Gå til innhold

Hjertesukk fra en som trenger å gå ned 30+


Gjest silda

Anbefalte innlegg

Har vært på shopping i hele dag' date=' har nok skaffet meg noen trimpoeng der ja...

 

Og vet dere hva folkens?? De NORSKE jordbærene har kommet! LØP OG KJØP! ;)

Nå sitter jeg her med noe alldeles nydelig, en smootie laget av naturell youghurt, litt melk og MASSE deilige jordbær!! HELT fantastisk! Det må dere bare prøve jenter...

 

:D :D[/quote']

 

Yummmmm... det hørtes deilig ut!!!

 

Nei, jeg aner ikke hvordan man ser hvor mange gullepletrær man har fått. Men hva med en sånn skikkelig barnslig ting - som en plakat med klistremerker eller noe sånt? Sånn "nå har lille tonton vært flink og pusset tennene sine hver dag i en uke"- aktig ting? Man kan jo printe ut siden og klippe ut treet og lime det opp hver gang man er ferdig med et nytt...? mange muligheter!

 

Kjempeimponerende med så mye nedgang!! Barn og smørpakker er fine referanser. Jeg går tur med Runa på ryggen hver dag, og hun veier 13 kg. Jeg har gått ned omtrent en tredjedel av henne, og det kjennes som en anseelig mengde, særlig når man setter henne ned igjen!

 

Nattinatti alle slankeflinke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Dei siste dagane har det gått litt full fart, så registreringane har blitt så som så med. Har tenkt kalorier og måltid og vært så nøye eg kan da, men har eigentleg ikkje oversikt over kalori inntak heilt. Men no har eg snart min mann heime fra norsjøen og da blir det litt lettare å få tid til å gjere ting ordentlig, har barnevakt til kveldsturer etc.

 

Men elles trivast eg med min nye livsstil må eg seie, er ikkje snopesjuk sjølv om eg har månedens faste innslag (mensen altså) alstå. Og i dag var vi to fra jobb som skulle opp til nabobygget for eit møte vi skulle på, og han vart sliten og ikkje eg!!! He he. (Treng ikkje ta med at han har litt astma, og er ein godt vosken mann ka?)

 

Men no skal eg sjå bloggen din tonton. Og slankelinda den smootien din hørtes utrolig god ut, den må eg prøve.

 

Ha ein strålande kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Lett underholdning for oss damer... ;)

 

 

Topp 25 ting å ikke si til en mann:

 

25)Er det alt?

24) Wow ? sjekk alt håret på ryggen din!

23) Kanskje du burde tenke på å begynne å trene?

22) Det var bra elskling, kan du sende meg vibratoren?

21) Vekk meg når du er ferdig.ok?

20) Jeg tror kondomen er for stor

19) Zzzzzzzzzzzzz

18) Du vil ha meg til å???????????

17) okay, det forklarer de vatterte buksene

16) Har du tatt ut søpla enda?

15) Mannen min er i marinen

14) Han kommer hjem hvert øyeblikk

13) Er det en tupe?

12)så det var DET eksen din advarte meg mot

11) NEI

10) Plastisk kirurgi kan kanskje hjelpe deg

9) Ikke før etter at du har dusjet

8)Det er sikkert min mor som ringer

7) Broren din er større

6) Bestevennen din er større

5) Faren din er større

4) Wow!! Sjekk størrelsen på ølmagen din!

3) Størrelsen betyr VIRKELIG ingenting

2) Kanskje du burde snakke med en lege om det der.

og til slutt. . . . . . .

1) hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!

 

 

Ha en humoristisk nydelig dag dere...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp 25 ting å ikke si til en mann:

 

25)Er det alt?

24) Wow ? sjekk alt håret på ryggen din!

23) Kanskje du burde tenke på å begynne å trene? ...

 

Hehe, ler og ler. Den var morsom du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!! Til å være helt i startfasen av treninga, synes jeg selv det er bra.

Jeg må jo skryte av meg selv når ingen andre gjør det...

 

Jeg gikk en lang tur på to timer, med lille i bæremeisen. Og etterpå klipte jeg plane (tar kanskje ett kvarter). Jeg ble motivert til å stå på for fullt framover når jeg så den dokumentaren på TvNorge i går. Den handlet om to damer på over 250 kilo(!) som hadde ødelagt livet sitt, og klarte nesten ikke å bevege seg. Det må være helt tragisk og forferdelig. (en ting jeg ikke skjønner; de må jo ha skjønt det før de kom til 250 kg at det var hesleskadelig?!?)

 

Ellers har jeg gått ned nesten 1 kg på 14 dager. Blæ! Hadde håpet at ting skulle gå litt raskere nå som jeg er mer bevisst på kosthold og aktivitet. Men får vel smøre meg med tålmodighet.

 

Hvilken type styrketrening driver dere med? Jeg prøver å bruke lille som vektstang, men hun bare vrir seg unna. Klarer å holde ut i ca 5 minutter før hun faller i golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så moro at det er fler enn jeg som sverger til bæremeis! Det er en helt super måte å få god kontakt med den lille på. Vi prater sammen og peker på ting og hun lærer stadig nye ord. Hun vant til at tur er noe koselig som man gjør sammen og at veien er målet. Og mamma får enda mer effektiv trening! 12,5 kg ekstra merkes jo virkelig... jeg kan forresten anbefale å bruke staver, hvis du ikke gjør det alt! De sier at stavene kan ta av ca 30% av belastningen på knær og ankler, og det er bra for å unngå skader. Og armene får kjørt seg litt også. Jeg synes spå tydelig "bingovingene" eller "tantevedhenget", dvs det løse området på overarmene har blitt fastere.

 

Hvor gammel er din lille frøken, goagoa? Min er 19 måneder og et lite kjernekraftverk av en personlighet. Og så så skravlete!! Lurer på hvor hun har det fra.....? tam tam tam..... *klør seg i hodet..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisaann!

Jeg er ny her i vektklubben og starter med friskt mot! Det første jeg la merke til her var ditt innlegg og vil bare si at jeg deler ditt hjertesukk. jeg og har planer om å gå ned over 30kg...og vet at jeg kan klare det hvis jeg virkelig vil. Har gått på kurs på Lillehammer før og gikk ned 8.1kg på mitt første kurs og det viser at jeg kan hvis jeg vil. Det tror jeg du og kan!!! ;) Hold motet oppe og sett deg små mål av gangen!

 

Kjempehilsen fra "Knerte" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Heia knerte velkommen :):

Nå er det lørdag morgen og jeg har hatt tid til å lese om dagene deres og alt dere har gjort. Imponerende greier! Godt er det også for meg å se at det er fler enn meg som kan ha problemer med å følge opplegget til punkt og prikke, og at det ikke er noen grunn til å miste motivasjonen av den grunn. Takk skal dere ha.

Min uke har vært mer enn hektisk og ganske turbulent, sitter her med et hode som delevis snurrer ennå. Fra tirsdag til i dag har jeg ynkelige 7 trimpoeng og jeg bruker å ha minst 14 ved ukeslutt, men som dere sier, det kommer nye dager med nye muligheter. Har et eple igjen på første treet mitt og hadde planer om å starte ett nytt tre på tirsdag, vel kanskje er det fortsatt håp ;):

Dersom dere aner en litt oppgitt trucker her er det sikkert riktig. Har vært nødt til å forholde meg til et surmaget kvinnemenneske som driver et intrigespill langt bak mål og det tar på. Naive meg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal takle slikt. Men vi får se hva neste uke bringer.... skal nok finne igjen gleden. motivasjonen og humøret. Jeg har jo dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Sånn jeg "kjenner deg" er du et sterkt menneske, og finner en måte å takle dette kvinnemenneske på! :D

 

Har lyst til å spørre dere om en ting, som jeg kan synes er vanskelig...

Nå har jeg gått ned i vekt (9 kg), og jeg ser jo at kroppen forandrer seg mye... Jeg lurer på hvordan jeg kommer til å få det når jeg "er ferdig" med å gå ned? (vil fortsette min sunne livsstil altså..)

Hvordan vil jeg se på meg selv da? Jeg har jo vært overvektig helt siden tenårene, og dette blir en stooor forandring. Tenker mye på dette, er det andre som gjør det? Hvordan vil andre folk se på meg?

 

Har ei venninne som sa til meg på jentefesten i går at jeg hadde vært flink og bla bla videre... men at jeg måtte passe på at jeg fremdeles er meg selv. Jeg spurte om jeg hadde endret min måte å være på, men det hadde jeg ikke i følge henne...

Men hvorfor sier hun slikt da? Hmmm?

 

Og en annen ting: hvorfor er det enkelte som ikke gidder å kommentere at de ser jeg har slanka meg? Jeg blir litt skuffa når de som venninner ikke gidder å kommentere, når jeg så tydelig SER at de legger merke til det......;)

Traff ei venninne i går som jeg ikke hadde sett på lenge, og jeg hadde på meg DEN lekre drakten som jeg hadde fått av min mann til bursdagen. Innsvinga jakke med kort skjørt til... var faktisk veldig fin i den..følte meg for første gang på mange år "skikkelig lekker" (... huff dette hørtes fælt ut å si men...)

Er hun redd for at jeg skal bli med å "kjempe om oppmerksomheten fra det annet skjønn" når jeg blir slankere...? Er hun redd for at jeg ikke lenger skal være den mest lubne i gjengen...? Jeg er jo gift (hun er singel..), og VELDIG fornøyd med han jeg har... skjønner ingenting... Hun kommenterte det ikke i det heeele tatt, og det synes jeg var skikkelig skuffende. Ikke det at hun trenger å skryte meg opp i skyene, men det er i alle fall viktig at i alle fall dine venninner gir positiv oppmuntring når man strever for å oppnå ting, ikke bli misunnelig...... eller hva nå dette er..?

 

Har noen her inne noen tips til hvordan jeg bør angripe dette her?

 

Takk forresten for all støtte og oppmuntring vi gir hverandre her inne, er godt å snakke med noen som er i samme båt!

 

Sammen klarer vi dette! Ha en nydelig kveld! :D

 

Klemmer fra Linda-i feriemodus...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

 

Jeg er egentlig ikke med på denne tråden men tenkte jeg kunne svare på innlegget ditt likevel. Aller først, gratulerer med 9 kg ned, det er jo supert:D

 

Når det gjelder det med komplimenter/ kommentarer på at man har gått ned i vekt.. Jeg har fått mine første kommentarer på at jeg ser slankere ut nå enn i vinter (gått ned 5 kg) og jeg synes det er supert med slike tilbakemeldinger. Stråler som en sol hver gang, hehe. En ting er at jeg føler meg bedre, men det skader jo ikke at andre ser forandringen i tillegg;) Men jeg skjønner likevel at det kan være vanskelig for noen å kommentere slike ting, det inkluderer vel meg selv også i noen tilfeller. Dersom jeg gir komplimenter for at noen har gått ned i vekt kan jeg bli litt engstelig for at det skal høres ut som om jeg ikke synes personen så bra ut tidligere.. Og det trenger jo overhodet ikke å være tilfelle. Og i tillegg er det dem som ikke liker at det snakkes om vekttap, noen synes faktisk det er litt flaut å snakke om slikt hvis det er mange tilstede. Hva jeg sier og hvordan jeg sier det kommer selvølgelig an på hvem det er snakk om. Er det nære venner synes jeg det er lettere, vi snakker jo om alt uansett og med dem trenger jeg ikke være redd for at ting blir misforstått. Men er det noen jeg ikke har sett på lenge kan det bli litt vanskelig å vite hva som blir riktig å si, og det ligger ikke sjalusi bak dette. Det er selvfølgelig noen som ikke kommenterer pga. sjalusi, det kommer man desverre ikke utenom:(

 

Uansett, jeg er sikker på at hun venninnen din som unngikk å kommentere syntes du så kjempefin ut!! Det er bare ikke alltid like lett å vite hva som blir rett å si.

 

Stå på videre Linda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Alicia har rett! Jeg får heller ingen komplimenter for mine 4 minuskilo, hvis jeg ikke setter det igang selv! jeg takket nei til kake på jobben igår og sa "nei, dere skjønner, jeg er jo så forferdelig flink, jeg driver og går ned i vekt" - og da skulle du hørt dem! De sloss om å gi komplimenter og si at de hadde jo sett det men... Jeg tror Ola Nordmann er innmari redd for å drite seg ut eller tråkke noen på tærne. Sånn er det med klær også. Min mor er stadig frustrert, for hun har vært vant til å gi og motta komplimenter for morsomme og stilige klær, og plutselig hadde hun havnet i et kollegie hvor ingen øyensynlig gav noen interesse for andres utseende. Da blir det litt sårt.

 

Kan forøvrig nevne at jeg har super-skeia ut idag, med hele tre (3) fantastiske sjokolademuffins! Yummmm, det var godt. Kommer sikkert til å angre i morgen, men skitt au. Lurer litt på å spare kosemerkene neste uke. Det ble kanskje litt vel drøyt idag... Jaja, vi hadde en utrolig koselig kveld, jeg og mannen min, vi så Charlie og sjokoladefabrikken. Veldig inspirerende film da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Snodig det der med å gi og få komplimenter. Noen er redd for å gi, andre vet ikke hvordan de skal ta imot , selv hører jeg vel med i siste kategori. :): Jeg har gått ned nesten fem kilo siden mai, men det er bare de hjemme som kommenterer det. Reagerer heller ikke på det selv for jeg synes ikke det er store forandringen ennå. Men jeg merker det veldig godt selv og kjenner humøret er på opptur, formen også, selv om det er langt igjen. kroppen min er snodig, jeg er ikke hverken eple eller pæreformet men mer som ei fele, med veldig markant midje.

Ræva virker derfor kjempestor synes jeg selv, **storler**

Har gått en heftig tur i dag og hadde ei fin treningsøkt i går så jeg er fornøyd, resultat ligger på stegtellerklubben. Den filmen om Charlie og sjokoladefabrikken er kjempefin, herlig lørdagsunderholdning. Unner deg muffins også; det ser så godt ut, skulle ønske jeg likte kaker ;): Jeg vet jeg har vært flink hele uken, men ligger en del under anbefalt kaloriinntak. Er igjen litt redd den der vekta men det skal overvinnes før tirsdag ja. Ha en fortsatt flott søndag dere motiverende damer. En stor del av æren for at jeg forandrer livsstil kan godskrives dere. ::D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen da har du jo kjempefine former da, trucker! Undersøkelser sier at jo større forskjell det er mellom midje og hofter, jo mer tenner mennene. Så det så. Det er ikke nettovekt som teller men forholdene! ;-)

 

Vil bare reklamere litt mer for bloggen min, nå har jeg skrevet en ordentlig GR-propaganda-side!! http://dagenemine.blogspot.com/ Synes det er så morsomt å sitte og pusle med sånt. Men det er jo veldig tidkrevende da, så klesvasken ble det så som så med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Jamen da har du jo kjempefine former da' date=' trucker! Undersøkelser sier at jo større forskjell det er mellom midje og hofter, jo mer tenner mennene. Så det så. Det er ikke nettovekt som teller men forholdene! ;-)

 

Vil bare reklamere litt mer for bloggen min, nå har jeg skrevet en ordentlig GR-propaganda-side!! http://dagenemine.blogspot.com/ Synes det er så morsomt å sitte og pusle med sånt. Men det er jo veldig tidkrevende da, så klesvasken ble det så som så med...[/quote']

 

Kan godt skjønne det tar tid med den bloggen din og kjempeflott reklame for GR.

det er sant som du sier at alt for mange velger en måte å slanke seg på som enten er vond ved at de går sultne, eller er umulige å holde seg til senere. Hvem av oss har ikke vært i den fella ;): Så herlig Runa er :) Synes du er råflink tonton, både som slanker, som forelder og med din skriftlige engelsk. PS Bruker dere begge språk til daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS Bruker dere begge språk til daglig?

 

Takker og bukker, trucker! Koselig med oppmuntring, særlig når samvittigheten er litt mørke-grå om ikke helt svart, for de muffinsene igår......

 

Joda, Runa er helt kjempegod hun. Hun er sånn at hele verden står på skakke for alle rundt henne når hun er i dårlig humør og ditto skinner solen på samtlige tilstede når hun er glad. Utrolig uttrykksfull liten dame.

Jeg og Paul snakker engelsk sammen hjemme, for det var det språket vi ble kjent på. Men jeg snakker helt utelukkende norsk til Runa og Paul er helt konsekvent på å snakke engelsk til henne. Det funker veldig fint, for Paul har vært veldig flink til å lære seg norsk, så han blir ikke utestengt når jeg snakker med Runa. Hun er ganske tidlig ute med språk og binder sammen to og tre ord av gangen på norsk, mens engelsk er mer passiv.

Bloggen skriver jeg på engelsk så Pauls familie i USA kan forstå.

Koselig at du likte den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Og nå er jeg endelig (!!!) over det forb%&&%/(¤&ede vektplatået. I tre uker har jeg ligget på 94,7, men nå er jeg 1,1 kg lettere! 93,6 kg viste den FINE, FINE badevekta mi i dag tidlig.

Nå er jeg visst ferdig med GR kurset mitt, selv om kurslederen min ikke sa et knyst om det! Det var jo litt pussig. Men det betyr at fra neste uke skal jeg begynne å veie meg på tirsdag sånn som dere kule jentene. Ha en deilig mandag!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Har berre ein arbeidsdag igjen, før eg skal ha laaang ferie. Har ein del avspaseringer som skal takast, så eg skal ikkje på jobb igjen før langt ut i august. Så da skal det trimmast, og veiast av mat, og alt som eg no ikkje har klart like godt i ein travel kvardag. Gjekk ned 400 gram, så det var jo ikkje all verda. Spesielt når eg sist veke stod heilt still. Ja, ja kanskje eg og vekta er bedre venner neste mandag.

Gratulerer tonton med ditt møte med vekta, kjekt å høre at det gjekk så bra. Dere andre må ha lykke til i morgon.

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
....Og nå er jeg endelig (!!!) over det forb%&&%/(¤&ede vektplatået. I tre uker har jeg ligget på 94' date='7, men nå er jeg 1,1 kg lettere! 93,6 kg viste den FINE, FINE badevekta mi i dag tidlig.

Nå er jeg visst ferdig med GR kurset mitt, selv om kurslederen min ikke sa et knyst om det! Det var jo litt pussig. Men det betyr at fra neste uke skal jeg begynne å veie meg på tirsdag sånn som dere kule jentene. Ha en deilig mandag!! :-)[/quote']

Halloo tonton. Se det du 1,1 kilo, jeg hopper rundt på gulvet og klapper i hendene. SUPERT, og så flott at du begynner å veie deg på tirsdager ;) Psst det er jeg som har laget tull med tirsdagsklubben, blir bare en heretter.....tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Heisan.

Har berre ein arbeidsdag igjen' date=' før eg skal ha laaang ferie. Har ein del avspaseringer som skal takast, så eg skal ikkje på jobb igjen før langt ut i august. Så da skal det trimmast, og veiast av mat, og alt som eg no ikkje har klart like godt i ein travel kvardag. Gjekk ned 400 gram, så det var jo ikkje all verda. Spesielt når eg sist veke stod heilt still. Ja, ja kanskje eg og vekta er bedre venner neste mandag.

Gratulerer tonton med ditt møte med vekta, kjekt å høre at det gjekk så bra. Dere andre må ha lykke til i morgon.

 

Klem fra meg.[/quote']

Det er nedgang madge... fine greier. Hvordan er det med cm da? Opp med hodet og stå på for dette greier du. Jeg er fornøyd bare ikke alt går oppover jeg. Ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Har berre ein arbeidsdag igjen' date=' før eg skal ha laaang ferie. Har ein del avspaseringer som skal takast, så eg skal ikkje på jobb igjen før langt ut i august. Så da skal det trimmast, og veiast av mat, og alt som eg no ikkje har klart like godt i ein travel kvardag. Gjekk ned 400 gram, så det var jo ikkje all verda. Spesielt når eg sist veke stod heilt still. Ja, ja kanskje eg og vekta er bedre venner neste mandag.

Gratulerer tonton med ditt møte med vekta, kjekt å høre at det gjekk så bra. Dere andre må ha lykke til i morgon.

 

Klem fra meg.[/quote']

 

400 gram er jo helt strålende det, madge!! 500 gram i uka er jo det anbefalte, så der er du jo nesten! (Jeg hadde faktisk stått på standby i tre veiinger nå, så gjennomsnittet ble ca 300 g i uka, og det er jeg helt fornøyd med!) Husk også at du krympa to cm i midjen forrige uke!

Jeg er sikker på at du kommer til å nyte ferien din, med masse fargerik og sunn mat og mye utetid! Vi skal en uke på hytta om et par uker, og det skal bli deilig!! Vi trener opp bæremeis-teknikken til fjellturene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo tonton. Se det du 1' date='1 kilo, jeg hopper rundt på gulvet og klapper i hendene.[/quote']

 

Du er nå søt og da, trucker!

 

Tenkte forresten på deg i dag tidlig, når jeg på sykkel dumpa borti hele Renovasjonsetaten midt i deres gjerning. Det var tre pers i aksjon, og hvilke snygga grabbar! Skikkelige svette fotomodell-typer med stramme t-skjorter og sånn furet-værbitt solbrun i fjeset. Jeg datt nesten av sykkelen jeg... Har du mange sånne der du jobber? Nå blir vel du snart deres kvinnelige motstykke også, tenker jeg... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...