Gå til innhold

Ned 6 kg +- innen 1. oktober :-D


Gjest ~K*L*A*R~

Anbefalte innlegg

Gjest ~K*L*A*R~

Bare bli med Juhuuu og Vikki! Jo flere, jo bedre! Velkommen, velkommen!

 

Det gjør faktisk godt å høre at jeg ikke er alene om svingende motivasjon, Juhuuu. Jeg satt nettopp og tenkte at jeg egentlig burde sitte her inne og lese 1 time hver dag for å holde den oppe. Den er dessverre sterkt situasjonspreget :) Og det er helt utrolig hvor mange "gode" unnskyldninger man har for å skeie ut. Når jeg er på mitt verste så er unnskyldningen min at siden jeg skal begynne å spise sunt fra i morgen, så må jeg skeie tungt ut i dag - virkelig ta i, siden det blir lenge til neste gang. Også gjør jeg dette flere kvelder på rad. Bare litt idiotisk...

Må jo virkelig berømme deg da - ingen dårlig jobb å ha gått ned 13 kg for så å "kun" (hvis det går an å si) gå opp 3 av disse. Dette beviser at DU kan hvis du vil ;)

 

Vikki: Så lenge du tar deg sammen hver gang du går opp 2-3 kilo, så er det det aller beste. Mange tenker sånn: "Hva er vitsen med at du skal slanke deg - det er jo bare snakk om noen få kilo?" Poenget er jo, som du selv sier, at hvis du ikke gjør det nå så blir det jo bare verre og verre!! Det er den eneste måten å holde kontrollen. Og det er slettes ikke enkelt selv om det "bare" er noen få kilo. Da er det ofte de siste, og jeg er rimelig bra sikker på at det er de som er vanskeligst å gå ned. Det er også billigere å gå ned et par tre kilo enn å fornye hele garderoben (ikke at det noengang har vært tema, men... ) Og til deg også; det er vannvittig bra å holde vekta etter vektnedgang, til og med etter to fødsler!

 

Jeg håper virkelig også at vi sammen skal klare å nå våre mål - og for å utfordre dere litt, så er jeg veldig spent på hvor mange vi er igjen neste onsdag :) Stå på!! Hvis noen føler for det kan vi jo sakte men sikkert fortelle om hvilke knep vi vet fungerer for oss selv (eller andre). Så kan de som vil, forsøke forskjellige ting. Det gjør ingenting om det er klisjeknep - de er like viktige som alle andre. Jeg glemmer ofte de forskjellig knepene og da kan det være greit å gå inn her og friske de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Da har jeg veid meg og jeg starter kurs nr på to på nøyaktig minus ti kilo. dvs 77.7 målet vil da være 71.7 til 1. oktober.

 

Har gått opp 1.2 kilo fra forigeveiing men syklusen er innei bilde og jeg regner med ett hopp ned nesteuke. håpehåpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei Godtesugen;)

 

Jeg er jo alltid godtesugen, og det kommer spesielt når jeg setter meg ned for å se tv når ungene er lagt... I stedenfor å finne frem sjokoladen og chipsen som jeg alltid har gjort, så tar jeg nå frem et par gulrøtter. Gjerne med en kesam dip til. Det er veldig godt å dippe gulrøtter, blomkål, stangselleri osv. Det hjelper ihvertfall meg, håper det kan hjelpe deg også;) Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på gulrøtter, det er faktisk (!) veldig godt å knaske!

Ellers prøver jeg nye te-smaker, for å "kose meg" uten kaloriene... Veldig mye god te i helsekostbutikker! =)

Kjæresten min la igjen en halvspist pose med smågodt før han dro bort på ukependlinga si mandag morgen.... Veeeeeeeldig dårlig gjort! Jeg la den fort inn i skapet, men jeg vet så inderlig vel hvor den ligger... men jeg prøver å være hard. Starter jeg med "jeg skal jo bare ta èn bit!", så baller det på seg. Så den skal få ligge urørt til han kommer tilbake i morgen, så skal han få spise alt selv! Fram med gulrøtter og kålrot! mmmmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde noe lurt på mandag - jeg kastet den halve posen med chillinøtter som lå i skapet og tigget om å bli spist og den halve esken med maryland cookies som også lå der og ventet på at jeg skulle få godter sug.

 

Jeg kan ha sånt liggende så lenge det ikke er åpnet, men med en gang det er åpnet er det så lett å "bare" stikke innom matskapet når jeg har lyst på noe godt. Og det må jeg prøve å unngå nå fram til 1 okt. :-)

 

Jeg har ikke så mange råd mot godte lysten annet enn at jeg prøver å spise sunn mat først (mellommåltid) og se om ikke lysten forsvinner. Hvis den ikke gjør det hender jeg at jeg bevilger meg selv en veldig liten smak på noe godt. Frukt med vanilje kesam f.eks. eller ekte fruktyougurt istede for lett yougurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å være mange som tar tak i kiloene sammen:-) Bra jeg kan være med selv om jeg ikke har mål om 6 kilo.

 

Og til "klar": du har rett i at de siste kiloene er tøffe, selv om de ikke er så mange. Har en redsel for å fyke opp 12 kilo igjen slik jeg var tidligere, for jeg vet hvor tøft det var å ta de av. Det minner jeg meg selv ofte på når motivasjonen er dalende. Det hjelper!

 

Ellers bruker jeg å love meg selv et nytt klesplagg hvis jeg klarer målet mitt. Har tenkt å kjøpe meg en fin dongeribukse til høsten, hvis målet nås denne gang. Som sitter fint på!

 

Godtesug er ellers velkjent....og det lot jeg gå over styr i sommer. Når jeg slanket meg i vår, så tydde jeg derimot til fruktbiter med vaniljekeseam eller litt vanlig yoghurt når søtbehovet oppstod. Et annet tips er cottage cheese sammen med litt eplemos (lett-syltetøy). Kjempegodt f eks på rugsprø. Ellers synes jeg det hjelper å spise ulike melontyper - mange er søte og gode.

 

Lykke til med godtesuget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal også ned til 60 kg innen ca 1 oktober. Mitt mål er 23 september pga av at da skal jeg i bryllup og har lyst til å kjøpe meg en ny kjole til det.

 

Jeg er nå ca 66' date='7 kg (er på ferie uten vekt) så jeg har ca det samme som deg å ta av. Flott hvis vi kunne motivere hverandre. Jeg er 29 år og uten barn. Gikk ned ca 10 kg før sommeren og har klart å holde de fleste borte (har kanskje sneket seg på 1 kg i løpet av ferien). Nå har jeg startet på internettkurs for å ta av de siste 6,8 kg!

 

Dette skal vi klare!

 

02.08:

uke 0 (19/7): 66,7 kg

uke 1 (26/7): På ferie uten vekt

uke 2 (2/8): 65,7 kg[/quote']

 

 

 

Hei alle sammen,

 

17. juli startet jeg på internettkurs hos Grete Roede. Vekten var da 66,7 kg med mål om å komme ned i 60 kg. Jeg har veiedag på tirsdager, og veide 64,3 kg ved siste måling. I dag viser vekten 64 kg så jeg er godt fornøyd med utviklingen.

 

Det hørtes motiverende ut å snakke med andre som ønsker å gå ned tilsvarende antall kilo, derfor henger jeg meg på denne lenken. (har aldri forsøkt noe tilsvarende før...)

 

Jeg har en datter på 19 måneder. Under svangerskapet la jeg på meg 25 kg... Med hjelp av Grete Rodekurs internettkurs klarte jeg å komme meg ned i 60 kg innen utgangen av juni 2005. I løpet av det siste året har kiloene kommet på igjen. Dårlig kosthold, og prolaps i ryggen er nok årsaken til det... I mars ble jeg prolapsoperert og er nå klar for å starte treningen igjen!

 

Jeg skal også i bryllup 23 september, så jeg tenkte denne datoen kunne være et greit tidspunkt å nå målet om en vekt på 60 kg.

 

SÅ langt har det gått greit mht vektnedgang, men jeg har ikke vært flink mht å spise riktig eller trimme nok. Jeg har rett og slett spist for lite... De neste ukene skal jeg være flinkere til å spise riktig og trimme mer.

 

Min data blir da:

 

uke 1: 66,7 kg

uke 2: 64,7 kg

uke 3: 64,3 kg

uke 4 ?

 

 

Ser frem til å høre hvordan det går med dere andre!

 

Fortsatt fin sommerkveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at mange er med.;)

Mitt problem nå om dagen er trimmen. Det er så varmt og fint, mye koseligere å sitte i sola enn å svette enda mer når jeg trimmer.

Noen råd??? jeg trenger tydeligvis motivasjon, for jeg vet jo ALT så veldig godt i hodet. men å få kroppen i gang er værre.

Nattahilsen fra Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke lett å komme i gang med trening men utrolig godt når det er gjort. Mitt råd er å bestemme seg dagen før evt avtale med noe og dra på treningsenter eller ta en joggetur . Ofte både gøyere og motiverene å være flere..legg gjerne frem trening klær eller evt ta de på om morraen. Hilsen en jogger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det blir fokusert på typiske feller som vi går i, og blir frigjort fra,når vi blir oppmerksomme på de kan vi lettere frigjøre oss.Jeg har hatt en tendens til å glemme å kjøpe grovt brød.Har spist altfor mye hvitt. Så skal jeg kjøpe trondhjems kyllinggryte ferdig på boks,til lørdagsgodt.Er anbefalt i produktguiden til Grethe Roede.Fikk den i posten i dag.Jeg skal ha en kontrollert helg,uten nøtter.Spiser litt for mye når jeg er sulten og har disse innen rekkevidde.Så skal jeg ut..ut ..ut å boltre meg, det er så deilig å være i det fri bare man først kommer seg ut.Blir dere med? Go helg.Glemte nesten å fortelle om vekta,var kun 400 gr ned,men for meg var det en personlig seier fordi 79 tallet endelig viste seg.79.8,klarer ikke å være sur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

God morgen alle sammen!

Takk for mange tilbakemeld. Jeg vet så vel hva jeg burde spise istedet for godt, men det er det å gjøre det. Igår hadde vi twist på jobben og da var jeg kjempe flink og tok bare en, men hva hjelper vel det når man spiser sjokolade og potetgull på kvelden, og det langt over kosemerkene. Har derfor allerede vært på en en tur, rask gange med staver i 1 t. og 10 min. Ikveld blir det frukt og gulerøtter og det skal jeg klare selvom de andre i fam. spiser godteri. Ha en fortsat fin helg og nyt det fine været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtesugen: Samme ekle følelse her. ARG! hvorfor "måtte" jeg bare ta det lille sjokoladekakestykke i går kveld, etterfulgt av bare noen få smågodt.... etterfulgt av noen til... og noen til... Noen ganger blir jeg så sint på meg selv! Så nå når jeg stod opp (etter å ha tenkt en times tid i senga hvordan jeg skulle gjøre det her godt igjen), så har jeg tatt på meg pulsklokka og treningsklær og skal ta på meg joggesko og komme meg ut og brenne kalorier!!! Så blir det som du: frukt og frønnsaker på bordet til denne kvelden... Evt lure min kjære til å bli med å gå en kveldstur i sola...?

Stå på - vi skal overvinne suget som gir oss dårlig samvittighet!

Ha en fantastisk bra dag alle sammen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Akkurat i kveld er jeg veldig fornøyd med meg selv, og det er fordi jeg klarte å motstå en vanvittig trang til å spise snacks. Visste at det lå en pose peanøtter i skapet, og var på nippe til å åpne den flere ganger. Eneste som stoppet meg var at jeg begynte å tenke på dere, og at vi skal veie oss på onsdag!Så tanken på avtalen med dere hjalp:-)

 

Ellers har jeg hatt fått til å trimme en del i helga. Gått en rask tur i kveld, og gikk en fantastisk flott 3 timers fjelltur i går. Hadde gjort avtale med ei venninne, og er enig med "jogger" at den beste måten å komme seg avgårde på trimming - det er å avtale med andre i forveien. Trim må rett og slett planlegges og legges inn i hverdagslivets program. Jeg har ei venninne jeg både går på Sats med og jogger med, og det er utrolig deilig å ha noen å trene sammen med. Så har jeg en annen venninne som er glad i å gå turer i fjell og mark. Det er så mye lettere å komme seg ut av sofaen da. Så mitt tips er også: finn noen å trimme sammen med, hvis dere ikke har det da!

 

Men helt flink i helga har jeg ikke vært. Må bekjenne litt her: Da venninna mi dro fram sjokoladen på toppen av fjellet....så var jammen både en og to biter i magen min før jeg fikk tenkt meg om...Irriterende, men trøster meg med at jeg hadde i allfall beveget meg raskt i bratte oppoverbakker i 2 timer. På besøk hos venner senere klarte jeg jammen ikke å mostår å spise en plate vafler med syltetøy heller. Huff.

 

Men satser på en flott ny uke, med mye trim - og mye guts til å stå i mot fristelsene som dukker opp!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne linken er kjempeålreit!Jeg kjenner meg att i så masse!!!Det går veldig greit,foreløpig.I går lørdag så koste jeg meg med masse jordbær og moreller,nam!Har også trent 4 ganger denne uka.Er bare så uuuutrolig drittlei for trange klær,og at jeg føler meg så utilpass i bikini,PYTON!!!Men nå Skal jeg endelig bli kvitt disse overflødige kosekiloene.Drømmer om sjokolade om natta og er lettet når jeg våkner om morgenen fordi jeg ikke har spist det.Det blir min første veiedag på onsdag,og jeg håper å være kvitt 66,8 tallet!!! Lykke til , til dere alle.dette klarer vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syverine

Heisan!

Er visst mange med godtesug rundt omkring... Selv har jeg alltid hatt mest problem med det salte ( potetgull, peanøtter...ol.). Men har i siste tid blitt litt bitt av basillen på det søte også...da prøver jeg å spise noe relativ sterk mat, da mister man lysten på søtsaker...GARANTERT!!! Smaker ikke like godt da!!

 

Ellers har jeg vært en daff sofasliter i helgen...var i tredveårslag lørdagen og er ikke vant med "hopp og sprett og tjo og hei" lenger...fnis! MEN, har startet dagen idag med en times trimtur, da jeg likevel måtte levere eldste datra i barnehagen...gjorde godt!! Men, det er jo selvfølgelig sånt man har tid til når man ikke jobber!!

 

Jeg er spent på veiingen onsdag, men på samme tid tror jeg dessverre jeg står på stedet hvil nå også!! Tiden vil vise!!!!

 

Forresten artig at så mange har blitt med!! Og mange av dere er jo utrolig flinke også!! Gir mer motivasjon til andre da!!!!!!!!

 

Ha det bra alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, her var det mye kjent stoff ;) Jeg har mer eller mindre helhjertet prøvd å slanke meg fra 65 til 60 (?) kg det siste halve året, men skeier ut hele tiden, sukk... Vi "må jo kose oss også", noen som kjenner seg igjen? Jeg sa til min stakkars samboer i går at om jeg hadde vært singel, så hadde jeg glatt greid å gå ned 5 kg. Stakkars mann, men jeg gjorde det godt igjen, altså :)

 

Sluttet å røyke i februar, og så snek kiloene seg på igjen, men det har iallfall stoppet nå. Jeg tror det blir lettere dette her, om vi er flere i samme båt :)

 

Er det veiedag på onsdag, eller hur? Jeg gikk på vekta i morges (dumt nok etter denne helga), og spratt fort av igjen... Kanskje resultatet blir bedre på onsdag?

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

Jeg har klart å gått opp 14 kg siden oktober, fikk det nesten ikke med meg en gang. Har blitt mye kosespising, jeg kan det å fråtse. 200 gram sjokolade holder liksom ikke, akk. Men nå er jeg lei av å ikke like min egen kropp, og har alltid sagt at den dagen jeg tar meg i å klage ofte over kroppen min - da ska jeg gjøre noe med det. Så her var jeg:) Har begynt å få til et forbedret kosthold i ukedagene, men helgene..... med alle bursdagsbesøk, grillfester, masse sol og god vin... tjah. Har ikke akkurat gått bra:) Målet er å gå ned til 60 kg innen 1.oktober. Har tro på at det skal gå, er kjempe motivert nå. Har ikke badevekt hjemme, vet noen hvor jeg kan kjøpe en, hvor det ikke er så dyrt? Stress å måtte dra til svigermor en time unna for å veie seg.. Er 21 år forresten, samboer (med en som elsker å kose seg med chips, sjokolade, brus og sånt HVER DAG), har ikke barn, 1,67 cm.

 

Vekt:

 

27.juli: 66 kg

6. august: 64,7 ;)

13.august: 64,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!

Hei!

 

Jeg starter en tråd for de som ønsker å gå ned rundt 6 kg. innen 1. oktober :) Håper noen slenger seg på da jeg virkelig trenger motivasjonen! Ingen spesiell anledning til at jeg valgte 1. oktober annet enn at jeg tenkte det var greit med en gjennomsnittlig vektreduksjon på 0' date='75 kg. i uken.

 

Jeg er 33 år og har en sønn på 3 år. Formene har endret seg endel etter fødsel. Min idealvekt har jeg fått dokumentert at er 60 kg. Jeg veier nå 66,2 kg. Alle kiloene ligger rundt rygg og mage - så jeg er passe usymmetrisk :-/

 

Jeg gikk nettopp ned rundt 4 kg. med en hyggelig motivasjonsgruppe på disse sidene, men 2 av de kiloene har jeg bare spist på meg igjen etter at vi sluttet før ferien ;)

 

Jeg tenkte det kunne være greit at vi hadde vektreduksjonen vår på samme innlegg - gjerne det første innlegget. Derfor skriver jeg min vekt her:

 

Startvekt 02.08.06: 67 kg

 

Noen som har forslag til veiedag? Vi kan gjerne rapportere trimpoeng og mål også, hvis noen ønsker det :)[/quote']

 

 

 

 

 

 

Hei på deg !

jeg slenger meg på ideen din om å veie seg en gang i uka.Mangler motivasjon

og er litt lei meg for jeg har gått opp 2,5 kg i sommer.Har gått på to kurser og en stabiliseringskurs, sliter som f.... Har tatt av meg 10,5 kg til sammen, men jeg har et ønske om å gå ned til 65 kg, er 72 kg nå.

jeg er 42 år har tre barn på 16,20, og 22 år er 1,60 høy.

Også har jeg jo en strålende glad turkammerat tibetansk spaniel går ofte tur med han men det hjelper ikke på vekta.En fin veie dag er kansje tirsdag men det er ikke nøye for meg. Kansje det her kan motivere meg videre

 

Hilsen Ailo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tirsdag som veiedag, og jeg fikk nesten ikke sove i går kveld - jeg var så spent!!! Man føler innimellom om man har gått ned eller ikke, og jeg hadde en anelse om det. har jo tross alt vært ganske flink, både med kcal og trening. Jeg måtte fram med målebåndet først i dag, turte ikke gå på vekta med en gang. Jeg har krympet bittelitt, -1 cm rundt lår, -2 i midja, for å nevne de beste! =)

 

01.08.: 76,3 kg (startvekta)

08.08.: 75,4 kg

 

Hurra! -0,9 kilo!!! Jeg er kjempefornøyd! "bare" 5,4 kilo igjen til målet... Kan ikke huske siste jeg veide 70 kg, så det blir spennende å se hvordan jeg både ser ut og hvordan jeg føler meg. Gleder meg!!! =)

Lykke til med vekta i morgen, dere som har onsdager... Spent på å lese hvordan det går med dere. Vi er en bra gjeng!!! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tirsdag som veiedag' date=' og jeg fikk nesten ikke sove i går kveld - jeg var så spent!!! Man føler innimellom om man har gått ned eller ikke, og jeg hadde en anelse om det. har jo tross alt vært ganske flink, både med kcal og trening. Jeg måtte fram med målebåndet først i dag, turte ikke gå på vekta med en gang. Jeg har krympet bittelitt, -1 cm rundt lår, -2 i midja, for å nevne de beste! =)

 

01.08.: 76,3 kg (startvekta)

08.08.: 75,4 kg

 

Hurra! -0,9 kilo!!! Jeg er kjempefornøyd! "bare" 5,4 kilo igjen til målet... Kan ikke huske siste jeg veide 70 kg, så det blir spennende å se hvordan jeg både ser ut og hvordan jeg føler meg. Gleder meg!!! =)

Lykke til med vekta i morgen, dere som har onsdager... Spent på å lese hvordan det går med dere. Vi er en bra gjeng!!! Stå på![/quote']

Hei hei. så bra. er veldig spent på morra dagen. glemt å måle lårene så nå gjorde jeg det så for jeg se neste uke om det er noe forskjell. Er ikke vant med å måle. Går på vekta og den kan jo være litt miss visene når en har trent mye for muskler veier jo mer enn fett... Lykkr til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei alle sammen... Gruer meg til veiingen i morgen... Tenker det er flere som gjør det ;) Jeg har ikke målt meg, og lurer på om noen av dere vet hvor jeg kan legge inn målene her på denne siden? Jeg finner bare magemålet, kunne tenke meg å legge inn de andre også, så får jeg følge med fremover. Er jo egentlig målene som er det viktige, ikke vekten :)

 

Lykke til i morgen alle sammen!! Gleder meg til å se hvordan det har gått med oss;) Håper ihvertfall på litt nedgang, har vært veldig flink føler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg også litt til veiingen i morgen... Jeg kjenner meg godt igjen i det Cmona skriver - jeg og samboeren min må også "kose oss" litt for ofte:-) Jeg er spesielt lett å overtale, selv om jeg nå slanker meg. Blir litt for mye ekstra her og der. Tror jeg bruker opp kosemerkene både to og tre ganger i helgene. Unnskyldningen min er at det er sommer - men som samboeren min påpeker - skal jeg klare målet mitt så må jeg slutte å lure meg selv. Jeg kan ikke fortsette å "kose" meg litt hver dag, får heller spare det til kun en dag i uka.

 

Tror nemlig ikke det hjelper å velge gele og vaniljesaus til dessert på fredag når jeg ender meg å spise vaniljesaus rester både lørdag og søndag. Forrige helg var jeg veldig flink og kastet chillinøtt restene - men så flink var jeg ikke denne helga. Så i går fant jeg de fram og koste meg med dem foran tv'en. Fikk meg et lite støkk da jeg presterte å sette en chillinøtt i halsen... Heldigvis fikk jeg den opp igjen - men måtte tenke litt til meg selv at sånn går det når du spiser det du ikke skal!

 

Skal ut å jogge en halv time nå for å prøve å rette opp for noe av "kosinga" :-) Og den kommende uka skal jeg bli litt hardere med meg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...