Gå til innhold

Stegtellerklubben


Gjest Melona

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Melona så flink du har vært som har skaffa deg så mange steg' date=' og som har klart å brukt opp nok et trim tre. kjempe bra. Og til dere alle som er inne her dere er kjempe flink.

 

Jeg hadde en slapp helg, med lite trimming som går på skritt, men i går og i dag tror jeg at jeg har tatt igjen det, resultat i dag tirsdag ble 25212 skritt og jeg klarte å skaffe meg 7,4 trimpoeng i dag. I går mandag så stoppa den på 16747 skritt. Veldig morro med disse skritt tellerene.

 

Jeg har gjort unna min første uke på internettkurs skal veie meg i morgen og sende rapport til kursleder, er veldig spent på vekten ( har ikke tyvveid meg) . Har fått 24,6 trimpoeng denne uken. Merker at jeg begynte på ferien i går har da mere mulighet for å ha tid til trim.

 

Så nå håper jeg at jeg kan skrive i bloggen min i morgen at jeg har gått ned.

 

Men nå er det senge tid her i huset.[/quote']

Fantastisk, Eve!!!!!!!! Bevares som du trasker i vei! Er det du som har slankeblogg? Så koselig! Ønsker deg lykke til på internettkurset, skal titte innom bloggen din og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Hadde meg en rask spasertur til butikken i stedet for å ta bilen. Belønning: et nytt epletre!!!! Namm, som jeg skal knaske epler :)

 

Snakkes senere, har noen flere steg jeg skal gå før jeg avlegger rapport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Dere er flinke!

 

Av ren nyskjerrighet lurer jeg på hvor langt dere går for å komme rundt 15-20 tusen skritt om dagen. Jeg kommer i nærheten engang:( Nå går jo ikke jeg all verden da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Dere er flinke!

 

Av ren nyskjerrighet lurer jeg på hvor langt dere går for å komme rundt 15-20 tusen skritt om dagen. Jeg kommer i nærheten engang:( Nå går jo ikke jeg all verden da:)

Lenge siden sist. Koselig å "se" deg ;)

 

Med normal rask gange kommer du vel opp i 6-7000 steg i timen. Har jeg en veldig aktiv dag i huset i tillegg, med løping opp og ned trapper (har tre etasjer) blir det ca 6-8000 steg utenom det jeg aktivt går inn for å trimme. Men en dovendag i huset har jeg erfart; 1500 steg :eek: så her må man ta seg selv i nakken. Jeg er hjemmeværende.

 

Men jeg har også erfart at det er forskjell på tellere. Den jeg hadde før løp helt løpsk og talte både to og tre steg for hvert steg jeg tok, så jeg vil anbefale alle som lett kommer opp i høyt antall steg å kontrollere telleren så den ikke lurer dere til å tro at dere trimmer mer enn dere gjør. Og det samme motsatt, det kan jo være at den teller for lite. Gå en liten tur og tell f.eks 1000 steg og sjekk mot telleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

I dag talte jeg skrittene (gammeldags telling for jeg har ikke skritteller) i en av rundene mine rundt et idyllisk vann som ligger rett over gaten for oss bare for å sammenligne med dere som bruker skritt tellere. 4 runder rundt vannet og til og fra som er en time gav 7550 skritt (lange skritt for jeg langer ut) og tok knapt en time og gav vel 350 kcal hvis du regner 6 km/time for min vekt. Så jeg er veldig imponert over alle skrittene dere i skrittellergruppen høster - formidabel innsats - mange av dere er over dobbelt av dette for dagen på hverdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stakk innom her. Ja, her går vi så flesket skvetter av oss ;) Skikkelig deilig å bare lange ut. Har nettopp kommet hjem etter en 2 1/2 times tur i heia. 14 000 steg og 5,9 trimpoeng innkassert. Du går jo veldig fort, da, med 7 500 steg på en snau time! Det går ikke så fort i heia, der må en vokte hvert steg en tar, men det er til gjengjeld tyngre å klyve opp og ned fjellsider. Herlig tur :)

 

Lykke til videre med vektstabiliseringen din, du er skikkelig flink. Håper det ikke er lenge til jeg kan begynne på stabilisering, har 10 kg igjen til min trivselsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag talte jeg skrittene (gammeldags telling for jeg har ikke skritteller) i en av rundene mine rundt et idyllisk vann som ligger rett over gaten for oss bare for å sammenligne med dere som bruker skritt tellere. 4 runder rundt vannet og til og fra som er en time gav 7550 skritt (lange skritt for jeg langer ut) og tok knapt en time og gav vel 350 kcal hvis du regner 6 km/time for min vekt. Så jeg er veldig imponert over alle skrittene dere i skrittellergruppen høster - formidabel innsats - mange av dere er over dobbelt av dette for dagen på hverdager!

 

Hei ;)

 

Så flink du er til å gå, jeg var også ute her en dag for å telle hvor mange skritt jeg egentlig gikk, og det stemte med skritttelleren, jeg har nå ofte lurt på om det stemmer det den viser, men det gjør det altså. (I alle fall så gjør nå min det)

 

Når jeg er ute å går så er det turer opp til 2 timer og når en gjør dette kanskje2 ganger per dag + at en har den på seg ellers om dagen så blir det mange skritt, je ser jo det at jeg får mange skritt av å gå tur, er kjempe morro med disse skritttellerne.

 

Nå er det ikke alle dager som er like, noen dager kan jeg ha bare 8000 skritt eller enda mindre, alt kommer an på hvor mye jeg går og langt. Prøver være i mye aktivitet om dagene, nå har jeg nå ferie, så da blir det ikke fullt så mange steg, hadde nå en 7000 steg også etter endt arb. dag, men nå når det er ferie så tar jeg nå skrittene på å som sagt gå lange turer så ofte jeg har annledning,så langt i dag har jeg nå 5 trimpoeng bare på å gå tur.

 

Ha en fin sommer:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg er så barnlig at jeg synes det er stas med gulleplene mine ;), kan godt skjønne at skrittelling er motiverende - fabelaktig med to lange turer evelyn *applaus*. Liker du stillhet rundt deg eller lytter du til radio/musikk?

 

Den største drivkraften min er nok energien som jeg får av å være i aktivitet og at jeg kan spise mye mer mat og holde vekten. En hyggelig bieffekt er at jeg smetter inn i små størrelser og kan kjøpe klær råbillig på salg - det kunne jeg ikke før da jeg brukte de mest vanlige størrelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også skaffet meg en skritteller, men den ligger nokså godt i skuffen...og der gjør den ingen nytte for seg. Der jo så flinke da. Tørr ikke si hva min ble stående på da jeg brukte den de første dagene. Men nå skal jeg skjerpe meg. Dessuten har jeg ferie nå fra mandag!! Hurra! Jeg har en stillesittende jobb desverre, så har ikke noe å hente på å ha den på jobb.

 

Håper det er greit at jeg henger meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så barnlig at jeg synes det er stas med gulleplene mine ;)' date=' kan godt skjønne at skrittelling er motiverende - fabelaktig med to lange turer evelyn *applaus*. Liker du stillhet rundt deg eller lytter du til radio/musikk?

 

Den største drivkraften min er nok energien som jeg får av å være i aktivitet og at jeg kan spise mye mer mat og holde vekten. En hyggelig bieffekt er at jeg smetter inn i små størrelser og kan kjøpe klær råbillig på salg - det kunne jeg ikke før da jeg brukte de mest vanlige størrelsene.[/quote']

 

Hei igjen :)

 

Når jeg går tur så går jeg ofte etter en skogsvei og da liker jeg stillheten rundt meg, er så herlig å høre fulgle kvitring og andre lyder som er i skogen. Prøvde å låne datteren min sin mp 3 spiller her foleden, men var ikke noe for meg, kanskje kunne det vært greit å ha den når jeg går gang veien langs traffikk vei, men ikke når jeg går langs skogsveien.

 

Jeg ser jo det at man får mere energi av å trimme,har alllerde nå etter å ha begynt på den andre uken av mitt internett kurs fyllt ut 4 epler på trim treet, så her går det unna, akkurat nå så strutter jeg av energi.

 

Så morro at du smetter inn i små størrelser på butikken, da kan du nå kjøpe billige klær, gleder meg til den dagen komer fo min sin del også.

 

En annen ting har du msn kunne vær morro å prate med deg på det forumet også?. Gå inn på bloggen min å legg inn adr, der viss du vill da?

 

Klem fra evelyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
En annen ting har du msn kunne vær morro å prate med deg på det forumet også?. Gå inn på bloggen min å legg inn adr' date=' der viss du vill da?

 

Klem fra evelyn.[/quote']

 

jeg er ikke på msn - da hadde jeg ikke fått gjordt det jeg må få gjordt liøpet av dagen;) Men det hadde vært kjekt å slå av en prat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snillemor

jeg kjøpte min 16 juni, No for en uke siden stoppet den, av og til virket den litt. Kjedelig når du har gått 1.5 time tur og oppdager at den står på 238 steg. Jeg skjekket batteriet men det var helt fullt. Jeg var inne i buttikken med den i dag, og de skulle skaffe meg en ny til i morgen. det var jo flott service i hvertfall. hadde vært kjekt å ha den med til England søndag.

ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet ble: + 3 kilo

Skulle nok ha gått enda mer enn jeg gjorde. Hadde med skrittelleren til Bulgaria og brukte den også, men det ble noen flere glass med hvitvin og mye god mat der nede. Har vært hjemme siden mandag nå, og i dag var halvparten av de tre kiloene borte igjen, så det hjelper å snu øyeblikkelig etter noen uker med fortjent latmannsliv.

I går ble det 16 894 skritt på telleren, i dag stoppet den på 15 496 skritt. Har lest de siste innleggene her i kveld, var kjempespent på om du Melona, eller noen andre hadde tippet over 30 000 skritt mens jeg var borte. Ser dere har vært utrolig flinke til å gå, men ser ut som vi fremdeles kan kjempe om å bli den første over 30 000 :-)

GOD HELG TIL DERE ALLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! Huffda, +3 kg, håper de ramler fort av igjen, som oftest gjør de det når de kommer fort på.

 

Du har kjempeflotte resultater på telleren din! Nei, det er ingen som har nådd 30 000 steg ennå, det er veeeeeldig mye, en må nok ha en skikkelig tur på ca 4-5 timer for å komme opp i det. Eller mange små turer. Tror Eve er den som er nærmest til nå med 25212 steg!!!! Det er imponerende. Selv har jeg 22 333. I går ble det 14 583 og på torsdag 15788. Fornøyd om jeg kan ligge der de fleste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig slapp nå når det gjelder gåing noen dager, i dag har jeg helt glemt å ta den på meg, hadde en gå tur på 2 timer her tidligere i dag, men skritt teleren lå hjemme i skuffa, og akkurat det er det nå ikke noe hjelp i........

 

I går hadde jeg bare 3941 skritt ( fredag ), var på besøk hos noen slektninger, kjørte for det meste bil i går.

 

Torsdag hadde jeg 11852 skritt, så det har ikke vært så mye gåing akkurat, men litt har det nå vært da. Får se i morgen nå hvordan det går, skal ha besøk i morgen så det blir vell ikke så mye gåing akkurat.

 

 

Ha en fin sommer og helg allle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Nå er det søndag kvel og det er ikke blitt noen trimpoeng på meg i helgen ;) Alikevel føler jeg meg utslitt og totalt ferdig. Ser faktisk fram til en lang arbeidsdag i morgen. Hittil denne uka har jeg bare 13,5 poeng og bare morgendagen til å bøte på fadesen med. Stegtelleren har ligget i ro ved en pc.... som heller ikke har vært i bruk. Nå har jeg tilstått og føler meg faktisk en bitte liten smule bedre.

Snakkes folkens. Jeg synes dere er kjempeflinke og et eksempel til etterfølgelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er knallflinke alle sammen!

 

har nå vært noen dager på fjellet. Da vi kom opp på torsdag sludda det, så da spilte vi Ludo i stedet. Blei ikke noen skritt av det!

 

På fredag gikk vi på "topptur" og kunne høste 15.381 skritt. Gikk i fire timer og høsta mange trimpoeng. På lørdag hadde jeg vondt i kneet og nøyde meg med å gå langs kjerrevei. Gikk raskt (til meg å være) i fire timer og fikk den dagen 22.712 skritt (ny pers!)

 

Jeg blir skikkelig inspirert av hvor flinke dere er til å gå. Reiser videre til neste fjell i morgen. Sliter fortsatt litt med det %¤#/&=?)(" kneet, men det går greit så lenge det ikke er så veldig kupert eller bratt nedover (av alle ting). Har som mål å ha et snitt på over 15.000 om dagen. (Snittet denne uka var på under 10.000 pga tre "late dager")

 

Tror jeg må gå ut en tur...

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Innom igjen. Har fått litt mer fart på beina og sopet inn 18000 skritt i dag. Vet jeg er mindre aktiv her inne for tiden men leser litt hver kveld og blir inspirert av dere flinke folk.

Ha en fortsatt fin kveld og kryss litt fingre for meg i morgen. Veiedag...."grøss"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...