Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Flere som har problemer med at registrering av mat og trim (dagsrapport) ikke fungerer? Kjempekjipt for meg som er helt avhengig av den for å vite hvor mange kalorier jeg kan spise... ;)

 

(litt senere: nå fungerer siden bedre, har lest i et annet forum at det var pga at systemet ble oppdatert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Hallo alle sammen

Å ja - det går jammen litt opp og ned med kallorikontrollen. Er så sulten om dagen at jeg holder på å svelge tungen min. Når jeg har spist lunsj (som er sunn og god og burde være nok mat) er jeg så sulten at man ikke skulle tro jeg hadde spist. Håper det er forbrenningen som øker og som forårsaker sultfølelsen, men litt kipt er det likevel.

 

For å lure meg selv lager jeg te som jeg drikker (fyller magen). Fant på noe lurt i dag. Lager forskjellig smak hver gang. Grønn te. Grønnte med sitron. jasmin te. skogsbær te. kvedete. appelsinte. osv. Vet ikke hvor lenge jeg lar meg lure, men akkurat nå inbiller jeg meg at det hjelper litt.

 

Er det noen andre som har noen gode tips til meg og min rumlende mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemer med å holde kalloriinntaket, men mitt problem er noe annerledes.. Jeg spiser for lite i forhold til det daglige kalloriinntaket. Jeg veit det er fordi jeg ikke klarer å få i meg nok kalorier via kveldsmat og mellommåltid. Vi pleier å spise middag ganske tidlig, så jeg rekker ikke spise mellommåltid før middag, noe som i og for seg ikke burde være et problem, kan jo bare spise det etterpå..kan man ikke?? men etter middag finnes jeg ikke sulten, ikke i det hele tatt, og da har jeg spist akkurat med kallorier til middag, jeg måler maten nøye. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å få til dette.

 

Men som siris sier kan det kanskje være noe med forbrenningen. Kanskje det vil bli bedre etterhvert som min forbrenning blir høyere, eller kanskje det er sånn at jeg skulle vært på en lavere meny.

 

Får vel bare vente en uke til å se om det bedrer seg.

 

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen

Å ja - det går jammen litt opp og ned med kallorikontrollen. Er så sulten om dagen at jeg holder på å svelge tungen min. Når jeg har spist lunsj (som er sunn og god og burde være nok mat) er jeg så sulten at man ikke skulle tro jeg hadde spist. Håper det er forbrenningen som øker og som forårsaker sultfølelsen' date=' men litt kipt er det likevel.

 

For å lure meg selv lager jeg te som jeg drikker (fyller magen). Fant på noe lurt i dag. Lager forskjellig smak hver gang. Grønn te. Grønnte med sitron. jasmin te. skogsbær te. kvedete. appelsinte. osv. Vet ikke hvor lenge jeg lar meg lure, men akkurat nå inbiller jeg meg at det hjelper litt.

 

Er det noen andre som har noen gode tips til meg og min rumlende mage?[/quote']

 

Jeg tror jeg ville ha spist mere sundt fett som fisk og gjerne med mye salat. Jeg opplever at jeg kan spise ubegrenset av salat - du får se om det gjelder for deg også!! Egg metter også, proteiner. Det er også viktig å unne seg litt FY mat innimellom, bestem deg for hva du skal spise feks pizza, men nøy deg med ett stykke. Og KOS deg !! Dette er jo en livsstil vi holder på med - ikke slankekur. Derfor er det viktig å kunne spise kaloriholdig mat en gang imellom uten å føle at man sprekker eller mislykkes. Det gjør man bare hvis man fortsetter å spise usundt!! Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..de gjør underverker for meg.. masse fiber, lite kalorier og metter godt.

Spis to klibrød (feks Fiberrik) uten pålegg og drikk en halv liter vann en liten stund før du spiser. Da blir du mye mettere!! Kaloriene er ubetydelige.. Verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å ha noen der ute som svarer! Tusen takk.

Det med pizzastykket er jammen sant. Spiser veldig fort og da er jo måltidet over nesten før det får begynt. Vet at det er galt og prøver å tygge sakte, men gamle vaner er som kjent vonde å vende.

 

Det er jo så riktig å spise salat - men når det blåser på tvers og regner som besatt er det ikke sånn mat jeg har lyst på... (Litt mat-lei av og til)

Klibrød skal jeg jammen kjøpe. Jeg spiser bare grovt brød og havre knekkebrøs, og har tenkt at det er grovt nok, men det er sant at kli sveller sammen med vann - og metter.

 

Hm... Merker at det er lett å tullespise om dagen. (ikke klare å vente til middagen er ferdig, og småspise litt først = mange unødvendige kalorier som må tas av mellom/kveldsmåltidet = ikke bra). Men nå har jeg blitt bevisst på tendensen som er i ferd med å utvikle seg, så nå skal jeg ta fatt i det - og da blir det sikkert bedre.

 

Riktig god 1. søndag i advent til alle. Og igjen: Takk for at dere fins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg vet vi bare skal veie oss på torsdager, men etter at vektnedgangen har stagnert litt, ble jeg fristet til å veie meg i dag. Og som jeg mistenkte hadde jeg gått opp litt(200 gram). Det jeg ikke forstår er hvorfor nedgangen først har stoppet opp, og nå ser ut til reversere. JEg trodde ikke det var mulig å legge på seg hvis man spiste 1600 kalorier om dagen(dette er riktig inntak i forhold til tidligere utregning). JEg er flink til å spise fet fisk og nøtter(innimellom) slik at kroppen ikke skal sette seg på fettsparebluss. Er det noen som har lignende erfaringer, og hvordan løser man det? ER det bare å vente og håpe på det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert hørt de vanlige forklaringene, som at du har spist noe salt, at du har veid deg "feil" tid på døgnet i forhold til ellers, eller at man har veid seg når man har mensen (de fleste veier litt mer da). Det er jo ikke sikkert noe av dette gjelder for deg. Skulle ønske jeg hadde et godt råd å gi, men jeg vet ikke om noe annet enn å fortsette som før, og så går vekta antakeligvis videre nedover etter hvert. Det er vanlig at man får perioder hvor vekta står mer i ro, særlig hvis man nærmer seg sin normalvekt. Men 200 gram opp er ikke så mye, da, bare et lite glass vann kan plutselig være 200 gram. Jeg tviler på at du kommer til å fortsette å gå oppover hvis du ligger på 1600 kcal, og spiser sunt sånn som du gjør. Tror det bare er en stabiliseringsfase, så kommer du til å ta av mer senere. ;)

 

Vet ikke om dette var så veldig til trøst. Jeg har ikke erfart akkurat det samme som deg, men de siste 5-6 ukene har jeg gått ned "bare" mellom 100 og 300 gram i uka og det er jo litt demotiverende at det går såpass sakte, men jeg har bare forsøkt å fortsette som før (spiser også 1600 kcal nå), trener en del, og det peker jo riktig vei hvertfall.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har samme problem som deg, spiser for lite, særlig hvis jeg står opp seint, slik som søndager. Da står jeg ofte opp kl 10..alle måltidene blir forskjøvet utover dagen i forhold til ellers, og når jeg legger meg etter kveldsmat er jeg stappmett, og er bare oppe i 1400-1500 kcal (skal ha 1600). Prøver da å fylle opp med nøtter/rosiner eller kanskje et glass juice. Går i grunnen rundt og er stappmett hele dagen! Mens andre dager, når jeg står opp kl. 07, så går jeg rundt og er sulten hele dagen. Skjønner ikke noe av dette..det er litt frustrerende... :) Hvorfor kan man ikke bare spise som man føler for...he he. ;) Er redd for å gjøre noe galt, enten spise for mye eller for lite..!

 

Vel.. du spurte jo egentlig om råd. Kanskje vi skal prøve å bli flinkere til å spise nok til hvert måltid? At du setter to mellommåltider etter hverandre etter middag ser jeg ikke noe i veien med så lenge du ikke blir skrubbsulten på formiddagen mellom frokost - lunsj - middag, at du ikke lar det gå for mange timer mellom de tre måltidene. Hm.. håper det var til hjelp!

 

Nattaklem fra meg

 

Ønsker alle en fin førjulsuke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gledermeg

4 uker med 300 g hver uke blir tross alt 1.2 kg! Jeg kjenner lengselen etter å gå mye fortere ned, men det viktigste er tross alt ned. Jevnt og trutt, ned og ned. Og da blir vekta lettere å holde :-)

 

Stå på!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Å merke fremgang (f.eks. at jeg orker å jogge litt lenger eller er blitt sterkere i baken)

- Å gå ned i vekt og livvidde

- Pulsklokke

- Treningsdagbok hvor jeg følger med på utviklingen

- Å lese om andre som er i samme situasjon, å oppmuntre og støtte hverandre

- I Form-bladet

- TV-serier om slanking og kosthold

- Å følge med på hva jeg spiser og trener i dagsrapport i Vektklubben

- Nytt treningsutstyr

- At noen sier de ser jeg har gått ned

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Anneli24, godt det ikke bare er meg som sliter med å spise nok kallorier. Skal prøve å gjøre som du sier å spise nok til hvert måltid, men må si at å forandre kosthold som student, med studentinntekt er ikke enkelt. Mitt matbudsjett er på ca 1000 kr, og hvis man da skal spise brød og sunt pålegg og ca 4 frukter om dagen er ikke lett på så lite penger. Burde vel egentlig ha skaffa meg en jobb, men er litt redd for at jeg da ikke får via nok tid til skolearbeid.

 

men skal fortsette med det bra arbeidet jeg gjør..

 

Stå på jenter..og en riktig god førjulstid

 

Mari:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjenne at buksene ikke strammer sånn lenger

Alle klærne som ikke passer, men som jeg gleder meg til å bruke

Å se meg selv i speilet som litt mindre

Å føle meg vel

 

+ å lese her og se at jeg ikke er alene om å synes det er vanskelig

å la være å spise ting jeg har lyst på...

 

i dag har jeg spist klibrød med brunost og trøstet meg med at det tross alt er bedre enn brødskive m meierismør og brunost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Nå gir jeg meg i Vektklubben. Jeg ser at fokuset mitt på mat og kaloriinntak blir så stort og altoverskyggende at jeg faktisk går opp i vekt istedet for andre veien....

Jeg får prøve med handlelister og planlegging forut for måltider og store dager, men uten hyppige besøk på denne siden.

Håper det hjelper.

 

Ønsker dere alle sammen lykke til videre - og en riktig god førjulstid!

 

Takk for mange hyggelige "samtaler"

 

Katharina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største motivasjonen er å føle seg vel!

Det er det som gir meg drivkraften videre.

Vise meg selv og andre at det er mulig å kontrollere inntaket.

Klær i skapet som man gjerne skulle kunne bruke.

All trim og trening gir meg i tillegg til god samvittighet også overskudd hver dag.

All sunn mat - gir meg god samvittighet overfor kropp og ikke minst helsen min.

 

Vi må aldri gi opp.

Klemmer til dere alle som står på videre !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å savne deg her på denne siden. Det er synd så mange gir seg, så synd at det er så vanskelig å holde fokuset når man skal slanke seg. Det er en vanskelig oppgave, så jeg kan forstå at man av og til får nok... Har imidlertid hørt om andre før deg som har opplevd det der, man fokuserer kanskje altfor mye på kosthold og slanking, så man kommer ingen vei. Så det er kanskje lurt for deg å bremse litt, slappe litt mer av rent mentalt. Kom gjerne innom i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det er trist når folk forsvinner fra lenken her. Men jeg tror også et det er viktig at hver og en av oss lytter til magefølelsen og kjenner etter hva som er riktig fremgangsmåte...

Og dette er riktig for meg!

Personlig tror jeg ikke jeg hadde holdt ut så lenge som jeg har - og fremdeles vet at jeg fortsetter, selv om kanskje fremdriften går mye senere enn jeg skulle ønske, uten dette foraet.

Takk til alle som holder ut og som ved sin blotte eksistens motiverer meg.

Og i morgen er det veiedag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Ja sa var det veiedag igjen da:)

 

Jeg var ganske nervos etter en helg som ikke passer sa bra inn i min nye livsstil.. Fredag ble det endel god mat, Lordag var det en tur ut pa byen med MASSE og drikke og Sondag var det selvfolgelig en recovery dag. Sa da ble det masse usunn mat da ogsa.. Men klarte og komme meg sann passe tilbake til rutinen pa mandag. Sa resultatet ble ned 0.5 kg fra 63.5 til 63.0!! Og har gatt ned 5 cm rundt livet tilsammen na! Veldig fornoyd.

Det som er bra na er at uansett hvor darlig jeg spiser sa trener jeg like mye! Og det ma jo hjelpe:)

 

Lykke til alle sammen. Ma ut og ga en lang tur na (fatt meg pedometer:)) for jeg skal ha juleverksted:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Massepus...

Så koselig å høre fra deg :) Gratulerer med superfin vektnedgang! Det er det som er så bra med å veie seg på en torsdag, da har man tid til å rette opp igjen skadene man gjorde i helgen ...he he. ;) Så mye du har gått ned i midjen også, - kjempebra! Innlegget ditt var veldig motiverende for meg nå. Du skriver jo at trass i at du hadde en litt usunn helg klarte du å hente deg inn igjen, og man er ikke helt fortapt selv om man har et par dager i uka man ikke klarer å være fullt så flink. Og all den treningen du gjør er veldig inspirerende altså. :)

 

Til Siris -

enig i at folk faktisk må bestemme selv hvor lenge de vil være med her. Takk for det du sier om at det er lettere å fortsette mot målet pga. dette forumet. Det er jeg helt enig i. :) Her sitter vi mange personer med samme målet, og vi kan dele erfaringer m.m. og alle skjønner hvordan de andre har det... Selv om vi er mange forskjellige personer så har vi et felles mål. Takk, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Anneli24 - Takk for det anneli. Koselig a hore at jeg kan motivere litt ogsa:) Det jeg har funnet ut etter at jeg ble med her er at det er det man gjor mesteparten av tiden som er det som gir utslag.. (Noe sikkert alle egentelig vet, men har vel kanskje gatt pa sparebluss for og da funker det ikke like bra og skeie ut...)Jeg er nok heldig ogsa da, for synes jeg har gatt ned ganske masse uten og ha vart sann superflink, men sakte og sikkert er helt klart veien og ga!

Hvis man er for streng med seg selv er det altfor vanskelig a ta seg inn igjen synes jeg. Sa skal selvfolgelig prove a vare litt flinkere enn jeg har vart i det siste, men na vet jeg at det er ingen stor krise hvis jeg gar pa en liten sprekk! Trenger liksom ikke a fole seg sa skyldig:)

 

Hjemme fra ga turen min na og pedometeret viser 6000 skritt:) Skjonner ikke at jeg ikke kjopte det for! Har pulsklokke, men goy a folge med pa antall skritt ogsa da!

 

Lykke til med veiedag Gleder meg til a se resultatene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ukas vekt og mål - jeg er kjempefornøyd! Ned 0,9 kg til 67,3 :) jippii! Jeg hadde som mål at når jeg kom under 68 kg skulle jeg unne meg ei ny treningsbukse, og nå ser det jammen ut til at jeg har klart det med god margin. Så nå skal det shoppes! (den gamle treningsbuksa mi har jeg hatt siden jeg var 14 år, dvs 10 år...moden for utskifting nå. he he. at den har holdt så lenge sier vel mest om treningsmengden min. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere kanskje (?) har merket, har jeg vært litt fraværende en ukes tid. Fikk plutselig så innmari nok av alt sammen. Forstår egentlig Katharina godt. Jeg har jo gått på kurs parallelt, men det er har jeg hatt så godt som null utbytte av. Fikk jo en skikkelig opptur for to uker siden med 64,4, men så gikk jeg på en supersmell påfølgende helg, og etter det forsvant motivasjonen.

 

Men Anneli, dersom jeg tør og veie meg i morra, melder jeg resultatet her!

 

Dere andre er superflinke :-) :-)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...