Gå til innhold

Ungdomstråden


Gjest jentungen

Anbefalte innlegg

Gjest jentungen

Det skulle være overkommelig, men det er ikke smart å sette mål fra uke til uke siden det også er andre ting som spiller inn på vekten f.eks hvor du er i menstruasjonssyklysen, hvor mye salt du har i kroppen osv.. Husk at all nedgang er nedgang ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

hatt en fin dag idag :) Etter å ha vært syk i helgen, var det deilig å kunne kjenne meg frisk igjen idag.. Har spist som planlagt, 1600 kalorier, og vært ute på enn times joggetur som hjalp meg å forbrenne 600 kalorier. Yes! Var litt tungt å dra seg ut etter en lang, stressende arbeidsdag, men det var sinnsykt deilig når jeg første var ute. Kjente meg i god form også faktisk, ikkeno tung i beina eller noe!

 

Hvordan er det med dere andre idag? Håper det står bra til.. ;)

 

klemmer fra kristine

 

Å..forresten! Noen andre sykkel-friker her inne?? Vuelta a Espana begynte jo i helgen.. nå får jeg med meg alle innspurtene hver ettermiddag når jeg kommer hjem fra jobb! Stas!!! Heia Hushovd!!! he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jo litt bra, men det ble sjokolade i dag og det var ikke med i planen.. men i morgen blir det andre boller.. tar man vekk sjokoladen er det ganske bra..

Jeg skal forresten på biologi ekskrusjon fra onsdag til fredag.. det spørs hvordan det går (her snakker vi 3 måltid per dag) vet ikke hva vi får servert men jeg regner ikke med at det ikke er lowcalorie for å si det sånn.. på en annen måte er det fysisk umulig å skeie ut ved å spise sjokolade eller andre unødvendige ting.. hm.. spennede, jeg får se hvordan det går.. men da kommer jeg ikke til å skrive onsdag og torsdag, bare så det er sagt..

 

Var på date i deg jeg.. men han er bare kompis så det var ikke så big deal.. men han er litt fin asså.. ikke noen veske å kaste i allefall.. ;)

 

Men nå må jeg lese litt historie før jeg får besøk av jon blunn, tihi..

 

Love yah all.. ~jentungen~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... velkommen theta! Jeg er ganske ny på denne tråden selv, men synes det er hyggelig med flere!! Hvor mange kilo skal du ned sånn ca?

 

Jentungen.. tror det kommer til å gå kjempefint på ekskursjonen deres, du kan jo ta med deg en knekkebrødpakke og smøreost f.eks, for å få inn noen mellommåltider...

 

Bare innom en kjapp tur, skal på jobb!

 

Ha en fin dag dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og jada, tror dere ikke jeg har blitt ditcha noe som j...... av denne armanien av en veske jeg fant i sommer????? vi hadde til og med avtalt date og greier - men neida.. og er det ikke dette vi jenter elsker å høre; " jeg liker deg godt altså, jeg har bare ikke tid til noe annet i livet mitt nå enn jobben.., men vil gjerne være venner altså.."..hyl og vræl!!!

 

.. og som den trøstespiseren jeg er så gikk hele helgen, inkludert torsdag med til heftig trøstespising og depping... vekten min går med andre ord ikke ned for tiden, men opp... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.. er du rundt 20 år og skal ned 10 - 20 kg? da er dette tråden for deg ;) jeg er selv 18 år og følte meg ikke helt i samme situasjon som de som skal ta av det overvektige etter n-te unge' date=' gifte seg osv.. derfor startet jeg denne tråden for de som er litt yngre her.. jeg er 171,5 høy og har 60 kg som trivselsvekt.. det betyr ca 18 kg ned.. hva med deg???

 

Mvh jentungen[/quote']

 

Jeg er selv 23 år og har hatt store problemer med at jeg er kraftig overvektig. Vil selv ned min 18 kg. helst 20. Jeg har problemer med å finne klær som jeg er vel i.. Så trenger å gå ned noen kg. Men har ikke satt noen tidsfrist enda.. Noen forslag til hvordan å gå ned??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 20 år, bor i Oslo og har spist altfor godt og bare "kost" meg det siste året etter at jeg ble samboer, og de kiloene synes!! Har satt meg et foreløpig mål på å gå ned 10 kg. Er ujevnt motivert fordi jeg kan lett synes det er et ork å tenke/trene rett, og veeldig utolmodig.. Så skjer det ikke forandring der og da har jeg lett for å glemme hele opplegget, derfor er jeg SÅ glad for at man er flere sammen mot samme mål: Håper det vil gi meg noen kick bak.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Velkommen theta og anka83:) alltid hyggelig med flere.. theta, det høres ut som du har et lite motivasjon problem ja.. tolmodighet har jeg også mangel på men det er bare å bite tennene hardt sammen og vente.. i mellomtiden er det flott om du lager små planer til deg selv slik at det ikke blir en megaovergang til en slangekur bare for å få bort litt, men en prosess til en bedre og sunnere livsstil.. f.eks. (disse rådene gjelder deg også anka)

1.begynn å ta tran (eller tranpiller) hver morgen

2. gjør en aktivitet minst 2-3 ganger i uken (det trenger ikke være en spesiell trening, men du må bevege deg)

3. noter ned hva du spiser hver dag på dagsrapporten

4.prøv å drikk 2 liter vann hver dag

5. VIKTIG: snakk med oss når det er noe, samme hva! vi er her alltid..

6.lag datoer der du vil nå forskjellige mål (vær realistisk, en går ikke ned 3 kg på en uke)

Gi deg selv tid til å legge over til disse tingene (5 er gjeldene fra i dag)

 

Opp med hodet zora "Du skal få en dag i morgen, som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel. Da kan du rette opp att alle feiler frå igår, og da får du det så godt i morgen kveld" ;) jeg har hatt en dritt uke, og jeg regner heller ikke med å gå ned, men vi må ikke gi opp av den grunn. Det er bare vår egen viljestyrke som virkelig kan hindre oss i det vi jobber for. Husk det!!

 

nattinatt jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig litt med på en annen tråd, men denne er så aktiv og oppmuntrende.. Blir snart 30, men er singel og ennå student, så min livsstil er ikke akkurat " hjemme i sofaen med gullrekka" på lørdager ;) Få jeg være med eller??

 

Har gått ned 20 før, endel kom på igjen i sommer - nå er det 20 til som er målet. Har gått kurs, men de neste to mnd. er jeg helt alene i verden på egenhånd (derfor håper jeg at jeg er verdig medlem:) )

Når det gjelder vesker har jeg ofte latt de flotte blitt igjen og gått for de som ser dyr ut, men ikke er det.. Ellers er det øl som er min store synd, det går både to og tre dager før jeg er inni i snill pike modus. Men livet blir da så kjedelig uten, må bare begynne å bli flinkere til å drikke vin tror jeg:)

 

1 kg ned denne uken, satser på 13 til jul, så nå er det bare 12 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aviendha

Ja.. ferie er ein fin ting.. Men ikkje så bra for gode vaner og alt det der. Og det har sjølvsagt resultert i at vekta har gått i feil retning i sommar... :)

 

Eg skal endeleg flytte for meg sjølv no, straks, og difor få goooood kontroll over mat (håpar eg ;)) Uansett, så er det første målet mitt og kome i gang med gode treningsvaner, og rutiner, slik at eg ikkje ender opp med godteri kvar dag, noko det har vore tendensar til.. uff..

 

Eg er per i dag 168 høg og veier 73kg. Det ideelle er rundt 60kg, og det skal eg klare!! (treng berre masse støtte..)

 

men, eg vil ikkje ha moglegheit for å skrive på ei stund, sidan det tar litt tid for å få ordna meg med data og internett og stæsj. Men eg LOVAR å kome tilbake, og då SKAL eg vere i gang med gode vaner og vekt i riktig retning!! :) så det så!!

Viss ikkje skal de få lov til å sparke meg hardt i ræva! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ei trønderjente på 20 som ønsker og endelig bli kvitt de siste 15 kiloene for å nå min trivselsvekt på 75 kg. Jeg er 178 cm høy, og har slitt med overvekt lenge. Fra mars til juni 2005 bodde jeg på Alm-senteret i Rødven, utenfor Åndalsnes, et slankesenter hvor jeg trivdes utrolig godt. Der gikk jeg ned ca 22 kg, og siden jeg kom hjem har jeg gått ned 13, så 35 kg til sammen, men nå trenger jeg desperat motivasjon for å klare resten!! Jeg er alt for glad i mat, og en kronisk mandagsslanker.

Jeg misliker å svette foran tynne folk på treningssenter, men har investert i gåstaver, og som eneste ungdom i bygda med slike, tripper jeg rundt.

 

Jeg har lest alle innleggene på tråden og kjenner meg igjen i så mangt! Godt å se at jeg slett ikke er alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EvaMalene

Jeg logget meg inn i dag for første gang, for har følt for litt hjelp, og selvfølgelig å kunne bidra.

Jeg skjønte at dette må være den rette gjengen, for jeg er 18 år.

Skal begynne i morra med nytt kosthold, ny start:)1 september.

Er fest til Lørdag, så blir spenende...Hehe, som regel en DEL fristelser, men det vet dere vel alt om;)

Jeg har sliti med spiseforstyrrelser i 3 år nå, altså jeg går opp og ned i vekt hele tiden. Det er tøft å se tilbake på bilder da jeg var slank og tynn, men nå vil jeg tilbake. Har lagt på meg 15 kilo siden juni, pga at jeg har trøste spist .

Så fort det er noe jeg er lei meg for, så bruker maten til å ro det ned.

Jeg er 1.80 cm og veier 75 kg. Det høres ikke så mye ut, men jeg har ik muskler lenger, så det som er på kroppen nå er nesten bare fett. Det er ikke mye overvekt det er sbakk om, så jeg vil ikke si at jeg vil gå ned mye, men bare slik at jeg kommer inn i klærna mine igjen, uten å presse meg inn:)

Jeg vil gjerne bidra med mine tanker og råd, hvis jeg får joyne?;P

Er en litt koslelig å vite at det er noen her som er i samme situasjon som meg, motiverende å være flere!jo flere jo bedre, er det ikke slik!?;)

 

MVH Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle dere andre som tenker vekt, kropp og helse!

 

Jeg begynte på mitt første kurs i går, så er temmelig fersk i gamet kan du si.

Er 26 år og veide på vekta i går #"#¤"#"% 78,3 kilo! Fy f for et sjokk! Til han som synger den Sunscreen sangen med strofen; You are NOT as fat as you imagine!" Ye right.. MEN, nå er det andre boller! Orker ikke tanken på å ese enda mere ut å gå resten av livet å være halvfornøyd med meg selv! Sier ikke at kropp er alt, men hallo, føler man seg for stor, så er det lov å gjøre noe med det! Så lenge det er på en sunn måte selvsagt:)

 

Utrolig kult at det finnes et sted der man kan diskutere og få råd/støtte fra andre i samme situsjon. Det er ikke akkurat kult å stå rak i ryggen å si; Hey, jeg synes jeg er for feit og har derfor tenkt å slanke meg og spise riktig ved å gå på Grete Roede, til en person som ikke helt skjønner hvordan det er.

 

Så... ville bare si hei til alle sammen!

 

Klemmelemser

Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det skjedd litt siden sist jeg var her. Har endelig fått internett hjemme ;)

 

Har nå vært syk i snart to uker, så det har blitt lite trening. Utrolig kjedelig, for var i et godt spor etter ferien og trente tre ganger i uken. Og når man i tillegg ligger hjemme med bronkitt er veien til kjøleskapet og kjøkkenskapet kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange nye folk gitt.. velkommen skal dere vere alle sammen.. jeg kommer da hjem fra fjell tur nå :) skal ikke påstå at jeg har vært noe sunn men jeg har i allefall gått på tur i så mange timer at det umuli kan ha såå mye å si.. de jeg var med var jo selfølgelig slanke jenter som momset innpå med godteri konstant :) (urettferdig at det er sånn for noen) og da lot jo jeg meg friste.. men men i dag er det starten på en ny måned med blanke ark og nye muligheter.. har funnet ut at til nå har jeg bare fulgt opplegget halveis, og det fører jo ingen steds.. jeg har bare meg selv å takke.. skal være barnevakt denne helga og da blir det jo ofte satt frem snop, men jeg skal kjøpe babymais, gulrøtter og agurk og lage meg en litt lettere dip som jeg kan kose meg med ;) nam..

 

Til dere som ikke der det nye forumet - se helt til venste, finn "Diskusjon", bla ned og rett over "Artikler" står det "Mellom 18 og 25" :)

 

syns dere vi skal flytte oss dit??? vi ligger jo i kategorien 10-20 kg selv om vi er unge.. hmmm.. dilemma, hva sier dere??

 

jentungen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var de veiedag for mitt første delmål på 75 kg.. klarte dessverre ikke å overholde dette ;) vekta viste i dag 79,3 kg.. men det var da nedgang i dag :)ned 0,5 kg i dag!! opp 1 cm, men det gjør ingenting akkuratt nå.. føler meg innstilt til å klare neste mål..

 

Hvor blir det av folk forresten?? det kommer en masse med nye jenter som introduserer seg selv og aldri skriver igjen.. resten av gjengen er også stille.. har ikke hørt noe siden tirsdag!! Hva skjer?? HVordan går det??

 

klem jentugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei....en dårlig periode her, er mye dårlig og sånn; så da går ikke maten som best heller.

 

bare for å ha et svar på spm ditt jentungen; jeg syns vi kan flytte tråden dit, er kanskje lettere for folk å finne tråden da?

 

Fort inn og fort ut...hehe, må lese pensum...(blæh)

 

snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at det har vært litt stille fra denne kanten, men er så sinnsykt mye å gjøre på jobb om dagen! Det går i ett...

 

Går forholdsvis greit her, har fremdeles ikke spisingen helt under kontroll, men skal igang ordentlig med trening i morgen, for da begynner sesongen på treningssenteret..

 

.... og stressa stressa stressa... jeg skal ha to nye program klare til onsdag, og har ikke begynt ennå... har akkurat vært en tur på skolen og ordna ting til i morgen, så har liksom ikke ork til å begynne akkurat nå.. må nok få gjort det i morgen kveld og tirsdag kveld, innimellom jobb og trening.. huff, blir nok enda en slitsom uke det her..

 

Har veiedag i morgen, men snikveide meg igår.. hadde gått ned litt, til tross for at jeg har surra litt og ikke helt greid å spise riktig denne uka. Håper den viser enda litt mer ned til i morgen.. Men så lenge det er ned, er det bra antar jeg!

 

Ha en fin søndag alle sammen! Håper neste uke blir skikkelig bra ;)

 

klem fra kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens lærdom:

1. Ikke alle vesker har like fine sømmer

2. 7 halvlitere inneholder nesten like mange kcal som jeg skal spise hver dag

3. Mobil og visa-kort burde hatt alkolås(hvorfor har ingen funnet opp en sånn dupeditt?)

4. Det er ikke alltid like lurt å følge alle sine impulser, som f.eks. å gå istede for og ta nattbuss, men god trim er det. Og ufattelig morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg ikke har vært her siden. Har vært litt opptatt

 

Ellers går det bra da, klarte meg i hælja, selv om det var fest!!! Det første jeg så når jeg kom inn var:SJOKOLADE!!!! Jeg holdte på å bli gal, prøvde å kjenne lukte, har derme erfart at det lukter ikke så mye på avstand, så holdt meg unna. Men synet festa seg på smash'n og smågodt sjokolade, da bestemte jeg meg for å danse litt, hehe, fikk forbrent litt på danse gulvet!alle dro bort på burger sjappa etter på... Jeg for min del hadde litt frukt i veska, nam nam, pære og eple...

 

Jaja, i går tok jeg sånn før-og-etter-bilde, eller før biilde, det er motiverende, lover dere det!!!

Forgje gang gjorde jeg det å limte det inn i dagboken, for vær gang du har lyst på noe godterie, snacks eller noe, så ta fram bilde, da får ikke jeg lyst på iallefall;) så tar du nytt bilde om 2- 3 uker, lover deg, at du vil se forskjell!! da kan du se alt i perspektiv.Når du har kommet til trivsel vekta, så henger du opp det ved siden av start vekt-bilde. Da vil du virkelig være stolt:)

Har sett mange har gjort det på tv og sånt, hehe, så tror det virker!

 

Nå skal jeg ta en sykkeltur før frokost, det er deilig, men jeg blir fort kvalm da, så blir nok bare en liten tur.

Så ska jeg spise grapefukt etter på, det er bra for forbrenninga;)

Er det noen heer som vet om en god sånn måltids erstatter bra, etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...