Gå til innhold
pia78

Vektnedgang ( dagbok )

Anbefalte innlegg

Hei

Etter noen hektiske år der jeg ikke har fokusert noe særlig på trening og kosthold så er jeg nå i gang igjen. 

Vekten har i dag krøpet opp til 84 kg :(

Jeg spiser lavkarbo ( under 40 gram til dagen ). 

Det går i fisk, kjøtt, ost , grønnsaker over bakken, bær, nøtter, egg og bacon. 

Hadde og min første Bailine time i går. 

Veide meg dagen før og dagen etter. 

Eksempel på dags meny: 

Frokost : 

liten omelett og 2 fiberrik knekkebrød   

+ kaffi med 1 spiseskje kokosolje for å sette opp fettforbrenningen   

totalt ca 316 kalorier , 8,54 gram karb og 26 gram fett

Lunsj: 

kylling, stekt paprika, squas og rødløk  + 1 fiberrik knekkebrød

 ca 226 kalorier, 7,22 karb og 4,15 fett

Mellommåltid: 

Småsulten nøttemiks

177 kalorier, 5,4 karb og 13,8 gram fett

 

Middag; 

Samme som lunsj

kylling, stekt paprika, squas og rødløk  + 1 fiberrik knekkebrød

 ca 226 kalorier, 7,22 karb og 4,15 fett

Kvelds: 

 

Tirsdag 23.04.2019 

Vekt: 84 kg

midje: 85 cm

mage: 108 cm

lår: 66 cm

Onsdag 23.04.2019 ( 2 - 3 dager på striks lavkarbo og 1 bailine time ) 

Vekt: 83,3 kg

Midje: 84 cm

mage: 107 cm

lår:  66 cm

Neste veie dag er Fredag 26 etter 2 bailine time og dag 4-5 på lavkarbo)

Vekt: 82,9 kg

Midje: 84 cm

mage:105 cm

lår:  65 cm

Fremover så er Mandager min veiedag. Fikk ikke tid til å måle meg i dag, men vekten viste 82,2 kg, full fokus på kostholdet og trimme litt i helgen og håper vekten viser under 82 kg på Mandag:)

 

 

Siden oppstart så ha jeg nå gått ned  1,8 kg  og -1 cm rundt midjen,  -3 cm rundt magen , -1cm rundt låret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Er det ikke deilig bare man får bestemt seg at nå må man gjøre en innsats? Jeg følte i hvert fall det når jeg endelig klarte å bestemme meg for at jeg bare måtte gjøre en endring!

Det går selvsagt litt i bølgebaner hvor motivert man er, derfor er jeg veldig glad for at jeg har fått med meg en fin gjeng her inne! Vi motiverer hverandre både når det går bra og man er i en litt trøblete periode :) 

Det er bare å bli med hvis du ønsker! Det har stadig kommet noen som vil henge seg på og noen har etter hvert valgt gjøre sitt eget opplegg. Vi er på emnetråden: På tide å fullføre!

Vi er en veldig fin gjeng som kan snakke om både vekt og annet, noen er ofte innom og noen litt sjeldnere, Så er bare å henge seg på om du ønsker!

Vi har veie dag på mandager(noen tirsdag) også samler jeg det i en tabell som blir lagt ut etter lunsj på tirsdager, motiverende å se nedgangen pr uke og hvor mye man har gått ned totalt :)

Uansett hva du velger å gjøre så Lykke til på ferden! 🍀

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HEi har du forsøkt Bailine før Pia78? Jeg lurte litt på om jeg skulle prøve. Er det noe krav at en må gå på lavkarbo for å få effekt (jeg er ikke helt klar for det ennå)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 26.4.2019 den 13.46, Pepsi max skrev:

HEi har du forsøkt Bailine før Pia78? Jeg lurte litt på om jeg skulle prøve. Er det noe krav at en må gå på lavkarbo for å få effekt (jeg er ikke helt klar for det ennå)?

Hei, dette er første gang. Nå har jeg hatt to timer. Skal ha to timer til denne uken. 

I boken som jeg har fått så er de opptatt av å finne din forbrenningstype og hvilket kosthold som passer den enkelte. 

Grunnen jeg har valgt lavkarbo er fordi jeg sliter veldig med blodsukkerfall osv. 

Nå ligger jeg rundt 20 karb til dagen og føler meg i bra form. Sultfølelsen har avtatt, svetter ekstremt mye når jeg trener. Tar noen dager før kroppen har omjustert seg til lite karbo. Spiser ca 150-200 gram fett til dagen ( olivenolje, kokosolje, avokado, nøtter , laks osv ). Men erfarte sist å rase ned 10 kilo ganske kjapt 😀

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg i dag. 

Har nå hatt 4 bailine timer. Har ikke gått inn noe mer i cm siden de 2 første behandlingene. Men går fortsatt ned i vekt. 

Jeg har ikke trent noe i de siste ukene, forrige uke fikk jeg ikke tid til å gå tur, så vektnedgang skylder 100% kosthold. 

Men har merket at huden nederst på magen har blitt litt strammere :) og favoritt buksen mitt sitter og litt løsere i dag :):)

i dag: 

Vekt: 81,8 kg ( -2,2 kilo siden oppstart ) 

midje: 84 cm

mage: 105 cm

lår: 65 cm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag er jeg litt kry. 

Har egentlig veiedag på Mandager, men gikk på vekten i dag morges

vekt: 80,9 kg (- 3,1 kg siden oppstart)

midje: 83cm

mage: 104 cm

lår:64 cm

Har hatt 7 Bailine timer. Og tatt ett nytt grep angående spisemønster mitt.

Jeg spiser lavkarbo, men har et spisevindu på 8 timer og faster 16 timer (16:8 dietten). Når jeg faster drikker jeg bare vann, kokevann og Pepsi Max 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra! 👍

Jeg gjør nesten det samme som deg. Kjører 16:8, og har kuttet sukker, men spiser vanlig mat. Ikke like flink som deg på drikke, blir mest Pepsi Max. 

Håper det fortsetter bra videre for deg! (For meg er det første gang noen har virket, så jeg tror dette er det rette for meg.) 

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...