Gå til innhold

Ungdomstråden


Gjest jentungen

Anbefalte innlegg

..gud, kan du tenke deg noe mer sexy enn en veltrent svenske som i tillegg ber deg ringe natt og dag for treningsråd??? sukk.. - en slik veske burde alle ha og ta frem i ny og ne altså! ;)

Gjett om jeg hadde fått angst om det hadde vært med! You go girl altså! :)

 

Alternativ setning når du ringer han for råd neste gang;

 

"jag vil ha bort denne rumpan som humpar"... :(

 

Idag e det fredda' dere, det er sol på vestlandet og det er på tide å finne seg en veske som matcher resten av antrekket...:D

 

Nyt livet - det er helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar
Gjest missmayhem

Jeg hopper på denne tråden jeg

 

Jeg har egentlig aldri hatt en vekt som jeg har synes har vært problematisk før nå, men etter at stillesittende eksamenslesning og en sydentur som var preget av junkfood og inaktivitet har det krøpet på en del kilo som jeg har lyst til å bli kvitt. Veier 77 kilo nå, og mitt første delmål er å komme ned til 71 kilo, som er det jeg vanligvis veier. Deretter vil jeg helst ned til ca 65-67 kilo. Men som sagt, først ned til 71.

 

Følger Grete Roede anbefalingene til min vekt og aktivitetsnivå, og skal prøve å være flink å loggføre både trening og hva jeg spiser. Det eneste som er skummelt er at når jeg bruker hele døgnet på å loggføre, finne kalorier og veie og planlegge mat, er mat det eneste jeg går og tenker på, som strengt tatt ikke er så heldig når man skal slanke seg ;) Heldigvis er menyene til GR greie fordi det ikke er noe dyr og avansert mat, så jeg tror jeg skal klare meg fint....

 

Gikk halvannen times tur i dag, og skal utnytte det fine været til å gjøre det samme resten av uken tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elinpelinster

I går hadde jeg fest. Ingen pradavesker eller andre vesker som dukket opp i det hele tatt siden det var jentefest. :( Men nå har jeg allerede en blanding av en fjellsekk og gucciveske allerede så det gjorde ikke akkurat noe. Sinnsykt pen og totalt til å stole på. Ingen fare for at denne rakner i sømmene eller at man ikke finner mobilen fordi den ligger i bånn av veska. ;)

 

Hadde invitert 3 jenter hjem til meg for å fotografere. To skulle være modell og hun ene er makeupartist. Hun ene kunne ikke komme desverre, men for oss som var her så endte vi opp med 500 bilder og diverse innabords. På slutten så måtte modellen sminke seg selv for makeupartisten ble for ustødig på hånden og lå og lo hele tiden. Sinnsykt moro og jeg elsker å få tatt bilder! Så nå må jeg se å få jobbet med dem og så skal de ut på hjemmesiden min (som også er under produksjon).

 

Men dagen i dag er ikke så morsom da.... Hodepine og ikke helt god i kroppen. De sier at man legger på seg så mye av alkohol, men det kan umulig stemme. Tror jeg har mistet mer enn jeg fikk i meg i går selv om det ble alkohol, potetgull og sjokolade.... Ingen trening i dag - men satser på å komme meg ut i morgen. I dag blir det sofa og film. :)

 

Håper dere har en kjempefin helg alle sammen!!! Nyt fri og sol og sommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en homo som virker!! Jeg har funnet en, bestekameraten min i Gucci klasse, det er det beste slanketipset mitt :)

 

De er omsvermet av begge kjønn, de kan alt om interiør, mat, drinker, klær, trening, de kan rett og slett ALT. Helt genialt. Ikke minst.. de kan masse om vesker.. ja, hva det måtte være.

 

Og de kan brukes til det meste, livet blir ukomplisert. De er med på alt som heter rocking til jenteslagere. Alle vennene bare eeeeeelsker den nye toppen du har kjøpt og komplimangene hagler.

 

Det er helt wonderful og jeg gleder meg til å rocke rundt med de på byen i helga! Slipper å bry meg om at jeg får SATS-hår etter en time på et varmt utested og at mascaraen renner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho!

 

Jeg er av den heldige typen som ikke bare har en homo som virker, men TO! ;) De er av typen Prada og Versace, godt mikset sammen med tilhørende sko, klær, interiør og med verdens beste humør, attitude og sjarm! De er bare til å spise opp! Det er verdens beste boost for ei jente å ha sånne venner altså!!!

 

..og det resulterte i det fuktigste Strawberry Daiquiri-partyet hos meg nå på lørdag!!! Plutselig bare boblet det over både av drinker og menn og det var en god blanding av fjellsekker, bæreposer og Gucci's i min bittelille leilighet på 42 kvm.. :D Til slutt klarte vi vel å snuble oss ut etter å ha irriteret naboene grønne av høy skålefaktor i stettglass på verandaen, med mer eller mindre heldig dansing etter Boten Anna og allsang til Bon Jovi... alle var på merksnodig vis innklint i jordbær, uavhengig om de hadde drukket daiquirien min eller ikke - og hvordan de som ikke drakk det hadde fått jordbær på seg er jeg litt mer usikker på...:) Det kan ha noe med denne vesketeorien å gjøre...?

 

..så hvor mange kilo som snek seg på etter helgens festligheter vil jeg helst ikke tenke på; kroppen fikk ihvertfall c-vitaminsjokk etter at vi klarte å fortære heftig mange kilo med jordbær... hehe... føler meg jammen litt høy enda jeg..:(

 

Ha en fabelous dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanneMaren

Jeg har lest litt rundt i dag, og funnet ut av at jeg spiser alt for lite / får i meg for lite kcal. I dag har jeg bare fått i meg 650 kcal, men jeg er absolutt ikke sulten!!!!!! :S Jeg er kjempe mett, og orker ikke spise mere nå... Men er det slik at man må spise mye og trene mere for å gå ned i vekt? Om jeg får i meg 1000 kcal en dag, og trener omtrent 1200, så vil vel det gjøre like mye som om jeg spiser 1300 kcal og trimmer 1500????? Eller...???????

 

Håper på fornuftige svar ;)

 

Forresten var det en flott hyttetur! :) Fikk av 0.2 kg, og dro på 22 trim poeng på en uke :( Ikke at det var så mye som gikk av, men med tanke på masse grillmat og andre fy-fy ting man kanskje unner seg på regnværsdager når det ikke er noe å gjøre...!

 

Jammen er naturen ett flott treningsstudio!!!

 

***kLeMmEr***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er visst ny på denne ungdomstråden jeg også.. Er ei jente på 21 år som veier ti kilo for mye, vil gjerne ned til 60 *det hellige tallet*.

 

Jo, tilbake til innlegget ditt!

 

"Men er det slik at man må spise mye og trene mere for å gå ned i vekt? Om jeg får i meg 1000 kcal en dag, og trener omtrent 1200, så vil vel det gjøre like mye som om jeg spiser 1300 kcal og trimmer 1500????? Eller...???????"

 

Poenget med å gå ned i vekt er å forbrenne mer kalorier enn hva du putter inn. Det betyr ikke at du må "trene" 1200 kcal dersom du har spist 1000 kcal en dag. Kroppen har sin egen metabolisme som er svært energikrevende. Som noen sa tidligere inne på forumet; en ung, normal person, forbrenner omtrent 2200 kcal hver dag. Derfor er det viktig å spise nok for å unngå at kroppen bryter ned muskler for et manglende proteinkosthold.

 

Ta et eksempel: Hvis du går på meny 2 med 1600 kcal, er du allerede 600 kcal i "minus" på energiinntaket (i forhold til anbefalte 2200 kcal), og med trening i tillegg, begynner det å likne noe!

 

Dersom du spiser veldig lite, som 650-1000 kcal per dag, vil kroppen senke metabolismen, fordi den har fått for lite energi (den går på sparebluss). Dermed vil du forbrenne mindre, og det vil være lettere å legge på seg (hvertfall etter at slankingen er ferdig).

 

Derfor er det viktig å holde seg i aktivitet (at du blir småsvett, enten på jobben eller når du trimmer - da vet du at forbrenningen er høy!!).

 

Dersom du vil unngå å legge på deg muskler, vil jeg anbefale at du trener mest mulig kondistrening i jevnt tempo, gjerne langvarig. Da vil kroppen spare på glykogenet som finnes lagret i musklene, og i stedet forbrenne fett. Dette er fordi kroppen gjerne vil spare glykogenet til en krisesituasjon! Dersom du trener og merker at det gjør vondt i musklene og at du blir støl, er dette et tegn på at du trener for hardt (dvs. at glykogenet forbrennes og melkesyre dannes i anaerob glukoneogenese, ergo: ikke ønskelig).

 

Håper dette ga noen svar hvertfall! (Har studert husdyrernæring i tre år, men det samme gjelder for oss mennesker, he-he...).

 

Er det noen som kan hjelpe meg med en sak? Jeg sliiter! Hver mandag tenker jeg; jess, ny uke (selvtilliten på bunn) - nå skal jeg skjerpe meg, ikke noe mer snop og usunnheter.. Men det slår feil tidligst på tirsdag! Da finner jeg noe i butikken jeg bare må ha, som f. eks. snack-a-jacks, ananas på boks eller liknende.. Det er sjeldent noe sykt usunt, men det irriterer meg grenseløst at jeg ikke har den selvdisiplinen som jeg vet jeg har potensiale for..

 

Noen som har et tips for skjerpings eller motivasjon?

 

Takker for svar! Sorry for langt innlegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elinpelinster

Det innlegget forklarte litt for meg. :) Jeg er bare sånn "uregistrert" nettmedlem, dvs jeg går ikke på noe kurs og ble litt i tvil om jeg gjorde alt feil når jeg leste det innlegget til HanneMaren. Så etter en halvtime med smågrubling midt oppi hele tvslabberasen min så tenkte jeg å se om jeg fant ut mer. For hvis jeg skulle trene 1300 kcal hver dag så hadde jeg endt opp med å trene meg halvt ihjel!! Ikke bare halvt egentlig...... Men nå fikk jeg jo svar!

 

Begynner å bli lei for jeg går aldri ned noe som helst. Merker jo at jeg har blitt strammere, men nå vil jeg snart ned på 60-tallet ihvertfall - om det så er 69.9 kg!

 

Ang det å unngå småsnacks er å spise mest mulig fiber. Og det som har funket for meg for å unngå å spise så mye usunt er å tillate meg å spise usunt på fredag og lørdag. Da vet jeg at holder jeg ut 5 dager så har jeg "fri" etterpå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men jeg er jo ingen ekspert heller, men prøver så godt jeg kan ;) Ang. snacks igjen... Det lureste er jo bare å kutte ut alt søtt, for da får man ikke lyst på det mer (sånn er det hvertfall med meg!)... det er bare det at det er så forbanna vanskelig!! nei, skjerpings nå!! Hvor lenge har du holdt på da? Jeg er forresten også bare nettmedlem, men vurderer kurs til høsten!

 

Noen som har erfaringer med kurs? Er redd for at det kan gå litt over stokk og stein med å veie alt og registrere det, siden jeg studerer og jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elinpelinster

...øh... eller kanskje ikke. Jeg har holdt på nå i litt over 1 måned. Synes det er helt håpløst for jeg går ikke ned noe som helst føler jeg. Knappe 2 kilo... Men har bygd litt muskler tror jeg. Føler meg fastere enn jeg var før (unntatt under mensen - da er jeg bare utflytende) ;)

 

Begynner å ta på det å ikke gå ned noe. Svigerinnen min går på kurs (dvs hun skal begynne på sitt andre nå i august) og hun pleier å gå ned en del. Som hun sier så er det jo for flaut å komme dit en gang i uken og ikke ha gått ned noe som helst.... Men for meg som ikke er noe konkurransemenneske så tror jeg at det hadde bare bygd meg mer ned enn opp og jeg hadde blitt helt tullerusk i forhold til mat.

 

Nei - jeg får gi det her en sjangse og se hvordan det går. Har ihvertfall begynt å trene en del og det er jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gudergod

Har leita etter en tråd som denne i jungelen av mødre med ekstra kilo...

 

Jeg er ei jente på 18, 177 høy og 76 kilo. Vil ned til 68 kilo i løpet av tre måneder. Tror det er realistisk. Har regnet ut at jeg ligger på et aktivitetsnivå mellom meny 2 og 3. Hvor kan jeg finne menyene?

 

Har holdt meg stabil der jeg er nå et par år, men nå er det tid for å ta grep og stramme opp litt. Har et håp om å kunne holde vekta der også:-)

 

Hva er et gulleple?

 

Sommerklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Meny 2 betyr at du skal spise 1600 kalorier per dag, meny 3 betyr 1900 kalorier. Det kan du legge opp som du vil men det finnes gode oppskrifter rundt omkring på siden. Det er ganske enkelt å ha kontroll over hvor mye du får i deg om du bare er flink å skrive ned alt, pinlig ærlig.

 

Et gulleple får du etter 7 trimpoeng. Latterlig motiverende konsept faktisk, jeg har latt det gå sport i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått litt opp og ned de siste dagene... hadde noen dager rundt helgen hvor det ble vel mye kos og vel lite trening... Men de siste dagene nå har det gått ordentlig bra. Trente på helsestudio for første gang siden påske i går, skal si jeg er støl i dag ;) I dag fikk en venninne lurt meg ut i kajakk! Veldig gøy faktisk. Noen her som har drevet med det? Blir det armmuskler av sånt over tid?

 

I morgen skal jeg veie meg, og målet jeg har satt opp i planen min er 80 kg. Sist veide jeg 79,6, litt mindre enn målet er nå, så håper det ikke har krøpet seg oppover ! Hvis ikke klarer jeg det jo med god margin. Kryss fingrene for meg!

 

Stor klem fra Johanne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe bra Johanna :) Skal krysse fingrene for deg!

 

Jeg har klart det ingen skulle tro jeg, narkomanen på godteri selv, skulle klare. I dag er det 6 uker siden jeg i det hele tatt har rørt godteri og ettersom jeg prøver å trene 4 ganger i uka (ikke altid jeg får til det da) så kryper vekta nedover. Jeg syns det er greit å kose seg i helgene, men jeg koser meg med alkohol:D Problemet mitt er at godteri er som narkotika for meg, jeg klarer ikke å ta en liten bit av Norge...jeg tar hele Europa liksom. Derfor, ettersom jeg har klart å holde meg unna så lenge så tror jeg det beste er om jeg fortsetter sånn som nå. Jeg gidder ikke veie maten og telle kallorier, herregud, hadde blitt helt tullerusk i hodet av det. Jeg spiser 5-6 måltider om dagen, som jeg fikk beskjed om på SATS og jeg spiser sunne ting. Mye asiatiske woker og sånt, og det funker. Jeg har en ganske krevende jobb i sommer så jeg kan ikke gå rundt og være sulten.

 

Og, guess what. Siden 15.juni har jeg gått ned mellom 6 og 7 kilo ;) Juhu..

Det er helt sjuukt.. jeg har aldri klart noe lignende før. Tror det er godteriet som bare renner av meg. Uansett, det er langt igjen enda da. For vekta ligger fremdeles litt i overkant av 80kg. Målet er rundt 65-70 kg. Men jeg tar det på lang sikt, kan nok ta ganske lang tid. Jeg har ALDRI vært tynn jeg, så jeg aner egentlig ikke om det går an på meg. Men det burde vel egentlig gå an på meg som med alle andre. Aner ikke, men det er verdt ett forsøkt.

 

Ettersom jeg har tenkt litt rundt livet og sånn i helga, så sa bestisen min til meg: " Det er ikke byttelapp på livet vet du Cams!".. og det har han jo rett i.. Nå er jeg ferdig utdannet, på jakt etter jobb. Det er nå morroa kan begynne, skal jeg gå glipp av alt det kule fordi jeg ikke tar kontroll over livet mitt???

 

For en herlig følelse det ville vært å bare føle seg bra, slippe å tenke på hvordan man ser ut når man sitter og flesket velter utover.. Det hadde vært litt lykke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elinpelinster

WOW! Det må være moro å oppdage at godteriet bare renner av deg!!! Litt misunnelig. ;) Jeg kan ikke gi opp godteri, jeg... Har gjort det før og da ble det bare verre når jeg skulle spise normalt igjen. Har ikke lyst til å gå hele livet uten sjokolade på en måte..... Selv om det er nok det man burde. Synes du skal være skikkelig stolt av deg selv!!!

 

Keep up the good work! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest �V§zË

Heihei!

Jeg er 21 år og har ei datter på 2 1/2 år. Jeg har enda ikke klart å bli kvitt kiloene etter graviditeten. Jeg veide da 78 kilo etter fødselen, og etter mye strev var jeg faktisk nede i 67 kg!! Men det gikk sakte opp igjen, og en jul og sommer ødela det meste. Veier 77 kg nå. Og vil ned til 60 kg som jeg var FØR jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Jeg er 21 år og har ei datter på 2 1/2 år. Jeg har enda ikke klart å bli kvitt kiloene etter graviditeten. Jeg veide da 78 kilo etter fødselen' date=' og etter mye strev var jeg faktisk nede i 67 kg!! Men det gikk sakte opp igjen, og en jul og sommer ødela det meste. Veier 77 kg nå. Og vil ned til 60 kg som jeg var FØR jeg ble gravid.[/quote']

JA! jeg er med ;) Mitt høyeste ønske er å gå ned til 60 kg.. Har alltid vært småfeit hele livet, og er så lei av meg selv. Tror det hadde hjulpet på selvtillitten å gå ned noen kilo. Nå veier jeg rundt 70 kilo. Noen dager er jeg nede på 68, mens andre dager er jeg rundt 70 igjen (om morgenen). Det irriterer meg at vekta står sånn stille, så jeg vurderer å melde meg på kurs, men syns det virker litt stress med all den veiinga av maten og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er ei jente på 23 år (snart) og synes at denne tråden var utrolig gøy å lese.

Så hvis det er greit så henger jeg meg med her!?

 

Har gått på kurs for noen år siden, to ganger faktisk, men klarer ikke å holde meg borte fra godterier så etter noen år nå så har jeg lagt på meg de kiloene jeg fikk vekk:(

 

Jeg begynte i dag og skal ikke på kurs, har jo to bøker og nok kunnskap til å klare det mest nødvendige, tror jeg... det er motivasjonen som mangler mest!

men er dritt lei av at klærne ikke passer! Så nå er det nok...!

 

men litt om meg selv: som sagt 23 år, 164 høy og ca 74kg. jeg vil ned til ca 60. men er fornøyd med 63;)

har hatt laaangt opphold fra trening men skal begynne i dag med jogging. begynne med det minst to ganger i uka. I september begynner jeg på boksing 3 ganger i uka så det blir bra! skikkelig bra trening!;)

 

er det noen som sliter med å finne bra middager til en billig penge?

dyrt å leve sunt!!!

 

hilsen fra jenny:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Dersom man følger Grete Roedes opplegg, spiser man stort sett helt vanlig og ganske billig mat. Andre dietter (som Fedon Lindberg og lign) har en tendens til å ha matvarer som er dyre og vanskelige å få tak i, i tillegg til at det kan være utrolig kronglete å gjennomføre opplegget fordi alt man har vært vant til å spise er blitt feil.

 

Grove knekkebrød er ikke dyrt, poteter og gulrøtter er heller ikke særlig dyrt, pasta er ikke dyrt, ris er ikke dyrt. Både pasta og ris kan man kjøpe i store kvanta med rabatt, men det spørs om det er nødvendig. Liker du tunfisk kan du kjøpe trepakninger med tunfisk i vann, det er nok fisk til tre middager og koster ikke mer enn 14 kroner. Laks er heller ikke så fraskrekkende dyrt.

 

Dersom du er nøye på å holde oversikt over hvilke grønnsaker som er i sesong kan du spare veldig mye penger, og kan kjøpe inn stort og fryse ned, noe veldig mange grønnsaker tåler. I tillegg kan dette være lurt å gjøre med vanlige middager også, kjøpe inn til kanskje 4 porsjoner, lage alt og fryse ned. Ikke bare har du lettvinte middager senere, men du slipper også å måtte kjøpe ting i de dyre miniporsjonene de selger.

 

Er student, så har satt meg litt inn i hvordan man kan spise sunt og billig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei folkens..trenger noen å snakke med angående denna omstillinga av kosthold og livsstil (som jeg liker å kalle det ;) ) Har gått på Grete Roede kurs tidligere, gikk ned 8-9 kg på ett kurs, men siden har jeg gått opp igjen noen av kiloene. Men saken er at jeg må bytte "diett", Fedon er lurere for meg som har PCOS og insulinresistens.. Lurer på om noen av dere har vært gjennom dette.

 

Gleder meg til å komme meg tilbake til studiestedet mitt og begynne på en ny livsstil...trenger de faste rammene mine (trodde jeg seriøst ALDRI skulle si det...men men.. :) )

 

Syns dere virker som en god gjeng, gleder meg til å følge med!

 

vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo hallo!!

Jeg er ny i vektklubben og på gr kurs. har et mål om å gå ned 11 kilo. Dette er ikke lett, med det er veldig motiverende å se at vi er så mange i samme båt og at det er så mange som får det til...

Jeg skal spise 1600 kcalorier om dagen og synes dette er vanskelig. noen som har noen tips til meg så jeg slipper og sitte på kvelden og stappe i meg frukt til den store gullmedaljen:)

 

klem fra Slugg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinjata

her er det mange å "konkurrere" med! :-)

Jeg og er av den typen som er keen på å få av noen kilo, ikke for å få så fresh kropp, men mest med tanke på videre idrett og helse!

Knærne er smått slitne etter endel år med parkett blandet med harde landinger.

Og de ekstra kiloene gjør ikke det så mye bedre!

 

For nøyaktig et år siden lå jeg mellom 75 og 78 kg, så gikk jeg på folkehøgskole og endte på 87 kg! På en mnd gikk jeg ned 6 kg, men nå røyner det på og jeg kjenner at jeg må jobbe hardt for å fortsette nedover på vektskalaen. Nå er vekten mellom 82 og 83 kg og jeg er 174 lang.

 

Jeg trener en del, både kodisjon og styrke. Og ikke spiser jeg så særlig usunt heller..Men et eller annet galt må det jo være når vekten ikke rikker på seg!

 

Er det noen som har noen råd/erfaringer å dele?

 

(mulig dette ble litt rotete - er litt fersk i dette med forum)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Nå ble jeg glad ass.. tråden min var skikkelig treig til å begynne med så jeg innså at det ikke var noe hit.. har vært ganske stressa og sånn i sommer så jeg har ikke vært på vektklubben på evigheter (og det merkes på kroppen :s ) Ser ut som det har blitt en god gjeng med unge flotte jenter i samme situasjon som meg her!! gjett om jeg ble glad :) ååå.. dette ble et spark bak!!! nå er det full innsats fremover.. gleder meg til å kjempe mot kiloene side by side med dere alle!!

 

Girlpower ;)

 

STOR klem fra jentungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hei gjengen.. jeg skal i bursdag til min kjære kusine som fyller 6 år i morgen ;) problemet er at ingen er større kakemoms enn jeg!!! hva gjør jeg?? har ikke vært i kakebesøk etter at jeg begynnte i vektklubben...

 

Hjelp meg!!

 

Hilsen en urolig jentungen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missmayhem

Ta små stykker. Smak litt på det du har lyst på, men ikke ta store stykker, og spis sakte. Det går jo kanskje også an å ta med seg litt frukt, og drikke kaffe, te uten sukker eller cola light. Jeg vet ikke hvordan familien din er, min har hatt en tendens til å gjøre en stor sak ut av at jeg slanker meg, men tar jeg bare litt og lar det ligge på tallerkenen LENGE mens jeg spiser sakte og snakker masse. Ikke føl deg presset til å måtte spise kake bare fordi alle andre gjør det. Det er din kropp, og det er tross alt du som skal leve med den!

 

Og husk at det er ikke sånn at har man først spist litt kake kan man liksågodt spise opp hele, det er lurt å kunne lære seg å unne seg det man liker i små mengder ;) Men om du er redd du går på en kjempesprekk, er det vel best å kanskje holde seg unna kakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...