Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Jeg har trent - og det er ikke ofte jeg gjør....

Og når jeg senere satt hjemme og lengtet etter kalorier, så tok jeg meg en dusj og gikk og la meg med en god bok.

I dag våknet jeg uthvilt, med god samvittighet - og upåklagelig motivasjon.

Anbefales!

(Spesielt siden jeg ofte spiser mer når jeg er trøtt.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

i morges veide jeg meg selv om det er torsdag som er vår dag...vekta viste 68.8 , endelig 68 tallet..

håper det holder seg til torsdag, men kjempe motiverende for meg iallefall.

Tar 1 kg i gangen så nå å det å komme seg ned til 67 tallet som gjelder..men kamp vet jeg at det blir, ingen ting gratis nei..

Stå på jenter , vi er alle i samme båt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei enne

 

Jeg har en puls klokke jeg kjopte for noen ar tilbake. De kan jo gjore alt mulig rart na:) Min er for en bruker (det finnes andre hvor du kan legge inn flere profiler som alder vekt osv. hvis det er flere som skal bruke den). Tror min sies a vare for fitness trening. Den teller kcal og prosentvis hvor effektiv treningen har vart' date=' og selvfolgelig pulsen:) Jeg synes ikke jeg trenger mer enn det.

 

Tror den du kan ha pa syklen har mer a gjore med fart og lengde. Du kan ogsa fa puls klokker som maler fart og lengde nar du gar/loper na.. Sa det er vel i grunnen bare a bestemme seg for hva du vil bruke den til og hvor mye du vil betale for den.. De er ganske dyre de mest avanserte! Man kan jo ogsa fa skikkelig billige klokker som maler bare pulsen. Men det er veldig goy a se hvor mange kcal man forbrenner da:)

 

Haper dette hjalp litt ;)[/quote'] Det er vel en fitness klokke jeg har mest bruk for, siden jeg trener mest på helsestudio. Jeg har en kompis som jobber på en sportsbutikk, får høre hva han mener. Men takk for tipset, er litt mer motivert nå om dagen. Bare en stor utfordring foran meg i morgen, med bursdagsfeiring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del gleder meg til jul, jeg :D Det er selvsagt en KJEMPEstor utfordring med all den gode maten, koselige selskaper, mye stillesitting osv. Men i år har jeg tenkt å trene (særlig gå tur) mer i jula enn ellers, så da kanskje jeg kan unne meg LITT god mat, hvertfall? Hvis man øker forbrenningen, kan man også øke inntaket litt (selvsagt må man ikke overdrive). Ikke se mørkt på desember, dere! Vi klarer det når vi har klart så mye annet! ;)

 

Gledermeg - så flink du er! Trente og klarte å motstå søtsaker på kvelden, gikk og gjorde noe annet i stedet. Kjempebra altså.

 

For min del merker jeg at jeg får litt mindre lyst på søtt hvis jeg trener en del og spiser jevnt hele dagen, mindre små måltider. F.eks. frokost 08, lunsj 11, mellommåltid 14, middag 17 og mellommåltid ca. 20.

 

Kalle, gratulerer med bra resultat! Vi veier nesten det samme.. Jeg skrev det ikke inn i oversikten for forrige uke, siden det blir ny oversikt i morgen tenkte jeg det ikke var så farlig. (si fra hvis du vil ha det med!) Jeg har tenkt at når jeg når 68 kg skal jeg kjøpe meg en ny fin (inne-)treningsbukse, den jeg har nå har jeg hatt i sikkert 9 år. Vanvittig bra kvalitet, for jeg har brukt den 3-4 ganger i uka de siste 4 åra. Men nå er den moden for utskifting. Anbefaler å ha sånne delmål med belønning, da virker ikke veien helt i mål så fryktelig lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del gleder meg til jul' date=' jeg :D Det er selvsagt en KJEMPEstor utfordring med all den gode maten, koselige selskaper, mye stillesitting osv. Men i år har jeg tenkt å trene (særlig gå tur) mer i jula enn ellers, så da kanskje jeg kan unne meg LITT god mat, hvertfall? Hvis man øker forbrenningen, kan man også øke inntaket litt (selvsagt må man ikke overdrive). Ikke se mørkt på desember, dere! Vi klarer det når vi har klart så mye annet! ; .[/quote']

 

 

Jeg blir alltid så inspirert av innleggene dine Anneli. Vil bare rose deg for den positive innstillingen du har. Det hjelper meg veldig, da jeg litt for fort ser problemer i stedet for løsninger. Klart vi må glede oss til jul. Det blir nok lettere å holde fokus gjennom julekaloribombene enn man tror, og hvis ikke har man jo masser av fritid til å ta seg lange kaloriforbrennede turer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på stor, offisiell middag i går kveld. I motsetning til tidligere når jeg har latt være å spise først, for å ha noen kalorier å gå på, så spiste jeg meg et par skiver før jeg dro. Dermed var jeg ikke så sulten, og et par skiver gir færre kalorier enn et sultent svalestup i storslagne matfat.

Og så drakk jeg mye vann!

 

Når jeg spiser sakte, er det heller ingen som får anledning til å oppmuntre til å ta en runde til :-)

 

Er ikke helt trygg til veiingen torsdag, men da får jeg heller ta neste uke til hjelp. Skal i allefall ikke stoppe nå!

 

Det har vært mange flotte innlegg i det siste. Moro å lese om hvor flinke dere er, og så flinke dere er til å motivere hverandre. Veldig bra!

 

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vondter sitter "mellom englevingene" og er stressrelatert/typiske "sitte bak PC'en / snakke i telefonen" plager.

 

Jeg har vært hos manuelterapeut - det er en fysioterapeut som har videreutdannet seg, slik at de kan "knekke" (litt slik kiropraktorer gjør). Anbefales!!!!!

 

Manuelterapi gir deg liksom det beste fra to verdener + at du får enkle tips om trening som motviker problemområdet. (Ikke svett trening - men holdningsøvelser / tøying, som kan gjøres i arbeidstiden / hjemme / hvor som helst)

 

En positiv bieffekt er noe sprøtt som skjer etter store "knekker" Du får ofte et kick av positiv energi / positive følelser. Et par ganger har jeg begynt å le helt spontant. Veldig befriende og deilig. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid så inspirert av innleggene dine Anneli. Vil bare rose deg for den positive innstillingen du har. Det hjelper meg veldig' date=' da jeg litt for fort ser problemer i stedet for løsninger. Klart vi må glede oss til jul. Det blir nok lettere å holde fokus gjennom julekaloribombene enn man tror, og hvis ikke har man jo masser av fritid til å ta seg lange kaloriforbrennede turer ;)[/quote'] Takk for det! Så koselig å høre altså. Men det er langt fra alltid jeg er like positiv og ser lyst på tilværelsen. I dag har jeg dessverre en litt dårlig dag. Jeg er så sliten og bare orker ikke trene, enda jeg vet jeg burde trene pga. veiinga i morgen. Litt dårlig samvittighet :D Sånn er det i blant. Skulle hatt en hund, så hadde jeg måttet gå ut og lufte den! (og da hadde jeg ikke vært så redd i mørket heller)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Anneli24 - så kjedelig det er med dårlige dager!

Da må du unne deg en skikkelig stell-pent-med-deg-selv-dag.

God, varm dusj (eller bad), rens huden, bodylotion på hele kroppen, en liten dusj parfyme, deilige klær, og til slutt en god kopp te eller en mugge med vann m/ is og sitron eller agurk eller liknende i. Nytes sammen med noe å lese.

 

Husk stearinlys!

 

Kos deg. Det fortjener du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Jeg fant disse under en annen tråd, og kopierte tipsene glatt over til oss. Dette var virkelig gode punkter å ha med seg :-)

Takk til forfatteren for velvillig utlån!

 

1. Vær ute i dagslys, pass på at du blir eksponert for lys om morgenen.

2. Spis fem måltider om dagen, da holder du blodsukkeret nede.

3. Jo mer stivelse som finnes i maten du spiser, jo større behov får du for noe søtt. Begrenser du inntaket av disse matvarene, vil søtsuget dempes.

4. Tilskudd av kromtabletter kan hjelpe i en periode.

5. Når søtbehover melder seg, spis et egg – ikke en sjokolade. Etter tre dager vil du merke at søtsuget stadig forsvinner.

6. Ha alltid sukkerfri tyggis eller pastiller tilgjengelig.

7. Spis sorbé hvis du ikke holder ut. Det er kaldt, og du klarer ikke spise så mye som av andre ting.

8. Ha ikke søtsaker liggende hjemme. Spis heller litt tørket frukt, nøtter, lettyoghurt eller mørk sjokolade.

9. Ha alltid frisk frukt tilgjengelig.

10. Puss tennene når søtsuget melder seg. Da er det ikke like fristende å hive innpå lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet oppe et par netter og svettet over noen papirer. Istedet for å lage meg et måltid og så returnere til jobbingen, har jeg småspist på siden "hele natta".

Det straffer seg, og det vet jeg jo.

Resultat - opp fra 63.5 til 64.

 

Men nå gjør jeg ikke det mere!

Kommer sterkere tilbake neste uke :-)

 

Så flinke dere andre har vært. Kjempeflott!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går vi ned kjempemye !!! Jeg har gått ned 1,2 kg og er superfornøyd. Etter julebord både fredag og lørdag, litt godis på søndag var jeg ikke særlig optimistisk til dagens veiing. Men holdt fokus og det lønnet seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink dere har vært! og du mjauritz tar kaka :D

 

Jeg har vært helt på tur i det siste. B12-mangelen min har gjort at jegikke har hatt overskudd til å trene på to-tre uker nå, og på toppen av det var jeg hos svigermor fra frdag til mandag. Var i bryllup lørdag hvor de serverte fisk til forrett og hovedrett. Jeg som ikke liker fisk måtte jo få i meg noe å fylle magen med, og hva annet enn kakene var igjen da? Så sivgers gode mat og kakene i bryllupet er ille nok, om jeg ikke hadde spist litt kake mandag også (besøk hos venninne med rester av dåpskaker i kjøleskapet..)

Og så bare fortsetter det, med seminar på jobben tirsdag til onsdag. Lunsjen kom servert ved bordet; biff med bernaisesaus.. Og middagen? joda, julebord! Pinnekjøtt og ribbefett.. og så var det alkoholenhetene og potetgullet.

Skjønner dere hvor jeg vil? Og hvor det bar?

 

forrige uke: 56.5 kg nå: opp 1,3 til 57.8 uæh ;)

 

I helgen har samboeren rund dag= alkohol og digg

Neste helg: julebord med jobben min

Om to uker: julebord med jobben til samboeren................

 

Er litt syket ned, men det er jo mange dager mellom alle disse utskeielsene, og hvis jeg klarer å være flink disse dagene, burde jeg ha en sjanse til å holde motet oppe og vekten nede (i alle fall noen lunde stabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil: du kan fint gå ned i vekt selv om det blir litt mer noen dager.

Jeg har spist over 3000 kalorier to dager forrige uke og gikk likevel ned et kilo denne uken. Bare vær flink i ukedagene: spis OFTE og sunt. Da blir også lysten til å skeie ut mindre!

Jeg gikk også opp et kilo på en uke for en tid siden, og jeg forstår at det ikke er gøy. Men hold ut - det blir snart lettere :-)

 

Jeg synes dere har vært kjempeflinke alle sammen, jeg! Heia oss :-)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si gratulerer til alle dere som er så utrolig flinke og går ned !!

Selv vet jeg ikke hva som skjer akkurat nå, men har økt fra 84,3 sist uke til 84,8 i dag, 500g opp. Nå er jeg lut lei, har lyst til å gi helt opp og bare drite i( unnskyld) alt som heter slanking. Men innerst inne sitter det noe fornuft igjen...Vet ikke hva jeg gjør. Trener så mye jeg kan, men må kanskje ned i kcal pr. dag.

 

 

Fant noe som kan være av interesse nå før jul:fra en spørreside til J.R.

 

Hei

Jeg vet ikke helt hva slags kakemann du snakker om, men når det gjelder julekaker så er de alle ganske så kaloririke. Jeg gir deg en liten kaorioversikt:

 

JULEBAKST: Gram Kcal

1 pepperkake 5g 23

1 berlinerkrans 15 g75

1 goro 15g 65

1 krumkake 20g 90

1 sandkake 20 g95

1 kransekakering 100g 480

1 smultring 50g 230

1 stk. delfiakake 30 g 170

1 kokosmakron 50g 220

1 skive julekake 50g 160

 

Så jeg MÅ IKKE GI MEG, MEN TRENGER STØTTE. Godt å vite at dere er her!!

Chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du fortsatt er med! Og vi skal gi deg støtte, vet du :-)

 

Jeg startet her i vektklubben den 4. oktober og har "rotet" litt enkelte uker. Men nå har jeg i alle fall gått ned drøye 3 kilo, og det er veldig mye bedre enn ingenting for meg! Og det beste av alt er at jeg generelt føler meg piggere og mer opplagt enn før jeg startet. Jeg har blitt mye mer bevisst på blant annet hvor ofte jeg skal spise.

Så opplegget har jo andre positive effekter også! Det forsøker jeg å tenke på når vekten står stille :-)

 

Stå på!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...