Gå til innhold

Hjertesukk fra en som trenger å gå ned 30+


Gjest silda

Anbefalte innlegg

Gjest tonton
Ja så var det veiedag igjen da!

 

Resultatet var som forventet:

Vekt: ned 0' date='8 kg (totalt ned 5,3)

Midje: ned 3 cm (totalt 6,5)

 

Har totalt gått ned ....(regne regne...) 22 cm på kroppen! HURRA!!!!!

Ikke rart at den nye buksa ( som jeg ikke kunne gå med for 3 uker siden ) strammer mer!!!

 

Trucker: gratulerer med resultatet, all nedgang er nedgang! Kjempeflott!!

 

Silda: hold motet oppe jente, det blir vår tur også :) DU ER FLINK!

Blir litt redd når jeg tenker på at du sikkert har fått større muskler... hehe :)

 

Emilia: KJEMPESTART med 1,3 kilo! Tenker du er glad og fornøyd, ja... *ler*

 

Velkommen til dere nye, her vil dere bli glad av å være... :)[/quote']

 

Wow - 3 cm i midjen!! *dån...* Det kan jeg bare drømme om - jeg har brukt fire uker på 2 cm. Og 0,8 kg er jo helt perfekt nedgang!! Mer enn en halvkilo og ikke så mye at du brenner muskler. Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar
Gjest tonton

 

Nokon som veit kor mange kalorier kosemerka er på no? Og kan ein samle dei opp til ein dag i veka?

 

Hei Madge! Det var en artig forklaring på nicket ditt, forresten.

 

Kosemerkene er på 25 kcal, så vidt jeg vet, og de får man to om dagen av. Man kan samle dem opp til slutten av uka, til f eks ett glass vin, men man får ikke lov å spare dem til uka etter. Disse merkene skal brukes og ikke spares, for man skal lære å kunne spise litt behersket av nei-maten. Da er risken for sprekk mindre. Jeg bruker mine på en stor rute av Villards mørk sjokolade med kaffe-krisp hver kveld, til en kopp koffeinfri kaffe foran tven. Det er min kos!!! Jummjummm... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikkje så dumt med kosemerker når tanken er å lære å forholde seg til nei-mat. Det blir 350 kcal. i veka det viss eg sparer det. Eller ein og annan kveldskos. Da er det berre å fundere på kva som frister mest da. Hm. Kan bli kjekt å gruble på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evighoper

Har lest litt her inne, og håper at jeg kan være med i gjengen!

Jeg trenger å gå ned minst 20kg, men hadde håpet på 30-35....

 

Nicket mitt er egentlig evighåper, men forumet ville ikke ta Å så da ble det evighoper...hi hi..

 

Jeg ønsker å bli gravid og skal ha 3 IVF forsøk i august /september, trenger

å få noen spark i baken, så jeg håper at dere kan gi meg ett i ny og ne....

 

Veldig hyggelig å lese at dere er så flinke her inne, motivasjonen smitter !!!

(har akkurat spist et lite mellommåltid med gulrøtter....)

 

so long...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Evighoper.

 

Var eit fint nick da. Eg er også ganske ny her. Men virker som ein flott gjeng som er her inne. Så spennende du får det framover med graviditetsprøvinga. Du må fortelle korleis det går. Velkommen i gjengen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Hei.Har lest litt på siden her nå og tror dette er noe for meg. Veier 103 kg og skal ned 30+. Gikk ned 14 kg(gikk på kurs), men har gått de opp igjen. Har ryggproblemer og vanskelig for å gå osv. Klærne blir trangere og trangere- må skifte kurs nå!!! Startet i går med veing av mat og full pakke. fint med støtten dere gir hverandre her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Jeg ønsker dere hjertelig velkommen. Synes selv at alt går greiere etter jeg kom meg med denne gjengen her inne. Håper dere vil føle dere hjemme.

Stå på og endre livsstil, egentlig kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Cruella. Du er omtrent i same situasjon som meg du da. Eg er no 96 kilo, men er ikkje så høg eg da. Eg gjekk også på eit kurs. Skal bli kjekt å bli litt mindre av meg. Er litt lettere når ein kan gå i vanlige butikker å kjøpe kle, og ikkje bort om B og B avdelingane. Greitt å ha nokon i same situasjon som kan muntre opp inni mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Velkommen skal dere være! Åjada, det skal nok bli løsere klær på oss alle sammen etterhvert! Jeg gleder meg også til å handle på "normale" avdelinger - i den grad jeg har tid til å shoppe! Det går fort i svingene... Tror den butikken jeg mest av alt gleder meg til å kunne handle i er Popin. De har fine bukser der , og jeg har ofte funnet mange fine overdeler der også - før jeg ble gravid og ble overfalt av en diger deigklump som satte seg fast på magen min...grr...

 

Ha det godt og lykke til begge to! Gleder meg til å holde følge med dere!

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evighoper

Og tusen takk for veldig hyggelig velkomst!

Jeg har knotet litt rundt her og endelig funnet formelen for kalorier og slikt...

Spennende! Jeg spiste Meeeget sunt igår siden jeg har endelig har klart å skjerpe meg.. og i dag viser det seg at jeg spiste altfor lite ...!!!

 

Lå på 995 kalorier, mens jeg bør ligge på 1900!

 

Så nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evighoper

Ble avbrutt der ja...

 

Planen min videre er nå å få rompa mye mer ut av huset, og trimme MER!!

(går ca 20-30 rask gange nesten hver dag...)

 

Så får vi se hvordan det går videre.. gleder meg til å følge med dere andre her inne også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton
Ble avbrutt der ja...

 

Planen min videre er nå å få rompa mye mer ut av huset' date=' og trimme MER!!

(går ca 20-30 rask gange nesten hver dag...)

 

Så får vi se hvordan det går videre.. gleder meg til å følge med dere andre her inne også![/quote']

 

Wow - 20-30 min rask gange hver dag er da strålende det!! Det blir det jo trimpoeng av. Jeg kan også anbefale å ta med staver på turen. Hvis du bruker dem aktivt kan du få nesten 50% mer effekt, og du får en sterkere rygg og torso, noe som er viktig når man er litt tyngre enn lett, samt at du minker belastningen på knær og andre ledd i beina med opptil 30% (har jeg lest i Puls - min nye spander-ting på vei hjem fra jobben - tatt over for iskrem el sjokolade...nå er jeg hekta på helseblader isteden. hihi)

 

Lykke til og god tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24

Hei, er noen dager siden jeg var sist. Har vært så forferdelig tungt på jobb den siste uka.. Blitt forskjøvet, måttet tatt 3 ekstra vakter + masse overtid.. Så det har ikke blitt noe trening på meg denne uka.. Har vært helt skutt når jeg kommer hjem, det verker så i beina... Men tror vektmessig at det vil gå bra siden jeg går så mye på jobb uansett, har jo gått i ett i ca 8 timer... Det verste er egentlig at det ikke har blitt tid til matpause, så har mistet både lunsj og middag denne uka.. Siden beina verker sånn tror jeg at jeg lager meg fotbad og slapper av litt istedet :)

 

Og så må jeg hilse på alle de nye i gruppa, velkommen skal dere være! Koselig :) Her støtter vi og trøster...

 

Silda: Kjempetøft av deg å fortelle, men det går snart nedover igjen skal du se!

 

Trucker: Bra at du er kvitt en pakke smør, flink flink :) hihi

 

Linda: Åååh så bra at du har gått inn så mange cm :) Har bestilt klær fra Josefsson i en str mindre enn de klærne jeg har, er spent på om de passer.. Har jo gått ned totalt 5,5 kg nå..

 

Tonton: Grattis med vektnedgang! Smiiil... Er kjempelurt med staver egentlig.. Men jeg liker ikke turgåing til tross for at jeg har mp3spiller og alt, er så selskapssyk... hehe

 

Tilgi meg jenter om jeg har glemt noe nå... Er ikke helt på stasjon for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Emilia 24, synes du er flink jeg og all den gåinga må vel gi uttelling i noen trimpoeng. Skjønner godt det med å være sliten etter jobb og tider som blir flyttet på! Ille for kostholdet :) Jeg har begynnt å ta med ekstra brødmat, eller knekkebrød og frukt så jeg har dersom alt skjærer seg. Håper du får tid til å spise litt inneiblandt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Ja. sånn smågåing betyr jo også noe for forbrenninga! Støtter meg til Truckers forslag om brødmat og frukt! Det er så lurt å ha med noe så man ikke går seg tom!

 

Jeg har gang på gang gjort den feilen å sulte meg i løpet av dagen fordi det tar så lang tid å gå og kjøpe mat og så skal jeg BARE gjøre ferdig denne lille tingen og så er jeg plutselig ikke sulten lenger....og så plutselig angriper DYRET - det store sultne dyret, med hoggtenner og kjempegap - i åttetida om kvelden. Og DYRET er ikke fornøyd med en slank og balansert middag med grønnsaker og magert kjøtt eller fisk - nei, det vil ha PASTA! eller PIZZA! eller lasagne eller noe annet med masse ost og med brød til og, og ---- og så selvfølgelig noe søtt etterpå. Håjada - sånn har det vært i mange år for meg! Pussig hvor tydelig jeg ser det nå. Årsak og konsekvens - og hvor logisk det hele er. Spiser man mye og jevnt på dagen forblir dyret ganske tannløst, og det greier seg med en moderat mengde til middag.

Pussig, det er egentlig snakk om fantasi. Parallellen kan trekkes til å være en som alltid kommer for sent. Hvis man bare har fantasi til å beregne hvor mye tid man trenger til å forberede seg og har disiplin til å begynne så mye tidligere unngår man det. Det er bare å begynne å tenke seg om litt tidligere. Slik som med spising. Det handler om å planlegge når man skal spise og hva som blir konsekvensene hvis man utsetter det. Hos meg har begge ting blitt bedre. Kanskje de henger litt sammen også.

 

Hmmmmmmm.....

 

Nattinatt fra hobbyfilosofen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Ho-hoooooooooo.... er det noen heeeeeer??? Ekko - ekko......

 

Jeg har vært rimelig flink denne uka, med unntak av fredagskaffen på jobben igår, hvor vi var bare 3 stk igjen av en stab på ca 30, pluss våre to sjefer, som hadde spandert kjempefin kake på oss siden vi var så få. Som dere sikkert skjønner jobber jeg i NRK, men jeg er i "feil" organisasjon....

 

Tips: Hvis dere lytter til P1 i helga, er "vår" radiokanal lagt ut der. Jeg jobber nemlig i radioarkivet, og vi lanserer vår egen digitalkanal til høsten, NRK Retro, med historiske klipp. Nå ligger den altså ute på P1. Veldig mye moro, som vi kjenner igjen fra gamle dager...

 

Ha en deilig lørdag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da tonton. Eg har ikkje vekt til å måle maten enda, har bestilt her. Derfor veit eg ikkje heilt kor flink eg har vært. Eg har også vært i samling med is, kaker etc. Det som var kjekt var at eg tok ein liten ting, og så var det heilt greitt å seie nei takk liksom etterpå. Så da gjekk kosemerka der. Ha ein god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

kjenner meg veldig igjen i ditt innslag om DYRET Tonton! hehe

Jeg må le når jeg leser ditt filosofiske innslag, her en satt jeg og tenkte for med selv (etter en VELDIG sunn dag): "Jeg er skikkelig KJØTTSULTEN!!"

...Sikkert DYRET som ga meg "grei beskjed..." *ler*

 

Emilie24: har de fine klær på Josefson`s eller....? Hvordan er prisen?

Tenker ofte på at det er svinaktig dyrt å slanke seg, ikke bare fordi sunn mat er kjempedyrt, men vi her inne trenger jo relativt ofte nye klær vi som "raser ned i vekt".. HEHE

 

Tenk dere jenter! TENK om vi hadde lagt sammen alle kiloene vi har vært sååå flink å gå ned, kunne sikkert foret "hele verden med smør"!!!

Hadde egentlig vært veldig gøy å sett det "berget" av fett!!!! :)

 

Hørte en litt trist ting her en dag... Hørte at om to år skulle det bli slutt på subsidieringen fra staten til slankeoperasjoner ( da mener jeg vekk- operering av løshud etter slanking) Da må folk betale det selv!! :)

Tenk at i dag er politikere og andre "fagfolk" så opptatt av at folk må gå ned i vekt ( mindre utgifter til trygd, færre sykedager og div andre utgifter), og så når noen har klart å gå ned 20-100 kg f ex så skal de i TILLEGG måtte betale dette selv!! FY politikere!!!! :)

+ at de setter ikke ned prisene på sunn mat! SKAM!

For meg kan de skru opp prisen på en sjokolade til 100 kr stk, bare de kan gi meg det jeg vil ha: BILLIG OG SUNN MAT!!

De ANER ikke hvor mye det "koster" folk å gå så drastisk ned i vekt...

 

ble nesten litt sint nå... jeg skal i alle fall vise dem... tror nesten jeg skal kjøpe smør tilsvarende vektnedgangen jeg skal klare til slutt, og legge det foran dørene til kontorene til de som har bestemt denne idiotiske regelen, og da skal jeg love dere at de ikke klarer å presse opp de dørene... så kan de bli der inne til de kommer til fornuft! Snakker meg om dobbeltmoral...

 

Uansett, glad for å være her jenter!

Håper det går bra med dere...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

slankelinda, det var litt av en utblåsning og jeg slutter meg til med heiarop og trampeklapp. Jeg vil være med på den innestenginga og når jeg er ferdig blir mitt bidrag en anseelig mengde med smør. Vi får håpe det blir med praten.... det er ofte slik med politikere. Ellers kan vi snart lure på hvorfor vi betaler trygdeavift, skatt og gud vet hva det heter alt sammen. Vi må jo snart betale alt mulig selv alikevel! Synes avgifter og priser fyker i været jeg, men det blir mindre og mindre å få tilbake for vanlige folk.. Min uke har vært grei nok, har spist riktig og beveget meg mye, så får vi se hva vekta forteller på tirsdag.... dersom den vil si noe da. Litt opp og ned med den også. Ellers har jeg også fri til og med mandag. Været i dag vil ikke bestemme seg... det blåser, regner og sola skinner. Ha ei fin helg folkens. Uansett politikeres innfall så skal vi nå våre mål. En ide..... etter vi er ferdig slanket kan vi jo ta på bikini og valse inn i stortingssalen, vifte med den løse huden og høre om DE synes det er ok?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
slankelinda' date=' det var litt av en utblåsning og jeg slutter meg til med heiarop og trampeklapp. Jeg vil være med på den innestenginga og når jeg er ferdig blir mitt bidrag en anseelig mengde med smør. Vi får håpe det blir med praten.... det er ofte slik med politikere. Ellers kan vi snart lure på hvorfor vi betaler trygdeavift, skatt og gud vet hva det heter alt sammen. Vi må jo snart betale alt mulig selv alikevel! Synes avgifter og priser fyker i været jeg, men det blir mindre og mindre å få tilbake for vanlige folk.. Min uke har vært grei nok, har spist riktig og beveget meg mye, så får vi se hva vekta forteller på tirsdag.... dersom den vil si noe da. Litt opp og ned med den også. Ellers har jeg også fri til og med mandag. Været i dag vil ikke bestemme seg... det blåser, regner og sola skinner. Ha ei fin helg folkens. Uansett politikeres innfall så skal vi nå våre mål. En ide..... etter vi er ferdig slanket kan vi jo ta på bikini og valse inn i stortingssalen, vifte med den løse huden og høre om DE synes det er ok?????[/quote']

 

er med på den bikini seansen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Ja, nå blei det liv her gitt! Enig med dere om at sånne ting burde være subsidiert. Hvor mye koster sånt egentlig? Har aldri vært i nærheten av å trenge det jeg...hihi.

 

Jeg har nettopp sett 5 min av slankekrigen på tv og ble nesten kvalm. Jeg synes det er et grusomt konsept, særlig når man vet hvor lang tid det tar å brenne fett isteden for muskler. Her skrytes det og backes opp og heies frem deltagere som har gått ned 10 kg i løpet av to uker - med "medisinsk overvåkning". Vi som har gått GR-kurs og ellers har lest en del om vekttap og forbrenning, vet at å brenne fett går LANGSOMT! Gjør man det sakte nok vil det uansett gå med noe muskelmasse i vekttapet, men gjør man det for fort (mye mer enn en kg i uka)kan det fort komme opp i over 50%. Det er muskelmasse som man i neste omgang skulle brukt til å brenne mer fett - og som da ikke er med lenger, så da blir det mye vanskeligere. Pluss at man selvfølgelig har satt forbrenninga si på krigs-modus og ikke brenner noe som helst lenger. Og alt pga medie-industrien og slankefarmer som skal tjene penger! Og de stakkarne som har vært med kommer til å få det på seg igjen om noen måneder og kanskje mer til - og fallet blir enda dypere fordi de har oppnådd heltestatus, og så er det ingen som bryr seg når de trenger det siden. Ååååh! Jeg synes det er så fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Ja' date=' nå blei det liv her gitt! Enig med dere om at sånne ting burde være subsidiert. Hvor mye koster sånt egentlig? Har aldri vært i nærheten av å trenge det jeg...hihi.

 

Jeg har nettopp sett 5 min av slankekrigen på tv og ble nesten kvalm. Jeg synes det er et grusomt konsept, særlig når man vet hvor lang tid det tar å brenne fett isteden for muskler. Her skrytes det og backes opp og heies frem deltagere som har gått ned 10 kg i løpet av to uker - med "medisinsk overvåkning". Vi som har gått GR-kurs og ellers har lest en del om vekttap og forbrenning, vet at å brenne fett går LANGSOMT! Gjør man det sakte nok vil det uansett gå med noe muskelmasse i vekttapet, men gjør man det for fort (mye mer enn en kg i uka)kan det fort komme opp i over 50%. Det er muskelmasse som man i neste omgang skulle brukt til å brenne mer fett - og som da ikke er med lenger, så da blir det mye vanskeligere. Pluss at man selvfølgelig har satt forbrenninga si på krigs-modus og ikke brenner noe som helst lenger. Og alt pga medie-industrien og slankefarmer som skal tjene penger! Og de stakkarne som har vært med kommer til å få det på seg igjen om noen måneder og kanskje mer til - og fallet blir enda dypere fordi de har oppnådd heltestatus, og så er det ingen som bryr seg når de trenger det siden. Ååååh! Jeg synes det er så fælt![/quote']

 

Har ikke sett programmet jeg, hele opplegget med det frastøter meg. du har så rett tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Da er det mye bedre å gå saktere ned i vekt, slik som vi gjør, og FORBLI der!!

ÅÅÅ, jeg er så glad for at jeg endelig har funnet den rette motivasjonen, har prøvd maaange ganger, men nå VIL jeg gå ned i vekt av heeele mitt hjerte!

Jeg gir meg rett og slett ikke før!! ...sier jeg som har en god dag i dag...

 

Et lite kick i rompa, kom dere ut av sofaen i dag og! :)

 

Sneiks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Neida, sofaen har ikke vært mye ibruk idag. Jeg har hatt ansvaret for lille R idag, og det er jo en mildt aktiviserende jobb... Først var pappan i byen og da han først kom hjem ble han kjempeslapp og fikk feber. Nå ligger han rett ut. Tror ikke det er noe alvorlig, men dårlig er han! Og jeg som hadde laget en kjempelekker pai til middag. Jaja. Takar liten.

 

Jeg har veiedag i morgen og er litt spent. Denne uka har jeg nemlig klart å passere 1900 kcal nesten alle dagene, dvs at jeg har spist mer enn de andre ukene jeg har vært på kurs. Jeg er nysgjerrig på om det har gjort utslag oppover eller nedover. Hvis jeg ikke har hatt noen stor nedgang vil jeg ikke bli deppa av det. Jeg har nemlig ikke hatt noen store utskeielser denne uka, så hvis jeg ikke går ned er det ikke min skyld! Da er det vel heller kroppen som venner seg til høyere forbrenning..eller noe....

 

Ha en deilig søndag og god fridag i morgen, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...