Gå til innhold

Ungdomstråden


Gjest jentungen

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

Er dessverre ikke så ofte innom. Venter på internett der jeg bor, skal visstnok være oppe og gå om 11 dager.

 

Vekta var som forventet på mandag. Og det er det samme som der jeg var før ferien. Fordelen er at jeg vet at kondisen er bedre enn i juni, og sannsynligvis er også fettprosenten litt lavere.

 

Har fått trent litt i uken som gikk. I går var egentlig treningsfri, men endte opp med å spille fotball i en god time. Og det var jo skikkelig gøy.

 

Spiste skikkelig kjedelig mat i Tyrkia i fire uker, så har gitt meg selv til onsdag i neste uke å spise "det jeg vil". Ikke helt bra for slankingen, men utrolig bra for alt annet... hehe. Men regner med at jeg fort kommer i gjenge med kostholdet så lenge treningen er kommet på plass igjen.

 

Håper dere alle får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Hei jenter, morsomt å lese alle innleggene nå syns jeg og velkommen tilbake fra ferie Zora. Long time no see..

 

Jeg har blitt SÅ dumpa jeg, av den mest fantastiske mannen jeg noen gang har møtt. Kremt.. to ganger...Jeg må ha den veska! Han er en lekkerbisk av en D&G .. I allefall så har jeg bestemt meg for at jeg skal klare å vise han that I am going to be f... Shakira ;) Ja, første gangen i historien jeg ikke har spist godteri på 2 mnd (bortsett fra 10 non-stop som jeg velger å ikke telle med). Jeg har vært flink til å trene.. ja ok.. jeg drikker for mye i helgene... Anyway, vekta sto på 78,2 kg på torsdag. da har jeg nesten gått ned 9 kg siden 15.juni. Det er mye igjen enda da, har jo som mål å komme meg på 65-60 kg. Vel, kiloene spiller ikke så stor rolle så lenge jeg føler meg bra. Men nå som jeg skikkelig har driven så må jeg bare gutse!

 

KOM IGJEN GIRLS, WE CAN DO IT!!

 

Sunt og godt i nøden: 1. Sans vanilje is

2. Ferske frukt med Kesam vanilje

3. Smoothies

4. Cottage cheese på Kornmokjeks og grønn te

 

Ha en fin helg alle sammen :D

 

Klem Cami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg skriver her :D

 

Jeg har hatt en konto her inne på vektklubben en stund, men har liksom ikke brukt den ordentlig.. Har fulgt litt med på denne tråden, og synes det virker som dere har det hyggelig mens dere slanker dere! Og det er noe jeg kunne trengt... Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år (ca 7), og aldri har jeg klart å gå ned i vekt uten å spise veldig lite eller faste helt.. Sier seg selv at dette ikke fungerer i lengden, og mine fasteperioder har vært avbrutt av perioder med bulimi og overspising. Nå orker jeg ikke mer! Igår tok jeg en sjefsavgjørelse at jeg skal ta kontroll over maten, den skal ikke ha kontroll over meg!

 

Så fra og med idag har jeg bestemt meg for å spise 1600 kalorier daglig (selv om det høres vanvittig mye ut!!), og trene moderat (ca 1 time daglig). Og jeg er forberedet på at jeg kan gå opp litt i begynnelsen, i og med at jeg fastet tidligere i uken, så forbrenningen min er sikkert litt nedsatt.. Vet mye om kosthold, og om hva som er lurt å spise osv.. Det er bare så vanskelig å være tålmodig nok til å kjøre opplegget i praksis!!

 

Hva fungerer for dere?? Hva spiser dere, hvor mye trener dere, hva veier dere, og hvor mye går dere ned i uken? Jeg trenger virkelig oppbacking nå, fordi dette kan bli vanskelig! Jeg er 175,5 høy, og veide idag 73,1 kg (så er ikke anorektisk). Trenger å gjøre dette for meg selv, før jeg blir helt klin gæren.. he he, huff..

 

Håper noen gidder å svare, jeg kommer til å være her for å støtte dere også, dersom noen føler at det trengs!

 

Å..forresten.. vet det er litt teit å si, i og med at jeg er spiseforstyrret (men har planer om å bli frisk!!), men om det er noen som trenger treningstips eller opplegg, er jeg utdannet innen faget.. Jeg er lærer (med fordypning i kroppsøving) og aerobic-instruktør. Så jeg tror jeg kan litt om sånt.. ;)

 

Nei, nå tror jeg det holder her.. klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg hadde tydelige tendenser til spiseforstyrrelser for 2 år siden og var godt ute på kjøret psykisk selv om det ikke viste så godt på kroppen min! Vet virkelig hvilket helvette av en annen verden det dreier seg om.. Heldigvis klarte jeg å innse at jeg hadde problemer (jeg tror det er det store første skrittet) og gradvis jobbet jeg opp selvtillitten og ble frisk, men det var tøft.. Det er flott og høre at du har bestemt deg for å ta kontroll over maten på en sunn måte både for kropp og sjel, all respert og støtte fra meg!!

 

Lykke til, gi tilbakemelding og be om motivasjon når det er hardt

- du er ikke alene

 

Mvh Jentungen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jentungen!

 

Ja, det er vanskelig å skulle bryte ut av et mønster.. jeg vet at jeg ikke har levd et sunt liv de siste årene, men det føles som jeg totalt har mistet kontrollen til tider. Jeg vet i teorien at jeg burde spise sånn og sånn, ofte og lite ikke sant.. og jeg planlegger og planlegger.. så mister jeg motet helt fordi jeg ikke oppnår resultater raskt nok, og så sulter jeg meg i stedet. Fordi da vet jeg at jeg går ned raskt! Man får en slags rus av det nesten.. skummelt..

 

Så nå er jeg litt bekymret.. er det virkelig mulig å gå ned i vekt på 1600 kalorier daglig? Jeg trener forholdsvis mye, ca 15 - 20 trimpoeng i uken vil jeg tro.. Det føles helt borti natta å kunne spise så mye, og gå ned i vekt på så høyt inntak!! Noen andre som følte det samme da de begynte?? Og har det fungert bra eller?

 

Vil gjerne ha tilbakemeldinger på hvor mye dere spiser daglig, og hva slags erfaringer dere har vedrørende det.. takknemmelig for alle svar!!

 

Klemmer fra Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanneMaren

Jeg må få si at jeg trener egentlig ikke noe spesielt. Det eneste jeg egentlig gjør er å rydde mere, gå oftere dit jeg skal og spiser sunt. Jeg holder meg på rundt 1500 - 1600 kcal og går ned på det..! I og med at du trener så mye Kristine, så tror jeg du vil komme til å gå ned en del =) Bare man spiser riktig og ofte så går det bra;)

 

~*~kLeMm~*~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få si at jeg trener egentlig ikke noe spesielt. Det eneste jeg egentlig gjør er å rydde mere' date=' gå oftere dit jeg skal og spiser sunt. Jeg holder meg på rundt 1500 - 1600 kcal og går ned på det..! I og med at du trener så mye Kristine, så tror jeg du vil komme til å gå ned en del =) Bare man spiser riktig og ofte så går det bra;)

 

~*~kLeMm~*~[/quote']

 

Tusen takk for svar! Er godt å få bekreftet at jeg antakelig gjør det rette liksom.. Er alltid så rastløs, men nå skal jeg virkelig gi dette opplegget en sjanse, i stedet for å gi opp andre dagen for så å gå tilbake til å sulte meg selv..

 

Håper alle dere andre har fine dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Siden du trener så mye er det mulig at du burde lagt på et enda høyere kaloriinntak.. du må regne ut ditt daglige behov og så trekke fra 500-800 kcal.. det er da du går best ned i vekt.. meget sakte, men også sikkert.. det normale er 0,5-1 kg i uken.. da snakker vi kanskje 4 uker bare for å gå ned 2 kg!! men da er man også garantert at det er 2 kg rent FETT som er borte og ikke bare væske eller muskler man har tapt.. Det er sikkert mye med 1600 kcal for deg hvis du har lært kroppen din å sulte.. jeg har lært min å kunne spise utolige mengder med mat :) så jeg jobber med å fortelle den at jeg skal ikke spise så mye jeg må bare vente 2 timer så skal jeg faktisk få mat ein gang til.. det er ganske kult for etterhvert gjør kroppen slik som du sier og blir sulten og ikke sulten utifra det du har lært den ;) dette mønsteret er ganske bra hvis man skal ha 1600 kcal i seg per dag (klokkeslettene gjelder for meg personlig)

Frokost - 200 kcal, ca. kl.08.00

Mellommåltid - 150 kcal, kl.10.00

Lunsj - 300 kcal, kl.12.00

Mellommåltid - 150 kcal, kl.14.00

Middag - 500 kcal, ca. kl.16.00

Mellommåltid - 150 kcal, kl. varierer pga trening

Kvelds - 150 kcal, kl.20.00

Jeg spiser da så og si annenhver time fra jeg står opp og til jeg ikke bør spise mer! Hvis det er problem å få opp kaloriene er det bare til å velge vanlige produkter og ikke eksta light osv. lykke til..

 

Hadde forresten veiedag i dag, ble skuffet, men når jeg tenker over hvordan jeg har holdt på denne uken (drukket 3 dager på rad og stappet i meg all den maten jeg har hatt lyst på + ingen trening) så er det jo bare min og min egen feil.. siden forrige uke har jeg gått opp 2,1 kg og lagt på meg 1 cm!! det er det tyngste jeg noen gang har veiet :) snufs.. men på mandag begynner skolen for fult og da er det ingen kjære mor, jeg skal veie hvert minste gram og notere alt!!

Jeg hadde som mål å veie 75 kg den 3. september, det ser ikke ut som om jeg klarer dette, men da er det bare å være enda strengere med seg selv for neste mål er 70 kg den 29. oktober.. og det SKAL jeg klare!!!

 

Kristine? Hvordan ble du treningsinstruktør?? jeg har så utrolig lyst å bli det (når jeg er i form da) Jeg tenkte eg skulle gå på fredly folkehøyskole og bli det der, men det er jo sikkert andre måter også.. Jeg synes det er så gøy skjønner du + at jeg har tenkt og utdanne meg til naprapat (slags fyseoterapaut) og da er det veldig fordel å ha kunnskaper om kroppen i treningssammenheng for å komme inn på skolen i stockholm..

 

takk på forhånd :) Stor klem

 

~Jentungen~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg er ikke sertifisert instruktør, men får jobbe som en fordi jeg har treningslære gjennom vanlige utdannelsen min + at jeg har lang praktisk erfaring med trening. Men skal på diverse kurs utover høsten nå faktisk, så det gleder jeg meg til. Få litt nye innspill og sånt! Så det så.. vil anbefale deg å kanskje ta et grunnkurs hos f.eks Elixia, så du har litt grunnleggende treningslære.. derfra kan du i grunn bygge på med det meste!

 

Naprapat høres spennende ut! Har ei venninne som hadde lyst til å bli det;) men det passet så dårlig for henne å flytte helt til Stockholm, så hun valgte sykepleier i stedet ;)

 

Jeg tror jeg skal prøve meg på 1600 kalorier i første omgang.. er faktisk redd for å ikke gå ned på det engang! Jeg frykter at forbrenningen min er helt føkka opp nå, så jeg tror nok den rett og slett bare trenger å få seg en boost.. blir spennende å se om dette fungerer for meg. Skal prøve en uke i hvert fall, så får vi se om jeg må justere kaloriinntaket!

 

Takk for tips! Kristine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. ikke vær lei deg for oppgangen denne uken.. du vet jo hvorfor det skjedde.. hadde vært mye om verre om du hadde vært kjempeflink, og ikke fått uttelling for det! Du kommer helt sikkert til å gå ned en del neste uke ;)

 

Hva er målet ditt? Og hvor mye veier du nå?

 

Jeg er 175, 5 høy, veier 73 kg, og ønsker å komme ned til 65 i første omgang.. helst 60! Mitt ultimate mål da jeg var "syk" var 55 kg, men det har jeg liksom slått fra meg.. ikke sunt nei.. Men tror jeg skal blir veldig fornøyd mellom 60 og 65 et sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg er 171,5 cm høy og veier i dag 79,8 kg.. etter GR sitt opplegg var jeg nede i 73,noe før sommeren så jeg vet det funker og at jeg skal klare det ;) da jeg var syk var jeg nede i 62 kg, men da var jeg så langt nede at jeg overhode ikke var fornøyd + at det var mest væsketap og mangel på mat.. likevel er det dit jeg vil bare over meget lagt tid og kontrollet på en sunn måte..

Har laget meg delmål slik at det blir små gull underveis mot den store pokalen :)

 

3 september - 75 kg

29 oktober - 70 kg

24 desember - 65 kg (glaa aade jul)

(18 februar - 60 kg)

 

Gir meg selv 8 uker per 5 kg men er ikke sikker om jeg skal gi meg på julaften.. må se det litt an da.. en får jo muskler av å trene (er jo de som veier mest på kroppen) så det er fullt mulig at jeg har killerbody 24 desember..

 

Tips: gå inn på "test deg selv" under "artikler" og deretter regn ut BMI så finner du ut kategorien din.. jeg ligger og vipper mellom "litt overvektig" og "overvektig".. det er motivasjon å se at tilstanden endrer seg :) og så kan du skjekke hvilken kategori trivselsvekten din ligger i.. 60 kg for meg er på grensen til "undervektig" skjønner du..

 

Hilsen Jentungen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i skrivende stund i vektklassen "normal", ifølge BMI.. men jeg er i øvre skiktet, og trives overhode ikke! Så det der med BMI kan være så individuelt.. Har ei venninne som er godt trent, og ganske tynn, og hun veier 8 kg mer enn det som liksom skal være ideelt for hennes høyde.. Mitt mål på 60 ligger i grenseland til undervekt, hvis det ikke er det også, men vet med meg selv at jeg ikke ser syltynn ut når jeg veier 60, så tror det er passelig.. Dog sist jeg veide 60 hadde jeg ikke særlig mye muskler i kroppen, så et par-tre kilo over vil jeg tro er passelig for meg.. ;)

 

Artig at du satte målet ditt på 60 til 18. februar, for det er bursdagen min!! he he.. tok du datoen bare sånn ut av løse lufta eller?

 

Jeg har også satt meg delmål! Ser sånn ut..;

 

70 kg --> 1. oktober (4 kg på 6 uker bør være overkommelig!)

66 kg --> 12. november

62 kg --> 24. desember

 

Så får vi se om jeg er fornøyd med det.. Altså satser jeg på en gjennomsnittlig vektnedgang på ca 0,75 kg i uka.. Det er ikke mye, men kan forhåpentligvis bli varig!

 

Lykke til til oss!!! Vær flink neste uke!! Jeg tenkte jeg skulle ta veiedager mandag, og prøve å la være å veie meg hver dag.. (pleier å veie morgen og kveld, men det er i grunn bare tull..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hehe.. det der har jeg også stresset med ;) det blir tull ja.. Jeg har veiedag på søndager og derfor er alle delmålene mine søndag hver 8ende uke.. så det er ganske tilfeldig ja, bortsett fra at jeg vil se veldi fin ut i en inntillsittende kjole på julaften :) så det måtte være et delmål.. tihi.. ja nå skal jeg være filnk, går virkelig inn for det!! Fit for fight.. og så har jeg ganske lyst på en snacks veske..så det er bare positivt i å ta av litt :) gleder meg

 

snakkes i morgen..

 

Jentungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake, og skal være mer med fra nå av. Etter at klokka gikk over midnatt har jeg begynt et nytt og bedre liv...De fleste jeg kjenner ler av meg og sier at "jaja, detta har vi hørt før". Men denne gangen skjer det! Kroppen min trenger å få av seg noen kilo, og få sunnere kosthold. Husker ikke hva jeg har skrivi før, men fikk litt kick av å lese dere andres historier og hvor godt dere er igang!

 

Jeg var med på nettkurs med GR for 1,5 år siden. Da tok jeg av meg ca 9 kilo på et vanlig kurs. Men etter det ble jeg dårlig på kostholdet og dreit mer og mer i det..Har alltid hatt et par kilo ekstra (for å si det sånn), og i sommer fikk jeg vite at jeg har et syndrom som heter PCOS. En av tingene som er med PCOS er at man ofte har insulinresistans, som gjør at jeg bør spise mat med lavere glykemisk innhold/indeks (lav GI). Så nå setter jeg meg inn i Fedons matvei... Jeg prøver å gjørra meg selv mer positiv innstilt, og MÅ bare prøve å være det. Ellers ender jeg kanskje med diabetes type 2 før jeg får sagt "vaniljeis med sjokoladesaus og nonstop"... ;)

 

Ehm...Singel og søkende; er det det vi kaller oss? :) Student på 3 året, bor på hybel og må få bedre selvkontroll hva mat angår.

 

Grunnen til at jeg fortsetter å være her istedenfor å søke om det er noe sånt i fedongruppa eller no sånt er fordi jeg har vært med på GR før og veit godt hva det går ut på, samtidig som det er greit å plukke opp nye tips og ideer.

 

Ha en flott uke :) vi skrives

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Halla.. i dag våknet jeg med den værste smerten som kan tenkes i halsen :) det ødlela planen min om trening i dag.. tror jeg bare skal ta ting veeeldig med ro.. håper bare jeg er bedre i morgen slik at jeg kan trene da.. jeg skal klare å ikke stappe noe i meg!! bare de måltidene jeg skal ;)

 

klemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp.. bestemte meg liksom for å ha veiedager på mandager jeg da.. Og da jeg veide meg idag veide jeg.. ufattelige 74,9 kg!!! Jeg har faktisk greid å legge på meg 3 kg på én uke!!! Forbrenningen min er nok føkka opp ja, og jeg har kun meg selv å takke... pluss at jeg har binga big time hele forrige uke da.. bortsett fra torsdag, for da fastet jeg.. gjør ikke akkurat saken noe bedre! får håpe forbrenningen kommer igang ordentlig, slik at jeg begynner å gå ned igjen snart.. Skal spise riktig nå!!

 

Treningsplanen for de neste to ukene (begynner med timer igjen den 4. sept, så da blir det annerledes...):

 

Mandag: 60 min joggetur

Tirsdag: 60 min styrke

Onsdag: 60 min joggetur

Torsdag: 60 min styrke

Fredag: 60 min joggetur

Lørdag: 60 min aerobic + 30 min spinning

Søndag: 60 min styrke

 

Denne planen SKAL følges ;) Så får vi se om vekten viser nedgang neste mandag... håper virkelig det, ellers kommer jeg til å miste motet tror jeg..

 

Vel vel.. ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GESUS... fordi du går ut innmari hardt med full uke med trening. Når skal kroppen din få hvile og hente seg inn igjen??? :) Er det ikke sånn at musklene må ha litt hvile for å få hentet seg inn igjen og for å kunne forbrenne raskere? Jeg var på treningsveiledning og fikk beskjed om at 4 dager i uka var mye.

 

Anyway, jeg har slanket meg nesten 10 kg (litt igjen enda) siden 15.juni fordi jeg har funnet verdens beste måte å gå ned i vekt på. Jeg teller ikke kallorier, jeg veier ikke maten el noe, jeg spiser til jeg er mett. Også er jeg flink til å trene. Men kostholdet mitt holder jeg styr på gjennom å ikke spise:

 

- ost

- rømme (bruker naturell yougurt istedenfor)

- godteri

- cola light (får søtsug av det)

- smør

- fett

- sukker ting

- ect

 

Hva jeg spiser/drikker masse av:

 

- alle mulige SANS produkter, de er GULL (kesam m vanilje, yougurt ect)

- laksefiler fra Reman (det er super godt og enkelt, skal legge ut verdens beste oppskrift her etterpå på innbakt laks)

- koktskinke, røkt laks, cottage cheese (mye proteiner, kjempe bra)

- Fun light ice tea, peach.. GULL

- grønn te

- kylling

- grønnsaker (paprika, gulerøtter, stelleri, champis, løk, squash ect)

 

 

Jeg har blitt flink til å bruke naturel yougurth på maten, det er kjempe lurt. Det med delmål er lurt tror jeg. Mitt første delmål er på 75kg.. jeg håper jeg klarer det!!

 

MÅL 1: 75 kg 9.september- for da drar jeg til Barcelona for å forsvare masteroppgaven min.

 

MÅL 2: 70 kg, 5 uker etter mål 1

 

MÅL 3: 65 kg, 5 uker etter mål 2

 

Hvis jeg klarer mål 1.. da ser kompisene mine fra skolen meg med nesten -12kg siden sist. Det hadde vært gøy det! :)

 

OG HALLELUJA... jeg fikk på meg verdens kuleste bukse til søstern i helga.. 31 i livet.. Jeg rocka rundt, det var en sinnsyk god følelse. Da var alt slitet verdt det:)

 

PS. Jeg ble SUPER dumpa av D&G- purse of my life... "hei du.. har hatt endel kontakt med eksen i det siste.. takker for en koselig kveld, men d blir nok med det.." FUCK.. jeg beit tenna sammen og svarte.. "Hm.. skjønner.. Ja, det forundret meg at noen ville gi slipp på deg." (jeg tenkte.. HVIS d skjærer seg.. da er d dumt å brenne broer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. dette er faktisk lite trening til å være meg! Har alltid trent mye, og i perioder to ganger daglig, så ser ikke noe problem i å trene hver dag. Mange som gjør det.. bare viktig å variere og kjenne kroppen sin godt nok til å vite hvor grensen går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

For det første, Kristine, du trener altfor MYE.. du som er instruktør og har greie på treningslære burde vite dette veldig godt.. hvis du skal trene så hardt så ofte og spise 1600 kcal kommer ikke du til å ta av et gram fordi kroppen din kommer til å sette seg bom fast på sparebluss.. sorry mate, men enten må du kutte ned på treninga eller så må du spise mer.. litt sterk krittikk til deg nå, men det er for ditt eget beste.. jeg vil jo bare at du skal forbli her med oss og ta av på en sunn og fornuftig måte :) love..

 

Nr 2, kjempe bra cami, 10 kg er mye.. du ble for øyeblikket min helt! hvis du kan, kan jeg også ;) jeg synes veldig synd på meg selv som er på god vei til å bli syk og må stappe i meg halstabeletter som står er sukkerfrie, men jeg føler inneholder kalorier til 1000.. jeg føler med deg som ble ditcha, det er jammen ikke lett.. så min Louis Vuitton flørte ekstremt mye med eksen sin rett forran øynene mine i går.. Visste ikke om jeg skulle bli irritert eller lei meg, jeg bare snudde meg og latet som om jeg ikke visste hva de drev med :)

 

så nå komer jeg til punkt 3, er det noen som vet om noe sunn trøstenam?? jeg skal holde meg på matta jeg lover kors på halsen, men jeg føler virkelig at jeg fortjener noe litt ekstra i dag siden jeg er nesten syk og føler meg veldig dumpet..

 

Klem fra jentungen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste først.. trøstenam.. jeg er veldig glad i sjokoladpudding, den "vanlige" inneholder ikke så mye kalorier den heller, men du får jo også lav-kalori, og da tror jeg det er sånn ca 40 kal pr 100 gram..

 

Jeg setter stor pris på at dere vil ta vare på meg ;) Jeg trenger jo det.. Vet i teorien veldig godt ang trening og sånt.. MEN... jeg er spiseforstyrret tross alt! Det er en enorm omveltning for meg å skulle spise så mye som jeg gjør allerede! Å trene mindre da i tillegg er jeg rett og slett ikke klar for.. da kommer jeg til å gå på veggen i frykt for å legge på meg eller ikke gå ned.. Vanskelig å forklare.. men tror jeg må ta det litt steg for steg.. har liksom vært vant med å forbrenne mer på trening enn jeg har spist hver dag.. gikk ned masse på det, men går så klart rett opp igjen når jeg spiser "vanlig" igjen..

 

Æsj! Hater hater hater dette!!! Skulle ønske jeg bare kunne vært normal og fornøyd med det..

 

Som sagt tidligere, jeg trenger masse støtte, så tar ikke kritikk ille opp eller noe! Jeg har veldig lyst til å gå ned i vekt på en sunn måte.. for første gang i hele mitt liv!! Det må da være bra.. :)

 

Men jentungen.. mener du seriøst at du ikke tror jeg kommer til å gå ned fordi jeg kommer til å trene for mye? Hvor mye trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Har jo så og si hatt spiseforstyrrelse selv og vet godt hva det greier seg om, en av mine aller beste venninner har vært innlagt på sykehus flere ganger så jeg vet hva det gjør med deg og psyken din trust me..

 

Jeg tror dessverre det ja fordi når kroppen din bruker mye mer energi enn den får vil den automatisk spare på det lille den mottar.. Hvor mange kg går du ned når du faster?? det som er normalt da er at kroppen gir slipp på all væske, og vi har et par kg væske i kroppen, det er også normalt 1-3 kg i magen din og når det ikke er noe der viser det på vekta.. når en sulter seg tar det en tid før det er fettet som forsvinner, men selfølgelig kommer kroppen til å gi slipp på det når den ikke har mer å ta av.. MEN det er jo farlig fordi det gjør noe med deg psykisk og er på ingen måte bra for kroppen heller.. men det meste av dette vet du sikkert (hvis du som meg var/er sykelig opptatt av trening, mat, forbrenning, vekt osv..) men det som er så smart med GR er at du lurer kroppen din.. vi gir den mengder av mat som er sunne og gode, slik at den ikke er sulten og får i seg rikelig av næring tror kroppen.. men den får litt i underkant av det den bruker, men bare litt, og da gir den slipp på fettet med en gang, selv om det ikke er mye om gangen.. ;) genialt spør du meg, men det krever tolmodighet! masse av tolmodighet.. det er derfor jeg trenger støtte for jeg vil gå ned nå! jeg vil se flott ut over natten.. men det er jo bare å akseptere at slik er det ikke..

 

siden du har vanskelig for å spise mer og trene mindre, vil jeg anbefale at du ikke trener så intensivt.. tren yoga eler pilates.. det er kjempe trening det også, bare på en annen måte enn f.eks. kondisjon.. :)

 

jentungen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det skal ikke være lett... hadde jeg bare ikke vært så utålmodig!! ;)

 

Vanligvis når jeg har fastet, har jeg gått ned gjennomsnittlig halvkiloen pr døgn, og da har jeg fastet ca 5-7 dager. Vet jo at man kan bli kvitt ca kun en kilo fett i uka, så resten har sikkert vært ymse.. vann og muskelmasse.. Det føles bare så sinnsykt bra å rase ned i vekt!!! men skal ikke gjøre det på den måten mer.. jeg pleier jo bare å overspise/kaste opp når jeg ikke klarer mer..

Holder jeg meg til denne planen som jeg har her, og den virker for meg, skal jeg bli så glad!!!

 

jeg har regnet ut med den formelen, og diverse andre kalkulatorer rundt omkring.. (he he..) Her på Grete Roede sidene kom jeg frem til at hvis jeg har 14 trimpoeng i uka, vil jeg forbrenne 2600 kalorier i døgnet.. noe som tilsier at jeg egentlig burde spise 1900 kalorier om dagen.. hva tror du om det?? er ikke det sinnsykt mye? Hvor mye spiser du? Og trener...

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1900 kalorier om dagen er ikke så mye da.. det kommer jo an på hva du har i deg ikke sant. Du kan jo spise mer sunn mat da, mer fisk, mer kylling. DU kan spise mer karbohydrater til frokost og rett etter trening for å få opp forbrenningen, luksusproblem egentlig spør du meg ;)

 

Jeg har litt lengre treningsøkter enn deg da, rundt 1 1/2 time, og jeg aner ikke hvor mange kalorier jeg spiser. Jeg spiser til jeg er mett, og ca. 6 ganger om dagen ala jentungen. Men, jeg har ikke rørt godteri på 2 mnd da.. men alkohol koser jeg meg med i helgene :)

 

Det er sant som jentungen sier angående forbrenning.. vær obs.. :) Ta det litt og litt om gangen, så løser det seg. Spis mye grønnsaker da vet du, det er ikke farlig i allefall :)

 

Klem Camsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min lekre enkle middag trenger du, 1 person:

 

1 pakke frosne laksefileer uten bein og skinn, bruk en file om gangen

1 purre

2 gulerøtter

champinonger

 

rapsolje, solsikkeolje eller olivenolje

sitronpepper, salt og pepper

aluminiumsfolie

 

1. Sett ovnen på 200 grader

2. Ta ut en fryst file i fryseren og legg den på en litt stor firkant av aluminiums folie

3. Ta å skjære opp grønnsakene

4. Ta olje på den fryste laksefileen og salt+pepper

5. Lag en båt av folien og legg oppi alle grønnsakene oppå laksefileen

6. Ta på olje igjen + salt, pepper og sitronpepper.. vend litt rundt på det og pakk det inn

7. Brett igjen foilien, lag en skal wraps av det sånn at det er tett og legg den på midterste rille i ovnen..

8. Om 30-40 min er den klar..

 

GOD APPETITT! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...