Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Takk for det, LiveLife :) Ja, jeg syns det hjelper veldig å skrive ned ting og tang her. Det blir liksom litt mer synlig for meg på den måten. Bevisstgjøring på en måte. 1300 kcal ER lite det, med det går rimelig greit dersom man er flink til å planlegge. Jeg løser det ved å legge inn på forhånd. Da blir det lettere å holde seg til planen. Så går det jo litt av seg selv også etter hvert som tiden går. Helgene er gjerne en utfordring her også, men om jeg har vært flink resten av uka så går det som regel bra allikevel om jeg bommer litt på lørdagen ;) 

I dag er det mandag og veiedag for meg i denne tråden. Jeg var svært overrasket over forrige mandag at det gikk an å legge på seg så mye som 3,1 kg på 10 dager. Tja, hva skal man si? Vekta og målbåndet lyver nok ikke, for noe er det jo som gjør at man eser ut. Må nok bare si at en så høy vektøkning på så kort tid ikke bare er fett. Dagens vekt var nemlig 60,5 kg :blink: Det er altså hele 3,1 kg ned igjen på 7 dager :rolleyes: Målbåndet viser 3 cm mindre rundt livet. Vet nesten ikke om jeg skal le eller grine :lol: 

Jeg har jobbet hardt denne uka, det er ikke det. De tre første dagene lå jeg jo på bare rundt 1000 kcal etter den anbefalte kickstarten. Da forsvant det jo enorme mengder med vann. Så økte jeg til 1300 og holdt meg til det. Selv i helgen så lå jeg på rundt 1350. På lørdagen ble det mine faste 5 sjokolademus :D Smakte 20 gram av datterens popcorn også. I går byttet jeg ut mandlene med en liten kokosbolle til dessert. Utgjorde ikke all verden, men 100 kcal her og der blir det jo litt ut av dersom man ikke passer på. Metter ikke akkurat så mye heller, men litt søtsaker trenger jeg av og til. I hvert fall så er det det hjernen min tror :wacko: 

Det blir null trening på meg i dag. Skulle egentlig vært på min faste trening, men har fått et eller annet virus i kroppen som gjør meg litt slått ut. Litt sånn type koronasymptomer som jeg hadde i vinter. Derfor blir det bare en svært rolig gåtur med hunden i stedet. Ellers så blir middagen hjemmelagde kjøttkaker fra i går. De er laget av karbonadedeig, så de er ganske magre og sunne. To slike med bittelitt brunsaus, en liten nypotet og masse grønnsaker blir ikke mer enn på ca 300 kcal. Da har jeg godt med ekstra kalorier igjen å fordele på resten av dagen. Og sånn går no dagan ;)

Ha en finfin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva nå enn jeg har fått i kroppen av virus, så stopper det ikke lysten til å putte i munnen i hvert fall :angry: Siden jeg er så slapp og ikke orker noen ting, så blir det svært lettvinne løsninger. Og det er ikke de sunne suppene i fryseren som frister mest kan man si... Huff, det går i alt annet som jeg ikke burde spise i hele tatt :( Jeg er tilbake der med å "straffe" kroppen fordi den er syk. Putter i meg alt mulig rart av søtsaker. Jeg vet jo hva som skjer med vekta når jeg holder på slik. Rett til værs!

Skal prøve å ta meg sammen igjen i dag. Det har vært tre dager på, så nå får jeg forsøke med tre dager av igjen. Har ikke orket å skrive her i disse dagene som det har stått på som verst og viruset har herjet i kroppen. Jeg vet ikke helt om det er at jeg skriver her når jeg er motivert, eller at jeg blir motivert når jeg skriver her. Akkurat nå så er hodet i bare tåke, men jeg skal gjøre et realt forsøk på å holde meg til lavkalori og sunne matvarer i dag. Ingenting blir i hvert fall bedre av å putte i seg alt mulig rart. Heller tvert i mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! da var jeg her endelig igjen. Er så lei meg for å ikke ha klart å skrive innpå annahver dag, men skolestart i familien har vært så hektisk, og det var foreldremøte to kvelder - denne uka tre, så jeg har bare måtte henge i for å henge med gjennom dagene. Er takknemlig for at jeg har klart å holde meg til roede appen og notere det jeg har puttet inn. Jeg skal ligge på 1300 kc, og ser at det er vanskelig - det blir gjerne litt over. Og jeg vet heller ikke hvor nøyaktig jeg klarer å registrere, men jeg prøver. Veier ikke alt, litt på øyemål også. 

Dagens kcal denne uka var: 1307, 1330, 1322, 1362, 1356, 1324, 1299

Vekta går nedover, det gjør jo den alltid første uka.. Nå gjelder det å holde koken oppe. JEG VIL NED NED NED! Og jeg skal klare det, ikke miste fokus. Denne uka prøver jeg å skrive inn annahver dag, så på onsdag er jeg her igjen ;)

Lillemor, hvordan går det? Er du syk fremdeles? Ble lei meg på dine vegner da jeg las og skjønte at du ikke var i form, og at det da er lett for å ta dårlige valg. Jeg kjenner meg SÅ igjen. Det er det som har så lett for å skje. Man orker ingen ting og det sklir ut. Men nå håper jeg helga har vært noenlunde bra, og at det går bedre med deg :) Du hadde jo skikkelig dreisen på det, og var godt i gang!!  Det viser at DU KAN! Ønsker deg masse lykke til med denne uka, vi kan heie på hverandre! 

21.august: 68 kg

29.august: 66,6 kg (ned 1,4 kg)

Mål innen midten 20. november: 62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke bare flyr avsted!! jeg tenker at jeg skal skrive litt oftere inn på her, men det har vært vanskelig å prioritere. Men jeg merker at det skjerper meg at jeg er med i denne tråden ;) Det går bra med kcaltellinga, selv om jeg har hatt to dager denne uka som jeg ikke har telt. Det var torsdag, da jeg var bortreist med jobben hele dagen og så i går - da har jeg vel ingen god unnskyldning, men kom bare ikke i gang med dagen på en god måte. Jeg vil forplikte meg selv på å notere det jeg spiser, det hjelper meg å holde fokus. Så neste uke er det å følge opp dette hver eneste dag, og det er et løfte. 

Jeg har sett vekta vise 65,5 mot slutten av denne uka, og jeg håper så veldig den skal være snill med meg i morgen, da jeg har veiedag. Da har jeg klart å gå ned ett kilo til. Jeg må bare holde fokus, det er nå jobben begynner. Jeg drømmer om 62 blank i midten av november. Kanskje kan jeg nå det før, men da må jobben gjøres med å stabilisere meg der. Det er det som er hovedjobben!! Jeg synes jeg har det bedre når jeg tenker over hva jeg putter inn, og ikke bare trykker i meg alt mulig fordi jeg har lyst på det. Det har jeg gjort dette året, og det er ikke positivt for meg. Jeg har ellers kommet i gang med litt trening og det gjør også godt for meg. 3-4 ganger pr uke, ellers er jeg flink å gå turer også. Så jeg er heldigvis ikke inaktiv. 

Lillemor, jeg håper formen din er bedre og at du snart er back on track her, gleder meg til å høre fra deg og slå følge videre med deg om det passer for deg :)

Kcal denne uka, de dagene jeg har registrert (minus to dager ,som nevnt lenger oppe) : 1350, 1349, 1363, 1308, 1366 

Det er en jobb å holde seg på 1300 tallet, det er vanskelig å ligge helt nederst der. Jeg får bare stå på videre. Melder inn vekt i morgen ;) 

21.august: 68 kg

29.august: 66,6 kg (ned 1,4 kg)

5.september: 

Mål innen midten av november: 62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen, i går. Jeg er så takknemlig for å se 65 tallet! Jeg var nedom der en tur i juni, på 65,2. Men nå er jeg tilbake, og nå skal jeg VIDERE NED! Jeg føler jeg har motivasjonen og har kommet inn i et bedre spor. Så da er det bare å holde motet oppe og ikke slakke ned når man begynner å se resultater. Har holdt det gående i 15 dager nå... Må bare fortsette!! :) Lillemor, hører gjerne fra deg hvordan det går, og skjønner om du ikke orker. Men takk at jeg kan være på tråden her. Mitt store ønske er å se 64-tallet neste mandag, men kan det være mulig? Jeg skal prøve alt jeg kan! God uke til dere som leser! Stå på :)

21.august: 68 kg

29.august: 66,6 kg (ned 1,4 kg)

5.september: 65,5 kg (ned 1,1 kg siden sist, totalt 2.5 kg)

Mål innen midten av november: 62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble jeg uvel og ute av form, to dager i dårlig slag og hva skjer? Jeg tar dårlige valg 😳 Det er SÅ unødvendig, men d er bare helt typisk! Nå er det å komme tilbake til modus. Kcal har vært på 1500 istedenfor 1300-tallet, og d er for mye. Jeg må tilbake til 1300, og jeg må slutte å unne meg d ene og d andre.. Jeg bretter opp ermene og står på! Drømmer fortsatt om å se 64tallet innen en uke, husker ikke sist 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre uker med sykdom og dårlig kosthold så har vekta flakset opp til 63,5 kg. Da har jeg altså 5,5 kg som skal vekk. Glansdagene som jeg lå jevnt på 59-60 tidligere i sommer har helt klart passert. Null aktivitet betyr altfor høyt inntak for meg. Jeg har startet opp igjen med føring av inntak fra i dag. Har ikke helt bestemt meg helt nøyaktig for hvor jeg skal legge meg ennå, men at det blir lavkalori er det ingen tvil om. 

Sykdommen henger fremdeles godt i. Det viser seg å være korona. Jeg tok en test mest fordi jeg var nysgjerrig. Den lyste mot med med to røde streker gitt. Mange rundt meg hoster og harker også. Vel, nok om det. Jeg skal gjøre et iherdig forsøk på å redusere inntaket selv om det ikke frister mest akkurat nå. Foreløpig i dag så har jeg ligget lavt og holdt meg til det planlagte. Skal nok mye til for at kaloribudsjettet sprekker i dag, altså at jeg inntar mer enn jeg forbrenner. 

Ser at du har klart deg bra, LiveLife :) Fint å lese. Jeg tror nok også at jeg skal lande på 1300 igjen. Trenger jo ikke så mye mat heller når man bare går og tusler rundt i huset i skilpaddemodus. Må bare kjenne litt på hvordan kroppen tar det. Akkurat nå så er det bare bomull i hodet, men tallene på vekta klarer jeg fint å se :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å ha deg tilbake igjen. Lillemor! Så leit å høre at du har vært syk, korona og alt. Du har virkelig god grunn til å ikke ha orka å tatt tak...  Da jeg hadde korona i vinter, var jeg i unntakstilstand i flere uker, også etterpå. Det var stritt. Håper du skal oppleve at du kommer raskere tilbake til ditt sanne jeg. God bedring 🥰 Her har jeg igrunnen ikke noe nytt å meddele, fordi forrige uke ble elendig. Jeg var dårlig i starten, men halvveis i uka gikk det bedre og jeg burde klart å hanka meg inn. I stedet skjer det som ofte skjer når jeg har et par tre dårlige dager, så fortsetter det. Jeg klarer ikke å restarte. Og dette skjer ofte når jeg har holdt det gående et par uker. Helt forferdelig at det skal være sånn. Så i stedet for at jeg nå kunna sett 64 tallet så er jeg tilbake på 66 tallet, som jeg HATER 🙄 Men ok, jeg har ikke tenkt å forbli her. Og nå vil jeg bli mer aktiv innpå her, sånn at det forplikter. Jeg tenker stadig at jeg skal skrive annahver dag, men jeg kommer ikke så langt. Nå må jeg prøve den taktikken. Bare noen linjer, et par tre - for å holde meg i tømmene. Så da er neste rapport fra meg torsdag, deretter lørdag og mandag igjen. Mandag er det ny veiedag. Jeg HÅPER at jeg da har krøpet meg ned på 65 tallet igjen. Vi får bare stå på og heie på hverandre, Lillemor 😍 Og aller mest håper jeg du får bli frisk og føle at kroppen fungerer igjen. 

21.august: 68 kg

29.august: 66,6 kg (ned 1,4 kg)

5.september: 65,5 kg (ned 1,1 kg siden sist, totalt 2.5 kg)

12.september: 66,4 (opp 0,9 kg siden sist, totalt ned 1,6 kg)

Mål innen midten av november: 62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde dette svineriet i vinter også, men da var jeg ikke så lenge syk. Begynte å trene igjen etter ca tre uker. Det kan jeg bare glemme nå :( Men det jeg kan gjøre noe med er inntaket og kostholdet. Det er jeg godt i gang med igjen. I går havnet jeg på 1085 kcal. Det ble litt lite kanskje, men greit å senke inntaket betraktelig slik at jeg kommer skikkelig i gang. I dag har jeg bestemt meg for at jeg skal ligge på 1300. Må ligge lavt for at det skal monne noe særlig. Vet at vannvekta slipper den første uka, så det blir nok et bra resultat på mandag :) Det i seg selv er jo motiverende. 

Dumt at du gikk opp igjen nå som du var i slikt et godt driv, LiveLife, men det gjelder å hente seg inn igjen fort. Det har jeg tro på at du klarer. Du virker jo svært motivert :) Du må gjerne skrive her hver dag for min del. Jeg gjør ofte det. Bruker det nærmest som en dagbok. Ble litt stille da jeg var så dårlig riktignok, men er jeg tilbake nå. I hvert fall på matfronten og her inne. Treningen har jeg måttet legge på hylla noen uker nå, men skal nok komme tilbake med det også etter hvert. Babysteps ;) 

I dag blir det hjemmelaget chili con carne på menyen til middag. Den har jeg laget på karbonadedeig og er derfor ganske mager. Så har jeg puttet inn terninger av gulrot også for å få den ekstra sunn + for å snike inn litt ekstra grønnsaker. Hadde ferdig prepp i fryseren, så det er enkelt å varme opp. Mulig det blir bittelitt ris ved siden av. Jeg får føre opp litt forskjellig slik at jeg ser hva jeg havner på av totale kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen blir gradvis bedre. Fremdeles litt tungt å puste, men nå er det mest når jeg går i trapper eller tar litt raske skritt. Legen har sagt at jeg ikke skal starte opp igjen med trening på en god stund ennå, men at jeg fint kan gå rolige turer. Så derfor så skal jeg i dag forsøke meg på en litt lengre tur med hunden, men i svært rolig tempo. Egentlig mest for å få være litt mer i bevegelse og få frisk luft. Kondisjonen daler så det synger, men det får jeg dessverre ikke gjort noe med :( Har blitt svært mye sofasitting og sneglefart inne. Så i dag altså skal jeg ut på en litt lengre gåtur enn bare noen få minutter, øke gradvis og litt mer hver dag. Jeg savner løpingen sykt mye!! 

Gårsdagens inntak ble etter planen. Havnet på 1250 kcal. Ser at jeg bommer litt på frukten. Jeg har stort fokus på å spise sunt og riktig. Kunne sikkert brukt de siste 50 kcal på et eple for å få til de 300 grammene som man skal ha daglig, men det fristet ikke akkurat i går. Dersom jeg hadde vært skikkelig sulten kunne jeg nok ha spist hva som helst, men jeg blir faktisk ikke spesielt sulten når jeg ligger på rundt 1300 så lenge jeg ikke trener. En sofasliter trenger ikke stort mer :rolleyes: 

Til middag i dag blir det nok laks med spinatstuing og potet til, med mindre jeg får en annen idé i løpet av dagen. Ellers så spiser jeg stort sett det samme hver dag til frokost, lunsj og kveldsmat. Skal ta meg en tur i butikken for å se om jeg kan finne inspirasjon til resten av uka også. Det hender jo at det ligger et og annet godt som er på tilbud som man ikke har spist på en stund. Blir jo ofte til at man spiser det man er vant til, men jammen skal jeg prøve å tenke litt nytt også :) Ha en fin onsdag der ute!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer i grunnen ikke så mye på vektfronten foreløpig til tross for lavt inntak ser jeg. Hadde nok forventet litt rask nedgang de første dagene, men det lar visst vente på seg. Selvfølgelig har det sammenheng med at underskuddet er litt lite i forhold til hva det har vært tidligere. Jeg beveger meg jo knapt :wacko: Polarklokka mi sier nå at jeg har forbrent mellom 1900 og 2000 kcal i døgnet denne uka. Og da tror jeg nok den overestimerer litt. Forbrenner nok ikke mer enn ca 1700-1800 når jeg ikke er særlig aktiv.  Jeg burde nok egentlig ha ligget på 1000 kcal de første dagene for å booste det hele, men pga det hersens viruset så syns jeg ikke at jeg kunne det. Kroppen må ha tilstrekkelig næring for å bli frisk. Hadde trodd at kroppen skulle slippe masse vann de første dagene som den pleier med lavt inntak, men ikke denne gangen ser det ut til. Kanskje alt sammen rett og slett bare er fett? :blink: Det kan det godt være at det er, for den digitale vekta sier at fettprosenten nå er i grenseland... Huttetu, det er bare å stå på videre. 

Så nå som fettprosenten er såpass høy og jeg ikke får trent, så får jeg heller bare fortsette å fokusere på inntaket. Er bare så synd at jeg mister muskelmasse for hver dag som går. I går ble det hele 1421 kcal på meg. Laksen dro opp antallet betraktelig, men det er mat som kroppen har svært godt av. Det skal sies at jeg fikk kostholdsscore på 10 av GR i går da. Jeg kunne ha droppet mandlene, men ville så gjerne se 10-tallet :) He he, litt konkurranseinstinkt (med meg selv) har jeg selv sittende i sofaen :lol: Blir litt magrere middag igjen i dag. Har tatt opp svinefilet fra fryseren. Legger den på grillen sammen med massevis av oppkuttede grønnsaker i form. Vips, så lager middagen seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og straks helg. Vekta viser fremdeles ikke særlig velvilje. Det går jo nedover, men i veldig mye tregere tempo enn jeg har vært vant til fra tidligere. Hundre gram her og hundre gram der liksom. Det kan like gjerne være muskelmasse som fett som jeg mister :( Jeg vil ikke ha det slik altså! Må prøve å få tatt litt rolig styrke på matta hjemme. Blir neppe særlig sterk av enkle fisleøvelser, men jeg kan kanskje forhindre at jeg blir helt vaskeklut? En litt tung dag i dag, men jeg vet det kommer bedre tider :) 

Til uka så har jeg planer om å trappe opp litt på fysisk aktivitet. Fremdeles bare helt rolig etter legens anbefalinger, men jeg tror nå at jeg er i stand til litt mer enn bare å gå noen hundre meter med hunden i skilpaddetempo. Gleder meg til helgen er over slik at jeg kan teste det ut :P 

Det går greit på matfronten så langt. 1268 kcal i snitt på disse første fire dagene er helt innenfor. Nå gjelder det bare å holde meg til det jeg skal i helgen slik at jeg kan rapportere om en ok nedgang på mandag. Det går litt opp og ned på motivasjonen akkurat i dag, men jeg får holde ut. Er jo bare helt i startgropa av vektnedgangen, så dette går seg til etter hvert som dagene går. 

Ønsker alle en super fredag med gode valg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Lillemor som står på tross at du egentlig mangler energi etter sykdom! Jeg er imponert. Og du har klart å holde deg så lavt på inntak, det er veldig sterkt jobba. Her hadde jeg en ny veiing for å se hvor ille det var, har tatt meg sammen et par dager, og vipps var vekta tilbake på 65,5 - så da er det ikke så ille. Men jeg skal videre ned. Problemet er at jeg er bortreist denne weekenden. Så jeg er temmelig spent på veiing over helga. Jeg må prøve å være flink, samtidig vanskelig når jeg er hjemmefra. I dag ble det for mye snacks og litt for stor porsjon ute og spise. Men i morra prøver jeg å ta bedre valg.. Samme søndagen. For nå føler jeg meg bare litt for mett her ;) Det er sent og jeg må sove. Lykke til med helga, Lillemor, og stå på!! Håper d går bra å få trena litt mer etter helga, at du merker det går riktig vei med forma. God helg til alle som leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og egentlig veiedag for meg i denne tråden. Det blir ikke noen reell vekt å rapportere. På lørdag morgen veide jeg 62,6 kg, noe som stemmer godt overens med hva jeg har sett resten av uka. Jeg har gått ned ca 100-200 gram her og der gjennom hele uka. Så altså 0,9 kg frem til lørdag morgen. Så i dag er jeg liksom 63,4 og +0,8 kg igjen?? Og det på to dager. Fingrene og føtter er som tømmerstokker og det opererte kneet er nesten dobbelt så stort som det andre. Ja ja, dette har jeg vært igjennom før...

Jeg har en forklaring på både hovne fingre/føtter og kne. Hovne fingre og føtter skyldes vannansamling pga kosthold. Det ble en svært salt pizza med påfølgende litt for stor godtepose i går. Hovent kne skyldes at jeg har stått og gått i absolutt hele helgen. Har knapt sittet pga dugnadshelg. Det tåler det opererte kneet mitt svært dårlig. Greit nok. 

Ny uke og nye muligheter. Jeg fortsetter slik jeg gjorde i forrige uke. 

Hadde egentlig tenkt meg på trening i dag, men det kjenner jeg at jeg ikke får til. Tar igjen den biten om noen dager, så akkurat det er jeg ikke så bekymret for. Nå skal jeg fortsette å fokusere på inntaket. Jeg var jo godt nede på 62-tallet for bare to dager siden, så dette fikser jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går ikke så bra. Jeg fikk meg en skikkelig nedtur da jeg gikk på vekta på mandag. Hadde gjort det veldig bra hele uka, og så fikk jeg meg rett og slett en på trynet. Så etter det er det bare opp, opp, opp. Kroppen er helt på tur og jeg mater på. Orker ikke se meg i speilet engang :( Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av dette spindelvevet, for akkurat nå så kjenner jeg at det bare snører seg rundt meg. Sånn. Der var det skrevet ned.

Jeg har kun en eneste forklaring på det hele, og det er at jeg ikke får trent. Det ødelegger alt for meg. Trening er livet mitt rett og slett. Blir daff og ukonsentrert uten. Så enkelt. Skal komme meg på trening i morgen selv om jeg må subbe meg av gårde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg. Kom jeg meg på trening i går da? På ingen måte :( Så hva gjorde jeg i stedet da? Ganske enkelt fortalt så satt jeg i sofaen og gomlet på alt jeg kom over :angry: En katastrofeuke rett og slett. Må bare se å hente meg inn igjen før det går helt åt skogen. Formen er vesentlig bedre nå enn den har vært, så jeg kan fint prøve meg med litt trening nå. Gjør et nytt forsøk på det etter jobb i dag.

Får heller skrive litt mer senere i dag når planen er litt mer klar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, ny uke og jeg er her. Tallet på vekta taler for seg, så jeg vet veldig godt hva jeg har å gjøre. Har ikke mye lyst til å skrive det her, men vekta endrer seg i hvert fall ikke dersom jeg ikke legger meg helt flat. 64,7 kg. Sånn. Der står det svart på hvitt. Jeg setter ny startdato fra i dag og skal ligge på maks 1300 kalorier. Om jeg får det til, så legger jeg meg på 1000 i tre dager. Kan klare det, for det har jeg gjort et par ganger før for å booste det hele. 

På lørdag var jeg på min første løpetrening på 6 uker. Det føltes helt fantastisk :D Jeg tok det selvfølgelig helt rolig etter legens anbefalinger. Tempoet var helt rolig, men siden jeg nå ikke har løpt på veldig lenge så var pulsen 15-20 slag høyere pr minutt enn det den pleier å være. Det sier kanskje ikke så mye for de som ikke løper selv, men det betyr kort fortalt at jo lavere puls desto bedre form. Jeg pleide å løpe den løypa på 70% av makspuls - altså svært rolig. På lørdag løp jeg i samme tempo, men havnet altså på 80-82% av makspuls :wacko: Fremdeles like rolig tempo, men kroppen responderte altså som om jeg skulle ha økt tempoet. Skal på løpetrening igjen i dag, men vet ikke hva slags løype det blir siden det er en time med instruktør. Kjenner at jeg er klar for å sette opp pulsen og tempoet ytterligere nå. Så får jeg håpe at kroppen gidder å være med på det :P Jeg gleder meg i hvert fall stort til å få trene sammen med de andre igjen! 

Treningen er superviktig for meg, men jeg må også ha fokus på inntaket. Jeg har vært så inaktiv de siste 6 ukene og har altså bare jafset i vei. Så i dag er det stopp på den livsstilen der. Tilbake til å være meg :) Det ser ut til at jeg havner på ca 1000 kcal i dag når jeg legger inn alt jeg har planlagt i dag. Middagen blir hjemmelaget blomkålsuppe fra fryseren. Jeg putter oppi et par fiskekaker for å få inn litt proteiner også. Mannen min rister på hodet av den kombinasjonen der, men det smaker faktisk ganske godt :lol: 

Det er deilig å tenke på at jeg nå skal kvitte meg med det flesket som gjør at alt strammer. Til og med treningstøyet er i strammeste laget. Juhuu, nå er jeg skikkelig i gang igjen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er i gang igjen. I går ble inntaket på 1018 kcal. Det er ikke mye mat, men det er heller ikke verre enn at jeg fikser det bare for tre små dager. En slik kickstart hjelper meg så utrolig mye til å komme skikkelig i gang, og til å ta meg kraftig sammen. Så vil jeg jo også tro at magen venner seg tilbake til det at den ikke trenger så mye mat etter to-tre dager med slik lavkalori. 

Det er i grunnen mye å passe på med et så lavt inntak. Jeg må velge det magreste av det magre å ha på havrerundstykket til frokost og til knekkebrødene til kvelds. Så må ikke fruktrasjonen være for stor, og jeg velger derfor den minste bananen jeg finner. Banan må jeg liksom bare ha, for det metter godt og inneholder massevis av mineraler som jeg trenger. Middagen må jeg også knipe inn på så godt jeg kan, og det blir en veldig liten porsjon der også. Planlegging på høyt nivå her altså :lol:

Løpetreningen i går gikk greit. Instruktøren veiledet meg på hvordan jeg skulle legge opp løypa, og det fungerte helt ok. Pulsen er fremdeles merkbart mye høyere enn normalt, men det går seg nok til om noen uker. Styrketreningen etterpå var også helt grei. Godt å komme i gang igjen med den også slik at jeg ikke fortsetter å være totalt skurefille :rolleyes:  

Denne uka håper jeg altså på en real nedgang slik at jeg opprettholder supermotivasjon! Mitt forrige forsøk endte jo bare i fiasko :wacko: Det skal sies at jeg er veldig mye mer aktiv nå enn jeg var da, så det skal hjelpe godt på. Jeg er ved godt mot nå ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det den 3. dagen med kickstart for meg. Det ble altså 1018 kcal på mandag og 999 kcal i går. Jeg må gå for ca 1000 i dag også slik at jeg får fullført det jeg har startet på. Ser på vekta at den allerede har gjort et godt hopp nedover, og det er jeg så utrolig glad for :) Det er nettopp det som er hele poenget med kickstart. Det kan godt være at det meste er vann, men akkurat nå bryr jeg meg ikke om det. Siden jeg gikk helt i kjelleren av tallet på mandag og i uken før der, så er alle tall langt under det svært svært velkomment :D 

Jeg har veldig lyst til å dra på dansetrening i dag, men vet ikke helt om jeg får det til. Må se an tiden og formen. Må kjøre barn litt hit og dit. Så er jeg også redd for å få vridninger igjen på det vonde kneet. Jeg har nemlig tendens til å bli litt vel ivrig når formen begynner å bli bra igjen :rolleyes: Må altså se an og vurdere i løpet av dagen. 

Dagens middag blir hjemmelaget chili con carne fra fryseren. Jeg har kjøpt inn litt av de nudlene som er laget på konjakrot, som ikke inneholder særlig kalorier. Tar de ved siden av, og så blir det en mager middag full av grønnsaker på mindre enn 300 kalorier. Da blir det ikke så vanskelig å holde seg til rundt 1000 kalorier i dag. Fra i morgen øker jeg til 1300, og det gleder jeg meg til :) Det blir liksom litt mindre pes. Jeg kjenner på litt sult på bare 1000, men absolutt ikke mer enn at det går greit. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLINKE DEG!!! Du har klart å komme deg på rett spor igjen... Jeg vet ikke hva som går av meg, men jeg klarer bare å få til treninga pr nå. Det går i styrke annahver dag, og rask gåtur annahver dag. Jeg er veldig fornøyd med å ha fått inn det, dette starta jeg med va medio august. Og jeg opplever det som at det gir resultater. Jeg skal holde det gående, det er jeg fast bestemt på. Når d gjelder maten, så er det så vanskelig for meg. Jeg hadde kommet godt i siget, så ble det et par ubetenksomme dager, og plutselig klarte jeg ikke å komme meg på sporet igjen, og sånn har det vært i to uker. HVA ER DET SOM SKJER?! Det er helt sprøtt. Nå har jeg Roedeappen et par måneder til. Jeg burde gjort en innsats nå, men jeg kjemper skikkelig med å si til meg selv: NÅ. Nå begynner jeg på an igjen å registrere. Jeg bare håper jeg skal klare å finne styrken.. Det har vært en kjempehektisk tid, men desto viktigere er jo det å ta gode valg og ikke bare finne mange unnskyldninger for seg selv... SUKK!!! Jeg måtte bare gi en respons innpå her nå, og så håper jeg at jeg fra i morgen av kan finne fram viljestyrken, og om jeg jobber litt nå så kan jeg komme meg på et ok tall på vekta igjen til mandag, som er ny veiedag. SUKK. Jeg MÅ bare prøve! vi må ikke gi oss. Vi må heie på hverandre, og jeg skal prøve å bli flinkere å skrive inn på her, sånn som du, Lillemor ;) GOD NATT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen, LiveLife :) Begynte å lure på om du hadde fått samme viruset som meg i hus. Tja, hva er det som skjer når vi ikke klarer å hente oss inn igjen? Ikke godt å si hvorfor motivasjonen uteblir. Noen ganger blir det bare sånn. Jeg vet i hvert fall hva som skjer med vekta, og det er at det går rett til værs :blink: Vet ikke med deg, men for meg så er det slik. Det er ikke bare mat jeg gomler i meg, men også kjeks og potetgull i store mengder. Går sjelden bra over tid det der :lol: Fint at du lukter litt på å hente tilbake motivasjonen. Det hjelper godt å skrive her også, for da er det så synlig. Heier på deg!

I går var det siste dag med kickstart for min del. Inntaket havnet på 998 kcal. Ser at disse tre dagene har gjort godt for vekta. Det er i hvert fall helt sikkert! I dag skal jeg opp til 1300. Det må jeg forresten også, for jeg skal på en løpetrening med påfølgende styrke i dag, som jeg mistenker kommer til å bli litt mer heavy enn den jeg hadde på mandag. Det er som regel slik på torsdagstreningene mine.  Tror at kroppen er klar for det også, men jeg er ikke mindre fornuftig enn at jeg roer ned dersom pulsen blir for høy av "ingenting" heller. 

Gleder meg til laksemiddag i dag. Vet at det er svært kaloririkt og slettes ikke magert, men det er jo så næringsrikt og utrolig godt! Blir bare én filét riktignok, siden jeg er på lavkalori, men jeg kunne sikkert spist både to og tre slike :P  Jeg får være flink å holde meg til planen. Jeg pleier å kjøpe slike som er ferdig delt opp, så da er det litt lettere å porsjonere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg, Lillemor, og takk for din fine respons til meg :) Ja, nå bare prøver jeg... og begynner på igjen med registrering!! Laks til middag her også! Sunt og godt, så vi får trøste oss med det selv om antall kcal er en del. Wow, at du klarer deg noen dager med 1000 kc, det er helt utrolig. Men bra jobba! Når jeg er i dårlig modus, gidder jeg ikke registrere og plutselig har jeg unna meg det ene og det andre, kjenner meg igjen i det du her skriver ;)

Ha en strålende dag videre og lykke til med trening. God middag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg. Helgene har til tider gjerne vært min største utfordring. Det er da jeg får så lyst til å dykke ned i godteskåla :rolleyes: Denne fredagen skal jeg stålsette meg! Skal IKKE kjøpe noe snop i dag. Tipper jeg vil være superhappy for det i morgen tidlig når jeg ser at jeg klarte å stå imot. 

Vekta kryper nå stadig nedover selv om jeg fremdeles ser ut som ei budeie :blink:  Jeg håper å bli kvitt 63-tallet i helgen slik at jeg kan se 62-tallet på mandag. Det hadde vært noe det! Jeg har virkelig jobbet på denne uka, så det syns jeg jo at jeg fortjener :lol: Det er mulig at jeg øker noe i inntak i helgen, men skal helt klart ikke over 1600 kcal. Jeg vil i det minste beholde det tallet som jeg så på vekta i dag tidlig. Da vet jeg jo hva jeg har å gjøre. Underskudd. Det er det eneste som funker. Harde fakta det der.

Fikk en liten knekk i kneet igjen i går, så må nok ta det litt mer med ro. Derfor blir jeg nødt til å finne alternative måter å bevege meg på. Mulig det blir roing eller sykling i helgen på senteret om jeg får til det. Styrketrening ved siden av skal jeg uansett ha, så får vi se hvordan det går med kondisjonstreningen. Det som er litt dumt at jeg ikke får trent maksimalt er jo at jeg må passe ekstra godt på at jeg ligger i kaloriunderskudd. Det er så mye lettere å håndtere når jeg vet at jeg har brukt 400-500 kcal på trening. Ja, fortsett med styrketreningen, LiveLife! Den er superviktig. Tror det er det som felte meg denne gangen. 5-6 uker uten ble fiasko på alle måter.

Nok syt herfra på en nydelig fredag :) Ønsker alle en flott helg med masse gode valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å stå i mot snopet i går gitt! Og akkurat som jeg skrev i går, så var jeg superhappy for det i dag tidlig :) Det totale inntaket i går ble på 1335. I stedet for snop så ble det noen druer og noen få mandler. Det fungerer jo det også selv om det ikke akkurat er det som står øverst på lista når jeg skal kose meg. Jeg dykket i hvert fall ikke ned i verken godteskåla eller potetgullposen. Det stod ikke på lysten for å si det sånn :wub: 

I dag skal jeg nok smake litt på noen godsaker. Vet bare ikke helt hva ennå. Akkurat nå så er jeg bare helt mør og tung i kroppen etter en særdeles god treningsøkt. Det ble ikke noe greie på løpingen, så jeg fortsatte heller på romaskinen i 40 min. Så trente jeg stryke i 45 minutter, før jeg avsluttet med sykkel i 30 minutter. Puh, det tar på en gammel skrott etter så langt fravær :lol: Men det var utrolig godt å kjenne på at jeg fint kan trene både styrke og kondisjon. Jeg må altså bare finne alternative metoder nå som kneet krangler litt. 

Så får jeg også prøve å være like flink med inntaket i dag da. Middagen blir ovnsbakt kylling med brokkoli. Bittelitt saus skal jeg nok også tillate meg. Så for de yngste i husets del blir det pommes frites til. Det trenger jeg jo ikke forsyne meg så mye av akkurat. Holder nok med en bitteliten smak. Da vil jeg heller spare kaloriene til litt snacks i bollen i kveld :) Skal tilltate meg ca 1600 kalorier i dag har jeg tenkt, både siden det er lørdag og fordi inntaket ellers i uka har vært veldig lavt. I morgen blir det tilbake til de trauste 1300 igjen :rolleyes:

God lørdag der ute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag. Veiedag for meg og jeg hopper rett i det. Vekt i dag tidlig var 63,4 kg. 1,3 kg ned siden forrige mandag. Jeg burde egentlig vært hoppende fornøyd med det, men bare fra i går til i dag så spratt vekta opp en halv kilo. Ganske typisk det der. Helger er definitivt min store utfordring ja. Både fredag og lørdag gikk kjempefint. I går ble jeg bare sittende i sofaen igjen og da var det gjort. Våknet sur og småirritert rett og slett. Orket ikke lage middag heller. Sluttet å telle kalorier da jeg hadde spist den 3. ispinnen og to ostesmørbrød + +. Aner altså ikke hvor mye jeg endte opp med til slutt, men at det ble mer inn enn ut er jo ikke akkurat rakettforskning :lol: 

Nå går jeg videre. 1,3 kg ned er egentlig superbra! Selv om jeg tuklet det litt til én av syv dager, så betyr det ikke at jeg trenger å fortsette å tukle. Jeg skal bruke denne uka på å komme med ned til 62-tallet igjen. Jeg så det jo i hele helgen, og skal nok klare å trylle det frem igjen kommende dager. Middagen er viktig for meg. Dersom jeg ikke spiser middag, så får jeg lyst til å putte i meg alt mulig slik som i går. Jeg får liksom ingen ordentlig struktur på spisingen. For meg så blir jo middagen hovedmåltid, det måltidet som inneholder mest kalorier og som er varmt. Det holder meg unna snokingen i skapene. Så Steinbitfiléten er allerede tatt opp fra fryseren. 

Det blir bare litt forsiktig trening på meg i kveld, men bittelitt trening blir det. Dersom jeg skipper det så er løpet kjørt. Da går det bare opp og opp. Skal fokusere mest på styrke siden jeg ikke får løpt. Fettprosenten er heldigvis på vei ned igjen, så jeg ser jo at styrketrening hjelper godt på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...