Gå til innhold

Ned 6 kg +- innen 1. oktober :-D


Gjest ~K*L*A*R~

Anbefalte innlegg

Gjest ~K*L*A*R~

Hei!

 

Jeg starter en tråd for de som ønsker å gå ned rundt 6 kg. innen 1. oktober :) Håper noen slenger seg på da jeg virkelig trenger motivasjonen! Ingen spesiell anledning til at jeg valgte 1. oktober annet enn at jeg tenkte det var greit med en gjennomsnittlig vektreduksjon på 0,75 kg. i uken.

 

Jeg er 33 år og har en sønn på 3 år. Formene har endret seg endel etter fødsel. Min idealvekt har jeg fått dokumentert at er 60 kg. Jeg veier nå 66,2 kg. Alle kiloene ligger rundt rygg og mage - så jeg er passe usymmetrisk :-/

 

Jeg gikk nettopp ned rundt 4 kg. med en hyggelig motivasjonsgruppe på disse sidene, men 2 av de kiloene har jeg bare spist på meg igjen etter at vi sluttet før ferien ;)

 

Jeg tenkte det kunne være greit at vi hadde vektreduksjonen vår på samme innlegg - gjerne det første innlegget. Derfor skriver jeg min vekt her:

 

 

02.08.06: 67 kg

09.08.06: 66,7 kg (4 trimpoeng)

16.08.06: 67,5 kg...

23.08.06: 65,5

30.08.06: 65,4

06.09.06: ?

13.09.06: 65,6

20.09.06: 65,2

 

Noen som har forslag til veiedag? Vi kan gjerne rapportere trimpoeng og mål også, hvis noen ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Hei!

 

Jeg skal også ned til 60 kg innen ca 1 oktober. Mitt mål er 23 september pga av at da skal jeg i bryllup og har lyst til å kjøpe meg en ny kjole til det.

 

Jeg er nå ca 66,7 kg (er på ferie uten vekt) så jeg har ca det samme som deg å ta av. Flott hvis vi kunne motivere hverandre. Jeg er 29 år og uten barn. Gikk ned ca 10 kg før sommeren og har klart å holde de fleste borte (har kanskje sneket seg på 1 kg i løpet av ferien). Nå har jeg startet på internettkurs for å ta av de siste 6,8 kg!

 

Dette skal vi klare!

 

17.08:

uke 0 (19/7): 66,7 kg

uke 1 (26/7): På ferie uten vekt

uke 2 (2/8): 65,7 kg

uke 3 (9/8): 66,3 kg (uff da!)

uke 4 (16/8): 65,1 kg (Endelig!)

uke 5 (23/8): 64,7 kg

uke 6 (30/8): 65,2 kg (UFF!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Hei Idag!

 

Supert at du blir med! - og så suverent bra at du har gått ned 10 kilo!! Skikkelig godt jobbet!

 

Jeg gikk på internettkurs i fjor og var fornøyd med det. Nå da jeg kjenner opplegget gjør jeg det på egen hånd, men er helt avhengig av disse sidene for å være motivert.

 

Vi bare skal nå målet vårt nå ;) Jeg ser fram til å nå det. Regner med at de siste kiloene blir hardere å gå ned, så det blir en interessant utfordring, gitt :)

 

Har du noe ønske om veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag på onsdag på kurset så fint hvis vi kunne ta det.

 

Jeg har vært syk i helgen og har syntes litt for mye synd på meg selv. Rart det der med at når man ikke egentlig har lyst på mat så er det søtsaker og brus man ender opp med å spise. Klarte faktisk å spise meg kvalm på lørdag så i går ble det heldigvis ikke så ille :-) Skal gjøre en skikkelig innsats i dag og i morgen så resultatet på onsdag ikke blir alt for ille.

 

Er du flink til å trimme? Jeg har som mål å trimme mellom 7 og 10 trimpoeng hver uke. Men den siden jeg har vært syk denne helga (startet på fredag) har det ikke blitt noen ting så langt. Skal prøve å rette på det i morgen (kanskje allerede i kveld) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syverine

Hei!

Jeg er en jente på 32 år som har som mål å ta av ca 6 kg, målet er 62 kg. Jeg har to barn, den yngste er snart 10 mnd. Var flink i begynnelsen av året og kom meg ned til 65 kg, men har altså økt med tre igjen :-( Prøvde å slenge meg med på noe før ferien, men pga dårlig tilgang på PC og mye syke barn-dager skled det ut. Prøver nå igjen, men trenger en stor håndfull motivasjon.

 

Er det forresten her vi rapporterer?? Er ikke så kjent med dette!!

 

Hilsen "desperat" tutte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på en slik lenke i vår, men det gikk ikke. Nå er jeg kommet hjem etter 4 uker på hytte - uten vekt og kostregulering. Det har heller ikke blitt så mye trim (egentlig bare noen dypp i sjøen).Har ikke veid meg enda, så i morgen tidlig blir det spennende....

Før ferien veide jeg 74,6, målet mitt er 68 kg

 

1.8.

Akkja. 4 ferieuker setter sitt spor, men ikke værre enn jeg kan leve med.

Vekten i dag morges viste 74,8kg.

Nå får vi se neste uke.

friskt mot!!!

Som dere ser, synes jeg det er ok å skrive inn på det første innlegget, dermed slipper vi å rulle langt nedover siden. Takk ellers for hyggelig velkomsthilsen, K#L"A#R

 

2.8.

Bravo Idag, 1 kg på 2 uker. Det er flott!!:);)

7.8.; 74,6kg Noe ned, men akk så lite!!:)

15.8: 74,4kg

22.8: 74,6kg. Jeg akker meg stadig; opp det samme som ned sist :)

29.8: 74,4kg

 

Nå er jeg på kurs. Se innlegg på s.5

 

4.9.: 74.0kg. Hurra!!

12.9.:73,4kg. Hurra igjen!!

20.9.: Ikke noe hurra i dag!! 300g opp, til 73,7kg

 

4.10.2006

Vekt: 73,4

Det betyr en vektnedgang på 1,4kg. Ikke mye å skryte av, langt fra 6 kg, men likevel en nedgang.

Nå går vi i gang med en ny lenke og setter dagligtrimmen og vanndrikkingen i høysetet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~
Hei!

Jeg er en jente på 32 år som har som mål å ta av ca 6 kg' date=' målet er 62 kg. Jeg har to barn, den yngste er snart 10 mnd. Var flink i begynnelsen av året og kom meg ned til 65 kg, men har altså økt med tre igjen :-( Prøvde å slenge meg med på noe før ferien, men pga dårlig tilgang på PC og mye syke barn-dager skled det ut. Prøver nå igjen, men trenger en stor håndfull motivasjon.

 

Er det forresten her vi rapporterer?? Er ikke så kjent med dette!!

 

Hilsen "desperat" tutte!!![/quote']

 

Hei syverine!

 

Her er det plass til alle! Er så glad for at du ville være med!

 

Ja, vi rapporterer på denne tråden. Hver gang vi har veiedag kan vi jo fortelle hverandre hvordan det har gått ved å legge inn nytt svar på denne tråden. Samtidig kan vi kanskje samle resultatene våre på et svar, f.eks. det første vi la inn, se første innlegget mitt. Men dette er helt frivillig. Jeg synes bare det er artig å titte på en samlet oversikt også :) Ellers er det bare hyggelig og motiverende om noen stikker innom hvilken som helst dag og skriver litt om ståa. Jeg føler av og til for å skrifte hvis jeg har syndet for eksempel, eller skryte litt hvis jeg har vært flink ;). Eller bare plapre litt...

 

Jeg er også passe desperat - og det er så bra, for det er det som driver meg. Nå skal vi bare støtte hverandre grundig, for det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~
Jeg var inne på en slik lenke i vår' date=' men det gikk ikke. Nå er jeg kommet hjem etter 4 uker på hytte - uten vekt og kostregulering. Det har heller ikke blitt så mye trim (egentlig bare noen dypp i sjøen).Har ikke veid meg enda, så i morgen tidlig blir det spennende....

Før ferien veide jeg 74,6, målet mitt er 68 kg.[/quote']

 

Hei og velkommen kokko!

 

Supert at du blir med, altså! Jo flere jo bedre.

 

- og det eneste som teller er å ikke gi opp!! Denne gangen blir det alvor ;) Nå skal vi bare kjøre på!

 

Blir spennende å se hva vekten sier imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Heisann.

 

Jeg er en "førstegangs slanker" og trenger også litt motivasjon, henger meg gjerne på dere...

 

Har alltid vært tynn og kunne spise hva jeg ville. Trente mye... Nå er det to barn senere, og tiden strekker ikke til føles det som ;) Men nå har jeg altså bestemt meg.

 

Får ikke veid meg før i morgen, da kommer den nye badevekten i hus.

 

Lykke til alle sammen

 

Startv: 67,7 kg

9/8 : 67,2 kg (12,9 trimpoeng) - 0,5 kg

16/8 : 66,4 kg (13,2 trimpoeng) - 0,8 kg Veldig fornøyd :)

23/8 : 65,8 kg (10,7 trimpoeng) - 0,6 kg denne uken... :)

30/8 : 65,5 kg ( 7,6 trimpoeng) - 0,3 kg ja, det er jo ned ihvertfall... :)

06/9 : 65,0 kg ( 7,5 trimpoeng) - 0,5 kg er bra det !!

13/9 : 65,0 kg (10,7 trimpoeng) På stedet hvil... Det måtte vel komme...

20/9 : 64,7 kg

28/9 : 63,4 kg (har vært 1 uke i Tyrkia siden sist,så er nok litt vann som er borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~
Jeg har veiedag på onsdag på kurset så fint hvis vi kunne ta det.

 

Jeg har vært syk i helgen og har syntes litt for mye synd på meg selv. Rart det der med at når man ikke egentlig har lyst på mat så er det søtsaker og brus man ender opp med å spise. Klarte faktisk å spise meg kvalm på lørdag så i går ble det heldigvis ikke så ille :-) Skal gjøre en skikkelig innsats i dag og i morgen så resultatet på onsdag ikke blir alt for ille.

 

Er du flink til å trimme? Jeg har som mål å trimme mellom 7 og 10 trimpoeng hver uke. Men den siden jeg har vært syk denne helga (startet på fredag) har det ikke blitt noen ting så langt. Skal prøve å rette på det i morgen (kanskje allerede i kveld) :-)

Onsdag passer fint for meg. Er det ok for dere andre?

 

Jeg synes også synd på deg som har vært syk i helgen, altså! KJEDELIG! Håper formen er bedre nå. Snop og brus er bare så altfor lett å ende opp med, ja. Jeg skulle ønske at snopet ikke kom ferdig innpakket, men at man måtte lage det fra bunnen av. Da skulle jeg lett ha klart å la være (tror jeg da). De kunne heller hatt pakker med ferdigoppskjærte grønnsaker, med nydelig spesiallaget sunn dip. En pakke med ferdigoppskjært frukt pent dandert hadde heller ikke vært å forakte *fniser*. Men det blir vel bare i våre drømmer :)

 

Bare stå på videre i det gode sporet ditt, så er godterispisingen din gjemt og glemt om kort tid ;)

 

Jeg er bare flink til å trene når jeg jobber (har ferie ut denne uken). Da går jeg fram og tilbake fra jobb i rask gange (totalt 1 time og 15 min. pr. dag). Dette gir meg rundt 10 trimpoeng hver uke (har enda ikke klart det samlet på en uke, men nå skal jeg klare det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~
Heisann.

 

Jeg er en "førstegangs slanker" og trenger også litt motivasjon' date=' henger meg gjerne på dere...

 

Har alltid vært tynn og kunne spise hva jeg ville. Trente mye... Nå er det to barn senere, og tiden strekker ikke til føles det som ;) Men nå har jeg altså bestemt meg.

 

Får ikke veid meg før i morgen, da kommer den nye badevekten i hus.

 

Lykke til alle sammen[/quote']

God kveld klartvikan!

 

Velkommen som slanker :) - og takk for at du vil være med! Godt å høre at du har bestemt deg. Da har du allerede kommet et godt stykke på vei!

 

Barn snur opp ned på det meste, ja. Og med to, så har du vel foreløpig ingen fritidsproblemer, nei :).

 

Gratulerer med ny badevekt i morgen da! Da er du klar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Heisann ;)

 

Da er den nye badevekten kommet i hus, og vekten måler 67,7.... Huffda, d var kjipt :)

 

Men da er det bare å se fremmover og glede oss til neste veiing. Hadde 5 trimpoeng i går, det var skikkelig deilig :) I dag har jeg tørket støv av sykkelen og syklet på jobb, føler jeg er i gang.

 

Skikkelig godt vi er flere i samme båt.

 

Stå på alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sannasol

Jeg vil også være med!

Nå har jeg hatt stillstans i vektnedgang siden jul, så det er på tide å få litt fart i sakene og gå ned de siste 6 kiloene jeg hadde tenkt.

Har siden siste svangerskap (som ble avsluttet 21.12.04), gått ned 18 kilo. Skal ned fra ca 70 til 64 hadde jeg tenkt nå. Helst innen utgangen av september bare for å ha et mål.

Jeg er ganske flink til å trimme, men også ganske så flink til å spise, så jeg trenger masse støtte på spisefronten, det skal være sikkert.

DETTA BLIR GØY! *motiverer meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min vekt er nå 66,8og jeg er 166 høy.trives best under 60,men skal være glad bare jeg kommer til 6o i første omgang. jeg er 30 år og har 3 barn.Trenger masse motivasjon nå.

 

 

Startvekt:

25.juli : 68 kg

1.aug : 66,8 (ble med i vektklubben)

9.aug : 65,2

16.aug:64,8

23.aug:64,3

30.aug:62,9

6.sept:62,3

13.sept:61,2

20.sept:60,8

27.sept:59,7

4.oktob:60,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei syverine!

 

Her er det plass til alle! Er så glad for at du ville være med!

 

Ja' date=' vi rapporterer på denne tråden. Hver gang vi har veiedag kan vi jo fortelle hverandre hvordan det har gått ved å legge inn nytt svar på denne tråden. Samtidig kan vi kanskje samle resultatene våre på et svar, f.eks. det første vi la inn, se første innlegget mitt. Men dette er helt frivillig. Jeg synes bare det er artig å titte på en samlet oversikt også :) Ellers er det bare hyggelig og motiverende om noen stikker innom hvilken som helst dag og skriver litt om ståa. Jeg føler av og til for å skrifte hvis jeg har syndet for eksempel, eller skryte litt hvis jeg har vært flink ;). Eller bare plapre litt...

 

Jeg er også passe desperat - og det er så bra, for det er det som driver meg. Nå skal vi bare støtte hverandre grundig, for det trengs :)[/quote']

kanskje det er best å ha felles veiedag,jeg bytter gjerne til onsdag.Fint å samle resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag!

 

Og selv om jeg har vært syk i helgen og fråtset litt for mye i lettvindt mat så klarte jeg å gå ned fordi jeg skerpet meg både mandag og tirsdag! Er veldig glad for det og helt enig med deg ~K*L*A*R~ - sjokolade og annet snop skulle ikke vært ferdig laget, men kommet med en times oppskrift slik at vi hadde fått jobbet for de kaloriene først! Og kanksje kommet på bedre tanker :-)

 

Vekt nå: 65,7 kg (bare 5,7 igjen!)

 

0,6 trimpoeng denne uka siden jeg har vært syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hiver meg med dere jeg. Veiedag i morgen men det gjør vell ikke noe. Skal ned ca 8 kilo til. Har gått ned 10 fra før. 6 kilo høres ut som ett veldig greit mål. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syverine

Heisan!!

Veiedag og vekten står fortsatt på 68 blank, vel vel...begynte jo mandag, så jeg er ved godt mot. Synes det er svært motiverende når man må rapportere til andre...ekstra giv liksom!!!

 

Nå er det bare å se fremover og gjøre sitt beste. Jeg har til og med kommet igang med mine daglige trimturer med vogn. Puster og peser i oppoverbakkene her!! haha! Har i tillegg et mål om å kutte ut ALT godteri i august mnd og brus KUN en kveld iløpet av helgen!! Det har gått bra før...

 

Lykke til alle sammen, "gleder" meg til neste veiedag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo alle sammen!

 

Ja, nå er det på han igjen. Jeg skal ned ca. 4 kg. Fra 68,2 til 64.Fra okt. til jul ifjor klarte jeg å gå ned 5 kg, men det smøg seg på litt for mye i forbindelse med jula. Lot den vare litt for lenge, men i juni hadde jeg igjen en vekt på 64 kg. Mitt store problem er å holde meg unna snacks og sjokolade. Det er helt utrolig hvor mye jeg dytter innpå, at det går an å være så dum. Ha en fin uke alle sammen.

 

Jeg har veiedag på tirs. så her kommer ukas res.:

 

8/8: 66,4 kg. JIPPI!!!!!(Nesten for godt til å være sant)

15/8: 66,2 kg

22/8: 67,4 kg

29/8: 68,4 kg (har jeg misforstått dette går jo helt feil vei, men akk selvforskyldt)

5/9: 68,4 kg

12/9: 67,8 kg Da går det rette veien igjen!

19/9: 68,4 kg Her er eks. på jo-jo slanking, AKK, AKK!!!!!!!!

26/9: 68,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei. Bestemte meg mandag om å få av meg vårens og sommerens snikene kg. Beg for første gang i 2002 med å slanke meg. klarte da å ta av 15 kg på 1år...

klart å holde vekta på 58 ganske lenge men gikk opp sakt men sikkert 2-3 kg de neste årene. Så nå prøver jeg på ann igjen veier nå 66 og vil ned til 59. gøy å være flere for da har en mer press på seg. hilsen jogger 34

31.07 66kg

09.08 65kg

23.08 66kg

30.o8 65kg

06.09. 64.5kg

13.09. 64kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Hallo dere!!

 

Så hyggelig at så mange vil være med :) Velkommen til nikkoline, Sanasol, honey, Tauza, godte sugen og jogger 34! Jeg blir skikkelig ivrig når jeg leser innleggene deres alle sammen - dette er gull verdt!

 

Litt press hjelper masse vil jeg tro, nikkoline!!

 

Og, JA, detta blir gøy Sannasol :) Det blir kun det vi gjør det til selv, og jeg velger å la det gå sport i det (sier jeg som satt og langet i meg sjokkis i går natt...). Men seriøst, jeg starter ordentlig fra i dag (sier jeg hver gang) da det blir akkurat en uke til neste veiedag.

 

Så supert at du hadde nedgang i vekten Idag! Da landet du med stil ;) (Det er forresten helt greit å skrive nicket mitt som Klar, så slipper man å bruke 3 min. på å skrive det, jeg var litt overivrig når jeg laget nicket mitt *fniser*).

 

Fine mål du har syverine, og trening med vogn - DET er slitsomt, og garantert super trim.

 

Gått ned 10 kg. fra før, Tauza!! KJEMPEBRA! Vil tro du merker DET godt.

 

Så flott at du har klart å holde vektnedgangen på 15 kg så lenge jogger 34! Det blir min neste utfordring - er jo en vel så stor jobb det også!

 

Og godtesugen; jeg måtte humre når jeg leste formuleringen din: "lot jula vare litt for lenge". Den var fin - hos noen varer sikkert jula hele året (slik den vil gjøre hos meg hvis jeg ikke tar meg sammen). Jeg skjønner heller ikke hva jeg tenker på når jeg dytter i meg ... -hva innbiller jeg meg liksom? Et framtidsproblem? Synd at man ikke eser ut med en gang man putter i seg snop - bare sånn plopp, da skulle jeg tenkt meg om mer enn en gang før jeg gjorde det.

 

Så var det mine starttall da... Når jeg veide meg den dagen jeg startet tråden, så veide jeg 66,2. Når jeg veide meg i dag så veide jeg 66 og 68,9 og deretter 66,6 og så 67 osv... Jeg vet jo at jeg skal ha vekten på samme sted, men på det samme stedet varierte den fra 66 til 67 - altså med 1 kilo - og det var litt mye... Litt forvirret og vet ikke helt hva jeg skal ta utgangspunkt i, men jeg tror jeg går for 67 (og kanskje vurdere å kjøpe ny vekt). Jeg har i hvert fall merket meg stedet jeg satte vekten, så får jeg se neste onsdag.

 

Ok, jenter! Da er vi virkelig i gang! Ingen kilo slipper unna!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er temmelig fersk her i vektklubben, og motivasjonen går sannelig opp og ned! Nicket "juhuuu" ser jeg på som ironisk i det ene øyeblikket (juhuuu, nå skal sannelig kiloene renne av), mens i det andre øyeblikket er det JUHUUU! Det her skal jeg jaggu meg klare!!! =)

Har gått på to GR kurs før, og gikk ned 13 kilo, og hadde da 3 kilo igjen til det jeg antar er min trivselsvekt. Nå har jeg gått opp igjen 3 kilo, etter noen måneder hvor jeg rett og slett har gitt F i både trening og de gode kostholdsvanene jeg trodde jeg hadde innarbeidet.... Men neida - det har blitt mange unnskyldninger for å spise "bare litt" is eller sjokolade.... Eller for å utsette treningen til dagen etter... og til dagen etter der igjen... and so on...

I går hadde jeg første veiedag etter noen dagers jobbing i hodet - er jeg virkelig klar for det her? Klarer jeg å finne motivasjonen jeg trenger for å klare det? Vel, tror det blir litt lettere her hvor vi kan møtes og motivere hverandre, skryte av oss selv når vi har vært flinke, og ikke minst få et spark i ræva hvis trøstespisinga tar overhånd.... Men det er slutt på den slags!

Startet i går på 76,3 kilo - skal til 70, og det gjerne til 1. oktober!!!

Det har skal vi klare, folkens! Juhuuu!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil gjerne henge meg på dere, selv om jeg ikke har tenkt å gå ned så mye som 6 kg. Men jeg trenger veldig drahjelp til å gå ned 4 kg!!! Var flink i vår, og gikk ned 3 kg som har sneket seg på de siste par årene etter siste svangerskap. I vår bestemte jeg meg får å få bukt med dem, og det gikk fint. Problemet var sommerferien....med late dager, ferie i utlandet, mye god mat og drikke - så har sannelig alle 3 kiloene kommet på igjen. Utrolig kjipt. Men starter nå med friskt mot igjen, og håper litt motivasjonshjelp fra dere kan hjelpe meg til å gå ned - og ikke minst bli værende der denne gang:-)

 

Jeg har tidligere tatt et GR-kurs i 1993. Da gikk jeg ned 12 kg . Har faktisk klart å holde vekta i stort sett i alle årene etterpå, selv etter 2 fødsler. Så jeg har god erfaring med at GR-kurs virker! Men de siste par årene har det sneket seg på 3 kilo, og jeg ønsker nå å ta disse før det blir for mange. Jeg vet det ikke betyr all verden, men jeg er redd for å gå opp masse igjen, og synes det er trasig når klærne begynner å stramme. Jeg er også ganske lav, så da er det ikke så mange cm å fordele det på heller.

 

Ser dere har veiedag i dag. Det passer bra. Jeg er nå 57 kg. Målet er 53 kg. Starter i dag med friskt mot - og har derfor tatt meg en fin joggetur med ei venninne. Slitsomt, men godt etterpå!

 

Håper på at vi sammen får dette til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...