Gå til innhold

Slankere i løpet av høsten og vinteren


Anbefalte innlegg

Foreløpig ingen vesentlig endring på vekt på dag 4 etter oppstart på lavkalori. Det har pleid å slippe rimelig bra den første uken tidligere, men denne gangen lar det visst vente på seg. Det er mulig at jeg ikke har så mye vann i kroppen denne gangen, at det faktisk er snakk om kun rent fett. Å ja da, jeg veier meg hver eneste dag jeg. Liker å følge med fra dag til dag og å se hvordan det kan svinge :P  Det slipper nok ganske snart vil jeg tro, for jeg har ligget på 1250 kcal hittil. 

Det har ikke blitt noe særlig med trening på meg foreløpig denne uken. Holder på med noen prosjekter som gjør at tiden ikke helt strekker til. Vel, det er sikkert en prioriteringssak det der, men jeg er oppe så fryktelig tidlig i utgangspunktet og orker ikke stå opp enda to timer tidligere for å trene og dusje. Da må jeg jo opp midt på natta! Så når jeg er hjemme igjen på kvelden så er jeg så sliten og trøtt at trening ikke frister. Til helgen har jeg helt fri fra alt, så da skal jeg få tatt meg en god løpetur igjen :) 

Jeg fortsetter med å føre opp alt jeg inntar og holder meg til rundt 1300 i dag også. Det føles som om magen ikke strutter like mye ut, men det er sikkert bare fordi den ikke er proppfull av sukker og mat for tiden :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en litt rotete start for meg denne gangen. Vekt i dag viste 100 gram ned siden forrige mandag. Det er jo nesten latterlig, men det skyldes at jeg droppet telling og føring i helgen. Spiste og drakk akkurat det jeg hadde lyst på. Helt koko å tukle slik når det hadde gått veldig bra de første dagene. Heldigvis ble det ikke ytterligere vektøkning i det minste. En fattig trøst i bunn og grunn, men jeg er glad for at det ikke ble noe opp.

Har hentet meg inn igjen på alle måter nå. Hodet er på plass igjen og jeg fortsetter den gode jobben som jeg startet på i forrige uke. Jeg må ned nå altså. Jeg trives ikke med kroppen slik jeg har det for tiden. Magen er i veien og jeg ser ut som ei budeie :o 

Denne uken blir ganske rolig, så jeg kommer til å få litt mer overskudd til både fornuftig kosthold og trening. Blir ikke noe trening i dag, men skal på en god økt i morgen. Gleder meg til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest litt i bloggen din og vil bare si at du har det bra, for du gir deg ikke uansett hva! Det er veldig kult. Jeg ville bare si at å rose deg selv for prestasjoner, selv om det er veldig lite, er veldig viktig! For eksempel veier jeg meg selv 1 gang i uken, og hvis jeg ser en loddslinje, så bestiller jeg blomster fra denne leveransen https://ekspressblomster.no/ min favoritt) Kanskje det er en dum tradisjon, men følelsen av at jeg fortjener mer gir alltid motivasjon! Har du noen oppmuntring til suksessen din?) Åpenbart ikke i form av mat 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er straks over, og det er også inntaket av sukker, sukker og atter sukker. Har knapt spist annet enn sjokolade og marsipan i hele påsken :blink: Dagens vekt var sørgelige 66,3 kg. Det er aller mest latterlig i grunnen. Jeg ser meg i speilet og ser ei kjærring som ser ut som en kjegle :lol: Det er jo nesten tragisk, men jeg kan ikke annet enn å se det humoristiske i det altså. Det finnes ikke noe som minner om en midje, for det smaleste punktet er rett under armene :P  Ja, her må det altså jobbes.

Starter på 1000 kcal og kickstart i dag. Jeg må bare få alt sukkeret ut av kroppen. Jeg vet ikke hvor mange dager jeg trenger, men tipper mye er gjort på to-tre dager. Så blir det tilbake til 1300. 

Jeg tok min første løpetur ute i år nå i påsken. Det gikk greit, men jeg merket godt at kroppen er altfor tung. Da jeg gikk på ski i fjellet så var det ikke fullt så merkbart, men på barmark og løping så kjentes det veldig godt. Pulsen var også markant høyere enn den pleier å være. Fikk ikke til å løpe i lavpulssonen. Pulsen bare føyk til værs til tross for at jeg løp rolig. Det skal jeg også få gjort noe med. Kombinasjonen av lavkalori, godt kosthold og trening funker for meg.

Jeg skal tilbake til der jeg var :) Ned til under 60 kg igjen på sikt. Må sette meg en dato for når det målet skal være nådd. GR mener at jeg kan nå 60 kg innen 9. juni, altså litt i overkant av 8 uker. Jeg håper på å klare det før det, men jeg vet av erfaring at kroppen av og til kan holde igjen. Jobbe på skal jeg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snillere tall på vekten i dag heldigvis, men jeg har mye å ta av. Minimum 6 kg skal av før sommeren. Jeg klarte det i fjor vår, og skal jammen klare det igjen slik at sommertøyet sitter pent på. Nå får jeg det ikke på meg engang :( Det er ikke bare at jeg ikke får igjen buksene, men de er åletrange i lårene og jeg får dem knapt over rumpa! Merker godt at det ikke bare er et par kilo for mye nå. 

Det ble enda en løpetur ute i skjønne omgivelser i går. Syntes det var like tungt som sist, for pulsen blir rett og slett for høy i forhold til det jeg er vant med. Så er det heller ikke noe godt for knærne og anklene når man veier mer enn man skal. Det gir en ekstra motivasjon til å gå ned faktisk. Jeg elsker å løpe, men det er ganske seigt når kroppen ikke er lett som en fjær :) Jo lettere jeg blir, desto bedre blir det å løpe. Jepp, motivasjonen er på topp :D 

Dag 2 på kickstart. Jeg våknet i natt og kjente meg skikkelig sulten. 1000 kalorier ER lite altså, selv med svært lite aktivitet. Jeg skal klare meg gjennom dagen i dag også, men kjenner på at jeg må prøve å drøye kveldsmaten så lenge som mulig. Kanskje jeg ikke våkner så lett.  Normalt sett så spiser jeg ikke senere enn rundt ca 19.30 og neste måltid som da er frokost rundt 07.30 igjen dagen etter, men det er altså på 300 kcal mer enn jeg spiser akkurat nå. Litt sultfølelse har jeg i skrivende stund også kjenner jeg, men det kan være at det meste sitter i hodet. I påsken så har jeg knapt kjent på hva det er å være sulten, for munnen stod oppe på vidt gap hele tiden :wacko: 

Det kan være at jeg øker opp til 1300 kcal allerede fra i morgen. Det kjennes ut som om hvetebollefølelsen pga alt sukkeret er i ferd med å slippe taket :) Jeg føler meg i hvert fall ikke hoven i verken fingre eller ankler i dag. Passer på å få drukket massevis av vann slik at jeg får skylt gjennom systemet. 

Denne "dagboken" hjelper meg godt. Det er så fint å få skrevet ned alle tanker, planer og ideer. Fokuset blir så mye lettere å holde for meg på den måten. 

Ønsker alle en fin dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 med kickstart her, som har gått overraskende bra. Har ikke følt meg særlig sulten verken i går kveld, natt eller i dag. Det er mulig at kroppen nå begynner å venne seg til lite mat igjen. Vekten går sakte, men sikkert nedover ser jeg. Kickstart er nok ikke noe særlig å anbefale dersom man skal trene litt tungt og lenge. I morgen har jeg en slik treningsdag, så jeg må opp i antall kalorier. Blir 1300 fra i morgen, og prøver å få i meg flest mulig av dem tidlig på dagen slik at jeg får nok energi til det jeg skal. 

Effekten av alt sukkeret som jeg har hatt i meg har nå antakelig forsvunnet. Kroppen er fremdeles altfor stor selvfølgelig etter kun 3 dager, men pløsene under øynene og deigfølelsen i kroppen er borte. Speilbildet ser faktisk mye sunnere og friskere ut. Det motiverer veldig å se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kanskje ikke er så lurt å veie seg hver dag visste jeg jo, men jeg klarer ikke la det være :( I dag viste vekten oppgang. Det er jo ikke mulig å legge på seg på bare 1000 kcal over 3 dager. Det er garantert ikke fett i hvert fall. Av en eller annen grunn føles magen helt stinn selv om jeg har spist veldig lite. Regner med at det er treghet i tarmsystemet. Litt demotiverende er det jo uansett. Jeg får late som om jeg ikke har sett tallet i dag og fortsette med lavkalori. Det blir økning til 1300 i dag som planlagt. 

I kveld blir det første intstuerte treningsøkt på veldig lenge. Jeg har jo gått masse på ski og løpt ute et par ganger, men det blir liksom ikke helt det samme som å ha en hel gjeng rund meg og med instruktør. Jeg grugleder meg litt. Har sovet litt dårlig i natt og føler meg ikke helt tipp topp, så jeg er spent på økten i dag. Det går nok antakelig helt fint når jeg først er i gang. Det er bare det at intruktøren gjerne kjører litt vel harde økter noen ganger :) Jeg holder nok ut :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag selv om arbeidsuken ble fortkortet med en dag :) Ganske mør og fin i kroppen etter treningsøktene i går gitt :lol: Det ble 45 min intervalltrening på mølla + 45 minutter med veldig tung og effektiv styrketrening. Instuktøren vet jammen å pushe oss altså. Helt utrolig hvor mye man faktisk klarer selv om kroppen nærmest skriker stopp. Det hjelper svært godt med noen som vet hvordan man pusher på riktig måte i hvert fall. Er så glad for at jeg fikk gjennomført økten  går at hele meg er et stort glis i dag :D 

Jeg hadde såvisst ingen grunn til å henge med geipen etter gårsdagens syn på vekta heller, noe jeg innerst inne visste. I dag lyste det et helt ok tall mot meg igjen. Ok i den forstand at det går nedover da. Innsatsen som jeg gjør belønnes heldigvis. Da gjelder det bare å beholde bremsene på nå i helgen slik at tallet som rapporteres på mandag gir ytterligere motivasjon til lavkalori og sunt kosthold. Jeg syns selv at jeg har kommet godt i gang i hvert fall. Må helt klart komme meg videre nedover, for i går så var det nesten slik at treningstøyet mitt ikke passet :wacko: Det tøt ut overalt og jeg følte meg slettes ikke vel med valkene hengende rundt. 

I dag blir det full restitusjonsdag med bare en rolig gåtur med hunden. Så skal jeg prøve meg på en lang, men rolig løpetur i morgen. Litt usikker på om det blir ute eller på mølle, for været her er svært rufsete for tiden. Må derfor se an morgendagen på hvordan det blir, men slik det ser ut så blir det mest sannsynlig mølle. Jeg synes det er så kjipt å løpe ute i øs pøs regnvær og vind. 

Kalorimessig så tenker jeg at jeg nå legger meg på 1300 daglig videre fremover. Har ikke helt lagt planen for måltidene i helgen ennå, men det skal jeg tenke litt mer på i løpet av dagen i dag.

Ønsker alle sammen en nydelig fredag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpeturen på lørdag ble ute i regnværet gitt. Det fristet ikke med mølle akkurat da, for jeg gledet meg så veldig til å løpe på bare og isfrie grusveier. Så da tok jeg heller på meg litt godt med klær og løp i vei. Det ble hele 10 km. I går ble det er par timer i skogen. Hadde  trodd det skulle være mer eller mindre bart der også, men der var det myyye snø! Hadde heldigvis på meg egnet skotøy, men det var egentlig bare flaks :) 

I dag var det veiedag for meg. 1 kg ned akkurat siden forrige mandag. Hadde faktisk forventet noe mer siden jeg hadde 3 dager med kickstart, men slik gikk det altså ikke. 1 kg ned på en uke er selvfølgelig bra, men jeg hadde faktisk ventet litt mer siden det gikk så raskt de første dagene av uken. Jeg holdt meg lavt i helgen også. Totalt sett mye bevegelse og trening, men lavt inntak. Satser på en fin nedgang videre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en løpetur ute igjen i det fine været i går. Denne gangen ble det en rask 5 km. Eller rask og rask... Jeg løp riktignok det raskeste jeg orket og med puls godt over terskel, men landet på en veldig dårlig tid. Var i mye bedre form i fjor vår og sommer enn jeg er i år. Mulig at jeg har vært skikkelig forkjølet og litt febersyk den siste tiden som gjør det. Jeg må prøve en slik 5km med fart igjen senere når jeg har fått all sykdom på god avstand og også blir litt lettere i vekt. Jeg vil jo tilbake til den tiden jeg hadde før i det minste. 

Kostholdet går rimelig greit. Fikk litt sukkerkick akkurat i går, men slik er det jo av og til hver måned. Ikke noe dramatikk i det, og heller ikke noe drastisk inntak utover det som var budsjettert. 1300 kcal pr døgn er ikke akkurat forenelig med økt lyst på snop, så det var greit at jeg begrenset det. I tillegg fikk jeg nok brukt litt underveis på løpeturen. I dag har det gått veldig fint. Ikke noe tøys i hele tatt :) 

Motivasjonen går jo litt i rykk og napp, så jeg må virkelig jobbe denne gangen. Det er kjipt når det nå er så varmt og fint ute og at jeg ikke kan bruke noen som helst av sommerklærne mine. Alt er for trangt. Da blir jeg bittelitt motløs og synes det går fryktelig tregt :( Så synes jeg at det er skikkelig flaut å vise alt fettet som disser rundt på kroppen, så jeg pakker meg inn i store gensere. Ser jo ikke akkurat slankere ut i det heller. Nei, æsj, jeg må bare ned igjen :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må finne litt motivasjon i loggene mine nå kjenner jeg. Derfor har jeg tittet litt på det og gir meg selv en oppsummering. Jeg har en oversiktelig vektlogg her siden jeg har vært fast inventar her over flere år. Det har både vært i tråd om nedgang i vekt og i tråd om vedlikehold. Så derfor har jeg svært god oversikt over hva jeg veide når :) Så gikk jeg inn i en tilsvarende app hos Polar for å se på puls og hurtighet på løpeøktene mine. Det ga meg noen aha-opplevelser i hvert fall. Jeg ser at da jeg veide rundt 59 kg i mai/juni i fjor så løp jeg mitt beste 5km-løp på 26,33 min og 10 km på 1, 02 og med en helt overkommelig puls :o Det er jo helt sykt bra tider til å være en middeladrende dame synes jeg nå. Nå sist løp jeg jo på hhv 32,55 og 1,15 og med en svært mye høyere puls enn jeg har pleid. Jeg husker at jeg hadde drøm om å komme meg under 25 min på 5 km og under 60 min på 10 km, og trente meg opp til å nå de målene. Så fikk jeg korona - igjen :angry:  Alt ble bare tullball. Siste 10 km som jeg løp ute i fjor var 4. desember og da på 1,15 . Så allerede da altså hadde formen dalt selv om vekten var på rundt 60 kg. Selv om jeg klarer å løpe 10 km på samme fart nå som da jeg var 60 kg, så er pulsen mye høyere nå som jeg veier mer. Jeg må altså jobbe mye mer for den lusne farta.  Jeg MÅ videre ned i vekt, for dette her gidder jeg bare ikke :lol:

Hva man får av infeksjonssykdommer kan man ikke styre, så det må jeg forsøke å legge bak meg. Det jeg kan gjøre noe med er kostholdet og vekten. Bittelitt nedgang har jeg sett de siste to dagene også, så det er jo håp for at jeg kan klare det innen juni :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager med lavkalori og en del trening begynner allerede å gi resultater :) Ansiktet ser friskt og sunt ut, magen strutter ikke lenger ut rett under puppene og de dissende håndtakene begynner så smått å krympe inn. Ser fremdeles godt at det er altfor mye både her og der, men kroppen ser ikke ut som en kjegle lenger :lol: Nå er det liksom litt mer riktig fordelt, altså litt for mye over det hele bare. Rett og slett en litt småblubbete og middelaldrende dame som trenger å gå ned 4-5 kg til. 

I dag har jeg gått en lang tur med hunden og skal på to økter med instruktør på senteret etterpå. Kjenner at det skal bli godt å få trent litt styrke også, for det har det blitt lite av de siste dagene. Får meg liksom ikke til å gjøre det hjemme. Liker best å trene stryrke enten med instruktør eller på apparater.  Legger meg bittelitt høyere i kalorinivå i dag siden øktene i dag blir litt harde, men ikke mer enn at jeg går saftig i minus totalt sett. Tipper maks 1600 eller deromkring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag igjen og jeg kan i grunnen nesten bare kopierere innlegget fra forrige fredag. Har samme gode følelsen i kroppen i dag også etter treningsøktene i går :) Jeg fikk en påminnelse på at jeg trenger litt mer bakketrening, for den bratteste stigningen i går var jammen lang og seig. Måtte roe farten betraktelig. Greit å få noen påminnelser noen ganger. 

Tur med hunden i dag og en rolig langtur med løping i morgen. Til uken er det meldt kaldt og drittvær her igjen, så jeg får passe på å nyte de herlige turene mine mens jeg kan. 

I dag blir det svært lett middag på grillen. Ingen fetende sauser eller tilbehør, men godt skal det bli likevel :) Prøver å holde meg rundt 1300 kcal totalt, for det ser jeg funker veldig bra. Ble litt mer i går pga den intense treningen, men 1500 er ikke så verst det heller ;) Det er ellers ganske dumt "å spise opp" treningskaloriene, for det er visst slik at kroppen ikke nødvendigvis greier å forbrenne det som er estimert at man forbrenner på en økt. Da blir det jo som å lure seg selv, og det gidder jeg jo ikke. Satser heller på å spise akkurat lite nok, men samtidig mye nok til at jeg ikke går i bakken under de hardeste øktene. I går fungerte i hvert fall de 1500. 

Da skal jeg straks ut i solen og nyte finværet :) God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En regntung og kald søndag i dag. Det ble ikke mer enn 5 km løping i går, for jeg løp like godt 10 km på fredag kveld i stedet. Det var bare helt fantastisk vær og bena bare fløy av seg selv :) Så i går tenkte jeg at det var lurere å ta en litt kortere økt slik at det ikke ble to lange to dager etter hverandre. Skader skal jeg nemlig ikke ha. Tok med meg minsten på en rolig sykkeltur til byen etter at jeg hadde løpt ferdig. Der ble det en softis som jeg virkelig koste meg med. Sykkelturen ble på 8 km og det ble en fin tur. 

Det som var litt dumt var at jeg var så skrekkelig sulten da vi kom hjem, at jeg nærmest slukte en hel pose med mørk sjokolade mens jeg laget middag. Det var jo hele 130 gram i den posen og ble fort over 800 kcal i bare den. Jeg er litt lei meg for det i dag, for jeg vet jo hva så mye sjokolade gjør med kroppen min. Hadde kjøpt mørk sjokolade siden jeg egentlig ikke er så glad i akkurat det. Tenkte det var lurt, for da kunne jeg liksom ha den liggende lenge. Pøh, den gikk den på høykant fordi jeg var så sulten :( Så gårsdagens budsjett sprakk så det sang! Havnet totalt på langt over 2000 kcal, kanskje rundt 2600 om jeg ikke tar helt feil inkludert med softisen. Litt sjokolade på en lørdag skulle jeg jo unne meg, men ikke hele posen :wacko: Jeg vet jo at jeg ødela den fine nedgangen som jeg har hatt hele denne uken. Å spise for to hele dager på én er vel det man kan kalle mindre smart...  Tilbake til 1300 kcal igjen i dag. 

Håper virkelig at jeg kan få se det fine tallet på veiedagen i morgen som jeg har sett de siste dagene. I dag var det selvfølgelig opp etter sjokoladebonansaen, men håper det bare er opphoping av vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag for meg. Ikke noe fint tall å rapportere om. For bare to dager siden veide jeg nesten 1 kg mindre enn det jeg gjorde i dag tidlig, så helgen har virkelig ødelagt for resultatet i dag. Jeg tar en kontrollvekt i morgen for å sjekke at ting er på stell igjen. Det er fryktelig irriterende at jeg må tukle det til slik nå som jeg virkelig hadde gjort det så bra. Livvidden har i det minste krympet med 1 cm siden forrige mandag, så det er jo noe å ta med seg. En cm her og en cm der blir jo en del etter hvert som ukene går. Jeg trøster meg selv med det enn så lenge :) 

I går ble det hviledag på de fleste fronter. Bare en bitteliten tur med hunden. I dag blir det innendørs instruert løpetrening igjen med påfølgende styrke. Tror det er lagt opp til at det skal bli en skikkelig hard kondisjonsøkt. Det kan passe fint i dag for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollvekten viser så og si det samme som i går. Så da må jeg nok bare notere meg bare 0,3 kg ned denne gangen og et tall på 65 kg. Det jeg må ta med meg i hele bildet er at muskelmassen er i ferd med å øke, mens fettprosenten er på vei ned. Det er i hvert fall et sunnhetstegn i det minste. Jeg får bare stå på videre med både trening og kosthold. Vekten  slipper nok en vakker dag :) 

I går var jeg hos legen for å få tatt en helsjekk. Det ble tatt en del blodprøver for å se hvordan det står til. Da vil jeg sikkert få en viss oversikt på om det er noe jeg bør være ekstra oppmerksom på. Svarene kommer nok ikke med det første, så jeg venter i spenning til jeg evt hører noe. Det kan jo hende at det henger igjen noe fra påsken, og det vil i så fall vise seg på kolesterolverdiene. 

Treningen i dag er allerede unnagjort. Det ble 45 min med styrke. Det fristet slettes ikke å gå ut i det snøkaoset som var, men så fort treningstøyet var på så glemte jeg hele drittværet :P 

Jeg ser at det blir nærmere 1500 kcal totalt i dag. Har nemlig allerde ført opp dagens matrasjon. Det som trekker veldig opp er at vi skal ha laks til middag i dag. Veldig sunt, men også svært kaloririkt dessverre. Kunne sikkert knepet inn på noe annet, men vet ikke om jeg trenger det egentlig. 1500 er ikke avskrekkende det heller. Så det får bare bli sånn akkurat i dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble visst ikke helt den starten på mai som jeg hadde sett for meg :( I dag veide jeg hele 66,8 kg.  Det går bare opp, opp og opp :unsure: Jeg kjenner bare på en vond sorg inni meg.  Når jeg ser meg i speilet så kjenner jeg ikke igjen den tjukke dama jeg ser. Jeg kjenner meg rett og slett ikke igjen i noe mer. Jeg som normalt sett bare stort sett har hatt et par pyntekilo å ta av har nå blitt til hun man kan kalle småfeit og faktisk også overvektig. BMI er faktisk helt på vippen til å være over 25, og det er i kategorien for overvekt. Jeg liksom?? Lille meg som egentlig hele livet har vært delvis normalvektig har nå kommet meg opp i kategorien overvektig :o Hvordan i alle dager kunne jeg tillate at det skjedde?

Jeg ser jo at jeg til tider har gjort noen tapre forsøk på å få kroppen min tilbake, men også at den store motivasjonen har uteblitt de siste månedene. Det skjedde noe med hodet mitt i februar. Tror det røyk en sikring eller noe. Så kom påsken og jeg fortsatte bare å putte i meg. I dag nådde jeg altså maksvekten. Jeg ser fra loggen her at jeg også i 2020 og tidlig 2021 slet med vekten. I jan 20 var den 66,3 og i jan 21 hele 68,4. I april 21 derimot så hadde jeg kommet meg ned til 59,2 kg. Mulig jeg klarer å se 60 kg innen jeg drar på sommerferie. Håper så inderlig det, for dette er tungt både fysisk og mentalt. 

Det er bare en drøy uke igjen før jeg skulle hatt på meg den fine bunaden min. Dersom jeg virkelig står på nå disse dagene så vil kanskje magen krympe inn et par cm slik at jeg får den på, men jeg er sannelig ikke sikker på om det holder. Ikke vet jeg om jeg orker flere slike kickstarter heller. Dette tærer skikkelig på psyken, og mye mer enn jeg kunne forestille meg. 

Jeg skal i hvert fall på trening i dag. Gleder meg ikke mest til å drasse rundt på denne tunge kroppen, men jeg er bare nødt til å holde fokus. Blir maks 1300 kcal i dag. Bare må det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt lettere dag i dag både mentalt og fysisk på vekten. Om vekten var falsk høy i går pga vann eller om den er falsk lav i dag pga dehydrering vet jeg ikke, men jeg drakk jo masse vann både før og etter trening i går. Det viser seg jo uansett i løpet av uka det. Jeg skal i hvert fall være nøye med å få i meg nok vann. Det pleier ikke være noe problem, for jeg har alltid et stort vannglass stående og jeg drikker mye til måltider også. 

Treningen i går ble like tung som jeg hadde regnet med. Svært lite søvn og dårlig kosthold dagen før var lite gunstig, og det merket jeg godt. Hodet er litt mer på plass i dag og jeg ser at jeg kan gjøre jobben. Kalorimessig så skal jeg ligge på ca 1300 om det skal ha noe for seg. I går ble det 1215. Skal jeg ned 1 hel kg i uken så må jeg faktisk ha et underskudd på 1000 kcal hver eneste dag. Det er faktisk ganske mye! Saken er jo også at man aldri kan vite helt nøyaktig hvor mye man forbrenner på et døgn heller. En ting er hva pulsklokka sier, men en annen ting er jo hvordan kroppen responderer. Akkurat den biten der blir bare et estimat - i hvert fall for meg. De dagene jeg løper blir det jo en del forbrent. Det eneste jeg vet er at jeg følger anbefalingene til GR ut fra min alder og vekt og legger meg på 1300. Med svært enkel matematikk må jeg i utgangspunktet altså forbrenne minst 2300 kcal hver eneste dag. Hm, ja vi får se da hva denne kroppen kan få til. Av erfaring så vil ikke denne kroppen tape mer enn 0,4-0,7 kg i uka - i hvert fall ikke over tid. Vi får se, vi får se. 

Null trening i dag. Bare en lang tur med hunden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er jeg igjen! Jeg slenger meg med! Kjenner meg igjen i din situasjon og det du skriver, med at det går opp og ned, at man prøver å ta tak, så sklir det ut og tilbake igjen. Det har vært sånn så lenge. Det er ikke snakk om mange kilo for meg, kanskje 4-5. Men det er vanskelig nok! Og jeg har problemer med godteri. Jeg innførte lørdagsgodt igjen etter nyttår, og det gikk bra ut til midten av februar. Vinterferien ødela :( Da hadde jeg også kommet meg ned ca 3 kg, så var det opp igjen. Etter påske tok jeg nytt tak, kom meg ned et par kilo, men så skjer det noe og jeg sklir ut igjen og det går opp til det kjedelige utgangspunktet. Og det er snop som er mitt store problem. Flaut å si det, men sånn er det. Jeg er lei av å. ha det sånn. Og det er ikke bra. Det er usunt, og det gjør meg deppa når jeg spiser dårlig og forer meg med sukker og fett :( Det er også kjedelig å bruke penger på denne app-en. Men nå tenker jeg å melde meg inn et par måneder, det skulle bli fram til sommerferien. Og da ønsker jeg å gjøre en innsats. Jeg skal gå på vekta i morgen; og så tar jeg det videre derfra. Da ser jeg også hva jeg har å forholde meg til. Målet mitt er å ligge på 62-tallet når det gjelder kilo. En positiv ting er at jeg i hele 2023 har kommet godt i gang med trening, og det tenker jeg å fortsette med. Jeg har vært kjempeflink - trent ca annenhver dag, og det gir resultater. Kroppen føles sterkere. Det jeg ikke skjønner, er at jeg da ødelegger det ved å spise så masse snop! Så jeg MÅ bare prøve å få kontroll på det. Jeg hører på Roede appen. I går handlet det om Godtestopp. Det var veldig interessant. For min del blir det vel å prøve å innføre lørdagsgodtet igjen, som jeg klarte i vinter. Lillemor, jeg er imponert over at du ikke gir deg. Jeg skjønner sorgen og skuffelsen du føler på når du ser deg i speilet. Jeg heier på deg og jeg vil prøve å være innpå her, så vi kan heie på hverandre! :) I morgen er jeg tilbake, og legger inn vekt. Takk at jeg kan følge tråden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, LiveLife :) Det var jammen lenge siden. Så fint at du er med å heier! Det var fra februar at det gikk skikkelig dritt her også. Så kom påsken og det ble bare enda verre :wacko: Jeg lurer på en ting, finner du forum her via appen? Jeg synes det har blitt skrekkelig vanskelig å finne nå. Jeg må søke opp i google hver gang i nettleser, men slik skal det vel ikke være? Da blir det jo totalt umulig for folk som ikke har vært her før å vite at det finnes? Den podcasten om godtestopp skal jeg jammen høre på. Kan sikkert plukke opp et og annet der. 

I går ble det i underkant av 1200 kcal og det er nok litt i minste laget. Planen er rundt 1300, men selv det kan kanskje bli litt lite de dagene jeg har tunge og lange treningsøkter. Jeg må prøve å finne en balanse der jeg ser at vekten krabber nedover uten å ligge for lavt, samtidig som det ikke drøyer så alt for langt i tid. Jeg vet jo at jeg vil gå ned i vekt på 1600 også, men da vil det nok ta veldig lang tid og jeg vil etter hvert miste motivasjonen. Får gruble litt på den kommende dager. Jeg blir jo ikke helt klok på alt jeg leser heller. En ting er i hvert fall helt sikkert, og det er at jeg ikke kan tillate meg å skeie ut i helgene med godteposen og potetgullet. Da rakner alt jeg jobber med ellers i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://forum.roede.com

Hei Lillemor! Jeg heller finner ikke forum i appen, bare på nettsiden oppom her. Så bra du har kommet deg på "den smale sti" igjen mtp kalorier. Jeg har vært mye på farta et par dager nå, men kom meg på vekta i dag tidlig og fra i morgen begynner jeg å notere kcal. Jeg har også som mål å ligge på 1300 (kanskje 1400) - og jeg har tenkt å ta gjennomsnittet og melde inn en gang pr uke sammen med vekten. Dette blir da hver torsdag. Da må jeg også passe på i helga, sånn at jeg ikke ødelegger regnskapet mitt. Siden jeg spiser litt mer på lørdager (godteri), så kommer nok snittet til å ligge på 1400 tallet. Jeg må bare prøve å spa fram all motivasjon jeg kan! 6 uker til St Hans nå. Det hadde vært nydelig å gå den lettere i møte, og det skal jeg klare! Vi får prøve å heie hverandre frem. 

Mål: 62-63 kg

Torsdag, 11.mai: 67,7 kg 

Torsdag, 18.mai: 

Torsdag, 25.mai

Torsdag, 1.juni

Torsdag, 8.juni

Torsdag, 15.juni

Torsdag, 22.juni

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😃 jeg er glad for å melde nedgang, for d har vært en utfordrende uke - og bedre blir d ikke med langhelg der jeg er bortreist med venninner 😳 men jeg prøver å holde fokus og drømmer om å se  65 tallet på neste veiing 25.mai. Jeg skriver kort siden jeg er på reise. Håper du får en fin helg, Lillemor 💖


Mål: 62-63 kg

Torsdag, 11.mai: 67,7 kg 

Torsdag, 18.mai: 66,6 kg (ned 1,1)

Torsdag, 25.mai

Torsdag, 1.juni

Torsdag, 8.juni

Torsdag, 15.juni

Torsdag, 22.juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en mandag og jeg er tilbake etter flere fridager med både feiring og kos. Ikke så hyggelig tall på vekten i dag, for det er opp 0,4 kg siden forrige mandag. Da er jeg altså tilbake på 66,3 kg :( Ikke at en knapp halvkilo er all verden, men det er jo ikke den veien jeg hadde planlagt at det skulle gå. Her må jeg bare resette hodet igjen og jobbe på. 

Gratulerer med nedgang, LiveLife :) Så deilig med så mye nedgang. 

I dag blir det løpetur med hunden i skogen sammen med en hel gjeng andre. Gleder meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lillemor 💜 D ble ikke noen bra uke for meg. Har ikke vært i form, og har ikke orket å holde fokus ... 😰 Det er en dårlig kombinasjon. Og jeg har også droppet ut å gå på vekta. Begynner å føle meg litt bedre, og har bestemt meg for atter en gang å ta meg sammen. Har igjen nesten 7 uker med medlemskapet her, og når jeg har betalt for det, så bør jeg bruke det og la det bli til noe. Men det føles vanskelig 😳 Og jeg ser at mai er en vanskelig måned, med masse fri og for meg også ut på reise. Det er en vanskelig kombinasjon, og når jeg da toppa det med å bli syk, så er det vel sånn sett ikke rart det ble litt trått her. Men jeg får bare riste det av meg... Og så bestemmer jeg meg for å legge inn daglig en liten rapport med antall kcal, det forplikter meg mer. Jeg håper det kan hjelpe meg! Jeg vil nå ikke noe annet enn å føle meg litt bedre, og det vet jeg at jeg gjør om jeg klarer å komme ned noen kilo og spise sunnere (for min egen del!) Jeg hører på Roedes podcast, og sist var det snakk om søtsug. Jeg kjente meg så igjen! Jeg innser at det er her min store utfordring er, og jeg er nødt til å "ta tilbake lørdagsgodteriet" 😳😅 Så det er utfordringen ukene framover nå, og jeg vet at det vil hjelpe på vekta og humøret. 

Mål: 62-63 kg

Torsdag, 11.mai: 67,7 kg 

Torsdag, 18.mai: 66,6 kg (ned 1,1)

Torsdag, 25.mai ( Gikk ikke på vekta👎)

Torsdag, 1.juni

Torsdag, 8.juni

Torsdag, 15.juni

Torsdag, 22.juni

Torsdag, 29.juni

Torsdag, 6.juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lillemor changed the title to Slankere i løpet av høsten og vinteren

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...