Gå til innhold

Starter på ny frisk 4.januar, nye kg ned før sommeren


Gjest Annma45
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en dame på 45 år.

Bestemor til en vakker gutt på 1 år, og mamma til 2 jenter på 21 og snart 16 år.

Gikk på GR kurs våren 2001, resultat ned 35 kg på ca 6 mnd (eller 3 kurs)

Høyde 175, startvekt nå 88 kg. (forrige kursstart 103 kg) Så ikke så altfor galt.

Målet er å gå ned til 72, som jeg tror og håper skal være et mål jeg kan nå. Ikke sikkert det går like fort og greit som sist for 14 år siden. Har jo alderstillegg nå, men er lov å prøve :)/>

 

Dette klarte jeg med sten-vilje, ++ drakk masse vann og fulgte boken etter punkt og prikke. Noterte hvert gram jeg puttet i munnen. Samt jeg trente 4-5 dager i uken.

Holdt meg faktisk helt til for 3,5 år siden. Sluttet å røyke, pluss ble samboer (farlig det ;)/>)

 

Så nå bestemte jeg meg for GR igjen, etter å ha tullet med lavkarbo, proteiner og diverse i de siste 3 årene.

Fant vel ut i går når jeg startet at jeg har spist alt for lite til hverdags, og tatt igjen det forsømte i helgene. Trøsten er at jeg vet hvordan jeg skal holde vekten, men ikke gå ned.

Så nå, en ny start.

 

Som sagt starter mitt nettkurs i dag, men jeg tyvstartet igår. (selv om jeg var syk med magekramper og diaré fikke jeg gjennomført alle mine måltider )Jeg følger meny 2 (1600 kal)

 

Jeg har trent i alle årene, men de siste 3 med varierende utfall.

Satser nå på spinning og styrketrening.

 

Blir glad om noen har lyst å følge meg på denne reisen. Hjelper med støttespillere og motivasjon.

Er ekstra motiverende om jeg har noen som følger med på hva jeg gjør. Blir jo et ekstra press da.

 

Men nå skal jeg spise min middag, i dag Chili con carne. Godt magert og sunt.

 

Prekas!

Klem Annma45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er en dame (blitt) på akkurat 45 år. Bestemor til en vakker gutt på 1 år, og mamma til 2 jenter på 21 og snart 16 år.

Gikk på GR kurs våren 2001, resultat ned 35 kg på ca 6 mnd (eller 3 kurs)

Høyde 175, startvekt nå 88 kg. (forrige kursstart 103 kg) Så ikke så altfor galt.

Målet er å gå ned til 72, som jeg tror og håper skal være et mål jeg kan nå. Ikke sikkert det går like fort og greit som sist for 14 år siden. Har jo alderstillegg nå, men er lov å prøve :)/>/>/>/>

 

Dette klarte jeg med sten-vilje, ++ drakk masse vann og fulgte boken etter punkt og prikke. Noterte hvert gram jeg puttet i munnen. Samt jeg trente 4-5 dager i uken.

Holdt meg faktisk helt til for 3,5 år siden. Sluttet å røyke, pluss ble samboer (farlig det ;)/>/>/>/> )

 

Så nå bestemte jeg meg for Gr igjen, etter å ha tullet med lavkarbo, proteiner og diverse i de siste 3 årene.

Fant vel ut i går når jeg startet at jeg har spist alt for lite til hverdags, og tatt igjen det forsømte i helgene. Trøsten er at jeg vet hvordan jeg skal holde vekten, men ikke gå ned.

Så nå, en ny start.

 

Som sagt starter mitt nettkurs i dag, men jeg tyvstartet igår. (selv om jeg var syk med magekramper og diaré fikke jeg gjennomført alle mine måltider )

 

Jeg har trent i alle årene, men de siste 3 med varierende utfall.

Satser nå på spinning og styrketrening.

 

Blir glad om noen har lyst å følge meg på denne reisen. Hjelper med støttespillere og motivasjon.

Er ekstra motiverende om jeg har noen som følger med på hva jeg gjør. Blir jo et ekstra press da.

 

Men nå skal jeg spise min middag, i dag Chili con carne. Godt magert og sunt.

 

Prekas!

Klem Annma45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Ja vi er i nesten samme båt du og jeg! Er 46 år, sønnen på 23 år, men ingen barnebarn. Skal ned minimum 12 kg -men som du sier alder tynger 😨 Har gått på flere kurs opp i gjennom årene - men spiser meg opp igjen...og nå samarbeider ikke kroppen på samme måte som Før. ...😠Men dette skal jeg klare! Har gått på nettkurs (for første gang) i en uke -men startet for 2 uker siden -gått ned 1.6 kg og godt fornøyd ! Trener styrke en gang i uka, svømmer en til to ganger i uka og turgåing. Da er vi i gang 😊Lykke til med kurset! Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Ja vi er i nesten samme båt du og jeg! Er 46 år, sønnen på 23 år, men ingen barnebarn. Skal ned minimum 12 kg -men som du sier alder tynger 😨 Har gått på flere kurs opp i gjennom årene - men spiser meg opp igjen...og nå samarbeider ikke kroppen på samme måte som Før. ...😠Men dette skal jeg klare! Har gått på nettkurs (for første gang) i en uke -men startet for 2 uker siden -gått ned 1.6 kg og godt fornøyd ! Trener styrke en gang i uka, svømmer en til to ganger i uka og turgåing. Da er vi i gang 😊Lykke til med kurset! Hilde

Hei

Så bra! Og ned 1,6 på 2 uker, veldig bra :)/>

Jeg håper ikke alderen taler meg imot på disse kiloene. Men skal klare uansett. Min kursleder synes jeg har høyt mål, men oppnåelig om jeg holdt meg til anbefalinger :o/> Vi får se da vettu ;)/>

 

Når jeg gikk sist gikk jeg neg gjennomsnitt 1,5 kg uken. Kan ikke regne med det samme nå. Men skal i allefall gjøre det beste ut av dette.

 

Få høre underveis hvordan det går med deg da :)/> Gøy å ha noen å sparre med.

Lykke til med kurs du også!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bruker denne som litt dagbok over mine GR dager jeg. Ikke alle rundt meg som er intr. i å høre om dette, så et sted er det greit få ut mine tanker :)/> Får håpe det er greit. Må jo ikke lese om dere ikke vil ;)/>

 

Er nå på 3-GR dag. Jeg skal i følge vekt og daglig behov følge meny nr 2 for øyeblikket.

Har mandag og tirsdag ligget på gj.snitt 1493 kal. Har ikke klart akkurat 1600 pr dag. Men greit nok. Minimum er vel 1200 kal, så går nok bra.

Dette kjenner jeg skal funke. Skjønner nå at jeg har spist alt for lite i det daglige og feil. Mye som blir borte på åra tydeligvis.

 

Har dessverre ikke fått trent disse to dagene da jeg har hatt magesjau og skikkelig forkjøla, men har håp om å være med på spinning i dag. Der kan jeg jo bare holde i styret om jeg blir svimmel :o/>

 

Skal prøve logge litt her hver dag :)/>

 

Ha en strålende GR dag :)/>

Prekas//Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Ser det er lite aktivitet her inne i forhold til andre forum. Litt dumt da det er mye god støtte i et forum. men, men. :)

 

Er godt gjennom første uken. Vekten viste minus 1 kg. Målebåndet totalt 8 cm, fordelt på liv, hofter, lår og armer.

MEGET fornøyd. Og glad for all maten jeg får.

Eneste jeg synes er lit kjedelig er at det kun blir litt rødvin én dag i uken (der går alle mine kosemerker) :o Men, men. Tenk på all den gode rødvinen jeg kan kose meg med til jul om jeg når målet mitt <3

 

Er litt over gjennomsnittet glad i rødvin. Og da spesielt italiensk :)

Forrige uke slet jeg med diare og forkjølelse, så ble kun en spinning-time. Men denne uken har jeg allerede vært på to spinning og en "høypuls" time. Deilig. Forsøke med en eller to timer til før mandag.

 

Jaja. Det var mine nyheter. Gleder meg for hver uke som er over. En uke nærmere målet! :)

 

Ha en flott helg når den kommer!

 

Prekas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da var nok en GR uke gått. Ned 1 kg til og 9 cm der det måles. Veldig fornøyd :)/>

Er godt i gang med trening også.Spinning/saltimer pluss fikk knipet inn en styrkeøkt før middagsgjester lørdag. (tenkte det var greit med litt kalorier å gå på ;)/> )

Har stort sett 10 i kostholds-score hver dag bortsett fra lørdag da jeg koste meg med vin, men. Noe belønning må man ha :)Men totale kalorier gjennomsnitt pr uke er 1590, så da skal man være fornøyd.

 

Sier igjen at det er lite aktivitet her, men skriver ukentlig oppdatering om ikke annet.

 

Ha en fin uke!

Pekas//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er helt ny som bruker, og syns at denne tråden ropte på meg. Jeg går å tenker på å ta et nett kurs, og jeg skjønner at noen av dere er igang. Er det noe dere anbefaler ? Jeg tror nok jeg bestiller meg et uansett, for jeg tror jeg blir motivert av at jeg skal svare for noen. At jeg forplikter meg til noe. Samtidig har jeg lett for å synes at det er litt mye jobb å få veiet og skrevet ned all mat, i hverdagen. Men, det er vel det som må til. Jeg ser jo det. Jeg vil veldig gjerne ta følge med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

jeg er inne i uke 6 - har klart 5,4 kg på de 5 første ukene og er fornøyd med det. Har et mål om ca 11 kg til - også det før jul - og det kan gå bra om jeg ikke treffer på noen vanskelige "terskler" på vei ned.

 

Har vært veldig motivert så langt, og håper det fortsetter framover. Går ikke på kurs, vurderte internettkurs og det var like før jeg meldte meg på. Men - jeg har gått utrolig mange kurs før, og vet egentlig hva som skal til, så jeg prøver meg uten kurs i første omgang.

 

Har en kollega på jobben som går på GR kurs - og vi motiverer hverandre litt.

 

Får ikke trene all verden, tråkka over i min 3. slankeuke - så det blir mest fokus på mat. Men foten blir stadig bedre, så jeg håper på mer bevegelse snart!

 

Artig å lese om hvordan det går med deg AnneMa! Er innom flere tråder her- men skal følge med deg!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er helt ny som bruker, og syns at denne tråden ropte på meg. Jeg går å tenker på å ta et nett kurs, og jeg skjønner at noen av dere er igang. Er det noe dere anbefaler ? Jeg tror nok jeg bestiller meg et uansett, for jeg tror jeg blir motivert av at jeg skal svare for noen. At jeg forplikter meg til noe. Samtidig har jeg lett for å synes at det er litt mye jobb å få veiet og skrevet ned all mat, i hverdagen. Men, det er vel det som må til. Jeg ser jo det. Jeg vil veldig gjerne ta følge med dere.

 

 

Hei

Så hyggelig. Og ikke minst bra for deg at du tenker starte på et kurs :)

Selv år jeg nettkurs. Vet jo hva jeg skal spise og ca hvor mye (fra tidligere), men VELDIG lurt å måtte forplikte seg.

Pluss det koster penger, og hvem vil vel kaste de ut av vinduet.

 

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men enerien og humøret er på topp. Får jo i meg alt jeg skal av næringstoffer og veldig rett sammensatt mat :) Føler meg mye slankere og bedre bare av å spise all denne flotte maten.

Greit det er litt pes med veiing osv, men du kommer fort inn i det. Bedre bruke tiden på det enn å sitte a lyst på alt mulig rart :)

 

Hører gjerne fra deg hvordan det går osv.

Lykke til!

 

Klem

Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

jeg er inne i uke 6 - har klart 5,4 kg på de 5 første ukene og er fornøyd med det. Har et mål om ca 11 kg til - også det før jul - og det kan gå bra om jeg ikke treffer på noen vanskelige "terskler" på vei ned.

 

Har vært veldig motivert så langt, og håper det fortsetter framover. Går ikke på kurs, vurderte internettkurs og det var like før jeg meldte meg på. Men - jeg har gått utrolig mange kurs før, og vet egentlig hva som skal til, så jeg prøver meg uten kurs i første omgang.

 

Har en kollega på jobben som går på GR kurs - og vi motiverer hverandre litt.

 

Får ikke trene all verden, tråkka over i min 3. slankeuke - så det blir mest fokus på mat. Men foten blir stadig bedre, så jeg håper på mer bevegelse snart!

 

Artig å lese om hvordan det går med deg AnneMa! Er innom flere tråder her- men skal følge med deg!

 

 

Hei

 

Så flink du er :) Stå på videre!

Og at du og kollegaen din motiverer hverandre, det er jo supert! :)

11 kg før jul ser det da ut at du skal klare om du fortsetter i samme spor. Du har jo allerede gått ned 5,4 på 5 uker. Råbra!!

 

 

Veldig hyggelig om du følger. Greit å ha noen å lufte litt med og kanskje få litt gode råd osv.

 

Masse lykke til videre. Og håper å høre fra deg igjen.

 

Ha en fin kveld!

Klem

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Tusen takk for svar fra dere. Tiden i tenkeboksen er over.

Steget er tatt, kontoen ganske tom : Jeg meldte meg akkurat på et nettkurs.

Begynner jeg å ta av nå haha ?

Jeg føler meg litt gal som har brukt så mye penger på meg selv egentlig, og veldig glad også. Dette er meg vel unt tenker jeg, for det skal bli godt å ha en slags mentor med på laget.

Jeg har gått på et kurs for 14 år siden, og for tre år siden gikk jeg ned ca 15 kg ved hjelp av kunnskapen fra det kurset på egenhånd. Da klarte jeg 0,5 kg i uka,med trening, mens jeg ikke har klart å gå ned over noen uker nå selv om jeg tror jeg tenker på samme måte.

Jeg ser frem til å ha en som kan gi tilbakemelding på hvor jeg kan gjøre endringer for å gå rette veien.

Og jeg håper også at vi kan bruke denne tråden aktivt. Det er sånn som du skriver AnneMa, at det er et godt sted å fortelle om hverdagen, fremgang, klappe for hverandre og sånn.

Jeg har ikke presentert meg engang innser jeg nå.Sånn er jeg, altfor glad i å skrive, og blir litt revet med. Jeg er 42 år, og har en mann jeg er veldig glad i. Og vi har tre unger.

Nå er jeg spent på dette her altså. Kjenner jeg er ganske så motivert, og gleder meg fryktelig til det øyeblikket når jeg fysisk kan merke at jeg er lettere.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snillpike :)/>

Gratulerer! veldig bra!

Ja, tømte vel kontoen for å melde meg på kurs jeg også, men vi er verdt det :)/>

 

Jeg skal i ihvertfall forsøke logge meg inn hver dag her.

Jeg er jo nå i min 3-uke. Har fått til bra med trening de to siste ukene. Håper og tror dte vil gi resultater. uansett får jeg resultat i en strammere kropp (håper jeg) Og at jeg føler meg letter og slankere.

 

Jeg også gikk jo på kurs for 14 år siden og gikk da gjennomsnitt ned 1,5 kg pr uke :o/>

Dette har jeg IKKE regnet med nå. Men har foreløpig gått ned 2 kg på 2 uker. Er kjempefornøyd med det :) Har veie dag tirsdager da det var kursstart for meg.

 

I dag er det fredag og helg. Jeg må prøve finne noe godt for hele familien som jeg også kan kose meg med.

Lurte på hjemmelaget pizza med grovere mel og lettere ost. Er ikke mange bitene jeg kan ta, men dog. Jeg elsker hjemmelaget pizza, så greit å lære lage den lettere og ta færre biter ;)/>

 

Jeg er også glad i vin, så får se om jeg bruker mine kosemerker på disse i dag eller i morgen.

Veldig fin den oppskrifts-delen på min profil som heter mine oppskrifter. Der kan du legge inn favorittoppskriften din, mengder du bruker og til hvor mange personer. Så beregner den totale kalorier på dette. Flott!

Den oppdaget jeg her om dagen. Prøv å legge inn mengder på en middag du liker, og sjekk. kanskje du kan bytte ut noe med noe lettere/magrere for å få bedre score :)/>

 

Men nå er det jobb, lykke til så lenge.

 

Klem Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Jeg er ikke i gang med å loggføre hva jeg spiser enda, siden den store åpningen av livsendringen min egentlig skjer på mandag når det er kurssstart. Samt en annen viktig årsak er at den vesle bordvekta trenger nytt batteri. Men, det har skjedd noe mentalt i hodet, og jeg har lest litt rundt på maten her, så jeg er i gang for min egen del. Jeg må liksom venne meg til at jeg faktisk skal sette i gang med et prosjekt som vil gi meg så mye, så noen dager uten å få notert ned alt kjennes faktisk helt greit.

Takk for det gode tipset om å legge inn egne favoritt-retter AnneMa. Det var nytt for meg, og jeg har faktisk tenkt litt over hvordan jeg fortsatt kan lage den maten familien er vant med samtidig som jeg skal få med meg antall kcl det er pr rett. Kjempeglad for den muligheten.

Jeg har to jenter, 12 og 15 år, som nok hadde fundert om mamma hadde lagt bort kokeboka fra Trines matblogg. Den er vi alle begeistra for her.

Nå skal jeg snart på jobb, og rakk 20 min på den enkle ellipsemaskinen jeg har her hjemme.

Et sted må man begynne tenker jeg. Jeg har sykt barn hjemme, og har vært solidarisk i sofaen.

I går veide jeg meg, for å se hva jeg liksom starter på. Vekta viste 87,1.

Mitt store mål, som jeg egentlig har ansett som nesten umulig er 70 kg. Det er da min BMI er innenfor det som er sunt. Det er en stor gulrot for meg på ferden, å komme ned på fornuftig fettnivå i kroppen.

Mitt store delmål er 80 kg, som jeg var på for 1,5 år siden. Men så glapp fokuset på trening og kosthold, og jeg lot meg sikkert ganske villig sluke av effektiviteten i hverdagen.

Men jeg trives jo ikke med det i lengden.

Det går ut over humøret, på samme måte som jeg kjenner jeg blir glad bare av å spise sunt og regelmessig i dag. Det er rett og slett herlig !

 

Ha en fin dag. Nå skal jeg på jobb.

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :) Jeg "hiver" meg på denne tråden - virker som en god motivasjonstråd ! Noen av dere har jeg " møtt" på andre tråde, og som der har bidratt til god inspirasjon ! Jeg har vært litt på og av i nedgangsprosjektet mitt. Etter en glimrende høst for et år siden, tok jeg nytt grep i midten av juni. Da hadde jeg gått opp nesten 5 av av de 16 kg fra november - 14. Ny start har ført til en nedgang på 7,5 kg til nå :D I august var det ferie, men heldigvis nesten med stillstand som vektresultat! Nå er det på'n igjen, med mål om å nå målet på 75 kg innen jul.Vet at jeg kan klare det, men trenger drahjelp ! Jeg har en tendens til å falle for sjokoladefristelsen; som f.eks i går kveld da jeg nærmest slukte to gamle kvikklunsj som hadde oversomret på hytta siden påsken....Vips - der ble det plutselig nesten 500 kcl som la seg i kroppen :o Akkurat det var det ikke verdt, altså...

Det hjelper veldig å lese innleggene på forumet - ser jo at det er mange av oss som går ned - og opp - og ned igjen...., men som ikke mister vilje og evne til å klare nye nedganger! La oss heie på hverandre ! Jeg har veiedag på mandager, og melder meg gjerne på rapporteringen sammen med dere ! Riktig god helg, fylt av riktige valg og passe mengde med kosemerker ;) ( jeg har brukt opp mine for to uker framover...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei og god morgen :)/>/>

 

Håper du hadde en fin dag på jobb. Og bruk loggen flittig. Morro å se hva som fungerer ettehvert.

Og dine oppskrifter er super :)/>/>

Selv jobbet jeg til rundt 16:30, sulten som en ulv og dro i butikken for å handlle inn til hjemmelaget pizza som jeg har lagt inn i mine oppskrifter. Den ble supergod, og jeg spiste da 1/4 av denne. Samt jeg koste meg senere på kvelden med to (store) glass hvitvin. Selv med de "utskeielsene" var jeg på 1650 kal og fikk faktisk 10 i kostscore :o/>/> Kjempefornøyd :)/>/> Fikk i meg alle nødvendige næringsstoffer, sikkert derfor.

Må jo si det var kontrolerte utskeielser da, men dog.

 

I dag har jeg tenkt lage indrefilet med brokkoli og poteter. Spent på om jeg synes det er godt uten skikkelig fløte og rødvinssaus, men-men :)/>/> Finne alternativer, for synes det blir tørt uten saus.

 

Nå straks frokost på meg, deretter en time styrketrening da jeg ellers denne uken kun har hatt kondisjonstrening. Ha en super lørdag snillpike :)/>/>

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>/> Jeg "hiver" meg på denne tråden - virker som en god motivasjonstråd ! Noen av dere har jeg " møtt" på andre tråde, og som der har bidratt til god inspirasjon ! Jeg har vært litt på og av i nedgangsprosjektet mitt. Etter en glimrende høst for et år siden, tok jeg nytt grep i midten av juni. Da hadde jeg gått opp nesten 5 av av de 16 kg fra november - 14. Ny start har ført til en nedgang på 7,5 kg til nå :D/>/> I august var det ferie, men heldigvis nesten med stillstand som vektresultat! Nå er det på'n igjen, med mål om å nå målet på 75 kg innen jul.Vet at jeg kan klare det, men trenger drahjelp ! Jeg har en tendens til å falle for sjokoladefristelsen; som f.eks i går kveld da jeg nærmest slukte to gamle kvikklunsj som hadde oversomret på hytta siden påsken....Vips - der ble det plutselig nesten 500 kcl som la seg i kroppen :o/>/> Akkurat det var det ikke verdt, altså...

Det hjelper veldig å lese innleggene på forumet - ser jo at det er mange av oss som går ned - og opp - og ned igjen...., men som ikke mister vilje og evne til å klare nye nedganger! La oss heie på hverandre ! Jeg har veiedag på mandager, og melder meg gjerne på rapporteringen sammen med dere ! Riktig god helg, fylt av riktige valg og passe mengde med kosemerker ;)/>/> ( jeg har brukt opp mine for to uker framover...)

 

Hei minsker´n :)/>

Så hyggelig! :)/> Og oj, så flink du har vært!

Veldig gøy om vi blir flere :)/>

Jeg har ikke godis som mitt svake punkt. Jeg har god mat og vin... Men alle har vi våre laster ;)/>

 

Tips til neste gang du har lyst på sjokolade: Hvor lenge har du gleden av den? Og hvor dårlig samvittighet har du etterpå?

Dette funker for meg. Bare et tips :)/>

Men nå frokost på meg. Sulten. Ha en fin dag!

 

Klem Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei minsker´n :)/>/>

Så hyggelig! :)/>/> Og oj, så flink du har vært!

Veldig gøy om vi blir flere :)/>/>

Jeg har ikke godis som mitt svake punkt. Jeg har god mat og vin... Men alle har vi våre laster ;)/>/>

 

Tips til neste gang du har lyst på sjokolade: Hvor lenge har du gleden av den? Og hvor dårlig samvittighet har du etterpå?

Dette funker for meg. Bare et tips :)/>/>

Men nå frokost på meg. Sulten. Ha en fin dag!

 

Klem Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Jeg finner ikke helt utav hvordan jeg svarer den ene eller den andre, eller om dette kommer som eget innlegg. Samme det.

Jeg syns det er så kjekt at vi blir flere på denne tråden ! Da er vi flere som drar hverandre, og det blir flere innlegg. Det er nok ulikt hvor mye vi leser og skriver her muligens, men da er det mye større mulighet for at man finner den oppbakkingen man trenger når man trenger den.

Jeg er forresten ekspert på lange setninger ;-)

Dere er alle foran meg i løypa med ulikt antall uker, og alle har gått ned bra med kg, og det motiverer meg veldig. Det er fordi jeg gleder meg til å kunne skrive at jeg også har gått ned 5 kg, som er en hel masse ! Bare prøv å bære fem kg hvetemel en halvtime. Det blir litt tungt etter hvert, og dere har alle kvittet dere med de kiloene, og mer.

Jeg heier på dere.

Så blir det litt fristelser etter hvert. Ja jeg har også lyst på sjokolade, og jeg er egentlig veldig flink til å putte ting jevnt og trutt i munn til vanlig.

Det er skikkelig rart nå etter kun fire dagers fokus på Roede_spising, for å kalle det det, at jeg undres over hvor ofte jeg får trang til å putte ting i munn.

Jeg erkjenner at jeg stadig måtte ha noe før, om det var søtt eller sunt.

Samme det, bare jeg holdt koken mens jeg laget mat, mens jeg hjalp med lekser, mens jeg gjorde husarbeid. Det gikk liksom raskere sånn enn å sette seg ned med ei skive eller to, og få en velfortjent pause.

Så det er en merkelig følelse å la det gå tid mellom måltidene, og jeg tenker på mat ganske ofte. Ikke fordi jeg er sulten, men fordi jeg ikke putter noe i munnen. Det er jo litt komisk.

Jeg må bare smile.

Nå føler jeg meg ganske så voksen og ansvarsbevisst som spiser riktig, og går ned i vekt.

Og jeg er flink til å drikke vann der jeg ellers ville puttet noe i munn.

Så får jeg gjort det også.

Det har ikke vært gjort stas på helga i matveien for min del denne helga. Siden jeg er såpass fersk i gamet, tør jeg ikke. Jeg må kjenne at jeg klarer å være sterk, og holde meg unna søtsaker, til jeg kan ta noe usunt. Jeg er også glad i rødvin. Eller, all slags vin. Neste helg kan jeg ta et glass muligens.

Prosessen med å komme inn i dietten er den vanskeligste syns jeg. I morgen skal jeg begynne å veie mat og fokusere på det, og jeg gruer for det. Jeg gleder meg til søtsuget er borte også.

Det forsvinner jo aldri helt, men jeg vet at etter dager med nok og riktig mat har jeg ikke sånn trang etter søte saker.

Jeg skal snart ta en gåtur, muligens jogge litt, men jeg har egentlig ikke lyst.

Jeg syns du AnneMa45 er god som driver på med styrketrening, og spinning. Jeg liker å jogge, og tar sikte på å komme i form til å jogge noen km igjen. Så får det heller bli noen armhevinger og sit ups innimellom.

 

Ha en fin søndag.

Hilsen snillpike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen !

Jeg finner ikke helt utav hvordan jeg svarer den ene eller den andre, eller om dette kommer som eget innlegg. Samme det.

Jeg syns det er så kjekt at vi blir flere på denne tråden ! Da er vi flere som drar hverandre, og det blir flere innlegg. Det er nok ulikt hvor mye vi leser og skriver her muligens, men da er det mye større mulighet for at man finner den oppbakkingen man trenger når man trenger den.

Jeg er forresten ekspert på lange setninger ;-)

Dere er alle foran meg i løypa med ulikt antall uker, og alle har gått ned bra med kg, og det motiverer meg veldig. Det er fordi jeg gleder meg til å kunne skrive at jeg også har gått ned 5 kg, som er en hel masse ! Bare prøv å bære fem kg hvetemel en halvtime. Det blir litt tungt etter hvert, og dere har alle kvittet dere med de kiloene, og mer.

Jeg heier på dere.

Så blir det litt fristelser etter hvert. Ja jeg har også lyst på sjokolade, og jeg er egentlig veldig flink til å putte ting jevnt og trutt i munn til vanlig.

Det er skikkelig rart nå etter kun fire dagers fokus på Roede_spising, for å kalle det det, at jeg undres over hvor ofte jeg får trang til å putte ting i munn.

Jeg erkjenner at jeg stadig måtte ha noe før, om det var søtt eller sunt.

Samme det, bare jeg holdt koken mens jeg laget mat, mens jeg hjalp med lekser, mens jeg gjorde husarbeid. Det gikk liksom raskere sånn enn å sette seg ned med ei skive eller to, og få en velfortjent pause.

Så det er en merkelig følelse å la det gå tid mellom måltidene, og jeg tenker på mat ganske ofte. Ikke fordi jeg er sulten, men fordi jeg ikke putter noe i munnen. Det er jo litt komisk.

Jeg må bare smile.

Nå føler jeg meg ganske så voksen og ansvarsbevisst som spiser riktig, og går ned i vekt.

Og jeg er flink til å drikke vann der jeg ellers ville puttet noe i munn.

Så får jeg gjort det også.

Det har ikke vært gjort stas på helga i matveien for min del denne helga. Siden jeg er såpass fersk i gamet, tør jeg ikke. Jeg må kjenne at jeg klarer å være sterk, og holde meg unna søtsaker, til jeg kan ta noe usunt. Jeg er også glad i rødvin. Eller, all slags vin. Neste helg kan jeg ta et glass muligens.

Prosessen med å komme inn i dietten er den vanskeligste syns jeg. I morgen skal jeg begynne å veie mat og fokusere på det, og jeg gruer for det. Jeg gleder meg til søtsuget er borte også.

Det forsvinner jo aldri helt, men jeg vet at etter dager med nok og riktig mat har jeg ikke sånn trang etter søte saker.

Jeg skal snart ta en gåtur, muligens jogge litt, men jeg har egentlig ikke lyst.

Jeg syns du AnneMa45 er god som driver på med styrketrening, og spinning. Jeg liker å jogge, og tar sikte på å komme i form til å jogge noen km igjen. Så får det heller bli noen armhevinger og sit ups innimellom.

 

Ha en fin søndag.

Hilsen snillpike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg glemte en ting.

I går gikk jeg å kjente på gleden over å være i gang med å spise sunt.

Jeg har større selvfølelse og er ganske så fornøyd, men selve oppgaven med å klare det virker samtidig uendelig stor. Og det er mer enn bare litt skummelt.

Muligens jeg er litt redd for å lykkes også. Kanskje en smule.

Jeg må rett og slett ta en dag av gangen bestemte jeg meg for da.

Jeg skal fokusere på den dagen jeg er i, både med mat og hva jeg får til av aktiviet. Og være fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god kveld snill pike 😊

Du er faktisk igang í ½í±í ¼í¿» herlig!! Og trening er ikke det viktigste til å begynne med. Maten er viktigst. Treningen er bare bonus ved siden av. Små skritt først.

 

Å veie blir rutine etterhvert. Veldig lurt å gjøre det. Jeg veier alt jeg putter i munnen. Bortsett fra rødvin da 😎😜

Hihi 😊

 

Jeg begynner på min fjerde uke i morgen og er strålende fornøyd

Om du trenger tips for en dagsmeny får du si ifra.

Jeg spiser litt forskjellig. Makrell i tomat, skinke både kokt og Krydderskinke

Salami (go og mager) lett syltetøy fra Nora, Vita hjertegos lett margarin.

Samt jeg spiser de anbefalte mengder melk, frukt og nøtter. Veldig viktig å får seg alle næringsstoffer tror jeg.

Jeg er glad for hvert måltid jeg får. Spiser 4-5 måltider pluss melk og frukt. Deilig 😊

Bare gled deg. Dette har du alt å vinne på í ½í±í ¼í¿»âœ¨stå på, sammen skal vi klare det.

Klem

Annma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, ny uke nye muligheter :)

Ha en strålende GR uke. Selv skal jeg veie meg etter 3 uker i morgen.

Sender rapport hver tirsdag.

Spent på hva jeg har gått ned denne uken.

 

Ha en fin dag!

Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, ny uke nye muligheter :)/>

Ha en strålende GR uke. Selv skal jeg veie meg etter 3 uker i morgen.

Sender rapport hver tirsdag.

Spent på hva jeg har gått ned denne uken.

 

Ha en fin dag!

Annma//

 

God morgen !

Takk for oppmuntrende ord i går. Det er sant som du sier, at det er reduksjon av mat som gjør at vi går ned i vekt. Og bevegelse er bonus. Jeg har ikke som mål å plutselig bli supersprek selv om jeg går ned i vekt. Jeg kan ikke gjøre alt på en gang, men å gå tur fordi jeg får bedre humør, det er fint. Det er faktisk litt fint å ikke gå å småspise hele tiden også.

Jeg har veiedag i dag, og skal sende inn min første rapport. Det var gledelig å gå på vekta, å se at jeg har gått ned 1,1 kg. Og en hel centimeter haha.

Dette er på fem dager, så kroppen var nok klar. Og hodet :-)

Første måltid med veiing er også unnagjort, og det gikk jo greit. Allerede oppdaget at det er veldig stor forskjell i fettinnhold på gresk yoghurt ja.

Lykke til AnneMa.

 

Nyt dagen.

Hilsen snillpike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snill pike :)/>/>

 

Herremin så bra!! Minus 1 kg allerede? Tenk på hva du kan oppnå etterhvert når veiing og nye tenkemåter ved mat gjør seg gjeldende. Veldig bra start!Og ja, på gresk yoghurt er det stor forskjell :o

 

 

Og jeg lover deg. Veier du alt du spiser og registrerer dette og får i deg vann. Ja, da skal du gå ned.

Jeg fikk faktisk 10 i kostscore hele forrige uke, til og med søndag. Sitter med siste måltidet hver dag og sjonglerer slik at jeg har fått i meg alt jeg skal.

 

Hyggelig at jeg kan oppmuntre. Jeg vet at dette er "dietten" som fungerer. Om du er glad i mat da :)/>/> Og det er vel de fleste som sliter med vekten? ;)/>/>

 

I dag har jeg feks. spist to skiver grovt brød til frokost. Med vita lettmargarin, kokt skinke og en med lett jordbærsyltetøy fra Nora til frokost.

 

Lunch ble to skiver med makrell i tomat og agurk. Samt jeg har tatt en Double O yoghurt med vaniljesmak.

 

Middag blir kjøttsuppe (500 gram) fra igår, som jeg har lagt inn alle ingredienser i mine oppskrifter (så jeg har kontroll på kalorier pr 100 g)

 

I tillegg skal jeg ha 1 knekkebrød med makrell og agurk. + 250 gram snacks tomater og et glass 100 g Biola med blåbær.

 

Kveldsmat:mager cottage-cheese (250 g) med jordbærsyltetøy (50 g) og friske jordbær (200 g) pluss 15 g valnøtter. Dette er for meg blitt skikkelif dessert og godis ;)/>

Samt drukket vann-menden jeg skal ha i meg.

Da har jeg oppnådd 10 i score :)/>/> Ikke så vanskelig eentlig, bare krever litt innsats.Bedre bruke tid på dette enn å ha lyst på noe man ikke kan få :)/>/>

Liker du ikke makrell. Kan du spise andre hjertevennlige pålegg. Vita lettsmør er hjertevennlig feks.

Og nøtter, liker du ikke valnøtter kan du ta andre nøtter. Veldig godt i feks yoghurt også, med litt friske bær eller eple i.

 

Men nå jobbe videre. har hjemmekontor i dag.

 

Ha en strålende mandag :)/>/> Og masse lykke til videre!

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...