Gå til innhold

Hjertesukk fra en som trenger å gå ned 30+


Gjest silda

Anbefalte innlegg

Kjekt å høre fra deg. Kos å være på besøk da, ikkje alltid så lett å heile tida tenke over kva ein putter i munnen, og i alle situasjoner. Eg var på besøk med ei venninne og da hadde eg meg ein dag der eg ikkje tenkte kcalorier. Var egentlig litt deilig, men så fekk eg litt dårlig samvittighet på kvelden. Det er lett å spise dei, men så kort glede gitt. Men du er så flink og motivert at det her går bra veit du!

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar
Gjest trucker

Hei dere... jeg har langt i fra sommerferie ;): Har ikke hatt ork til å skrive noe de siste dagene, fy søren for et rotteres det har vært, jobb fra tidlig morgen til sene kveld, men slik er det i mitt yrke.... sommeren er værst! Jeg har i alle fall sanket noen trimpoeng, tenker som så: Arbeid og det som inngår i vanlig aktivitet 7,5 time pr dag. Etter det kan jeg notere noe aktivitet som trim. Enig?

madge: Male gir poeng i fleng og så fint det blir etterpå!!! Du er kjempeflink:)

neferetti: Tror du taco er det værste da? Med masse salat er det vel nesten lovlig!

Kan tenkes du er i litt feriemodus og da blir vel dørstokkmila lang. Skal prøve jeg også når jeg får tid :):

slankelinda: Så hyggelig med besøk hos mamma da, ..... misunnelig på mamman din. Klart du skjerper inntaket ditt av ikke ting, du er jo under 100 nå!

Mine synder er de samme kjedsommelige... ikke nok mat og altfor mye arbeid. I motsetning til dere så vet jeg at det er nesten håpløst å gjøre noe med det. Har med knekkebrød og frukt da og har faktisk klart over 1000 kcl pr dag så jeg er litt stolt av meg selv :(

Ha en flott lørdag da venner, jeg er så glad dere er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trucker. Du høres ut som eit ordentlig arbeidsjern, kanskje du må byrje å ta deg ein is i varmen for å få opp kcaloriinntaket? Eller velge pålegg som ikkje er så magert? Du får nyte helga og slappe av. Ser for meg at du må vere veldig sprek som har ein kvardag som består av opp og ned, løfting og gåing i så mange timer! Imponerande å da i tillegg ha overskudd til trimming! Du er kjempeflink trucker!!

 

Eg skal på båttur så no blir det stilt fra meg nokre dager. Ha ei strålande helg alle saman. Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg endelig tilbake i sivilisasjonen etter 10 dager i Den Store Villmarken. Vi har vært på hytta vår på Lesjafjellet, uten strøm, vann og mobildekning. Deilig å være heeelt utilgjengelig en liten stund. Vi har hatt det ganske kaldt, med nattemperaturer helt ned mot 5 grader, så de få langbuksene og ullgenserne vi hadde med ble brukt flittig.

 

GR ble det virkelig så som så med, særlig ettersom mine foreldre var vertskap og stod for maten. De er begge to glad i kosemat, så det ble seterrømme på fisken (nyfiska fjellørret! Mannen min og pappa hadde kjempe-fiskelykke og dro inn noen kjempefine fisk!!) og vanlige grillpølser, kneippbrød med majonessalater osv. Veldig godt! Vi hadde jo med litt go'og mager-produkter, men det ble litt for stusselig å sitter der og spise annen mat. Og toppen ble vel den dagen vi hadde kjøpt helt fersk melk på en naboseter og hadde vært i bygda og kjøpt jordbær. Det var godt det!! Og bedre ble det jo ikke av at mamma dagen etter stekte vafler og kokte kakao for å få brukt resten av melka.....

 

Dette høres jo riktig ille ut. Men resultatene har ikke kommet riktig ennå i fatal retning. Jeg gikk på vekta i dag tidlig, og den viste +300 gram. Det er ikke så ille. Men vi får se om kroppen bare er litt treig i oppfattelsen...

 

En annen ting er at jeg nå må revurdere litt hvor mye og hva jeg spiser....for - tattarataaa! Jeg tok en liten tissetest der oppe på utedoen vår og fikk to klare, røde fine streker i vinduet. Så det betyr at jeg må legge litt på menyen og drikke mer melk og ta folat og alt det der andre. Hvis det lille fnugget klarer å holde seg fast blir det en baby i slutten av mars neste år. ;)

 

Jeg har ikke sagt det til noen andre enn mannen min og mine foreldre, men dere må jo få vite det!!!

 

Veldig glad for å være tilbake her i forumet. Har også savna dere!!!

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Hei tonton, så deilig det høres ut som dere har hatt det og GRATULERER!!!!!! Så fantastisk at du ville dele den store nyheten med oss ;) Med alle de fristelsene har du vært rasende flink synes nå jeg. Glad for å høre fra deg igjen og spennende å følge med framover, ikke bare når det gjelder slanking. Du må vel i større grad tenke kosthold, gleder meg på deres vegne.

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Sååå kjekt at du ville dele denne store nyheten med oss! Gratulerer så mye!! :)

Vi prøver jo som du vet her også, men her skjer det ikkeno ser du... derfor har vi tatt en pause fra alt stresset..

 

Men jeg håper at jeg også snart kan få komme med en slik nyhet til dere her inne:)

Skal bare... først hehe slanke meg litt til altså... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir heilt rørt her eg sitter eg, gratulerer så masse tonton. Så kjekt å høre om den kommande verdensborgeren! 300 gram blir berre småtteri mot sånne nyheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det aktivitet ser jeg. Hos oss er det full feriemodus. (selv om jeg jobber for fullt...). Har rett og slett ikke tid til å sitte ned ved PCen. Det er synd (ta seg sammen!), for det er akkurat nå jeg kunne trenkt motivasjonen som mest. Med ferietid er det lett å "glemme" tørt knekkebrød og grønnsaker, og heller spiser grillmat og is.

 

Har vært ei uke på Kypros. Med deilige 32 grader pluss og 25 grader i vannet, ble det total avslapping og etterlengta kjærestetid. Ble litt brun (men mest rosa...), og de ter jo litt motivasjon til å bevege seg mer ute. Men det ble altfor mye god mat og drikke (alkoholholdige..........) :) Det vistes på vekta da jeg kom hjem. Opp ca 1 kg på den uka. Æsj! Og etter den uka (fjorten dager siden vi kom hjem) har det liksom vært så vanskelig å komme inn i GR-gjenge igjen. Jeg jobber så mye for tida, at det blir lite tid til ekstra trening. Er jo helt utslitt etter en arbeidsdag...

 

I morgen skal jeg kjøpe diverse treningsutstyr (bare for å ha enda fler ting som kan samle støv, hehe ;) ). Jeg tror at hvis det bare ligger framme så jeg ser det, blir det nok brukt litt i ny og ne. Men så var det motivasjonen da. Jeg føler det går litt tregt, så da er det vanskelig å fortsette. Men jeg SKAL klare det!! Sånn som stituasjonen er nå, klarer jeg ikke å se meg selv i speilet uten klær, det er rett og slett diskusting.

 

Akkurat nå er min største motivasjon min lille datter på 15 mnd. Hun skal slippe å skjemmes over en halvfeit mamma når hun blir eldre.

 

Gratulerer så mye til deg, Tonton! Små barn er bare hærlige! :(

 

Når det gjelder målsetting; har dere satt dere en dato for når målene skal være oppnådd? Jeg hadde i utgangspunktet 6. juli, men den datoen kom og gikk uten særlig forandringer.

 

Ha ei fortreffelig helg!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Heisann goagoa, jeg aner en motløshet som jeg kjenner igjen i meg selv av og til. Vel.. vi vil ikke gi oss vel. Jeg må innrømme at jeg ikke husker hvor mye du har å ta av, men jeg har igjen 32 kg nå og har satt meg som mål å ha nådd 63 kg innen mai 2008. Altså tenker jeg laaangt fram :) Men det er mange kg også! Hittil siden mai er det forsvunnet 8,7 kg og jeg synes det er bra. Det der med mye arbeid som tapper for energi er ikke lett, men jeg fører trimpoeng jeg på 1/3 av den tiden jeg arbeider over vanlig arbeidstid. Er jo ikke mulig og ut på trim etter 10-16 timer på jobb. Når det gjelder mat så spiser jeg normal mat. Knekkebrød tar jeg dersom jeg har veldig dårlig tid eller har lyst på det. Tror du ikke grillmat er helt ok da? Jeg spiser det men velger å kjøpe Prior magre knakkpølser i steden for vanlig, mindre kcl gir meg flere pølser ;): De smaker veldig godt, tar vekk fett på kotelettene, og griller biff og fisk. Ellers styrer jeg unna fete fristelser ved å ta bare litt og å dynge på med salat. Tror det er flere med deg som sliter litt i sommervarmen, men stå på. Tips, ikke slurv med registrering av maten så skal du se du kommer på sporet igjen. Vet du... 1 kg opp etter en utenlandsferie er vel ikke galt vel. Der var du flink! Kom igjen da!!!!! "sparker deg litt bak"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sparket. ;)

 

Jeg har vel bestandig slitt med dårlig selvbilde (en av grunnene til at jeg ikke er så aktiv her inne...), og et svangerskap gjorde ikke akkurat ting bedre. Jeg har tålmodighet på minussida (!) og føler at noen hundre gram i uka er for lite, selv om jeg vet at det egentlig er passe i starten. Jeg har til nå gått ned 2,5 kg på to mnd. mangler da ca 8 kilo.

 

Dette var vel et ganske meningsløst innlegg...

 

Tror jammen jeg skal sykle runden min etter jobb i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter, og tusen takk for gratulasjoner! Jeg tror min lille magebolle er der inne og hever seg fortsatt. Har ikke vært til kontroll ennå, men jeg er kvalm og slapp og hormonell og mat-sugen, så det stemmer nok. ..Og buksene strammer som bare det....grrrrr

Goagoa: husk å ta en dag av gangen! Jeg sier som Bilbo i den boken du vet, at alle store eventyr begynner med at man tar et lite skritt over dørterskelen sin. Da blir det jo litt mer overkommelig, enten det dreier seg om å ta en joggetur eller reise til Mount Doom for å redde verden... ;)

 

Slankelinda: Just keep trying! Det er jo koselig i seg selv å prøve også, og hvis dere får napp er det jo en ekstra bonus! Håper å treffe deg på SnartMamma.com snart! ;-)

 

Trucker: hyggelig å høre fra deg igjen! Du er jo et arbeidsjern av dimensjoner! Trodde ikke de lagde sånne damer etter min bestemors generasjon jeg! Håper du har litt tid til å kose deg og nyte sommeren også. Gode råd om mat du hadde også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!

Kan ikke si det er mye akivitet her inne for tiden, regner med folk har sommerferie? Eller kansje flere er som meg, jobber for fullt, men orker ikke legge noe innsats i sunt kosthold.....?

Uansett så er det bare 1 uke til med jobbing for min del, så går jeg ut i ferie... det skal bli utrolig godt å få slappe av litt. Desverre så har jeg ikke vært flink å spise riktig den siste tia, og det har resultert i 500 gram opp tilsammen de siste 2 ukene. Men det syns jeg ikke er så aller verst med tanke på at det har vært grilling,resurant-turer og store gode middager her hjemme. . . Får bare håpe det ikke fortsetter videre oppover, men idag fikk jeg mensen og da kan jeg kansje ikke vente annet?

 

Nei, nå må jeg få i meg litt mer frokost før jeg skal avgårde på arbeid. Dere vet jo at alle dager skal startes med en god frokost? Noe må jeg jo gjøre riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Det holder seg varmt her i Sogn og svetten siler bare en rører litt på seg, takk og pris for at jeg har så deilig brønnvann, for det går det mengder av ;)

fredag ble det lite trim på meg...men jeg spiste riktig. Reiste fra Mannheller med 04 ferge og var i Bergen kl 07.30. Skulle hente ei dumperkasse sammen med gubben. Etterpå var det en tur til zoo butikken og hjem bar det med utstyr til hagedam. Hehehe...nå har vi gravd, snekret og planlagt, og koibassenget begynner å ta form. Tror det blir fint! Ellers har jeg raket, klippet plen, gått en tur og svømt litt i helgen så nå er jeg oppe i 19,5 trimpoeng og sanker sikkert noen i morgen også. Mitt andre epletre er fullt og jeg ser merkbar forskjell på klærne mine. HURRA!!!! mammacita, det er rett som tonton sier....koselig å prøve, dessuten har jeg hørt at det er god trim:D: og tonton, håper kvalmen gir seg om ikke lenge...vet du det er en herlig tid du har foran deg.

Vel dette var en liten hilsen til dere alle fra meg på tampen av helgen. Lykke til med veiingene og min rapport kommer som vanlig på tirsdagsklubben.

God natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...