Gå til innhold

Starter på ny frisk 4.januar, nye kg ned før sommeren


Gjest Annma45
 Share

Anbefalte innlegg

Ny uke, og ny frisk.

Det beste med starten på denne uka er at jeg er like motivert til å fortsette på kursen jeg er på-

det er den beste følelsen.

Den kjedelige følelsen er at det er kjipt med en planlagt utskeielse i helga, som nok tok litt av dog, for det er jo så stas å gå ned i vekt hver uke.

I morgen veier jeg nok mer enn sist uke, og jeg vet du AnnMa har den største forståelse når det er en god mengde rødvin inni bildet her ;-)

Godt den var god sier jeg.

Dette er likevel en god mandag, men kjenner jeg reflekterer over hvor viktig denne prosessen er for meg enda.

Og gjett om jeg tok meg bra ut i kort skjørt.. Mye mer flatterende enn før om jeg skal si det selv. Det var gøy det.

Jeg logger inn i morgen også, og drikker vann så det holder i dag haha.

 

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Takk for trøstende varme ord Gunn. Ja, rødvinen er verd det selvom det da tar lenger tid. Men som du sier. Jeg bygger nok også litt muskler. Har tung styrketrening to dager i uken. Men da hjelper det på sikt :)

Vekten viste kun 200 g ned denne uken også. Men skitt au.. Ned er ned :)

 

 

Så hyggelig å høre du tok deg bra ut i skjørt! Morro!!!! ;) ;)

Denne uken er det også tre dager med litt vin og tre retters middager.

Men så lenge jeg ikke går opp og vekten kryper sakte men sikkert nedover skal jeg være strålende fornøyd. :)

 

Alternativet er verre.

Men nå jobbe litt. Lykke til med ny Grete Roede uke!

 

rekker nok ikke logge meg inn før i helgen eller til uken, men jeg er her.

 

Stor klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krisan24

Hei på dere :-)

 

Håper det er greit at jeg slenger meg på her.

 

Jeg er 51 år og etter at jeg gikk på Grete Roede kurs for 3 år siden, har jeg hatt et år der kiloene har sneket seg på igjen.

 

4. januar gikk jeg på vekta og den var 86,3 kg på mine 167 cm, så er dette ca. 15 kg mer enn jeg kan like.

 

Målet mitt er at jeg til sommeren skal veie under 75 kg, så får vi se hvordan det går. Kiloene raser ikke akkurat ned nei.

 

Min veiedag er mandag og etter tre uker med å prøve å skjerpe livsstilen hadde vekta krøpet ned til 85,0 kg.

 

Så mitt fokus nå er å gå ned hver uke. Så i stedet for å være sur for at det ikke går fort, så smiler jeg uansett hvor mange hundre gram det blir.

 

Ser dere er kjempeflinke. Heier på dere :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen på en regnfull mandag.

Veldig kjekt at vi blir flere. Velkommen velkommen.

Jeg hadde samme utgangspunkt ca som deg ser jeg, både med vekt og høyde.

Min reise har gått sakte men sikkert ned, og noen få ganger litt opp.

Denne uka håper jeg å ha gått ned de to kiloene sist helgs store utskeielse kostet meg. Helt sprøtt hva cateringmat, og en god mengde rødvin kan gjøre med kroppen haha. Jeg spiste fornuftig, men det var mye salt blant annet.

Jeg er mye sulten for tida, og vurderer å gå opp en meny. Jeg har trent endel jogging, og vil tro jeg har fått litt mer muskler.

Jeg begynner å fundere på om det er for dumt å fortsette på samme forsåvidt lave kalori inntak over så lang tid.

Startet i sommer, og det kan være lurt å spise mer for å opprettholde muskler og forbrenning.

Jeg spiser når jeg er sulten, og passer på hva jeg putter inn. Jeg er helt ening med deg om at det er bra å gå ned sakte og ta det over tid.

Vi stresser ikke på denne tråden.

Jeg logger inn imorgen, for da er det min veiedag.

Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krisan24

Hei igjen

Så koselig at jeg får være med i denne tråden.

 

Ja, veiedagen min gikk ikke akkurat strålende. Her var det bom stopp. fremdeles 85,0 kg. Ikke ned og ikke opp.

 

Ikke så veldig oppløftende akkurat. Jeg synes egentlig jeg er ganske flink. Men tydeligvis må jeg skjerpe inn ennå litt.

 

Har tenkt at jeg holder ut lenger hvis jeg ikke er het nazi, men tror jeg må være ennå mer nøye. Så får vi se om det gir noen resultater neste uke.

 

Stå på alle sammen. Skal se vi er slanke og fine hele gjengen til sommeren :)

 

Dataene fra 4. januar er som følger:

4. januar 86,3

11. januar 85,7

18. januar 85,3

25. januar 85,0

1. februar 85,0

 

Mindre og mindre nedgang - ikke så bra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Jeg syns det er bra jeg likevel. Du går ned jevnt og trutt, og noen ganger står det stille. Og det er mye bedre enn opp syns jeg. Men, kjenner følelsen av at det er jo kjekt å få større uttelling uansett..

Her ble det jo to kilo opp sist uke. Og 1,3 av disse er borte nå, selv om nok mye var salt.

Men, det betyr likevel at jeg veier 700 gram enn det deilige tallet jeg var på før jeg gikk så veldig opp. Og dit skal jeg igjen, ingen tvil om det.

Og jeg har fått meg en vekker av hvor mye man må jobbe for å få bort et par kilo som det var så gruelig artig å få i seg. Det var virkelig ikke verdt det mens jeg er i denne prosessen kjenner jeg, men senere må det være en del av livet.

Mulig jeg i tillegg har gjort noe feil med inntaket denne uka, for det går tregt.

Det er vanskelig de dagene jeg ikke lager alt selv, for da er det vanskelig med kalori oversikt.

I går ble det noen reker på en baguett, og det teller nok litt.

Men, jeg veier meg i morgen også jeg.

Sist uke var jeg ganske iherdig på mølla. Kjempegøy å merke at jeg klarte å jogge lenger enn før.

Jeg konkurrerer med meg selv.

Og neste uke trenger jeg mentalt å gå ned noen hundre gram, for å opprettholde fokuset kjenner jeg.

Ha ei fin fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :-)

 

Håper det er greit at jeg slenger meg på her.

 

Jeg er 51 år og etter at jeg gikk på Grete Roede kurs for 3 år siden, har jeg hatt et år der kiloene har sneket seg på igjen.

 

4. januar gikk jeg på vekta og den var 86,3 kg på mine 167 cm, så er dette ca. 15 kg mer enn jeg kan like.

 

Målet mitt er at jeg til sommeren skal veie under 75 kg, så får vi se hvordan det går. Kiloene raser ikke akkurat ned nei.

 

Min veiedag er mandag og etter tre uker med å prøve å skjerpe livsstilen hadde vekta krøpet ned til 85,0 kg.

 

Så mitt fokus nå er å gå ned hver uke. Så i stedet for å være sur for at det ikke går fort, så smiler jeg uansett hvor mange hundre gram det blir.

 

Ser dere er kjempeflinke. Heier på dere :)/> :)/>

 

 

Hei-hei :)

Så hyggelig du vil være med. Sammen er vi sterkere vet du :)

 

Velkommen skal du være

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Jeg syns det er bra jeg likevel. Du går ned jevnt og trutt, og noen ganger står det stille. Og det er mye bedre enn opp syns jeg. Men, kjenner følelsen av at det er jo kjekt å få større uttelling uansett..

Her ble det jo to kilo opp sist uke. Og 1,3 av disse er borte nå, selv om nok mye var salt.

Men, det betyr likevel at jeg veier 700 gram enn det deilige tallet jeg var på før jeg gikk så veldig opp. Og dit skal jeg igjen, ingen tvil om det.

Og jeg har fått meg en vekker av hvor mye man må jobbe for å få bort et par kilo som det var så gruelig artig å få i seg. Det var virkelig ikke verdt det mens jeg er i denne prosessen kjenner jeg, men senere må det være en del av livet.

Mulig jeg i tillegg har gjort noe feil med inntaket denne uka, for det går tregt.

Det er vanskelig de dagene jeg ikke lager alt selv, for da er det vanskelig med kalori oversikt.

I går ble det noen reker på en baguett, og det teller nok litt.

Men, jeg veier meg i morgen også jeg.

Sist uke var jeg ganske iherdig på mølla. Kjempegøy å merke at jeg klarte å jogge lenger enn før.

Jeg konkurrerer med meg selv.

Og neste uke trenger jeg mentalt å gå ned noen hundre gram, for å opprettholde fokuset kjenner jeg.

Ha ei fin fin uke.

 

 

Stå på Gunn. Dette klarer du :)

 

Lykke til!

Jeg er travelt opptatt om dagen, med årsoppgjør/revisor og samtidig har mine beste venner mister sin mamma. Så prio en blir ikke pc.

 

Ha en fin kveld!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var det jammen veiedag igjen :)/>

Denne uken var det 300 gram ned. Jaja, skal ikke klage etter helgens utskeielser med gode viner og mye annet godt.

Holder meg fra godis og mye mat, så er alkoholen som holder igjen mitt vekttap. Men, sånn er det.

Ned er ned :)/>

 

Begynner få mye kommentarer om vekttapet nå. Morro! :)/>

 

Hadde jo håpet ha gått ned mer på fire uker, men vet jo at dette funker. Og funker enda bedre om jeg holder meg til vin en dag, ikke tre etterhverandre. Oj-oj. Begynner bli for gammel til slike festligheter også, men ille morro mens det står på ;)/>

Hehe :)/>

men ha en super uke, og lykke til med nedgang og gode vaner.

 

Stå på!!!

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krisan24

Hei igjen.

Her ble det veiing i dag igjen. Går ikke akkurat særlig mye fortere gitt. 200 gram ned fra forrige uke. Hmmm..... Kjenner jeg er litt utålmodig. Men har blitt lite trening den uka som var, så kanskje det var det som gjorde det magre resultatet.

 

Stå på videre folkens :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-hei :)/>

 

200 gram ned i uken er dessverre ikke trening som mangler. :)/>

Beklager å si det, men sånn er det.

 

Jeg trener 4-5 dager i uken og har den siste måneden kun gått ned 1-300 gram i uken.

Jeg gikk ned 1 kg i uken når jeg passet mengden og alkoholen 7 dager i uken.Jevnt og trutt.

Etter nyttår nå har det vært så mye festligheter at det har blitt litt mye vin og ikke veiing av mengde mat 2-3 dager i uken, og da er resultatet kun gram ned...Var et par tre uker før jul også, så skal vel egentlig være fornøyd med å ikke ha lagt på meg :)/>

 

Grunnen til lite nedgang er stort sett maten/drikke som ikke er rett.

Prøv å holde deg på rett kalorimengde og kostscore så bra som mulig. Helst over 9.

Da skal du se det går nedover :)/> Håper ikke jeg fornærmer noen nå, men det er mat som er store grunnen til nedgang oppgang i vekt. Trening er bare en liten del av det.

 

Men forsøk veie og måle en uke,og få i deg anbefalte mengder melk, karbohydrater fett osv, så ser du hva jeg mener :)/>

 

Masse lykke til!! :)/>

 

Klem Annma//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krisan24

Joda, vet at det er maten som er viktigst. Men min erfaring er likevel at når jeg trener bra, så går jeg mer ned i vekt. Har gått på Grethe roede kurs før, og har rimelig grei kontroll på hva jeg skal spise. Så det har ikke vært så gæernt i forhold til hva jeg bør spise. Har sikkert noe å hente der også, men tror kombinasjonen trening og bra kosthold er tingen :)

 

Ønsker dere en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

Ned 800 gram denne uka, med halvannet trimpoeng :-)

Jeg veier nå det samme som for to eller tre uker siden, da jeg var superfornøyd da jeg nådde dette tallet.

Og det føles like bra nå haha. Herfra går det bare nedover.

Den ene helga med utskeielse og catering satt jammen i.

Nå er jeg klar for å følge kursen.

Vi har en tøff hverdag med alvorlig syke foreldre, og jeg går også selv sykmeldt av andre årsaker, så dette hadde tidligere vært en gyllen anledning til å spise ekstra mye lettvint mat, godteri, unne meg litt for å trøste meg selv osv.

Det har jeg gjort utallige ganger før.

Men, det skjer ikke. Det er faktisk en trygghet å lene seg til at jeg har kontroll på matinntak, for det sikrer også at jeg har stabilt blodsukker og står sterkere til å takle hverdagen akkurat nå.

Jeg har ikke hatt overskudd til matlogg denne uka, men tror jeg skal gjøre det denne uka.

Det blir liksom aldri rutine det.

 

Ha ei fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-hei :)

Her ble det 0 gram ned, og jammen har jeg kost meg, så helt greit ;)

 

Prøve bare holde vekta et par uker jeg nå, for reiser på en ukes ferie til Italia neste uke.

 

Jeg skal da når jeg kommer hjem logge alt jeg spiser for å komme på rett kjøl igjen.

Denne siste uken har jeg ikke logget mat og drikke. Og det straffer seg i form av 0 i nedgang.

Jeg trener mye da, men som sagt. det er maten som er 75% av vektnedgang :)

 

Flott du har gått ned grammene dine igjen Gunn :) Stå på videre! :)

 

Ha en fin uke :)

Prekas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

God morgen

 

Da viser vekta 1,6 opp, etter tre uker uten loggføring av mat.

Det har vært en spesiell tid med livstruende sykdom i nær familie, og selv om jeg har brukt fornuft i matveien hele tiden så har jeg gått opp.

Jeg har ikke bodd hjemme på ei uke, og ellers bare vært på sykehus, men spist måltider på kafeer og knekkebrød, frukt og diverse fra kiwi. Og jeg regner med at noe er salt, og jeg vet at " noe " også er vin.

Fra i dag loggfører jeg igjen. Det å spise jevnt, og velge sunne ting på menyen har faktisk gjort meg sterkere i denne perioden. Jeg hadde liksom orden på blodsukker og matinntak, bare at jeg visste at jeg nok ville øke litt.

Jeg tror ikke jeg har gått ned noe særlig i år, det har vært opp og ned rundt 75,5, i takt med sykdom. Nå er det mars allerede, og jeg er hjemme igjen, og skal holde meg til min diett slik at jeg det går nedover. Jeg føler meg likevel så fin i klærne, og det er herlig, men ingen hvilepute.

Jeg håper du har hatt det fint i Italia AnnMa.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdscore 10 i dag, etter første matregistrering på lenge lenge lenge, og innsett at fiberrik knekkebrød med solsikkekjerner virkelig har høyt kalori innhold. Og jeg som bare antok at jeg hadde sunn niste med i veska, de siste ukene. Der snek det seg inn unødvendig mye næring.

Jeg sier bare : hurra for matregistrering !

Lærerikt, det fungerer og jeg gleder meg til å se resultater neste uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei Annma og dere andre. Har vi møtt enden av tråden, eller er dere med videre ? Jeg håper det går bra med dere. Jeg skriver mer hvis det er liv i tråden, hvis ikke sier jeg tusen takk for følget. Jeg har ikke loggført på noen måneder, men begynte akkurat nå. Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...