Gå til innhold

Ned 6 kg +- innen 1. oktober :-D


Gjest ~K*L*A*R~

Anbefalte innlegg

Gjest klartvikan

Det er masse bra badevekter rundt om. Jeg kjøpte min på elkjøp, kr 498,- Den er helt suveren. Dersom du synes det er for mye penger, så har de også elektronisk vekt til kr 99,- Vet jo ikke hvor du holder til i landet, men både elkjøp, expert og Lefdal har badevekter til den prisen. Lykke til ;) Håper det var litt til hjelp for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar
Hei alle sammen... Gruer meg til veiingen i morgen... Tenker det er flere som gjør det ;) Jeg har ikke målt meg' date=' og lurer på om noen av dere vet hvor jeg kan legge inn målene her på denne siden? Jeg finner bare magemålet, kunne tenke meg å legge inn de andre også, så får jeg følge med fremover. Er jo egentlig målene som er det viktige, ikke vekten :)

 

Lykke til i morgen alle sammen!! Gleder meg til å se hvordan det har gått med oss;) Håper ihvertfall på litt nedgang, har vært veldig flink føler jeg...[/quote']

 

ang ulike mål, fant jeg ut i at jeg kunne legge inn lår mål etter midje mål .Lykketil i morra. Er også veldig spent.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i morges; og har gått ned ca en kilo - hurra!!!

 

2.august: 57 kilo

9. august: 56 kilo (Nå skal det sies at jeg ikke har elektronisk vekt som måler hvert gram, men bare har en vanlig vekt som jeg kan se hele og halve kilo. Så det kan jo hende det ikke er helt nøyaktig)

 

Jeg har ikke målt meg, for jeg finner ikke målbåndet. Glemte å måle forrige uke da jeg startet også, men har målene fra slankinga mi i vår et eller annet sted. Får ta en leterunde etter begge deler i kveld.

 

Vil bare si at for meg hjelper det veldig å ha en felles veiedag med dere! I går var jeg egentlig trøtt og på nippet til å ende i sofaen med noe usunt å putte i munnen. Men med tanke på veiing og rapportering...så dro jeg på en treningstime på Sats i stedet, og spiste frukt når jeg kom hjem:-)

 

Ellers er mitt treningstips: Tren sammen med noen, og avtal på forhånd. Jeg har faktisk lenge begynt å starte hver uke med å planlegge når jeg skal trene/trimme. Dette er både fordi jeg har en mann som er mye bortreist med jobb, unger som er med på aktiviteter og skal fraktes hit og dit, men også fordi jeg skal være sikker på at jeg kommer meg av gårde. Og i tillegg er det lettere å gjøre avtaler med venninner om å trene sammen (....som igjen er vanskeligere å snike seg unna...). Og treningsform kan jo være alt mulig! Jeg varierer masse, fra ulike Sats-timer, til jogging, sykling, fjelltur og raske gåturer. Det siste er jo veldig hyggelig å gjøre sammen med noen - får jo skravlet en masse samtidig! Når jeg varierer blir jeg ikke så lei, og jeg kan også variere type trim etter form og humør.

 

Håper dere alle har en god veiedag! OG går det ikke helt som dere ønsker, så husk at vi har nye muligheter allerede i dag, og at vi sammen skal hjelpe hverandre til å nå målet den neste uka. Tvi, tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sannasol

Yess! Endelig en gledelig greie å gå på vekta. Etter lengre stillstans på mellom 70 og 71 kilo, stod den i morgest på 69,2!!

Jeg synes jeg har vært flink med både mat og trim! Trimmingen jeg bedriver er 40-60 minutters stavgang ca. 4 ganger i uka samt styrkeøvelser for mage og rumpe etter trimmen.

Håper jeg klarer å fortsette i den samme gode stimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 64.5

Veiing 09.08: 64,0

 

Ah, det går jo nedover! Men jeg var nesten 1 kg lettere før ferien, hmm... Men all framgang er jo framgang, og nå har jeg begynt å trene igjen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 6 kilo før jul. Jeg trenger også motivasjon. Mitt største problem er fredag - søndag. Skeier sinnsykt ut hver helg, som gjør at det blir problemer med å gå ned. HJELP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det sannelig mange blide fjes i dag! Knallbra jobba folkens!!! =)

 

Til trist: Bruk oss her inne til å skape din egen motivasjon! Vi er her for å "backe" opp hverandre. Så velkommen skal du være! =) Hva er det som skjer fredag-søndag? Er det null trening, mye god mat, snacks og alkohol...? Vel, det høres i så fall kjent ut... Men hva med å komprimere fredag - søndag til bare èn dag med utskeielser...? Man får virkelig testa viljestyrken sin, men den er ofte sterk!

Lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syverine

Startvekt: 68 kg

Etter en uke: 67.8

 

Ikke helt fornøyd, men pila går riktig vei i det minste...hadde håp om ned minst 0,5, men men....

 

Dere er flinke folkens!!! Stå på!!

 

Hilsen meg, som fortsatt er litt i feriemodus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått opp i dag, fra 65,7 til 66,3 - en dårlig start på dagen med andre ord. Har nok noe med kosespisinga i helga å gjøre - og jogginga i går hjalp visst ikke så veldig mye.

 

Blir inspirert av dere andre da! Stort sett gode resultater på hele gjengen!

 

Og jeg skal absolutt ikke gi meg nå - skal prøve å følge flere av rådene framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til oss alle:-) Og til dere som ikke er helt fornøyde - dere er jo i gang, er motivert og bevisst, så da kommer nok resultatene etterhvert!

 

Til "trist": Heng deg på, og jeg er enig med "juhuu"; start med å komprimere helgas utskeielser. Kanskje er det lettere å ta ting litt gradvis, og vær fornøyd med deg selv hvis du klarer å skeie ut bare en av dagene i helga. Og kom i gang med trim! Hvis du synder på maten, så hjelper det tross alt å ta en rask gåtur eller annen form for trim. Det hjelper på både kilo og samvittigheten:-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Wow så flinke dere er!! Må dele opp innlegget mitt i tre svar, da det har skjedd så utrolig mye her inne! Kjempebra engasjement, dere!!

 

Velkommen til myk, Cmona, Bertinas, ailo og trist!

 

Myk: Ja, tenk - det er fort gjort å spise for lite. Man tenker normalt at det må da være bedre enn å spise for mye, men det viser seg jo at det ikke er det. Det er jammen ikke noen smal sak å slanke seg gitt - ikke for mye og ikke for lite :D

 

Cmona: Gratulerer med røykeslutt!!! Det gjør godt innvendig for kroppen, men ofte legger det seg til uten på. Men det skal vi fikse på nå! - og; ja, onsdag er veiedag.

 

Bertinas: Godtespisende samboer er en ekstra stor påkjenning! Man sliter helt klart litt ekstra når diverse snop hele tiden står rett foran en. Ikke lett. Men vi skal hjelpe deg til å holde motivasjonen! Når snopet blir satt på bordet - skynd deg å sette fram dine oppskjærte grønnsaker eller frukt pent dandert med forskjellige farger, det ser bare enda mer fristende ut, jeg lover deg! Jeg gjør det selv og sambo slenger alltid lange blikk etter fatet mitt og utbryter ofte: Oi! når jeg kommer inn :). Det er i hvert fall verdt å forsøke.

 

ailo: Da er du på riktig sted, nemlig her! Jeg også sliter vettet av meg på egen hånd, klarer det rett og slett ikke ;) Her kan vi sanke tips og motivasjon for å gjøre slankingen enklere. Supert at du slang deg på!

 

trist: bare kom med!! Vi vil gjerne hjelpe til! Det motiverer veldig å være ofte inne å lese. Som juhuuu sier er et godt tips å lese litt hver dag, man trenger en god dose motivasjon daglig.

 

Sammen står vi sterkere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Vi er nå 18 stykker! Det er maaange fler enn jeg torde håpe på! Tenk så mange kilo fett vi skal ta knekken på samlet. Deilig... ;) Vi har ca. gått ned rundt 9 kilo tilsammen med de som har rapportert til nå (ca. 11 stk.). Flott jobbet, jenter!

 

Råd mot godtesug, ja....For meg funker det blant annet å pusse tennene. Ofte drikker jeg et glass vann først, hvis vanninntaket har vært dårlig, og deretter pusser jeg tennene. Dette fordi jeg av og til kan bli lurt til å tro at jeg er godtesugen, men egentlig er jeg tørst...

 

Hvis jeg blir overveldet av putte-noe-i-munnen-hele-tiden-følelsen, som jeg blir hver kveld, tyr jeg som mange andre her til oppskjærte grønnsaker. Sukkererter og redikker er favoritten. Jeg liker å dyppe det i naturell youghurt. Vanilje kesam vil jeg prøve en gang, husker det bare aldri...

 

Når jeg har selskap serverer jeg bl.a. bær med youghurt (bruker foreløpig en sånn frossen bærblanding, de har den i hvert fall på Kiwi og Ultra). Det både ser spennende og delikat ut og smaker sånn også :D En halv pose (200 g = en god tallerken) + en fruktyoghurt utgjør ikke mer enn rundt 70 kalorier :)

 

 

Kokko: Eneste tips jeg kan komme på i tillegg til de som allerede er gitt, måtte være å ta en skikkelig svømmetur hvis det passer for deg. Da holder man temperaturen sånn noenlunde i hvert fall :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Ja, så var det meg da... Jeg har gått ned fra 67 til 66,8. Det vil si 200 gram... Jeg sier som kokko: Noe ned, men akk så lite :D Men neste uke, da skal jeg slå 200 gram ned i støvlene!!!!! Jeg var som Syverine er, i feriemodus (t.o.m. søndag). Startet jobb og barnehage på mandag. Da er det lettere å holde seg til rutinene. En annen god virkning av å spise riktig for meg, er at jeg får utrolig mye mer overskudd. Kroppen slipper å slite med å forbrenne alt jeg stapper i meg, og jeg kan heller bruke energien på andre ting.

 

Min trim består som nevnt av å gå raskt fram og tilbake fra jobb (totalt 1 t. og 15 min. hver dag). Jeg setter musikken høyt på i ørene – favoritten for tiden er ”Bring me to life” med Evanescence, hvor noe av teksten sier: ”Wake me up, save me rom the nothing IÂ’ve become”. Da blir jeg virkelig motivert og nesten hopper bortover ;). Har kjøpt meg en type Masai sko – light (EarthVegan heter de, uten hel, så man går på en måte litt i motbakke på vannrett vei ) De gjør de allerede bratte oppoverbakkene til min sønns barnehage bare enda brattere. Er så støl at jeg klarer ikke reise meg akkurat nå. Hardt etter ferien, men deilig.

 

Kanskje jeg etter hvert skal prøve staver som klartvikan? Fin opptrapping!

 

Kjempeartig å følge med og høre fra dere alle sammen! Nå er vi i gang for fullt og vi har blitt en ordentlig fin gjeng, med et og samme mål for øyet :) Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det sannelig mange blide fjes i dag! Knallbra jobba folkens!!! =)

 

Til trist: Bruk oss her inne til å skape din egen motivasjon! Vi er her for å "backe" opp hverandre. Så velkommen skal du være! =) Hva er det som skjer fredag-søndag? Er det null trening' date=' mye god mat, snacks og alkohol...? Vel, det høres i så fall kjent ut... Men hva med å komprimere fredag - søndag til bare èn dag med utskeielser...? Man får virkelig testa viljestyrken sin, men den er ofte sterk!

Lykke til! =)[/quote']

Tankevekkende,hvorfor er helgene så vanskelig av og til i allfall å komme gjennom uten å måtte krangle med seg selv.Jeg tror og det er viktig å tenke gjennom hva skjer i helgene, hva forventer jeg.Er det der vi har kommet i den situasjonen vi er i med overvekt,brukt helgene til slappe av og spise?kanskje vi må bestemme oss i samlet flokk,vi som sliter med helgene,at vi tenker anderledes fra nå av.Helgene er fritid, kanskje kan vi lære oss til at det betyr å være aktiv,komme oss ut minst en kortlang tur hver dag.Da forbruker vi jo enda flere kalorier og nærmer oss raskere målet.For målet er jo å bli tynnere + + andre ting.Vi kan gjennoppta kontakt med venner vi har glemt.Det har jeg gjort,skal dra på besøk til ei sunn venninne som lever magert og trimmer.Vi må fokusere sterkere på noe vi liker å gjøre som ikke nødvendigvis innebærer at vi skal spise. Finne frem strikketøy,rydde,male og pynte opp noen rom osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Idag er jeg ikke fornøyd,står på grammet hvil,79.8.Har gått altfor lite ned de siste tre ukene.Hadde det ikke vært for dere så hadde motivasjonen dalt.Istedet for stiger den.Vet at andre og har gjennomgått det samme det er faktisk til stor trøst akkurat nå,men ingen hvilepute.Prøver å gå gjennom hva jeg gjør galt.Har trimmet altfor lite i forhold til da jeg gikk ned et kg pr uke.(forventer ikke å gå ned så mye, men noe i nærheten)Må trimme mer som jeg selv har skrevet om i et innlegg her.Så er jeg ikke så nøye med å veie pålegget.Skal ta mindre på brødskiva. Ellers har jeg ikke skjeiet ut.Jeg har vært på fjelltur med min vonde hæl,synd at jeg ikke kan gå i naturen så mye som jeg vil,jeg liker best å gå, men skal ta ut sykkelen i dag,avgjort og bestemt.Som noen sa inne på nettet her et sted man blir ikke tynn av dårlig samvittighet heller ikke av å frotse mat når det butter i mot,det tør jeg ikke nå,da er veien kortere til å gi opp.Men er litt redd meg selv akkurat nå, i dagene før mensen er jeg mer impulsiv, så jeg prøver å styre tankene positivt.Helt sant, det hjelper å motivere seg gjennom å holde på fokuset,gå inn hit å lese når en eller annen trang melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei alle sammen...

 

Min startvekt var 67,7. Har nå gått ned til 67,2. -0,5 kg burde jo være bra, men jeg merker samtidig at jeg ikke er helt fornøyd. Hadde 12,9 trimpoeng forrige uke, og spiste ekstremt lite sjokolade i helgen. Men de sier jo det at det går senere når man ikke har så mye å ta av. Jeg trøster meg med det ;) Dessuten er jo 0,5-1 kg å anbefale (selvom jeg håpet så klart på 1 kg...) Jaja, det er nedgang, og det motiverer meg til å fortsette! Kjempeflott at vi har blitt så mange. Stå på videre alle sammen, vi er kjempeflinke :) Og før jeg slutter av vil jeg anbefale folk i farten Yoplait sin smoothie. Utrolig kjekk som lunsj, mellom måltid eller kvelds. Finnes i jordbær og bringebær. Eller man kan lage selv, men da blir det vankseligere med en gang (sånn er ihvertfall jeg...)

 

Og til deg Nikkoline, skjønner frustrasjonen din. Det er derfor vi andre er her for å backe deg opp! Stå på videre og prøv å få fart i mosjonen. Om det er tungt å komme seg ut av huset anbefaler jeg hoppetau og rockering... Billig å skaffe seg om man ikke har det i hus, og god trening. Kanskje et sted å begynne? Uansett hva du velger, ikke gi opp!! Om det butter imot, kom innom her så skal vi gjøre vårt beste for å motivere deg :D Lykke til!

 

Ha en super uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne være med i 6 kilosgjengen:-)

 

Er en skikkelig jojoslanker, klarer fint å slanke med men å holde seg der.....nei se det er så utrolig vanskelig for meg.

 

Tenker alt går sååå meget bedre med dere som motivatorer!

 

Startvekten min er 66,5 (8. august), målet er først og fremst 60 kg, men håper det kan bli litt mer??? Jeg er 40 år og har tre små barn.

 

Er i full gang med trening etter sommeren, føles herlig.

 

Stå på alle dere der ute, ser det er SÅÅÅÅ mange flinke slankere her.

 

Lykke til alle sammen.

 

Nadine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei, håper noen kan hjelpe meg... I forrige uke gikk jeg fort på tur med staver i 1 time og 20 min. Dette ble 4,4 trimpoeng. Denne uken får jeg bare 3,2 trimpoeng på akkurat det samme:( Naboen som jeg går med får fortsatt 4,4 trimpoeng for samme turen. Vet dere hva som skjer??

 

Håper noen kan hjelpe meg, for jeg blir fortvilet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

hva skal jeg gjøre når jeg spiser på restaurant f.eks? med å føre opp og antall kcal mener jeg? var på kinesisk restaurant ikveld forstår dere.. har ingen anelse hvordan jeg da gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Velkommen skal du være, nadine! Jo-jo slanking er et kjent fenomen her i huset også ;) Jeg er så lei av det at NÅR jeg når mitt mål, skal jeg ta et holde vekten kurs - en desperat, men forhåpentligvis funksjonell handling. Vi kan jo følge hverandre fram til målet alle sammen, også kan vi heie hverandre videre til å holde vekten i en ny tråd etter det? Det ville vært flott :D

 

klartvikan: jeg vet dessverre ikke noe annet enn at når jeg selv velger stavgang på 1 time og 20 min. så får jeg også 3,2 trimpoeng nå. Men det er jo fryktelig ulogisk når din venninne fortsatt får 4,4 poeng. Hvis ingen andre her vet hvorfor dette skjer, kan du klikke på "Support" nederst på menylinjen til venstre under "Hjelp". Der vil du forhåpentligvis få et svar. Ellers så må jeg jo skryte av trimpoengene dine altså! Det var bra! Keep up the good work :D

 

Bertinas: Å gå ut å spise er et problem i forhold til å telle kalorier. Det eneste jeg vet om er at man må bruke øyemål på mengden av hver matvare, for å få det til sånn noenlunde. Men det er ikke akkurat enkelt synes jeg da. Jeg drømmer om en tynn, liten, ikke iøyenfallende vekt jeg kunne hatt med meg og bedt om en ekstra tallerken for så å veie det man legger over på den. Ser sikkert ikke så veldig rart ut, bare litt *fniser* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo alle sammen!

 

"Klatvikan": Jeg tror hvor mye trimpoeng man får avhenger av hvor mye overvektig man er.

 

Så gøy at så mange hadde gått ned. Stå på videre og helga skal vi klare. Det er som mange sier "bare" til å sette frem frukt og grønt på bordet Vi får virkelig prøvd viljestyrken vår, og det er i bunn og grunn den det står på. Det hjelper meg veldig å ha i bakhodet at jeg skal rapportere ukas res.

 

Ha en super helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...