Gå til innhold

Starter på ny frisk 4.januar, nye kg ned før sommeren


Gjest Annma45
 Share

Anbefalte innlegg

God morgen !

Veiedag, og med ny rekord for min del : 1,4 kilo ned denne uka. Hurra !

Og rekord med 4,5 cm mindre rundt kroppen også. Nå begynner det å merkes.

Vekta viser nå 81,7, jeg hoppet over hele 82 tallet rett og slett.

Gledelig uventa, men jeg har spist sunt og godt, trent et par ganger min halve time, og gått litt turer. Jeg tror kroppen var klar denne uka.

Da har jeg gått ned 4,3 på mine fem uker på kurs. Og håper på minst to kilo til de neste tre ukene.

Denne uka har jeg fri, og skal ut å spise i morgen. Sånt er jo så koselig, men passer litt dårlig inn i fokuset mitt. Men, jeg må bare gå i rette med meg selv for det er dette som er hverdagen.

Det går ann å spise ute for det om man går på kurs.

Ha en god tur AnnMa, og en fin uke til alle sammen.

 

Klem fra en letta Gunn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

 

Det blir litt teit å skrive til sitt eget innlegg, så jeg lurer på hvordan det går med dere andre som har samme fokus for tida ?

I går var første dagen jeg ikke loggførte hva jeg spiste, og det var rart.

Jeg spiste lunsj på bakeri, og middag ute på kvelden, og da er det vanskelig å vite innhold.

Bortsett fra at jeg visste at dette blir mer kalorier enn jeg forbrenner denne dagen, så spiste jeg med vett. Og det smakte kjempegodt.

Allerhelst ville jeg gjerne vite hva slags smør kokken steker kjøtt i omtrent, haha.

Nei, jeg bestemte meg tidlig for å kose meg og ikke tenke for mye på det.

I dag skinner sola, jeg har handlet inn godt med mat, og skal ut på tur.

Håper det går bra med alle dere andre også.

 

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Da er jeg tilbake fra 3 dager med kos i Polen. Veldig deilig. Har vært forsiktig med hva jeg spiser. Ikke rørt noe godis, og gått mye rundt. Så da håper jeg det går bra. Veiing neste tirsdag. Så får vi se om delmålet fremdeles holder. Veide meg før jeg dro og da var det 1 kg ned. Så da nådde jeg faktisk delmålet mitt :) Veldig fornøyd :) :)

 

Gratulerer Gunn med så bra vektnedgang!!! :) Veldig bra!

 

Jeg fortsetter som gullmedlem tror jeg. Men ser foreløpig ut at jeg klarer meg uten. Så får se.

 

dere andre som var her. Har dere ferie? :) Håper dere fortsatt er med oss :)

 

Jeg blir opptatt fra i dag og ut helgen tenker jeg med flytting. Min eldste datter flytter ut med sin lille sønn. Blir vemodig, men skal nok bli bra.

 

Ha en strålende dag damer. Så snakkes vi :)

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Annma. Og gratulerer selv med å nå delmålet ditt.

For en følelse det må være !

Jeg er så fornøyd med vektnedgangen, men forventer ikke så mye neste gang.

Etter jeg var på restaurant denne uka, samt spiste på bakeri samme dag, gikk jeg jammen opp i vekt.

Det skal nok lite til nå som vi følger meny, selv om det jeg spiste var sunt. Jaja, jeg regnet egentlig med det, og nå viser vekta " riktig " igjen.

Jeg har jobbehelg, og har hatt ei fin uke med en del gåturer og et par turer på treningssenteret.

Magen er merkbar mindre, og det er så utrolig deilig.

Jeg gleder meg til veiing hver gang, for jeg vet at nå går det ikke oppover lenger, nå som jeg er nøye med å loggføre det jeg spiser.

Og så får vi se da, om noen åpner en chips-pose i morgen eller ei da ;-)

Det er den største fristelsen.

 

God helg.

 

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :)/>

Da var helgen straks over.. Gått med til flytting og rengjøring.

Så da er ryggen min helt stiv. Men sikkert mye bedre i morgen :)/>

 

Potetgull og godteri.. mmm, det har jeg ikke spist siden juli. Kjenner jeg begynner få lyst på melkesjokolade, men foreløpig har det gått helt fint.

For ikke snakke om potetgul.. Jaja. Litt sulten her jeg sitter nå tror jeg. Siden jeg har lyst på alt ;)/> Hihi :)/>

 

Jeg får heller ha det som premie når jeg er ferdig med nye 8 uker. Det vil si

ca 14 desember. Jaja, da kan jeg vente til jul :)/>

Godt å ha noe å glede seg til.

 

Hadde en kjærestetur ved første delmål, og det klarte jeg jo.

Og da skal jeg jammen klare neste mål. 8 kg til, på 8 uker. B)/> B)/>

Da vil jeg ha nådd målet mitt på 72 kg. Om det fortsetter i lik fart som hittil, så går nok det bra :)/>

 

Eneste denne uken byr på endel jobb. Skal ha budsjettmøter fra ons-torsdag (med tilhørende middag på kvelden og vin) samt en vakthelg, fre-søn med masse å gjøre. Og avsluttes søndag kveld med allmøte på jobb, med trening en time først. Så høres nesten ut som den uken skal gå greit allikevel.

 

Men nå litt cottage cheese og jordbær. Mmmmm, like godt som godteri ;)/>

 

Ha en fin kveld!

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Håper ryggen din er frisk og opplagt idag AnnMa 😊.

Jeg er trett og skal snart på jobb. Mye å tenke på ga dårlig og urolig søvn, men gleden over å gå på vekta imorges var likevel en stor gulrot. Jeg har gått ned 0,9 kg denne uka, og 3,5 cm er borte også.

Da veier jeg 80,7.

Og da gikk jeg gladelig på trening etter levering i bhg, og skal snart på jobb.

Jeg gikk jo opp i vekt etter sist veiing, pga kafe besøk og restaurant besøk samme dag. Men det gikk ned etterhvert, og var tross alt sunn mat. Så jeg var litt spent idag.

Jeg har som mål å komme under 80 til neste mandag. Det kqn gå, hvis ikke blir det nære på likevel.

Jeg har to uker igjen av kurset, og fortsetter også med gullmedlemskap etter det. Ifølge beregningen er jeg på målet mitt i januar, så får vi se.

Helga gikk forbausende bra. Kun to chips var igjen da jeg hadde lagt minsten, heldig for meg 😉.

Og da måtte jeg ta smågodt,mente ene dattera. Jeg sier jo at lørdag er lørdag, så da spiste jeg et par seigmenn og en lakris.

Helt ærlig smakte det helt grit, men fristet ikke til mer. Det ble til at jeg spiste det slik at hun ser jeg spiser det.

Men jeg var god og mett, jeg har kuttet ut taco lefsa men spiser en stor porsjon med alt det andre vi har til.

Det smaker fortreffelig og gjør nok også at jeg ikke øke vekta i helga som vanlig.

 

Nå er det jobb til sene kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

Så flott vektnedgang Gunn! :)/> Veldig bra!

 

Selv har jeg stått stille, men er fornøyd med det siden jeg ikke har veiet mat og drikke i 4 dager.

Da vet jeg at jeg klarer holde vekten i allefall :)/>

 

Så får satse på minimum 1 kg ned til tirsdag. B)/> B)/>

Ryggen er bra igje. Fikk trent spinning i dag også. Deilig etterpå. Vet ikke helt hva jeg får til av trening denne uken, men prøve få til et par til.

 

I morgen og torsdag går dagene med til budsjett og middag på kvelden. Sånn er det bare. Jeg skal jo leve etter kuren er ferdig, tar bare litt lenger tid om det kommer flere slike uker...

Men jeg vet jo å begrense meg, så det skal nok gå bra.

Er alkoholen som drar opp kalorier i tilfelle. Regner med det blir vin til maten, så da får vi se ;)/>

 

Men ha en fin kveld!

 

:D/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har gått fort, og jeg nyter at klær sitter finere på.

Jeg har vært fristet til å spise godteri denne uka, så jeg har gått opp til meny 1300 pluss 100 igjen.

Jada, falt litt for fristelsen, men godt innenfor hva jeg kan like. Det var mange uker siden jeg hadde smakt sjokolade, og det smakte like godt som jeg husket.

Men det var helt greit å kun spise litt, måtte den vanen vare livet ut 😉.

Kos deg med budsjett idag AnnMa. Jeg har vært på ellipsen de berømte 30 min, men med høyere motstand idag.

Denne gang funket kroppen så bra at jeg bare koste meg. De siste tre minuttene var lange da, skal innrømme der, men det betyr at det vat god trening tenker jeg.

Nå er det dusj og jobb til sene kvelden. Jeg gleder meg.

 

Klem fra Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

 

100 gram igjen til mitt delmål på 80 kg :-)

Veiedag i dag, og jeg har gått ned 0,7 kg, og hele 8 centimeter. Det med centimetrene ante meg, for jeg kjente kroppen endret seg. Merket det kjempegodt på klær jeg tok på, og kan jo se det også.

Det er nå det begynner å bli gøy, nå som det har gått noen uker, og alt i alt har jeg tatt av

ca seks kilo. Og har ei uke igjen på kurset.

Jeg har ikke vært på så mange rusleturer denne uka, og skulle jo ønske jeg hadde gjort det nå da.

Men, jeg har vært en gang eller to på senteret, og på joggetur ute fredag kveld.

Jeg har tro på den ene halvtimen med litt puls til dagen, og tror jeg skal prøve å få til det denne uka.

Det hadde vært kjempefint om vi kunne fått litt liv i denne tråden igjen.

Går det bra med dere andre ?

 

Ha en fin dag.

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Goooood morgen vakre damer:)

 

Lest gjennom innleggene deres og bøyer meg i støvet... Dere e super flinke og jeg er kanon stolte over dere...

Har vært vekke 1 mnd og det føles som evigheter.... Det begynte bra med en liten høstferie med mange topp turer på fjellet... Men så våknet jeg med prolaps og var helt skjev... Ut av drift og sykemeldt..... Har hatt mer enn nok med å "overleve" reise seg, gå på do og være i bevegelse innenfor huset har vært mer enn nok....... Eg kunne selvfølgelig skryte på meg at jeg har vært flink i matveien, men det har jeg ikke...... Har ikke veiet, egentlig vært i gamle mønster for lite måltider og heller akutt spising når eg ble kjempe sulten...

 

Skremmende å se nå kor lite som ska te for å havne i gamle spor, ble veldig sånn syns synd på meg selv. Opperete i ryggen for 1.5 år siden og har ikkje hatt " smell. Siden det, så kom brått på, men lykkelig for at det verste e over og jeg kan bevege meg igjen uten 1000 kniver som skjære i meg... Stolt øve at jeg nå har logget meg inn på Grete roede igjen, og det er en begynnelse i seg selv...

 

Har ikke veiet meg, gruer meg noe vanvittig, men i morgen e veiedag, så bare te å brette opp armene og begynne med sunne valg igjen....

 

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nystart.

 

Du har jammen hatt litt å stri med om du ikke skulle ta deg møye med å veie mat også.

Det høres kjempevondt ut det du har gått igjennom nå.

Men jeg tenker at så lenge du logger inn her, muligens finner litt motivasjon hos oss andre, og tenker på veiing og mat igjen, så er du et skritt nærmere målet du også. Det skjer jo ikke noe hvis ikke du er innstilt på det. Og når du har en skade, har du nok med den, før du igjen tenker på sunt kosthold.

Jeg vet hvor fort det er å komme til gamle vaner igjen, og hvor fort det er å komme inn i gode også. Det går heldigvis begge veier, men jeg vet jeg vil bli fristet til å havne i gamle igjen en eller annen gang.

Men, jeg kjenner meg såpass at hvis jeg går turer jevnt og trutt, og virkelig holder på det, så vil kroppen hige etter disse turene. Jeg blir litt avhengig liksom, og da er jeg sterkere mot gamle vaner.

Jeg har gått meg en tur nå jeg, og i dag var det tungt å gå. Det er så rart at noen dager er bena så tunge, mens andre dager er de lette.

Jaja. Det var kjempegøy at du skrev litt i dag, og jeg er spent på å følge deg videre.

Ha en fin dag.

 

Klem fra Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to :)/>

I dag, ny uke masse nye muligheter!!

 

Trist med Prolaps da nystart.. :( Usj

Men tenk at du i tillegg til vondt iallefall ikke skal føle deg dårlig pga dårlige matvaner :)/>

Men lykke til med veiing, så får du heller ta det derfra. Alltid bedre å starte enn å ikke gjøre noe :D

 

 

Snillpike, så godt det må føles? :) Er kjempefornøyd om dagen selv.

Har siste uken ikke veid så mye mat, så spent på vekta i morgen.

Har jo liksom mistet et par uker med nedgang pga ferie og jobbsituasjon, og ikke tid til så mye trening, men har iallefall ikke gått opp.

Men det hadde vært deilig med litt nedgang i morgen.

Spiser jo ikke noe godteri eller potetgull. Ei heller kaker, kjeks osv.

Så noen gram må det være..

 

Jeg ser det er lite aktivitet her, og da blir det til at jeg heller ikke logger meg inn hver dag.

Men minst et par ganger i uken gjør jeg det. Så gøy om dere fremdeles er med damer. Med eller uten nedgang. Det er når vi slutter logge inn det begynner bli litt farlig :blink: For da har vi ingen som følger med på hva vi har gjort.

Så for deres egen del, logg inn og skriv, selv om det ikke går så greit og du hr spist litt feil. I morgen er det atter en ny Grete Roede dag. Det du har spist i dag, er ikke der i morgen. Så ikke grav deg ned i dårlig samvittighet og gå inn i de gamle vanene. Selv om det er det enkleste og tryggeste. Sammen er vi sterke og motiverer hverandre. Det er bare å ta seg selv i nakken og tenke, at neste uke er det meg som har gått ned 500 g, eller til og med en kilo!! :)

 

I morgen kommer ny oppdatering på vekt og mål hos meg, så får jeg ta det derfra.

Ha en strålende mandagskveld damer.

 

 

Og om det er noen nye som leser innom her. Bare bli med, jo flere med jo bedre :)

 

 

Prekas//

Klem Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer AnnMa ! Du er god på å få vekta ned. Virkelig.

Du følger 1600 menyen, ikke sant ?

Jeg vurderer å endre, både for forandring, og å se hvordan kroppen reagerer på det.

Jeg følger 1400, og går jevnt og trutt ned. Men i forhold til aktivitetsnivå, og nøyaktighet på måling, hadde jeg håpet på litt mer må jeg innrømme.

I morgen kveld skal jeg ut å spise med venninner. Kjempekoselig, og jeg gleder meg.

Det tar uansett et par dager å komme ned på samme vekt igjen etterpå, og denne uka har vekta gått feil vei. Tror det er pga en ferdig fjordland middag jeg hadde på jobb. Merker at saltet blir i kroppen noen dager etterpå. Så lite som skal til.

Selv om jeg skal være glad for at jeg går ned, så er jeg litt lei av fokuset akkurat nå.

Sikkert fordi det ikke går ned. Jeg er så nære delmålet mitt.

Var 100 gram ifra ved veiing, og nå er jeg 600 gram fra. Vel, godt å skrive det litt av meg kjenner jeg. Det er ikke sunt å bli så hekta på vekta som jeg har vært denne uka.

Jeg følger menyen, drikker muligens litt for lite vann, så det ordner seg jo.

Beklager klaging. Har vært lang dag med sykt, herlig barn hjemme.

 

Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer AnnMa ! Du er god på å få vekta ned. Virkelig.

Du følger 1600 menyen, ikke sant ?

Jeg vurderer å endre, både for forandring, og å se hvordan kroppen reagerer på det.

Jeg følger 1400, og går jevnt og trutt ned. Men i forhold til aktivitetsnivå, og nøyaktighet på måling, hadde jeg håpet på litt mer må jeg innrømme.

I morgen kveld skal jeg ut å spise med venninner. Kjempekoselig, og jeg gleder meg.

Det tar uansett et par dager å komme ned på samme vekt igjen etterpå, og denne uka har vekta gått feil vei. Tror det er pga en ferdig fjordland middag jeg hadde på jobb. Merker at saltet blir i kroppen noen dager etterpå. Så lite som skal til.

Selv om jeg skal være glad for at jeg går ned, så er jeg litt lei av fokuset akkurat nå.

Sikkert fordi det ikke går ned. Jeg er så nære delmålet mitt.

Var 100 gram ifra ved veiing, og nå er jeg 600 gram fra. Vel, godt å skrive det litt av meg kjenner jeg. Det er ikke sunt å bli så hekta på vekta som jeg har vært denne uka.

Jeg følger menyen, drikker muligens litt for lite vann, så det ordner seg jo.

Beklager klaging. Har vært lang dag med sykt, herlig barn hjemme.

 

Gunn

 

 

Hei Gunn

 

Ikke gi opp, fortsett, men hvilken meny er du anbefalt?

Lurt å ikke spise for lite også. I og med du veier alt er dte jo ikke der det ligger.

 

Spis ute og kos deg, men prøv å velge magrere middager. Og om det er pizza, ta 3 biter. Det er greit nok det. Men ikke masse rømmedressing osv :)Litt kan du ta, men ikke mye. Jeg spiste pizza på søndag jeg og ute på restaurant fredag og lørdag, hadde vakt på jobben så da hadde jeg ikke noe valg. Men jeg dropper å spise opp alt, og ikke dessert. Lørdag smakte jeg forresten litt hjemmelaget beranaise ved siden av biffen også.

Men gikk jo bra.

Bare passer på at det andre jeg spiser samme dag er magert feks.

 

Er lov å klage litt :) Kjære deg. :)

 

God bedring til barnet og sjekk hvilken meny du skal spise etter aktivitetsnivået ditt.

 

Klem

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

AnnMa, jeg er anbefalt 1400, men ser jo at kroppen suger til seg hvert eneste utskeielsesgram, så mulig jeg driver kroppen for hardt. Men jeg trives med måltidene. Jeg har ikke fått logget inn på pc for å skrive på forumet her, for ifølge pc er jeg ikke logget inn som medlem. Vet ikke helt hva den tenker, men fant en ipad nå som godtar meg.

Idag er veiedag, og jeg har gått opp fra 80.1 til 80.5. Alt på grunn av et par muffins og dessert søndag, eneste gangen jeg har skeiet ut med søtsaker disse ukene. Til helga hadde jeg gått ned 200 gram, så det har gått tregt ja. Forresten fant jeg ut en feilmåling på cm sist uke. Det var ikke åtte cm jeg gikk ned, men rundt fire. Bra likevel. Denne uka 0,4, og det er lite. Må nesten legge godviljen til for å få til det.

Tja, lite søvn, syk gutt, endel andre påkjenninger, men lite tur og aktivitet, men spist det jeg skal. Passet på å kose meg med litt bøker, tv og andre ting når jeg var så gåen.

Idag var jeg på trening igjen, og det gjør noe uendelig godt med meg. Mestring og kontroll- følelsen er på gei tilbake, for forrige uke var lang. Jeg syns jeg burde gå ned mer i uka med tanke på mat, og aktivitet. Jeg går jo mellom 10-20 000 skritt per dag.

Ene dagen sist uke, som var uvanlig rolig alle unntatt denne dagen, gikk jeg 22 500 skritt.

Jeg sendte inn siste kurs rapport akkurat, og spurte litt angående det.

Jeg trives med menyen, men ja.

Håper dere alle har det bra. Jeg har litt travle dager nå, men gir meg ikke med menyen.

 

Klem Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

AnnMa, jeg er anbefalt 1400, men ser jo at kroppen suger til seg hvert eneste utskeielsesgram, så mulig jeg driver kroppen for hardt. Men jeg trives med måltidene. Jeg har ikke fått logget inn på pc for å skrive på forumet her, for ifølge pc er jeg ikke logget inn som medlem. Vet ikke helt hva den tenker, men fant en ipad nå som godtar meg.

Idag er veiedag, og jeg har gått opp fra 80.1 til 80.5. Alt på grunn av et par muffins og dessert søndag, eneste gangen jeg har skeiet ut med søtsaker disse ukene. Til helga hadde jeg gått ned 200 gram, så det har gått tregt ja. Forresten fant jeg ut en feilmåling på cm sist uke. Det var ikke åtte cm jeg gikk ned, men rundt fire. Bra likevel. Denne uka 0,4, og det er lite. Må nesten legge godviljen til for å få til det.

Tja, lite søvn, syk gutt, endel andre påkjenninger, men lite tur og aktivitet, men spist det jeg skal. Passet på å kose meg med litt bøker, tv og andre ting når jeg var så gåen.

Idag var jeg på trening igjen, og det gjør noe uendelig godt med meg. Mestring og kontroll- følelsen er på gei tilbake, for forrige uke var lang. Jeg syns jeg burde gå ned mer i uka med tanke på mat, og aktivitet. Jeg går jo mellom 10-20 000 skritt per dag.

Ene dagen sist uke, som var uvanlig rolig alle unntatt denne dagen, gikk jeg 22 500 skritt.

Jeg sendte inn siste kurs rapport akkurat, og spurte litt angående det.

Jeg trives med menyen, men ja.

Håper dere alle har det bra. Jeg har litt travle dager nå, men gir meg ikke med menyen.

 

Klem Gunn

 

 

Hei -hei :)

Veiedag selv i dag. Opp 0,5 kg :o Har hatt en hel helg med kos og masse mat, dog ikke godis/potetgull, men mye vin/øl osv..

Så har vel samlet litt vann. :blink:

Dette får meg da bare til å brette opp ermene og ta fatt på en ny god Grete Roede uke ;)

Om jeg gir meg går jeg iallefall ikke ned noe :)

Så får se hva vekten viser neste tirsdag.

Har gått ned litt i cm da, selv om det ikke var mye.

 

Får håpe du får noen fornuftige svar av din kursleder da. Når du går såpass mye tror vel jeg du skal ha i deg litt mer kalorier, men du får se hva hun sier :)

 

ha en fin tirsdag!

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

God dag flotte damer😀

 

Jeg gikk på vekta forrige tirsdag, og i går. Ingenting å skryte over😞 tenkte den va godt opp, men ikkje så myeðŸ˜.. Forrige uke viste den 84😢😢😢, og va i bergen i helga med jobben. Ut å spise/drikke etc, så prøve å være bevisst, men alikevel så blir det jo mer calorier enn ka man ska ha....

 

Har nå tenkt at jeg konsentrer meg om mat og slikt, prøve å komme tebake i det gode sporet, så for eg ta mål og vekt etter hvert...

 

Meldte meg inn på treningstudio forrige uke👠greit å være innendørs når kulden kommer. Så har 5 trimpoeng te nå, så det føles godt å være på vei tebake te sunne valg....

 

Igrunnen ganske løye koss kroppen forandre seg. Alle bukser strammet, og var/er rett og slett ubehagelige å ha på seg..... Oppblåst og magen står på spreng... Nesten som gravidmage... Ingen sjangs te å holde inne, den står rett ut.... Så kg som har kommet har nok alle lagt seg veldig på magen......med rygg og helse e det super forbedring. Og visst jeg skal møte skisesongen så må jeg bare stå på å trene styrke slik at kroppen tåler det....

 

Ser på arbeidsuniformen min, buksene har variert fra 42-44-46, og den på 46 går akkurat nå😔 så da e det bare te å brette opp armene og fortsette med gode valg

Ha en flott dag vider klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så hyggelig at du "kommer innom igjen" :)

 

Lurt å ikke slutte skrive selvom man ikke går ned. Da er veien kort til å gi opp hele greia. Jeg kan jo selvsagt bare snakke for meg selv, men tror de fleste har det slik..

 

Prøv å være bevist på sunnere, magrere valg og spis jevnlig, så det ikke blir for store måltider.

For ofte og litt mindre er beste måten å ikke overspise eller ta noe utenom.

 

Veldig hyggelig å høre fra deg igjen.

Stå på dette klarer du :)

 

Nå har jeg akkurat laget ferdig en middag som vi skal spise etter jeg har vært på Body pump kl 18.

Logger maten min på VG vektklubb jeg nå. Bare for å se forskjellen. Lettere fordi de også har en app. Men ser de avviker på kaloriene i forhold til Grete Roede, så jeg følger min anbefalte GR kalorimengde. Høres sikkert rart ut, men jeg måtte bare prøve den ;)

 

Om det etter en måned gjør utslag at jeg ikke går ned, velger jeg gullmedlemskap i GR igjen.

 

 

ha en fin kveld damer :)

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Der blir spennende å høre, om det blir noe forskjell på vg klubben og GR😀 med engang vektklubben kom ut så var vi en venninnegjeng som brukte den, men det var jo før smart telefoner og slikt. Vi er bygd opp slik at det enkle ofte er det beste... Vedig slik i forhold te nettbank etc, så savner veldig app til GR i forhold te registrering i løpet av dagen..... Så blir spennende å høre hvordan det går😀😀😀

 

Jeg henger med og har bare tatt sunne valg. Fri i dag, så har skjært opp, veiet, porsjonert opp frukt i fryseren til smootie.... Litt arbeid, men for godt betalt tilbake med mange lettvinte frokoster/mellom måltider tilgjengeligt😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Jeg er med enda, selv om jeg ikke har fått skrevet noe den siste uka. Jeg fant ut nå at jeg må logge meg ut fra automatisk innlogging på GR, til å logge meg inn manuelt, først da er jeg registrert som logget inn og kan skrive i forumet.

Takk for støtten i min lille frustrasjons runde. Jeg ble ikke så mye klokere av svar fra kurslærer angående kalori-inntaket mitt, som jeg lurte på var for lavt.

Jeg har kommet frem til at dette er min vei, at jeg må finne veien å gå, og at jeg klarer det selv. Det velger jeg å tro, for dette er jo mitt ansvar for resten av livet.

Hvis jeg følger menyen videre, på sånn ca 13-1400 kcl som før, og heller spiser enda litt mer på kvelden dersom magen rumler og det føles som forbrenningen trenger det, så fyller jeg på med et knekkebrød eller noe som metter.

Og, det tror jeg har fungert godt. I dag måtte jeg ta av gifteringen, for nå ble jeg redd for at den skal skli av uten at jeg merker det.

Jeg har passet på å spise virkelig jevnt og trutt denne uka, virkelig kjent at forbrenning og kropp er i godlune. Jeg tror det gjør stor forskjell på meg, i forhold til å tenke at det er total kalori inntaket i løpet av dagen som gjelder. Min kropp responderer best på jevnt og trutt med mat i denne prosessen, og nå gleder jeg meg til veiing på mandag.

Kurset mitt er ferdig, og jeg registrerer mat videre. Det holder for meg foreløpig.

 

Jeg gir meg aldri på å komme ned på et vektnivå jeg ikke har vært på siden før jeg ble gravid første gang. Denne veien å gå er så verdifull.

Jeg håper det går bra med dere andre også. Når tanken er der om å gjøre noe med kosten, så er man på vei tror jeg.

 

God helg.

 

Klem Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Flott å høre der er med og at dere ikke gir opp! :)

 

I helgen har jeg faktisk spist ribbe. Men tilbehøret har da selvsagt vært magrere enn ellers. Pluss porsjonen er mindre. Blir spennende å se i morgen på veiedag hvordan det har gått på vekta. Jeg har notert alt jeg spiste ellers forrige uke, bare helgen som ikke har vært registrert. Men det ligger alltid i bakhodet å gjøre sunne gode valg.

Har nå også vært godisfri siden juli. Det er jeg skikkelig stolt av. :)

 

Forsøke å få til minimum 3 treningsøkter denne uken også. Nå må jeg sette inn et ekstra gir før jul for å muligens gå ned 5 kg til jul. Det hadde vært deilig.

 

det har vært noen travle uker den siste måneden med opptatte helger med selskapligheter osv siden 9.okt. Så deilig med to-tre helger fri for dette nå kjenner jeg. Men ser jo at jeg klarer meg for det.

 

Lykke til med veiing idag Gunn. Og følg din plan. Du kjenner jo at det hjelper.

 

Ha en fin mandag!

Klem

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei !

 

Takk for koselig hilsen AnnMa. Det er fint å bli husket på, og å være en del av dette sammen med noen andre.

I dag har jeg altså veiet meg, og gått ned 0,9 kg. Men, jeg gikk jo opp 400 gram sist, så egentlig syns jeg det er de 500 vanlige og forventa vektnedgangen jeg har gått ned.

Og jeg er fornøyd, for nå stoppet nåla jammen meg på 79,6 !

Det var ca min vekt da jeg gikk ned mange kg på egenhånd, og så gikk det skeis.

Det skjer ikke denne gang.

Mitt neste delmål er 77,5. Det kjennes nesten litt uforståelig ut at det er innen rekkevidde.

Gjett om jeg tenkte på det mens jeg trente i dag, og ble sliten. Haha, ja jeg trente fem minutter ekstra i dag, og bikket mine berømte 30 min altså.

Fra neste uke vil veiedagen min være tirsdagen, for jeg ser jo at jeg ofte går litt opp i helga, som går ned til uka. Jeg tar jo ikke mer av på den måten, men jeg tror jeg vil like å få en mer reell vekt.

Denne uka har jeg vært flink å notere mat, og fått høy matscore, men sjelden 10. Det går helt greit. Og når jeg har spist det jeg skal, og det fortsatt blir sultfølelse en time og halvannen før leggetid, ja da tar jeg litt til å spise og velger sunt og magert.

Jeg tror det beste for meg er å ligge på 1400-1500 kcl, for jammen fungerer fordøyelsessystemet bedre denne uka, for å være litt personlig. Det har jeg ikke tenkt på som en sammenheng, så jeg tror at jeg har en kropp som er mer fornøyd nå enn tidligere.

Det forsvant 2,5 cm også. Ikke så mye kanskje, men det er jo fortsatt en reduksjon jeg blir glad av.

Jeg syns du AnnMa er god som klarer å redusere vekt tross at du er mer ute å spiser og har opplegg med jobben. Du er virkelig god.

Jeg var ute i helga, og det ble mer enn de to vinglassene jeg hadde planlagt på forhånd. Store vinglass hadde de også, og jeg fant ut at jeg ville nyte kvelden og at de kiloene jeg har tatt av hopper ikke tilbake etter en kveld med god mat og drikke. Så lenge jeg går tilbake til opplegget dagen etter, og det var en fornøyelse. Jeg tror fortsatt jeg har vann i kroppen, men vekta er jeg strålende fornøyd med.

Aldri mer over åtti kilo, er mitt mantra.

Ha en fin dag. Det blir jobb på meg i ettermiddag.

 

Går det bra med deg Nystart ? Jeg syns du har gode tanker.

 

Klem fra Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så bra Gunn at du har knekt koden og går ned . En halvkilo i uka gjennomsnitt er 13 kg på et halvår og 26 kg på 1 år ;)

 

Jeg hadde gått ned 2,2 kg denne uken (gikk jo også opp 0,5 kg forrige uke), cm er jeg ikke ferdig regnet, men midjemålet er nå 85, 4 cm til nå så skal jeg være fornøyd.

 

Jeg har da byttet vekt til digital!! :o Jaja, men da ser jeg hvert gram ned. Veide mer på denne, så nesten som starte på nytt ;) Men det bryr jeg meg ikke om. Den andre er den jeg har brukt i 10 år, og der er jeg kun 4 kg fra målvekt.

(den andre er skivevekt)

 

Lurt å bytte veiedag til tirsdag, for da kan evt vann som samlet seg i helgen bli borte.

 

Men nå er det jobb.

Ha en strålende dag damer :)

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

13 kg på et halvt år er ganske mye, når du formulerer det sånn AnnMa.

Det fikk meg til å smile godt.

Jeg veide 79,4 i morges, altså 200 gram mmindre enn i går. Men, fast veiedag blir det ikke før neste uke. Jeg har det veldig bra i denne kroppen nå, og den er også nytrent.

Det er lenge siden jeg har løpt på mølle, og det ble litt gåing og mye løping. Fin intervall, så dette vil jeg gjøre igjen.

Jeg må bort fra ellipse maskinen for det begynner å bli kjedelig.

Og når det nærmer seg halvtimen er jeg lei.

Nå er jeg nydusja, har fri, og derfor lyst å gjøre hundre ting samtidig. Så jeg starter med en kopp kaffe, gjør litt av hvert, og plutselig er fridagen alene hjemme over.

Ha en fin dag alle sammen. Nå var funksjonene mine på GR sida redusert, og jeg må vurdere gullmedlemskap. Er jo greit å få opp kostfunksjonene, selv om jeg enda får registrert mat og den teller kalorier.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...