alt me måte☺ï¸

 

Også må eg få skryte litt av meg selv.... Gikk en nye tursti i dag, gikk meg litt vill, men det endte opp med 1 mil 2 timer 10 min og gjennomsnitt på 5 km... Gav meg hele 3.9 trimpoeng💪💪💪 hadde bare planlagt en liten time, derfor det har vært en smule hektiske dag, for havna helt bakpå, men nå når eg sitte i sofaen, så tenke eg at det var fantastisk😀😀😀😀

 

Ha en fin fin kveld videre flotte damer, spente på retten du prøver fra kursboken 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Kan jeg få spørre ka dato dere har som planlagt for å nå hovedmålet?.. Jeg får opp at i april skal jeg ha nådd det.... Tenker selv at til sommer juni mnd, skal det vare i boks😀 sist gang jeg gikk ned og holdt det lenge lå jeg på 73 og følte meg fantastisk, så har egentlig ikkje noe eksakt kg, jeg er like opptatt av klær str.... Men tenke at 69 hadde vært fantastisk bare fordi da e eg på 60 tallet😂😂😂 men godt mulig at jeg er meget fornøyd visst jeg et 72 også😀😀😀

 

Har delmål på 75 til jul, men kanskje eg burde presse meg selv litt mer? Er jo faktisk 12 uker på underkant av 7 kg..... Ka syns dere?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

 

Gratulerer med nye bukser Gunn! :)/> Deilig følelse. :)Kjenner selv at 42 størrelsen sitter meget bra nå. Jeg var faktisk helt nede i 38 i noen klær, men de ble stort sett for korte. Jeg er 175 høy og det ble høyvannsbukser og bar mage ;)/>

Så 40-42 er jeg fornøyd med.

 

Og så flink du er å gå tur Nystart! :D/> :D/>

 

Jeg håper å ha nådd mitt mål på 72 kg til jul, men det er kanskje i overkant entusiastisk? :o/>

Pluss jeg tror kanskje ikke jeg skal ned så mye. Er eldre enn sist jeg gikk på kurs, og ikke veldig fint å bli for smal heller. Blir gjerne skrukkete i fjeset og slikt. Jeg er 45, og ikke 31 som sist jeg gikk ned.

 

Jeg var veldig fornøyd for 5 år siden. Tror jeg da veide 75-76. Og var godt trent. Så mulig jeg slipper opp på dette etterhvert. Men får se.

Prøvde bukser fra den sommeren/vinteren og det er nok 5-8 kg igjen. Så passer de. Fikk de i allefall over hoftene og om jeg hadde lagt med ned hadde jeg fått trykket de på ;)/> Haha. Sikkert veldig fint ;)/>

 

Etter slik jeg går ned nå står det at jeg skal nå målet 12 desember. Men som sagt får se da vettu ;)/>

 

Ha en fin dag damer!

 

Og som du sier Gunn, de som var her i begynnelsen. Håper det går bra med dere :)/> D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

hei dere:) så flinke dere er:) jeg har vel som mål å ned 10 kg til jul, nå veier jeg 87,3 hadde faktisk gått ned 900 gram på kurset sist men det var på 2 uker da siden jeg hadde vært syk, nå er dey ikke veiing på kurset før om 1,5 uke pga høstferie så er spent da:)

 

En ting, jeg skal på konsert med sambo i morgen og vennegjengen vår, vi skal ut å spise da først, er nok stor sjanse for at det blir pizza, men om jeg tar en bit så skal vel kanskje ikke det ødelegge så mye kanskje?

 

håper dere alle får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen.

Det er jo litt utpå dagen, men nå er jeg alene og ungene er i bhg og på skolen, så nå er det " Min morgenstund ", helt alene med kaffe, pc og radio. Da har jeg det veldig fint.

Jeg har lest de siste innleggene, og det er lyser motivasjon mellom linjene på alle.

Så gøy !

Jeg er imponert over den lange turen din, Nystart. Herlighet, det er lenge å gå.

Jeg er ikke så glad i gåturer, for det blir litt ensformig når tida går. Men da hjelper det kanskje å gå seg litt vill, for da må man jo bare, haha.

Ståpåjenta, det er alltid vanskelig å beregne kalorier når man spiser ute, men min erfaring er at jeg bruker fornuft. Vet jeg at det blir pizza, hadde jeg passet på å spise magert men mettende, før på dagen. Og å bestemme hvor mye jeg vil tillate meg å spise på forhånd. Og hatt frukt eller noe med i veska. Det er meg.

Jeg spiste to pizzastykker søndagskveld, og det viste jo på veiedagen mandagen pga saltet.

Jeg passet på å drikke mye vann, men likevel. Men, det er jo ikke verre enn at vekten fortsetter å gå ned når man er tilbake på normale dietten. Og, man skal jo leve også.

Kos deg du. Jeg hadde spist noe før jeg gikk jeg, for å redusere fristelsen en smule.

 

Artig å lese om målene deres. Jeg måtte inn på profilen min, å sette inn at jeg ønsker og tror på 800 gram per uke. Da blir det 1.2.16 før jeg når 70 kg.

Men, som deg AnnMa, jeg er ikke helt sikker på om det er riktig vekt for meg lenger.

Det blir sånn ca der. Jeg vil ha en sunn BMI.

Og jeg vil fortsette å trene, så med en kropp som strammes opp pga det, kan det være at noen å 70 er det jeg havner på. Men, det hadde vært moro på en måte, å veie 70, som var min vekt da jeg møtte min mann som 21 åring.

Allikevel, nå er jeg 42. Jeg vil heller ikke bli for smal i ansiktet. Jeg skjønner hva du mener AnnMa, med linjer i ansiktet som blir for tydelige når man blir smal.

Nå ble jeg så engasjert av dere til å sette meg et mål til jul.

Jeg tror at 7 kilo før jul er mulig jeg, Nystart. Det er 11-12 uker igjen. Og med litt hard disiplin når det lukter julebakst, kan et sånt mål holde meg på matta i alle fall.

Det tilsvarer å gå ned 600-700 i uka, og det tror jeg vil gå. Mulig man går mindre ned noen uker, mens andre slår man til med noen hundre gram over muligens, så ja, jeg tror det kan gå.

 

Bidos middagen fra GR var veldig god, og den var enkel å lage. Smakte knallgodt.

Jeg laget dobbel porsjon, for da var det nok til alle 5. Dette er en rett vi vil lage i repertoaret vårt videre.

 

Ha en fin dag.

 

Hilsen Gunn

Jeg skal finne en ny oppskrift å følge i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

 

Idag har jeg en feriedag og den vil bli benyttet på IKEA :) Min eldste datter og barnebarn skal flytte ut og da trengs det shoppe litt. Men jeg elsker shoppe, så¨no problem ;)B) B)

 

Skal ta på meg skritt-teller, for blir sikkert endel der :)

 

Så ha en strålende fredag og god helg til dere som skal reise bort! :D :D

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen.

Kos deg på Ikea AnnMa. Jeg skal på jobb senere i dag, og gleder meg til det.

Jeg rekker muligens en gåtur eller halvtimes trening først. Denne uka følger jeg meny 1300, i stedet for 1400. Blir jeg for sulten, bare legger jeg til de hundre. Det forundrer meg hvor lite mat ( sett i forhold til hva jeg spiste på egenhånd før kurs ), som skal til for å føle velvære og metthet. Jeg har nok over-for-spist mer enn jeg trodde.

Jeg har jobbehelg, og satser på å holde meg unna den berømte chips-posen denne helga, for det er så vanskelig å begrense det.

Ellers lite planer, og det kjennes bra.

I går laget jeg fullkornpasta med kjøttdeig til middag, fra GR. Jeg har en følelse av at disse er magrere enn hva jeg legger inn som egne oppskrift. At GR er mer nøyaktig i kcl-utregningen av egne oppskrifter.

Det er kun en liten observasjon, samtidig som jeg ligger ann til å få større vektnedgang enn før denne uka. Derfor er planen å vente med utskeielser til neste helg, for å se om jeg kan nyte en god følelse etter veiingen mandag.

Litt kjedelig å høre det for dere andre som har tenkt å unne dere litt ekstra i helga, det er jo helg og det fungerer jo i forhold til vektnedgang å kose seg en dag i uka. Men når jeg skriver det her, så motiverer jeg meg selv litt mer. For, det kan være jeg klarer det, eller mulig jeg finner noe å kose meg med også.

Ha en god helg.

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUH!!! :blink:/>/> :blink:/>/>

 

Da er over 4 timer på Ikea unnagjort. Fikk handlet det meste. Pluss masse duftlys. Deilig :)/>/>

 

Jeg skal nå spise Salma laks og ekstra lett creme fraiche til, 10 % fett. Mmm, veldig godt. Og i morgen kose meg med hjemmelaget fra bunn, Tikka Masala, rajita og naan brød med tomat/agurk salat til (samt to stoore glass rødvin ;)/>/> ).

 

Jeg legger inn alt på grammet hva jeg lager/bruker i mine oppskrifter. Helt inn til krydderet.

Jeg spiser stor sett middager med kyllingfilet i alle varianter og karbonadedeig. Samt laks :)/>/> Og bruker bare lett meieri produkter eller Vita hjetego`(om jeg bruker det i det hele tatt) Samt mye hakkede tomater og masse urter og grønnsaker.

 

 

 

 

Men nå er middagen klar. Ha en flott helg!

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

 

Da er det ny uke, masse nye muligheter! :)

 

Hos meg har helgen vært avslappende og deilig. Bortsett fra trening lørdag, har jeg bare slappet av. Godt med slike helger.

Håper helgen har vært god hos dere også- Jeg har veiedag i morgen, går da inn i siste iuke på kurs. Litt usikker om jeg skal klare selv resten da jeg ikke har fått så mye hjelp fra kursleder. Den viktigste jobben er registrering av maten. Så får tenke noen dager til.

 

Gullmedlem er helt likt bortsett fra kursleder har jeg skjønt, så mulig jeg gjør det.

 

Ha en fin dag!

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag jenter !

 

En litt travel men kjekk helg her. Med jobb, og middagsbesøk på søndag. Jeg syns alltid det er vanskelig å beregne mat når jeg spiser hos andre, og får det servert.

Men, sånn blir det senere i livet uten GR diett også, så det hører jo med på veien liksom.

 

I dag har jeg veiedag, og det ble den nette sum av 1 kg. Så herlig å kunne slå til med ett kg, etter flere uker med alt fra 500 til 800. Det er jo bra det også, men jeg må ærlig innrømme at denne smakte bra ja.

Og ned 3,8 i centimeter. Alt i alt har jeg da gått ned 2,9 på fire ukers kurs, og fire igjen.

Det er nærliggende å tro at jeg da veier mitt delmål, som er 80 kg, om fire uker.

Hm, åtti føles så nært, men likevel så fjernt. Men, jeg kommer dit.

Og endelig har jeg gått på kurs fire uker, sånn at jeg har lagt nesten tre kilo bak meg.

Jeg ser nemlig så frem til å legge mer kilo bak meg, og nå begynner det å bli noe liksom.

 

Når kurset er ferdig betaler jeg videre for medlemskap, og registrerer videre på egenhånd.

Det er i alle fall planen min nå. Jeg hadde kursleder som backup hvis jeg trang hjelp, og ikke fikk til å gå ned, men det går jo.

Mulig jeg revurderer når det nærmer seg, men det er jo noen uker til.

 

Nå er det jobb i finværet. Ha en fin dag alle sammen.

 

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag jenter !

 

En litt travel men kjekk helg her. Med jobb, og middagsbesøk på søndag. Jeg syns alltid det er vanskelig å beregne mat når jeg spiser hos andre, og får det servert.

Men, sånn blir det senere i livet uten GR diett også, så det hører jo med på veien liksom.

 

I dag har jeg veiedag, og det ble den nette sum av 1 kg. Så herlig å kunne slå til med ett kg, etter flere uker med alt fra 500 til 800. Det er jo bra det også, men jeg må ærlig innrømme at denne smakte bra ja.

Og ned 3,8 i centimeter. Alt i alt har jeg da gått ned 2,9 på fire ukers kurs, og fire igjen.

Det er nærliggende å tro at jeg da veier mitt delmål, som er 80 kg, om fire uker.

Hm, åtti føles så nært, men likevel så fjernt. Men, jeg kommer dit.

Og endelig har jeg gått på kurs fire uker, sånn at jeg har lagt nesten tre kilo bak meg.

Jeg ser nemlig så frem til å legge mer kilo bak meg, og nå begynner det å bli noe liksom.

 

Når kurset er ferdig betaler jeg videre for medlemskap, og registrerer videre på egenhånd.

Det er i alle fall planen min nå. Jeg hadde kursleder som backup hvis jeg trang hjelp, og ikke fikk til å gå ned, men det går jo.

Mulig jeg revurderer når det nærmer seg, men det er jo noen uker til.

 

Nå er det jobb i finværet. Ha en fin dag alle sammen.

 

Hilsen Gunn

 

 

Gratulerer!! Så bra :)

 

Og fortsetter du i samme banen vet du jo hvordan det går.

Ha en fin dag videre! Du er kjempeflink!

 

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Da var det veie og måledag.

Minus 1,2 kg og 1,5 cm ned. Jeg er kjempefornøyd. Da har jeg gått ned 7 kg på 7 uker. Går bedre enn forventet dette.

Har akkurat sagt ifra at jeg starter som gullmedlem i stede for GR kurs videre. Synes den personlige oppfølgingen =0 egentlig. Dette har jeg klart selv. Er veiing og registrering av maten som er det viktigste. Og det får jeg jo gjort som gullmedlem også.

Pluss å legge inn resultater hver uke her er ekstra motivasjon :)

 

Så jeg står på videre, og håper dere jenter er med :)

Ha en strålende dag!

 

Klem Annma// :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Wow så bra resultat AnnMa ! Gratulerer. Så gøy dette er :-)

Syv kilo er mange, gode kilo borte vekk.

Jeg er motivert, men blir enda mer motivert når du har kommet lenger i løpet enn meg.

 

Nå har jeg planlagt middag for i dag, og laget meg nistepakke til jobben.

Jeg har blitt flinkere til å spise mer kcal pr måltid, enn hva jeg gjorde tidligere. Jeg lå som regel under anbefalt, og da ble det mye mellommåltid og mat-mas med å registrere hele tida.

Nå følger jeg anbefalt, og tror det blir ei veldig bra uke dette her.

Jeg er så heldig å jobbe deltid. Denne uka er jeg mye på jobb og får dermed beveget meg mye, mens neste uke har jeg fri noen dager, og da får jeg trent heller.

Ha en fin dag.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Wow så bra resultat AnnMa ! Gratulerer. Så gøy dette er :-)

Syv kilo er mange, gode kilo borte vekk.

Jeg er motivert, men blir enda mer motivert når du har kommet lenger i løpet enn meg.

 

Nå har jeg planlagt middag for i dag, og laget meg nistepakke til jobben.

Jeg har blitt flinkere til å spise mer kcal pr måltid, enn hva jeg gjorde tidligere. Jeg lå som regel under anbefalt, og da ble det mye mellommåltid og mat-mas med å registrere hele tida.

Nå følger jeg anbefalt, og tror det blir ei veldig bra uke dette her.

Jeg er så heldig å jobbe deltid. Denne uka er jeg mye på jobb og får dermed beveget meg mye, mens neste uke har jeg fri noen dager, og da får jeg trent heller.

Ha en fin dag.

 

Klem

 

Takk, takk :) Vi er flinke alle sammen synes jeg. Og helt klart vi motiverer hverandre! :)

 

Så bra du får til maten og klarer ligge på kalorimålet. Jeg spiser ganske mye av kalroriene fra middag og ut kvelden, for ikke alltid jeg får i meg alt på dagen, men uansett er det totale kalorier pr dag som teller. Så det funker jo, så er veldig fornøyd :)

 

Ha en fin dag på jobb!

klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammafor2

Hei Annma:)

 

Denne tråden traff meg! Jeg er 45, mamma til to små, og Nordsjø"enke", så her har det blitt for mye kos i hjemmeperiodene, og jeg må ta grep!

Nå har jeg gått på kurs i fire uker, og gått ned 2,5 (gikk opp en kg midt i kurset etter fire dagers tur til Marbella), men nå er jeg på rett kjøl. Veier 81, 0 i dag, og har 72 som hovedmål. Håper å nå dette før jul da vi skal på tur som krever bikini :)!!! Hårete mål, kjenner at det går såååå mye tregere nå enn dag jeg gikk på kurs da jeg var 28 og raste ned i vekt!!

Har kommet godt igang med trening, og begynner å få kontroll på maten nå.

 

Gleder meg til å følge dere videre!

 

Hilsen Guro, mamma til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

Kjekt at du Guro også blir med på tråden. Og jeg ser at vi er flere som har ca samme utgangspunkt med alder, kilo og mål. Og erfaring med at det gikk lettere ned før.

Haha. Men det kjekke er at det går jo ned når vi er flinke å registrere maten. Det er den deiligste følelsen når jeg veier meg, at jeg i alle fall har kontroll på at det ikke går opp. Hvis jeg ikke da vet at jeg har hatt ekstra å spise noen dager, men da er det som regel planlagt.

Ha en fin dag.

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Annma:)

 

Denne tråden traff meg! Jeg er 45, mamma til to små, og Nordsjø"enke", så her har det blitt for mye kos i hjemmeperiodene, og jeg må ta grep!

Nå har jeg gått på kurs i fire uker, og gått ned 2,5 (gikk opp en kg midt i kurset etter fire dagers tur til Marbella), men nå er jeg på rett kjøl. Veier 81, 0 i dag, og har 72 som hovedmål. Håper å nå dette før jul da vi skal på tur som krever bikini :)/>!!! Hårete mål, kjenner at det går såååå mye tregere nå enn dag jeg gikk på kurs da jeg var 28 og raste ned i vekt!!

Har kommet godt igang med trening, og begynner å få kontroll på maten nå.

 

Gleder meg til å følge dere videre!

 

Hilsen Guro, mamma til 2

 

 

Hei-hei :)

Så hyggelig! :)

 

Her er det plass til mange fler, så veldig hyggelig at min tråd traff deg :)

 

Like gammel som meg er du også, og nå nesten lik vekt og faktisk samme mål.

Dette skal vi klare B)

 

Kjenner til den der med at det ikke går som sist ,) Men er allikevel veldig fornøyd jeg da. Har i gjennomsnitt gått ned 1 kg pr uke siden kursstart for 7 uker siden. er i min 8 uke nå.

 

Det blir hyggelig om du følger oss videre på vår reise mot en lettere kropp.

 

Prekas :)

//Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei !

Stikker bare innom for å ønske dere ei god helg.

Ingen planer for helga, så da kan jeg følge matplanen min. Og denne lørdagen blir det rødvin til kos.

Uka har vært fin, men jeg har spist litt kjedelig mat. Blitt et par Fjordland på jobb, og lite spennende ellers, så i helga må det handles inn godt med grønt og lages gode middager kjenner jeg.

God helg.

 

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har hatt en fin uke, og fra i morgen søndag drar jeg på noen feriedager med god mat og drikke. Så logger ikke vekt før neste tirsdag den 20.okt igjen. Får håpe jeg klarer holde vekten og ikke gå opp.

Passe på ikke spise for store måltider og drikke masse vann, så skal det vel gå bra.

 

Ha en strålende helg og ny uke når den kommer :)

 

Klem Annma// :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...