Gå til innhold

Stegtellerklubben


Gjest Melona

Anbefalte innlegg

La bort stegtelleren i det den viste 26 108 steg etter dagens langturer. Enig med deg zusanne, den gjør noe med motivasjonen den telleren. Gøy å stadig utfordre seg selv! I kveld kjøpte jeg meg ny sykkel, så nå blir det mer pedaltråkking fremover;-) Kanskje vi skulle hatt en egen tråd for det også? Kanskje noen av dere andre også sykler en del, og har et godt forslag til navn på en "sykkeltråd"?

 

God natt!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Hmm, det er jo lenge siden jeg har vært her også da...

 

Jeg har gått mye mindre enn jeg hadde håpet på. Ser jeg hadde et mål på et ukesnitt på 15... Det har jeg ikke greid... Kommer ikke over ti en gang...

 

Skylder litt på varmen. Det er så lett å bli lat. Og Hund har vært helt "dørmatte" hele uka. I dag var det ikke så aller verst ute, så etter to forholdsvis lange turer har det blitt 13.560 skritt og 2,5 trimpoeng.

 

I morgen skal jeg på shopping. Spennende å se hva det gjør for antall skritt.

 

Gå på alle sammen!

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm' date=' det er jo lenge siden jeg har vært her også da...

 

Jeg har gått mye mindre enn jeg hadde håpet på. Ser jeg hadde et mål på et ukesnitt på 15... Det har jeg ikke greid... Kommer ikke over ti en gang...

 

Skylder litt på varmen. Det er så lett å bli lat. Og Hund har vært helt "dørmatte" hele uka. I dag var det ikke så aller verst ute, så etter to forholdsvis lange turer har det blitt 13.560 skritt og 2,5 trimpoeng.

 

I morgen skal jeg på shopping. Spennende å se hva det gjør for antall skritt.

 

Gå på alle sammen!

 

Katla[/quote']

 

 

Hei Katla.

 

Du snakka om shopping, og at du var spent på hva den viste etter det, jeg hadde en dag i ferien er jeg var ute hele dagen, dro fra hotellet klokken 10.00 og kom inn igjen sån ved 22.00 tiden på kvelden. Etter å ha trava hele karljohan, butikker, og blandt annet aker brygge, viste den hele 33 550 skritt, og det syns jeg var mye, skal bli spennede å se hva din måler viser. Dette var tirsdag forrige uke, var helt ferdig da jeg kom til hotellet igjen, var jo veldig varmt den dagen så det var en stri tørn.

 

Har også trava veldig mye ellers i ferien da jeg var i Oslo og området rundt der, gjennomsnittet lå på 17000 skritt hver dag, bortsett fra de dagene jeg satt på toget og søndag den uka.

 

Blir spennende å høre fra telleren din viser.

 

H. Evelyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Katla.

 

Du snakka om shopping' date=' og at du var spent på hva den viste etter det, jeg hadde en dag i ferien er jeg var ute hele dagen, dro fra hotellet klokken 10.00 og kom inn igjen sån ved 22.00 tiden på kvelden. Etter å ha trava hele karljohan, butikker, og blandt annet aker brygge, viste den hele 33 550 skritt, og det syns jeg var mye, skal bli spennede å se hva din måler viser. Dette var tirsdag forrige uke, var helt ferdig da jeg kom til hotellet igjen, var jo veldig varmt den dagen så det var en stri tørn.

 

Har også trava veldig mye ellers i ferien da jeg var i Oslo og området rundt der, gjennomsnittet lå på 17000 skritt hver dag, bortsett fra de dagene jeg satt på toget og søndag den uka.

 

Blir spennende å høre fra telleren din viser.

 

H. Evelyn.[/quote']

 

Det er jenta si som kan gå!

 

Jeg gikk i grunnen bare fra Stortinget T-bane stasjon, litt bortom Karl Johan, til Glassmagasinet og innom Byporten før jeg tok bussen hjem. Det blei 8000 skritt. Det var jo bra uttelling for den lille strekningen.

 

Men jeg har gått tur med Hund og skal ut en tur til i dag. Har 15.000 skritt nå og gir meg ikke før jeg har 17.000.

 

Har kjøpt turbok og lagt planer for hvordan jeg skal gå resten av uka. Her skal det gåes, ja!

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så vidt jeg tør å vise meg her, så doven som jeg har vært i sommerferien ;) Har hatt en dag med 19 000 steg, ellers er det så pinlig lite at jeg ikke vil nevne det :)

 

Skylder på varmen, har ikke orket annet enn å ligge og pese i sola og bade. Har svømt litt, men der er jeg så elendig at jeg ikke har regnet det som trim. Håper det går litt bedre kommende uke. Nå er det ikke fullt så varmt lengre. Tar i hvertfall med meg stegtelleren og stavene, så får vi se neste uke. Snakkes da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor dere gjør av skritt telleren når dere trimer, jeg har den i lomma til vanlig, men nå har jeg gått til annskalffeslse av ny treningsbukse ( den gamle var alt for stor) men det er ikke lommer i denne, hvor skal jeg da gjøre av den, noen tips?

 

Hva stemmer mest, å ha den i loma eller andre plasser?, noen som har erfaring på dette???

 

Ha en fin dag alle sammen:)

 

Klem fra Evelyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oi!!! Så langt ned på lista jeg måtte for å finne stegtellerklubben!! Dette må vi gjøre noe med ;) Fikk på meg turskoene i går og trasket i vei. Det ble 10785 steg utav det, ikke allverdens, men en god begynnelse! Hvordan går det med dere? Har dere lagt telleren på hylla for godt, eller :confused:

 

Eve: Har du telleren fra GR-butikken? Der følger det med en klips som jeg fester i BHen på høyre side og stapper selve telleren under bukselinninga. Det er også med snor til å henge rundt halsen, men det har jeg ikke prøvd ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snillemor

Har en silva stegteller som jeg har gått med hver dag, den første sluttet rett som det var og virke, den andre har vært ganske stabil, tror jeg. hadde gått 10 min en dag og da viste den 280 skritt, så det har hendt den har stoppet. I går fikk jeg en steg teller fra "I FORM" I dag har jeg gått med begge på meg. Silva viser 4798 steg, I form viser 9025 steg, HVEM SKAL JEG TRO PÅ??? Har prøvd inni huset no, med ca 100 steg, då er de ganske like. Er det noen som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har rapportert, men..... jeg har hatt et gjennomsnitt på stegtelleren min pålydende ca 16500 skritt pr dag. Dvs: alle ukedager, helgene har gått med til bæring av stein, fisking, lek med barn, dansing osv. Det synes på både klær og kropp at jeg nå har tatt av 12,8 kg. Skal forsøke å få tid til hyppigere rapporter ettersom høstmørket siger på. Hører stadig på radioen at sommeren er over, men det gjelder i alle fall ikke i Indre Sogn. Vi har det fortsatt hett og med deilig sol.

Stå på og gå folkens. Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snillemor

Jeg har kjøpt meg ny stegteller på coop i dag. medlemstilbud. no 299.- vanlig ca 550,- Den gamle har vært bra no, men denne var bare flott. Skal gi den gamle til mannen min. Trucker: jeg bor i sunnfjord. gikk en tur i kveld 6600 skritt, det skal ikke så mye til. Hadet bra alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke er unnagjort og jeg har på det minste 13740 skritt på telleren. Den største uttellingen er på 21410 og de resterende dagene ligger i mellom. Av trimpoeng har jeg notert meg 18,7. greit nok men kunne vært bedre. Ellers så har jeg tatt en tur på den forhatte vekta igjen i dag. Har veiedag fredager nå og den viste 600 gr mindre enn forrige uke. Må skjerpe meg å begynne å spise mer. Ser at gjennomsnittet mitt ligger på 1200 kcl og det ER for lite. Jeg har kvittet meg med 12,8 kg siden mai og det har forsvunnet mange cm, 23 rundt midjen og de resterende har jeg ikke regnet sammen.... men jeg minker:) snillemor: kunne vært artig å treffes en gang....men det er et stykke fra Sunnfjord til Sogn. Kommer jo litt an på hvor i Sunnfjord du bor og da. Jeg bor i Sogndal. Nå er det natten og jeg kryper til køys. Sove godt alle sammen og ikke la loppene bite dere ;):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snillemor

Ganske nær Førde bor jeg:). No når jeg har kjøpt ennå en ny steg teller er jeg kjempefornøyd. Coop sitt medlemstilbud: Silva trainer er bare kjempefin, du merker at det er kvalitet. Har hatt fra 5000 -14000 denne uken, men de fleste dager i nærheten av 10000. Det er kjempeinnspirerende å ha en slik. Har kjøpt en til min utviklingshemmede sønn og, han slår meg hver dag:)

Hadet bra alle mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble lagt på hylla kl 18 i kveld ¨pålydende 14870 skritt, Helt greit :)

Vel det hender jeg er i Førde en tur av og til, ikke langt dit, men den Fjærlandsbommen er svindyr!!!! Er ofte i Fjærland med lastebilen og tenk det koster 475 kr hver vei! Tunnellene er ikke av god standard engang. Direkte flåeri er det ;):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snillemor

Hadde 8000 i kveld, men da var jeg så nærmt målet på 10000, at jeg gikk meg en kveldstur- med staver.10300 no.

Hei Trucker!

Ja Fjærlandstunnellen er dyr. reiser sjelden lenger enn til Fjærland. Skal til kaupanger første helg i oktober "kurs" / møte. ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Ca 14000 skritt for meg i dag - og da la jeg av meg telleren mens jeg ryddet hus og heim i et par timer. Nesten 8000 bare på jobben - de som sier lærere har et stillesittende yrke, vet ikke hva de snakker om! En times tur i styrtregnet ble 4000 til, og så hadde jeg noen ærender i byen i ettermiddag.

 

Ja ja. Blir gammal av sånt, sikkert.

 

Nå får jeg hive meg i dusjen så jeg ikke blir sjuk - man blir UTROLIG kald av å gå i styrtregn, litt trekk i lufta og med bare bomullsgenser i 12 grader i en time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snillemor

På min skole har alle i personalet fått skritt tellere, vi skal satse på fysisk aktivitet. Lærere har ikke stillesittene arbeid, det har skritt tellerne fortalt siste uke. se:http://www.firda.no/nyhende/helse/article2260519.ece

 

Jeg har jo hatt skritt teller lenge no, så dette synes jeg er helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Uh, jeg hadde blitt irritert og lagt den av meg i pur protest (til tross for at jeg jo faktisk går alle skrittene og måler for meg selv) - kan arbeidsgivere bestemme sånt, da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snillemor

Vi er blitt spurt på forhånd, og synes det var en god ide. Det er helt frivillig, men alle har fått. Bare positive tilbake meldinger, Vi synes det er kjekt. Men så har vi et personalsamarbeid som er kjempegodt og. Vi tar vare på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
På min skole har alle i personalet fått skritt tellere' date=' vi skal satse på fysisk aktivitet. Lærere har ikke stillesittene arbeid, det har skritt tellerne fortalt siste uke. se:[url']http://www.firda.no/nyhende/helse/article2260519.ece[/url]

 

Jeg har jo hatt skritt teller lenge no, så dette synes jeg er helt topp.

 

For et supert tiltak og tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det er mange flinke skrittellerbrukere her.

I dag har eg komt til 14753 skritt. Det blir nokre til før eg legger meg.

Rekorden min er 40333 skritt på en dag. Den tok eg på fredag då eg gjekk på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline
Vi er blitt spurt på forhånd' date=' og synes det var en god ide. Det er helt frivillig, men alle har fått. Bare positive tilbake meldinger, Vi synes det er kjekt. Men så har vi et personalsamarbeid som er kjempegodt og. Vi tar vare på hverandre.[/quote']

 

Vi har også et godt samarbeid og tar vare på hverandre :)

 

Men hvordan kollegene vil bruke kroppen sin, det bryr vi oss ikke med, bortsett når det gjelder vår egen kropp. (noen som er gifte med hverandre bryr seg om hverandre sine kropper også, da... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline
ser det er mange flinke skrittellerbrukere her.

I dag har eg komt til 14753 skritt. Det blir nokre til før eg legger meg.

Rekorden min er 40333 skritt på en dag. Den tok eg på fredag då eg gjekk på fjellet.

DET var mange skritt!!!

 

Hvor lenge gikk du da? Jeg er mektig imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...