Gå til innhold

Hjertesukk fra en som trenger å gå ned 30+


Gjest silda

Anbefalte innlegg

Helt fantastisk! Skjønner nesten ikke at det går an å gå ned så mye i vekt! Supert å få med seg en så garva slanker. Du har bevist at du har klart det før, så da klarer du det garantert igjen. Jeg er ikke sikker på min BMI akkurat nå, men jeg har klart å gå ned seks kg og veier nå 96,8 kg og ønsker å gå ned til 70 kg. Jeg er 171 høy. Vi er flere her som har veiedag tirsdag, hva med deg?

Jeg har endelig klart å manne meg opp til å starte min vekt nedgang. Har sånn halvegs startet i februar 06' date=' men så forsvant motivasjonen. Men nå er jeg i gang med nytt pågangsmot. Min vegedag er egentlig torsdag, men jeg gikk på i morges for å starte for alvor. Jeg har tatt av 6 kg og mye mer må bort !

 

Jeg gikk på G R kurs (maxi) og gikk ned over 54 kg på rett under 1 år, men så skled det totalt ut når jeg ble gravid med min sønn. Men nå vil jeg stoppe vekt oppgangen før jeg må ta av så mye en gang til *flau* Jelder bare å spise sunt, regelmessig og holde meg i bevegelse noe som er lettere sagt en gjort *dåne*

 

BMI 35 (33 kg for mye i dag 21.05-06), mitt mål er BMI 24, og 75 kg snarest mulig :)

Så får jeg bare være flink jente, og ta det så det kommer.

 

Jeg er lykkelig gift jente på 27 år, og har 3 nydelige barn med min mann.

Vi bor i Stavanger.

 

Flere Stavanger folk her inne?

 

Er det noe mere dere vil vite så spør :)

 

Mvh Stjerne79[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen,

Kan ikke alle si hvor de bor i landet og om de har barn, alder og sånn. Hadde vært gøy å fått en oversikt.

 

Selv bor jeg i Oslo, er 38 år og har to barn (7 og8 år) samboer. For tiden studerer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24
Velkommen Emilia24!

 

Dette fellesskapet er til å bli glad av' date=' ja! Ser at du også er høy, enda høyere enn meg til og med! Jeg er 175, og det er jeg egentlig glad for, sånn i vekt-henseende. Jeg kan godt veie 30 kilo for mye uten at det gjør kjempeutslag på det generelle utseendet. Folk blir helt sjokkert hvis jeg røper hvor mye jeg egentlig veier, men så er jeg jo sterk i bygningen også da. Men jeg føler det jo på fysikken min at jeg er for tung. Jeg tror ikke jeg klarer å komme meg under 80, målet mitt er vel i første omgang 85 - eller så langt jeg kommer før jeg blir gravid igjen (!). Nå er jeg "nede på" 96,5 og går stadig nedover!!! Hvor tung er du? (er det lov å spørre?)

 

Lykke til med trening - ett skritt av gangen! Vi skal heie deg fremover....[/quote']

 

Tusen takk for det! :) Ja, jeg er kjempehøy og tillegg er jeg tung. Veier nå 112,4 kg. Huff.. Men det positive er at jeg har gått ned 4 kg på å komme i aktivitet igjen og spise snop 3 dgr i uka istedenfor 7... Og det jeg mener med aktivitet er jobb, har dessverre vært sykemeldt i 3 mnd. Jeg har en meget fysisk krevende jobb. Går mye på jobb i tillegg til tunge løft og bøying.

Jeg har først ett ønske om å komme ned til under 100, også ned til 85-80. Når jeg var 85-90 var jeg ganske normal egentlig bortsett fra magen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24

Tusen takk for at jeg får være med, det er kjempekos :) Det er utrolig godt å ha noen som er i samme situasjon og som vet hvordan man føler seg, og det er alltid noen som har gode råd å komme med.

 

Litt om meg selv:

 

Jeg er 24 år, fra Nordland og har samboer men ingen barn. Grunnen til at vekta er skummel og klærne for trange er i stor grad min egen livsførsel. Sene usunne middager, sofa og tvliv utenom jobb, for mye inaktivitet når jeg har fri. Jeg kan ligge på sofaen en hel dag når jeg har fri, det er dessverre sant. Årsaken til at jeg ligger så mye i ro når jeg har fri, er faktisk fordi jeg føler meg så sliten. Jobben min er da tung, og er ofte helt gåen når jeg kommer hjem.. Gjerne neste dag også.

Ett av mine store problem er at jeg er så avhengig av potetgull, popcorn og sjokolade. Spiser det stortsett hver dag dessverre, det er helt sykt hvor avhengig jeg er. Så ett av mine mål er å dempe ned på det, feks bare holde meg til helgen. Men nå i begynnelsen tror jeg at det er best jeg trapper forsiktig ned. Fordi jeg har så lett for å sprekke, gi opp og slutte med hele slankingen da.

 

Jeg går ikke kurs, og har aldri gjort det heller. Tok av 10 kg på noen måneder ved å spise kun knekkebrød for 3 år siden. Det var en rimelig kjedelig slankekur det... hehe

Nå er planen å spise normalt kost, normal sunn mat. Og spise oftere istedet for to kjempestore måltider. Drikke så mye vann jeg greier.

En av utfordringene vil også for meg være å spise ofte nok, i og med at jobben min begrenser meg. Det er ofte at lunsjen blir sent på dagen, 12-13 og jeg begynner kl 07. Men jeg er jo nå blitt obs på ting, og skal prøve å gjøre det beste ut av det!!

 

Har faktisk veid meg på fredager av alle ting, og tenkte jeg skulle fortsette med det. Og dette med mål har jeg prøvd, men får det ikke helt til. Vet liksom ikke nøyaktig hvor henne jeg skal ta disse målene. feks midje og hoftemålet. Ellers vil jeg bruke disse skjemaene for matregistrering på vektklubben, synes de er kjempe nyttige, utrolig hvor mye kalorier det er i "vanlig mat".. hehe

 

Når det gjelder trening ligger jeg langt bak dere. jeg har sinnsykt dårlig kondis, og ble litt skremt da jeg skulle gå en oppoverbakke på ca 150 m.. Jeg ble helt peist, pulsen var på 140, og jeg ble svimmel og ør. I tillegg liker jeg ikke gå ute alene, synes det er så kjedelig. Men jeg har dvd m Kari Jaquesson, og håper jeg greier å trene med den 3-4 ganger pr uke. Forrige uke ble det bare 1 gang, men så hadde jeg flyttesjau og utvasking hele helgen..

 

Det ble kanskje litt mye om meg, men er jeg er også skravlesyk.. hehe Og jeg har også msnadresse, er bare å legge meg til om dere har lyst jenter :)

Adr: sussepia@hotmail.com

 

Håper dere får en nydelig dag alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24

Dere snakket tidligere om hva som var verst med det å være overvektig, og jeg synes det aller verste er den grusomme store magen min.. Man kan nesten si at jeg har en badeball på magen, for jeg er ellers ikke "så stor" i lårene og over rumpa. Og når jeg da tar på meg trange dongeribukser som er høye i livet vel og merke, kommer det alltid en svær pølse under brystene! Æsj!

Også er det dobbelthaka som stikker seg frem på hvert eneste bilde som blir tatt...

 

Og trange bh-er som lager merke i sidene.. Jeg har liksom ikke så store bryst kontra magen, så jeg har litt problemer med å finne bh'er som er store nok rundt. Jeg bruker bare C-cup og 85 rundt blir litt vel trangt. :/ Men men, når jeg blir slank og fin skal 85 være for stort :) hehe

 

Den helsemessige siden er vel den farlig dårlige kondisen min, blir jo helt utpeist av en liten bakke.. Og smerter i nakke og skuldre av å bære på den svære vomma mi. Og ikke minst at Diabetes type2 puster meg i nakken med den svære magen som jeg har.. Også har jeg kuler i huden rundt omkring, ikke minst i lysken og nedentil. Er det flere som plages med de? Og i armhulen... I tillegg får jeg sår under den store magen... :) huff

Nå i det siste har jeg fått smerter i begge stortåledd etter en hektisk dag på jobb, så da har jeg vel fått meg urinsyregikt... Sukk.. Må vel dra til legen og få det undesøkt...

Ikke minst den dårlige selvtilliten, å se seg selv i speilet er aldri koselig uansett hva man har på seg..

 

Så... jeg har hundre grunner for å gå ned i vekt - ikke minst de helsemessige årsakene.. Og det skal vi alle sammen greie i fellesskap!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
Jeg har endelig tatt ett oppgjør med meg selv' date=' som flere ganger før. Men nå er jeg nødt til å legge om kosthold og være mer i aktivitet. Har ca like mange kg jeg skal ned, men er 180 cm høy.

Var rimelig deppa i kveld, men etter å ha lest hele tråden deres sitter jeg her og smiler... Så positive og glade alle sammen!

 

Dere er så UTROLIG flinke alle sammen, jeg er imponert! :) Og så positive, og så flittig dere er til å trene! :) *Klappe for dere*

Dere skulle bare vist hvor lat jeg er ift til dere sprekinger.. hehe

 

Så, jeg vet jeg er litt på etterskudd... Men kan jeg få henge meg på dere? :)[/quote']

Flott å få deg med:) Det er ikke så mye som skal til vet du..... men... det er masse mat da. Sitter med dagens kaloriinnhold og det er på sørgelige 1078 kcl. Ok... spiser is til dessert og litt kveldsmat så gjør det sikkert susen. Ergelig at jeg er så seint hjemme om ettermiddagen, middagen skulle vært spist før!

Gleder meg til å bli kjent med deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Wow, her var det liv gitt!!

 

Så flott at folk er aktive, det er så hyggelig å høre fra dere alle sammen!!

 

Tenkte jeg skulle svare på oppfordringen og fortelle litt om meg selv:

 

Jeg er 32 år og bor rett utenfor Oslo. Jeg er gift med en veldig kjekk amerikansk sanger, som jeg møtte på et tog (!!!) nede i Europa, mellom Brussel og Amsterdam. Jeg har bodd i Haag i 2 år og i Brussel i ca 2, og jeg er også musiker (fløytist), så da vi begynte å snakke sammen viste det seg at vi hadde mye felles og mange felles kjente. Og et halvt år senere treftes vi igjen og ble forelsket. Akk, så romantisk.....

Nå bor vi altså her, i nabohuset til mine foreldre, sammen med vår lille datter Runa på 1,5 år. Hun er helt utrolig morsom for tiden, selv om hun er en veldig krevende person. Vet at "alle" sier at barna deres er viljesterke, men hun her er litt ekstrem. Nuvel. Man gjør så godt man kan.

Jeg jobber på NRK radio ved siden av å spille, og der er jeg bl a hallodame på P2.

Når det gjelder vekt har jeg alltid liksom vært "fit but fat". Veldig kraftig bygd, 1,75 med utrolig brede skuldre og massive ankler osv. Selv i en liten periode rundt russetida da jeg nærmest var anorektisk og veide nede i 67 kg var det egentlig vanskelig å se på meg at jeg var for tynn. Ellers har jeg ligget rundt 80-85 kg mesteparten av mitt voksne liv, og det var jo greit nok. Men så ble jeg gravid - og 6 uker etter fikk jeg netthinneløsning og ble operert i øynene og ble liggende til sengs i en måned og brukte enda en mnd på å komme meg igjen. Og det kombinert med hormon-søtsug osv, dere kan jo tenke... Summen var godt og vel 30 kg pluss alt i alt, hvorav ca 15 forsvant.

Nå går jeg mitt andre internettkurs på GR, og har gått ned 2,5 så langt. Jeg står på! Jeg er for lat til å trene organisert, så det blir mest turgåing med og uten staver og ev bæremeis. Eller ergo-sykkelen vår.

 

Sånn, det var det. Mit liv i et nøtteskall. Gleder meg til å bli mer kjent med dere også!!

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Heisann på degsann!

 

Jeg har bestemt meg for å dra og kjøpe nye olabukser når jeg har passert 95 kg (i nedadgående bevegelse selvfølgelig). Har du lyst til å henge med? Ser du bor i Oslo. Du er jo også på 96-tallet, kanskje vi skal dra når vi begge har kommet oss under 95?? Jeg har ikke hatt olabukser på årevis....

 

Forresten - joda, det er bekkenrelaterte problemer jeg har, men i halebeinet. Har tatt røntgen og MR men de finner ikke noe unormalt. Tror bare den fikk en smell da Runa ble født...

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre litt om deg tonton, håper flere henger seg på. Ser dere er inne nå. Finner på mange unskyldniger for ikke å gjøre meg ferdig. Er ikke særlig smart med internetttilknytning i den forbindelse.

Wow' date=' her var det liv gitt!!

 

Så flott at folk er aktive, det er så hyggelig å høre fra dere alle sammen!!

 

Tenkte jeg skulle svare på oppfordringen og fortelle litt om meg selv:

 

Jeg er 32 år og bor rett utenfor Oslo. Jeg er gift med en veldig kjekk amerikansk sanger, som jeg møtte på et tog (!!!) nede i Europa, mellom Brussel og Amsterdam. Jeg har bodd i Haag i 2 år og i Brussel i ca 2, og jeg er også musiker (fløytist), så da vi begynte å snakke sammen viste det seg at vi hadde mye felles og mange felles kjente. Og et halvt år senere treftes vi igjen og ble forelsket. Akk, så romantisk.....

Nå bor vi altså her, i nabohuset til mine foreldre, sammen med vår lille datter Runa på 1,5 år. Hun er helt utrolig morsom for tiden, selv om hun er en veldig krevende person. Vet at "alle" sier at barna deres er viljesterke, men hun her er litt ekstrem. Nuvel. Man gjør så godt man kan.

Jeg jobber på NRK radio ved siden av å spille, og der er jeg bl a hallodame på P2.

Når det gjelder vekt har jeg alltid liksom vært "fit but fat". Veldig kraftig bygd, 1,75 med utrolig brede skuldre og massive ankler osv. Selv i en liten periode rundt russetida da jeg nærmest var anorektisk og veide nede i 67 kg var det egentlig vanskelig å se på meg at jeg var for tynn. Ellers har jeg ligget rundt 80-85 kg mesteparten av mitt voksne liv, og det var jo greit nok. Men så ble jeg gravid - og 6 uker etter fikk jeg netthinneløsning og ble operert i øynene og ble liggende til sengs i en måned og brukte enda en mnd på å komme meg igjen. Og det kombinert med hormon-søtsug osv, dere kan jo tenke... Summen var godt og vel 30 kg pluss alt i alt, hvorav ca 15 forsvant.

Nå går jeg mitt andre internettkurs på GR, og har gått ned 2,5 så langt. Jeg står på! Jeg er for lat til å trene organisert, så det blir mest turgåing med og uten staver og ev bæremeis. Eller ergo-sykkelen vår.

 

Sånn, det var det. Mit liv i et nøtteskall. Gleder meg til å bli mer kjent med dere også!!

 

Klem fra tonton[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

hei silda. Neeeiii, ingen målbånd ennå, men har fri på fredag tror jeg, da skal jeg rekke en butikk og kjøpe. Bukselinningene sier at jeg minker.

Litt av en utfordring for mannen din(og deg) at han skal legge om kostholdet og slutte å røyke. Mannen min er høy og kjempetynn... og det er ikke fordi jeg spiser all maten i huset!!! men hans familie har også tendenser til for høyt kolesterol. Jeg prøver å fore han sunt, men gud vet hva han spiser når jeg ikke ser, tihi... og det er ofte. Når det gjelder trim så kommer du helt sikkert igang nå når ting roer seg. Har tro på deg!

 

tonton: Så hyggelig beskjeftigelse dere driver med, prøving innebærer masse kos, forbrente kalorier og morro ( pittelitt misunnelig :) ) LYKKE TIL!!!!

Jeg har foresten barn nok, og etter kreftoprasjonen forsvant muligheten også.

Like greit det for min del.

 

Emilia24. Huttetu.... har du sett hvor mange kalorier det er i en pose potetgull eller???? JEG HAR SLUTTA MED DET!!!!! Ellers har jeg som deg en fysisk krevende jobb og jeg har også vært sykemeldt i vel tre mnd. Huff.. la på meg 14 kg!

Er aktivt sykemeldt nå og ut mai, men nok er nok. Nå kaster jeg slaven ut av bilen så fort jeg kan og jobber selv. Ha ha... mye borte kcl i det.

 

Om meg: Hold dere fast, ung dame på 52. Gift, 5 barn ( 34, 32, 28, 18 og 16 år)

bare lillemor på 16 bor hjemme. Har en gutt, han er 18.

Yrke: renovatør, sjåfør og sjauer:)

Bosted. Sogndal

Høyde 164 cm

Vekt start: 103,4----------vekt nå: 101,2-----------mål 63 kg

 

Vi holder koken folkens... dette skal vi greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært veldig hyggelig. Nå har jeg akkurat kjøpt noen da i strl. xl med stretch, he, he. Jeg hadde tenkt å vente til jeg klarte å presse meg ned på nittitallet. Men da må jo sikkert du ha nye bukser igjen, så vi kan kanskje ta det da. Uveksler gjerne noen erfaringer mht bekkenløsning også. Er selv medlem av LBK, i Handicapforbundet.

Heisann på degsann!

 

Jeg har bestemt meg for å dra og kjøpe nye olabukser når jeg har passert 95 kg (i nedadgående bevegelse selvfølgelig). Har du lyst til å henge med? Ser du bor i Oslo. Du er jo også på 96-tallet' date=' kanskje vi skal dra når vi begge har kommet oss under 95?? Jeg har ikke hatt olabukser på årevis....

 

Forresten - joda, det er bekkenrelaterte problemer jeg har, men i halebeinet. Har tatt røntgen og MR men de finner ikke noe unormalt. Tror bare den fikk en smell da Runa ble født...

 

Klem fra tonton[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei silda. Neeeiii' date=' ingen målbånd ennå, men har fri på fredag tror jeg, da skal jeg rekke en butikk og kjøpe. Bukselinningene sier at jeg minker.

Litt av en utfordring for mannen din(og deg) at han skal legge om kostholdet og slutte å røyke. Mannen min er høy og kjempetynn... og det er ikke fordi jeg spiser all maten i huset!!! men hans familie har også tendenser til for høyt kolesterol. Jeg prøver å fore han sunt, men gud vet hva han spiser når jeg ikke ser, tihi... og det er ofte. Når det gjelder trim så kommer du helt sikkert igang nå når ting roer seg. Har tro på deg!

 

tonton: Så hyggelig beskjeftigelse dere driver med, prøving innebærer masse kos, forbrente kalorier og morro ( pittelitt misunnelig :) ) LYKKE TIL!!!!

Jeg har foresten barn nok, og etter kreftoprasjonen forsvant muligheten også.

Like greit det for min del.

 

Emilia24. Huttetu.... har du sett hvor mange kalorier det er i en pose potetgull eller???? JEG HAR SLUTTA MED DET!!!!! Ellers har jeg som deg en fysisk krevende jobb og jeg har også vært sykemeldt i vel tre mnd. Huff.. la på meg 14 kg!

Er aktivt sykemeldt nå og ut mai, men nok er nok. Nå kaster jeg slaven ut av bilen så fort jeg kan og jobber selv. Ha ha... mye borte kcl i det.

 

Om meg: Hold dere fast, ung dame på 52. Gift, 5 barn ( 34, 32, 28, 18 og 16 år)

bare lillemor på 16 bor hjemme. Har en gutt, han er 18.

Yrke: renovatør, sjåfør og sjauer:)

Bosted. Sogndal

Høyde 164 cm

Vekt start: 103,4----------vekt nå: 101,2-----------mål 63 kg

 

Vi holder koken folkens... dette skal vi greie :)[/quote']

 

Imponerende samling barn. Har selv lyst på fler, men siden samboeren mener det er nok med to spesielt fordi vi har en av hvert kjønn så tror jeg det blir vanskelig. Jeg mener.... Luring er jeg ikke noe for. Er nok litt misunnelig på tonton jeg også.

 

Er det flere av dere med magre menn eller? Ganske irriterende faktisk. Han har vært litt tykk en gang. Det ble han i forbindelse med min første graviditet. Vi satt og koste oss litt for mye med mat hver kveld. Da jeg begynte på GR etter min andre graviditet, så ble det jo til at han spiste deg jeg lagde som var sunn mager mat. Å jo da, han gikk ned i vekt, spiste mye mye mer enn meg. Og ikke nok med det han har aldri gått opp igjen, heller mer ned i vekt. Urettferdig!! Ja, ja. Nå får jeg komme meg tilbake til skrivingen min. Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24

Hilse pent på Trucker, så koselig gruppe dette :) Jeg er litt distre, så husker ikke om jeg har hilst på alle.. hehe

 

Dere er så flinke atte :) Men det skal jeg også bli, selv om jeg propper i meg litt potetgull og popcorn.. hehe

Har vært hos tannlegen og bårret i dag, så jeg syntes så synd på meg selv når bedøvelsen gikk ut... at jeg i ett middags sultent øyeblikk.. ikke var så smart og spiste da snop... Fyyyy så teit jeg er!! Huff... Men nå er det skjerpings!!

 

Og der kom mannen min hjem, så nå er det atter en gang sein middag... :)

 

Forresten, hvor handler dere klær jenter? Jeg har begynt å handle på Ellos og Josefssons.. Liker ikke gå i butikker, skjemmes sånn når jeg må gå i "big-big" avdelingen som jeg selv kaller det.. Huff.. Derfor synes jeg det er perfekt med nettbutikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Heisann! Hyggelig med dere nye som har meldt dere på tråden :)

 

Litt om meg:

Er 30 år (rett rundt hjørnet), er gift, men har ikke barn, vi prøver...

Jobber i helsevesenet (psykiatrisk sykepleier), full stilling. Har tidligere vært mye sykemeldt pga prolaps og greier, men det er lenge siden jeg var sykemeldt sist! (bank-i-bordet) !!! Kjenner at det er trening som må til for å holde ryggen i sjakk, så jeg går mye i skog og mark.

 

Jeg meldte meg inn i vektklubben ca 1 mai tror jeg det var.

Var da 110,3 kg, nå er jeg 105,8 (målt på tirsdag) Har et langsiktig mål på ca 80 kilo, men helst mindre da, er 1.64 høy. Har tung beinbygning, så jeg får nesten se hvordan kroppen ser ut når jeg har nådd ned til 80 kg. Drømmer om å bli slank pluss.

 

Ellers kjenner jeg meg igjen i det dere skriver om alle stedene klærne strammer osv, og de tingene dere skriver om som er vanskelig med å være overvektig.

Bukser som slites på innsiden av lårene, ÆSJ!, det har nettopp skjedd med ynglingsbuksa mi.. MEN flaks at jeg har klart å komme ned 4,5 kg nå, slik at jeg smetter inn i en ny dongeribukse (dritfin) som jeg kjøpte for en stund siden...:)

Og ikke minst det at jeg med enkelte nye t-skjorter må " dra " i de for å utvide de, slik at sømmen revner... hehe har dere opplevd det? Dritshipt!

 

Har lyst til å spørre dere jenter om en ting:

 

Hva er det dere ser mest frem til med å gå ned i vekt?

 

Vet dere hva? Jeg gleder meg selvfølgelig til å kunne handle klær på vanlige butikker og på salg og sånn, men jeg gleder meg også til at jeg slipper å tenke på at jeg hele tiden må "dra" ut genserene ut av valkene når jeg setter meg ned... :) ha ha (kanskje en teit ting, men dette føler jeg plager meg skikkelig)

 

Er så glad for å ha dere her jenter!

Måtte alle ha en fortreffelig og aktiv dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Som det er sagt her er også målet mitt langsiktig. Regner med et par år, og har lyst til å veie rundt 63 kg. Jeg har spinkel beinbygning og det virker som det nesten ikke er bein inne i alt flesket.

Jeg gleder meg til: Kjøpe drakt, bukse, skjørt og jakke. Kunne handle klær i vanlig butikk, ikke så tungt å klatre, Bh strikker som ikke har valker over og under, føle meg vel ute blant andre mennesker og kanskje like kroppen min selv.

Reint medisinsk tror jeg det er viktig å kvitte seg med all denne overvekta. Stakkars lille kropp som må bære sååå mye ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Så hyggelig å høre litt mer om deg også, Slankelinda! Har hatt inntrykk av at vi var samme alder ca. Du er to år yngre enn meg. Bor du også i Oslo-området?

 

Jeg ser flere er opptatt av klær. Det er vi jo alle. Jeg pleier iblant å handle online på Gudrun Sjøden. Tror det er http://www.gudrunsjoden.no eller noe sånt. Der har de deilige romslige klær i naturmaterialer i alle størrelser. jeg har til og med sendt tilbake klær som har vært for store. Jeg liker klærne, for det er liksom litt stilig med flagrende gevanter når man har litt ekstra å dra på. Den moten som man får i kjedebutikkene for tiden er iallfall helt håpløs, med ettersittende korte topper og lave trange bukser. For en vits! Men klærne på GS er romslige, faller pent, og de har mange kombinasjonsmuligheter. Men det er jo ikke helt gratis da. Jeg handler ikke så ofte der. Ellers har jeg tidligere handlet en del på Popin, men nå har det vært vanskelig en periode å finne ting der også. Gleder meg til jeg passer inn i buksene der igjen! Det er noe med å være overvektig - det er så dyrt! Hvis man skal finne noe ekstra pent må man ofte i spesialbutikker, for det de har i big-big-avdelingene på H&M osv er så firkanta og tantete. I hvertfall blir de det på meg.

På Glassmagasinet i Oslo har de en butikk som heter Boutique de Nim. Der fant jeg en aldeles fantastisk galla-kjole i fjor. Den fikk klumpe-meg til å se ut som en oscarvinner. Helt utrolig. Men den kosta 5000 kr, så det ble ikke noe av.

 

Det jeg gleder meg aller mest til med å komme ned i vekt er å

-kunne jogge litt iblant uten at alle ledd knaker

-slippe å svette under magen, mellom hoftene og lårene når jeg sitter

-kunne kjøpe bh uten å måtte gå i elefant-sortimentet

-JA! slippe å dra ut genseren fra mellom valkene når jeg setter meg

-ta litt av vekta vekk fra det stakkars herjede halebeinet mitt

 

og mye mye mer..... Det kosmetiske er faktisk en veldig liten del, nå som jeg har sikret meg Drømmeprinsen. Det er mest for min egen helse og velvære.

 

Slankelinda - jeg ser dere prøver på barn også! Veldig god ide, livet mitt er blitt så utrolig mye mer fargerikt etter at vi fikk Runa. Nå prøver vi å lage en søster eller bror til henne!

 

Ha det godt alle sammen, nå skal jeg ta en liten ergo-sykkel-"tur". Mannen min synger konsert i kveld og jeg er hjemme med Runa. Jeg har bakt en liten sjokoladekake til ham som han får som overraskelse når han kommer hjem. Han er kjempeslank og en skikkelig søtmoms....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruLyse

Hei på dere!

 

Her er enda en tungvekter. Meldte meg inn her i går.. og har kikket litt rundt her og der. Tror jeg kan trives her inne. Litt om meg selv: Jente på 25 (blir 26 i oktober), gift i 1 år, ingen barn (prøver), og bor i Sandnes.

 

Hva jeg veier er jeg ikke 100% sikker på, men at det er mer enn det dere har oppgitt, vet jeg.. sist jeg veide meg stoppa nåla på 131. Men jeg har på følelesen av at jeg har gått opp litt, så jeg har satt startvekta her inne på 140. Dette er faktisk første gang jeg har sagt "offentlig" hvor mye jeg veier, min bedre halvdel vet det ikke en gang. Så, jeg får vell manne meg opp å vise han hva den sier. Han sier han er glad i meg uansett og det betviler jeg jo ikke ett sekund! :)

 

Men altså.. grunnen til at jeg har min størrelse har nok flere faktorer. Var en aktiv ungdom.. trente håndball aktivt, var i aktivtet hele tiden, og spiste normalt. Men på 1 år la jeg på meg nærmere 30 kg, uten at jeg hadde forandra inntak av mat, og mosjon. Fikk i etterkant påvist PCOS, og senere igjen insulinresistens. :) Har prøvd i over 2 år nå å bli gravid, men har innsett at vekta må betraktelig ned før jeg vil vurdere å bli gravid. Har søkt om opphold på Ebeltoft i samarbeid med legen min, og tenkte at jeg ville prøve å gjøre noe selv i forkant.. om jeg kommer ned 2-5 kg til den tid, er jeg superfornøyd. Men jeg vet jo at jeg har en lang vei igjen.

 

Jeg har og prøvd diverse forskjellige kurer, men jeg har tålmodighet på grensa til null, og aller helst ville jeg hatt resultat igår.. å da skulle jeg jo aller helst ha sett ut som vendela kirsebom med en gang. :) Men har jo nå da, endelig innsett og forstått at vektreduksjon ikkje skjer over natta, men noe en må jobbe med.

 

Jeg har og gjennom årenes løp blitt en del selvsarkastisk og selvironisk om min vekt.. og jeg gjeiper en del om vekta mi. Men det har blitt min måte å forsone meg med at jeg er overvektig. Samt at så lenge jeg tuller med vekta mi sjøl, så er det ingenting andre kan si som kan såre meg..

 

Hvis noen av dere vil legge meg til deres msn så er adressen min: astrid_mydland@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
Hei på dere!

 

Her er enda en tungvekter. Meldte meg inn her i går.. og har kikket litt rundt her og der. Tror jeg kan trives her inne. Litt om meg selv: Jente på 25 (blir 26 i oktober)' date=' gift i 1 år, ingen barn (prøver), og bor i Sandnes.

 

Men altså.. grunnen til at jeg har min størrelse har nok flere faktorer. Var en aktiv ungdom.. trente håndball aktivt, var i aktivtet hele tiden, og spiste normalt. Men på 1 år la jeg på meg nærmere 30 kg, uten at jeg hadde forandra inntak av mat, og mosjon. Fikk i etterkant påvist PCOS, og senere igjen insulinresistens. Har prøvd i over 2 år nå å bli gravid, men har innsett at vekta må betraktelig ned før jeg vil vurdere å bli gravid.

 

Jeg har og prøvd diverse forskjellige kurer, men jeg har tålmodighet på grensa til null, og aller helst ville jeg hatt resultat igår.. Men har jo nå da, endelig innsett og forstått at vektreduksjon ikkje skjer over natta

[/quote']

 

Hei! Velkommen til oss!

 

Du har mest sannsynlig kommet på rett sted.. hehe

 

Ser vi har en del felles du og jeg, jeg har også pcos, og vi prøver også å få barn.

Her inne har jeg fått masse oppmuntring, støtte og råd, og har forhåpentligvis gitt noe av det samme tilbake.

Kjempebra forum dette, da det alltid er noen som forstår hvordan man VIRKELIG har det! :)

 

Dette klarer vi SAMMEN!

 

Lykke til da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Her har du kommet til rett sted! Gleder meg til å bli kjent med deg! For oss uinnvidde - hva er PCOS? hørtes ikke no gøy ut å gå opp 30 kg på ett år, nei. :-(

Men her tar vi små skritt og hjelper hverandre når det røyner. Bare hold kontakten du, så gjør vi alle så godt vi kan for å holde motet oppe.

 

Ha en god lørdagskveld!! :-)

 

Klem fra tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Velkommen inn til oss andre med alt for mye flesk å bære på. Jeg er forholdsvis ny her, har 3 veiedag på tirsdag og har alltid vært utolmodig på resultater. Har forresten stikki hodet i sanda og lekt struts også ( liksom...jeg er ikke så ille!) men når beslutningen endelig ble tatt og jeg meldte meg inn her så BLE det resultater. Disse andre som er her er så alle tiders, gir gode råd, oppmuntrer og er i det hele noen herlige solstråler. Håper du også vil trives.

 

PS folkens: har trimma i dag... en hel time, litt variert og samlet 3,5 trimpoeng. HURRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
Her har du kommet til rett sted! Gleder meg til å bli kjent med deg! For oss uinnvidde - hva er PCOS? hørtes ikke no gøy ut å gå opp 30 kg på ett år' date=' nei. :-(

Men her tar vi små skritt og hjelper hverandre når det røyner. Bare hold kontakten du, så gjør vi alle så godt vi kan for å holde motet oppe.

 

Ha en god lørdagskveld!! :-)

 

Klem fra tonton[/quote']

 

pcos (polycystisk ovariesyndrom) er en komplisert hormonforstyrrelse, men skal prøve å forklare kort...

 

De første symptomene oppstår ofte i puberteten, når man begynner å menstruere. Noen kvinner, utvikler ikke symptomer før de er i 20 -25 års alderen. PCOS kan bli oppdaget tidlig i livet, i puberteten, men også i fruktbar alder, og etter menopausen. Man tror at PCOS, rammer mellom 5 - 10 % av alle kvinner i befruktningsdyktig alder.

 

PCOS er en tilstand der eggstokkene inneholder flere og umodne follikler enn hos kvinner med normale eggstokker. Folliklene er så store at de kan sees på ultralyd.

Overflaten på eggstokkene blir for tykk til at eggløsning kan finne sted. Mange kvinner med dette problemet kan ikke bli gravide uten behandling.

PCO er dermed en ultralydskanningsdiagnose.

Man mener at PCO er arvelig.

 

Som følgesykdommer kan spesielt hos de overvektige sees økt risiko for utvikling av insulinkrevende sukkersyke.

 

PCOS, oppstår når eggstokkene produserer for mye mannlige kjønnshormon

 

Noen av symptomene som kan forekomme ved PCOS:

 

Insulinresistens

Konsentrasjonsvansker

Risiko for å utvikle Diabetes ll

Forstyrrelse av menstruasjonssyklusen lange/korte intervaller

Unormal/sjelden/ uteblitt menstruasjon pga manglende eggløsning

Forstørrede eggstokker

Hormonell ubalanse

Økt risiko for abort

Overvekt

Depresjon

Migrene

Stoffskifteproblemer

Uforklarlig og ukontrollerbar vektøkning / overvekt

PMS symptomer

Dårlig/nedsatt forbrenning

Emosjonell ustabilitet, irritasjon, depresjon

Hovne hender, føtter og ansikt (Vann i kroppen)

Fysisk / muskel svakhet

Håravfall

Tynt hår

Trøtthet

Dårlig/nedsatt hukommelse

Økt kroppsbehåring

Høyt testosteronnivå

 

 

Oi! Ble visst ikke så kort, men håper du skjønte det.. he he.. :)

 

Høres ut som et kjekt syndrom, ikke sant... ? :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton
pcos (polycystisk ovariesyndrom) er en komplisert hormonforstyrrelse' date=' men skal prøve å forklare kort...

 

De første symptomene oppstår ofte i puberteten, når man begynner å menstruere. Noen kvinner, utvikler ikke symptomer før de er i 20 -25 års alderen. PCOS kan bli oppdaget tidlig i livet, i puberteten, men også i fruktbar alder, og etter menopausen. Man tror at PCOS, rammer mellom 5 - 10 % av alle kvinner i befruktningsdyktig alder.

 

PCOS er en tilstand der eggstokkene inneholder flere og umodne follikler enn hos kvinner med normale eggstokker. Folliklene er så store at de kan sees på ultralyd.

Overflaten på eggstokkene blir for tykk til at eggløsning kan finne sted. Mange kvinner med dette problemet kan ikke bli gravide uten behandling.

PCO er dermed en ultralydskanningsdiagnose.

Man mener at PCO er arvelig.

 

Som følgesykdommer kan spesielt hos de overvektige sees økt risiko for utvikling av insulinkrevende sukkersyke.

 

PCOS, oppstår når eggstokkene produserer for mye mannlige kjønnshormon

 

Noen av symptomene som kan forekomme ved PCOS:

 

Insulinresistens

Konsentrasjonsvansker

Risiko for å utvikle Diabetes ll

Forstyrrelse av menstruasjonssyklusen lange/korte intervaller

Unormal/sjelden/ uteblitt menstruasjon pga manglende eggløsning

Forstørrede eggstokker

Hormonell ubalanse

Økt risiko for abort

Overvekt

Depresjon

Migrene

Stoffskifteproblemer

Uforklarlig og ukontrollerbar vektøkning / overvekt

PMS symptomer

Dårlig/nedsatt forbrenning

Emosjonell ustabilitet, irritasjon, depresjon

Hovne hender, føtter og ansikt (Vann i kroppen)

Fysisk / muskel svakhet

Håravfall

Tynt hår

Trøtthet

Dårlig/nedsatt hukommelse

Økt kroppsbehåring

Høyt testosteronnivå

 

 

Oi! Ble visst ikke så kort, men håper du skjønte det.. he he.. :)

 

Høres ut som et kjekt syndrom, ikke sant... ? :=)[/quote']

 

Å gubban! Det hørtes ikke bra ut. Full symp for dere som strir med slikt!!

 

Når jeg hører om sånne syndromer som jeg antar de fleste i likhet med meg ikke vet noe særlig om, blir jeg KJEMPEPROVOSERT av sånne spjælinger som mener overvekt er selvforskyldt og kommer av dårlig disiplin osv. Vet ikke om dere hører på P2, men i Sånn er livet hadde de en serie som het Fordomsprøven for et par uker siden. Der handlet ett av programmene om overvekt, og var et møte mellom en ganske stor og tung operasangerinne og en barbieliknende make-up-student. Veldig interessant, tror kanskje det fortsatt kan lastes ned som podkast. Barbiedama sa at hun funderte på å ikke få barn pga at hun ville få slappere mage! Og at hun definitivt så det som en god bruk av penger å ta plastisk kirurgi hvis magen ble for stor eller hun var misfornøyd etter fødselen. For et nek!!!

 

Jaja, dagens utblåsning.

Forresten fikk jeg nettopp vite at kusina mi er gravid med nr 3!! :-) Hun er allerede i 6. mnd, og bor i huset ved siden av, så det er ganske utrolig at ingen har sett det ennå. Men hun har bra løse klær også da. Det blir jente nr 3 hos dem (-03 og -04), i tillegg til vår (-04) og broren min m fam/som bor ett steinkast unna (-02 og -05). Tilsammen 6 jenter! Om 13-14 år kommer vi til å ha et sant renn av unge gutter her i nabolaget....

 

Ha en deilig søndag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Helt enig med tonton. Det er frustrerende at ikke det er forståelse for at overvektige kanskje har en sykdom som ligger til grunn. Men dere... i min manns familie er det bare MAGRE folk, jeg vet min svigerinne har store komplekser for at hun er for tynn og hun sliter for å legge på seg. Det er sikkert vondt for dem som ser ut som de har spiseforstyrrelser og er syklig tynne også.

Jeg kan ikke skylde på noe annet enn ødelagt forbrenning pga dårlig kosthold, og er heldig i så måte. Det KAN jeg jo gjøre noe med. Er glad jeg ikke har noen sykdom og føler med dere som har det. Ekstra flinke er dere:)

tonton: Tipper det blir trafikk om noen år ja :) Morro at dere bor så samlet, det vil gi ungene masse glede i tiden framover. Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Ja, det er ikke lett å være for tynn heller, det er jo et undervurdert problem. Tror at GR-metoden lønner seg for sånne som vil opp i vekt og stabiliseres der også. Det er jo viktig å spise sunt, uansett hvordan man ser ut.

 

Forresten: dere som ikke går på kurs - har dere også mulighet til å klikke inn hva dere har spist hver dag og få kaloriene regnet ut på internett her i Vektklubben? Eller er det noe som kommer med abonnementet? Jeg bare lurer, for jeg er akkurat halvveis i kurset nå, men på ingen måte halvveis til trivselsvekta... ;-)

tenkte kanskje jeg skulle vente et par måneders tid og så begynne på kurs igjen. Men det hadde vært fint å kunne holde et skarpt øye med kaloriinntaket!

 

I morgen er det veiedag igjen, tror ikke jeg har gått så mye ned, men jeg har spist veldig fornuftig og trimmet mye, så tror jeg bare må forsone meg med at dette går langsomt. Jeg er nok en type som er konstruert for å overleve en istid....på toppen av et fjell eller noe.

 

Klem og god kveld til alle sammen!!

tonton :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...