Gå til innhold

Ungdomstråden


Gjest jentungen

Anbefalte innlegg

Ikke godteri på 2 mnd?? Fy fader, du skulle hatt medalje asså.. Har ikke jeg sjanse til vaffal!!! Har ikke lyst heller, men det er nå en annen sak.. he he..

 

Takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar
Gjest jentungen

Det laksemåltidet du beskrev er noe av det beste jeg vet.. pleier å ha nudler eller ris til, det er mega godt!! ;)

 

Jeg har tidligere trent 3 ganger i uken på treningsenter (da er det jo ganske intensiv trening) og så gått meg en tur utenom, gjerne i skog og mark :) jeg skal snart skifte treningsenter og da har jeg planlagt å trene 4 dager i uken, men en dag er det pilates slik at det ikke blir så hard trening hver dag.. så skal jeg prøve å gå meg en tur i helgene.. føler at treningsenterene trener for meg, jeg bare kommer dit og blir sprek, tihi..

 

Må si du er flink cami.. jeg klarer meg faktisk lenge uten snop jeg også, men jeg synes jeg fortjener å belønne meg en gang i blandt.. liker veldig godt nam som er godt for hjertet f.eks. peannøtter (ikke peanøtter altså) eller mørk sjokolade.. bruker det som premie og så går det jo av kosemerker.. men noen synes jo det er bedre å bare kutte helt! Jeg drikker også litt mye i helgene, men jeg skal seriøst kutte ned.. festet (med alkohol) 3 ganger forrige uke.. så det kan jeg ikke fortsette med hvis jeg skal gå ned i vekt..

 

jentungen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... jeg har brukt vektklubben en god stund nå, og liker det kjempe godt. er så greit å lett finne ut hvor menge kalorien en liggger på for dagen. men diskusjonforumet har jeg nesten ikke sett på før i dag.

så morsomt at det er en egen tråd for unge.. selv er jeg straks 20 år... siden jeg begynte på videregående har jeg lagt på meg noen uønskede kilo, som jeg nå sliter hardt med å få vekk igjen... hadde det bare vært like lett å få dem av, som det var og få dem på.... ;)

jeg begynte særiøs slanking rett etter påsken i år.. siden den gang har jeg gått ned 9 kg, og min nåværende vekt er 82 kg. jeg strekker meg hele 167 cm over bakken. målet mitt er 70 kg først og fremst. ser at det er en del her med lignende mål... kjekt og se at det er flere i samme bås....:) her skal jeg definitivt stikke innom oftere for å se tips og erfaringer.

 

lykke til alle sammen!!! den som VIL, KAN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen på tide synes jeg, har jo vært borte herfra i en evighet og ser at alle har møtt på både Armanivesker og Pradabags, med mer eller mindre hell...:) Min Armani står fortsatt i butikken, men venter på rett anledning til å ta en tur på veskeshopping i Trondheim, og håper det ender opp med en ny og flott veske, permanent! Men, må nok ha litt tålmodighet der ja..

 

Hvordan går det med dere andre? Jeg har endelig begynt å få litt struktur igjen etter ferien men det har tatt meg noen uker. Det betyr at vekten har gått litt opp men håper den begynner å krype nedover igjen nå etterhvert. Jeg trener 5 ganger i uken, ihvertfall er det målet - og jeg også sverger til treningsstudio. Eneste treningsformen jeg synes er morsom. Men, prøver å holde det variert da. Ligger foreløpig på meny 2 men synes dere jeg burde opp på meny 3? Trener i snitt 1 time av gangen. Tenkte kanskje se om jeg går ned evt hvis jeg ikke gjør det, øke til meny 3? Noen råd? Forresten, noen som har menyoppsatt på meny 3; hvor mye og sånn iforhold til meny 2?

 

Jeg har stor respekt for deg Cami som klarer å holde deg unna snop! Jeg har en "lovlig" dag, hvor jeg kan kose meg litt. Lørdag! Har prøvd tidligere å kutte ut, noe som har gått bra en stund og så har jeg fått kjempesprekk! Tror det beste for meg i lengden er å ha en kosedag, slik at det passer inn i en hverdag senere også... men det funker jo forskjellig for oss alle! ;)

 

Håper alle har det bra, og stå på!

 

Klem, Zora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Vi har savnet deg!! høres ut som du har planene klare for veskeshopping ja.. ;) meny 3 ligger på 1900 kcal per dag så det er jo ikke så veldig mye mer enn meny 2, men det virker som om det er veldig lite som skal til for å få uttelling om vekten går ned, står i ro eller stiger.. hvis din vekt står i ro kan det være du har kommet til det punktet der vekten står i ro et par uker før den går videre ned, eller det kan være som du har mistanke om at du inntar litt for lite i forhold til hvor mye du trener.. ta og bruk den formelen og se hvor mange kcal per dag du kommer på og så skal du spise 500-800 kcal mindre enn det.. jeg regnet ut alle forskjellige muligheter ut i fra aktivitetsninvå og endte på meny 2 uansett.. men kristine fant jo ut at hun burde ligge på meny 3 så det kan vere en go ide å sjekke flere ganger etter hvert som en tar av :)

 

Jeg er hjemme i dag også, men føler meg litt bedre enn i går.. syns jeg er utrolig flink som ikke har begynt å lete ete noe nam enda og håpet intenst at jeg ikke skal sprikke, jeg skal jo ikke det!! vi står jo sammen om dette og da skal ikke jeg knekke.. snart på tide med mellommåltid her nå.. får sjekke hvor mange kcal det er i honning, honningmelk er jo kongegodt for halsen når man er syk..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei meg.. klarer ikke å holde meg til dietten min jeg.. klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre.. først bestemte jeg meg for 1600 kalorier.. så fant jeg ut at i følge formelen skal jeg egentlig spise 1900.. så mistet jeg motet, og igår spiste jeg alt mulig + kastet opp utallige ganger.. hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle gjøre det.. og idag begynte jeg på faste, og hadde bestemt meg for å faste i fem dager. Holdt til nå, da måtte jeg spise middag, og da var det gjort.. Fy fader!!! Skjønner ikke hvorfor jeg må være sånn her...

 

Det ene øyeblikket har jeg så lyst til å bare gi opp, og gå tilbake til å sulte meg ned i vekt.. Men orker ikke tanken på å skulle slite med spiseforstyrrelser resten av livet.. jeg MÅ komme ut av det... men det sliter sånn på meg.. jeg blir så sliten!!

 

Trenger oppmuntring nå mer enn noen gang! Jeg klarer ikke få orden på tankene mine.. kan ikke noen hjelpe meg litt med å komme med råd? Siden jeg mistet motet helt igår da jeg prøvde å spise 1900, tenkte jeg at jeg skal prøve med 1600 da... og hvis jeg går ned for fort, heller øke litt da om jeg klarer.. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

problemet med å spise 1600 er ikke at du går ned for fort søte deg, det er at du ikke går ned! jeg forstår det er vanskelig for deg, men du må være så snill å ikke kaste opp! jeg vet det er tøft, men jeg klarte å slutte med det og da kan du klare det også!! vi er her for å støtte hverandre.. Kristine, du må da være sta som et esel for å klare å faste i nesten en hel uke, utnytt deg selv! ta en dag av gangen, planlegg alt du skal stappe i deg, hver minste kalori helt opp til 1900, skriv det inn på dagsraporten for i morgen og følg den til punkt og prikke.. det er snakk om 1 dag, og det fikser du!! du må ikke gi opp.. om ikke alltid du har det, så har hvertfall jeg troen på deg..

 

Dessuten virker det som om du har et stort seltillitsproblem!! jeg vil at du skal gå ut på badet se deg nøye i speilet, se nedover kroppen din og så skrive inn hit 5 ting du er fornøyd med med deg selv!! alle slags utseendemessige ting..

 

Jeg spiste en krone-is i dag! (noen som vet hvor mange kalorier det er i den) men det som verre er, er at jeg ville spise mist 2 til.. men jeg tok kontroll over meg selv og spiste litt kylling, en gulrot og 3 plommer (fra hagen) i stedet.. jeg er stolt av meg selv og vet at det er bare min viljestyrke som kan få meg i mål og dit vil jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er sånn ca 250 kalorier i en kroneis..

 

Nå har jeg akkurat vært i butikken og handlet masse sunn mat, og skal prøve så godt jeg kan å være flink. Får bare ta én dag av gangen.. Har bestemt meg for å spise 1600 kalorier, og heller trene litt mindre.. skal gå for ca 10 trimpoeng i uka.. høres det mer fornuftig ut da??

 

an for the record.. jeg har IKKE et selvtillitsproblem.. må vel være en av de få med spiseforstyrrelser som ikke har det.. Jeg har faktisk masse selvtillit! problemet er at jeg streber etter å være perfekt, og det er derfor jeg er der jeg er idag..

 

jeppers! venter i spenning på dommen.. he he ;) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Nå må jeg si det føltes like a stone was removed from my chest ;) hehe.. men siden du IKKE har dårlig selvtilitt skal jo det ikke da være det store problemet å gjøre en forandring.. jeg tror det blir mye bedre hvis du ligger på 10 trimpoeng ja, da passer 1600 kcal bedre.. det er det samme jeg ligger på ca.. :)

 

hvordan er det gått med folk ellers i dag? jeg for min del har det ikke gått så bra :) bedre enn andre utseielser jeg tidligere har hatt det så det er til en bedre forandring likevel..

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppers! gjør faktisk det.. Det er deilig ;) Håper bare at det fortsetter, og at dette opplegget fungerer for meg! Har en smule hodepine idag, men tror det er fordi dagen har vært så travel at jeg har nesten ikke rukket å drikke noe.. det er ikke bra.. Stressende med nytt skoleår, mye som skal ordnes! Og jeg har ikke begynt på årsplanene engang!! Må begynne i helgen.. Ugh.. Men jeg har vaffal holdt meg helt og holdent til matplanen idag, og har store planer om å fortsette sånn!! Tror jeg skal ta meg en rask gåtur siden, for å få litt frisk luft.

 

Hvordan er det med dere idag?

 

klemmer fra kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

I matveien har det gått ganske bra i dag.. :) men siden jeg er syk får jeg jo ikke trene :) bra at du føler det vel so far da ;) er litt skolestress her også, men det ordner seg nok.. har faktsik laget 3 retters middag i dag :) da er det litt gøy, når man vet at man er kjempe sunn og så kan man likevel kose seg med rene gourme middagen, tihi..

 

suss og klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..kjipern å være syk da.. Kjente litt grums i halsen selv da jeg våknet idag, så håper jeg ikke blir dårlig.. Pleier veldig sjelden å bli syk da, men hender jeg får noen sånne "24-timers virus" greier..

 

Du får holde deg i ro til du blir frisk igjen, så du får nok hvile og sånn.. ha en fortsatt fin dag!

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg føler søthungeren.. jeg har lyst å diske opp noe, samme hva bare det er søtt.. jeg har nett spist kvelds og skal ikke innta flere kalorier i dag.. åh.. jeg må klare å holde meg, jeg SKAL klare det!! gå å legger meg snart hvis det ikke blir bedre..

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempeflinke; veit åssen det er å kjenne den søthungeren. I går hadde jeg også en kjempedårlig dag med dårlig motivasjon og kjipe tanker; men i dag har alt vært mye bedre ;)

 

Fått i meg ca den maten jeg bør, litt lite grønnsaker; men til gjengjeld spiste jeg fisk. Har trent og er fornøyd med dagen. Så nå må jeg bare få sove...det er ikke noe bare-bare, men men...ordner seg nok :)

 

Natta jenter, lykke til med morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så glad for at det ikkje bare er meg ;) eg er en jente på 20 år som har tenkt å gå ned 10 kg. har nettopp begynt på kurs og følger meny 2.. det har gått bra så langt. Klarer og holde meg unna søtsakene (såvidt!!) hehe.. er fra bergen. Ka mer deg då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Halla jenter.. ja gjett om jeg følte meg bra når jeg gikk å la meg i går da?? fikk besøk rett etter jeg hadde vært her inne og tror dere ikke de hadde med seg sjokolade og chips og greier, MEN jeg sto imot ;) allright.. men nå må jeg si jeg begynner bli luta lei av den vonde halsen min som gjør at jeg hoster, peser og puster i alle retninger, konstant!! jeg vil trene nå :) (uten at jeg kolapser sammen i hosteanfall) føler meg rastløs oftere enn vanlig og da pleier jeg vanligvis å spise, så det er ikke så lett.. men so far so good.. gleder meg til søndag for denne uken har jeg vært ganske flink om jeg får lov til å si det selv.. syns jeg fortjener et par 100 gram minst..

 

Velkommen wilbeck :) alltid bra med flere soldater i kampen mot kiloene.. de fleste her ligger på meny 2 også, så det ser ut som du har funnet tråden for deg.. Person opplysininger om meg står det meste på første side.. Tør jeg spørre hvor høy du er og hvor mye du veier?

 

Noen som har ide på hva jeg skal ha til middag i dag?? Tenkte jeg skulle ha cami sin digge oppskrift, men jeg er open for andre forslag :)

 

Klem fra Jentungen.. (en ekstra god siden det er helg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye så mye positivt å komme med idag egentlig.. har skeiet ut! Og det er ikke lørdag engang! Hm.. da blir det ikkeno godt på meg i morgen vaffal! Later som det er lørdag idag jeg.. he he..

 

Ellers var jo dagen fin da.. hadde en kjempedag på jobb, elevene mine var såå flinke og jobbet superbra! deilig med sånne dager innimellom, det er da man husker hvorfor man valgte læreryrket!

 

Men som sagt... matmessig... hm... ugh! Jeg tror jeg skal ta meg en gåtur, så kanskje jeg føler meg bedre etterpå!

 

klemmer til dere alle, og god helg!

 

PS til jentungen... kanskje litt sent å komme med middagstips nå.. men jeg synes pitapizza med tunfisk er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

ikkje bare hos deg det ikke går helt som det skal.. jeg kjøpte en boks SJOKOLADE i går !!! det sier seg selv, går det an å bli mer dum?? selfølgelig klarte ikke jeg la være å smake på den sjokoladen, arrg.. silly me.. og jeg har vært lagt fra super flink i dag også.. har lyst å bare klippe ut disse dagene og kaset de i søpla.. men men, shit happens, jeg har jo vært flink helt til i går så det blir spennede å se hva vekten viser i morgen.. tror jeg har behov for en tur jeg også..

 

Men i går fikk jeg litt motivasjon til å forsette. Jeg var på besøk hos en venninne og sov hos henne til i dag. Hun har akkuratt slik kropp som jeg har lyst på, og det er mest sansynlig slik jeg blir når jeg tar av også siden vi har ganske lik kroppsbyggning.. ;) nå er det en uke til første delmål, og selv om jeg ikke klarer det (jeg gjør ikke det) føler jeg at det er litt fremgang, håper det blir bedre og bedre etter hvert, jeg skal ikke gi opp hvertfall..

 

~klem~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. nå har det blitt rot med veskene mine, igjen. Men jeg holder ut. Jeg har hatt kjempe lyst på godteri i dag, det er forsåvidt helt utrolig at søthungeren henger i enda for jeg har ikke spist godteri siden 15.juni. Ikke utengrunn at jeg har vært godtoman. I dag ble jeg ÃœBERHAPPY, jeg veide meg i dag og vekta sto på 77 kg! Det vil si at jeg mangler 300 gram på å ha gått ned 10 kilo i sommer ;) Jippi!! Litt nærmere målet.. jeg har som mål å veie 75 kilo før 9.september, which I really hope I can do!

 

Det som er problemet er at jeg er så super utålmodig, men jeg har bestemt meg for at jeg vil også være tynn en gang! Ettersom veskemanien slår inn så er det også fint å ha trening å tenke på istedenfor. Det gir ro i veskesjelen.

 

Ha en fin helg jenter ! Stå på, If I can do it You can do it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hadde veiedag i dag, og må si jeg ble skuffet då vekten for andre gang viste 79,8 kg ;) hadde lyst å bare gå å legge meg i fryseboksen da alstå.. mistet likosm all motivasjon.. tenker at hallo jeg har jo ikke gått ned et gram hvorfor skal jeg gidde dette når det ikke gir resultater.. det her var ikke gøy.. hadde det nå bade vært 100 gram så hadde jeg vært happy, men nei da! (gikk ned 1 cm da, men det bryr meg ikke så veldig mye akkuratt nå)

 

jentungen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men du skal se at neste søndag, da har du sikkert gått ned! men skjønner absolutt hvordan du føler deg altså.. jeg har egentlig veiedag i morgen, men veide meg idag, bare for å konstantere fakta.. jeg har IKKE vært flink i det hele tatt denne uken, og ventet å se minst 77 kg på vekten. Den viste 76,2, og det er selvfølgelig alt for mye, men da vet jeg i hvert fall hvor landet ligger... Helt utrolig hvor fort man legger på seg når man har sultet seg ned i vekt. Ikke rart man blir fanget i en sånn dårlig sirkel.. Hadde jeg vært meg til vanlig, hadde jeg ikke klart å fortsette å spise så mye, men jeg vet at det må til for å få opp forbrenningen min! Og det føles som om det virker, for begynner å kjenne meg sulten mellom måltidene nå. Jippi!! Bare jeg hadde klart å holde meg til planen nå... svak svak.. he he

 

Mitt mål til neste uke: 75,5 kg. Det skal jeg greie!!

 

Ha en fin søndag alle sammen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...