Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Marikken: Selvfølgelig har vi merket at du ikke har vært her. Vet ikke om du så flere av oss skrev hilsener til deg rett etter at du skrev at du ville gi opp. Trodde du hadde gitt opp helt, men heldigvis er det ikke sånn! Glad for at du fortsatt er med :)

 

Flott med nedgang, Siris! ;) Hvordan får du så nøyaktig vekt?

 

Jeg kommer til å lage ukesoversikten i kveld en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ja 83,8 sist uke og 84,3 denne uka. OPP 0,5 kg. sånn er det bare. Får ikke gått turer denne uka pga dårlig form og da er det ikke lett å holde seg nede.

Men det er ikke jul enda og klarer vi å styre unna mesteparten av kakene er mye kalorier unnagjort. Flott å gå seg en tur melom selskapene, eller til et selskap eller hjem igjen.

synes det er noen av dere som er kjempeflinke. Anneli du har jo klart det med flott resultat denne uka !!

Jeg er ikke deppa denne gangen,- det ordner seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh....jeg meldte ned 150 gram. Det er fordi jeg ikke har digitalvekt, men en sånn gammeldags med pil. Og så ser jeg at pilen beveger seg nedover. Sist bestemte jeg at den var 300 gram over 68. Altså 68,3. Nå var den midt mellom det jeg hadde definert som 68,3 og 68 - altså gjetter jeg at jeg har gått ned 150 gram...

Altså - i så små doser er vekten veldig ca - og ikke nøyaktig i det hele tatt. Og det er forklaringen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneli24: Start 72,2, ned 0,9 denne uke til 67,3, totalt 4,9 kg, delmål 65 kg

 

Argast: Start 75,0, ned 0,8 denne uke til 73,2, totalt 1,8 kg, mål 70-71 kg til jul

 

Chrise: Start 85,2, opp 0,5 denne uke til 84,3, totalt 0,9 kg, mål 80-81 kg

 

LindaR: Start 73,4, opp 0,3 denne uke til 72,8, totalt 0,6 kg, mål 65 kg

 

Massepusskalblilillepus: Start 66,5, ned 0,5 denne uke til 63,0, totalt 3,5 kg, mål 55 kg (60 til jul)

 

Siris - Start 70,3, ned 150 g denne uke til 68,15, totalt 2,15 kg, mål 64

 

---

 

Veldig mange som ikke har meldt fra denne gangen...;)

 

Gi beskjed hvis det er noen feil, eller hvis jeg har glemt noen.

Alle andre kommer med på lista så fort dere sier fra. Det er ikke meningen å utelate noen fra lista, men jeg syns den blir mest oversiktlig hvis ikke det står alle navn på dem som ikke har rapportert ennå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden før jul er fullstappet med alt fra juleselskaper, juleverksted og julehandel til hjemmeeksamener (hvertfall for meg), juleforberedelser, juleavslutninger og julekonserter.... Oppå en ellers hektisk hverdag. Vanskelig å få til trening innimellom alt dette, syns jeg! Alt skal skje før jul. Hittil denne uka har jeg bare 1,9 trimpoeng, mot anbefalt minst 7... og jeg er veldig opptatt denne helga som nå kommer, så hvordan skal jeg få til nok? Må kanskje stå opp tidligere og begynne dagen med en joggetur eller en rask gåtur? Jeg beundrer folk som klarer det! :) Jeg ligger i senga og tenker "søvn eller trim? - hah!" og så skrur jeg av alarmen. Og der gikk plutselig den timen.

 

Men nå må jeg skjerpe meg hvis jeg skal komme noen vei med nok trim, som jo er så viktig for å gå ned i vekt. Vanskelig å holde fokus, men jeg vet jeg kan klare det hvis jeg bare har stålvilje og finner en måte å motivere meg selv på! Tenk så herlig med den stunden på morgenen helt for meg selv, da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg startet med dette kurset, følte jeg at jeg ikke hadde noe problem med å slutte med alle søtsakene, eller kalloririk mat. Men nå, etter noen uker, kommer detta utrolige sukkersuget. Man er på besøk og godteri eller is er som regel alltid på menyen, jeg drar på fest, og av vane må man ha potetgull eller chilinøtter til alkoholen, jeg drar på kino, og hvem pleier ikke å kjøpe kinogodt??..hvordan kan jeg finne styrken til å ikke la meg friste av alt dette??

 

Det som er verst er i alle de situasjonene hvor godteri var/ er en klar ingrediens, som kino, fest, selskaper osv..er man blitt avhengig eller er det bare fordi det er en vane? Kan det være sånn at hvis man bare blir kvitt vanen, så vill det såkalte sukkersuget forsvinne??

 

Et problem til legger jeg merke til. Jeg ha finni ut at jeg egentlig ikke vil slutte å spise godteri eller usunn mat. Jeg har lyst til å kunne ta meg en bolle med is eller spise en burger på Mc Donalds, men jeg har også lyst til å bli kvitt de siste kiloene. Er jeg egentlig ikke klar for å skifte kosthold??

 

Ja..en litt lenger og deprimerende innlegg fra meg her idag, håper ikke dette legger en demper på dere andre... ser dere har vært kjempeflinke denne siste uka..håper dette snart smitter over på meg å

 

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg lever i min egen verden for tiden. På fredagen låste jeg døra på arbeidsplassen min kl21.30, og det eneste jeg tenkte var: "at om 11 timer står jeg her igjen, i full sving!" Først kl.17.00 i går kunne jeg ta helg! Ja ja... Bra det bare er jul en gang i året! Med en arbeidsuke på 50 timer blir det så som så med kosten.. mye hurtigmat, som helt sikkert ikke er kalorifattig! Ikke får jeg tid til å lese så mye her heller. Håper dere er her alle sammen etter jul også!!

 

Jeg har bare ikke overskudd og tid, til å veie og registrere alt jeg spiser nå for tiden. Skal prøve å se innom her av og til.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket eller hatt overskudd til å vært her på nesten to uker. Jobber så og si hele tiden, og har ikke tid til å telle kalorier eller spise sundt. Jeg får heller ikke trene på studio, men jobber som servitør og går og løper hele tiden, så får over 30 treningspoeng i uken. Sist uke hadde jeg gått opp til 74 kilo, mens jeg i denne uken veide 73.2 igjen. etter en hel del masse godterier i dag og igår, blir det vel opp igjen til torsdag. gleder meg til juleferie, og få tid til trening. Det skal bli godt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Når jeg startet med dette kurset' date=' følte jeg at jeg ikke hadde noe problem med å slutte med alle søtsakene, eller kalloririk mat. Men nå, etter noen uker, kommer detta utrolige sukkersuget. Man er på besøk og godteri eller is er som regel alltid på menyen, jeg drar på fest, og av vane må man ha potetgull eller chilinøtter til alkoholen, jeg drar på kino, og hvem pleier ikke å kjøpe kinogodt??..hvordan kan jeg finne styrken til å ikke la meg friste av alt dette??

 

Det som er verst er i alle de situasjonene hvor godteri var/ er en klar ingrediens, som kino, fest, selskaper osv..er man blitt avhengig eller er det bare fordi det er en vane? Kan det være sånn at hvis man bare blir kvitt vanen, så vill det såkalte sukkersuget forsvinne??

 

Et problem til legger jeg merke til. Jeg ha finni ut at jeg egentlig ikke vil slutte å spise godteri eller usunn mat. Jeg har lyst til å kunne ta meg en bolle med is eller spise en burger på Mc Donalds, men jeg har også lyst til å bli kvitt de siste kiloene. Er jeg egentlig ikke klar for å skifte kosthold??

 

Ja..en litt lenger og deprimerende innlegg fra meg her idag, håper ikke dette legger en demper på dere andre... ser dere har vært kjempeflinke denne siste uka..håper dette snart smitter over på meg å

 

Mari[/quote']

 

Hei Mari

 

Jeg opplevde akkurat det samme som deg.. Etter et par uker uten a slite i det hele tatt begynte sotsuget og melde seg. Jeg folte meg hol hele tiden, og hvis jeg hadde noe godt en dag matte jeg fortsette med det dagen etterpa ogsa. Klarte liksom ikke og komme meg inn i de sunne vanene igjen. Og det er det som alltid har vart problemet mitt. Mye vil ha mer liksom.

Du har sikkert hort alle radene om hvordan man kan overkomme sotsuget, som a pusse tennene og ga en tur osv.

 

Jeg tror at man far en sann periode etter et par uker har mye med vane og gjore. For jeg kan spise masse godt i helgen na for sa og ga inn i gode vaner igjen dagen etterpa. Og det er ganske utrolig for a vare meg!

 

Kanskje hvis du spiser litt mer, sann at du er mett for du gar pa kino og fest osv sa er det litt lettere. (Du kan jo evt ta med deg en liten posjon poppkorn pa kino som er hjemmelaget. Ikke sa mye kcal og er jo skikkelig godt:)) Men som sagt tror jeg det har mye med gamle vaner og gjore og sa lenge man prover hele tiden og innarbeide nye vaner vil de gamle forsvinne sakte men sikkert. Det tar jo tid! Tenk hvor mange ar det har hatt pa a innarbeide de vanene du har na:)

 

Men husk ogsa at det er lov a spise litt usunt i helgene bare ikke det blir hverdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en lang weekend på fjellet!! Verken vektnedgang eller oppgang denne uken, får si meg fornøyd med det!! Er i gang med hjemmeeksamen i tillegg til full jobb, mann, to barn, hund og katt! Og vet at jeg må passe på så jeg ikke trøster meg med mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ikke bare er meg som jobber alt for mye og sent om kveldene. Hadde en kjempeviktig presentasjon på fredag og hele uken hele døgnet har gått med til den. Det gikk superbra, men etterpå var jeg helt tom. Handlet et tonn julegaver og var egentlig veldig fornøyd med meg selv og gledet meg til en herlig, avslappende helg. MEN: Til alt overmål ble jeg skikkelig dårlig. Vanvittig vondt i hodet, og magen og kastet opp. Altså null kalorier i inntak på lørdag - og hva skjer på søndagen. Jo. ingen mat frister, men jeg vet jo at jeg må få i meg næring. Magen er rar, så da begynner jeg å smake meg frem til hva jeg orker å spise... Smart? Nei. Definitivt ikke.

Fant noen hjemmelagde berlinerkranser som jeg har fått i presang. De var gode. Av julebakstlisten som står et sted i denne fantastiske lenken ser jeg at hver av dem er 75 kcal. Tror jeg spiste minst 10. Huff og huff. For det var jo i tillegg til vanlig mat som jeg truet i meg underveis.

 

Totalskjerpings i dag.

 

Hadde det ikke vært for denne lenken hadde jeg sikkert gitt opp det sunne kostholdet før jul, men det vil jeg ikke. For jeg vet at hvis jeg gjør det blir jeg så fortvilet misfornøyd med meg selg og kroppen min. Jeg nyter virkelig å ha gått ned 2 kg. Det synes faktisk ganske godt. Og selv om jeg hadde et mål som jeg ikke når til jul, har jeg bestemt meg for at målet på 64 kg skal være et mål helt til jeg har nådd det. Kanskje det blir til vinterferien. Kanskje det blir til påske. Men i alle fall skal det være nådd til sommerværet lokker med lette klær. Og den eneste sikre måten å nå dette målet på er å holde riktig fokus. Ikke være hysterisk, men i det store og det hele leve sunt og riktig.

 

Så:

En bønn til alle dere der ute som vurderer å gi opp den vanskelige førjulstiden.

Ikke gjør det.

 

Bli her med oppturer og nedturer. De inspirerer like mye. Det er alltid noen her som trenger å lese det akkurat du tenker og skriver og føler. Og som finner trøst i det! Det ser plutselig ut som om vi er få, men jeg tror vi er mange. Jeg var i alle fall lenge kun en "leser" - før jeg turde å begynne å skrive. Det var faktisk en barriere som jeg måtte over. Men når jeg først har begynt, fant jeg ut at det faktisk er ganske givende! Og det hjelper!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er verst er i alle de situasjonene hvor godteri var/ er en klar ingrediens' date=' som kino, fest, selskaper osv..er man blitt avhengig eller er det bare fordi det er en vane? Kan det være sånn at hvis man bare blir kvitt vanen, så vill det såkalte sukkersuget forsvinne??[/quote']Ja, jeg tror faktisk at det er sånn at godterisuget er en vane, og at man kan venne seg av med å ha godt o.l. til slike situasjoner. Man kan bli avhengig, men er man avhengig, kan man klare å venne seg av med det, men det krever en del jobb. Jeg tror at hvis man skal gå ned i vekt, og forbli der, må man hvertfall kutte ned på sånne ting, og da er vi over på det neste du skrev:
Jeg ha finni ut at jeg egentlig ikke vil slutte å spise godteri eller usunn mat. Jeg har lyst til å kunne ta meg en bolle med is eller spise en burger på Mc Donalds' date=' men jeg har også lyst til å bli kvitt de siste kiloene. Er jeg egentlig ikke klar for å skifte kosthold??[/quote']Jeg tror at man faktisk kan leve sunt og likevel kunne gå på McDonald's i blant, og spise kaker i selskaper osv. men det er mengden som er problemet. Man må rett og slett gå på McDonald's litt sjeldnere, og spise litt mindre. Men kose seg er fullt og helt forenelig med et sunt og godt kosthold :) Jeg kommer hvertfall ikke noen gang til å forsake alt som er søtt, fett og sånt, bare være forsiktig så jeg ikke får i meg for mye av det. Håper dette var litt til trøst hvertfall ;)

 

Klem fra Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for denne lenken hadde jeg sikkert gitt opp det sunne kostholdet før jul' date=' men det vil jeg ikke. For jeg vet at hvis jeg gjør det blir jeg så fortvilet misfornøyd med meg selg og kroppen min. Jeg nyter virkelig å ha gått ned 2 kg. Det synes faktisk ganske godt. Og selv om jeg hadde et mål som jeg ikke når til jul, har jeg bestemt meg for at målet på 64 kg skal være et mål helt til jeg har nådd det. Kanskje det blir til vinterferien. Kanskje det blir til påske. Men i alle fall skal det være nådd til sommerværet lokker med lette klær. Og den eneste sikre måten å nå dette målet på er å holde riktig fokus. Ikke være hysterisk, men i det store og det hele leve sunt og riktig.

 

Så:

En bønn til alle dere der ute som vurderer å gi opp den vanskelige førjulstiden.

Ikke gjør det.

 

Bli her med oppturer og nedturer. De inspirerer like mye. Det er alltid noen her som trenger å lese det akkurat du tenker og skriver og føler. Og som finner trøst i det! Det ser plutselig ut som om vi er få, men jeg tror vi er mange. Jeg var i alle fall lenge kun en "leser" - før jeg turde å begynne å skrive. Det var faktisk en barriere som jeg måtte over. Men når jeg først har begynt, fant jeg ut at det faktisk er ganske givende! Og det hjelper!!!!![/quote']Superbra innlegg, Siris! Det var mye sant i dette! Så bra du er med her videre, og har den fine holdningen! ;)

 

Og jeg sier meg enig i det andre du skrev, å ikke være helt hysterisk for å gå ned i vekt, men å ha et sunt fokus på vektnedgang. Det er ikke så farlig om man bruker noen måneder på å gå ned i vekt, bare man faktisk går ned etter hvert. Og fortsette med de sunne gode vanene etter jul :) Og som du sier, det er hvordan man føler seg som er viktig, ikke antall kilo man har gått ned. Så bra du allerede merker det på kroppen at du har gått ned 2 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ikke bare er meg som jobber alt for mye og sent om kveldene. Hadde en kjempeviktig presentasjon på fredag og hele uken hele døgnet har gått med til den. Det gikk superbra' date=' men etterpå var jeg helt tom. Handlet et tonn julegaver og var egentlig veldig fornøyd med meg selv og gledet meg til en herlig, avslappende helg. MEN: Til alt overmål ble jeg skikkelig dårlig. Vanvittig vondt i hodet, og magen og kastet opp. Altså null kalorier i inntak på lørdag - og hva skjer på søndagen. Jo. ingen mat frister, men jeg vet jo at jeg må få i meg næring. Magen er rar, så da begynner jeg å smake meg frem til hva jeg orker å spise... Smart? Nei. Definitivt ikke.

Fant noen hjemmelagde berlinerkranser som jeg har fått i presang. De var gode. Av julebakstlisten som står et sted i denne fantastiske lenken ser jeg at hver av dem er 75 kcal. Tror jeg spiste minst 10. Huff og huff. For det var jo i tillegg til vanlig mat som jeg truet i meg underveis.

 

Totalskjerpings i dag.

 

Hadde det ikke vært for denne lenken hadde jeg sikkert gitt opp det sunne kostholdet før jul, men det vil jeg ikke. For jeg vet at hvis jeg gjør det blir jeg så fortvilet misfornøyd med meg selg og kroppen min. Jeg nyter virkelig å ha gått ned 2 kg. Det synes faktisk ganske godt. Og selv om jeg hadde et mål som jeg ikke når til jul, har jeg bestemt meg for at målet på 64 kg skal være et mål helt til jeg har nådd det. Kanskje det blir til vinterferien. Kanskje det blir til påske. Men i alle fall skal det være nådd til sommerværet lokker med lette klær. Og den eneste sikre måten å nå dette målet på er å holde riktig fokus. Ikke være hysterisk, men i det store og det hele leve sunt og riktig.

 

Så:

En bønn til alle dere der ute som vurderer å gi opp den vanskelige førjulstiden.

Ikke gjør det.

 

Bli her med oppturer og nedturer. De inspirerer like mye. Det er alltid noen her som trenger å lese det akkurat du tenker og skriver og føler. Og som finner trøst i det! Det ser plutselig ut som om vi er få, men jeg tror vi er mange. Jeg var i alle fall lenge kun en "leser" - før jeg turde å begynne å skrive. Det var faktisk en barriere som jeg måtte over. Men når jeg først har begynt, fant jeg ut at det faktisk er ganske givende! Og det hjelper!!!!![/quote']

Takk for trøstende ord! Jeg skal ikke gi opp, men det er litt vanskelig å henge på lasset, nå i disse travle førjulstider. Det positive med det er at jeg ikke "henger" i kjøkkenskapet til en hver tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det tar tid å gå ned i vekt, vi skal jo lure kroppen vår til å gi slipp på de ekstra kiloene vi har. kroppen er en lur maskin som ikke gjør dette så lett for oss. Det har jeg fått merke nå, etter fire uker som bare har vært helt topp så er jeg nå helt på felgen! har skeiet ut i to dager og bare stappet i meg alt mulig, fordelen er jo at jeg bekjenner mine syndere her istedet for å "glemme" dette forumet. Jeg får prøve å ta meg sammen og fortsette mitt nye liv: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg registrerer at flere har opplevd at søtsuget melder seg etter noen uker, det gjorde jeg til gangs og. For å bøte på søtsuget og dempe det så mye som mulig drakk jeg veldig mye vann, bare for å fylle magen med noe. Mye vann, kombinert med en del salt, som jeg dessverre bruker litt for mye av i mat, må ha ført til at jeg har bundet opp endel unødvendig vann i kroppen.....som igjen har slått ut på vekten, som igjen har ødelagt for motivasjonen.

Den siste uken har jeg "bare" drukket halvannen til to liter vann per dag, litt mer hvis jeg trener, og vips.....så gav det seg store utslag på vekten. Og nå er motivasjonen tilbake for fullt ;)

 

Angående søtsuget......jeg synes det gav seg igjen etter noen uker, og nå savner jeg egentlig ikke søtt i det hele tatt. Små og regelmessige måltider er nøkkelen til å holde sulten og da ofte søtsuget tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet deltid skift mens jeg har studert i et par år, og hatt hundre grunner til ikke å trene... eller lage mat hjemme. når jeg har slanket meg tidligere, har det vært rimelig hardcore et par uker, jeg har vært kjempefornøyd med å ta av et par kilo, og så glemt hele greia. Håper at jeg ved å lese dette forumet kan bli kvitt skippertakmetoden etter hver jul, og heller legge om livstilen littegrann. Er det noen som har favoritter på matpakkefronten, så jeg slipper å bli fristet i kantina? alternativer til farris på byen? og hvordan kan man på en overlevelig måte oppnå mer enn ett trimpoeng i slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 0,3 kg og er litt lei meg og deppa i dag. ;)

 

Så flott LindaR, at du har gått ned så mye!! :)

 

Mange som har glemt at det er veiedag i dag?

 

Til 007, du er velkommen i gjengen! Som du ser, veier vi oss på torsdager og rapporterer her :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status for denne uken er så å si 0, ned 100g fra 84,3 til 84,2.

Har hatt et avslappet forhold til mat og vekt en hel uke og det har gått greit.Selvom det ikke gikk noe nevneverdig ned er det greit nå.

Ikke fortvil Anneli24 !! Det retter seg opp igjen. Vi skl stå på etter jul også og ikke minst i jula skal vi tenke på alt smøret og sukkeret i alle småkakene!! he he

hilsen en "gledesdreper" Chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Jeg har jobbet netter denne uken sa veide meg pa fredag for a fa litt mer noyaktig vekt. Veide i dag 62.4 kg sa har gatt ned 0.6 kg, og veldig fornoyd med det:) Totalt ned 4.1 kg! Nar nok ikke julemalet mitt men fortsatt veldig fornoyd!

 

Kommer nok ikke til a vare mye her inne for jul. Skal pa ferie og far besok, men regner med at det blir desto mer aktivitet pa nyaret:)

 

God jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektoppsummering uke 50

 

Her er de som hittil har rapportert vekt denne uka:

--------------------------------------------------------------------------------

 

Anneli24: Start 72,2, opp 0,3 denne uke til 67,6, totalt 4,6 kg, delmål 65 kg

 

Chrise: Start 85,2, ned 0,1 denne uke til 84,2, totalt 1,0 kg, mål 80-81 kg

 

LindaR: Start 73,4, ned 1,0 denne uke til 71,8, totalt 1,6 kg, mål 65 kg

 

Marikken: Start 67,6, ned ca. 1 kg denne uke til 65, totalt 2,6 kg, mål 60 kg

 

Massepusskalblilillepus: Start 66,5, ned 0,6 denne uke til 62,4, totalt 4,1 kg, mål 55 kg (60 til jul)

 

Siris - Start 70,3, ned 150 g denne uke til 68, totalt 2,3 kg, mål 64

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

:)

Stå på videre, jenter! Jeg syns vi er flinke, jeg! :) Står på i medgang og motgang! Jeg håper dere er med etter jul, jeg kommer hvertfall ikke til å gi meg på en stund ennå, selv om jeg skal slappe litt mer av med maten i jula. Skal ikke overdrive akkurat, men litt må man da kose seg! :) Jeg når vel ikke målet mitt nå, jeg hadde som mål å veie 65 kg den 21. des. (neste veiedag). Mangler 2,6 kg... ;) Jeg syns jeg har kommet et godt stykke på vei, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...