Gå til innhold

Vektnedgang ( dagbok )


Gjest pia78
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Etter noen hektiske år der jeg ikke har fokusert noe særlig på trening og kosthold så er jeg nå i gang igjen. 

Vekten har i dag krøpet opp til 84 kg :(

Jeg spiser lavkarbo ( under 40 gram til dagen ). 

Det går i fisk, kjøtt, ost , grønnsaker over bakken, bær, nøtter, egg og bacon. 

Hadde og min første Bailine time i går. 

Veide meg dagen før og dagen etter. 

Eksempel på dags meny: 

Frokost : 

liten omelett og 2 fiberrik knekkebrød   

+ kaffi med 1 spiseskje kokosolje for å sette opp fettforbrenningen   

totalt ca 316 kalorier , 8,54 gram karb og 26 gram fett

Lunsj: 

kylling, stekt paprika, squas og rødløk  + 1 fiberrik knekkebrød

 ca 226 kalorier, 7,22 karb og 4,15 fett

Mellommåltid: 

Småsulten nøttemiks

177 kalorier, 5,4 karb og 13,8 gram fett

 

Middag; 

Samme som lunsj

kylling, stekt paprika, squas og rødløk  + 1 fiberrik knekkebrød

 ca 226 kalorier, 7,22 karb og 4,15 fett

Kvelds: 

 

Tirsdag 23.04.2019 

Vekt: 84 kg

midje: 85 cm

mage: 108 cm

lår: 66 cm

Onsdag 23.04.2019 ( 2 - 3 dager på striks lavkarbo og 1 bailine time ) 

Vekt: 83,3 kg

Midje: 84 cm

mage: 107 cm

lår:  66 cm

Neste veie dag er Fredag 26 etter 2 bailine time og dag 4-5 på lavkarbo)

Vekt: 82,9 kg

Midje: 84 cm

mage:105 cm

lår:  65 cm

Fremover så er Mandager min veiedag. Fikk ikke tid til å måle meg i dag, men vekten viste 82,2 kg, full fokus på kostholdet og trimme litt i helgen og håper vekten viser under 82 kg på Mandag:)

 

 

Siden oppstart så ha jeg nå gått ned  1,8 kg  og -1 cm rundt midjen,  -3 cm rundt magen , -1cm rundt låret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er det ikke deilig bare man får bestemt seg at nå må man gjøre en innsats? Jeg følte i hvert fall det når jeg endelig klarte å bestemme meg for at jeg bare måtte gjøre en endring!

Det går selvsagt litt i bølgebaner hvor motivert man er, derfor er jeg veldig glad for at jeg har fått med meg en fin gjeng her inne! Vi motiverer hverandre både når det går bra og man er i en litt trøblete periode :) 

Det er bare å bli med hvis du ønsker! Det har stadig kommet noen som vil henge seg på og noen har etter hvert valgt gjøre sitt eget opplegg. Vi er på emnetråden: På tide å fullføre!

Vi er en veldig fin gjeng som kan snakke om både vekt og annet, noen er ofte innom og noen litt sjeldnere, Så er bare å henge seg på om du ønsker!

Vi har veie dag på mandager(noen tirsdag) også samler jeg det i en tabell som blir lagt ut etter lunsj på tirsdager, motiverende å se nedgangen pr uke og hvor mye man har gått ned totalt :)

Uansett hva du velger å gjøre så Lykke til på ferden! 🍀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2019 den 13.46, Pepsi max skrev:

HEi har du forsøkt Bailine før Pia78? Jeg lurte litt på om jeg skulle prøve. Er det noe krav at en må gå på lavkarbo for å få effekt (jeg er ikke helt klar for det ennå)?

Hei, dette er første gang. Nå har jeg hatt to timer. Skal ha to timer til denne uken. 

I boken som jeg har fått så er de opptatt av å finne din forbrenningstype og hvilket kosthold som passer den enkelte. 

Grunnen jeg har valgt lavkarbo er fordi jeg sliter veldig med blodsukkerfall osv. 

Nå ligger jeg rundt 20 karb til dagen og føler meg i bra form. Sultfølelsen har avtatt, svetter ekstremt mye når jeg trener. Tar noen dager før kroppen har omjustert seg til lite karbo. Spiser ca 150-200 gram fett til dagen ( olivenolje, kokosolje, avokado, nøtter , laks osv ). Men erfarte sist å rase ned 10 kilo ganske kjapt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg i dag. 

Har nå hatt 4 bailine timer. Har ikke gått inn noe mer i cm siden de 2 første behandlingene. Men går fortsatt ned i vekt. 

Jeg har ikke trent noe i de siste ukene, forrige uke fikk jeg ikke tid til å gå tur, så vektnedgang skylder 100% kosthold. 

Men har merket at huden nederst på magen har blitt litt strammere :) og favoritt buksen mitt sitter og litt løsere i dag :):)

i dag: 

Vekt: 81,8 kg ( -2,2 kilo siden oppstart ) 

midje: 84 cm

mage: 105 cm

lår: 65 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag er jeg litt kry. 

Har egentlig veiedag på Mandager, men gikk på vekten i dag morges

vekt: 80,9 kg (- 3,1 kg siden oppstart)

midje: 83cm

mage: 104 cm

lår:64 cm

Har hatt 7 Bailine timer. Og tatt ett nytt grep angående spisemønster mitt.

Jeg spiser lavkarbo, men har et spisevindu på 8 timer og faster 16 timer (16:8 dietten). Når jeg faster drikker jeg bare vann, kokevann og Pepsi Max 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! 👍

Jeg gjør nesten det samme som deg. Kjører 16:8, og har kuttet sukker, men spiser vanlig mat. Ikke like flink som deg på drikke, blir mest Pepsi Max. 

Håper det fortsetter bra videre for deg! (For meg er det første gang noen har virket, så jeg tror dette er det rette for meg.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

En stund siden jeg oppdaterte her.

Klarte å gå ned til 78 kilo, men spratt opp igjen til 83-84 kilo. Og i tillegg vært igjennom noen stressfulle år.

Jeg har vært igjennom utredning og har fått påvist lavt stoffskifte.

Har nå lest meg opp på anti-inflamatorisk diett. Jeg er allerede godt i gang med treningen, men nå vil jeg gjøre en innsats med kostholdet og.

Tenkte å veie meg for første gang Mandag i neste uke (11. januar 2021).

Tør ikke å gå på vekten rett etter ferien 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering i dag. 

Jeg har ikke gått på vekten siden i sommer. Da tror jeg vekten min lå rundt 84-85.

Jeg begynte å trene litt styrke trening i høst, men det var først i desember 2020 jeg fikk litt mer gang på treningen igjen. 

Siden 1 januar så har jeg endret kostholdet mitt, og i dag så viste vekten min:

vekt: 81,8 kg

midje: 81 cm

mage: 103 cm

lår: 64 cm

 

Ser at midjen og magen min er smalere i dag enn da jeg målte meg sist i 2019  selv om vekten min er litt høyere. Men dette var bedre enn jeg fryktet :)

Jeg har jo kuttet ut alt av sukker, gluten og i dag er dag 2 uten meieriprodukter (hvitost er noe jeg spiser hver dag, har klart å avstå fra hvitosten også) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det rette veien for min del angående vektnedgang. 

Jeg har vært flink med å gå tur eller å jogge nesten daglig. Også holdt meg unna gluten, sukker og meieriprodukter. Har vært vanskelig å holde seg unna osten, men har klart det også :D 

Men spiser mye egg, kjøtt, fisk, kylling, vegetarmiddag, salat, grønnsaker, søtpotet, popcorn som snacks, og syns maten jeg spiser er noe jeg kan leve med. Spiser jeg knekkebrød så er det brisk sine (den blå som er minst karbo i og er glutenfri). 

Jeg teller kalorier, men ligger bare på litt underskudd i forhold til mat inntaket. Karbo ligger fra 50 til 100 gram til dagen. 

Delmål 1 er å komme under 80 kilo,

delmål 2 er 76 kg og delmål 3 er da å komme under 74 kg. Jeg veide  i min ungdom 62-64 (før jeg ble gravid), men det blir for tynt for meg å veie så lite nå som jeg er snart 43 år og er 173 cm høy. Så å komme under 74 kg så skal jeg være kjempefornøyd. 

Vekten viste i dag: 80,5 kg 😀

Midje: 80 cm

Mage: 102 cm

Lår: 63,5 cm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffet  i dag, men helgens utskeielse har straffet seg. 

Jeg klarte å holde meg unna både gluten og melkeprodukter. Maten vi lagte var også for det meste uten sukker. 

Men jeg hadde meg et par tre-fire drinker ( vi hadde vennepar på besøk). Fikk også mensen og har kanskje inntatt litt mer kalorier. 

I dag viste vekten 

80,9 kilo 😕

Midjen 79-80 cm

Magen 101 - 102 cm

lår 63 cm. 

 

Jeg skal teste å kjøre lavkarbo under 50 gram karbo til dagen frem til fredag for å se om vekten har rikket seg litt mer da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vekt: 80,2 

Midjen 79 cm

Magen 101 cm

lår 63 cm. 

 

I dag hadde jeg disse målene. Vekten står litt stille nå. Hadde en utskeielse Lørdag (venninneklubb med masse god mat, vin, og desserter osv). 

Søndag så var det påan igjen, men jeg tenker at det tar en uke for å riste av seg helgens synder :D

 

På mandag så krysser jeg fingerende og håper vekten er under 80 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sakte, men heldigvis rette vei

 

Vekt: 79,9

Midjen 78-79 cm

Magen 100 cm

lår 63 cm. 

 

Er flink med å komme meg ut for å trene, men slurver litt med kostholdet i helgene. 

Ukedagene går det greit, men det er når helgen kommer jeg sliter å holde igjen. 

Men, jeg får jo bare fortsette slik jeg gjør.. Så snart ser jeg kanskje vekten under 78 kg igjen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke så mye endring. Har ikke vært på vekten igjen før i dag men i dag den viste den;

Vekt: 79,4 kg

Så vektnedgang er vektnedgang. Går ikke så fort som jeg hadde ønsket. Men tanken på at jeg har lavtstoffskifte så går det jo litt tregere med vektnedgangen har jeg hørt. 

Målene er uforandret: 

Midjen 78-79 cm

Magen 100 cm

lår 63 cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Oppdaterer litt hvordan det går. Vekten har stått stille siden sist. 

Har de samme målene rundt midje, mage og lår. 

Kroppen vil liksom ikke mer ned i vekt. Men har fått mer energi da med at jeg har vært veldig flink med å trene. 

Er nesten ute hver dag på en treningsøkt. Enten går jeg tur, jogger eller trener styrke.

Jeg får bare fortsette i denne tralten, og har forbedret meg innen løping(forbedret tiden, farten og jogger stort sett rundt 1 mil).  Det går sakte men sikkert fremover (og rette vei). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå er jeg ferdig med ferien og har både spist godt og drukket både pils og vin i sommer (og lite trening 🙈).

Jeg har ikke veiet meg på en stund, men tenkte at vekten har sikkert gått opp igjen i sommer. Men målene mine i dag viste

Vekt ?

Midje 79-80 cm

Mage 101 cm

Lår 61- 62 cm (lårene har krympet, men sikkert fordi jeg ikke har trent styrke på en stund 😄). 

 

Tar nye mål og veier meg i neste uke da jeg har kommet i gang igjen. Så fra i morgen så skal jeg være streng igjen 🤞☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En liten oppdatering i fra meg😃

Vekten går sakte ned, men vekten viste i går

vekt: 78,5 kg

midje: 78-79 cm

mage: 100cm

lår: 61-62 cm

En innsats til nå og jeg håper vekten snart viser litt under 76kilo. Der ønsker jeg å holde vedlike en stund før jeg eventuelt prøver å gå ned noen kilo til. Men målet er nå under 76 kilo til Jul 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...