Gå til innhold

Nok en gang


Anbefalte innlegg

Veldig stille på forumet for tida ;)/>

 

Ville bare titte innom og si hei :)/>

Flere som sliter med å gjennomføre gode fortsetter forstår jeg.

 

Startet opp igjen jeg også - på min gamle tråd - men med helt nye tall.

Og intensjonen er å klare å gjennomføre denne gangen!!

Det skal vi ha da - vi gir ikke opp :rolleyes:/>

 

Jeg forsøkte 5:2 dietten høsten 2016 - den fungerte ikke for meg. Så nå er jeg tilbake til gode gamle GR-dietten.

Satser på moderat nedgang - og håper det fungerer.

 

Lykke til - ser nok innom sånn dann og vann :P/>

 

-mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stille på forumet for tida ;)/>/>

 

Ville bare titte innom og si hei :)/>/>

Flere som sliter med å gjennomføre gode fortsetter forstår jeg.

 

Startet opp igjen jeg også - på min gamle tråd - men med helt nye tall.

Og intensjonen er å klare å gjennomføre denne gangen!!

Det skal vi ha da - vi gir ikke opp :rolleyes:/>/>

 

Jeg forsøkte 5:2 dietten høsten 2016 - den fungerte ikke for meg. Så nå er jeg tilbake til gode gamle GR-dietten.

Satser på moderat nedgang - og håper det fungerer.

 

Lykke til - ser nok innom sånn dann og vann :P/>/>

 

-mia

 

Hei og takk for besøk

 

Nei, er det noe vi ikke gjør, så er det å gi opp. Nå har jeg sluttet med nyttårsløfter. Har hatt det samme i maaange år. Blir like skuffa over meg selv hver gang.

 

Det er ikke alle 5:2 passer for, slik er det med alle kurer. Jeg prøvde meg på lavkarbo, men det var ikke noe for meg. Det var så mye god mat men det hjalp ikke når vekta ikke ville røre på seg. Jeg gikk på 3 grete roede kurs i 2016. Fikk et greit resultat, men jeg tror egentlig det var 5:2 som var grunnen for jeg fulgte ikke opplegget slik jeg skulle. Jeg gikk der mest for å få motivasjon fra andre. Det er noe med det å møte andre fysisk og skal veie seg sammen med andre.

I denne runden velger jeg å prøve uten kurs. Når jeg ser tilbake på både 2014 og 2016 som jeg tok 5:2 ser jeg jo at det er en greie som passer meg. I 2014 gikk jeg ned til 92,4 tallet på et halvt år fra 106 og i 2016 gikk jeg ned fra 109,5 til 95,4 på et halvt år. Det er ganske lik nedgang. Hvis jeg klarer sånn noenlunde å komme helskinnet gjennom hele året har jeg en sjans å klare 20kg. Men da må jeg klare å komme tilbake etter å ha hatt ferie. Første utfordring blir 11 - 18 mars. Da skal vi ha en uke til Tenerife. Ser virkelig frem til det, for her holder jeg på å fryse meg syk.

 

I dag skal jeg og ei venninne starte forberedelsene til et koldtbord vi skal levere til Skedsmo jeger og fiske forening. De skal ha sin årlige fest i morgen. Jeg skal også være der og ha ansvar for maten og opprydding. Min venninne er gift med et medlem, så hun er gjest. Jeg blir med på fest når jobben er unnagjort. Tar meg et glass vin og koser meg på kjøkkenet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den har jeg lest om, egentlig for de som skal ned i vekt før slankeoperasjon ( er ikke det en selvmotsigelse eller? diett for å bli slankeoperert...)

Så bra at du er i gang igjen. Det er også jeg for n`te gang. Jeg har bestemt meg for å følge knekkebrød dietten (er en egen FB gruppe), da 5:2 ikke virket for meg. Vekta mi viste all time high 2 juledag med 95,1 kg, men jeg gir ikke opp. :-)

[/quote

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er denne helgen over og det gikk vel egentlig nesten etter planen. Fredag begynte jeg og ei venninne på et koldtbord som skulle leveres i går. Det ble ganske bra. Fikk mye ros. Uansett så ble det vin og hjemmelaget fiskesuppe fredags kveld. Det var min mann som hadde laget den. Han er ekspert på det. Det eneste som var synd, var at han hadde brukt 2 timer på å lage kraft av fiskehode, rekeskall og noe annet. Så klarte venninna mi og kaste det for hun trodde det var oppvask vann. Han klarte likevel å få til en god suppe.

 

Lørdagen holdt jeg på med koldtbordet og tok det rimelig med ro. Om kvelden kjørte mannen min meg avgårde med maten. Jeg skulle jobbe der og ha ansvaret for mat og opprydding. Det gikk greit. Jeg satt også til bords, og der ble det også vin og et par aquavitt.

 

I dag har jeg bare soset rundt og ikke gjort noe fornuftig. Deilig det også. Har straffet meg selv med å være veldig forsiktig med maten.

 

I morgen er det veiedag. Ønsker meg selv lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den har jeg lest om, egentlig for de som skal ned i vekt før slankeoperasjon ( er ikke det en selvmotsigelse eller? diett for å bli slankeoperert...)

Så bra at du er i gang igjen. Det er også jeg for n`te gang. Jeg har bestemt meg for å følge knekkebrød dietten (er en egen FB gruppe), da 5:2 ikke virket for meg. Vekta mi viste all time high 2 juledag med 95,1 kg, men jeg gir ikke opp. :-)

 

 

Så koselig å se deg her igjen. Husker deg fra sist. Knekkebrød dietten skal jeg jammen se på. Jeg spiser mye knekkebrød om dagen. Det er ikke alle 5:2passer for, slik er det med alle dietter. Jeg ønsker deg i hvert fall lykke til. Håper vi slår følge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

I dag viste vekta mi 91.5 og det er ned 3,6 kg siden 2. juledag. Må si meg fornøyd med det da jeg startet knekkebrøddietten på onsdag som var. Jeg spiser faktisk en god del, 6 knekkebrød, middag med 150 gram fisk og masse grønnsaker en frukt og ett glass skummet melk. Kjenner at abstinensene etter sukker har avtatt selv om jeg selvfølgelig kunne spist ett kg smågodt hvis jeg gav meg selv lov til det. :blink:/>

Vi må bare være sterke nå. Ikke lenge så går det mot lysere tider og det er tid for å kle av seg litt. Ikke kjekt når alle klærne sitter som pølseskinn. Jeg er så glad for at jeg dette året har funnet motivasjon til å komme i gang, for i fjor manglet jeg dette å da gikk jo vekta bare opp til nye høyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2fat. En stund siden sist. Moro å se kjente igjen. Har kikket litt på knekkebrød dietten og det ser interessant ut. Skal prøve den sammen med 5:2diett.

Så bra resultat du har klart hittil.

 

Jeg gikk ned 1,4kg forrige uke. Er fornøyd med det.

 

Tenkte jeg skulle lage tabell igjen

 

kikk: 105,2 02.jan 105,2 09.jan 103,8 16.jan 30.jan denne uke 1,4 total tap: januar mål: 102 har igjen: 1,8

 

 

Hvis noen vil være med i tabellen er det bare å si ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tickeren ble endret likevel. Tok bare lenger tid enn sist.

 

Da er vi godt i gang med uke 2. Jeg klarte meg fint gjennom fastedagen i går og jeg er sikker på at torsdagen blir enda enklere. Har funnet ut at å spise omelett gjør meg lenger mett og det er sikkert grunnet mye proteiner.

 

Har akkurat kost meg med en god frokost bestående av:

  • 1 havreknekkebrød med kabare
  • 1 havreknekkebrød med roastbiff
  • 1 dobbel o

Det smakte godt.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Så flink du er. To uker, da er du godt i gang. Jeg går alltid ned mye første uka, men så går det tregere. Jeg går veldig sent ned i vekt hvis jeg ikke trimmer. Var så uheldig å tråkke over med foten i romjula å den er fortsatt hoven og vond. :angry: Jeg skulle jo selvfølgelig begynne for fullt med trimming da jeg passet en hund, å sånn gikk det. Jeg vil gjerne være med på den tabellen din. Skal vi ha en spesiell veiedag? Jeg har alltid pleid å ha på mandagene da jeg føler det er en måte å holde fokus i helga. Jeg hadde en prøverunde på klærne mine i går, å det var ikke noe kjekt så jeg må bare stå på.

Jeg var skikkelig sugen på sjokolade i går, å jeg spiste litt også men kuttet ned på andre ting så det ble ikke ekstra kalorier. Dumt men nå er det over. Skal til legen den 17 å da blir jeg veid, så ikke noe slurv heretter. :D

 

Ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Så flink du er. To uker, da er du godt i gang. Jeg går alltid ned mye første uka, men så går det tregere. Jeg går veldig sent ned i vekt hvis jeg ikke trimmer. Var så uheldig å tråkke over med foten i romjula å den er fortsatt hoven og vond. :angry:/> Jeg skulle jo selvfølgelig begynne for fullt med trimming da jeg passet en hund, å sånn gikk det. Jeg vil gjerne være med på den tabellen din. Skal vi ha en spesiell veiedag? Jeg har alltid pleid å ha på mandagene da jeg føler det er en måte å holde fokus i helga. Jeg hadde en prøverunde på klærne mine i går, å det var ikke noe kjekt så jeg må bare stå på.

Jeg var skikkelig sugen på sjokolade i går, å jeg spiste litt også men kuttet ned på andre ting så det ble ikke ekstra kalorier. Dumt men nå er det over. Skal til legen den 17 å da blir jeg veid, så ikke noe slurv heretter. :D/>

 

Ha en fin dag..

 

Takker og bukker. Jeg synes selv jeg har vært flink i uka hvertfall. Jeg har ikke sklidd vekk fra planen.

I går var jeg på spinning, så nå er jeg i gang

Så trist det var med foten, håper den leges fort.

Jeg kjenner igjen den deprimerenes følelsen med klærne.

Mandager er fin dag. Jeg har også veiedag da.

I første omgang så kan vi ha en mnd. tabell hvor vi fører inn det vi har ønske om hva vi vil gå ned. Hva er din vekt nå og hvor mye vil du tape i januar.

Jeg kommer bare til å legge ut tabellen en dag i uka. Nå som det er bare oss to, legger jeg den ut tirsdager etter at jeg vet ditt resultat. Håper det kommer med fler så vi får større tabell.

Skal lage en tabell til hvor vi har vårt langsiktige mål

 

Ha en hyggelig kveld videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg veide 91,5 kg mandag 9. januar og startvekt 2 juledag var 95,2. Målet mitt er vel å gå ned en kg i uka, men det klarer jeg nok ikke så lenge jeg ikke får trimme skikkelig. Men satser på at foten blir bedre snart. Jeg skal være god i helga, men spiste sushi i går å det var jo ikke en del av planen. Ikke lett når folk lokker. Er spent på mandag hva vekta sier. Vi må bare stå på. Hadde jo ikke tenkt å skeie ut med noe før jeg har gått ned 10 kg. :blink:

 

Ha ei fin helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg veide 91,5 kg mandag 9. januar og startvekt 2 juledag var 95,2. Målet mitt er vel å gå ned en kg i uka, men det klarer jeg nok ikke så lenge jeg ikke får trimme skikkelig. Men satser på at foten blir bedre snart. Jeg skal være god i helga, men spiste sushi i går å det var jo ikke en del av planen. Ikke lett når folk lokker. Er spent på mandag hva vekta sier. Vi må bare stå på. Hadde jo ikke tenkt å skeie ut med noe før jeg har gått ned 10 kg. :blink:/>

 

Ha ei fin helg..

 

Hei

 

Hva vil du jeg skal sette som start vekt og hvor mye vil du ned i januar.

Jeg kommer til å skeie ut nesten hver helg, men da må jeg være skikkelig nazi hele uka.

Viktig og ikke være helt fanatisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei startvekta mi var jo 95,2 og sist mandag var den 91,5 og i dag 91.Håper på å veie 89 i slutten av denne måneden. Det er vanskelig å klare seg i helgene merker jeg. Det var så mye lettere når jeg hadde hund for da gikk vi alltid lange turer i helgene. Nå blir det heller tv og stillesittende ting. Jeg passer hunder for hjemmekennel, men det er litt rolig akkurat på denne tiden. Har heldigvis fått 5 uker med bestilt opphold for i sommer, så da skal det bli masse tur. Foten har blitt litt bedre, så i dag skal jeg prøve meg på en halvtime på ergometersykkelen. :rolleyes: Hvordan har det gått med deg i helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Stort sett har det gått greit. Litt mye mat og flydium lørdag. Jeg velger å veie meg i morgen tidlig.

I dag har ikke dagen vært så bra. Før jeg skulle på jobb i dag tidlig, klarte jeg å stupe på hue ned trappa. Jeg skulle hente noe i fryseren oppe og gadd ikke slå på lyset. Det var dumt. Heldigvis gikk det greit. Litt svimmel er jeg etter at jeg slo hodet og jeg har vondt på armer og ben, men jeg tror det går bra. Var litt engstelig fot å kjøre men det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet opp til et bra resultat på vekta i dag. Kan liksom ikke fatte at jeg hadde klart 2 kg forrige uke. Moro er det i hvert fall. Nå har jeg begynt en ny uke og dagen i dag vil jeg si har gått greit. Synes jeg har spist i hele dag, men jeg har hatt mange små måltider bestående mest av knekkebrød. Hadde fiskekake til middag og jeg havnet på mellom 13 og 1400kcal.

legger ut lista

 

kikk: 105,2 02.jan 105,2 09.jan 103,8 16.jan 101,8 23.jan 30.jan uketap: 2 tot.tap 3,4 januarmål: 101 har igjen: 0,8

2fat: 95,2 02.jan 95,2 09.jan 91,5 16.jan 91 23.jan 30.jan uketap: 0,5 tot.tap 4,2 januarmål: 89 har igjen: 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det var jo kjempebra. Kjekt når det går veien. Jeg derimot kjenner meg veldig deppa i dag. Var hos legen i går å fikk beskjed om at jeg har nedsatt nyrefunksjon. Jeg har jo diabetes type 1, så det er jo ikke bra. Men det kan jo ha positiv innvirkning på vekta, for nå er det slutt på pepsi max, sjokolade og chips helt og holdent. Mange tror at det er så bra å drikke masse, men dette er jo bare tull. Når jeg drikke pepsi max så må jeg jo på do hele tiden. Nyrene må jo jobbe på høykant når vi pøser i oss, og dette gjelder jo også vann. Å drikke mye veske gjør jo også at man vasker ut viktige mineraler og salter fra kroppen. Jeg blir så irritert når jeg ser masse folk på slankesider og også her inne som sier at det er så viktig å drikke masse vann og rense kroppen. Jeg har sett mange programmer på BBC i det siste om forskning på slanking og slikt å det er mange ting som jobber i mot oss. Rensing av kroppen tar nyrer og lever seg av, ikke renselseskurer som folk betaler i dyre dommer for.

Nei nå er det bare å stå på. Jeg fikk meg ett sjokk i går og det skal jeg benytte meg av til å leve sunt. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det var jo kjempebra. Kjekt når det går veien. Jeg derimot kjenner meg veldig deppa i dag. Var hos legen i går å fikk beskjed om at jeg har nedsatt nyrefunksjon. Jeg har jo diabetes type 1, så det er jo ikke bra. Men det kan jo ha positiv innvirkning på vekta, for nå er det slutt på pepsi max, sjokolade og chips helt og holdent. Mange tror at det er så bra å drikke masse, men dette er jo bare tull. Når jeg drikke pepsi max så må jeg jo på do hele tiden. Nyrene må jo jobbe på høykant når vi pøser i oss, og dette gjelder jo også vann. Å drikke mye veske gjør jo også at man vasker ut viktige mineraler og salter fra kroppen. Jeg blir så irritert når jeg ser masse folk på slankesider og også her inne som sier at det er så viktig å drikke masse vann og rense kroppen. Jeg har sett mange programmer på BBC i det siste om forskning på slanking og slikt å det er mange ting som jobber i mot oss. Rensing av kroppen tar nyrer og lever seg av, ikke renselseskurer som folk betaler i dyre dommer for.

Nei nå er det bare å stå på. Jeg fikk meg ett sjokk i går og det skal jeg benytte meg av til å leve sunt. :o/>

 

Uff, det hørtes ikke bra ut. Kanskje noe å tenke på for meg og. Jeg drikker ca 3l vann om dagen. Er kanskje for mye. Pepsi max og annen drikk, drikker jeg sjelden. Utenom vin da, som jeg drikker en gang i uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag til alle som kikker innom

 

Det ble en tidlig morgen på meg. Har sovet dårlig i natt. Sitter nå og koser meg med frokost i ensom majestet. Mørkt ute og helt stille i huset. Det er den beste tiden på døgnet.

I går ble det en stille kveld. Lagde eggepizza.

I dag skal vi en tur til Halden å besøke barn og barnebarn. Skal også en tur innom Sverige for å få tak i litt mat. Ellers skal vi bort til noen venner i kveld. Vi skal være ute å grille. Heldigvis er det ikke så kaldt.

Ellers må jeg gi meg selv en klapp på skulderen. Denne uka har jeg vært flink. Har ikke veket bort fra planen en gang. Det kan jeg ikke huske at jeg har gjort tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...