Gå til innhold

Hjertesukk fra en som trenger å gå ned 30+


Gjest silda

Anbefalte innlegg

Gjest Friskus_jenta

Jeg var på velta i dag på tross av at jeg hadde en aldri så liten utskeielse i går. Hadde tenkt å droppe det i dag, men så kom jeg til å tenke på at "da er det bare å glemme gårsdagen, og starte på ny frisk"

 

Og gjett da? Jeg hadde gått ned 0,5 kilo siste uken, på tross av i går, og at jeg ikke har hatt tid til å trene skikkelig siden torsdag i forrige uke...

 

ER SÅ GLAD, ER SÅ GLAD!!!

 

Neste veiedag; here I come... Nå skal det bli fart i sakene!! :)

 

He he...

Ps; har vært og tømt butikken for godsaker i dag, dvs frukt og grønt... :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar
Gjest trucker

Vekta stopper på 103,4 kg. WÆÆÆÆÆÆ!!!! Jeg har vært sånn jojo helt siden jeg fikk mitt 3. barn, variert mellom 52 og 104 kg. Nå får det være nok! Veide 82 kg i februar, så ble jeg operert og måtte begrense hva jeg gjorde. Og hva gjorde dumme meg.... joda, satt og så på tv! Jeg har alltid spist lite, uregelmessig men faktisk ganske sunn mat. Spiser minimalt med snop og drikker moderate mengder pepsi max. Nå skal jeg true meg til å spise ofte. Vet frokost er viktig men når jeg starter i full jobb igjen... om ca 3 uker står jeg opp 05.30. Og hvem søren har lyst på mat da? Jeg skal være flink har jeg bestemt og dersom vi hjelper hverandre klarer vi det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
Vekta stopper på 103' date='4 kg. WÆÆÆÆÆÆ!!!! Jeg har vært sånn jojo helt siden jeg fikk mitt 3. barn, variert mellom 52 og 104 kg. Nå får det være nok! Veide 82 kg i februar, så ble jeg operert og måtte begrense hva jeg gjorde. Og hva gjorde dumme meg.... joda, satt og så på tv! Jeg har alltid spist lite, uregelmessig men faktisk ganske sunn mat. Spiser minimalt med snop og drikker moderate mengder pepsi max. Nå skal jeg true meg til å spise ofte. Vet frokost er viktig men når jeg starter i full jobb igjen... om ca 3 uker står jeg opp 05.30. Og hvem søren har lyst på mat da? Jeg skal være flink har jeg bestemt og dersom vi hjelper hverandre klarer vi det nok.[/quote']

 

 

Jeg er ny her jeg også... ser at du har problemer med frokosten akkurat som jeg hadde tidligere. Jeg hadde også lite lyst på mat før jeg gikk på jobb. Jeg pleier å stå opp kl 06 når jeg skal på tidligvakt, men spiser forkost kl 7-7.30 på jobb. Vet ikke hva slags jobb du har, men for meg funker dette veldig bra. Tar meg et glass vann før jeg drar hjemmefra, slik at kroppen er i gang...

 

Det er fremdeles ikke så fantastisk godt med frokost, av og til må jeg "tvinge" det i meg...men jeg spiser det hver dag... :)

 

Ja vi trenger hverandre her inne! Stå på! Vi SKAL klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Jeg har som nevnt veiedag i dag. Har bare gått ned 0,4 kg denne uken. Det ble litt feiring på fredag, og det vises tydeligvis på vekten. Har i hvert fall ikke gått opp! Så lenge det går nedover så. Får prøve å være litt flinkere denne uken.

 

Nå må jeg på jobb, så jeg får ikke tid til å sjekke målene. Tar det i morgen. Lykke til alle sammen!

 

Klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Jeg er ny her jeg også... ser at du har problemer med frokosten akkurat som jeg hadde tidligere. Jeg hadde også lite lyst på mat før jeg gikk på jobb. Jeg pleier å stå opp kl 06 når jeg skal på tidligvakt' date=' men spiser forkost kl 7-7.30 på jobb. Vet ikke hva slags jobb du har, men for meg funker dette veldig bra. Tar meg et glass vann før jeg drar hjemmefra, slik at kroppen er i gang...

 

Det er fremdeles ikke så fantastisk godt med frokost, av og til må jeg "tvinge" det i meg...men jeg spiser det hver dag... :)

 

Ja vi trenger hverandre her inne! Stå på! Vi SKAL klare det![/quote']

 

Jeg har en fysisk krevende jobb. Er renovatør, eller som jeg ynder å si; søppelkjører! Jeg er alene på bilen, dvs jeg manøvrerer min lille konebil... 8m lang og med en egenvekt på 12 tonn på smale, bratte, krevende veier. Så kommer andre del av jobben. Ut og inn av bilen (som har tre trappetrinn) i gjennomsnitt 200 ganger pr dag. Går ca 7 - 8km pr dag for å tømme dunk. Får presse meg til å spise en skive ved 1/2 8 tiden. Vann klarer jeg å få ned på morgenen, og utover dagen kommer jeg til å drikke blå farris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Jeg var på velta i dag på tross av at jeg hadde en aldri så liten utskeielse i går. Hadde tenkt å droppe det i dag' date=' men så kom jeg til å tenke på at "da er det bare å glemme gårsdagen, og starte på ny frisk"

 

Og gjett da? Jeg hadde gått ned 0,5 kilo siste uken, på tross av i går, og at jeg ikke har hatt tid til å trene skikkelig siden torsdag i forrige uke...

 

ER SÅ GLAD, ER SÅ GLAD!!!

 

Neste veiedag; here I come... Nå skal det bli fart i sakene!! :)

 

He he...

Ps; har vært og tømt butikken for godsaker i dag, dvs frukt og grønt... :)

 

Klem[/quote']

Du er flink!!! Gleder meg til å følge med videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Silda: Kjempebra med nedgang tross feiring! Tenk, nesten en hel smørpakke i minus!

 

Slankelinda: Kjempeflott du også! Og fint at du kom deg på sporet igjen. Jeg tror ikke vi hadde vært mennesker (iallfall ikke verdt å bli kjent med) hvis vi ikke lot oss friste iblant. Flott at du står på!

 

Trucker: Velkommen!!! Koselig å ha deg med på laget! Jeg er utrolig imponert av arbeidet du gjør. Det må være fint å få så mye variert bevegelse i jobben. Bedre enn å sitte foran en skjerm iallfall. Hva gjør dere andre? Jeg er fløytist i div orkestre og ellers jobber jeg som hallodame på radio(alt er frilans). Arbeidet blir ofte statisk og alltid innendørs. Jeg trives men jeg kunne godt ha likt en litt mer dynamisk jobb ja... Hvor mye vil du gå ned? Og når har du veiedag? Lykke til!!!!

 

I dag har jeg kveldsvakt på NRK P2, så jeg er hjemme på formiddagen og rydder klær mens R er hos dagmamma. Jeg har så mange forskjellige kategorier - vinterklær, sommerklær, for store, for små, altfor små, gravide og ammeklær. jeg blir helt sprø. Så nå tar jeg en skikkelig sjau og gir bort de mest håpløst for små klærne og satser heller på ny shopping når det blir aktuelt... Det er uansett mer gøy. Det ble ingen trimpoeng i går, for jeg har gnagsår etter joggeskoene. Det får jeg med en gang det blir varmt i været. Blæ. Det er jo de samme skoene jeg har gått med i hele vinter men nå altså - kjøttsår. Men idag kommer stepperen min i posten! Har bestilt ministepper fra Netthandelen, så nå kan jeg variere litt når det blir for varmt ute.

 

Ha en deilig dag alle super-slankere!

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teoball

Det er godt at du ikke er alene. Vekten er nokså ustabil hos meg og jeg er veldig glad i mat. Spiser ofte, men alt for store porsjoner og er glad i alt som er søtt.

 

Nå skal hele fam min til syden i august og da har jeg tenkt å ha på bikini uten å være flau.

 

Startvekt i dag er 86,8 kg og jeg er 173 cm høy. Ser ut som ei pære!!!

Dette må vi fikse på.

 

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
Det er godt at du ikke er alene. Vekten er nokså ustabil hos meg og jeg er veldig glad i mat. Spiser ofte' date=' men alt for store porsjoner og er glad i alt som er søtt.

 

Nå skal hele fam min til syden i august og da har jeg tenkt å ha på bikini uten å være flau.

 

Startvekt i dag er 86,8 kg og jeg er 173 cm høy. Ser ut som ei pære!!!

Dette må vi fikse på.

 

Stå på!!![/quote']

 

 

til opplysning og trøst er det bedre ( og sunnere) å se ut som ei pære enn et eple...(slik som meg) *ler*

 

Ha en superaktiv dag dere! Nå må jeg gå på jobb!

Kjempeklem, og et forsiktig, motiverende spark i baken... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette så ut som en koselig tråd. Kan jeg få hive meg på??

 

Jeg er ei jente på 25 år med alt for mange kilo på kroppen. Er 170cm og veier 98 kilo. Jeg vil ned til 70/75 kilo, så jeg har en vei å gå...

Starter på kurs i kveld. Gru-gleder meg!! Har aldri gått på kurs før, og egentlig aldri slanket meg før heller. Jeg fikk tvillinger for litt over et år siden, og det har satt sine spor!

Supert med et sted som dette der man kan snakke med andre i samme situasjon, og er vi kan motivere hverandre! Jeg trenger iallefall all den "hjelpen" jeg kan få!!

Så, får jeg være med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Så koselig at vi blir fler! Lykke til på kurs, Enja! Jeg vet hvordan det er med de svangerskaps-kiloene... Er alle dere andre her også mødre?

 

Teoball - jeg rydda og kvitta meg med klær idag og tenkte med lengsel og håpløshet tilbake på den tiden da jeg veide bare 85 kg - da var jeg slank da! Tenkte jeg. Nå er jeg ca 98 og har tenkt å levere alle klærne mine fra den gangen til loppis. Hvis jeg noen gang blir så slank igjen (hvilket jo er målet omsider) så vil jeg nok på shopping ja...

Men ideen bak denne lille epistlen var iallfall (før jeg rota meg bort) å si deg at du ikke er så veldig overvektig! Tenk, jeg trodde jeg var stor som et hus dengangen, for 3-4 år siden, og nå ser jeg drømmende og litt vantro på livvidden på de gamle buksene... sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempehyggelig at vi har fått ennå flere på tråden. Dette skal vi klare!

 

Selv sliter jeg med studier for øyeblikket, så jeg har ikke mye overskudd til å tenke på trening. Leverer min avhandling i slutten av måneden, og da.....

 

Ellers så jobber jeg ekstra på en restaurant. Det gjør det ikke akkurat enkelt å holde seg unna fristelser og sene måltider. Ja, ja..... Føler meg ekstra stolt vær gang jeg har jobbet og ikke puttet noe i munnen hver gang jeg går forbi noe spiselig. Her er det fritt valg av personalmat og det står alltid snacks rundt omkring. Ikke særlig for en svak sjel... Vel, vel greid det så langt.

 

Blitt flink til å drikke mye vann også. Faktisk lettere å drikke mye av det på jobb, da man har tilgang til mye isbiter!

 

Ellers kan jeg nevne at jeg har to barn på 7 og 8 år, så man kan si at svangerskapskiloene har kommet tilbake igjen pluss litt til etter at jeg slanket meg for 6 år siden. Har regnet ut at jeg i snitt har lagt på meg et halvt kg i måneden siden da! At det går an!

 

Nå har jeg i hvert fall sagt til meg selv at det er ut med de behaglige og fornektende strikkbuksene. Nå har jeg gått til innkjøp av dongeribukse! Ok da med stretch, - kan jo ikke miste alt motet med en gang.

 

Har faktisk begynt med litt mer ettersittende klær, og utrorlig nok så tror folk at jeg har slanket meg allerede! (minus 2,2 kg, synes neppe). Tror det er fordi jeg tør rette opp ryggen og gå med litt fargerike klær som "sitter", og ikke bare svære telt.

 

At jeg omsider har klart å komme i gang har gjort noe for selvtilliten min. Håper bare at jeg klarer å fullføre, det er mange kilo igjen (ca. 30).

 

Vi får støtte hverandre gjennom grill og iskremsesongen å håpe at vi i hvert fall ikke går opp i vekt!

 

Nå har jeg foresten målt meg også, har tatt alle målene i kursboka til GR, og har til sammen mistet 5 cm. Det er jeg fornøyd med med tanke på at vektreduksjonen bare var 400 gr. denne uken.

 

Tvi, tvi alle sammen! Og lykke til på kurskveldene for de som skal begynne. - nettopp har begynt.

 

Ps Flere som har veiedag tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette så ut som en koselig tråd. Kan jeg få hive meg på??

 

Jeg er ei jente på 25 år med alt for mange kilo på kroppen. Er 170cm og veier 98 kilo. Jeg vil ned til 70/75 kilo' date=' så jeg har en vei å gå...

Starter på kurs i kveld. Gru-gleder meg!! Har aldri gått på kurs før, og egentlig aldri slanket meg før heller. Jeg fikk tvillinger for litt over et år siden, og det har satt sine spor!

Supert med et sted som dette der man kan snakke med andre i samme situasjon, og er vi kan motivere hverandre! Jeg trenger iallefall all den "hjelpen" jeg kan få!!

Så, får jeg være med??[/quote']

 

Lykke til i kveld! Du skal se det blir ganske hyggelig trass årsaken til at du er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Hei' date='

Har dessverre ikke fått noen respons på mitt forrige forsøk, så jeg prøver igjen.

Jeg har de siste årene bare lagt på meg mer og mer. To barn med et års mellomrom var det som virkelig satte i gang vektøkningen.

 

Jeg deltok på to kurs med 1 mnd mellomrom og gikk ned over 20 kg. Men disse klarte jeg fint å legge på meg igjen pluss litt til. Angrer på at jeg ikke gikk stabeliseringskurs.

 

Nå har jeg nok en gang (prøvd halvhjertet en del ganger de siste årene bla med Fedon kurs etc i fjor) - bestemt meg for å gjøre noe med saken. Kommer til åbruke de gamle kursbøkene mine og oppskriftsbøkene fra Grete Roede. Har tenkt å begynne forsiktig slik at jeg ikke gir opp.

 

Trenger for øvrig utveksle erfaringer, ups- and downs med andre i samme situasjon.

 

Jeg turde omsider å gå på vekten på tirsdag 25 april. I neste et år har jeg fornektet det faktum at jeg er nødt til å gjøre noe med vekten min. Utrorlig hvor farlig STRIKK bukser kan være.

 

 

Vekten viste 102,8 kg. Planen er å gå ned til min trivselvekt på ca 70 kg. (Jeg er 171 høy).

 

Fint om noen andre i lignende situasjon har lyst på å drive gjensidig motivasjon og støtte.

 

Håper å høre fra noen![/quote']

 

 

Hei silda!

Jeg gikk også på vekta i går og fikk helt hetta. 103,4 kg! Jeg er 164 cm høy og har nå BESTEMT meg. Jeg skal ned. Vil gjerne være med deg. Har satt som mål å komme ned 40 kg. Satser på 500 gr ned pr uke, så det tar sikkert tid. Har forsøkt å finne ut hvor mange kalorier jeg trenger pr dag, men ingen har svart meg.... såå....jeg propper i meg det jeg kan og regner ut ved hjelp av dagsrapport skjemaene. Jeg blir så METT. Bruker riktige matvarer, drikker mye vann og ligger på 1100 til 1250 kalorier pr dag. Spiser frokost, lunch, mellommat(frukt) og kvelds.

Har bestemt å ha veiedag på tirsdager. PS: Jeg er 52 år, og har begynnt å jobbe igjen etter en oprasjon. Må ta det litt pent ennå, men jeg har en fysisk krevende jobb. Trener på helsestudio med fysioterapaut 2 ganger pr uke, samt litt styrketrening og på elipsemaskin hjemme. Skal vi holde kontakten og hjelpe hverandre videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

.....er altfor lite!!!Det er jeg nesten 100% sikker på ut fra at du er 164cm høy og veier 103,4 kilo.....

 

Jeg er 161cm og veier 105,2 kilo. Jeg har IKKE krevende arbeidsdag, og jeg skal ligge på 1900 kalorier per dag....

 

Søk på formel i forumene, legg inn dine egne opplysninger og du skal se om ikke du får en bra pekepinn på hva du skal spise trucker- det gjelder forøvrig deg også silda.

 

Jeg får ikke understreket nok hvor viktig det er å ikke kutte i kaloriinntaket utover det som er anbefalt her inne - jeg har selv erfart hvor lite fart det ble på sakene inntil jeg justerte opp kaloriene mine!!

 

Formelen hjelper dere å finne frem til energiforbruket til nettopp DIN kropp. Når dere har funnet det, legg dere 500-800 kalorier under dette - da vil dere gå ned 1/2 til 1 kg i uken. Og det dere mister er fett - noe som gjør det mye lettere å holde vekten i etterkant.

 

Lykke til begge to!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
.....er altfor lite!!!Det er jeg nesten 100% sikker på ut fra at du er 164cm høy og veier 103' date='4 kilo.....

 

Jeg er 161cm og veier 105,2 kilo. Jeg har IKKE krevende arbeidsdag, og jeg skal ligge på 1900 kalorier per dag....

 

Søk på formel i forumene, legg inn dine egne opplysninger og du skal se om ikke du får en bra pekepinn på hva du skal spise trucker- det gjelder forøvrig deg også silda.

 

Jeg får ikke understreket nok hvor viktig det er å ikke kutte i kaloriinntaket utover det som er anbefalt her inne - jeg har selv erfart hvor lite fart det ble på sakene inntil jeg justerte opp kaloriene mine!!

 

Formelen hjelper dere å finne frem til energiforbruket til nettopp DIN kropp. Når dere har funnet det, legg dere 500-800 kalorier under dette - da vil dere gå ned 1/2 til 1 kg i uken. Og det dere mister er fett - noe som gjør det mye lettere å holde vekten i etterkant.

 

Lykke til begge to!!![/quote']

 

Tusen takk mezzina. Det skal jeg gjøre...... men gud bedre dersom jeg skal spise ennå mer. Har ligget på ett lavmål i flere år, og ØKT i vekt. Tror dette fører til at jeg sprekker :) Ps.. jeg spiser ikke sjokolade, skjelden potetgull og drikker pepsi max. Funker det for deg mezzina? Jeg begynner forresten på internettkurs 5.6 men prøver å tyvstarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Hei trucker! Ikke fortvil, det hjelper å spise mer, hvor utrolig det enn låter! Jeg gikk på mitt første GR-kurs ifjor og gikk ned 6 kg uten noen stor anstrengelse. Jeg syntes det var helt merkelig i begynnelsen, syntes ikke jeg gjorde annet enn å spise og vaske opp og lage mat!! Men ganske fort ble det resultater (som jeg selvfølgelig har skusla nesten helt bort i det året som har gått siden....blæ. Men nå er jeg igang igjen!!), og det som ganske fort skjedde var at forbrenninga mi gikk opp, slik at jeg ble helt over-sulten hvis jeg gikk for lenge uten mat (4-5 t). Det ideelle er ca 3 t mellom måltidene. Min mor, som også er overvektig, er helt sjokkert over hvor mye jeg spiser, sikkert dobbelt så mye som henne, og jeg går ned mens hun står stille... Jeg er 175 cm og 98 kg, og jeg ligger på 1900 kcal pr dag. Trimpoeng er ca 15 pr uke. Det gir deg kanskje en viss pekepinn...

 

Det viktigste er - ikke få panikk!!! - og ikke gi opp!!!

En dag av gangen er et godt slagord. Mannen min har sluttet å drikke, og han sier "jeg har ikke sluttet å drikke, det eneste jeg vet er at jeg ikke skal drikke idag" (han har ikke rørt alkohol på to år)

 

Vi er med deg - bare skriv hvis du er frustrert!

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei silda!

Jeg gikk også på vekta i går og fikk helt hetta. 103' date='4 kg! Jeg er 164 cm høy og har nå BESTEMT meg. Jeg skal ned. Vil gjerne være med deg. Har satt som mål å komme ned 40 kg. Satser på 500 gr ned pr uke, så det tar sikkert tid. Har forsøkt å finne ut hvor mange kalorier jeg trenger pr dag, men ingen har svart meg.... såå....jeg propper i meg det jeg kan og regner ut ved hjelp av dagsrapport skjemaene. Jeg blir så METT. Bruker riktige matvarer, drikker mye vann og ligger på 1100 til 1250 kalorier pr dag. Spiser frokost, lunch, mellommat(frukt) og kvelds.

Har bestemt å ha veiedag på tirsdager. PS: Jeg er 52 år, og har begynnt å jobbe igjen etter en oprasjon. Må ta det litt pent ennå, men jeg har en fysisk krevende jobb. Trener på helsestudio med fysioterapaut 2 ganger pr uke, samt litt styrketrening og på elipsemaskin hjemme. Skal vi holde kontakten og hjelpe hverandre videre?[/quote']

 

Hei Trucker,

Kjemeflott at du blir med! Jeg har vel tenkt å prøve å gå ned i nogenlunde samme tempo som deg. Dette klarer vi!

 

Jeg gikk på to GR kurs for seks år siden, og gikk ned mye i vekt. Dessverre gikk jeg de opp igjen også.

 

Jeg var vel omtrent 97 kg da jeg begynte den gangen. Den gangen la jeg meg faktisk på et noe høyere kaloriforbruk enn anbefalt. Jeg var for øvrig ikke klar over at maxi slankere (de som skal ned mer enn 20 kg eller noe sånt), - faktisk skulle spise mer. Jeg gikk nemlig på et "vanlig" kurs.

 

Uansett valgte jeg å ikke fortelle de andre på kurset at jeg gjorde det, da jeg var redd for å virke demotiverende. For øvrig så viste det seg at jeg med et gjennomsnitlig kalori inntak på mellom 1700- 1900 kcal pr dag, raste ned i vekt (over 12 kg på de åtte første ukene). Med andre ord så tror jeg det er svært viktig at du får i deg nok næring. Synes du spiser litt lite, spesielt med tanke på at du har en fysisk krevende jobb. Hvis du trener er det viktig at man bygger opp muskelmasse og ikke slanker den vekk, da det på sikt vil føre til at forbrenningen reduseres. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få i meg litt mer. Spis fet fisk, gjerne flere ganger i uken i tillegg til mager fisk, samt andre proteiner som kyllingfilet, svinefilet, karbonadedeig (ikke kjøttdeig eller farse) etc. Se om du klarer å få i deg noe hver tredje eller fjerde time. Lykke til! Blir spennende å se neste tirsdag!

Klem Silda

Ps

Akkurat som tonton opplevde jeg at forbrenningen økte. Jeg hadde en måneds pause mellom første og andre kurs, men forsatte faktisk å gå ned i vekt. Dette var inklusiv jula, tro det eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

her fikk du mange gode råd på veien:-)

 

Jeg vet det høres helt rav ruskende galt ut å øke matinntaket for å gå ned i vekt, men det er ikke så rart likevel. Det er som å fyre i en ovn, skal du holde varmen må du tilføre litt ved med jevne mellomrom - litt og ofte. Kroppen er også en forbrenningsmotor og fungerer etter samme prinsipp. Skal forbrenningen opp, må du opp i kalorier. Men glem likevel ikke at det er like viktig å spise ofte, altså 4-6 måltider om dagen.

 

Ja - jeg og drikker litt pepsimax. Trimpoengene ligger på rundt ti i uken.

 

Du vil antagelig oppleve å være litt stinn i kroppen første dagene. Men etter en uke eller to skal jeg love deg du blir ordentlig sulten foran hver gang du skal spise. Det er et godt tegn på en forbrenning som funker!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Har dere falt av lasset eller??

 

Jeg hadde en skummel dag igår, for mannen min bakte boller, og de var SÅÅÅ gode! Dvs - DEN var så god, for jeg klarte faktisk - kryss i taket - å begrense meg til en. Ser dere gjenskinnet av glorien??

 

Jeg har vært skikkelig forkjøla denne uka, så det har blitt litt smått med både spising og trening. Men vi får se hvordan det går med veiinga i morgen. Har vel holdt meg sånn noenlunde på den riktige veien.

 

Har dere forresten tatt utfordringa til Christinas blogg? Jeg prøver å gjøre mageøvelsene hver dag, og jammen ta meg tror jeg det funker gitt! Om enn kanskje bare psykisk, men jeg føler at magemålet er i ferd med å minke..

Ellers har jeg nå fått mini-stepperen i hus, og den står liksom bare midt på stuegulvet og ber om å bli hoppet opp på en gang i blant. Det er helt genialt, hvis man står og f.eks venter på at potetene koker trår man noen få steg. Supert!

 

Håper dere har en fantastisk helg dere også, husk at frukt er en super snack!

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Jeg er litt deppa i dag. Har kjøpt meg ny vekt, og den viser ca 4 kilo mer enn den gamle. I DAG var jeg 108,3 kg på den nye vekta, og 104 kg på den gamle.

( Har ikke gått verken opp eller ned siden forrige veiing, men har skeia en del ut på langhelg-jente-tur...) Så er jo bra at jeg ikke har gått opp... *trøste meg selv*

 

Men jeg setter fra nå av ny start dato, og er nå altså 108,3 kilo... :)

Men det er bare å brette opp igjen ermene og ta fatt på de 4 kiloene jeg ikke visste at jeg hadde... :)

 

Stå på alle superflinke venner! Detta ska vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton
Jeg er litt deppa i dag. Har kjøpt meg ny vekt' date=' og den viser ca 4 kilo mer enn den gamle. I DAG var jeg 108,3 kg på den nye vekta, og 104 kg på den gamle.

( Har ikke gått verken opp eller ned siden forrige veiing, men har skeia en del ut på langhelg-jente-tur...) Så er jo bra at jeg ikke har gått opp... *trøste meg selv*

 

Men jeg setter fra nå av ny start dato, og er nå altså 108,3 kilo... :)

Men det er bare å brette opp igjen ermene og ta fatt på de 4 kiloene jeg ikke visste at jeg hadde... :)

 

Stå på alle superflinke venner! Detta ska vi klare![/quote']

 

Det der har jeg vært med på også, superkjipt!!! *trøsteklem*

 

Det jeg gjorde, som hjalp litt på selvfølelsen, var å ikke gå helt direkte over til den nye vekta men parallellføre litt, sånn at jeg hadde en nedgang å forholde meg til samtidig. Så når jeg i mitt tilfelle gikk fra 98 til 102 kg, brukte jeg et par uker med nedgang, så det gikk fra 98 til 96 på den gamle mens jeg vente meg til tanken på at det "i virkeligheten" hadde gått fra 102 til 100. Vet ikke om det hjelper deg, men det fikk iallfall meg til å føle meg litt bedre.

 

Det er KJEMPEBRA at du ikke har gått opp på jentetur!! Ta de små seirene og ta godt vare på dem. Kanskje lurt å skrive litt ned? Mannen min fortalte meg idag at han pleier å få negative selv-destruktive tanker i hodet, og da forter han seg å finne ut ti gode og flinke ting han har gjort den dagen, f eks: stå opp tidlig, pusse tenner, spise en sunn frokost, trene, lese noe man lærer litt av, hjulpet noen, kommunisert godt med barnet ditt, slappe godt av, strekke litt på musklene, gjøre en ting man har utsatt osv...osv... Det er så utrolig mange flinke ting vi gjør i løpet av en dag, vi må ikke straffe oss selv for at vi ikke klarer det umulige - nemlig å se annerledes ut enn det vi gjør. Ingen er bedre enn seg selv!!!

 

Klem tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Ja så er en ny uke begynnt. Først vil jeg takke for alle gode råd og oppmuntring. Tror jeg vil trives godt sammen med dere:) det føles bedre å vite at vi er fler som sliter med det samme. Så en liten oppsummering av min helg. Vi var på firmatur til Oslo. Bodde på SAS hotellet i Nydalen. Dette ga meg litt hodebry og noe uregelmessigheter i opplegget. :) Fredag begynnte med en veltilpasset frokost og masse vann. Så løp jeg i butikker for å finne noe å tre på "kruppen" min, og som lignet noe pent..IKKE LETT!!!! Pustet og peste og stresset masse. Så var det å rekke bussen, det sier seg selv at lunchen gikk fløyten. Etter tre timer var det matpause og kona til sjefen hadde laget medbrakt. Ja ja. Grove rundstykker med eggerøre og laks fristet nok til 4 halve. Jeg drakk farris ennå bussen bugnet av øl. Så kom første sprekk: To skiver kringle! Vel ut på kjøring igjen. Kveldsmaten var bestillt kl 20 på Peppes. Selvfølgelig Pizza..3 skiver + en 04 med pils. Kollegaene beynnte å se rart på meg. Kunne vel drikke litt mente de selv om de har forsøkt å få i meg alkohol i 4 år uten å lykkes! Lørdagsfrokosten gikk greit. Stor skuffelse at det var lite frukt og grønnsaker på hotellet. Deretter bar det til maskinmessa, hvor jeg travet bakker opp og ned og rundt hele Hellerudsletta i tre timer.( ble vel litt trimpoeng) Tilbake på hotellet en "riktig" brunch så TRIMROMMET i 30 min, solarium og badstue!FLINK!! Middagen var bestillt og VEEELDIG fin, dvs: lite mat men jeg sto over desseren! Tok ett glass hvitvin og en 04 pils. Sluttet kvelden med en longdrink. Fy meg. Søndag spiste jeg bare ja mat så nå er jeg spent på morgendagens veiing! Håper jeg ikke har gått opp. Dere da... hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Tonton: Jeg tenkte på det samme som deg, det der med vekt. Det viste jo seg at jeg veide det samme på den gamle vekta i går, og jeg har jo ikke lyst til å "slette" de to kiloene jeg virkelig har klart å gå ned...

 

Så; siden den nye vekta viser 108,3 kg, så sier jeg til meg selv at jeg begynte på 110,3. Dermed får jeg med meg nedgangen... KJEMPELURT!

Har ei venninnne som også har kjøpt ny vekt i håp om en god start på en slankeprosess, og hun opplevde akkurat det samme med vektforskjell... rart ikke sant? hehe..

 

Trucker: synes du var flink når du var på tur jeg, trimmet og greier! :)

 

Ha en suuuper fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

..og ukas tall er 0,5! Ikke så aller verst, etter en uke med en hjemmedag fra jobben pga en hel#/&%=&s forkjølelse eller allergi eller hvadetnåer, samt mensen og en djevelsk ektemann som plutselig bakte hveteboller og spredde velduft i hele huset....

 

Har vært flink og tatt mine 80 sit-ups hver kveld og ellers gått med staver, men neiggu om den magen krymper noe særlig, nei! Jaja, ting tar jo tid. Blir ikke noe større iallfall!

 

Velkommen tilbake, Trucker! Flott at du trimma når du var på tur. Det gir resultater, om enn ikke akkurat med en gang...

 

Og Slankelinda - det syntes jeg hørtes fornuftig ut! 2 kg er jo en stor nedgang, tenk å gå og bære på 2 melkekartonger ekstra! Deilig å få det av. Det er forresten min totale (1,9) nedgang nå, siden 1. mai. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...