Gå til innhold

Hjertesukk fra en som trenger å gå ned 30+


Gjest silda

Anbefalte innlegg

Trucker og tonton. Kva skulle ein gjort uten dere? Takker for oppmuntring!

Hyttetur hørtes deilig ut. Masse fine turer tenker eg det blir med Runa på ryggen. Blir nok ein del fjellturer på meg også, er iallefall det som er planen. Håper å klare å lokke med datra mi og, ho er 7 år, og synst det mest spennende med fjelltur er kosepausene. Så det spørs om det ikkje blir eindel lokkemiddel i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar
Blir nok ein del fjellturer på meg også' date=' er iallefall det som er planen. Håper å klare å lokke med datra mi og, ho er 7 år, og synst det mest spennende med fjelltur er kosepausene. Så det spørs om det ikkje blir eindel lokkemiddel i sekken.[/quote']

 

Da kan jeg anbefale teknikken som min far brukte på meg. Han sa at det var myyyye lettere å gå når man bare fikk en "kroka-pinne" (ikke krokan men krokete pinne). Den var nemlig magisk og gav ekstra krefter når man var på tur. Denne lille grenbiten på ca 20 cm gikk jeg og bar og kikket på og var helt overbevist om at han hadde rett. Veldig effektivt. Men dagens 7-åringer er muligens litt mindre naive enn jeg var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aggiemom

Jeg har gått opp og ned i vekt siden den dagen jeg ble gravid med min sønn. Da jeg ble gravid, veide jeg 63 kg, (er 164 cm.) nå langt mer. Har begynt på Grethe Roede kurs i dag, og er sånn delvis motivert for å begynne. Blir deppa av alle de ekstra kiloene. Da jeg gikk på vekta i dag, viste den 1 1/2 kg mindre enn da jeg var høygravid. 94,6 kg. Helt på trynet...Håper jeg kan få et svar med en eller annen. Det beste jeg kan gjøre er jo å brette opp ermene og begynne på ny frisk, men får meg ikke til å tro at det virker. Jeg er ny i gamet, så jeg synes det er litt skummelt. Etter min BMI så er tallet langt over 27, og dermed fedme og helseproblemer. menmen, håper jeg får et svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Du er nå søt og da' date=' trucker!

 

Tenkte forresten på deg i dag tidlig, når jeg på sykkel dumpa borti hele Renovasjonsetaten midt i deres gjerning. Det var tre pers i aksjon, og hvilke snygga grabbar! Skikkelige svette fotomodell-typer med stramme t-skjorter og sånn furet-værbitt solbrun i fjeset. Jeg datt nesten av sykkelen jeg... Har du mange sånne der du jobber? Nå blir vel du snart deres kvinnelige motstykke også, tenker jeg... ;-)[/quote']

Ja da, det er noen flotte karer jeg har til kollegaer ;): Dessverre er det sjelden jeg får nyte synet av dem (hehe) vi kjører nemlig alene i bilene, dvs vi har all jobben alene....men det er mye gratis trim og det er positivt. Det var forresten en super ide og bli et kvinnelig motstykke, men jammen er det langt dit da. Klart vi blir brune vi er ute i all slags vær og vind. En liten historie til latter- i fjor sommer var det himla varmt, jeg hadde 67 grader inne i bilen. Så traff jeg på JM... han hadde bare shorts på seg....ehhh og ullsokker og værnesko, men det er standard for oss alle. jeg sukket litt misunnelig og mumlet at jeg også kunne tenke meg noe mindre klær, hvorpå han ser på meg med forskrekkede blå øyne og svarer: Aud det må du ikke... da lager du trafikkulykker!!! Vet ikke hvordan han tenkte men i mitt hode så jeg overskriften: kvinnelig bosskjører skapte trafikkulykke i det puppene viklet seg inn i rattet :): Måtte forte meg å påpeke at jeg ville beholde BH´n på. Vel det ble med tanken, føler meg for feit til å kle av meg ja, men det kommer en sommer neste år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Trucker og tonton. Kva skulle ein gjort uten dere? Takker for oppmuntring!

Hyttetur hørtes deilig ut. Masse fine turer tenker eg det blir med Runa på ryggen. Blir nok ein del fjellturer på meg også' date=' er iallefall det som er planen. Håper å klare å lokke med datra mi og, ho er 7 år, og synst det mest spennende med fjelltur er kosepausene. Så det spørs om det ikkje blir eindel lokkemiddel i sekken.[/quote']

Flott å dra på tur madge.... men husk å ikke utfordre melkesyra for mye....haha du skulle bare sett gangelaget mitt i dag! Når reiser du og blir du borte lenge??

Lykke til og kos deg skikkelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei aggiemom. Trur mange av oss her inne har vært der du er no. Men trur det viktigste er å ha tru på at ein skal klare det målet ein setter seg. Ha nokon som kan støtte ein på veien, når det er vanskeleg og glede seg med ein når det løsner. Trur eg må ta ein dag og ei veke i gangen, og ikkje gi seg. Eg har stått stille inneimellom vekt messig, men så lenge ein ikkje gir seg kjem ein i mål til slutt. Det er veldig deilig når ein kjenner på kroppen at det endrer seg. Det gir ekstra pågå styrke.

 

Dersom du vil det sterkt nok, vil du klare det også! Men ikkje sett deg så store mål at du blir skuffa og gir opp. Det virker som mange her inne går ned rundt 1/2 kilo i veka, nokre mindre og nokre meir og det varierer også fra veke til veke for fleire av oss.

 

Så velkommen i gjengen om du vil gi det eit forsøk. Blir spennende å følje med deg framover. Lykke til! Og ha tru på at du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Jeg har gått opp og ned i vekt siden den dagen jeg ble gravid med min sønn. Da jeg ble gravid' date=' veide jeg 63 kg, (er 164 cm.) nå langt mer. Har begynt på Grethe Roede kurs i dag, og er sånn delvis motivert for å begynne. Blir deppa av alle de ekstra kiloene. Da jeg gikk på vekta i dag, viste den 1 1/2 kg mindre enn da jeg var høygravid. 94,6 kg. Helt på trynet...Håper jeg kan få et svar med en eller annen. Det beste jeg kan gjøre er jo å brette opp ermene og begynne på ny frisk, men får meg ikke til å tro at det virker. Jeg er ny i gamet, så jeg synes det er litt skummelt. Etter min BMI så er tallet langt over 27, og dermed fedme og helseproblemer. menmen, håper jeg får et svar=)[/quote']

Flott at du har begynnt på GR kurs, det hjelper godt å registrere hva du spiser og få litt info om mengder mat osv. Jeg er like høy som deg og veide forrige tirsdag 98,6 kg. Da jeg startet 9. mai veide jeg 103,4. Du får kaste deg med oss her inne. Vi tenker vel mye på å skaffe oss en endring i livsstil, få regelmessig mattilføring samt trim til å bli en vane vi kan fortsette med. Vektnedgang er motivasjon og tilleggsgode. Du er hjertelig velkommen til et ærlig og humoristisk samvær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trucker, må seie du har ein unik beskrivelse av mulige overskrifter! Ler enda...Fjellturane mine blir her i nærområde, og så blir det båttruer i år. Og ein langweekend til ein ikkje bestemt plass enda, i august. Vi held på å gjere ferdig huset, så det blir ein del innejobbing. rekner med at min mann vil gjerne gjere mest aleine (eg har ti tommeltotter), men da kan eg ta med barn på gåturer ..Men med over 7 veker ferie, så får eg kost meg lenge. Skal du på ferie? Tonton skulle på hyttetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Trucker' date=' må seie du har ein unik beskrivelse av mulige overskrifter! Ler enda...Fjellturane mine blir her i nærområde, og så blir det båttruer i år. Og ein langweekend til ein ikkje bestemt plass enda, i august. Vi held på å gjere ferdig huset, så det blir ein del innejobbing. rekner med at min mann vil gjerne gjere mest aleine (eg har ti tommeltotter), men da kan eg ta med barn på gåturer ..Men med over 7 veker ferie, så får eg kost meg lenge. Skal du på ferie? Tonton skulle på hyttetur.[/quote']

Jada, hodet mitt registrerte etterhvert at det var tonton som skulle på hyttetur ;) Håper hun får det supert. Båttur er foresten den ultimate ferien for meg! Vi skal ha en uke med snekka rundt om i fjordene her, fiske, kose oss og se på turistene. Det er en fin hjelp å ta med seg ungene på tur da, så gubben kan jobbe i fred, og så mange fine minner du skaper når du tar dem med på fjell og fjord. 7 uker ferie...HELDIGGRIS!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

har bare hatt besøk og vært litt opptatt i helgen... ;)

 

Jeg gruer meg til veiedag i morgen, har garantert gått opp denne gangen,....!

Men men, den neste uka blir det KUN sunt kosthold med MASSE trim! FY MEG, har blitt for mye av både det ene og det andre... party på flere vis...

 

Gratulerer til dere som har hatt nedgang! Godt å se! :)

 

Blir sikkert deppa i morgen... huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trucker: Jeg gikk til sengs fnisende igår! Jeg lo så jeg holdt på å vekke Runa da jeg leste historien din. Veldig levende skildring.

Men hvis du fortsetter sånn og er flink og går ned så blir det vel kanskje snart andre grunner til at du stopper trafikken...? ;)

 

Aggiemom: Velkommen hit til det gode selskap! Det skal bli deilig for deg å få kommet igang og se litt minus på vekta tenker jeg! Det er en kjempegod motivasjon. Og det fine er at det ikke er noe hokus-pokus. Alt du trenger å gjøre er å spise ofte nok og være litt i bevegelse og drikke mye vann. Jeg forstår hvordan du har det. Jeg gikk selv opp over 30 kilo i svangerskapet og ble kvitt bare halvparten av dem, på toppen av overvekt som jeg hadde fra før. Men nå går det riktig vei, og jeg koser meg med mat og trim. Og her i Hjertesukk-tråden er det utrolig hyggelige og støttende mennesker. Koselig at du er her. Sammen er vi sterke!!!

 

Slankelinda: Koselig at du er her fortsatt! Jeg tenkte på deg igår og lurte på om du hadde sjekka ut. Men neida! Det er bra. Jeg tror jo selvfølgelig at GR og Vektklubben og særlig denne tråden er Den Eneste Rette Veien til Frelse. Lykke til med veiing idag!

 

Madge: Du bor jo nesten på fjellet du, høres det ut som, så du trenger vel kanskje ikke å reise dit på ferie. Men båttur hørtes uansett koselig ut. Og turer med barna.

 

Vi har tredobbel bryllupsdag i morgen (meg og Paul, Broren min og hans kone, og mamma og pappa), så da blir det utskeielse! Jeg sparer kosemerker denne uka så jeg kan spise litt kake. Ellers blir det indrefilet på grillen og laks. Det begynte som en tilfeldighet at 28.juni falt på en lørdag 34 år etter at mine foreldre giftet seg og vi valgte dato. Og så skulle broren min gifte seg ifjor, og de gjorde det borgelig, så da bestemte de å ta den samme datoen. Jeg og Paul var forlovere. Iallfall er det ingen som får anledning til å glemme bryllupsdagen sin i familien vår!!!

 

Ha en deilig tirsdag, alle flinke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Veiedag: har gått OPP 0' date='5 kilo......... Blæh![/quote']

 

Huff da, det var ikke gøy, men bare vent du. Neste uke er det sikkert borte igjen og mere til! Si meg har du virkelig klart å spise regelmessig i det siste? Jeg mener du har jo hatt besøk, feiringer og slikt. Kanskje det er en grunn? Kjenner jeg deg rett kommer du STERKT tilbake, jeg har i alle fall tro på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så farlig, Slankelinda! Du har jo 52 veiedager i året, så om en av dem går feil vei, så er det nok av dem som går riktig! Tenker det retter seg neste uke jeg!! Lykke til og ta det ikke så tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag: har gått OPP 0' date='5 kilo......... Blæh![/quote']

Hei slankelinda. Du har no totalt gått ned var det 9 kilo du skreiv tidlegare? Og det er jo kjempebra! Så får ein pittepitteliten oppgang berre gløymast. Når du har komt så langt klarer de det vidare også. Kjem nye dager og muligheter!

 

Trøsteklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan vel oppføre min tilstandsraooprt da - opp 300 gram... Men noe annet var vel egentlig ikke forventet. Har ikke fulgt opplegget i det hele tatt, og da kan man vel ikke forvente noe bedre. Håper bare jeg klarer å ta meg inn igjen fortest mulig. Jeg er slik at har jeg først kommet meg på kjøres, så går det rett vest. . . Det var slik jeg la på meg de siste 5 kg, ble ferdig på skolen, og plutselig hadde jeg ingenting å gjøre. + at jeg hadde en uvanlig godteglad periode.... Menå er jeg egentlig litt stolt av meg, har ikke kjøpt sjokolade selv på 4 uker, og sjokoladen jeg har fortært er 3 små sjokoladebiter og noe nonstop på toppen av iskrem.

Håper kansje noen vil gi meg noen oppmuntrende ord, som gir meg motet til å fortsette det gode liv. Vil så gjerne komme i bedre form da jeg i august skal starte i ny jobb ;)

 

Klem fra Nefertiti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Nefertiti, du sier det jo egentlig selv, jeg tror det er lurt å dressere seg selv til å registrere det en spiser jeg, være helt ærlig og gjerne veie maten. Jeg har gjort det og vel... jeg har jo spist alt for lite. Jobber med saken men er totalt avhengig av å følge med meg selv. Så har du jo oss da, vi både roser og riser hverandre her inne. Nå er ikke 300 gr opp så veldig mye akkurat og det kan være mange grunner til oppgang en uke.... men prøv, bruk oss på forumet og BESTEM deg til å klare målet ditt. Lykke til ;):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24

Hei hei jenter! Husker dere meg fortsatt?

Lenge siden sist værtfall, alt for lenge...

 

Jeg har ikke bakket ut helt, men jeg gikk på en smell når jeg gikk med tannverk i ukesvis og attpåtil greide å få meg en svær lungebetennelse :)

Men nå føler jeg meg endel bedre, og er fit for fight igjen!

 

Vekta mi er det så som så med.. Føler meg som rene sumobrytern når jeg ser meg i speilet og sammen med andre mennesker.. Og det er kanskje ikke så rart når man veier 111 kg :D Men jeg lurer på om vekta er tullete, den viser så mye rart... Blant annet at jeg hadde gått opp 4,5 kg ene uka jeg lå syk og ikke spiste noenting nesten... Men så har jeg gått ned igjen, så nå er jeg 111 kg.. Var 110 kg når jeg var her inne sist..

 

Ellers må jeg si at dere er såååå flinke!! Trimmer å står i, holder dere unna kakestykker og fristelser!! Sukk, skulle ønske det kunne smitte over i mine hjerneceller ;)

 

Dere må ha en fin kveld, middag her snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nefertiti og Emilia 24, kjekt å høre fra dere igjen. FOr meg kom motivasjonen når eg såg at det hjalp med turer og matveiing, og å ha denne gjengen her. Eg har vore tidlegare der at eg har prøvd, så har ting gått så seint og for masse å gjere elles i livet, og så glir alt ut igjen. Men ikkje denne gangen. Dere får finne det som gir dere motivasjon, kva ønsker dere å oppnå og så gå for det. Av og til må eg seie at eg kjenner litt på at det går seint, eller at det er så langt til det endelege målet, da - tenker eg på alt eg vil gjer når eg blir tynnere - som å bade om sommeren på ei badestrand (med folk rundt), ta med barna i badebasseng, etc. Det hadde ingen frivillig fått meg til å gjere idag. Og da må eg jo berre stå på vidare. Andre her inne har fortalt om bilder dei har hengt opp for å minne om målet, eller del mål som å gå i dongeribukse osv. Så finn fram motivasjonen så klarer vi det her sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere er her igjen!!!

En av mine første kommentarer her i Vektklubben gikk på ordet "sprekk" som jeg overhodet ikke liker. Det er negativt og forbundet med dårlig karakterstyrke, og det illuderer noe som ikke kan repareres. Jeg foretrekker ordet "utsving", hvilket betyr at man har tatt en liten omvei, en vei utenom den man hadde planlagt, men skaden er ikke uopprettelig. Så, altså jenter - etter det lille utsvinget deres er vi veldig glade for at dere har funnet tilbake til oss igjen!!!

 

Ha en deilig dag og nyt livet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ferie, og min mann er heime fra nordsjøen. Så no har eg hatt to dager der eg endeleg har fått gått tur igjen. Og i dag skal eg gå på besøk i staden for å ta bilen.

 

I dag vart belte (som eg ikkje fekk på i det heile tatt for nokre veker sidan) på hull nummer to!! Så det her virker altså. Ha ein strålande dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

I dag har jeg dårlig samvittighet og er veldig mett ! Dro avsted på jobb før en viss mann hadde fått sko på bena, hadde med riktig niste og frukt, men såååå ,ser dere, klokken 20 var jeg ferdig på jobb og jeg var SULTEN :) Hadde liten lyst til å lage middag da jeg kom hjem og gubben hadde veldig lyst på kinesisk mat. Jeg kastet meg over telefonen i det vi satte oss inn i personbilen og ringte kinaresturanten, bestillte friterte kongereker til å ta med hjem og jeg spiste hele min porsjon, men bare litt saus og 150 gr ris. Etterpå satt jeg der med et fåret utrykk i ansiktet og tenkte....hva har jeg gjort!!! Jeg aner ikke hvor mange kcl det er i seks friterte kongereker men det aner meg at det er mange ;):

Noen som vet? Vel spist er spist og det var søren så godt. Første utskeielsen min på 5 uker. Jeg noterte middagen for 1000 kcl og brukte opp to kosemerker. Dermed er 1900 nådd ****hehe, eller mer ***

Og tenk, bare 1,6 trimpoeng i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

fint at du er blitt frisk igjen emilie24 :) velkommen tilbake!

 

jeg er for tiden på ferie hos ei venninne, derfor er jeg ikke så ofte innom her om dagene... men jeg skal hjem i morgen, og da kommer jeg til å starte med å mase hull i hodene på dere igjen! ;)

 

jeg hadde en dritt uke forrige uke, mens denne ser ut til å ha gått litt bedre... skeia litt ut i går da, men i dag er jeg inne på sporet igjen. SKAL gå ned til nedte veiing på tirsdag. Ikke noe bønn...

 

Her er det strååålende sommer vær, og jeg skal ut og sooole meg. Ha en fantastisk dag jenter..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
I dag har jeg dårlig samvittighet og er veldig mett ! Dro avsted på jobb før en viss mann hadde fått sko på bena' date=' hadde med riktig niste og frukt, men såååå ,ser dere, klokken 20 var jeg ferdig på jobb og jeg var SULTEN :D Hadde liten lyst til å lage middag da jeg kom hjem og gubben hadde veldig lyst på kinesisk mat. Jeg kastet meg over telefonen i det vi satte oss inn i personbilen og ringte kinaresturanten, bestillte friterte kongereker til å ta med hjem og jeg spiste hele min porsjon, men bare litt saus og 150 gr ris. Etterpå satt jeg der med et fåret utrykk i ansiktet og tenkte....hva har jeg gjort!!! Jeg aner ikke hvor mange kcl det er i seks friterte kongereker men det aner meg at det er mange :):

Noen som vet? Vel spist er spist og det var søren så godt. Første utskeielsen min på 5 uker. Jeg noterte middagen for 1000 kcl og brukte opp to kosemerker. Dermed er 1900 nådd ****hehe, eller mer ***

Og tenk, bare 1,6 trimpoeng i dag![/quote']

 

det går sikkert fint med det lille utsvinget ditt du... du har jo vært så flink hele tiden, så dette er sikkert bare en dråpe i havet... som du sier; spist er spist, og nå er du inne igjen på rett spor.

 

Stå på! DETTE SKAL VI KLARE !!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
det går sikkert fint med det lille utsvinget ditt du... du har jo vært så flink hele tiden' date=' så dette er sikkert bare en dråpe i havet... som du sier; spist er spist, og nå er du inne igjen på rett spor.

 

Stå på! DETTE SKAL VI KLARE !!! ;)[/quote']

Tusen takk for trøst, det føltes litt rart faktisk å gjøre noe galt i den retningen. Som oftest er det at jeg får i meg for lite. Har bare brukt kosemerker en gang før jeg og ikke engang da har jeg kommet opp i 1900 kcl. Går det bra med deg da? du vet vi må vel av og til gjøre litt usunnt, ellers hadde vi vel ikke vært sunne :):

Sammen klarer vi å bygge et fjell, det er jeg overbevist om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...