Gå til innhold

Ned 6 kg +- innen 1. oktober :-D


Gjest ~K*L*A*R~

Anbefalte innlegg

Gjest klartvikan

Hei igjen ;)

 

Takk for råd KLAR.

 

Både til Bertinas og KLAR, jeg har en smal liten kjøkkenvekt som jeg har med meg de fleste steder. Får plass til den i vesken, og det er veldig greit. Etterhvert når man har holdt på med dette en stund, blir vi nok flinkere til å ta det på øyemål. Flate kjøkkenvekter er nok å få kjøpt i de fleste el butikker. Tror ikke de koster all verden heller. Ha en super helg, og vær standhaftig alle sammen. Husk fruktfat og grønnsaker når fristen blir for stor. Om chips skal inntaes, anbefaler jeg superchips med 45% mindre fett. God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Kjenner meg igjen i utfordringene med helgene! Er stort sett flink i resten av uka, men så får jeg så usigelig lyst på potetgull/peanøtter etc når fredagen kommer....og så er jeg veldig glad i rødvin....og så er det så godt å lage litt ekstragode middager på kvelden, og så er det jammen til slutt blitt altfor mye kalorier! Men mitt beste tips er å sørge for å være aktiv i helgene. Jeg bruker å planlegge en trening eller to i helga - gjerne avtale med andre. F eks har jeg i lang tid trent fast på Sats hver fredag etter jobb, har avtale med 2 kollegaer. Da henter mennene våre barna og lager middag til vi kommer hjem. Utrolig fin måte å starte helga på, og lettere å motivere seg for å være sunn videre i helga også! Og hvis helga likevel går over styr (som absolutt skjer innimellom...), så sørger jeg for å trimme vekk litt dårlig samvittighet og kalorier på søndagen:-)

 

Skal på hyttetur med 3 andre vennefamilier denne helga. Det blir en utfordring, nettopp fordi jeg vet det blir mye god mat, snacks, sjokolade, vin osv. Kommer nok til å la meg friste av noe, men SKAL IKKE LA DET GÅ OVER STYR!!! Skal handle med meg masse frukt og grønnsaker! Har også avtalt at vi både skal jogge og gå på fjelltur. Så jeg satser på en aktiv helg, og minst mulig utskeielser!

 

Ellers et godt tips fra Nikkoline om å finne på andre ting når rastløsheten om mat kommer, særlig om kveldene. Jeg bruker å ta fram hekling/strikketøy - for da er det vanskelig å spise samtidig:-)

 

Ellers om trim: Synes mange av dere er så utrolig flinke til å trimme så lenge om gangen - flere timer! :-) Jeg klarer verken motivere meg til det, eller finne tid til det. Med full jobb, to unger og mann som reiser mye i jobben, er det vanskelig å finne tid til lange gå/treningsturer. Merker også at jeg kvier meg hvis jeg må bruke hele kvelden på trim. Kanskje flere som kjenner seg igjen? Har derfor som mål å heller trene kort, men ofte. F eks sykle til og fra jobb (15-20 min hver vei m mye bakker hjem), jogge raskt en halvtime, gå en kort men rask tur, ta en treningstime på Sats osv. Da er det lettere for meg å komme seg ut av sofaen! Kanskje til hjelp å tenke sånn for flere?

 

God helg til alle - og la oss bli enige om AKTIV HELG - og begrensning av utskeielsene! Det klarer vi! Høres på mandag om hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tipset om frosne bær og yoghurt var bra! Også det du skrev om Yoplait smoothie - tar med meg begge tips til neste gang søtbehovet dukker opp, eller jeg får venninnebesøk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

 

Dere er fabelaktig til å motivere hverandre! og jeg blir motivert av å lese innleggene deres, så nå hiver jeg meg like godt på karusellen...

Onsdag veide jeg 65 kg og har som mål å komme ned til 60 tallet.

Er det onsdag dere raporterer?

Skriver en liten logg i dette innlegget jeg da?!...

 

 

Riktig god helg til alle ;)

 

Startvekt

Uke 0 - 9. aug 65 kg

Uke 1 - 16. aug 63,8 kg (-1,2 kg) Trimpoeng = 7

Uke 3 - 23. aug 63,8 kg Trimpoeng = 6

Uke 4 - 30. aug 63,6 kg (- 0,2 kg) Trimpoeng = 6,9

 

uke på an igjen :-/

18.sept 66,2 kg (+2,6) huff å huff...den svei....

25.sept 64,2 kg (-2 ) 10,2 trimpoeng. Strålende fornøyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar: takk for respons.

 

Jeg har også kommet dithen at holdvekten kurs er det eneste som kan forhindre vektoppgang, desverre. Vi får melde oss på når høsten virkelig setter inn.

 

Uken min har vært topp. Å spise riktig og mindre går bra, og treningsiveren er på topp, 16 trimpoeng denne uken. Så er det bare å stramme seg opp ytterligere nå som helgen står for tur, og alle dens fristelser. Tar tipset om å prøve en smoothie, greit å ha noen alternativer.

 

Har et lite tips til de som er fysne på noe om kvleden (det er nemlig jeg:-)).

Tar en kopp med Options choc au lait, 40 kcal. Det hjelper meg.

 

Ha en riktig god og sunn helg alle sammen, dette går bra!!!

 

Nadine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

 

Min startvekt var 67' date='7. Har nå gått ned til 67,2. -0,5 kg burde jo være bra, men jeg merker samtidig at jeg ikke er helt fornøyd. Hadde 12,9 trimpoeng forrige uke, og spiste ekstremt lite sjokolade i helgen. Men de sier jo det at det går senere når man ikke har så mye å ta av. Jeg trøster meg med det ;) Dessuten er jo 0,5-1 kg å anbefale (selvom jeg håpet så klart på 1 kg...) Jaja, det er nedgang, og det motiverer meg til å fortsette! Kjempeflott at vi har blitt så mange. Stå på videre alle sammen, vi er kjempeflinke :) Og før jeg slutter av vil jeg anbefale folk i farten Yoplait sin smoothie. Utrolig kjekk som lunsj, mellom måltid eller kvelds. Finnes i jordbær og bringebær. Eller man kan lage selv, men da blir det vankseligere med en gang (sånn er ihvertfall jeg...)

 

Og til deg Nikkoline, skjønner frustrasjonen din. Det er derfor vi andre er her for å backe deg opp! Stå på videre og prøv å få fart i mosjonen. Om det er tungt å komme seg ut av huset anbefaler jeg hoppetau og rockering... Billig å skaffe seg om man ikke har det i hus, og god trening. Kanskje et sted å begynne? Uansett hva du velger, ikke gi opp!! Om det butter imot, kom innom her så skal vi gjøre vårt beste for å motivere deg :D Lykke til!

 

Ha en super uke :D[/quote']

Takk for omtanken,det er så urettferdig at man ikke går ned når man ikke spiser mer enn det som er lov.Det er jo derfor en legger på seg,at en overspiser.Uka før mens sliter jeg med å holde fingrene av fatet,også er dette belønningen,grrrrr.Ble for første gang i sommer fristet til å ta et stykke kake på jobb,noen hadde bursdag,etter tre skjeer fikk jeg så dårlig samvittighet at resten gikk ubemerket i søpla.God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helenemargrethe

Så er ferietiden over og hverdagen tilbake, og da skal "liksom" kiloene av. Jeg ble veldig motivert av å lese det dere andre har skrevet og ønsker også å henge meg på om det er greit?

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette med sjokolade spising.....at det skal være så vanskelig å la være å spise så mye av det...?

 

Jeg er 33 år foressten og har 3 barn. Siste er 7 måneder, og jeg flere kilo for mye.

Jeg gikk kurs frem til sommerferien, og gikk ned 6 kg. Dessverre så er 3,5 kg tilbake.......så ferien har vært laaaaaang.

 

Jeg ønsker å gå ned 7 kilo innen 1.oktober, noe jeg vet jeg kan klare; det gjelder å holde motivasjon og fokus. Og det synes jeg dere er flinke til å hjelpe hverandre med her. :-) Jeg er veldig klar for å starte opp igjen både fornuftig mat og treningen, og i morgen er det lørdag og jeg starter "first thing tomorrow".

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig å lese alle innlegg der vi har alle slags forklaringer på manglende vektnedgang!!! ;)

jeg har et hav av dem, men tror nok det er lurt å ikke være altfor "snill" med seg selv.

Hvorfor går jeg ikke ned / for lite ned?

Gadd jeg ikke å komme meg ut?

Var været for varmt / for kaldt?

Så godtefatet altfor fristende ut?........

Jenter /damer::: Mosjon og riktig kost gjør susen.

jeg føler at jeg bare diller, kaller det å slanke meg.

men NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

God morgen!

 

Har akkurat lagt bak meg 2,1 mil på ergometersykkel. Det ble for mye godt/snacks igår, men som mange snakket om så gjelder det ihvertfall og trimme i helgene også.

Trøster meg litt med at jeg ikke hadde spist noe godt på 8 dager og at jeg føler meg stapp mett mye fortere en før. Klarer ikke å dytte innpå fult så mye, og det er jo ihverfall bra. Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skulle egentlig lagt meg for lenge sida, men ble sittende og lese alle innlegga her... Kanskje det er dette som skal til for at jeg skal klare å gå ned de hersens 5-6 kiloene som bare henger på meg uten å ha noen som helst slags funksjon?? Tror jammen jeg slenger meg på :-)

 

Jeg har tidligere gått ned fra 65 til 60 kilo - var "gratispassasjer" da mannen min gikk på kurs ! Veldig greit siden han da hadde ansvaret for maten og bare serverte sunne, gode retter :-D Men er nå oppe i 65,3 igjen... Har ikke klart å motivere meg nok til å gå ned, irriterer meg bare over at ingenting skjer. Men det er jo ikke så rart - har gått på de fleste av utskeielsene som nevnes over...

 

Men jeg satser på at dere er det som trengs, så nå skal jeg prøve å følge dere fram til oktober :-)) Mine data: 33 år, 2 barn, 5.3 kilo for mye...

 

PS: Skjønte ikke hvordan jeg skal få fram ikonene når jeg skriver melding...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg starter en tråd for de som ønsker å gå ned rundt 6 kg. innen 1. oktober :D Håper noen slenger seg på da jeg virkelig trenger motivasjonen! Ingen spesiell anledning til at jeg valgte 1. oktober annet enn at jeg tenkte det var greit med en gjennomsnittlig vektreduksjon på 0' date='75 kg. i uken.

 

Jeg er 33 år og har en sønn på 3 år. Formene har endret seg endel etter fødsel. Min idealvekt har jeg fått dokumentert at er 60 kg. Jeg veier nå 66,2 kg. Alle kiloene ligger rundt rygg og mage - så jeg er passe usymmetrisk :-/

 

Jeg gikk nettopp ned rundt 4 kg. med en hyggelig motivasjonsgruppe på disse sidene, men 2 av de kiloene har jeg bare spist på meg igjen etter at vi sluttet før ferien ;)

 

Jeg tenkte det kunne være greit at vi hadde vektreduksjonen vår på samme innlegg - gjerne det første innlegget. Derfor skriver jeg min vekt her:

 

 

02.08.06: 67 kg

09.08.06: 66,7 kg (4 trimpoeng)

 

Noen som har forslag til veiedag? Vi kan gjerne rapportere trimpoeng og mål også, hvis noen ønsker det :)[/quote']

 

 

Så bra å finne en diskusjon der så mange er i samme situasjon som meg. Er ei jente på 42 som sliter med 6 kg for mye. Frem til for tre år tilbake, lå vekta stabilt på 60 kg. Men i løpet av et år med litt andre rutiner (som heltidsstudent) snek det seg på 6 kg, som jeg fremdeles etter to år ikke har klart å bli kvitt.

 

Jeg er altså 66 og ønsker å bli 60, akkurat slik som deg. Kjenner igjen beskrivelsen av at fettet ligger rundt rygg og mage. Kanskje det kan være lurt å trene litt styrke og kondisjon. Styrke for å stramme opp og kondisjon for å forbrenne )og for å forbedre kondisjon, he-he).

 

Jeg er begynt å gå turer så ofte som mulig, ca 1 time hver gang. Har også kjøpt et årskort på helsestudipo, men denne våren har jeg vært så plaget av allergi at jeg omtrent bare har klart jobb og hus/ hjem. Prøver å spise sunt, med minst mulig hvetemel i kosten, grønnsaker er som regel på bordet hver dag. I sommer har det blitt altfor mye is, noe som er min store svakhet, men heldigvis har ikke vekta gått merkbart opp, kanskje et halvt kilo.¨Fikk et lite sjokk da jeg skjønte hvor mange kalorier som egentlig er i is.... Visste det var mye men ikke SÅÅÅ MYE...

 

Håpet er å kunne bruke alle de gamle klærne uten at de strammer, og ikke minst kunne sitte uten å føle at valkene tyter frem.

 

Det kan kanskje være greit å ha veiedag på torsdag, i allefall før helga. Hverdagen er lettest, for da er det jobb og faste måltider. Helgene er mye verre. Når jeg er flink i løpet av uka, ødelegger jeg som regel alt i løpet av helga, fordi jeg er så glad i å kose meg med litt rødvin, sjokolade og god mat. Derfor er det kanskje fint for motivasjonen å se at man kanskje har gått litt ned i løpet av ukedagene. Kanskje man da kan klare å legge litt bånd på seg i helgene.

 

Har sluttet å røyke noe som gjør at jeg fyser mer på søtsaker enn før. Derfor er det ekstra vanskelig å gå ned akkurat nå....

 

1.oktober er en fin dato, men jeg tror kanskje jeg må sette 14. oktober for å ha to mndr. på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen av dere som bor i Oslo-området' date=' må dere bare lese dette:

 

http://oslopuls.no/restaurant/article1313767.ece

 

Jeg la inn en tråd på "Åpent forum" om at jeg skulle ønske at det hadde fantes et Grete Roede spisested i byen, og fikk da informasjon om dette stedet ;)[/quote']

 

har du en annen webadr, får bare feilmelding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syverine

Hei alle sammen!

 

Trenger et dusin motivasjon...har sklidd helt ut i helgen pga festligheter i nabolaget...fysen dagen lang...det lille jeg hadde gått ned har kommet på igjen og jeg føler meg dvask og "småfeit"!!! Er ikke i humør idag!!! HJELP!!!!!

 

Håper det går bra med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

fredag, lørdag og søndag har jeg ikke trent og spist masse masse masse jeg ikke skulle ha spist. Chips, sjokolade, kake, brus, rødvin, øl.. det blir ikke verre. Feiret bursdag i tre dager, og brukte selvfølgelig det som en unnskyldning. MEN idag har jeg bursdag (skal IKKE feire mer:) og har gått ned 700 gram:) kjempe fornøyd i og med at jeg ikke har vært så flink. Nå er det bare å trene trene, spise riktig, og håpe på å redde seg inn igjen. Angre angre. Ny uke, nye muligheter! Lykke til alle sammen, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er dette som skal til for å få nok motivasjon til å komme i gang?? Jeg er 32 år med to barn, og vil ned fra 76 til ca. 70 kg. Gikk ned 30 kg for en del år siden, og har klart å holde meg bra med masse trening og gode hverdagsvaner. I det siste har det imidlertid blitt litt for mye fest og feriedager, og kiloene sniker seg på. Derfor må det skjerpings til, og det er mye lettere når en er flere - og faktisk skal rapportere vekten sin! Jeg begynner nå!! Dette klarer vi ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Jeg har nettopp blitt 39 år ung, har to barn på 4 og 7, og en mann som absolutt bør slanke seg men ikke liker slankemat...en utfordring! :-)

 

Ungene er vel som unger flest...æsj fisk...grønnsaker nei takk...vil ikke ha annet enn pizza og pølser osv. Dere vet, DEN alderen. Men jeg jobber med saken. De får IKKE viljen sin her nei! ;-)

 

Før svangerskap var jeg såvidt over 60 kg. I dag er jeg 71,5. Og det er egentlig ikke så værst, for jeg har gått ned hele 13 kg det siste året. Ikke gått på kurs, men vektklubb.no (den til VG). Men den koster penger, så da var jeg her...

 

Min idealvekt er vel rundt 65 kg. Og dit VIL jeg!

Er kjempemotivert i begynnelsen av hver uke, men så lager min mann noe god mat, vi koser oss litt, og så er vi igang igjen. Blir minimalt med trening pga. jobb og en hektisk hverdag, og man slokner bare helt utslitt i godstolen om kvelden.

 

Men vi får se hva vi får til...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Demi og Sorgfri.

 

Jo flere vi er sammen jo bedre går dette her.

 

Ønsker dere lykke til håper inderlig dere når målene deres for det er såååå herlig med litt for store bukser:-)

 

Begynner på min andre uke i morgen. Motivasjonen og treningsiveren er på topp, håper den er der for å bli!!??

 

Tror det er onsdag vi rapporterer vekt.

 

Ha en fortreffelig og sunn uke alle sammen.

 

Nadine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trent denne uka,og har sååå dårlig samvittighet!! Har ingen motivasjon, og føler meg så lat!!Men jeg har vært flink i matveien heldigvis.Håper å få tilbake treningsiveren.Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

God morgen!

 

Jeg veier meg som sagt på tirs. og denne uka ble det opp 0,2 kg. Ble litt skuffet slevom jeg ante meg at det kom til å skje siden jeg gikk ned mye forige uke. Fortsetter med friskt mot, mulig jeg spiste litt lite forrrige uke. Får kanskje begynne å reg. det jeg spiser igjen. Lykke til med veiingen utover uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag SKAL jeg trene!!!Det regner og regner,så jeg drar en tur til helsestudioet etterpå og løper litt på tredemølla før jeg trener styrke.Håper jeg blir mer motivert når jeg kommer dit.Veiedag i morgen...håper å se et annet tall,altså et mindre et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei,hei. Det har vært stille her inne de siste dagene... Jeg klarte meg super bra i helgen, brukte ikke noen kosemerker forrige uke. Litt stolt av det da... Har trent masse!! Jeg har blitt skikkelig motivert, og er heldig som har en som har startet på dette sammen med meg. Håper det går bra med alle sammen i morgen, jeg er så veldig spent. Gleder meg til å se alles resultater!! Har vært ute og gått i 1 time og 20 min i dag, med staver. Knall deilig når det er ferdig. For dere som sliter med trening og motivasjon, er det veldig lurt og sette av faste dager. Da skal du uansett om du vil eller ikke... Vet det er lettere sagt enn gjort, men det var det som satte meg igang. Og før treningsøkten er over, har jeg allerede bestemt meg for neste. Da er jeg sikker på at det ikke sklir ut!!

 

Gleder meg til å høre fra alle sammen i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...