Gå til innhold

Hjertesukk fra en som trenger å gå ned 30+


Gjest silda

Anbefalte innlegg

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Flinke dere er som kommer dere tilbake på sporet igjen!

 

Idag er det min tur til å bekjenne mitt utsving, selv om jeg føler meg litt snytt, for det var egentlig ikke helt min feil. Jeg har ikke spist noe søtt, men endte på over 2300 kcal i dag, for jeg spiste en pai som jeg fant i en automat på jobben. Jeg tenkte "å så kjekt, den så liten og lett ut" og så hadde den over 600 kcal!!!! ...så jeg først etter at jeg hadde spist den. Jaja, har jo liksom fulgt dagsskjemaet, men den paien satte fart i tallene ja... Advarer herved mot Mia ferdigpaier, jenter! Don't even think about it.....

 

Klem og nattinatti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Eg har også blitt lurt av den mia paien, ikkje denne gangen når eg slanka meg. Men ein tidlegare gang da eg gjekk GR kurs. Den er ein ordentleg luring, for den ser så liten og grei ut, men den gang ei.

 

Elles så tenker eg at utskeielser må høre med både no og i våre nye liv etterpå, så lenge det ikkje skjer ofte og ein henter seg inn igjen. Og sånn sett trucker var du jo kjempeflink, du tenkte no til og med mens du tok utskeielsen du, med å kutte ut sausen. Det vil jo være dager der ein er på besøk, eller selskap etc. Og da blir det litt utskeielser, men ein kan gjere det med måte/fornuften fortsatt inntakt, og så ta seg inn igjen. Det er ikkje i alle situasjoner at eg kan høflig takke nei fordi ein slanker seg. Synst eg da, så da blir det til at eg tar lite og tenker over kva er minst kcal.i og sånt. Så eg synst vi har blitt flinke eg da.

 

Elles har eg hatt ein deilig dag, fint vær, gått på tur og bada med barna. Og så har eg gått på fjellet aleine om kvelden. Så da vart det nokre skritt på skritttelleren i dag.

 

God natt fra meg i det filosofiske humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Åååå nå ble jeg misunnelig, Madge - du kan liksom bare gå en liten fjelltur om kvelden når du føler for det! Jeg bor i typisk forstadsområde, med mange fine gangveier og mye grønt. Men jeg er vokst opp blant fjell i Gudbrandsdalen og må si jeg savner det iblant!! Men førstkommende fredag er det min tur - da pakker vi bæremeis og mann og barn og kosedyr og drar til fjells!! Det skal bli deilig å få en uke i Stillheten......

 

Ha en deilig lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Takk for gode ord madge og tonton. Det er jo en livstilendring vi holder på med og det er viktig å ikke ende opp som de totale fanatikerene. En pai her, ei reke der osv er antagelig ok så lenge vi ikke gjør DET til en vane. Jeg tok en avslappingsdag i går, altså... jeg var på jobb i 7 timer, etterpå en middag og så bar det opp i Sogndalsdalen med fiskestang og mark. Som den østlandsjenta jeg er følte jeg en sterk trang til det Hellbillies synger om, nemlig åbborterapi. Det ble litt graving i jorda (etter marken) litt gåing ned og opp bakke til vannet, men i det store og det hele total avslapping mens tankene vandret og duppen lå og hoppet i småkrusningene. Klokken 0.30 i natt tuslet jeg inn døra, fiskeløs men med ro i sjela. I dag får jeg prøve å trimme litt mer aktivt etter husarbeidet er unnagjort. Det har hopet seg opp etter en heller tøff arbeidsuke i glohett vær.

Det høres fint ut å komme i stillheten tonton, skal forresten til Vinstra jeg fra torsdag til søndag. Det blir IKKE stille ;): Gudbrandsdalen er vakker!

Vi tar fortsatt utfordringene og jeg er fast bestemt på at her skal flesket vekk og min spede benbygning skal titte fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Å det hørtes ut som en nytelse for kropp og sjel, trucker! Jeg tror det er en viktig del av treningen vår, å kunne slappe ordentlig godt av også. Jeg føler at i perioder som jeg er i ganske god form og trener nesten hver dag sånn som nå, er jeg også flinkere til å slappe av.

 

Så moro at du skal til Vinstra - der er jeg født, på gammelheimen!! Det var fødeklinikk der i gamle dager (for 32 år siden). Vi bodde på Otta. Kjøle' lugumt, gut..... Ha det moro, da! Men vi skrives vel før det.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Trucker; hørtes deilig ut med den fisketuren. Jeg også elsker å fiske, lurer på om jeg faktisk skal ta meg en tur i kveld...? Dere skjønner, jeg har feire nå, og nyyyter dagene. Leste i avisen at det skulle bli en hetebølge og drømmeuke, og DET likte jeg skikkelig! Skal bli fantastisk deilig!

Mannen min er i nordsjøen, så det er jo skikkelig blææh når jeg har feire da...

 

Jeg har vært på besøk hos ei venninne som også slanker seg noen dager nå, og jeg må si at jeg ble skikkelig forbanna og lei meg over hvordan enkelte voksne kan te seg...! Vi var på en butikk, og hun skulle en tur på toalettet mens jeg passet hennes nydelige sønn. Hun gikk forbi 3 slaurete karer i 50-60 åra, som klarte å lire følgende ut av kjeften sin i det hun gikk forbi: "Sååå dere hun der...? " Venninna mi bare snudde seg og så stygt på dem, men jeg vet hun ble lei seg. Jeg vet akkurat hvordan dette føles, har opplevd dette selv før. Er det ikke helt utrolig hva enkelte kan få seg til å si? De selv så ut som noen skikkelig uflidde, ekle griser, som sikkert ikke hadde noe selv å være stolt av... Hva hvis jeg hadde gått bort til de og fortalt hva DE såg ut som...? Nei, man har da folkeskikk!! :)

Måtte bare få dette ut, jeg blir bare så forb..... når jeg ser/ hører sånt!! Hadde de bare visst...

 

Eller så sitter jeg her i sola og koooser meg med vann, vann og atter... VANN!

Deilig nå når vannet bare "glir ned", og jeg ikke lenger trenger å presse meg for å få i meg nok! Kjenner virkelig at kroppen bare lengter etter vann. Har forresten sluttet med å drikke juice og nesten ikke kaffe, BARE vann! Og jeg som før var juice- oman.... ;)

 

Nei nå er jeg ferdig med plenklippinga, nå skal jeg male litt hus, og vaske klær... travelt å være "gressenke" når mannen er vekke... men blir litt trim da, får se sånn på det! :D

 

Ha en god sommer videre! Og god tur til dere som skal ut å reise... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Ja ta deg en fisketur du, det er deilig! Her skinner solen og det er kokhett! Har vært ute på elipsemaskina mi og samlet ett trimoeng i dag. Prøver å gå en tur i kveldinga men akkurat nå er det FOR hett :) Det er som du sier veldig sårende hva enkelte får seg til å si, og dessverre en del, også menn har det med å overse hvordan de selv ser ut. Jeg omgås en god del menn og det hender jeg ikke vet hvor jeg skal feste blikket når de kommer. Det virker som menn mener de har all værdens rett til å dra av seg klærne overalt...uansett hvordan de tar seg ut. Altså....halve rævsprekken utenfor buksa og med ei kjempevom i rosa farge med hår som grisebust flytende fram forran. På toppen av det hele kommenterer de ofte kvinner som har noen valker for mye. PÅ en måte burde vi lære litt av dem og føre oss med samme selvsikkerhet som de gjør. Vi er veldig KRITISKE når det gjelder egen kropp og kunne muligens slippe litt løs, innenfor anstendighetens grenser selvfølgelig ;): Det snodige er at mine unge veltrenede kollegaer, brune og spenstige alle har valgt seg jenter med en god del kilo for mye. De sier rett ut at de liker ei jente med former og som er myk og god å ta i.

Skinnmagre kvinner har de mindre til overs for. Så vennen min... la oss fortsette å strebe etter en sunn sjel i et sunnt legeme, kvitte oss med kiloer til vi føler oss vel og vite at mange går rundt å liker oss, faktisk slik vi er. Jeg vil fjerne flesk for min helse og velværes skyld men som menneske er jeg og blir jeg den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Bare tenk på det stusselige livet de karene sikkert har, ettersom de ikke har emosjonell innsikt nok til å forstå at vi er bygd forskjellig og at alle kvaliteter ikke sitter utenpå. De lever sikkert så patetisk kjedelige liv selv at de ikke har noen annen måte å finne underholdning enn å kommentere andre mennesker. Pføy!

 

Jeg minner meg stadig på at denne vektnedgangen min nå ikke er fordi jeg vil se ut som Britney Spears, for guess what: Jeg kommer aldri, 100%, helt bankers, garantert ALDRI til å se ut som en fotomodell, uansett om jeg går på slankekur i flere år. Og det er ikke fordi jeg er for gammel heller, men jeg kunne aldri ha sett sånn ut. Jeg er rett og slett for grovbygd. Anklene mine er massive og skuldrene mine er.... vel, jeg var den eneste i klassen som tok ut skulderputene på 80-tallet. Men jeg slanker meg nå for å føle meg bedre, sånn som deg trucker - og det kan jeg si helt sikkert at jeg gjør! Ingen knesmerter, mindre anpusten i trapper, lettere å bøye seg osv.

 

Jeg synes dere gjør en kjempejobb jenter! Slankelinda - ikke la dem provosere deg. Men hvis det er sannsynlig at det skjer igjen, forbered en replikk som f eks "Å, fy som det lukter her" og se megetsigende bort på dem, eller høflig til dem "Jeg tror ikke de betjener uteliggere her" eller rett og slett gi dem en femmer og si "her, stakkars mann. Kjøp deg et stykke såpe". Mange fine muligheter. :)

 

Og trucker - du har helt rett - menn vil ha damer med myke former, ingen tvil om det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

 

Men hvis det er sannsynlig at det skjer igjen' date=' forbered en replikk som f eks "Å, fy som det lukter her" og se megetsigende bort på dem, eller høflig til dem "Jeg tror ikke de betjener uteliggere her" eller rett og slett gi dem en femmer og si "her, stakkars mann. Kjøp deg et stykke såpe". Mange fine muligheter. [/quote']

 

he he, ja men de replikkene er ikke så lett å komme på i farten... :D Men jeg tenker de hadde fått haka ned på knærne da ja... skal tipse videre... :)

 

Jeg slanker meg først og fremst for egen helse jeg også, merket for eks i kveld når jeg gikke meg er RASK kveldstur (ca 1 time).. at pusten er bedre og ikke minst sparker jeg bedre fra også.. litt mer "futt" kan man jo si... DEILIG!

Men jeg er også grovbygd, og kan aldri bli noen fotomodell.. men IKKE ønsker jeg det heller. Mitt mål er slank+, og vil mye heller ha litt former på kroppen. Synes ikke det er noe fint når man blir for tynn heller...

 

Merker det godt på klærne også nå, og for første gang på mange år har jeg i sommer brukt en MEGET kort shorts, UTEN å være flau over legger og lår... ( men det er fremdeles mye mer å ta av da ;) )

 

Motivasjonen er nå på topp igjen, og jeg har kommet meg over forrige ukes oppgang! DENNE uken skal jeg ha nedgang, så bare vent å se til tirsdag jenter... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Dere har vel ikke "kubba" i varmen vel...? Er kanskje ute og soler dere? Eller ferierer slik som meg? ;)

 

Skal på grilling til svigers nå, og har en god del motiveringsjobb foran meg i bilen de 20 min det tar å kjøre dit... SKAL nemlig IKKE ha potetsalat i dag!!! SKAL IKKE, SKAL IKKE, SKAL IKKE!!!

 

*sukk*

 

Ps: husk vannet folkens!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan dere har snakka om skjønnhet på inn eller utsiden, så er no min meining at slik eg har blitt kjent med dere så må dere være ganske så flotte!

Gamle griser med liten sjølvinnsikt er ikkje verdt tankevirksomheten. Rart det der at Trucker sine flotte karer velger damer som har runde former, så er det dei med mindre heldig utseende som skal komme med kommentarene om andre sitt utseende. Hm! kanskje dei føler seg bedre av å kommentere andre!!

 

Eg skal i 60 års dag til min svigermor. Vi skal ut å spise, så no lader eg opp motivasjon til å velge noko sunt og lett! Håper den motivasjonen klarer seg når den ser menyen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

slankelinda: Du klarer sikkert å styre unna potetsalaten....eller ta bare bittelitt :)

madge: mye deilig på resturanter som er helt ok å spise, dessuten går det an å be om lite saus, det der fikser du! Ha en flott dag ;):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

...som klarer å motivere meg slik som dere gjør...

Må bare få sagt at det har mange prøvd før dere, med lite langvarig effekt...

Men NOK skryt til dere her inne; må ikke bli for innbilske vet dere!! ;)

 

Jeg KLARTE å holde meg til planen hos svigermor dere!! YIPPI!!! :)

Klarte å styre unna DEN lekre potetsalaten til svigermor ( for den er j... god!)

Det høres kanskje rart ut for dere at jeg ikke kan unne meg pittelitt potetsalat, men: jeg skal ikke innta poteter når jeg går på herbalife (helst ikke hvertfall).

Hadde jeg gått på GR hadde jeg nok tatt bare pittelitt... *smiler*

 

Er så superglad for at jeg klarte å holde meg unna isen etterpå også.. bare kaffe!

*klappe meg selv på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

...menn foretrekker damer med former... og takk og lov for det!!

Men det er jo det som er fint også. Kjenner flere som har "litt for mye" på kroppen jeg, og det er ingen som er mer sjarmerende...! ;)

 

La oss fortsette STRÅLE ute i verden jenter!

Ingen kan ta fra oss verdens beste motivasjon og jernvilje!!

 

KLEMMER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjekk ganske bra trur eg med resturang besøk. Det var koldtbord, så det vart litt forskjellig, og ingen dessert/saus eller dressing på meg. (Men litt potetsalat). Så er egentlig litt fornøyd no ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
Det gjekk ganske bra trur eg med resturang besøk. Det var koldtbord' date=' så det vart litt forskjellig, og ingen dessert/saus eller dressing på meg. (Men litt potetsalat). Så er egentlig litt fornøyd no ja![/quote']

 

Flink pike! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

slankelinda og madge: Dere er kjempeflinke! Jeg tenkte ikke over det med Herbalife jeg, sorry ;): men dere har fortjent en strutsefjær i hatten for standhaftigheten deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

..Det blir nok ingen strutsefjær på meg denne uka, dessverre, men det er veldig hyggelig og motiverende å se at dere er så flinke!! Det er ikke det at jeg ikke har klart å motstå fristelser, men det det har med helgevakt, dårlig planlegging, stengt kantine og matautomat å gjøre. Nåja, det er ikke helt katastrofalt. Til tirsdag blir jeg med dere i tirsdagsklubben!!

 

Dere er helt supre - vi er kjempesterke sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
..Det blir nok ingen strutsefjær på meg denne uka' date=' dessverre, men det er veldig hyggelig og motiverende å se at dere er så flinke!! Det er ikke det at jeg ikke har klart å motstå fristelser, men det det har med helgevakt, dårlig planlegging, stengt kantine og matautomat å gjøre. Nåja, det er ikke helt katastrofalt. Til tirsdag blir jeg med dere i tirsdagsklubben!!

 

Dere er helt supre - vi er kjempesterke sammen!![/quote']

Ikke alle uker går som planlagt, det vet jeg alt om. Uansett er jeg sikker på at du har hatt oppleggget ditt i tankene, så forbasket overilt har du sikkert ikke handlet. Klart vi snakkes på tirsdag.....jeg har nok en uke med gjennomsnitt på 1600 og får være fornøyd med det.

Keep on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Superbra at du joiner oss fra tirsdag av! :D

NÅ blei jeg glad!

Tenker du har klart deg jeg også, på tross av helgevakter og stengte automater ol. Du er jo så flink!

 

Trucker: Due r flink som har klart å øke matinntaket, vet hvor mye du sliter med dette. Du er jo ikke noe matvrak akkurat! He he ;)

Superbra innsats- du vil nok få lønn for strevet :D

 

Forresten, takk for strutsefjæra, tror jeg skal begynne å samle på dem... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ariann

hvis det er OK.

Ser at det er de samme som er med her som i tirsdagsklubben, og jeg synes dere virker kjempe - koselige!

 

Jeg tror at sjarm kommer innenfra og at egentlig betyr ikke noen runde former noe for fornuftige menn. Det er vel heller vi kvinner som er flinke til å kritisere hverandre, og finne feil hos hverandre.

Har ikke vi alle møtt kvinner som måler oss " opp og ned", før de vurdere å snakke med oss ?

 

Stå på jenter, dette klarer vi sammen - og her er det bare jenter som støtter hverandre mot felles mål !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Det høres kanskje rart ut for dere at jeg ikke kan unne meg pittelitt potetsalat' date=' men: jeg skal ikke innta poteter når jeg går på herbalife (helst ikke hvertfall).

Hadde jeg gått på GR hadde jeg nok tatt bare pittelitt... *smiler*[/quote']

 

Jeg har planer om å begynne på Grete Roede kurs når jeg nærmer meg målet, for å få litt tips og grundig undervisning i bra kosthold! Tenkte jeg skulle ta et vanlig kurs først og deretter oppfølgingskurs... for klarer jeg å gå ned, skal jeg IKKE opp igjen nei!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton
Jeg har planer om å begynne på Grete Roede kurs når jeg nærmer meg målet' date=' for å få litt tips og grundig undervisning i bra kosthold! Tenkte jeg skulle ta et vanlig kurs først og deretter oppfølgingskurs... for klarer jeg å gå ned, skal jeg IKKE opp igjen nei!!!! ;)[/quote']

 

Det synes jeg høres kjempebra ut!

Jeg har jo alltid vært litt skeptisk til alt som har med piller å gjøre - funker det for deg, Slankelinda? Jeg tror du har gått ned mer enn meg (jeg har gått GR siden 1. mai, det var da du begynte, ikke sant? Jeg har gått ned ca 5,5 kg.)?

 

Synes uansett det høres veldig fornuftig ut å gå GR-kurs. Jeg ville personlig nesten anbefale å begynne på kurs når du har litt flere kilo igjen før målet er nådd, sånn at du virkelig kommer inn i spisevanene mens du har god oppfølging og så gå stabilisering etterpå. Det er mye som skal læres, og jeg føler at jeg har fått dreisen på det nå, etter mitt andre kurs.

 

Lykke til videre, du er kjempeflnk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Hei, nå er det godt å sette seg neg å slarve litt med dere. Har hatt en hektisk, brennhet dag, svetten har haglet og ansiktet har vel mest lignet en overmoden tomat ;): ariann: Det du sier høres veldig sant ut, din vurdering både av menn og kvinner samsvarer mye med mine egne tanker, men forbløffende mange menn jeg kjenner som liker best runde jenter. Merk dere.... det er ikke mitt mål å være slik de ønsker. Jeg skal bli slank for min egen skyld. slankelinda: bare begynn å samle strutsefjær du, det kommer til å bli mange av dem. Din plan videre høres veldig fornuftig ut. Der slutter jeg meg helt til tonton. Det er viktig å lære og innarbeide vaner med et sunnt og allsidig kosthold. Takk for oppmuntringen forresten, det er virkelig sant at jeg sliter.... det blir så mye mat og jeg er fullstendig uvant med det, men jeg kjenner forskjell for nå blir jeg faktisk sulten dersom det går for lenge mellom skivene. Merkelig følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...