Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Må bare si gratulerer til alle dere som er så utrolig flinke og går ned !!

Selv vet jeg ikke hva som skjer akkurat nå' date=' men har økt fra 84,3 sist uke til 84,8 i dag, 500g opp. Nå er jeg lut lei, har lyst til å gi helt opp og bare drite i( unnskyld) alt som heter slanking. Men innerst inne sitter det noe fornuft igjen...Vet ikke hva jeg gjør. Trener så mye jeg kan, men må kanskje ned i kcal pr. dag.[/quote'] Jeg skjønner at det er frustrerende når man tror man gjør alt etter boka, og så går man bare opp i vekt likevel. Jeg aner ikke om du bør spise flere eller færre kalorier eller hva (sånt syns jeg er så vanskelig), men iallfall ikke gi opp! Jeg veier alltid mer når jeg har mensen (vet ikke om det gjelder deg), eller du kan ha fått flere muskler, kanskje? Hvor mange kalorier spiser du pr. dag? Ikke spis færre enn 12-1300 og heller ikke så mye mer enn 1900 helst. Og viktig å spise jevnt med litt mindre måltider så du ikke blir skrubbsulten. Kan hende du allerede har tenkt på alt dette, hm...ikke vet jeg. Men ikke gi opp, du må være her med oss, vet du. ;) Håper det ordner seg snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Vektoppsummering uke 47 ;)

 

Anneli24: Start 72,2, ned 0,2 denne uke til 68,5, totalt 3,7 kg, delmål 65 kg, ut 1 cm rundt magen

 

Argast: Start 75,0, ned 1,4 denne uke til 73,6, totalt 1,4 kg, mål 70-71 kg til jul

 

Chrise: Start 85,2, opp 0,5 denne uke til 84,8, totalt 0,4 kg, mål 80-81 kg

 

Enne: Start 67,5, ned 0,5 denne uke til 65,4, totalt 2,1 kg, mål 60 kg

 

Gledermeg: Start 64,5, opp 0,5 denne uke til 64, totalt 0,5 kg, mål 59 kg

 

Kalle: Start 72,4, ned 0,5 denne uke til 68,8, totalt 3,6 kg, mål 65 kg

 

Kathrin: Start 82, ned 0,3 denne uke til 81,0, totalt 1,0 kg, mål 75 kg til jul

 

LindaR: Start 73,4, ned 0,4 denne uke til 72,5, totalt 0,9 kg, mål 65 kg

 

Marikken: Start 67,6, ned 1,0 denne uke til 64,4, totalt 3,2 kg, mål 60 kg

 

Massepusskalblilillepus: Start 66,5, opp 0,3 denne uke til 64,0, totalt 2,5 kg, mål 55 kg (60 til jul)

 

Mjaurtiz - Start 72,2, ned 1,2 denne uke til 68,5, totalt 3,7 kg, delmål 65 kg

 

Siris - Start 70,3, ned 0,7 denne uke til 68,3, totalt 2,0 kg, mål 64

 

Yngvil: Start 59,5, opp 1,3 denne uke til 57,8, totalt 1,7 kg, mål 54 kg

 

---

 

Oversikten viser nå startvekt, resultat denne uke, total vektnedgang og mål (og cm. rundt magen for noen)

 

Obs!

Siden alle har begynt her på forskjellig tidspunkt vil noen ha gått ned mer enn andre, så poenget med denne oversikten er IKKE å sammenligne med hverandre, men å holde oversikt på hvor mye vi har gått ned.

 

Gi beskjed hvis det er noen feil..eller hvis jeg har glemt noen.

Alle andre kommer med på lista så fort dere sier fra! Ikke meningen å utelate noen fra lista, men jeg syns den blir mest oversiktlig hvis ikke det står alle navn på dem som ikke har rapportert ennå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 1' date='2 kg og er superfornøyd. Etter julebord både fredag og lørdag, litt godis på søndag var jeg ikke særlig optimistisk til dagens veiing. Men holdt fokus og det lønnet seg!![/quote']Hi hi, nå må jeg le. Vi begge veier nå 68,5 kg, begge startet på 72,2. Du har praktisk talt tatt meg igjen allerede. Bra jobba!! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg er så glad. Nålen på vekten stanset litt over 68 kg. Det betyr at jeg har gått ned ca 700 gr denne uken. HURRA HURRA HURRA: Gjett om jeg er motivert nå!

Så i kveld har jeg vært i møte og bare drukket lettbrus, mens de andre har spist peppespizza. Ble ikke litt fristet en gang, for jeg bare tenkte på at livet blir stadig lettere. HURRA en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marikken og Anneli ! Takk, det hjelper at noen sier jeg må fortsette. Rart at dette skal være så inni granskauen vanskelig å få til. Fører alt jeg spiser i loggen og ligger jevnt mellom 1600 og 1700 kcal pr.. dag. Nesten litt rutinemessig i matveien blitt. Matpakker i veska og frukt og gulrøtter til enhver tid.Litt lite vanninntak, særlig når jeg jobber.Skjerping på det. Trener det jeg orker i forhold til vær og pustekapasitet. Trener jeg for hardt og for mye får jeg hodepine og må ligge. Det blir rett og slett for lite oksygen til kroppen. Så det er en balansegang, men jeg syter lite og står egentlig hardt på. Omtrent ikke en dag uten en 40min. stavgang minimum. Ja, ja, det var livet i et nøtteskall - skal holde fokus i helgen. Julebord med mannen min. håper det er koldtbord!!!Litt lettere å forsyne seg med lettmat.

Takk for hjelpen så langt, - kommer meg over dep.fase1.

godnatta. Chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt syket ned' date=' men det er jo mange dager mellom alle disse utskeielsene, og hvis jeg klarer å være flink disse dagene, burde jeg ha en sjanse til å holde motet oppe og vekten nede (i alle fall noen lunde stabil)[/quote']Hei Yngvil! Så dumt med B12-mangel og dertil manglende trening. Sånn er livet i perioder dessverre, av og til blir det vanskelig å få til trening. Da må man holde desto større fokus på matinntak. Kjente meg igjen i beskrivelsene av middagene du har fått servert den siste tiden. Så kjedelig å ikke kunne velge mat selv. Det som egentlig skal være en hyggelig sosial ting, blir bare et problem for oss som vil ned i vekt. Lurer på hvorfor det alltid skal være usunn mat som blir servert på sånne ting? Det fins jo så mye sunn god mat også! Behøver ikke svømme i fett for at det skal være godt :D Det vet jo VI, men kanskje restaurantbransjen skulle sette sunn god mat høyere på prioriteringslista. De ville gjøre folket en tjeneste. (der var dagens appell...;))

 

Nei, tilbake til saken. Disse kiloene går du fort av igjen. Kilo som har kommet fort, forsvinner like fort, har jeg hørt (og erfart). Så du er tilbake i siget igjen snart, tenker jeg. Pass på i diverse selskaper og julebord som best du kan. De tingene du er nødt til å spise, må du jo spise, men visse ting kan man jo alltids velge bort. Og får du en tallerken ferdig servert, så har du faktisk ikke plikt til å spise det opp heller. (men jeg skjønner jo at når man er skrubbsulten så spiser man det man får servert)

 

Det er en festsesong vi går inn i. Vi får bare passe på som best vi kan! Oppmuntre hverandre her, velge sunn mat når vi har muligheten, leve sunt de dagene vi kan og prøve å få inn litt fysisk aktivitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil: du kan fint gå ned i vekt selv om det blir litt mer noen dager.

Jeg har spist over 3000 kalorier to dager forrige uke og gikk likevel ned et kilo denne uken. Bare vær flink i ukedagene: spis OFTE og sunt. Da blir også lysten til å skeie ut mindre!

Jeg gikk også opp et kilo på en uke for en tid siden' date=' og jeg forstår at det ikke er gøy. Men hold ut - det blir snart lettere ;)

Jeg synes dere har vært kjempeflinke alle sammen, jeg! Heia oss

 

M [/quote']

 

Takk for oppmuntringen! Er vel egentlig ikke at jeg har så lyst på ting, men mer det at riktig mat ikke er tilgjengelig! ikke tilgjengelig nok, i alle fall.. og man vil ikke være til bry når man er på besøk.

Men men, ny torsdag, nye muligheter :D Har vært flink i dag, og ser ikke på de to siste ukene som noe annet enn en liten glipp, vil ikke la meg psyke ut og ned, og tenke at "jaja, nå kan jeg bare fortsette siden det har gått såpass gale."

 

Er så utrolig artig å lese tallene for denne uken! kun jeg og et par andre som har økt i vekt, men det er jo ikke rare greiene å snakke om et halvt kilo (da snakker jeg ikke om meg selv..)!! Mensen, salt som binder vann osv, Strålende gjort, jenter!! og kalle :)

 

Takk Anneli! mye fornuftig der, og som du sier, det er jo ingen som tvinger oss til å spise opp alt man får servert. Nå har jeg fått sprøyte i rompen og B-12'en skal være tilbake i kroppen! Dermed ingen gode grunner til å ikke være flink mellom julebordene!

Petter Stordalen vil ha mer økologisk mat på hotellene sine, og kanskje han kan inspirere andre hotellkjeder til å tenke over hvilken mat de serverer!?

 

Egentlig er vi ganske så optimistiske som går i gang med denne prosessen like før årets feteste sesong setter i gang! Og på en årstid hvor vi har pakket oss godt inn i tjukke klær.. Jammen er vi flinke som faktisk klarer det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det så mye positivt og oppmuntrende på en fredag, at jeg smører matpakken min og drar på harry-tur til Sverige. Skal ikke kjøpe en kilo godteri, ikke en pose engang !!

Stå på alle flotte jenter som gjør en innsats for kropp og velvære !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Yngvil - vi er flinke jenter!

 

Mange gode innlegg i dag :-) Jeg har trent nå - deilig!

 

Men i kveld er det jentemiddag med masse mat, så send meg standhaftige tanker folkens ;)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til marikken. Det kan gå greit med jentemiddag, så lenge man er oppmerksom på hva man dytter i seg. Jeg har en policy på at jeg kan spise alt på slike tilstelninger, men det stopper etter en porsjon. ER det noe jeg har fått trening i etter å ha begynt å slanke meg så er det å spise sakte. Ofte tyller man innpå lenge etter at man faktisk er mett.

 

Selv var jeg på julebord i går og klarte å håndtere matinntaket veldig bra, det var verre med alkoholinntaket. Drakk en hel flaske hvitvin...IKKE BRA:(

MEn, men....når de verste dagen derpå abstinensene har lagt seg får jeg gå meg en laaaang tur.

 

 

Ha en riktig god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde lest rådene dine før jeg gikk... forsøkte å regne sammen kaloriinntaket i går nå, men stoppet da jeg passerte 6000.

 

Det samme skal IKKE skje i den 30-årsdagen jeg skal i i dag!!!

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 65,7 og skal også slanke meg til jul. måle mitt er 58kg. Hadde vært kos å hatt noen å slanke seg med! Jeg slanker meg for første gang og er avhengig av godteri! har vært 1uka uten nå og begynte på Noka dietten på onsdag. jeg liker den veldig godt fordi man går ned fort og man kan velge ut ett noka måltid med en 400kcal-måltid og vektklubben har mange bra oppskrifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Opt1mist! Klart du kan begynne her sammen med oss. Vi veier oss på torsdager og ellers skriver vi her om alle slags erfaringer underveis : ) Nokadietten har jeg aldri prøvd. Er det en slik slags pulverdiett? Håper du får resultatene du ønsker og at du klarer å holde på vekten når du begynner å spise mer vanlig igjen seinere! :) Avhengig av godteri er det nok flere her som er. I kveld ble godterilageret i skapet mitt tømt, og det var ikke fordi jeg kastet det i søpla, for å si det sånn... Jeg har en avtale med meg selv om kun godteri på lørdager, men jeg spiser visst altfor mye når lørdagen først kommer... ;) Må skjerpe meg.

 

(...) Rart at dette skal være så inni granskauen vanskelig å få til. Fører alt jeg spiser i loggen og ligger jevnt mellom 1600 og 1700 kcal pr.. dag. Nesten litt rutinemessig i matveien blitt. Matpakker i veska og frukt og gulrøtter til enhver tid.Litt lite vanninntak' date=' særlig når jeg jobber.Skjerping på det. Trener det jeg orker i forhold til vær og pustekapasitet. Trener jeg for hardt og for mye får jeg hodepine og må ligge. Det blir rett og slett for lite oksygen til kroppen. Så det er en balansegang, men jeg syter lite og står egentlig hardt på. Omtrent ikke en dag uten en 40min. stavgang minimum.(...)[/quote']Hei Chrise! Ja, det er litt rart at det ikke gir resultater. For sånn jeg ser det er du jo kjempeflink. Mye flinkere enn jeg! Alle de tingene du gjør i hverdagen ser helt flott ut. Så mye fysisk aktivitet også! Nei jeg er helt overbevist om at dette må løsne etter hvert. Spis hvertfall ikke mindre, siden du trener såpass mye. jeg krysser fingrene for at neste gang så er du en hel del lettere! :)

 

Jeg har gjort en observasjon angående motivasjonen min for trening for tiden: Jo mer jeg trener, jo mer får jeg lyst til å trene hardere og mer intensivt. Men nå har jeg hatt en periode med få «ordentlige» treningsøkter, så jeg orker liksom ikke sette i gang med det igjen. Jeg må jobbe med å få inn mer skikkelig trening, ikke bare korte gåturer. Må også jobbe med å få økter på ca en time eller mer. Man forbrenner mye mer når man har kommet ordentlig i gang. Så i dag har jeg tvunget meg til å trene en skikkelig økt, og det føltes herlig! Trente 430 kcal på dansing, sykling og styrketrening. :D Fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Åh! Jeg er fryktelig demotivert!

Jeg har tidligere vært nede i 58 kg, og husker hvor uforbeholdent fornøyd jeg var med kroppen min. Jeg ønsker at jeg var såpass tynn/ slank igjen, men sloss med meg selv når jeg står foran matskapet. Og så stiller jeg meg foran speilet, trekker inn magen, og prøver å overbevise meg selv om at jeg er fornøyd nå. (Men det er jeg ikke!!)

 

Jeg har ikke noe godteri i skapene, men resultet er at når jeg ikke får det kroppen skriker etter, så prøvespiser jeg litt av ALT det andre jeg har i håp om å få stoppet suget.

Resultat - et enda større inntak.

 

Ouæææææææææ.

 

Skal det ikke gi seg snart???

 

Beklager å belemre alle dere med min frustrasjon, men jeg måtte få det ut til noen som vet hva jeg snakker om.....

 

Har til og med vært inne og lest om Reduxin og andre "vitenskapelige" pillemåter å gå ned i vekt på. Det er jo ikke det jeg vil!!!! Jeg vil legge om kostholdet!!! Få penere hud, mere overskudd, og en kropp jeg kan trives i. Og det er ikke mange kiloene det er snakk om.

Det skulle ikke være så vanskelig.

8 - 10 ukers innsats.

 

Ok.

Nå prøver jeg igjen.

Dette skal gå. Jeg må kunne klare å bestemme over en 1.72 m lang sammensetning av muskler/ bein/ blodårer og alt det der?!?

 

Kjære alle dere - ønsk meg lykke til. Så "snakkes" vi på veiedagen.

 

Klem far meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

JEg kjenner problemet så altfor godt. Det er noe som heter at de ekstra kiloene sitter i hodet, og det tror jeg stemmer veldig godt for mange av oss. Det er det mentale forholdet vi har til mat og godterier som legger hindringer i veien for oss. Selv synes jeg noen ganger at suget på noe godt er så sterkt at det å nekte meg det gjør meg mentalt og nesten fysisk syk...

 

Den eneste medisinen jeg har funnet mot suget, er å sette meg ned og skrive ned det jeg føler når dette suget oppstår. Det er forbausende hvor fort man kan oppdage mønster i følelsesregistret. Dokumentasjon av både de følelsene og tankene som sirkulerer rundt i hodet, oversikt over maten jeg spiser og treningslogg har vært en fin måte for meg å føle at jeg tar kontrollen over min egen kropp og sjel. Dette har igjen gitt meg styrken til å stå på videre :)

 

Når alt kommer til alt er jo helsa viktigere enn den sjokoladen man føler man bare må ha... :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg skal ønske deg lykke til, og tenke mange gode tanker om at søtsuget må gi seg og at du snart skal syns dette går MYE lettere! Håper jeg!

 

Ja jeg kjenner meg igjen. Hvertfall til å begynne med da jeg begynte å slanke meg. Det er faktisk sånn for de fleste at det går litt lettere etter hvert. (det skjedde heldigvis med meg, men for all del, jeg får ofte lyst på godteri fremdeles!) Ofte vanskeligst i begynnelsen, for da er kroppen vant til å få en (kanskje) daglig dose søtt, og da skriker den etter det når den ikke får det. Etter hvert "lærer" den at det ikke er sånn det foregår lenger. Det fins mange tips for å kjempe mot det søtsuget, du har sikkert prøvd dem alle, men her kommer de likevel, de jeg kan komme på i farta:

 

- det ultimate rådet: gå deg en tur. Det er faktisk ikke tull, det funker. :)

- frukt istedenfor noe søtt. Da får du sukker på den riktige måten

- spis jevnt gjennom hele dagen så holdes blodsukkeret jevnt. ikke bli altfor sulten mellom hvert måltid. ofte blir man sugen på noe søtt på kvelden, noe som kommer av spiserytmen i løpet av dagen

- spis sunne desserter som smoothie, fruktsalat, juice istedenfor godteri

- et glass vann?

- kjenn etter, er du egentlig sulten på et ordentlig måltid?

- evt. sukkerfrie pastiller (jeg syns nye IFA uten sukker er like godt som lakris...)

 

Og enig med LindaR, skriv ned tankene/følelsene som oppstår. Da blir du mer bevisst og får igjen kontrollen, slik som hun sier.

 

Husk du (hodet ditt) er sjefen din, ikke kroppen!! :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anneli, og takk for støtten!! jeg også tror i små øyeblikk at det må skje noe snart. Og total endring av kosthold koster tanker og ideer hele veien.

Katharina32 - ikke fortvil. Alle har vært og er nede i bølgedalen og finner trøst og svar på de mest banale ting. Det viktigste er å ikke gi opp, men å fortsette jevnt og trutt selvom man går på noen smeller.

Når kjøkkenskuffen min lokker med kjeks o.l. går jeg fysisk vekk fra kjøkkenet for å bevissgjøre meg selv. Gjør noe annet, rydder noen plagg, ordner litt her og der og så var fristelsen over for den gangen. Men den kommer igjen som en slange...

Klarte meg bra på to dagers julebord i helgen. Tok tørr hvitvin og mye vann, og noen Jägermeister utover natten. Ikke noe salt og søtt var satt frem. Buffet så man kunne velge mat selv!! Det er så positivt. Alltids noe fisk og litt pinnekjøtt. Dagen derpå er verst med søtsug og helt på tuppa etter noe hele tiden.

Vi må holde ut til jul og piffe hverandre opp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, jeg har de siste syv årene sytes at jeg har vært litt for stor rundt magen, og at det skulle vært deilig å kunne vært noe flatere.. Snakket med flere venninner som har bbegynt på gr, og kiloene renner av. Dette sytes jeg virker utrolig spennende, og moro. Jeg sytes det ergøy å se hvor mange kalorier jeg spiser hvet måltid..utrolig artig.

 

Jeg er 21 år, veier i dag 57 kilo, er 160 høy, om min trivselsvekt ligger på ca 50, regner ikke med at jeg klarer dette innen jul, men mitt mål for jula er å ikke gå opp..hehe..går ut ifra at det er et problem vi alle står ovenfor.

 

Vel lykke til videre alle sammen, og jeg vil også stikke innom på torsdagene men min forhåpentligvis vektnedgang..(må bare kjøpe meg en digital vekt først) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Chrise, Anneli24 og LindaR - tusen takk for kjempefine tips og erfaringer!

Jeg lurte en kort stund på om jeg kanskje ikke var nok motivert for dette her, men nå er jeg klar igjen. Det hjelper virkelig å høre hvordan andre har løst akkurat de samme utfordingene!

Noen av tipsene har jeg skrevet på en liste og festet på døra til matskapet!

 

Beklager at jeg totalt uten hemninger lot all elendigheten strømme ut over alle dere! Nå er jeg klar til å fortsette min nye livsstil!!!!

 

Har dere noen gode oppskrifter på smoothie? Hvor mye kan jeg drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier jo å være ganske aktiv her, men nå har både humøret og motivajonen vært laber siden fredag da jeg gikk på en kjempesmell i en jentemiddag med mat i overflod (over 6000 kalorier - slå den!) Klarte å ta meg inn på lørdag, men på søndag gikk det skeis igjen :)

 

Og jeg som var så motivert i forrige uke og gikk ned ett kilo! Faen ass (unnskyld språket...)

 

Ser at dere fortsatt er motivert og flinke - dere er toppen!

 

Anneli24: jeg får ikke veid meg før fredag morgen, men kan du putte meg inn i rapporten en dag på etterskudd? Da hadde jeg blitt veldig glad!!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Mari85, velkommen hit, og håper du finner inspirasjon her! Du har rett i at den tiden som kommer nå er litt tøff med tanke på å holde vekten og aller helst gå ned i vekt. Regner med at vi bare må kompensere med å være litt mer fysisk aktive, og kanskje være ekstra flinke til å backe hverandre opp her på denne tråden. Og da trenger vi alle vi kan få med! Så du er velkommen i massevis. Og lykke til med målet.

 

Til Katharina32 - det er selvfølgelig helt greit at du delte følelsene og tankene med oss her :) Bare det å kunne sette ord på ting hjelper, syns jeg, så jeg syns bare du skal fortsette å dele frustrasjon m.m. med oss. Det kan være det hindrer deg i å gi opp prosjektet, og da er det vel verdt det, ikke sant? Smoothie bare elsker jeg, så jeg har nok noen forslag. Skal bare finne det fram etterpå, så legger jeg det ut her. Se for øvrig også under oppskrifter her på vektklubben, tror det er noen der.

 

Marikken! Så kjedelig at du gikk på en smell (både kalorimessig og rent mentalt), men jeg håper du kommer deg ut av det igjen, og fortsetter å spre alle de hyggelige meldingene dine her, som du har pleid :) Har vært litt stille her de siste dagene, kanskje 1-2 meldinger pr dag, det er litt mindre enn hva det har pleid å være før. Så det gjelder egentlig alle sammen her: skriv gjerne mer hvis dere har tid. Lenge siden vi har hørt noe fra Massepus, Siris, Kathrin, Yngvil, kalle, mjaurtiz, Gledermeg, Enne, Argast m.fl. Kom tilbake alle sammen! Ikke gi dere nå! Vi skal klare det, og da trenger vi hverandre! :)

 

Forresten, Marikken, klart du skal få være med på lista selv om du ikke kan rapportere før fredag. jeg prøver å kikke innom her en del ganger i morgen, og oppdaterer lista etter hvert. Håper på mange meldinger her, da :)

 

Selv har jeg funnet ut at jeg har spist litt for mye pr. dag i forhold til hvor mye jeg forbrenner. Jeg regnet ut at jeg skal ligge på ca 1600 kcal pr dag, men hittil har jeg inntatt 1800-1900 kcal! Så jeg må skjerpe meg og prøve å finne på kreative måter å bli mett på, selv om jeg spiser mindre enn jeg er vant til. Da er jo grønnsaker den ultimate matvaren. Mindre nøtter og flere gulrøtter på meg med andre ord! ; ) Noen som vet om man skal spise mindre enn det formelen tilsier på de dagene man er mindre aktiv, f.eks. søndager hvor man kanskje sover lenge og er ganske lat? Da trenger man kanskje ikke fullt så mye mat, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katharina32 etterlyste smoothieoppskrifter, så her kommer 3 smoothieoppskrifter som jeg har laget selv etter prøve-seg-frem-metoden. Sunt og godt!

 

Jordbærsmoothie

1 person, stort glass (ca. 172 kcal):

 

100 gram frosne jordbær

100 gram Sans yoghurt vanilje

1/2 banan

75 gram TineMelk Ekstra lett

 

---

 

Bringebærsmoothie

1 person, stort glass (ca. 162 kcal):

 

100 gram frosne bringebær

100 gram Sans yoghurt vanilje

1/2 banan

75 gram TineMelk Ekstra lett

 

---

 

Skogsbærsmoothie

1 person, stort glass (ca. 168 kcal):

 

1 dl drikkeyoghurt (lett) fersken/vanilje

120 g honningsmelon

100 g frosne skogsbær

50 g Sans yoghurt vanilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...