Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Det er litt uberegnelig med ikke-digital-vekt, men litt positivt også. For det skaper rom for tvil. Så etter å ha gått på og av noen ganger i morges, ende jeg opp med å tro at jeg faktisk har gått ned litt - slik at jeg veier 68.

Er veldig flink å gå 1 t tur hver dag - så det har mesteparten av skylda. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, Chrise! :) Det er en trøst at dere vet hvordan det er å gå litt opp i vekt. Men det var jo ikke så mye, da, og i dag snikveide jeg meg (fy skamme meg ;)) og da hadde jeg gått ned 0,2 kg igjen :) så nå er jeg glad igjen, og er klar for mer. Av og til tror jeg at det er lurt å snikveie seg, for jeg frykter at jeg kunne tatt helt av i godteskåla i ren frustrasjon... Men nå vet jeg at det bare var en liten midlertidig vektoppgang (sikkert pga den usunne helga før)

 

Hvordan går det ellers med alle dere midt oppi juleforberedelser, utallige fristelser, lange køer under julehandelen, julebord, m.m.? Holder dere motet oppe?

 

Syns du er flink, Siris, som går en time tur hver dag! Veldig veldig bra! Det har sikkert mye å si for vekta. Håper det fortsetter i riktig retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Gjorde som deg Anneli24, veide meg igjen fredag og så en ny nedgang. Feiret det med kokosboller !! Var på årets førjulsfest med øl og akevitt, mølje uten ribbefettt og kaker til dessert. Tok litt av alt, men begrenset meg. Når alkoholen tar over blir man litt slepphendt, men så ser jeg på andre som har sluppet opp hele året og svellet ut. Sånn skal jeg ikke ende tenker jeg da.

Var på julehandel her i går og tok med meg et eple i veska, tok det når mannen min tok seg en pølsemeny. Lett å fristes med smulteringlukter og jeg vet ikke hva som ikke selges.

Vi må prøve å holde måltidene og styre unna de verste bombene.

God søndag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring' date=' Chrise! ;)

 

Hvordan går det ellers med alle dere midt oppi juleforberedelser, utallige fristelser, lange køer under julehandelen, julebord, m.m.? Holder dere motet oppe?

[/quote']

 

 

Det går lettere enn jeg trodde. For å holde meg unna de verste julefristelsene og allikevel komme i julestemning spiser jeg masse mandariner og endel nøtter. Det er riktignok ikke det samme som julemarsipan og julepølse, men det hjelper veldig på humøret.

 

 

Utrolig bra at du får til en times gange hver dag nå i julestria. Det står det respekt av Siris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler lure triks. Det er MYE lettere å gå i selskaper når du kan ta litt av det meste. :-)

Mitt hemmelige triks er å være sjåfør. Da kan jeg ikke drikke alkohol (som for meg ofte går hånd i hånd med potetgull og cashewnøtter). Ellers er jeg fremdeles så sulten etter en vanlig lunsj at det er komisk. Men har lært meg å bite tennene sammen og tåle det. OG hente trøst på disse sidene. Jeg håper virkelig denne linken her bare fortsetter som vanlig gjennom jul og nyttår og videre fremover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart siste veiedag før jul... så i morgen gjelder det å huske å komme seg på vekta! ;) he he. Jeg for min del hadde som mål å gå ned til 65 kg til denne datoen, men det er umulig nå. Bare hvis jeg har gått ned 2,6 kg siste uka, og det er bare FOR mye.. så jeg skal være fornøyd med noen hundre gram ned, sånn som jeg pleier :)

 

Ønsker lykke til for alle dere.. Og snart er det jul! Jeg kommer til å være innom her ofte også i jula, for det er når fristelsene er størst at jeg trenger dere mest. he he.. :) håper å se dere andre her i jula også. Og etter jul, men da er det vel kanskje på tide å starte en ny tråd som kanskje holder fokus på vektnedgang mot sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller jeg vil veie meg i morgen, jeg. For i dag hadde jeg gått opp ca 2-300 gram. :-( Og jeg som er så flink å gå 1 t tur hver dag i styrtregn og alle slags vær. Merker at jeg lett tyr til dårlige vaner når jeg merker at vekta går feil vei. (Fikk mistanke i går - og snikveide meg da... og mistet motet da jeg så at det tenderte feil vei). huff og huff.

Men :-) Det ER jul. Og selv om mitt mål var å veie litt mindre enn det jeg gjør nå, har jeg jo satt meg et litt mer langsiktig mål i det nye året. Jeg er med videre!!!

Håper andre fikk bedre resultater enn meg.

siri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, Siris..! Innimellom går man opp selv om man har gjort masse bra innsats...sånn er det bare, dessverre. Men hvis du fortsetter vil det faktisk fortsette nedover. tro meg (etter en heftig julefeiring, hvertfall, de fleste går litt opp i jula) Håper det trøster litt for vi alle har jo samme mål, og samme problem på en måte. ;)

 

Jeg har gått ned 0,6 kg siste uka til 67 kg og er veldig, veldig glad! :)

 

Det er nå det begynner å bli vanskelig. Både fordi jeg vet at rundt 67 kg trives kroppen min veldig godt sånn den har det, og fordi det er jul om bare få dager, og fordi når jeg ser at jeg begynner å bli fornøyd med kroppen min så er det vanskeligere å beholde motivasjonen. Jeg hater ikke lenger speilbildet mitt, noe som er en herlig følelse, men jeg vil ha vekk litt mer av magen, armene og lårene, jeg vet det er mer å hente selv om jeg ikke lenger er "feit". Så nå gjelder det bare å holde fokus mer og mer, men etter noen dager med jul...for det er lov å kose seg litt i jula, mener nå jeg.

 

Men ønsker ikke å gå opp altfor mye i jula, så jeg skal prøve å være flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Anneli, det er nå det blir vanskelig. Må prøve å beholde fokuset over jul altså. Heldigvis har man ferie, noe som betyr tid til trening.

 

I dag viste vekten 71,5, nedgang på 300 gram. Ikke kjempemye, men det går i riktig retning.

 

Ønsker dere alle en riktig god julefeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og god vektdag!

Prøver å holde motet opp og står på stedet hvil, 84,2 som forrige uke. Har spist marsipan, litt, og noen småkaker, men prøver da å minske på noe annet og det har gått bra.

Enig i at vi må holde sammen mot våren, gjerne en ny tråd, men vi må få vite hva den heter, slik at det er lett å gli over.. ikke melde seg ut.

God jul til dere alle! Vi snakkes på nyåret.

jeg kommer nok til å være innom av og til, få og gi trøst.

Julekem chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de som hittil har rapportert vekt denne uka:

--------------------------------------------------------------------------------

 

Anneli24: Start 72,2, ned 0,6 denne uke til 67,0, totalt 5,2 kg, delmål 65 kg

 

Chrise: Start 85,2, stillstand denne uke (84,2), totalt 1,0 kg, mål 80-81 kg

 

LindaR: Start 73,4, ned 0,3 denne uke til 71,5, totalt 1,9 kg, mål 65 kg

 

Marikken: Start 67,6, opp 0,2 til 65,2, totalt 2,4 kg, mål 60 kg

 

Siris - Start 70,3, opp ca. 250 g denne uke til 68,25, totalt 2,05 kg, mål 64

--------------------------------------------------------------------------------

 

Lykke til videre, alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig utrolig imponerende Anneli! Du er en inspirasjon!!!!!!!

 

Vil bare gi beskjed om at jeg drar hjem for å feire jul, og ikke vil ha mulighet til å stikke innom så ofte. Vi sees i 2007!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65,2 i dag - opp 200 gram. Ikke krise egentlig. Har ikke vært i nærheten av flink. Kan nevne spareribs en dag og full julemiddag en annen dag som to av ukens middager, haha...

 

Men i dag har jeg startet dagen med 1 time spinning i alle fall - og det er planen på julaften også :-)

 

Håper forresten vi kan fortsette med friskt mot i 2007, jenter!

 

God jul alle sammen!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Hei alle sammen:)

 

Glemte helt a veie meg pa veiedagen jeg! hadde visst tatt helt juleferie..

 

Har fatt besok og har vart pa laaaaaang kjore tur...2000 km pa 5 dager. Sa mye tid i bil = mye GAL mat.. Men men, prover a vare litt flinkere na gjennom resten av jula.

Skal veie meg i morgen selvom det er julaften:) Ma vel holde oye pa hvordan vekta gar selvom jeg ikke har vart noe flink!

 

Veldig bra dere har gjordt det da! Flinke og rapportere!

 

God jul allesammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snikveide meg i dag: 64,2 :-)

 

Også er det bare et par ting jeg vil si til dere som fortsatt henger med her inne:

 

Vi startet i okotber og har holdt på frem til nå med små opp og nedturer. Det viktigste er uansett at de fleste av oss har gått ned noen kilo! Oktober, november og desember er ikke akkurat de letteste månedene i året å slanke seg, og nettopp DERFOR synes jeg vi skal gi hverandre og oss selv en stor klapp på skulderen! Selv om vi ikke har gått ned sinnsykt mange kilo, har vi spist sunnere og oftere - det gir helsegevinst i seg selv :-)

 

Det var bare det jeg ville si her jeg sitter og spiser sjokolade, hihi...:-)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, klart vi fortsetter etter jul! Må vel kanskje finne på et nytt navn på tråden og kanskje et nytt mål, f.eks. av typen "ned x kilo til sommeren" eller lignende. Noen som har noen forslag?

 

Massepus, ja, det er lurt å veie seg selv om man ikke er så flink. Da er du forberedt på ikke tidenes beste resultat, og likevel "glemmer" du ikke å holde øye med vekta.

 

Du har rett, Marikken. Disse månedene er kanskje de vanskeligste i året å slanke seg. Så om man ikke går ned fullt så mange kilo som man ønsker, så kan man hvertfall se optimistisk på vårhalvåret. Nytt år, nye muligheter! Og det blir lysere ute for hver dag som går! Men først skal vi kose oss i jula og nyte denne herlige høytiden, men likevel ha i bakhodet at jo mer man legger på seg i jula, desto mer må man slite med over nyttår. Lykke til med å kombinere sunnhet og god mat og beholde julefølelsen! :)

 

GOD JUL!

 

ps. jeg fikk mandelen i grøten i dag. nå skal marsipangrisen nytes med god samvittighet, og mannen min får halvparten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil i alle fall gå ned fem kilo til mai - burde være mulig, selv i mitt tempo, hahahohohihi...

 

Nå skal jeg på spinning - og det på selveste julaften :-)

 

God jul, jenter!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg landet på denne planeten igjen, jeg også...he he. Har ikke veid meg på en stund, å tror ikke det blir spesielt oppmuntrende.. Men, men.. SKAL ned i vekt, til bikinisesongen. Gleder meg til å komme meg på trening igjen. Så mye som jeg har jobbet i desember, har det vært umulig. Har fått en del gavekort på G-sport i kveld, så nå blir det pulsklokke på meg!!! Om maten ikke blir så veldig sunn, skal jeg prøve å gå en del, nå i romjula.

 

Lykketil alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPEKOSELIG å høre fra deg her igjen! Var redd du hadde "forsvunnet". Pulsklokke er tingen å ha syns jeg, kjempemotiverende, så det blir et lurt kjøp. Skal ned i vekt og bli lekker og smekker i bikini, jeg også, så bra du er med her videre! Ha ei fortsatt god jul. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...